زوجتي_القاصر
البارت الرابع والخامس
أكرم بزعيق:إنتي بتقولي إليه إنتي اتجننتي يا ورد
ورد :لا أنا بقولك طلقني يا أكرم روح شوف إلي تنفعك
وأنا أتجوز إلي بيحبني و احبوا
أكرم مسك إيدها بقوة:نجوم السما أقربلك يا ورد فاهمة
ورد بألم:سيبني أنا عايزة سراج
أكرم بجنون ضربها قلم: هو مين ده يا ورد إنطقي
ورد عيطت:سيبني أنت بتخوفني منك
أكرم هزها بعنف: أنا حقتلك لو فكرتي حتى فحد فاهمة
كانت بترجف من الخوف فجأة دخلت سميحة
سميحة:سيبها يا أكرم إنت إتجننت
عيطت ورد بقوة:طنط سميحة أنا خايفة
فاق على نفسوا وسابها
سميحة زعقت: أنت حصل لعقلك حاجة إزاي تعاملها كدة
أكرم بغضب:سبيني فحالي يا ماما أنا مش طايق نفسي
طلع من الأوضة وسابهم
ساعدت سميحة و خلتها تتسطح وغطتها كان صوت شهقاتها
بيعلى
سميحة:إهدي يا حبيبتي
ورد:ما تسبيهش يدخل ثاني يا طنط والنبي
سميحة:مش حسيبوا يا حبيبتي بس حصل إيه يا روحي هو
إتجنن ليه
عيطت:أنا سمعتكم لما كنتوا بتتخانقوا قدام الأوضة و
عرفت إنوا مغصوب عليا ومش عاوزني فطلبت يطلقني
ويتجوز إلي يحبها وأنا أتجوز إلي بحبوا
سميحة بعتاب:مكانش لازم تعملي كدة يا ورد
ورد:أنا عايزة يطلقني يا طنط والنبي
سميحة:أهدي يا ورد
ورد: بس هو زعقلي و ضربني عشان قلتلوا عايزة سراج
سميحة:إستهدي بالله يا ورد أكرم إتجنن عشان إنتي جبتي
سيرة حد غيروا عشان كدة عمل كل ده هو بيحبك والله
ورد ببكاء: أكرم مش بيحبني يا طنط هو إتجوزني بس
عشان يطلعني من بيت عمي هو حيحب عيلة ليه هو
اتغاض مني عشان جبت سيرت سراج ابن خالتي بس
سميحة حضنتها:طيب إهدي يا روحي
أكرم ركب العربية وساق بسرعة مش فاهم هو بيعمل كل ده
ليه فقد أعصابوا و ضرب السيارة بغضب ساق وراح لعند
حمزة دق الباب فتحلوا ودخل
حمزة:مالك يا أكرم فيك إيه
أكرم بغضب:الست ورد عايزة تطلق وتتجوز إلي يحبها
وتحبوا
حمزة:طب إهدى كدة إنت حتنفجر
أكرم:وربنا ما ناقصك يا حمزة
حمزة:إنت حبيتها يا أكرم
أكرم بعناد: لا
حمزة بمكر:بعد كل ده بتقولي لا أنت وشك مش بيتفسر
لمجرد إنها طلبت تطلق
أكرم فقد أعصابوا: أيوة إتنيلت حبيتها من أول ما شوفتها
حمزة:طيب حاولت تفهم طلبت تطلق ليه
أكرم:مش قلتلك عشان تتجوز إلي تتزفت تحبوا سراج
حمزة:دي عيلة وبتقول أي حاجة وخلاص إنت سألتها حاولت
تكلمها
أكرم إتعصب: لا أنا إتجننت وزعقتلها ولولا ماما كنت حقتلها
حمزة:أكرم دي عيلة أنت إتجننت
أكرم:والله مش عارف مبقيتش عارف حاجة
رن تيليفون حمزة
حمزة:ألو يا خالتو
سميحة:حمزة أكرم معاك
حمزة:آه يا خالتو
سميحة:إديهولي عشان مش بيرد
حمزة:تمام
إدالوا التيليفون
سميحة:أكرم إنت كويس مش بترد ليه
أكرم:نسيت تيليفوني فالعربية
سميحة بخوف :يا أكرم هي مش كويسة يا حبيبي هي ما
وقفتش عياط ولما طلعت أجيبلها مية رجعت لقيتها قفلت
أوضتها
أكرم:طيب أنا جاي يا ماما
قفل وادى التيليفون لحمزة
أكرم:أنا لازم أروح البيت
حمزة:طيب سلام
قام وطلع ركب العربية وروح البيت وصل ركن العربية ودخل
أكرم:ماما هي فين
سميحة:جوة مش راضية تفتح عشان خايفة يا حبيبي ورد
عيلة وهي قالت كل ده عشان سمعتك وانت بتتكلم معايا
