القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

حبيبي عبر الزمن من الحلقة الواحد و عشرين حتي الحلقه الثلاثون كامله علي مدونة النجم المتوهج للروايات



 حبيبي عبر الزمن 

من الحلقة الواحد و عشرين حتي الحلقه الثلاثون

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


استيقظت ميرال ووجدت كينان بين احضانها ففضلت تنظر له وتلعب بشعره وتقبله بكل هدوء ووضعت رأسها على صدره ونزلت دموعها كان كينان صاحي من بدري وكان يتاملها بكل حب ولكن عندما شعر بها فعمل نفسه نايم وشعر بدموعها على صدره 


ميرال بدموع : اسفة حبيبي انا استاهل كل حاجة تعملها فيا بس اوعي تبعد عني انا مليش غيرك فى الدنيا انا غبية ويتيمة معنديش ام تعرفني اعمل ايه يارب كانت أيدي اتقطعت قبل مرفعها عليك انا عارفة انك مش هتسامحني بس انا محتجاك اوى اوعي تبعد عني والله هموت نفسي انا بحبك اوي كيناني وباسته 


كان كينان يتألم بشدة على زعل طفلته وحبيبته ولكن كان لازم يعاقبها على فعلتها 


تحرك كينان وبعدها عنه وقام وتوجه الى الحمام وابدل ملابسه وخرج 


كينان بجديه : اعملي حسابك هنسافر بكرا بالليل فجهزى نفسك

ميرال بدموع : بس انت قولت هنفضل هنا شهر

كينان بسخرية : ملهاش لازمة هتقعدي شهر مع واحد حقير و حيوان بلاش احسن ياكلك 

ميرال بدموع : حقك عليا كينان انا غلطانه بلاش تبعد عني 

كينان بالم ولكن رسم الجدية : السفر بكرا وانتهي الكلام هروح اجيب شوية حاجات سلام


تركها كينان تبكي بشدة وتصرخ بألم 


لم يعود كينان فى ذلك اليوم وعاد تاني يوم فى المساء وجد ميرال تجلس على الارض وتنظر الى السماء ودموعها تنزل بهدوء فتوجه إليها 


كينان بهدوء : ميرال ميرال

ميرال : نعم 

كينان بالم : جهزتي الشنط 

ميرال : ايوه جهزتهم 

كينان : طيب هاخد دش وهلبس وانتى كمان البسي علشان نلحق الطيارة

ميرال : حاضر


توجه كينان ووقف تحت الماء ونزلت دموعه وختلطت بماء الدش وبعد فترة خرج ولبس وجد ميرال ترتدي قميص تايجر وبنطلون احمر وجاكت باللون الجملي وحذاء بلون الجاكت وتجلس في انتظارة


اتصل كينان على الفندق حتى يرسل أحد لحمل الشنط ونزل وخلفة ميرال 


بعد فترة كانو فى المطار وما كسر ميرال اكتر بان كينان يجلس بمفردة وهى تجلس بمفردها وبجوارها امرأة كبيرة 


كانت ميرال تبكي طول الرحلة وجائت لها المضيفة وسالتها هل ترغب بشئ فشكرتها وكانت تنظر لكينان بالم وحسرة 


مرة ساعتين ووصلت الطائرة الى مصر وانهي كينان الإجراءات وخرجو وجدو مالك فى انتظارهم وعندما شاهد منظر ميرال صدم مما حدث معها ولكن لم يتحدث ووصلهم الى الفيلا 


دخل كينان وخلفه ميرال وتركها فى الاسفل وصعد الى الأعلى فصعدت خلفة ودخلت الغرفة وجدته يجلس على السرير ونظرت له بالم ودموع وتوجهت الى غرفة الملابس وأخرجت له ملابس ولها ملابس 


ميرال بصوت مخنوق : كينان هدومك جاهزة 


اخذ كينان ملابسه وتوجه الى الحمام وترك ميرال تبكي بصمت عاد كينان ووجد ميرال تتجه إلى السرير حتى تنام 


كينان : انتى مش هتنامي هنا روحي نامي فى اى أوضة تانية


نظرت له ميرال بصدمة ودموع ابت ان تتوقف وقامت وهى تجر رجليها وتوجهت الى الحمام ووقفت أسفل المياة بملابسها تبكى بشدة وتضرب قلبها لعل يقف الألم والحسرة 


فضلت ميرال اكتر من ساعة أسفل المياة وكان كينان يغلي من الخوف عليها ولكن عندما شاهد الباب يفتح فاغمض عيونه نظرت ميرال عليه وجدته نايم فتوجهت الى غرفة الملابس ولبست وخرجت واحضرت مخده ونامت على الارض بجواره وما هى الى لحظات حتى سقطت في ثبات عميق فتح كينان عيونه وبحث عنها فى الغرفة لم يجدها ولكن عندما وقع نظرة على الارض وجدها نايمة وتحتضن التشيرت الخاص بيه فقام وبكل هدوء نام بجوارها على الارض ونزل دموعه حزنا على طفلته 


