أحببني بعد زواجنا من الفصل الاول حتى الثامن والاخير بقلم رحمه أيمن كامله علي مدونة النجم المتوهج للروايات




أحببني بعد زواجنا

من الفصل الاول حتى الثامن والاخير

بقلم رحمه أيمن


الفصل الاول

 _ اي ده انا فين ... انت مين !

= صباح الخير 

_ صباح الخير ؟ متقول يعم انت مين 

= جوزك 

_ قول والله كده

= امم هنخلص امتي 

_ يبني انت مجنون بقلك انت مين وانا بعمل اي هنا ونايمه جمبك علي السرير هو انا فقدت الذاكره اي ده انت خطفتني انت تعرف انا بنت مين و...

= بااااس اي الرغي ده قرفتيني 

_ ثانيه كده "تقوم بعض يدها " اااه لاء انا مبحلمش ... ممكن بقي افهم في اي 

= انا جوزك 

_ يا رااجل 

= اللهم ما اطولك يا روح 

_ انت عبيط يبني 

="قام مسكني من التشرت كده فتخضيت بقي وتوترت احم ايدك يا اخ " 

_ اسمعي بقي انا مبحبش الكلام كتير وبطلي اساله وكلام فاضي انا مش فضيلك

= بعصبيه ... حضرتك انا صاحيه من النوم القيني علي السرير وحد جمبي وبقولي جوزك عيزني اعمل اي يعني اتعامل عادي 

_ اتقدمتلك وانتي موفقتيش عشان مصالح لشركه ولان ابوكي اصر اننا نتجوز ومش سمع كلامك ول عبرك 

_"هيهي بهزقني اجماعه عادي " 

= فحولتي تقتلي نفسك وخدتي حبوب ونايمه بقالك يومين ... في اليومين دول بقي عملنا العقود ومضناكي علي العقد وجوزنا وجبتك امبارح بليل 

_ يعني عايز تفهمني اننا اتجوزنا بالغصب

= "يقوم من علي السرير " لاء عادي الموضوع مش فارق معايه 

_ "تقوم خلفه " اي انا مش فارق معايه دي انت بتهزر طيب انا عيزا اروح ممكن تفهمني بتعمل اي او رايح فين علفكره انا مبكل...

=" يقوم بلف بعصبيه " اسمعي يا بت انتي انتي هنا مش خدامه لاء الخدامه ليها لزمه عنك في البيت هتقعدي معززه مكرمه في ام البيت ده عبال ما الصفقه بين ابويا وستي اتم وبحذرك ملكيش دعوه بحياتي الشخصيه انتي فهمه 

_ انت بتكلم كده علي اساس انك مش عارف انا بنت مين ول اي ده انا بابا راجل اعمال كبير واذا عرف..

= ههه حتت عيله بتهددني علي اخر الزمن .. اسمعي يا شطوره لان دي اخر مره هتكلم معاكي فيها .. انا مبتهددش ومبيتكلمش معايه بالاسلوب ده وبمد ايدي عادي تحبي تجربي 

_ لاء انت اتجننت بقي 

= باب الفله ميتفتحش وخروج مفيش ولما ارجع مش عيز اشوفك فهمه 

_ واذا قلت لاء 

= اممم هنبتديها كده بقي ... طب فكري تطلعي خطوه بره الفله وصدقيني اذا مخليتك تسفي البلاط ده ميبقاش اسمي اياد 

_ وريني هتعمل اي انا همشي وهتشوف 

= "تتحرك فيبدء بتحدث فتقف "  هتروحي فين لابوكي .. لو كنتي مهمه مكنش عمل فيكي كده واحده مبتحبش شخص متقدملها ومش عيزه تتجوزو وحولت تنتحر وجوزك ليا غصب عشان الشركه تفتكري لما تروحيلو وتاتا  تلغي العقد معاه ... هتعملي اي 

_......

= شااطره يبقي نحط ده في دمغنا ونمشي عدل بدل ما نخليكي تمشي عدل بترقتنا 

_ انا بكرهك اوي 

= وده احلي خبر سمعته انهرده ... انا رايح الشركه دلوقتي وهنام في نفس الاوضه عشان تاتا ممكن تيجي في اي وقت وترقبنا  وانا مش ناقص رط ووجع دماغ ولو فتحتي بقك بحرف مع تاتا هطردك بره مفهوم "يقوم بالمغادره " 


انا رحمه 22 سنه مهندسه ديكور مبشتغلش نظرا لان بابا مش بحب شغلي لان لسه بدرس ومبعرفش انسق في نظره ومش عيزني اشتغل في شركته وبدال كده يبقي مستحيل اشتغل في اي  شركه تانيه ... كنت عايشه مع جدي لحد اما مات وبعد موت جدي بشهرين حاول يجوزني مصلحه عشان الشركه من غير حتي ما اشوفه ولاني مش عيزا كده حولت انتحر واخد حبوب مش كتير حوالي 30 حبايه كده ونمت واصحه علي القرف والكابوس ده 


انا قصيره سيكا وبيضه وعيني سوده وشعري اسود طويل بعشق الالوان وخصوصا لاحمر والاسود لانهم جامدين جدا بحب الموسيقي الهاديه والراب والتصميم 


اياد توفيق 29 سنه صاحب شركه مشروعات للبناء والحفيد الاكبر بعد امين وهو الي بدير الشركه لتاتا طويل شعره اسود مرفوع وعينه بني غامق عصبي وبحب الشغل ونسونجي وبتاع بنات طويل وعنده غمازه واحده يتيمه في خده اليمين 


السكرتيره : صباح الفل يا مستر اياد 

= صباح النور يا قمر "بنظره اعجاب " 

السكرتيره: بضحكه هتجيلي قريب 

= شويه كده اما الاوضاع تهده "بغمزه " اتقل كده ... ابقي ابعتي الاوراق علي المكتب 

السكرتيره : كلهم ول نصهم 

= لو عوزه تجيبي ملف ملف برحتك بس اوعي تجيبي ورقه ورقه اتعب

السكرتيره: ههه فظيع 

= سلام يا قمر 

................

: هلا بالبرو ... وحشني عامل اي 

= زفت .. بقي انا اتجوز بشكل ده عشان الشركه 

: يا عم انت أطول دي رحمه موزت الموزز .. علي الاقل تتلم شويه 

= محدش يقدر يعمل كده يا برنس انت عارف لينا معجبنا 

: عمرك ما هتتغير ابدا 

= اعملي معاك شاي وودي الاوراق دي للعمال عشان المشروع الجديد 

: حرام عليك ارحمهم يبني مش كده دول بدعو عليك دعاوي 

= الشغل شغل يا عم امين والي مش عجبو بنطرد عادي 

: هتغير اسلوبك البارد معاهم امتي مش كده 

= هما الي عالم فاضيه وبضيعو وقت وملهمش في الشغل والجد 

: اه خالص من 9 الصبح ل9 بليل .. عالم كسواله خالص 

= اهو ده انظامي بقي واعترض انت كمان وتنطرد معاهم 

: منقدرش يا عم والله اهدي كده هجيب شاي وجيلك انا قولت الجواز هيغيرك اتريك متنيل اكتر 

= بطل رط بقي صدعتني ومشي من هنا 

__________________

الطباخه : يا مدام مينفعش كده انا بطبخ 

_ وانا هطق .. زهقت ومش متعوده حد يعملي اكل 

الطباخه : بس مينفعش بردو لو المدام الكبيره شمت خبر هتدبحني 

_ منا كنت قاعده مع جدو وكنا بنساعد بعض بالله خليني اساعدك 

الطباخه: حضرتك والله انا الي هتر....

تاتا : انتي بتعملي اي في المطبخ يا بت انتي 

_ انا يا تاتا 

تاتا : "بسخريه " لاء مرات  حفيدي 

_" لي الاحراج ده طاايب "  احم .. انا كنت بسا...

تاتا : سيبي الي في ايدك وتعليلي

_ حاضر 

................

تاتا : اوعي تفتكري عشان حفيدي اتجوزك يبقي تتنكي علينا انتي بنت مدير الاعمال الكبير رشدي العامري بس مسمحلكيش تعملي فيها كبيره علي الناس الي بتشتغل وتامريهم كده 

_ لاء حضرتك يا تاتا فهمه غلط انا كنت بساعدها 

تاتا : بجد ! احم اقصد وعيزاني اصدق كده 

_ والله يا تاتا كنت بساعدها حتى اساليها انا كنت عايشه مع جدي وبحب اشتغل وصدقيني انا مش كده ابدا 

تاتا : اصل انا اعرف انو البنات الي زي حلاتك كده بكونو متكبرين وشيفين نفسهم واتيكيت كده وحاجه نيتي ومدلعين اوي 

_ مش كلهم والله يا تاتا معظمهم وانا اهو كمثال صدقيني انا مبحبش المحن والاوفر ده انا دبش ودغري ومبحبش الف ودوران وبعرف اطبخ حلو اوي اه ليا في الفاشن والموضة والميكب بس مش حياتي كلها كده يعني 

تاتا : "بنظره اعجاب " يعني اتفائل 

_ مفهمتش 

تاتا : بكره تفهمي انا في الفيله الي قصدكو دي لو عوزتي حاجه ابقي قوليلي  

 _ "هي اي العيله المعقده دي هو انا ناقصه " شكرا يا تاتا ربنا يخليكي 

.........الساعه 1 ليلا 

_ ده اتاخر لي كده انا لفيت في ام الفيلا دي اكتر من خمستلاف مره انا حفظتها اكتر ما حفظت اسمي هو هيحبسني كده بجد 

="يقوم بفتح الباب " 

_ كنت فين كل ده وازاي تسبني كل ده لوحدي

= اتحركي مش فيقلك 

_ لاء تفوقلي انا مش هتحبس هنا انا مش حيوان انت فاهم

="يقوم بلوي يدها وراء ظهرها " قلتلك اي مش قلتلك مش عيزا اشوف وشك بليل خالص 

_ اااه يا غبي ايدي 

="يقوم بتشديد علي يدها " قلتلك عدي ليلتك و حذرتك ول لاء 

_ ثانيه انت شارب ! 


يتبع ......


#روايه جديده 🖤🌷

#احببني بعد زواجنا ❤2 


="يقوم بتشديد علي يدها " قلتلك عدي ليلتك و حذرتك ول لاء 

_ ثانيه انت شارب ! 

= وانتي مالك بيه اساسا اعمل الي انا عيزه 

_ لاء مش من حقك وكمان سيب ايدي بقي بتوجع 

= انا لاخر مره بحذرك ملكيش دعوه بيا نهائيا واي حاجه اعملها متدخليش فيها انتي فهمه "يقوم بحدفها علي الارض " 

_ "تخبط في المكتب وتنجرح يدها " 

="بخضه " انا بجد مخ....

_ امشي من وشي..، حالا يلااا

"يقوم بالمغادره "

 

"بدموع " انا تعبت يا جدو من اول يوم بعد ما مشيت  حسيت انو مليش حد انت الي كنت بتقويني علي الدنيا دي وانت جمبي انا كنت عيزا احس بالامان بعدك بس تقريبا ايامي الجيه هتكون رعب ...


اليوم التالي ....

= صباح الخير .. حضرتي الفطار 

الطباخه : خمس دقاي...

="بزعيق" انا مقلتش محدش يتاخر في تقديم حاجه اتاخر بسبب حضرتك 5 دقايق علي الشغل انتي الي هتكوني المسؤله

الطباخه : انا اس...

= بكرا يجي حد مكانك مسؤل سمعه احنا مبنلعبش هنا البيت ده في قواعد انتي فهمه 

_ اي اي انت بتزعق لطنط كده لي مش كفايه انها وقفه من الصبح تحضرلك تطفيح

= حد وجهلك زفت كلام 

_ الي بيطول علي حد كبير ده يبقي واحد مش متربي 

="يقوم بضم يده وتقريب لها " انتي شكلك اتجننتي باين شوفي بقي  اذا شوفتك بتعلي صوتك وبتكلمي باسلوب مش كويس معايه تاني متعرفيش اي الي هيجرالك سمعه

_"بخوف ورجوع للوراء" ....

="باحراج " احم ايدك كويسه 

_ دي حاجه متخصكش "تقوم بالمغادره " 

........................

موظف : صباح الخير .. مستر اياد حضرتك انا طلبت اجازه لفرحي وحضرتك وفقت وانا...

= "بنرفذه" لاء ورنا شغل كتير 

موظف: بس انا اتفقت معاهم وحجزت القاعه ورتبت كل حاجه 

= مش شغلي اجلهم 

موظف : بس...

= "بعصبيه " قلنا اي مفيش زفت افراح الي عايز يتسله في ام الشركه دي يستقيل اجلو شويه محموق اوي علي الجواز 

موظف:.....

= اي حد هنا عايز ياخد اجازه او يمشي بدري او يقصر في الشغل هيترفد انتو فهمين 

: اياد اياد اهدا في اي "يقوم بنظر للموظف للمغادره " 

= الموظفين بستهبلو يا عم امين

: اهدا كده وروق وتعالي نتكلم كلوو علي شغله يلا العرض خلص 

السكرتيره: صباح الخ....

="يقوم بالمغادره وتطنيشها " 

السكرتيره : بهمس ... مالو ده 

: "يقوم امين بالمشواره لها الهدوء " انا هتكلم معاه دلوقتي 

في المكتب .....

"يقوم بدق الجرس" 

العامل : ايوا يا فندم 

= جيب زفت قهوه 

العامل : حاضر يا فندم 

:مالك في اي 

= عايز اطلقها مبقتش قادر استحملها 

: ااه قول كده رحمه يعني

= بتتحداني وبتطاول عليه اذا مكنش عشان تاتا بس كنت طردتها من اول دقيقه 

: هههه اول مره اشوفك مدايق اوي كده وبسبب بنت 

= دي مش بنت دي كرسه 

: مكنش ينفع تطلع عصبيتك في الموظف خالد بردو ده عميل قديم وبقالو سنتين خطبها وجهز نفسه بصعوبه مكنش ينفع بردو 

= اعمل اي بقي جدت فيه ... اعتذر منه وقلو انو ياخد اجازه برحتو والويك اند علي حسابي كمان 

: ايوا بقي روق يسطا مش كده 

= انا مش عارف اتعامل مع الكائن الي في البيت ده ازاي 

: عجبتني البنت رحمه دي اوي ههه اي الي حصل 

= اصل انا زقتها فوقعت واديها اتعورت بسالها اخبار حضرتك اي يا هانم قالت ميخصنيش ومشيت 

: ثانيه وحده انت ضربتها 

= واكسر دماغها كمان 

 : انت بتستهبل يا اياد دي الاوصول بردو 

= بقلك اي ملكش دعوه بيا انا مش طايق نفسي وروح شوف شغلك يلا 

: يبني غير  اسلوبك الغبي ده مع الناس 

= اهو ده طبعي ومش هتغير والي مش عجبه يتفلق وغور بقي 

: سلام يا نكدو 

= برررره 

في المنزل .......