وعرفت إنك إتغصبت عليها
أكرم: عشان كدة كانت حتطلع من البيت عشان سمعتنا
سميحة:آه وسراج ده إبن خالتها فاكروا
أكرم بندم:آه إفتكرتو أنا فهمت غلط واتجننت
سميحة:حاول يا ابني يمكن تفتح
دق الباب:ورد ممكن تفتحي
ورد عيطت:لا مش عايزة
أكرم:ورد إفتحي
ورد:إنت حتزعقلي ثاني وتضربني
أكرم بندم:لا يا روحي والله افتحيلي
ورد عيطت: أنا خايفة منك
أكرم:والله مش حعملك حاجة افتحيلي
سميحة:أنا مش حسيبوا يعمل حاجة يا روحي إفتحي ترضي
تخوفيني كدة
فتحت الباب دخل أكرم وسميحة
قرب منها بس هي بعدت برعب
ورد:ما تقربش
أكرم: طيب طيب إهدي أنا والله مش حعملك حاجة
سميحة:حبيبتي أنا هنا مش حسمحلوا يعملك حاجة
أكرم بندم: أنا آسف جدا يا ورد أنا إتجننت و محسيتش على
نفسي أنا كنت فاهم غلط والله
ورد زعقت:مش مسامحاك أنت ضربتني ممكن تطلع مش
عيزاك هنا
سميحة:إطلع يا أكرم وأنا حكلمها
طلع أكرم وسابهم
سميحة:إهدي يا روحي تعالي نقعد
قعدت ورد وقعدت جنبها
ورد:طنط هو ممكن أكلم سراج محتاجة أكلموا أوي
سميحة:طبعا يا روحي بس إنتي مكلمتيهش قبل كدة ليه
ورد:عمي مانعني من التيليفون حاولت أكلموا وما ردش
وعمي قفشني وضربني
سميحة:طيب اتفضلي يا حبيبتي
إدتها تلفونها ودقت عليه
سراج:ألو مين معايا
ورد: سراج
سراج:ورد حبيبتي إزيك أنا سحبوا تلفوني فالمخيم الشهر ده
وما عرفتش أكلمك إنت وماما نجوى بس رجعوه من يوم
وحاولت أكلمك وما حدش رد
إنفجرت بكى: سرااااج
سراج بقلق:مالك يا ورد في إيه يا حبيبتي أنا كنت حنزل
مصر بعد بكرة كنت عاملهالك مفاجأة إنتي زعلانة عشان ما
كلمتكش إتكلمي يا روحي
ورد:ماما ماتت يا سراج
سراج إتصدم:إيييييييييه
ورد عيطت:ماما ماتت أنا محتاجاك جدا أنا محتاجاك يا
سراج
سراج حاول يبين كويس: أنا جاي بكرة يا ورد
💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜
زوجتي_القاصر
البارت5
ورد: طيب أول ما توصل المطار كلمني عايزة استقبلك عشان
وحشتني أوييي
سراج: تمام يا روحي
قفلت التيليفون وعيطت
سميحة:يا حبيبتي إهدي
ورد بسعادة: سراج جاي يا طنط جاي بكرة سراج ما اتخلاش
عني هو ما كانش يعرف أن ماما توفت
سميحة:طيب يا حبيبتي نامي إنتي عشان اليوم كان طويل
وإنتي تعبتي جدا
تسطحت وغمضت عينيها كانت فرحانة جدا وغفيت بسرعة
قامت سميحة وطلعت
أكرم بقلق: هي كويسة يا ماما
سميحة:آه يا أكرم كويسة ونامت دلوقتي
أكرم:أنا عايزة أدخلها يا ماما
سميحة:طيب يا حبيبي
دخل أكرم لقاها نايمة قعد جنبها
أكرم: أنا عارف إنك زعلانة مني جامد أنا مش عارف إزاي
عملت كدة أنا ما حسيتش على نفسي كنت متهور جدا لاول
مرة فحياتي فقدت أعصابي مش عارف ده حب أو إيه بس
إلي متاكد منو إني بحبك مش عارف إزاي و إمتى بس
حبيتك ومش عارف أطلعك من جوايا
باس جبينها
أكرم: أنا بدعي ربنا يزرع حبي فقلبك يا ريت تسامحيني
قريب عشان قلبي مش حيستحمل
قام طلع فتحت عينيها وإبتسمت
ورد بمكر: مش بالسهولة دي يا أكرم العيلة دي حتلففك
حوالين نفسك إستنى عليا بس
طلع الأوضة ونام
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
.....الصبح.....