_ الوطيه الي مبتسالش علي اختها 

ايه : عمله اي 

_ مالك "تقوم بلمس كتفها " 

ايه : ااه حسبي يا رحمه 

_ مالك يا ايه الغبي ضربك تاني

ايه : انا مقلتلكيش متجوزيش كده يا رحمه بابا خلاني اجوزه غصب عني وقلتلك الي حصلي انا مش عيزا يحصل فيكي زي ما بيحصل فيا عشان خطري اطلقي او اهربي بلاش تغلطي نفس غلطتي 

_ طيب متطلقي يا ايه سكته لي مبتقليش لبابا لي 

ايه : جواز مصالح يا رحمه وعندي بنت مينفعش افرط فيها الي يخليني اصبر تلات سنين ميخلنيش اصبر اكتر 

_ بس لي تهيني نفسك معاه كده اطلبي الطلاق بابا لو عرف مش هيسكتلو 

ايه : هه انتي غلبانه يا رحمه باباكي عارف من اول يوم انو كده كلمتو مره واتنين وعشره واجبرني اكمل كل همو الفلوس وتطوير الشركه وعشان تكبر اكتر جوزك زي 

_ "تقوم بمعنقتها " انا اسفه اني مكنتش جمبك 

ايه : وحشاني يا قلبي 


دي بقي اختي ايه اكبر مني ب5 سنين بعد وافت ماما بقيت هيه المسؤله عني لما جدو طلبنا احنا لتنين بابا قال وحده بس هتعيش معاه وضحت بنفسها عشاني وجوزها هشام ابن صاحب شركه تصدير كبيره  وكان بعذبها وقرفها في حياتها ونصحتني بكل الطرق ابعد عن ده ولما معرفتش اهرب لان بابا مرقبني جربت انتحر ومنفعش بردو 


_ فين قلب خالتو 

ايه : راحت لستها يختي ولازم لما هشام يرجع يلقينا في البيت فهبقى اخدها وانا رجعه 

_ طيب ابقي جبيها المره الجايه 

ايه : اكيد يا قلبي دي بتسال عليكي علطول .. احكيلي صح حصل اي 

_ ماشي هحكيليك ...استني  يا داده اعملي hot shoklt لايه 

ترن ترن ترن 

ايه بخوف: انا لازم امشي مره تانيه بقي 

_ اهدي يا بنتي في اي 

ايه : انا اسفه يا رحمه همشي خدي بالك من نفسك وابقي كلميني 

_ طب... مشيت 


بكره الرجاله الغبيه اوعي تفكر انك لما تضربها بتكون راجل في نظرها دي اسمها عدم نخوه ورجوله الحمشنه حلوه بس في الغيره وفي المعمله الحسنه الرسول (صلي الله عليه وسلام ) كان بعامل زوجته بكل احترام وعمرو ما اطاول عليهم ولان الاسلام انعم علينا بحاجات كتير نهى الضرب والقسوه الا عند الضروره  ودفن البنات احياء وطاعه الزوج واحترامه وبنسبالي اي راجل بيعمل كده ميتستحقش انو يكون راجل اصلا ...


تاتا : عمله اي مع اياد 

_ حلوه 

تاتا : زعقلك او حاجه 

_ لاء متقلقيش ده بحبني جدا ومتفهمين 

تاتا :"ببتسامه" اممم طيب ربنا يحميكو 

_ شكرا يا تاتا 

تاتا : اومال مديقه كده لي 

_ ايه اختي زرتني انهرده وكان باين عليها التعب وقلقانه عليها 

تاتا : ابقي روحي زوريها الاسبوع الجي انتي واياد واطمني عليها 

_ بجد يا تاتا ! فرحتيني بجد 

تاتا : انا مقلتلكيش تيجي تقعدي معايا يعني اياد قلك تروحيلي 

_ لاء يا تاتا انا حبيتك جدا وكل يوم هجي اقعد معاكي من غير ما تقولي 

تاتا : عيزا فلوس ول حاجه 

_ ههه فلوس اي يا تاتا تسلميلي 

تاتا : "باعجاب" انا حبيتك واتاكدت انك الانسب 

_ عذرا يا تاتا مفهمتش 

تاتا : تلعبي معايه كوتشينا 

_ اومالل ده انا حريفه وهقطعك فيها "احيه اوعي تفهميني صح " 

تاتا : هههه تعالي هنشوف 

...................في المنزل 

= هيه فين  رحمه 

الطباخه : عند المدام الكبيره في الفيلا  التانيه 

= تمام شكرا ... اه متجبيش حد بكرا انا بحب طبخك جدا 

الطباخه : انا حفظاك يبني انا الي مربياك انت بتطلع كده فوق خالص وبتنزل علي مفيش لما تهدا 

= لاء انا غيرت راي خلاص ههه 

الطباخه : ها تحب تاكل اي علي العشى 

__________

_ وبصره لولولي هق هق هق 

تاتا : علفكره انتي بتغشي 

_ بقالك مرتين  كمان من الكلمه دي وتقفليهم عشر مرات 

تاتا : انتي بتعيريني يا بت انتي 

_ لاء يا تاتا والله مقدرش 

= مساء الخير عمله اي يا تاتا 

تاتا : اهلا بحفيدي القمر... بقي في حد ينزل تاني يوم جواز يشتغل علطول ويومين ورا بعض 

= الشركه يا تاتا وانتي عرفه 

تاتا : لاء انا مينفعش معايه الكلام ده بكره انا هنزل اشوف الاوضاع وانت ارتاح بكره 

= بس يا تاتا ...

تاتا : مفيش بس انا قررت خلاص

= انا مش هقعد مع الزف...

_ احم ازيك يا حبيبي عملت اي انهرده 

= حبيبك ؟ 

_ مالك يبني تعالي بس نسيب تاتا ترتاح كفايه انعطلها الساعه 10 

= انت مالك انتي نمشي ول..

_"تقوم بمسك يده" يلا بلاش نتاخر عيزا حاجه يا تاتا 

تاتا : ههه لاء مش عيزا حاجه 

= والله انتي بتكلمي بجد يا تاتا انتي مش عرفا...

تاتا : ها يا اياد خلاص بقي روح مع مراتك يلا 

= مراتي !!

في المنزل .....في الغرفه

= اي الجنان ده بقي 

_ هتكشفنا قدام تاتا يا عم انت 

= يسلاام يعني هيه مش عرفه حفيدها الي قاعد معاها 29 سنه 

_ ها بجد يعني عرفه الي فيها 

= انتي يما غبيه 

 _ الله متشتمش مش عشان سكتالك يعني 

="يقوم بتقريب لها والابتسام " ول خايفه تشتمي 

_ "تقوم بتقريب له وتحديه " تحب تشوف 

"يظلون هكذا لفتره " 

الطباخه : احم الاكل جاهز يا فندم 

= "باحراج " احم تمام  نازل

الطباخه ببتسامه خفيفه : حاضر يا فندم 

_ شايف تهورك عمل اي لازم تعمل فيها شبح اوي 

= اطلعي بره 

_"بهمس " غبي 

"بعد العشاء " 


ولاني بعشق الموسيقي ولما اكون رايقه بعمل جو حلو فروحت مشغله اغاني هاديه وعمله زعروره لفوق في شعري ولبست بجامتي المفضله سوده عليها دبدوب احمر في التشرت وشراب احمر ومجي الاحمر وقعدت ادرس واشوف الازياء ...


_ شوفي ما بكفيني غيرك مهما تقولي مش ردلي شيئ سواكي حتي صوتي ناده بالي باقي منى جوه روحك ... خوفي لتسبيني وسط ضلمه وقت خوفك حضنك البيت الي خلاني بزورك غبت عني غبت فيكي زي موتي "بعشق محمد سعيد اجدعان " 

= اي يا يبنتي الاغاني والقرف ده مش عار.... "يقوم بتصفير بهدء ونظر لها بصدمه " 

_ مالك طالع بزعبيبك لي مش خير 

= ها 

.....يتبع 


#البارت التاني 💓

#شكرا من قلبي علي اي حد دعمني في البارت الاول وجبت 2k 💞💞

#بتمني يعجبكو وتدعموني .. والي عارف رحمه عارف انها بتنزل كل يوم فلو جاب تفاعل هنزل التالت بكرا 💗🌷

#دمتو ليا مشجعين😊❣

علق ب 20 ملصق


#احببني بعد زواجنا  ❤ 3


 مالك طالع بزعبيبك لي مش خير 

= ها 

_ في اي يبني 

= في انى برتب مواعيد الشغل  ومش عارف اركز بسبب حضرتك 

_ وانا بحب اشتغل مع اغاني هاديه

=  في بيت والدك الكلام ده فهمه اطفي الزفت ده 

_ "واحد غبي هتموت لو شوفتني مبسوطه صح  " 

= بتقولي اي 

_ حاضر هطفي الزفت 

= انجزى " يقوم بالدخول للغرفه " 


لبست جاكت اسود فوق البجامه وعملت نسكافيه ووقفت في البلكونه شويه والهوا بيطير شعري وقلبي معاه كان نفسي اضحك من قلبي واحس بسعاده كمان لكن الي طلعتو وقتها كان عباره عن عياط بس كانت نزيف من مشاعر سلبيه حبساها واحساسي بالخنقه والايام الي بتعدي وانا حسه انو مفيش طعم فيها بس المشكله الي مديقاني انو جه اول واحد في دماغي لما فكرت في حد جمبي انا غبيه صح ...


اليوم التالي ...

= صباح الخير حضري الفطار بسرع... مين الي الي عمل الفيلا كده 

المنظفه : حضرتك جيت انضف انهرده زي كل مره بنضف تلات مرات في الاسبوع رجعت لقيت الفيلا متفتحه كده 

_ ها صحيت صباح الخير 

= اي دا 

_ اي كنت بنضف الفيلا واتحرك شويه بدل الزهق ده 

= بعصبيه.... وبتفتحي ام الفيلا كده لي ول غباء وخلاص 

_ في اي بدل الكتمه الي احنا فيها اربعه وعشرين ساعه انت مش بني ادم اصلا انت بتخرج وانا الي بقعد هنا 

= تقعدي هنا من غير ما تلعبي في حاجه انتي مجرد ضيفه فهمه وشويه ونطلق متخديش راحتك يعني 

_ فاهم اني هموت يلا واقعد معاك في الفيلا الكبير المسكونه دي 

= مسكونه اه دي العفريت تخاف منك 

"تقوم الطباخه والمنظفه بنظر لبعضهم والابتسام " 

_ اسمعي بقي متمديش ايدك علي اي حاجه في الفيلا دي سمعه 

= والله انا ال...

ترن ترن ترن ترن 

_ احمدي ربك انو رن التلفون ...الاتصال ده الي انقذك من ايدي

= نينيني روح كل جاتو

_________________ العصر 

_ انت واحد غبي 

= وانتي مجنونه في حد يعمل كده 

تاتا بعد الرجوع : اي يا سميحه في اي 

الطباخه : والله يا هانم كده من الصبح الفيلا مش هديت دقيقه 

تاتا بستغراب : طيب انا هدخلهم شوفي انتي شغلك 

_ انت عارف دني فيهم قد اي 

= يعني انا الي مبحضرش فيه بقالي كتير انتي عرفه تصرفك الغبي ده عمل اي 

_ قلتلك زفت من غير قصد انت الي طفل 

= انا طفل ! لاء بقي انتي بتسته...

تاتا : باسسسسس في اي انتي وهو صدعتوني 

="بحترام " عذرا يا تاتا 

_ هو الي غلطان 

= يا بت متخلنيش افتح فيكي 

تاتا : عرفين لو قلتو كلمه كمان هعمل فيكو اي .. رحمه اتكلمي الاول 

 _ حاضر يا تاتا ، كنت ماشيه رايحه انضف المكتب وهو راصص الدوسهاات والمشاريع علي المكتب المايه اندلقت بالغلط عليهم وبعد ما عرفه مسكني من التشرت وجرجرني علي السلم وبعد ما خلص راح موقع شاي علي الأبحاث والمذاكره بتعتي وانا سهرنا عليها الليل كلو يبقي مين الي غلطان بقي 

= يسلام عيزاني اصدق انك وقعتيها بالغلط يعني مش عيند فيا عشان اتنخقنا الصبح 

_ لو كنت عرفه انو هيديقك كده كنت عملتها بقصد 

= يا بت متعصبنيش بقلك 

_ كلمه كمان وهزعلك 

تاتا : اقلكو علي حاجه انا  صدعت من خنقتكو طب اهو "تقوم بمسك ازنيهم الاثنين ونزول بهم لاسفل " 

_ تاتا خلاص ونبي اييي يا تاتا وداني 

= يا تاتا مينفعش كده انا كبرت تاتا 

.........في المطبخ 

_ "بهمس" احييه 

= "بهمس " غباء صح نسيت وربنا 

تاتا : يلا ده العقاب وهتكلو كلو 

_ تاتا قرن حر فلفل اي بس وكل واحد يكلو اي ده متعرفيش مش انا عندي القولون 

تاتا : والله 

_ اه حتي اسالي جدي الله يرحمه 

= وانا يا تاتا بردو الدكتور مانع عني الفلفل الحراق بقول مضر

تاتا : وانتو مش هتمشو من هنا غير وانتو معتذرين لبعض ووكلين قرن الفلفل ده كلو واذا اسمعتكو تاني بتتخنقوا هوكلو منه تاني يلا بقلكو 


وفعلا كلنا القرن كلو ودنا نعيط كده وكنا هنموت وتاتا ربنا ميهدهاش وخلاص علي كده لاء تطلب منا نتصالح كمان ونعتذر لبعض ده الي هو نعم يختييي بس في سري بقي ست كبيره بردك" 


= وانا مش هعتذر لحد هيه الي غرقت  المشاريع  وغلطت من الاول وانا مغلطش في حاجه 

تاتا : هحبسك انهرده ومش هخليك تروح السباق 

="يقوم بتقبيل راس رحمه  " انا اسف يا قمر انتي ... ارتحتي كده يا ست الكل انا ماشي "يقوم بالمغادره " 

_"اي الي حصل ده معلش انا قلبي بدق لي هارابيض اثبت يلا " ....

تاتا : تعالي ورايه محتاجين نتكلم 

_ ها .. نعم 

تاتا ببتسامه ماكره : مالك متثبته في مكانك كده لي ومتوتره عجبتك ول اي ههه 

_ احم لاء يا تاتا انتي فهمه غلط وانا مش هسمحه بردو علفكره هو الي غلطان و،....

 تاتا : اهدي بس كده وتعالي يلا معايه 

_________________ في حلبه السباق 

: متاخر 10 دقايق 

=  عم امين سبني في حالي 

: خير في اي تاني 

= الزفته مراتي بوظت الملفات وهسهر اكتب فيهم طول الليل وهطبق ومش هكون فايق نهائي 

: هههه صراحه معاك حق تدايق 

= دي غبيه اصلا انا حرفيا جبت اخري منها وكلو هيطلع عليك انهرده 

: يا عم حد بقدر يغلبك اساسا بس المرادي هغلبك اكيد  .... المنافسه هتبدا good luck bro

= وريني هتعمل اي ونتراهن علي عشاء سبيسي 

_ اتفقنا 

= يلاا...

_ ايااد 

= امم 

_ حلوه مراتي دي يسطا ههه

= "باحراج حاول اخفائه " انا مقصدتش كده علفكره وابعد دماغك الزباله دي عني ويلا نزفت نبدا 

_ خلاص يا عم متتعصبش كده يلا

__________ في الفيلا ... عند تاتا 

_.....

تاتا :.....

بعد خمس دقائق ...

تاتا : هندنا ساكتين كده كتير 

_ احم حضرتك عيزا اي مني 

تاتا : عيزاكي تعلمي حفيدي الادب 

_ ههه ازاي يعني يا تاتا وبعدان مبتقليش لي انك عرفه اننا بنتخانق وخلتنيتي احور عليكي 

تاتا : كنت عيزا اعرف صح لي قولتي انكو كويسين مع بعض وحلوين ومقلتليش الحقيقه 

_ جدو مره قالي ان اسرار البيت مينفعش تطلع بره خناقتك مع جوزك او اختك او مامتك مينفعش  تتحكي لاي حد غير القريبين منك اوي واعرفي انو الزوجه الصلحه هي الي تحافظ علي خصوصيه البيت وخنقاته وكمان مش عيزا اتعبك معانه 

تاتا ببتسامه: تعرفي يا رحمه انا كنت ضد جدا فكره انو يجوز واحد كده جواز صالونات ومبني علي مصلحه بس عشان الشركه اضطرت وحده تكون مغروره ومتنكه وتغيرو للاسوء بعد الجواز بس لما شوفتك غيرت فكرتي تماما 

_ زي ما قولت لحضرتك قبل كده مش جو مسلسلات بقي ويحب بطله فقيره وابوه يجوزه بالعافيه من صاحبه الشركه ويرجع للبطله والحورات دي 

تاتا : هههه فكرتيني بمسلسل اسمه ادم وجميله كنت بسمعه بيتكلم عن حاجه زي كده 

_ ههه وانا كمان بحبه الابطال قمرر  ... المهم زي ما قلتلك مش كلنا كدا وانا عشيت معظم وقتي مع جدو وجربت كل حاجه وافتخر بده 

 تاتا : شفت فيكي الاحترام والزوق والصراحه والادب واهم من ده كلو الجرأه لما كنت بروح مع حفيدي اي مكان او حفله في الشغل كان البنات يتجننو بقي عليه ويجو يكلموني واحنا بنحبك ويبعتولي هدايه عشان اوصلهم ليه ويكسبو رضايه انتي البنت الي وقفت قصاده وتحدته وده اهم حاجه 

_ ببس انتي مش عرفه حفيدك يا تاتا كويس وعرفه اننا مش طايقين بعض وهو كمان ... احم مش مهم 

تاتا : لاء قولي متخفيش 

_ قليل زوق ومغرور ورافع منخيره لفوق  ومبحترمش الناس الكبيره وقاسي وعصبي ورخم وبتاع بنات سيكا بس كده

تاتا : بعد اي بقي هو في اكتر من كده 

_ والله يا تاتا طلعت كده اوعي تكوني زعلتي 

تاتا : حفيدي اياد وحش اه وعصبي وعنيد ومبيتفهمش مع حد بس قلبه طيب جدا بيطلع يطلع وينزل علي مفيش البيئه الي حوليه خلته يفهم كل الناس غلط مكنش حد قريب منه خالص غير امين ابن عمته وعايش حياتو بين الشغل والبنات الي عارف انهم كلهم شبه بعض وبس انا مش هرغمك علي حاجه عرفه انكو  مش متفهمين ابدا بس عيزاكي تقفي جمبه تفهمي هو محتاج وحده زيك كده في حياته 

_ حاضر يا تاتا هحاول اعمل الي اقدر عليه بوعدك بس لو ضربني همشي وسبلو البيت 

تاتا : تعليلي بس وانا اكسر دماغو ليكي 

 _ تمام كده يا ستي 

تاتا : ربنا يهديكو روحي بقي لاحسن يرجع ول حاجه

_ طيب يا تاتا انا همشي بقي "تقوم بالمشي والروجع مجددا " تاتا هو ينفع اطلب طلب 

تاتا : اكيد الي انتي عيزاه 

________________ الساعه 1 مساءا 

_ اهلا بالبيه الي راجع قريب الفجر 

= شششش بلاش تتكلمي لان صوتك بديقني  

_"بصوت عالي " اهلا بالبيييه اللي را...

= "يقوم بوضع يده علي فمها " مش  قلنا شش ول لاء 

_  انت شارب قد اي

="يقوم بضم اصبعه الاثنين " والله شويه يدووبك 

_ طب فوق كده عيزا اكلمك 

= الدنيا زي المرجاحه يوم تحت دن دن دن يوم فوق تيرا تيرا تيرا "يقوم بتطويح حتي يصل غرفته " 

_ يبني بكلمك علفكره ومش كل ليله ترجعلي سكران كده وقمر احم اي ده 

=......

_ علفكره انا كنت بهزر 

= .....

 _ الوووو .ده نام فعلا "تقوم بمراقلته " اول مره اشوفه من قريب اوي كده هو انا الي حوله ول هو حلو بجد ... اني اسف انا هروح انام 

اليوم التالي......

= يا زفته انا مقلتش متفتحيش الزفت الشبابيك والضوء كده 

_ اقعد افطر وعدي يومك 

= لو عملتي الحركه دي تاني هطردك بره 

_ اهو انت الي بتعمل مشاكل اهو عشان لما قول لتاتا متبقاش تزعل 

= بتهدديني يعني 

_ اومااال 

= شكلك وحشك الضرب تعالي اما اقلك كده 

الطباخه : الهانم قالت انها حطاني عشان ارقبكو ولو سمعت اخناقه جديده ابلغها 

"يقوم بالجلوس وياكلون في صمت " 

"تقوم بالابتسام والمغادره " 

= انا خلصت الحمد لله همشي 

_ استني هجهز واجي معاك 

= تيجي فين ان شاء الله 

_ الشركه 

= والله لي حضرتك بنبيع لب 

_ اي ده هو مقلتلكش يقطعني 

= اخلصي 

_ مش انا قلت لتاتا اني هشتغل معاك في الشركه ووفقت 

= نعم يختي ؟

.........يتبع 

#عذرا علي التاخير يا قمرات❤❤ 

#شكرا جدا علي 1k حقيقي بحبكو ربنا يخليكو ليا 🌼💟

#بتمني تعملولي متابعه عشان يوصلكو كل جديد وهنزل علي صفحتي كمان 💗⚘

#دمتو ليا مشجعين ❤🌷 

Rahma Ayman


#احببني بعد زواجنا ❤4 & 5


_ مش انا قلت لتاتا اني هشتغل معاك في الشركه ووفقت 

= نعم يختي ؟

_ ونحمه يا باشا ده الي حصل 

= رحمه فكي الدور انا مش موافق 

_ بثقه ... وتاتا صحبه الشركه 

="يقوم بالجز علي اسنانه " انتي بتتحديني يعني 

_ حاجه زي كده 

الطباخه : احم احم 

= وانا مش موافق يا طنط سميحه ومش هبطل خناق بقي 

ترن ترن ترن

تاتا : بنعاس ..اي يا اياد

= اسف يا تاتا لو صحيتك من النوم بس في استفسار بسيييط كده هو.....

تاتا : اه يا اياد وافقت خدها معاك الشركه ووريها مكانها 

=بنرفزه .. بس يا تاتا مينفعش هيه بتدريس ومعندهاش خبره واحنا عندنا واحد دارس في امريكا التصميم والدكور 

تاتا : الموضوع انتهى يا اياد وخدها معاك واضح سلام بقي عشان عيزا انام 

"تقوم رحمه بنظر له ببتسامه وتخرج لسانها " 

= اوعي تفتكري عشان تاتا وفقت تبقي بتلوي دراعي افتكري انتي الي بداتي 

_ باااي يا كوكو عشان لسه هلبس

="يقوم بتضيق عينيه وينظر لها بغضب " 


اجدعاان تاتا دي قمر وربنا كنت هطق لو قعدت اكتر من كده هنا ول شكلو وهو مش قادر يرفض كلمها ههه هموت احم اسكت هسكت 


ولاني كان نفسي اشتغل من زمان رتبت طقم خاص بكده لبست قميص اسود علي بنطلون اسود  ودخلت القميص من قدام في البطلون وسبته من ورا ولبست جاكت كشميري علي كوتشي كشميري وعملت شعري كيرلي بسيط من تحت وحطيت ميكب ... كرحمه او كاي بنت عمتا اهتمي بنفسك مش عشان حد عشانك انتي ومتخلهاش كل حاجه في حياتك بس خليها جزء من شخصيتك الشخص الي بحس نفسه جميل لنفسه مش لحد وبكون واثق من كده بعيش راضي ودي اهم حاجه ...


_ خلصت يلا 

= "بعجاب حاول اخفائه "اي ده انتي هتيجي معايه كده

_ مالو البس 

= مش من روجليتي اطلعك كده

_ جو غيران بقي وحمشنه وكده 

= ههه ضحكتيني مش استيلي لاء ... خايف للموظفين يخافو منك ول حاجه لما توصلي ويطفشو من الشركه 

_ ها ها ها اضحك 

= متنسيش اني حذرتك 

_" تقوم بنظر له بغضب وتخرج " 

............... في السياره 

_" بفرح لما يشوفني مديقه ومتعكننه ول كلمه تفتح النفس حتي يا شيخه تبا لك " 

= "لي قولت كده بس يخربيت الغباء معقول تفهمني غلط " 

بعد نص ساعه ...

_ يلا ننزل 

= اولا كده عشان نبقي وضحين وعلي نور اول حاجه محدش في شركه يعرف انك مراتي امين

_ هيكون احسن بردو 

= عربيتك الحمره بعت السواق  يجبها هوصلك عشان تاتا وانتي تبقي تروحي لوحدك 

_..........

= تعطيل في الشغل..اي غلط ..كلام مع الموظفين اعتبري نفسك مرفوده واضح 

_........

= بكلمك 

_ خلاص يا عم اخلصنا 

= هدخل انا وانتي ابقي تعالي ورايه 

........في داخل الشركه 


اول ما مشي روحت نزله وراه اما كان هيتشل وانا كنت مسخسخه ضحك بس مش دي المشكله عليه داخله لشركه ول مسلسل الحب لا يفهم الكلام حاجه قمررر رحممه فوقي ابت نهارك ازرق اوعي تفهمي نفسك صح ده حلوف 


_ مبتسلمش علي الموظفين لي وتقولهم صباح الخير تضحك تقلهم اجبلكو فطار كده 

= اممم ولاد اختي هما صح 

_ ردك شنجني الصراحه 

= ده المشروع جديد ... اي ده مش عيزا تعملي احسن بردو هخل...

_"تقوم بشده والخروج من المكتب " 

= بزعيق  ... متقولش انك مراتي سمعه 

_ خلصنا الله 

"وهي تخرج تصتدم بامين " 

_ اي يا عم انت متحاسب 

: اللله علي القمر ممكن نتعرف 

_ لاء دي تبقي تقلها لما تدخل تكلم وحده فيس ... اتحرك من وشي 

: اتفضل يا فندم الطريق خالي تحت امرك 


ناس رزله صحيح المشكله انو سلم علي السكرتيره بس وهو داخل اروح اقلها انا مراته عشان تبطل تزغرلو كده بالنسيز وعلبه البدره الي هيه حطاها دي ول اخليها تيجي منو عشان تنصدم اكتر ... كم انا شريره انا حقيقي مبهوره بيا ومني لله وبس كده 


احمد : انا احمد "يقوم بتقديم يده كترحيب " 

_ وانا رحمه اتشرفت جدا مبعرفتك 

احمد : هتشتغلي معانه وكده 

_ اه في التصميم والديكورات 

احمد : تمام لو عوزتي اي حاجه ابقي قوليلي 

_ شكرا جدا هتعبك معايه

احمد : اول ما دخلتي كده جزبتي الكل و... امم جزبتيني انا كمان شكلك قمر حقيقي 

_ "وده واحد مدلوق وملزق  من اول يوم شكلها بدايه مبشره باذن الله " اي ده شايف العصفوره جميله ازاي 

"تقوم باظهار خاتم ترتديه " 

احمد : حلو الخاتم جدا فضه ول دهب ثانيه انتي مخطوبه 

_ تؤتؤ مجوزه 

احمد : طيب انا اسف جدا مختش بالي

_ لاء عادي تشرفت جدا 

احمد : اه ومتطلوبيش مني حاجه في صلاح بقدم الحاجات هناك تقدري تطلبي منه شكرا "يقوم بالمغادره " 

_ اي العالم الي مضروب علي نفخهم خشبه دول انا شكلي هتعب هنا والله 

...................