صحيت من النوم وحاسة نفسها نشيطة جدا قامت غسلت
وشها كانت حتغير هدومها بس إفتكرت إنها ملهاش أي هدوم
طلعت من الأوضة وراحت جري لعند سميحة
ورد:صباح الخير يا طنط
سميحة:صباح النور يا روحي
ورد باحراج: طنط أصللل
سميحة إبتسمت: أكرم جابلك هدوم يا حبيبتي وبعتهم شوية
وحيوصلوا
ورد: طيب شكرا يا طنط
سميحة: حبعتهملك أو ما يوصلوا مع الخدامة
رجعت الأوضة ودخلت تاخد شاور لفت المنشفة عليها كانت
كبيرة جدا عليها وطلعت قعدت تنشف شعرها فجأة سمعت
دق على الباب
ورد:إتفضل
فتح أكرم الباب وتفاجأ
ورد من غير ما تلف: ممكن تحطيهم هناك
أكرم: آحممم تمام
لفت عليه و توسعت عينيها وقلب لونها أحمر
ورد جريت للحمام: أنت دخلت ليه
ضحك على شكلها
أكرم بيغيضها: مش إنتي قلتيلي إتفضل الله وبعدين إنتي
مراتي
ورد: أكرم إطلع
ضحك:طيب طالع أهو
فتحت الباب وبصت لقت الأوضة فاضية طلعت تجيب هدوم
لقت هدوم محطوطة على السرير بلوزة زرقاء فاتحة لتحت
الركبة و شنطة ظهر بيضة وعصبة شعر بيضة وزرقاء وجنبهم
ورقة
أكرم""إلبسيهم حيبقوا حلوين عليكي"""
إبتسمت و خذتهم عشان تلبسهم خلصت وراحت عملت
شعرها ظفيرة وحطت عصبة الشعر لبست شوز رياضي أبيض
وحطت الشنطة وطلعت
ورد: صباح الخير
سميحة: صباح النور إيه الجمال ده يا حبيبتي
ورد: شكرا يا طنط
أكرم كان متنح وباصلها
سميحة بمكر: مش كدة يا أكرم
أكرم: هاااه
كتمت ضحكتها
أكرم : يالا نطلع عشان حنفطر برى
ورد اتفاجأت: أوكي
طلعوا وركبوا العربية
ورد بقلق: أحم أكرم ممكن توصلني للمطار عشان أستقبل
سراج
أكرم إبتسم: طيب حيوصل إمتى
ورد: مش عارفة حيتصل أول ما يوصل
أكرم:طيب حنروح دلوقتي نفطر في مكان حلو أوي ولما
يتصل نروح نستقبلوا سوا
ورد بسعادة: طيب
كانت بتبص من الشباك ولقيت على الطريق حد بيبيع غزل
بنات
ورد صرخت:أكررررم
إتخض : في إيييه مالك
ورد بحماس: بص غزل بنات عايزة منو
أكرم مسح وشو: حسبي الله ونعم الوكيل كانت حتجيلي
أزمة قلبية كل ده عشان غزل البنات
ورد بوزت: طيب مش عايزة يا أكرم
أكرم: ما تزعليش يا ستي حجيبلك
ركن ونزل راح جابلها إثنين
أكرم: خذي يا ستي أهو إثنين
ورد بسعادة: الله شكرا يا أكرم ده
إبتسم: العفو يا ستي يالا نفطر بقى
ساق ووصلوا لمطعم نزل وفتحلها ومدلها إيدو
أكرم: ممكن
مسكت إيدو ونزلت معاه دخلوا وقعدوا
أكرم: أطلبلك إيه
ورد: زيك
طلب الفطار وفطروا مع بعض وهو فضل كل شوي يبص
عليها
ورد: أحممم حتبصلي كثير
إبتسم
أكرم: عايزة أجيبلك عصير فروالة ثاني
ورد: لا أنا شبعت
إبتسم و مسك منديل ومسح بقها وفضل يبصلها فجأة رن
تيليفونو
أكرم: ألو آه يا ماما
سميحة: سراج إتصل هو فالمطار
أكرم:طب ما إتصلش عل ورد ليه
سميحة:أصل ماعندهاش تيليفون شكل عمها سحبوا منها
أكرم: تمام يا ماما سلام
قفل الخط
أكرم: يالا بينا حنروح المطار
ورد بسعادة: سراج وصل
أكرم وهو يحاول يخفي ضيقوا: آه وصل
راحوا ركبوا العربية واتجهوا للمطار وصلوا نزلو مسك إيدها
ودخل فضلوا مستنيين شوية ولمحتوا
ورد بسعادة: سرااااج
شافها وفتح لها إيديه وجرت عليه حضنتوا
سراج:وحشتيني يا روحي
ورد عيطت: وأنت كمان جدا
بعدها ومسح دموعها
سراج: ما تبكيش يا حبيبتي
رجع حضنها و أكرم كان حيفرقع راح وسحبها منو
أكرم: ما خلاص يا عم
سراج إتفاجأ: أكرم
أكرم: أيوه
سراج: إيه الصدفة الغريبة دي
أكرم: مش صدفة والله أنا جايب مراتي بنفسي
سراج: إنت تجوزت مبروك مين بقى
أكرم شد ورد لحضنوا: إهي إنت تعرفها
سراج إتصدم وفضل باصص عليه
ورد:سراج مالك سراج
فجأة.....
💜💜💜💜💜💜💜💜
البارت السادس والسابع هنا 👇
بداية الروايه من هنا 👇👇👇