: واتكه 

= مين دي 

: الي بتبص عليها من شباك الازاز دي وبتكلم احمد 

= ها لأ عادي مش ملفته 

: يلا يا كداب اول ما الليل يجي هتشقتها انا عارف  والله رحمه دي بتصعب عليا 

= امين يا حبيبي ... مش عارف اجبهالك  ازاي بس دي رحمه 

:بخضه ... احيه 

= شوفت 

: يخربيت القمر يا جدع ها هطلقها امتى بقي عشان عجبتني 

= امين انت بتحب تنطرد كل مره بتدخلي صح قول متتكسفش 

: انا همشي بكرمتي علفكره مش كل مره هخليك تشتمني وتبهدل برستيجي في الشركه كده وانا اصلا املاكي اقل منك 10 في الميه بس و...

= امين اطلع بره 

: حاضر 

_______________ العصر 

_ "تفتح الباب بقوه " اياد انا اتعبت انتو مبتتعبوش لي 

= في حد يدخل كده من غير ما يخبط 

_ وربنا هقع انتو مش بنادمين ول اي هو مفيش استراحه بقي وغدا ونقعد ونقول حكاوي زمان وكده 

= استراحه اي احنا في مدرسه وبنسبه للحكاوي دي تقولها وانتي قاعده مع خالتك علي النصيه بتكلو لب وسوداني 

_ لاء مبحبش السوداني خليها كاجو 

= رحمه اطلعي بره ومتدخليش من غير اذن تاني 

_"بدموع " هتخلصو امتي طاايب 

= الساعه 9 بليل 

_ اااه يا دماغي اسكت مش انا بحلم وهقوم القيني في البيت نايمه علي سريري بحترام وادب دلوقتي 

= "ببتسامه بارده " بدال انتي مش قد شغل بتعملي فيها سبيدر مان لي 

_ علفكره انا الي قدره علي التحدي والموجه وهوريك "تقوم بالمغادره " 

="هبله بس كيوت " ههه 

السكرتيره : "تقوم بدخول " ممكن ادخل 

= تعالي يا هاله 

السكرتيره : اول مره اشوفك بتضحك في الشركه يعني او من زمان عموما 

= لاء عادي 

السكرتيره: عرفها ول حاجه 

= هاله حطيتي الورق امشي من سكات ومتساليش في الي ميخصكيش تمام 

السكرتيره : اسفه يا فندم مقصدش 

= اتفضلي علي شغلك 

..........في المساء 

_ اتفضل المشروع 

= "بستغراب " مشروع اي التصميم 

_ اه خلصتو 

= لي يختي انشتين 

_ يا عم شوفو لو مش حلو قولي 

= تمام 

_ همشي انا بقي 

= اممم 

_ اتفضل 

= واي دا كمان 

_سندوتش   

= لي بداتي تحبيني ول اي 

_انا شوفتك غلبان قاعد مسكين حزين يتيم مكلتش حاجه من الفطار يعني فقلت اعطف عليك بقولو الرفق بالحيوان فضيله

= "يقوم بحدفها بالدوسيه " 

_ اااه براحه يجيك شلل

= مش عايز حاجه 

_ علي العموم هنا ابقي كلو ... سلام 

___________________

عدا اربع ايام بنروح الشركه وحرفيا بيطلع عين امهم حسبي الله ونعمه الوكيل في الي كان السبب بس اتعرفت عليهم بسرعه وحبوني وفرحت جدا بكده وتعودت علي الشغل ااه يا ايدي ياني 


"في وسط الشركه "

= بزعيق في حد يعمل كده انتو فلحين تاخدو مرتبات بس 

احد العمال : والله يا فندم رتبتهم وتاكدت كمان بس لسه مدرك الغلطه دي 

= مش شغلي انت مهمل ومش مسؤل والي حصل ده مش هعدي بسهوله 

احد العمال: انا اسف يا فندم والله انا كنت مطبق ومختش بالي 

= لما انت متخدش بالك صاحب المكان مثلا الي ياخد بالو ول هو فلوس ومرتب وخلاص بناخد من جيب ابوكو احنا 

_ اي في اي لكل ده 

=بزعيق  ولف ورائه  وانتي مين كمان عش... رحمه 

_ في اي يا اياد 

= اياد... واضح انك نسيتي نفسك وانتي كمان لسه جيه 

_ عذرا يا فندم ممكن اعرف اي الي حصل 

= اولا دي حاجه متخصكيش ، ثانيا اعمل الي انا عيزه وانتي متدخليش خالص 

_ وانا من حقي اعرف مين الي غلط عشان ادافع 

= بصفتك مين بقي

_......

"تظهر دموع خفيفه في عينيها " 

= المهم كلو علي شغلو يلا وانت عدل الزفت ده وانتي تعالي ورايه 

_ مش هروح في حته 

= "بعصبيه "كلمه كمان و....

: اياد خلاص انا هتكلم معاها تعالي معايه 

..........في كافيه بجانب الشركه 

: "يقوم باعطائها بيبسي "ها هديتي 

_ تمام 

: متزعليش منه هو كده لما يتعصب ميعرفش قدامه 

_ عادي ده مديري في الشغل وانا مش زعلانه منو ده حقه 

: ههه مختلفه يا رحمه بس بنسبه لاياد نار وبنزين مع بعض اكيد 

_ اي دا انت عارف 

: عيب اياد عمرو ما يخبي عني حاجه 

_ تاتا بتحكيلي عنك كتير وفرحت اني تعرفت عليك 

: مقلنا نتعرف قبل كده  قصفتيلي الجبها يرضيكي 

_ هههه 

: ايوا كده فكي يسطا 

_ بس لي كده عمل اي العامل 

: طلب منه يرتب المواعيد ويشوف المشروع الجديد ويرتب زوايه البيت ويرسم وجهه جديده ويشرف علي الموظفين ويجبله رقمهم ويعمل عمودين عشان المنتجع الجديد فهو نسي يرسم عمودين فبهدلو في الشركه 

_.....

: متنحيش كده عشان بخاف 

_ صحبك ده مجنون رسمي 

: هههه معاكي حق والله .. هو عصبي ومش متفاهم ابدا بس الشغل عنده حياته والي يقصر فيه بياخد علي دماغه 

_ بس ده عذاب لي من 9 الصبح ل9 بليل شغل وكل الطلبات دي فيهم العامل قال انو مطبق كمان مبلقيش وقت يخرج يتفسح يقعد مع عالته وشايل ضغوطات وهم كبير ده هبل 

: لو سمعك وانتي بتشتمي هيمرجحك 

_ لاء متقلقش انا بتمرجح كل يوم 

: هههه يا بخته والله 

_ مفهمتش 

: قومي يلا عشان ميشكش فينا 

_ قوم عشان بقيلو تكه معايه وهفضحو في الشركه 

_______________ العصر 

ساره : النجفه الي فوق دي مش مريحاني 

_ سرسور اشتغلي يا قلبي انتي بتقولي كده كل يوم 

ساره : عيب يسطا والله انا متاكده 

_ انا جوعت اوي 

ساره : وانا كمان والله اطلبي حاجه عبال ما نخلص 

_ لاء اطلبي انتي عبال ما اجيب قهوه واجي 

ساره: اشطا 


ساره بقي موظفه قديمه في الشركه وبتشتغل في تخصص الكمبيوتر وبالبرمجه من الصور والالوان لو عيزين نضيف حاجه او نشيل وكده بقينا اصحاب جدا وحكتلها كل حاجه عني ما عدا اني متجوزه الاخ ... روشه وجديه ودبش وطفسه  ولما تقول حاجه اعرف انها هتحصل هتحصل 


محادثه واتس ....

= انا خارج اشوف عميل لشركه 

_ اممم 

= ابقي روحي بالعربيه بتعتك بقي 

_ من امتي وانا برجع معاك اصلا

= بقلك يعني 

_ طيب 

= لسه مديقه

_ ودايق لي حضرتك المدير وانا مجرد موظفه عادي 

= ايوا انتي معاكي حق حلو انك مش مديقه طمنتيني 

_ ؟؟؟


مفيش شكرا ول انا اسف بتطلع منه هو التقل حلو وكل حاجه بس لما تغلط بروح امك اعتذر واهدا علي نفسك كده ليطقلك عرق انما ابدا هو بيفرح لما اتعب في اعصابي داهيه تاخدك .


: يخي يخربيت الدبش 

_ انت هنا من امتي 

: قول اسف عادي هتخس 

_ بطل تحشر منخيرك في كل حاجه لقطعاهلك 

: يا مامي انا خايف 

_ همشي وسبهالك مخضره عشان مزعلكش 

: غور  


"في الخارج وهو يمشي "

احد العملاء : كنت عايز اعرف اعمل دي ازاي لو سمحت يا فندم 

_ بص انت حاول تعملو علي system  معين ووفر طاقه و.....


"يقوم بالتحدث والنجفه فوقه...ينقطع الحبل وتقع " 

_ "بخضه "ايااااااد حااسب

"تقوم بابعاده وتخبط في المكتب وتجرح ذراعها من شده الاندفاع  " 

= رحمه انتي كويسه !!

_....


يتبع 

#طولت البارت اهو شويه 😗😂❣

#بتمني الجزء ده يعحبكو 🧡🧡🎼

#تسلمولي كتير علي دعمكو وانا بكمل بيكو بجد وتعلقتكو الجميله ❤❤😊

#دمتو ليا مشجعين 🌼❣

Rahma Ayman 

#احببني بعد زوجنا ❤ 5


"تقوم بابعاده وتخبط في المكتب وتجرح ذراعها من شده الاندفاع  " 

= رحمه انتي كويسه !!

_"بهدوء" انا تمام متقلقش 

="يقوم بسندها " انت حضرلي العربيه بسرعه يلا ...هاله الغي اي اجتماع دلوقتي واعتذري

هاله : بغضب ..حاضر يا فندم 

_________في المستشفي 

الدكتور : اصابه بسيطه اثر الضربه ...شويه كدمات هكتبلكِ مرهم ليها 

_ قلتلك حاجه بسيطه 

= يما انتي اعصاب بس اصلا خايف عليكي انا مثلا يا بت 

_ كنت بحساب عندك دم يعني وتحس بالامتنان وكده  

= بضحك لاء متقلقيش  انا خوفت علي المكتب اكتر منك اساسا بس خايف تاتا مدخلنيش البيت 

_ انا غلطانه اني زقيتك والله كانت تقع علي نفوخك ونخلص 

= حد قلك اني عايز مساعدتك وكمان ده وجبك اصلا 

 _ دكتور انت محتاج الكرسي ده في حاجه عشان افتح راس حد كده 

"الدكتور يراقب في صمت واستغراب" 

.............

تاتا بخوف : انتي كويسه بجد روحتي لدكتور قلك اي طمنيني مالها ايدك محتاجه عمليه ول حاجه 

_ بضحك... متقلقيش يا تاتا والله شويه كدمات بتلج وراحه هيخف 

تاتا : الحمد لله انو اياد كان موجود وخدك لدكتور "بهمس" ها تفتكري خاف عليكي 

_ بهمس ... ده واحد معندوش دم 

"اياد بعد رجوعه " 

= احم الحاجات الي الدكتور طلبها

تاتا : ها شكرت رحمه علي الي عملته 

= لي يختي عملت اي حررت القدس اي حد مكانها كان عمل كده 

تاتا : تعرف انت فعلا معندكش دم زي ما قالت 

 = مش فاهم 

تاتا : انا رجعه الفيلا بتعتي وانت هدنك جمبها يومين تاخد بالك منها فاهم 

= يومين ؟ والشركه 

تاتا : انا وامين هناك وكمان وحشني الميض بتاعي عيزا اشوفه واشوف  الاوضاع هناك كده 

= واذا انا مش موافق 

تاتا : يبقي مش هتدخل الشركه خالص وهتستقيل

=.....

تاتا : يلا ربنا يخليكو البعض يا قلبي وانتي لو عوزتي حاجه كلميني 

_"ببرائه" باي يا تاتا 


وحده يا عديم النظر والشفافيه انقذتك من نجفه كانت هتقع علي نفوخك ول افلام هوليود وانت حتي متشكرنيش مهو انا الي غلطانه اصلا يا جبله يا قمر استغفر الله العظيم


= بغيظ ... طبعا فرحانه لما تاتا طلبت اقعد اهتم بيكي 

_ يييع مش استيلي 

= هههه 

_"احييه عضحكه " 

= طب اسمعي بقي انا اليومين دول مش هتشوفيني اصلا ول هساعدك ول تطلبي مني حاجه فهمه 

_ روح جبلي كبايه مايه اجري 

=؟؟؟

_ بسرعه مبعدش كلامي مرتين 

= وحيا...

_ شش عييب ينفع كده 

= طنط سميحه جيبي مايه للهانم 

_ لاء يا طنط متجبيش حاجه ... هو انا طلبت من مين بقي ان شاء الله 

= وانتي مشلوله يختي متجيبي لنفسك 

ترن ترن ترن 

تاتا : اي يا رحمه 

_ بدموع ... تاتا بطلب منو مبجبليش حاجه وعمال يزعقلي وبشتمني يا تاتا و....

=بنرفزه ... اسكتي هجبلك زفت هجبلك

_ كنت بهزر معاكي ... اي رئيك حلو الاداء 

تاتا : اي يا بنت الهبله في اي 

_ لو عوزت حاجه هبقي اطلبها منك سلام "تقوم بالقفل  " قدامك عشر دقايق يلا 

= ول انو تاتا في صفك كنت قلبتك من البلكونة

_ "بغرور " بسرعه لو سمحت 

= رخمه 

_ غبي 

_________________

عدا يوم وانا قرفاه في عشته تقريبا و صراحه فرحت من قلبي عشان بعد كده ميقلش مجرد موظفه عندي وانا المدير نينيني دا انت رخم وربنا بس هو ده الي مديقني يعني طب مديقني لي  مهو ده احسن يعني عيزا اي اكتر من كده مثلا وبكلم نفسي زي الحلوفه لي معرفش بردو هو ينفع اقتله ؟


في الغرفه ....

_ هو انت حاطط المكتب في اوضتك لي 

= لاني بحب اشتغل فيها 

_ تعرف انا محطتش مكتب في اوضتي من امتي 

= امم 

 _ من وانا في تلاته ثانوي ههه 

= امم 

_ هو القميص ده قطن ول قماش ؟ 

= ابتدينا هطل بقي خير يا رحمه 

_ زهقت انا زهقت قاعده كده بقالي 6  ساعات وانت متنح في الاب يبني عينك بتقلك ارحمني مش كده 

= تاتا منعاني من اني اخرج يختي عشان تنبسطي 

 _ انت كنت بتروح فين انهرده عموما  

= السبق ... لي 

_"تقوم بالقفز من السرير  "  يلا بينا 

= فين 

_ علي السبق 

= يسلام 

_ وحيات عبد السلام 

= انتي عرفه الساعه كام 

_ 2 الفجر لي 

= لي اه هما قلولي الهرمونات بتطفح علي 12 كده بس مقلوش بيحصل اي بعد كده اعرفت انا بحصل اي .. اتكتمي يا رحمه ربنا يهديكي وعدي اليوم 

_ "تقوم بقفل تلفونها وتلفونه وقفل التاب " 

= اي اي انتي بتهزري 

_ يبني اتحرك بقي هلبس واجيلك 

= انتي مجنونه 

_ منا عرفه ميرسي بيكو 

_____________________

= بتصفير ... جمدان 

_ طبعا يبني انت بتكلم فشنوستيه مسكرايه قمرايه زي 

= كفايه كدب 

 _ منا بقول كده بردك  

= استنيني هلبس واجيلك 


خرج بحتت طقم اسود علي قفازات نبيبتي وكوتشي نبيتي وماسك اسود ورافع شعره تحسه خرج من فيلم اكشن مكسيكي هو بس نقصو الطقيه ويكون محمد رمضان في نفسه كده 


_ بتصفير ...قمر 

= طبعا يا بنتي انتي بتكلمي فشونستا مسكر قمر زي 

_ هههه طب اتحرك يا قمر 

في السبااق ...

_ يلا تحدي 

=  والله مش عارف اقلك اي بس منصحكيش تتحديني 

_ واذا هزمتك 

= هههه ضحكتيني وانا مليش نفس 

_ طيب خايف لي تتحداني 


كنت قاعده في عربيتي الحمره وهو قاعد في عربيته السوده وقام مقرب من الشباك كده وبصلي بثقه قال الود هيري بوتر في نفسه بس الصراحه هو موز مفيش كلام 


= اتحدي علي اي 

_ لو فوزت اطلب منك طلب وانت كذالك 

= الي يوصل خط النهايه الاول يفوز  

_ هننطلق ازاي طيب 

= استني انا وامين لما كان يحصلنا كده كنت بتصرف "يقوم باخراج كنز يضع فيه صروخ "

_ اي ده 

= هرميها اول ما تنفجر نتحرك اتفقنا 

_ اتفقنا 

= ههه اتحركي انتي مع نفسك بقي "يقوم بالتحرك دون الانتظار  " 

_ يبن الغشاشه 


"يبدا السباق ويصلو قريب من خط النهايه ويقف اياد لتمر رحمه وتكسب السباق " 


_ لي الحركه دي 

= مش رجوله انافس بنت واكسبها 

_ بعد ما غشيت ها 

= علي اساس اني لو مكنتش غشيت حتي كنتي هتفوزي مثلا 

_ انا مش هتجادل معاك عشان نروح من غير اي إصابات تمام اتفضل 

= اي ده 

_ كنز اشوبس 

= النوع ده قديم جدا ومش موجود في المحلات

_"ببتسامه " سر 

= امم انتي الي فوزتي كنتي عيزا اي 

_ هتنفذ لو طلبت يعني 

= علي حسب الطلب 

_ كنت عيزاك تكون ارحم من كده مع شركتك تكلم بهدوء تعملهم كويس صباح الخير وانت داخل حتي افتح نفسهم وبنسبه لشغل مينفعش تحط عليهم الكم الكبير ده عرفه انك بتتعب اكتر منهم كمان بس يكون في استراحه طلبات اقل كده كتر الشغل بيتعب اعصبهم وبشيلهم هم كبير فوق كتفهم مبيقعدش مع عالتو ول اهالو ول ولادو حياتو كلها شغل هو الشغل حلو وكل حاجه بس متزودش ابدا فوق طاقه حد

 

= حاجتين اهم حاجه في حياتي الشغل والسباق واهم من السباق الشغل انت بتتعب عشان هتلقي المقابل لده انا اه بصعبها عليهم  بس لازم تشتغل بجد وكويس عشان الشركه تكبر وتتحمل اي حاجه  

واعتقد انو قواعدي معروفه ول مبكنش قد الشغل ميستحقش يدخلها 

_ بس 12 ساعه بنسبالك مش كتير 

="ببتسامه وشرب الكنز " ده انا كنت عايز اعملها اكتر شويه 13 او 14 ساعه حاجه في الرنج ده 

_"بغيظ" انا الي هبله عشان بتناقش معاك اصلا وانت كنت هتطلب اي 

= " بثقه " سرر

_ هتكون عيل ومش قد وعدك ليا ول قد التحدي صح 

= والله يل عسل كلامك مش مهم اصلا ومفرقش معايه 

_ تنح وربنا 

= اركبي خلينا نزفت نروح 

_ هيبقي احسن بردو 

_______________________ 

_ هييي انا بجد مبسوطه اوي اني هروح ازورها 

= ممكن تبصي قدامك عشان منعملش حادثه 

_ انت الي قولت اننا مبنعرفش انسوق واخرنا المطبخ من شويه صح 

= يا بت بطئى شويه تاتا لسه عيزاني 

_ احنا بنعرف نعمل كل حاجه قول ورايه 

"قام مبرقلي كده فعرفت انو دي اشاره وسوقت علي 80 بكل ادب " 

 = مين علمك السواقه 

_ جدي علمني ... كان بحب العربيات جدا وبيحب يصلاحم كان ديما يقولي لو بتحبي حاجه اوي وبتحسسك بالمتعه وبتفرحك اعمليها ممكن تكون في يوم من الأيام عالمك الي بتهربي منه بعيد عن الواقع فكنت 18 سنه وعلمني بقي وكنا بنعمل تحديات مع بعض واكسبو وطورت نفسي جدا وكان كل اما فوز عليه يديني كنز اشوبس الي عينه من زمان بكل حب وسعاتها كنت بحس بالإنجاز 

= هو ده السر 

_ اها 

_........

="كان نفسي اقله انهم اخر اتنين معايه وقولت اني مش هطلعهم غير لشخص مميز في حياتي حسه اني مطمنه ومصدومه سيكا 

_ انتي قلتي لايه  انك رايحه ليها  

= لاء عملتهلها مفاجاه فرحت اوي لما تاتا فعلا بعد اسبوع خلتني ارحلها وجبتها شوكلت ملاك بتحبها جدا 

_ تمام نبقي ترجع علطول عشان ورايه شغل

= تمام 


اول ما دخلنا لقينا البوابه مفتوحه واحنا طلعين سمعنا اصوات من جوه 


ايه بدموع : انا تعبت بقي مبقتش قادره استحمل اعمل كل حاجه فيه بس سيب بنتي في حالها 

هشام : بزعيق ... طلعه غبيه نفس غبائك يا هانم انتي وحده مقرفه ومبتفهميش

ايه : لو مش عجباك طلقني يخي انا مش عيزا من وشك حاجه بس طلقني 

هشام  :"يقوم بضربها بالحزام " انتي بتعلي صوتك عليه 

_"رحمه بندفاع وفتح الباب " انت مجنون انت ازاي تمد ايدك عليها كده 

=" يقوم اياد بضربه ولوي زراعه خلف ظهره " الرجوله مش انك تضربها يا استاذ اذا انت متربتش احنا نربيك عادي 

هشام : سبني يا غبي انت انت مش عارف انا مين انا هحبسك دلوقتي 

= لاء يا خفيف انا الي هحبسك .... رحمه خدي ايه والبنت وروحي البيت المفتاح اهو 

هشام : لو طلعتي من غير اذن ها...

="يقوم بضربه بالبوكس في بطنه " اذا سمعت صوتك هتندم 

___________

رحمه بدموع : بتوجعك 

ايه ببتسامه وتحريك وجهه بالسلب 

رحمه بندم : انا اسفه بجد حقك عليه يا ريتي روحت من زمان استني هجيب علبه الاسعافات واجي 


كان مبهدلها حرفيا في رجلها وفي ايدها وفي وشها جسمها كلو ورمان وملتهب كنت حرفيا مرعوبه من الي حصل وهي  الي عايشه فيه بقي

تعمل اي 


_مكنتش اعرف انو وحش كده 

ايه : انا مكنتش عيزه بس غير انو يسبني في حالي كنت عيزه يرحمني مش اكتر 

"تقوم بحتضانها " عدت صدقيني متقلقيش انا جمبك 

بعد حوالي ربع ساعه ....

ايه : علفكره جوزك كويس جدا 

_ اياد 

ايه : كنت بحساب انهم كلهم زي هشام كده بس طلع جدع وشهم ربنا يحميكو يا قلبي 

_......

ايه : اه صح انتي فتحتي ازاي 

_ بالمفتاح الاحتياطي الي كنتي مدهولي استني هجيب مايه واجي 

....

= اااه واخيرا روحت ... عمله اي دلوقتي يا ايه 

ايه : انا كويسه 

= تمام انا مسبتوش غير وهو معترف بكل حاجه وورقت طلاقك هتوصلك وكلمت تاتا وشفتلك شقه قريبه شويه من مدرسه ملاك ومريحه وبعيده عنه ليكي ولو عوزتي اي حاجه انا موجود علطول 

ايه :مش عرفه اقلك اي بجد شكرا

= مفيش حاجه ده وجبي مش انا جوز اختك ول اي "يقوم بنظر لرحمه والغمز والابتسام " 

ملاك بدموع : يعني يا عمو ماما مش هتنضرب تاني صح  

=" يقوم بحملها " اووبح لاء يا قلبي مش هتنضرب تاني وبابا هياخد جزائو وترجعلك الضحكه القمر دي ايوا ايوا 

ملاك : ههه

= ايوااا كده تعالي نشتري حاجات انتي وعمو بس يلا 

ملاك : عيزا شبسي 

= ههه احلي شبسي في الدنيا لاحلي ملك 


كنت بصالو بكل فرحه حسيت اني فهمتو غلط كتير جدا كان حلو بطريقه مش عرفه اوصفها حسيت لاول مره في حياتي انو ليا سند في المواقف والازمات اقدر اتسند عليه واكمل ...


في المساء امام البلكونه...

= خدي 

_ اي دا 

= شاي 

_"تقوم باخذه ولابتسامه " 

= مش بردانه وقفه كده بقالك ساعه 

_ بجد محستش 

= لسه خايفه 

_ مكنتش بحسبها بتتعذب كده وبتضرب بكل الوحشيه دي لما بابا جوزها كانت خايفه وقلبها مقبوض ومقدرتش ترفض و وجوزني بنفس الاسلوب مجاش ول مره اطمن عليه ول زرني ول حس بندم بدموع ... كنت خايفه اوي لي بيعمل فيها كده هيه مش بشر لي كان بضربها كده لي 

="يقوم بتقريب لها واحتضانها " اهدي يا رحمه عدت احنا جمبها اهو ووعد مش هخلي يقربلها تاني وهنعوضها انا وانتي مع بعض 

_"بمتنان " شكرا يا اياد شكرا من قلبي


شدد من حضني وانا انهرت جوه احساس الامان ده كنت مفتقده جدا كان مريح وكان نفسي افضل جوه كده العمر كلو كان دافي في عز البرد الي موجود ده كان نفسي الوقت يقف وميعديش ول الليله دي تنتهي اكون انا وهو وبس ...


اليوم التالي 

=رحممممه 

_ "بخضه"  اي في اي 

= استعدي 

_ انا ؟ 

= هنسافر 


يتبع ....


#البارت الخامس 💟💟💗

#عذرا علي التاخير نمت 😅وضبطت المنبه والحمد لله قمت وكتبته ... بتمني يعجبكو ❤💞

#دمتو ليا مشجعين❤ 

Rahma Ayman ❤


#احببني بعد زوجنا ❤ 6


اليوم التالي 

=رحممممه 

_ "بخضه"  اي في اي 

= استعدي 

_ انا ؟ 

= هنسافر 

_ بنعاس ..نسافر فين سبني انام 

= بت قومي يلا "يقوم بدخول للحمام " 

_"تقوم باكمال النوم " 

بعد ربع سااعه ...

= رحممه انتي يا بنتي 

_ الحق حلمت انك بتصحيني عشان هنسافر تخيل 

= يا رااجل 

_ اه ونحمه بئمارت التشرت ده كمان .... اي ده هو مكنتش بحلم 

= قومي يا رحمه ربنا يهديكي ويخدك لتنين 

_ هنروح فين ونسافر لي انت مين اصلا 

= بصي يا قطه ركزي معايه كده يا عسل يا قمرايه انتي وصحصحي كده 

_ حسه انك كداب سيكا 

= قصدك كداب اوي 

_ انجز عايز اي 

= انا مسافر شغل تمام مع السكرتيره وتاتا عيزني اخدك وانا المراره يدوبك والله فانتي ترني عليها وتقللها انك تعبانه ومش عيزا تروحي تمام

_ مش انت يلا قولت استعدي من شويه ول غباء وخلاص

= مهو استعدي عشان تقولي لتاتا كده يا نصحه 

_ حاضر رن عليها واقلها 

 ="يقوم بتديق عينيه "  مش مرتحلك لاء 

_ لا تقلق يا شريك ان شاء الله حاجه فوق العظمه 

ترن ترن ترن ترن 

تاتا : اي يا اياد 

= رحمه عيزا تقلك حاجه 

تاتا : اي يا رحمه 

_ تاتا تاتا فرحانه اوي اني هروح حتي شوفي رتبت الشنطه وجهزتها واول ما قلي تاتا الي قالت فرحت وقولت لازم اشكرها بنفسي 

="اياد بصوت منخفض" انا هرويكي يا بنت ...

تاتا : ههه حببتي تلات ايام كده ولازم اياد يرجع الشركه لاني تعبت والله اسبوع وانا بروح الشركه جسمي وجعني 

_ هنرجع وهيمسك الشركه علطول

تاتا : يلا انبسطو سلام 

_ باي يا قلبي

="يقوم بنظر لها بغضب " ده الي اتفقنا عليه ها 

_" ببرائه " مش قلتلك هبهرك 

="يقوم بتقريب لها " يسلام 

_ اياد وربنا كنت بهزر بالله هه

="يقوم بحدفها بالمخده " يا جزمه 

_ "تقوم بحدفه ايضا بالمخده " نهارك ازرق


حسه اننا بقينا اقرب سيكا من الاول اه لسه حلوف زي ما هو بس اهو الحمد لله دقيقه بس هو انا مبسوطه لي 


_ اندال اندال اندال وانا اقلهم ده خويا بركو ده ابن بويا مع انك قلبك اسود يلا مدهون بالبهيه

= ممكن كفايه صداع وصوتك خرا 

_ اسكت ياض ده انا نانسي عجرم في نفسي كدهو 

= قصدك عجرم نفسه 

_ هو احنا هنوصل امتي بقي 

= نص ساعه 

_ ده كلو ولسه هنوصل المطار اومال لما نركب الطياره هنعمل اي 

= رحمه صدعتيني اقسم بالله هرميكي من هنا 

_"تقوم باخراج سندوتش من الحقيبه" خد خد رم عضمك 

= ارم عضمي ! انتي جيبه سندوتشات معاكي يا رحمه احنا رايحين مدرسه في ثانوي هتشليني 

_ اللاه الطريق طويل وبجوع يرضيك اجوع يرضيك اخس 

= يا رب ارحمني يا رب 

"امام المطار" 

= اي ده يا ياسين انت بتعيط 

_ بطل رخامه 

= اول مره اتسافري لندن يعني 

_ تؤتؤ اول مره اسافر في حياتي 

=....

_ هنخربهااااا عااااا 

= قلقت 

.......

السكرتيره بحب : وحشتني 

= احم ازيك يا هاله  

السكرتيره : اي ده مالك 

_ ازيك يا هاله 

السكرتيره : رحمه بتعملي اي هنا

_"بهمس" روحت جبت  مايه ارجع القيك بتسبلها 

= "بهمس" علطول فهماني صح كده 

_ ههه 

= استني اما اعرفك رحمه مراتي 

السكرتيره : نعم ؟؟

= احم اه 

_ ازيك يا هاله "تقوم بتقديم يدها بالسلام " 

اسكرتيره بصدمه وغضب: الحمد لله يلا عشان الطياره 

_"بهمس " هتموت هيهيهي شايف الريكشن كنت متاكده 

="بهمس وضحك" امشي يا رحمه قدامي ربنا يهديكي 


بحب اشوف المشهد ده اوي في الأفلام بتكون العقربه وانا البطله القمر الكيوت الي بيقع في حبها الامير ... هو انا بقول اي معلش 


_ وخيرااا واووو حاجه فوق وربنا 

= اسبتي احنا لسه خرجين من الطياره 

_ متزحلقها 

= نعم 

_ بالله مشيها من هنا قلها هش كده هتمشي 

= هيه كلب هش اي 

_ والله الكلب احلي منها 

=ششش ينهار اسود لتسمعك يخربيتك 

السكرتيره : اياد انا هسبقك علي الاوتيل وهحجز تلات اوض 

_ لاء يا قمر اوضتين بس اصل بعيد عنك مراته 

السكرتيره : ......

="اياد ببتسامه" روحي يا هاله خلاص وعملي زي ما قالت 

السكرتيره : بس يا اياد 

= نفذي الطلب من غير مجادله 

السكرتيره بغَل : حاضر "تقوم بالمغادره"

_ "بس يا اياد اه اسمه مديرك يختي نينيني رخمه " ...

=عجبك كده 

_ الله انا الي غلطانه كمان 

="يقوم بتقريب لها وضربها برفق علي انفها " بس اتصدقي عجبتيني 

_"بكسوف حاولت اخفائه" شايف العصفوره الي هناك دي 

= "يقوم بمسك يدها "ههه تعالي يا هبله يلا 


جدعان انا وقعت خلاص مهو لاما انا حوله وقلبي ده حلوف لاما هو حلو ويستاهل هو بقي قمر كده لي طيب حد يفهمني ...


في المطعم ...

_ عيزا كبده 

=اللهم ما طولك يا روح 

_ ونبي اطلبلي كبده نفسي فيها 

= رحمه ابوس ايدك متكسفيني قدام الناس 

_ طب اي رئيك ان اللحمه عندهم لحم خنزير وحرام وبجيب تسمم تعرف كرونا جت من اي من الخفافيش عشان تعرف ان مراتك جنيس 

= كلمه كمان وهرفع عليكي قضيه 

_ خلاص هسكت 

=Barkeep please "جسرون لو سمحت "

الجارسون : what is your request "ماذا يكون طلبك" 

= Grilled  sausage and chicken  please"نقانق وفراخ مشويه من فضلك "


_ فراخ مشويه ونقانق اي انا عيزا كبده 

= به اتكتمي 

_اوكيه 

.......................

_ خد البس 

= لي ده 

_ شش ماسك عشان كرونه خد اقلك سر "بهمس " ومعايه كحل كمان 

= لي يا رب الابتلاء ده .. رحمه يا حببتي عادي ها امشي طبيعي ممكن الدنيا تمام هنا ماشي 

_ هو انت قولت رحمه اي 

= احم انا بقول يلا عشان ورانه حاجات كتير 

_ قول بس قولت اي ....


في المساء ...

_ الاوتيل قمررر 

= امم 

_ متيجي نسمع فيلم بدل التاب الي لازق في وشك 24 ساعه ده 

= به مش وراكي شغل 

_ تاتا بعتتهولي الجيميل  وخلصتو لما رجعنا وانت نمت 

= سترونج وامن بقي وكده 

_ عفيه زوق يا رايق 

= ممكن بقي يا ريقه تفصلي خلني اخلص 

ترن ترن ترن

= اي يا هاله 

السكرتيره : هنخرج علي 10 بليل كده اتفقت علي العميل وهيكون في حفله موسيقيه لابنه  بتمني يوافق المرادي لاننا تعبنه 

= تمام شكرا يا هاله 

السكرتيره : هستناك متتاخرش عليه 

= تمام باي 

_"ببتسامه " عيزا اروح 

= انتي لزقه ودانك في المكلمه لي 

_ بالله عيزا اروح 

= طيب بصي انا هخرج قبلك وانتي ابقي تعالي علي هناك هيه قريبه من الفندق تمام 

_ حااضر 

= ممكن كفايه روبيت في بيتنا خلاص عرفينا بومبا ولذيذ خلصنا 

_ ههههه اسمها زومبا 

= هههه اي ده بجد 

_ روح فصلتني امشي 

= سلام 


ولاني ها ايوا بعشق الفاشون والموضي والاحمر لبست فستان لونه احمر بكون قوي ومحتاج وحده شخصيتها قويه بس انا هل انا لبسه عشان انا كده ابسلوتلي لبسه عشان اكون احلي من السكرتيره الهرشانه الي عمله زي العنبه المأمعه حصللل 


السكرتيره : شكلك قمر بالبدله 

= شكرا 

السكرتيره : اياد مالك انت مكنتش كده 

="ببتسامه مع تفكير " فعلا انا مكنتش كده 

السكرتيره : بس انا بحبك 

= احم اعتقد وضحتلك من الاول اني مش كده صح واعترفتلي كذا مره ورفضت ممكن بقي بلاش تحرجيني 

السكرتيره : وانا مش هسيبك 

= بصي انا مش...

المترجم : اياد بيه تعالي اتفضل 

ماركو "ايطالي" :....

المترجم : بقلك انك عرضت عليه المشروع كذا مره وقلك عايز يفتحه نادي موسيقي لابنه  ورفض كذا مره ممكن كفايه اصرار 

= قلو اني هشتري باي تمن المشروع ده مهم جدا هنا وهو هستفيد كتير واحنا توصلنا بقلنا شهرين ولسه حضرتك معترض فقول عايز اي واحنا موافقين 

المترجم  : بقلك هو خلاص اخد قرارو واتفق مع ابنه ومفيش حاجه هتغير قرارو 

= قلو ان....

"تدخل رحمه بفستانها الاحمر والميكب البسيط وشعرها الاسود الناعم وتجزب جميع الانظار " 

المترجم : اقلو اي 

= ششش ثانيه كده "يقوم بتوجه لرحمه " انتي جيتي بجد 

_ حلوه الحفله جدا 

= طيب امشي دلوقتي ولما روح نبقي نتكلم 

_ مستحيل ... هو ده العميل استني اما سلم عليه 

="بنرفزه" رحمه خدي هنا 

"السكرتيره تراقب في صمت ونرفذه" 

_ قلو اني تشرفت جدا اني قبلته هنا 

المترجم :بس"يقوم بنظر لاياد " 

"يقوم اياد باعطائه الموافقه " 

المترجم : بقلك انك جميله اوي 

_ قلو اني بحب اسمع ابنه جداا وبحب صوته اوي واغنيه من الاغاني المفضله عندي 

المترجم : بشكرك جدا وبقلك فرحان انو تعرف عليكي 

ابن ماركو : ........

المترجم : ابنه بقلك انك حلوه جدا تسمحيلو تغنو سوي 

_ قلو موافقه بس بشرط 

المترجم : بقلك الي انتي عيزاه 

_ قلو اني مرات مستر اياد وعيزا باباه يوافق علي المشروع وبنسبه لموضوع الغناء هجبلو مكان وعملو ديكور بنفسي 

المترجم بفرحه :مستر ماركو بقلك الي انتي عيزاه والخاتم جميل جدا 


دريت الخاتم بايدي لانه مش منه ده من جدو ادهولي هديه احتفظ بيه وهو كمان مش لابس دبله بس كنت فرحانه من قلبي وانا شيفاه فخور بيه 


علي المسرح....

_ انا مبعرفش اغني ممكن توريني الغنيه واعزفلك اللحن 

ابن ماركو : يسرني ذالك كثيرا 

_ اي ده انت بتعرف تكلم عربي 

ابن ماركو : اجل قليلا فاحببت هذه اللغه كثيرا 

_ طب كويس الحمد لله 

ابن ماركو : هل تتقنين العزف حقا 

_ عيب عليك انا اهزر في كل حاجه الا العزف يلا بينا


كانت ليله جميله جدا كنت فرحانه جدا وانا بعزف وشيفاه قدامي فرحان بيا ..فقلت لنفسي كده حولت اعمل الصح ولو لمره زي باشا تلميذ كده هو انا مش ممحونه لي ها 


= شكرا 

_ قولت اي مسمعتش 

= همشي واسيبك 

_" تقوم بامساك يده " خلاص اهم حاجه عدت علي خير 

= عرفتي ازاي بموضوع الصفقه وكده 

_ تاتا قلتلي 

= تاتا دي ... قمرر كده 

_ ههه طيب يلا نروح لاني منمتش خالص 

= تمام 

"في السياره " 

= انتي بجد عرفه اغاني ابنه 

_انا اول مره اشوفه انهرده ومعرفوش اساسا 

=؟؟؟؟

_ جدو علمني اني اجازف واحاول مره واتنين بس المهم مرضاش بالهزيمه وعافر في كل حاجه عشان مندمش 

= جدك ده عسل جدا هو الي علمك العزف كمان 

_ اها كان عنده جيتار بحبه وعلمني 

"قليلا من النظر والابتسام "

= احم "يقوم بفتح علبه فيها خاتم ودبله " ده خاتم بتاع ماما وصتني البسه لشريكه حياتي ولي هتكون مراتي في المستقبل 

_"باحراج" انا مش هقدر البسه لاء احم متكسفنيش بقي 

= مين قل انو هو ليكي انا بورهولك يعني "يقوم بقفل العلبه وضحك وسير بالعربيه" 

_ "هو لو قاصد يقصفلي الجبها مش هتكون كده انا خدت كسفه مخدهاش حمار وربنا منك لله " 


................اليوم التالي العصر في الاوتيل 

= انا بحبك 

_"تقوم ببخ الماء في وجهه " احيه 

= يييع يخربيتك 

_ اياد انت كويس 

= لاء مش كويس قاعده ببجامه سوده قمر وعمله شعرك بقلم وقاعده مركزه في التاب وانا قاعد هتجنن مهو مش ينفع كده 

_ لاء انت اتجننت فعلا 

= هقلهالك تاني لو عيزا 

_"تقوم بالجري من امامه ودخول للغرفه " 


اي الي انا سمعته ده ثانيه انا قلبي بيرقص من الفرحه جوه احيه قلي بحبك كده في وشي ده تهبل علي قمر علي عسل علي هبل بقي مهلبيه ميه ميه هو البنجو وربنا انا عرفه 


"تقوم بفتح الباب تجده واقف امامها ببتسامه " 

_احم "بحمرار " نعم 

= نعم الله عليكي يا حببتي 

_ الله بقي 

="يقوم بإخراج علبه الخاتم " 

_ لاء لاء اهدا عليه كده مهو بص ...

= شكلك مش عيزا انا ماشي بقي 

_"تقوم بشده من قفاه " خد ياض هنا رايح فين 

= ياض 

_ وانا كمان 

 = ايوا اي بقي 

_ بحبك 

=ايوا بقي 

_ هههه

="يقوم بلبسها الخاتم واحطاها الدبله للبسها له " 

_ حلو اوي الخاتم 

="يقوم بتقريب لها " انا بقول بقي المكان هادي وقمر فيلاا

_ لاء بص محنا متفقناش علي كده ...

ترن ترن ترن 

هم الاثنين معا : يبن الجازمه يلي بترن 

_ ههه 

= ههه استني الو 

السكرتيره : اياد تعالي بسرعه عشان الشغل 

= وقته هو صح 

السكرتيره : مش فهمه 

= طيب جي اقفلي 


مشي يا جدعان مهو لازم تقطع حته حلو اومال تسبنا مبسوطين يعني تسبنا مبسوطين لي مثلا عيزا مخده اصوت فيها الحقوني مش قادره 


الساعه 2 صباحا 

"يقوم بالدخول " 

_ اي يا اياد كل ده اتاخرت لي 

="بمرح " اه اه اه ابطال الجهوريه عدو حدود العالميه ان ان اه 

_ احلوه سكران ها 

= اي ده مراتي القمر القوزعه عمله اي 

_"تقوم بمساندته للغرفه " نفسي افهم بتشرب اي بخليك احول كده مش عشان حاجه والله عيزه اجرب معاك 

.......يتبع 


#كنت عيزا انهيها نهايه مختلفه بس قولت هتكون طويله اوي 💓💓💓

#بتمني البارت ده يعجبوكو ❤❤🌷

#باقي بارتين او بارت علي حسب بقي 😂❣❣❣❣

#واخيرا هاابي فلانتين دااي 😂😂💜💜💗

Rahma Ayman

علق ب 20 ملصق


#احببني بعد زوجنا ❤7 وقبل الاخير 


= اي ده مراتي القمر القوزعه عمله اي 

_"تقوم بمساندته للغرفه " نفسي افهم بتشرب اي بخليك احول كده مش عشان حاجه والله عيزه اجرب معاك 

= ببتسامه اندال اندال اندال 

_"تقوم بحدفه في السرير" اااه يني انا بردو الي صوتي خرا 

"تقوم بالمغادره فيشدها بجانبه ويحضنها من الخلف " 

_ اياد عيزا اقوم 

= 5 دقايق بس خليكي كده شويه 

_ هديك بوكس في بطنك 

= "بتمثيل " اييييي 

_ ههه 

اليوم التالي .....

"تقوم بلاستيقاظ لا تجده بجانبها " 

_ببتسامه ... صباح الخير 

= صباح القمر 

_ حسه اننا ممحونين سيكا 

= ول انتي الي دبش ونو إحساس ايهما اقرب 

_ رجعت متاخر لي 

= كان ورانه شغل مع العميل وهنعمل المشروع ازاي وكده وتاخرنا ورجعت زي ما انتي شايفه كده 

_ اوعدني انك تبطل شرب ممكن 

= انا مبشربش غير لما انجح في صفقه او مدايق كده يعني 

_ هل تعلم ان الخمر حرام 

= قول والله

_ ههه بجد لازم تبطل ممكن وتصلي كتير واهم من ده كلو احم ....

="بنظره بريئه " ها 

_ تكون جمبي ومعايه ممكن 

= طب متيجي اقلك انا جمبك ومعاكي ازاي 

_ اتلم ها 

= "يقوم بالوقوف " هو لازم اوي يعني دلوقتي 

_ والله يا عسل جعانه 

= انا ول بطنك 

_ عيب يسطا بطني طبعا 

ترن ترن ترن 

_ عارف لو كانت السكرتيره هطخها بنار 

= ههه متقلفيش طالب اكل افتحي 

______________ العصر 

ترن ترن ترن 

= وحشتيني 

_ بص بلاش جو المحن ده عشان بيقلب المعده ها 

= بتموتي فيا  

_ هترجع امتي 

= ممكن بليل نامي كويس متستنينش 

_ انا مش مستنياك اصلا 

= طب عيني في عينك كده 

_ انت عندك حول في المشاعر قصدك طب ودني في ودنك كده 

= ههه 

المترجم : مستر اياد عيزينك هنا 

= طيب انا همشي دلوقتي اطلبي اكل ها وتعشي وانا هحاول اخلص بسرعه واجيلك 

_ تمام باي 

_________________اليوم التالي 

اياد بصدمه : انا نمت هنا ازاي 

السكرتيره بخجل : صباح الخير يا قمري 

 = متصتعبطيش انا نمت هنا ازاي بقلك

السكرتيره : شربت كتير وفقدت الوعي وجبتك هنا امبارح

= ازاي انا متاكد اني مشربتش امبارح "بعصبيه " انا مش فاكر حاجه لي اكلمي 

السكرتيره : انت متوتر لي عادي يا يوده يعني بس بصراحه كانت ليله جميله ههه "تقوم بالمغادره " 

=: استني فهميني ا...

ترن ترن ترن 

= الو يا حبيبتي 

_ فينك مجتش امبارح خالص ودورت عليك كتير ملقتكش انا تحت يلا عشان الطياره 

= حاضر نازل حالا 

............ في السياره بعد النزول من الطائره

_ واخيرااا رجعنا والله ما في احلي من مصر 

=.....

_ مالك يا اياد من الطياره وانت مش مظبوط 

= لاء متقلقيش انا تمام 

_ متاكد 

="يقوم بمسك يدها وتقبيلها " متاكد 

في الفيلا......

_ تاتا تاتا تاتا وحشتيني قد الكوكب 

تاتا : ههه وانتي كمان والله يا روحي انبسطي 

 _ اوي وكمان اشترتلك هديه "تقوم بتقديمها لها "

تاتا : حببتي والله حلو انك افتكرتيني مش زي ناس كده 

= حاسس انو الكلام عليه بس مش هرد عليكي تدري ليش لانك معاكي حق 

تاتا : ههه اهم حاجه انكو تنبسطو يبني ها في حضن تاتا 

= "يقوم باحتضانها " احلي حضن في الدنيا

_ رحمه بدموع ... ربنا يحميكو يا ولادي 

"يقومون بالضحك جميعا " 

__________________

_ ولااااه سيب شعري 

= سيبي انتي الاول احسن وربنا هعملك بطاطس 

_ علفكره انت زوج مش جدع 

= منا عارف شكرا 

_ انت الي غلطان 

= انا الي غلطان بردو يا بتاعت هشام جمال 

_ مانت بتاع ياسمين صبري ومتكلمتش 

تاتا : ها بتتخنقو تاني مفيش اي تقدم سميحه جيبي الفلفل 

= علفكره بحبك 

_ وانا كمان 

= متعمليش كده تاني 

 _ وانت كمان متعملش كده تاني لكسرك 

= متجيبي حضن 

تاتا بستغراب : مالكو يا عيال في حاجه 

الطباخه : ونبي يا هانم فهميني مين دول انا من الصبح وانا مستغربه 

"تقوم تاتا بنظر للخاتم والضحك " 

تاتا : لاء متقلقيش انا عرفت في اي 

= ها يا تاتا اي رئيك حلو 

تاتا : بدال رحمه الي لبسه يبقي حلو 

= ههه كنت عارف انك هتفرحي يا تاتا 

تاتا : مبروك يا قلب تاتا 

_ اجماعه انا باوحرج مش كده 

= استغفري ها استغفري كتير 

الطباخة: ايوا يعني مين دول وفي اي  بردو مفهمتش 

______________ امام الشركه في السياره 

_ انت ادخل وانا هدخل وراك 

""يقوم بضحك واخراجها من العربيه ومسك يدها " 

_ اياد انت مجنون 

= من انهرده انتي مراتي قدام الناس كلها فهمه تعالي 

الموظفين بصدمه : صباح الخير مستر اياد 

_ ببتسامه صباح النور 

الموظفين بصدمه : ......

_ اه من انهرده المكتب الي قدامي ده لرحمه مراتي بتمني تخدو بالكو منها 

الموظفين بصدمه : مراتك؟؟!!

رحمه بهمس : اي الجنان ده معلش 

اياد بهمس وبتسامه : اعملك اي جننتيني خلاص 

"السكرتيره تنظر بغضب وحقد "


حسيت اني طياره من الفرحه مسكانو ايدي وفرحتو بيا قدام كل الموظفين وشجاعته كل ده فهموني قد اي هو ارجل واحد شفته في حياتي هو عادي احضنه دلوقتي ؟ 


"في المكتب "

_ ممكن تقولي اياد فين لو سمحت 

= "بغمزه " هبقي اورهولك في البيت 

_ ههه يلا بطل قذاره بقي 

امين : هاي يا برو الشركه مقلوبه عديت حدث مثير ول اي 

= حدث جباار 

امين : اي طلقتها 

_ تف من بقك يا حيوان اياد انت عايز الود ده في حاجه 

= لاء والله الشركه أروق من غيرو اساسا 

امين : انت الي بتقول كده بجد مصدوم مصدووم اااه 

= عيزك في حاجه 

امين : خير 

= خفف علي الموظفين شغل شويه ويكون في استراحه في نص اليوم والدوام يخلص 7 كده بلغهم بقراري 

"يقوم امين بنظر لرحمه " 

امين : ممكن تناديلي اياد لاني قلقت 

"يقومون بالضحك جميعا "


في الشركه ...

ساره: بقي انتي مرات مستر اياد ومتقوليش

_ والله كنت هقلك بس هو منعني 

الموظفين جميعا : هو اتغير كده لي ؟!

_ "رحمه بثقه" سر المهنه 

الموظفين : ههه

اياد بغضب : ها كلو واحد علي مكتبو يلا بلاش كسل 

"يقومون بتحرك بسرعه علي مكاتبهم " 

"يتجه لمكتب رحمه ويرقبو الموظفين في سريه " 

=اياد ببتسامه ... ها خلصتي 

_ اها بقيلي ساعه كده 

= نبقي نتعشي مع بعض 

_ اي رئيك نتعشى مع الموظفين 

= مش هيوفقو اهم حاجه عندهم الشغل 

_"رحمه بصوت عالي " مين عايز يتعشي بره معانه 

الموظفين :......

_ اي ده انت مبنجهم ول اي 

"اياد ببتسامه " طب عشان الحركه دي هجبلكو ديلفري علي حسابي 

"يقومون الموظفين بضحك وتصقيف " 


عدا شهر وكان من احلي الشهور في حياتي كان حلو بشكل مش قادره اوصفه متحكموش علي حاجه من غير ما تجربوها وتعطيهم فرصه ممكن تلقوا عالم احلي وانقي يعوضكو عن حاجات كتير ضاعت في حياتكو 


_ ها اي رئيك بسرعه

= الرز ناقص ملح والبطاطس مش مستويه والفراخ محروقه 

_ تمام في تقدم 

= والله 

_ علفكره جدو كان بياكل وبقولي تسلم ايدك 

= كان بوسيكي يا قلبي والله يعني عليه اهو ارتاح 

_ قصدك اي بقي ان شاء الله 

= ول حاجه اقدر 

.................

_ اياد انت مبقتش تحبني 

= بلاش نكد انهرده بالله نكدي بكره عادي 

_ هيه طلبت في دماغي انكد دلوقتي 

= الساعه 3 الفجر 

_ اياد انهرده الفلاتنين ومقلتليش Happy valentine's day  

= مين الي جبلك هديه من ساعتين وقلك كل عيد حب وانتي معايه ابويا 

_ بردو مقلتليش Happy valentine's day  

= يا رب ارحمني يا رب طب اي رئيك ناكل اندومي 

_ تمام ناكل اندومي ونكد عليك بعده 

= مش مهم اهو كلنا حاجه بدل الغم ده قومي يلا 

______________

"تقف في البلكونه مع مج الشاي " 

=" يقوم بعناقها من الخلف " وقفه هنا لي 

_ بتامل بعيد عينك 

= متيجي تتاملي معايه المشروع ده طيب عشان نفضي كده و... ههه 

_"تقوم بعضه في زراعه " 

= ااه يا حلوفه 

ترن ترن ترن 

_ روح افتح الباب 

= مش فاتح وامشي من وشي 

_ هجبلك شوكلاته بقي متزعلش 

"تقوم بالفتح تجد هاله "السكرتيره امام الباب " 

_ هاله في اي 

السكرتيره بدموع : اياد هنا 

_ اه جوه دقيقه ... يا اياااد 

= اي يا قلبي ... هاله في اي 

السكرتيره : اياد انا حامل 

= نعم ؟ 

_.......


#البارت السابع.. ❤

#بتمني يعجبكو واخر واحد هينزل بكره 🌼❤

#عرفه اني طولت عليكو .. دمتو ليا مشجعين ❤❤

Rahma Ayman


#احببني بعد زوجنا ❤ 8 والاخير 


السكرتيره : اياد انا حامل 

= نعم ؟ 

_.......

السكرتيره بدموع: عشان خطري الحقني من المصيبه دي

= انتي كدابه رحمه متصدقهاش 

_"رحمه بصدمه وكلام مقطع " معاكي دليل علي ان هو ابوه 

السكرتيره بحزن مصتنع : كنت عرفه انكو هتشكو في كلامي وهتعتبروني كدابه بس معايه التحليل اهي 

"تقوم رحمه باخذها وقراتها ورميها من الصدمه علي الارض"

= اياد باحراج ... والله معرف حصل امتي وازاي انا متاكد اني معملتش كده 

السكرتيره: انت نسيت يوم الأوتيل من شهر لما سِكرت وسندتك للاوضه واستغلتني وبعد ده كلو تقولي كده 

="اياد بنرفذه" انتي بتقولي اي يا بت انتي انا سكتلك من الصبح رحمه متصدقهاش والله ما حصل 

_"رحمه بدموع ونظر لاياد " الكلام الي بتقولو ده صح 

= انا منكرش اني صحيت كنت في اوضتها بس...

"تقوم بجري والخروج من الفيلا " 

=رحمه اسمعيني عشان خطري رحمه 

"يقوم بالمغادر هخلفها وتلحقهم هاله ....تركب السياره وتغادر قبل وصوله اليها " 

.........

"تقوم هاله بالابتسام  ووضع يدها عليه " 

السكرتيره: صدقني انا مش كنت عيزا ده يحصل بس انا عرفت من زمان ومقدرتش اخبي اكتر من كده 

="يقوم بالابتعاد عنها " هاله امشي دلوقتي وانا هبقي اتصل بيكي 

السكرتيره : بس انا عيزا ابقي جمبك 

="بنرفذه" قلنا اي اسمعي الكلام 

السكرتيره : طيب خلاص همشي همشي 


ركبت العربيه ودني اسوق زي المجنونه معرفش ريحه فين ول لمين كنت حسه بالعجز في كل حاجه ديما كنت بقول اني هلقي حل لكل مشكله مبينا وهنتصالح وهتعدي بس المشكله دي كانت اكبر منه ومني ومن اي حد وقتها عرفت اي وجع القلب الي بجد وكانت تاني مره اتوجع كده بعد وفات جدي احيانا الدنيا بتكون في صفك كتير بس في يوم اتاكد انها هتقلب عليك ...


بعد تلات ساعات 

تاتا بعصبيه: تعرف لو رحمه حصلها حاجه هعمل فيك اي 

="اياد بندم " دورت في كل حته ملقتهاش 

تاتا : لو الكلام ده حقيقي فعلا يا اياد انت مش هتكون حفيدي ول تقربلي من هنا ورايح 

="يقوم بمسك يدها " ابوس ايدك متقوليش كده في حاجه غلط اكيد انتي غرفاني كويس اه كنت بسهر وبكلم وقابل بنات بس موصلش لكده يا تاتا ول عمري افكر اعمل كده في بنت ابدا انتي عرفاني انا حفيدك 

تاتا بدموع : لاول مره في حياتي معرفكش يا اياد و لو رحمه مرجعتش وكان الكلام ده صح مش هتدخل الفيلا دي تاني ابدا 

= يا تاتا متصعبهاش عليه انا مش قادر 

تاتا : اتفضل يا اياد كلمنا انتهي


اليوم التالي .....

ترن ترن ترن ترن 

"تقوم الجده بفتح باب الفيلا تجدها رحمه " 

_ ازيك يا تاتا 

تاتا : رحمه انتي كويسه كده تقلقيني عليكي 

_بدموع ..، معلش يا تاتا كنت تعبانه شويه 

تاتا : "تقوم بفتح زراعها " تعالي في حضن تاتا 

_"تقوم بالجري الي حضنها " ازاي يعمل كده فيا يا تاتا ازاي 


كنت مخنوقه بشكل رهيب كل احساس جوايه بكدبو بقول لازم اتقبل الحقيقه بس انا وثقه فيه وعرفه انو مستحيل يعمل كده فيا طب هونت عليه بجد 


تاتا : انتي متاكده 

_ اه 

تاتا : بس انا مش عيزه اسيبك لوحدك 

_ صدقيني يا تاتا ده انسب حل دلوقتي انا مش مستعده اوجه 

تاتا : إسكندرية بعيده عن هنا ومش هعرف اطمن عليكي 

_ هكلمك كتير صدقيني 

تاتا : طيب يا عمري ربنا يعديها علي خير يا رب خدي بالك من نفسك هناك ولو عوزتي حاجه سمير في السوبر مركت الي تحت البيت علطول قليلو الحجه ابتسام جده اياد هيعرف علطول وهيحطك في عنيه 

_ حاضر يا تاتا تسلميلي وخدي بالك من نفسك 

تاتا : وانتي كمان 


بعد تلات ايام 

السكرتيره : نعم بس انا مش عيزا كده 

= مسؤليتك ومسؤليته هتكون عليه واي حاجه هتعوزيها اطلبيها مني وخلاص عيزا اي تاني 

السكرتيره : عيزاك جمبي انت ابوه ولازم تكون معاه عيزا اتجوزك عشان لما يكبر محدش يقول عليه كلمه ويكون مكتوب باسمك 

= انا مش هتجوز تاني يا هاله تمام ارجوكي متتغطيش عليه 

السكرتيره : بس دي اقل حقوقي عليك وعلي الي حصلي هو انت فكرني رخيصه لدرجه دي 

= هتجوزك يا هاله بس هيكون ليكي شقه خاصه وهبقي ازورك مره في الاسبوع تمام 

السكرتيره بفرحه : ايوا كده صح احم قصدي تمام 

= هو ازاي ده حصل في ليله وحده بنا حتي انا مش فكر اي حاجه فيها متحسيش ده غريب شويه 

السكرتيرة: انت بتكدبني يعني وبتكدب التحليل طيب قوم نروح لدكتور ويقلك قوم يلا 

= خلاص يا هاله مصدقك انا لازم امشي سلام


.........بعد اسبوع 

: مالك يا شريك 

= وحشتني اوي 

: مستغرب والله كل الي حصل ده ربنا يكون في عونك بجد 

= كنت عصبي ومدمن شغل ومليش اي معني كنت طول الوقت لوحدي كنت بقول اني مبسوط عادي هعوز اي اكتر من كده معايه فلوس اقدر اعمل بيها كل حاجه واسافر في اي حته ... لما شوفتها كل حاجه في حياتي اتغيرت عرفت يعني اي السعاده فعلا لما قلبي دق لاول مره معاها وان الفلوس دي ول حاجه قدام الحب الحقيقي منعت الشرب ومنعت السهر ومنعت الضغط علي نفسي ههه مره كنت بشتغل...

Flashback 

_ انت يا عم انشتين عينك يا حبيبي عينك مش كده 

= روحي كولي جاتوه 

_ انا بصيت في الساعه من اول ما بدات لعند دلوقتي عدا بضبط 10 ساعات و17  دقيقه 

= بس 

_ هتف في وجهك 

= بشتغل يا بنتي بس حرفيا مرهق وهموت واخلص 

_"تقوم بالجلوس قصاده " الشغل ده احلي حاجه في الدنيا بس الضغط النفسي والتعب زياده عن الزوم بيهلك لازم تشتغل بفرحه وسعاده كده من قلبك عشان تعمل الحاجه صح مينا مسعود قال حاجه حبيتها في برنامج مني الشاذلي قال "اذا انت كنت فرحان بشٌغل بتعمله عمرك ما هتحس انو شغل ابدا ول هتحس بتعب فيه  ببساطه لانك بتحبه " ماشي يا عم هركليز 

= مراتي بتقول مواعظ يا جماعه يبختي 

_ طبعا ده انت بوس ايدك وش وضهر وقفي عشان متجوز وحده قمر زي 

= طيب متيجي نتعشي بره 

_ عشى بره اي وكلام فاضي اي انا عملالك اكل الماني من علي النت قمرر

= انا هكمل الشغل ده حالا لسه بدري  اقفلي الباب وراكي 

_ يا رخممم "تقوم بحدفه بكتاب " 

= اااه طب تعالي بقي "يقوم بحملها "

_ هههه خلاص خلاص ولااه 

Back 

: يعيني عليك وربنا "ببتسامه " بس اتغيرت يا برو 

= غلطت المرادي غلطه جامده ومش هعرف اصحهها ابدا فسيب البرو فحاله

: "يقوم بشرب الشاي " ممكن تكون كدابه 

= مين هاله... معتقدش انو في بنت هتكدب في حاجه زي دي واحنا في مسلسل يا عم هنهزر 

: صراحه بنسبه لوحده زي هاله اتوقع كل حاجه منها جرب ممكن تكتشف حاجه 

= امم هشوف 

______________________

= تاتا عشان خطري عشان خطري انا تقوليلي فين عيزا اكلمها اسمع صوتها اشوفها بالله يا تاتا 

تاتا : اعتقد وضحتلك كذا مره اني معرفش مكنها ممكن كفايه لح عليه

= تاتا لي شيفاني اني مبسوط مثلا وعادي وانو الي حصل ده سهل انا اخسرت احلي حاجه في حياتي لي متوقعه اني بخير هو اه انا غلطت ومعترف بس انا كمان تعبان والله 

تاتا :"تقوم باحتضانه " هتعدي يبني اعرف انو الحياه مش هتمشي كده مستقيمه لازم تشوف السعاده والحزن عشان تتعلم ولازم يكون في مشاكل في الحب لان المشاكل بتقوي وبتحلي الحب ده اعرف ان احيانا بتحصل حاجه تخليك تحس بغلوت الشخص ده وتندم عليه بس احيانا بكون فات الاوان مع ناس واحيانا ربنا بيدي فرصه انا معرفش موقفك اي بس بدعمك مهما كان الي هيحصل بعد كده 

= انا اسف يا تاتا اسف بجد 

.............................

السكرتيره بتوتر : اياد ممكن نرجع انا دكتوري متخصص جدا عن اي دكتور بلاش نروح المستشفي ممكن 

="باين انو كلام امين صح ول اي " لي يا حببتي عيزا اطمن عليكي وعلي ابننا وكده

السكرتيره بقلق : تمام 

عند الدكتوره ....

= بتقول انها حامل وكده وعايز اطمن عليها وعلي الولد ممكن 

الدكتوره : اه اكيد اتفضلي معانه يا مدام 

السكرتيره بخوف : اياد انا هقلك علي كل حاجه بس خرجني من هنا بسرعه 

= لي يا حببتي منتاكد انو صحتك كويسه 

السكرتيره : اياد انا مش حامل ممكن نمشي بقي 

="بنرفذه " طلعتي كدابه وحقيره فعلا اتفضلي قدامي 

"في الكافيه "

= اتفضلي قولي اي الي حصل 

السكرتيره : كنا ....

Flashback 

السكرتيره :"تقوم باعطائه كاس" اتفضل مبروك المشروع

= لاء مش عايز اشرب انهرده وعدت رحمه 

السكرتيره : رحمه رحمه رحمه كل حاجه رحمه وانا يا اياد 

= يووه بقي خلصنا يا هاله روحي جبيلي مايه ممكن 

"تقوم هاله بالمغادره بغضب " 

جارسون : you can l help you 

السكرتيره :water please

جارسون : okay ,wait a muint 

"تقوم بوضح حبايتين مخدر به 

= متستنيش انهرده بليل هتاخر وجيبي عشا وكلي تمام سلام 

السكرتيره: اتفضل 

= شكرا 

back 

السكرتيره : وبعد كده خدتك الاوضه ونايمتك جمبي وصحينا تاني يوم وانت فاكر الباقي 

= وبنسبه للتحليل 

السكرتيره: زورتهم 

= انتي مجنونه ول اي مفيش حد بحب حد بالعافيه فهمه وانتي مطروده من الشغل ومن حياتي كلها انا مبعرفش ناس رخيصه كده 

"يقوم بالمغادره فتحضنه من الخلف " 

السكرتيره بدموع: رحمه احسن مني في اي انا بحبك يا اياد وعيزاك ليا وعملت كده عشان بحبك رحمه متستهلكش انا معاك وهعوضك

="يقوم بفك يدها " بصي يا هاله انا سيبك تمشي رغم الحركه الزباله والكدبه  الي عملتيها دي عشان كان في بنا حاجات حلوه زمان وانتي مبتحبنيش يا هاله انتي عيزه تمتلكيني بس انا مش سلعه وزي ما قلتلك مفيش حد بحب حد بالعافيه 

واه رحمه احسن منك في اي امم تقريبا مفيش مقارنه مبينكو بس علي الاقل رحمه مش كدابه ومنفقه زيك وبتحب بقلبها واهم من ده كلو عندها كرامه 

"يقوم بالمغادره " 

_____________________

ايه : الو يا رحمه عمله اي 

_ حلوه الحمد لله وانتي 

ايه : الحمد لله ..حلوه مع اياد 

_ اه الحمد لله 

ايه : بفكر اجيلك انهرده انا وملك

_ لاء محنا مش في البيت احنا في البيت الي في سكندريه 

ايه : اه قولتلي اسكندريه طب هترجعو امتي 

_ لسه علي حسب كده 

ايه : طب عيزا حاجه 

 _ لاء سلمتك يا قلبي وسلميلي علي ملك كتير سلام

"تقوم بنظر لاياد" 

ايه : تمام كده 

اياد : تمام شكرا يا ايه 


في سكندريه ......... علي الشط 


بعد الثواني في الضلمه لقتني بعد السنين امبارح كان زي انهرده ليه الي فايت كتير شايل الهم من فتره ومش برضي اني اطلب من حد انو يبقي ومش رضي ما كل لما بطلب بيمشو وبستني اني ابقي من غيرهم بخير ميستهلوش قالو هنفضل مهما يحصل ومفضلوش نفس الحروف بس الفروق بين الوشوش فميستهلوش..."محمد سعيد " 


= كنت متأكد اني هلقيكي هنا 

_ !!..انت بتعمل اي هنا 

= وحشتيني 

_ اياد امشي من فضلك 

= دورت عليكي زي المجنون في كل حتي وملقتكيش كنتي قليلي طيب 

_ لو قلتلك كنت ضربتك 

= لسه شرسه زي ما انتي يا قلبه 

_ اياد مبهزرش ممكن تمشي وتروح للهانم هاله وابنك 

= اي ده انتي معرفتش مش طلعت نصابه وطلعت رجل مؤدب 

_بجد احم اقصد هو ممكن تكون نصبت اه بس رجل مؤدب دي اشك 

= ههه مش بقلك وحشتيني 

_بدموع ... كنت خايفه انو يكون صح انك ممكن تظلمني كده 

= "يقوم باحتضانها " حقك عليه بجد عارف انها صعبه عليكي بس لو فعلا كنت عملت كده فيكي كنت عمري ما سمحت نفسي ابدا 

_ "تقوم بضربه بالبوكس في جنبه " 

= اااه ايد امك تقيله 

_ بقي تسبني هنا اسبوع مكتئبه يا حيوان 

= يسلام ومين الي محلف تاتا انها متقوليش فين يبنتي انتي ليكي خال اهبل 

_ اي ده عرفت ازاي 

=ههه تعرفي ان الفيلا متهوتش ول اتفتحت من بعد ما مشيتي

_ لي يسطا كده الفيلا كمكمت 

= كمكمت ! ااه يني كنت هتمحون واقول نقصاكي وناقصه وجودك بس البعيد مبحسش 

_ علفكره وحشتني اوي 

= وانتي كمان 

_ احم كنت عرفه ان انت ناقص حاجه من غيري 

= لاء دي مش حقيقه انا ناقص كل حاجه من غيرك ❤

_ بلدي هه ❤

= ههه 

"ياتي العوض علي هيئه كثير من الاشياء لكن وجودك كان مميزا فلم يكون عوضا فقط كان ضمادا لجرح الماضي وعكازا لجرح المستقبل ❤❤🌷" 

End 

Rahma Ayman 

#بحبكو جدا يا احلي ناس في الدنيا وبشكرو علي تفعلكو معاها جدا ❤❤🙈

#اقروها وقومو زاكرو علطول زي ما هعمل دلوقتي 😂❤

#قلو رايكو بقي في النهايه لاني بفرح بيها وعملهم اسكرين معايه واحتفظ بيهم❤🌼 

#انتظروني في روايه جديده واعملولي متابعه علي صفحتي عشان هنزل /

إرسال تعليق

أحدث أقدم

إعلان آخر الموضوع

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close