لم تشعر ميرال بنفسها فوضعت رأسها على صدره وتنهدت براحة وضمته بشده 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


في صباح اليوم التالى 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


استيقظ كينان بسرعة ووضع رأس ميرال على المخده وصعد على السرير وما هى الا دقائق وسمعت ميرال صوت المنبة فقامت وتوجهت الى الحمام بعد ان وضعت قبلة على رأس كينان توضات وخرجت وتوجهت الى الاسدال وصلت وفضلت تدعي ربها وان يصالحها كينان ودعت له بإصلاح الحال وانهت الصلاه وجهزت الحمام و ملابسة


ميرال : كينان حبيبي اصحي 

كينان : ابعد خلاص صحيت


نزلت ميرال الى المطبخ و حضرت الافطار ووضعته على السفرة وكانت تنتظر كينان 


نزل كينان الى الاسفل وشاهد ميرال مجهزة الفطار ولكن ذهب إلى الخارج 


ميرال : كينان كينان 

كينان : عاوزة ايه

ميرال : مش هتفطر انا جهزت فطار حلو

كينان : لا مش هاكل اااه وعلى فكرة هاجى متاخر بلاش تستنيني سلام 


غادر كينان ولم تستحمل ميرال تلك المعاملة فسقطت مكانها تبكي وتصرخ لعل نار قلبها تهدء 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


في الشركة

🌺🌺🌺🌺🌺


وصل كينان الى الشركة وصعد إلى مكتبه وجلس يتنهد بحزن على طفلته وعذابها دخل أدهم و مالك وجلسو أمامه


أدهم : عملت ايه معاها 

كينان : ولا حاجة 

مالك : كينااااان 

كينان : وحنا هناك تعبت والدكتور قال عندها انهيار عصبي وجينا امبارح ورفضت تنام معايا فى الاوضة ولقتها نايمة فى الارض تحت السرير وواخده التيشرت بتاعي فى حضنها والصبح حضرت الفطار ومكالتش وسبتها وهى فضلت تعيط وتصرخ

مالك : يا قلبك يا كينان وسايبها بالمنظر ده ومحركتش قلبك

أدهم : كينان انت عارف انها صغيرة ووحيدة وانت عارف يعني ايه اول ليلة فى حياتها متحسش بيها بيبقي صعب اوى على اى ست


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


في الفيلا

🌺🌺🌺🌺


قامت ميرال من مكانها وذهبت الى المطبخ وجهزت الاكل ووضعته فى شنطة وكتبت جواب وخرجت الى الحرس


ميرال : لو سمحت 

محمد الحارس : امرك يا هانم 

ميرال : ممكن تاخد الشنطة ديه وتوصلها الشركة لكينان 

محمد : تحت امرك اي خدمة تانية 

ميرال : ااه ممكن تجيب الحاجات ديه بعد اذنك

محمد : حضرتك كويسه 

ميرال بحزن : ايوه كويسة 


غادر محمد الى الشركة ودخلت ميرال الى الفيلا تبكي 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


فى الشركة

🌺🌺🌺🌺


وصل محمد الى الشركة ودخل الى مكتب كينان فسمحله بالدخول


كينان : في حاجة محمد 

محمد : المدام باعته لحضرتك الفطار 

كينان : ماشي هاته وروح ليها

محمد : هروح اجيب شوية حاجات ليها 

كينان : طيب امسك الفلوس وهات كل الى هي عاوزاه 

محمد : تمام بعد اذنك اااه المدام بعد محضرتك خرجت فضلت تصرخ وهى بتديني الشنطة عنيها كانت وارمه من العياط 

أدهم : ماشي محمد يالا روح انت 


غادر محمد ونظر أدهم و مالك بعتاب فتح كينان الشنطة ووجد الطعام ووجد جواب ففتحه 


( كينان من فضلك تاكل اوعي تهمل فى صحتك انا مش مهم بس بلاش تزعل ونبي انا بعت الاكل الى بتحبه بالف هنا وشفا حبيبي    طفلتك اللزيزة )


نزل كينان الورقة ونظر ليهم فوقفو الاثنين 


أدهم : فكر يا صحبي ولحق وقتك قبل متخصر قلب بيحبك وسامح انت عارف انها صغيرة وانت الأمان والدفا ليها 


ترك الشباب كينان فتنهد وفطر وجلس يشتغل ولم يحس بالوقت غير في تمام الساعة الخامسة عندما دخل محمد مرة أخري يحمل له طعام الغداء 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


عند ميرال

🌺🌺🌺🌺


كانت تجلس حزينة وتنظر الى التليفون كانت ترغب بشدة ان يتصل كينان ولكن لم يتصل 


مر الوقت وجاء كينان الى الفيلا فى منتصف الليل وجد الفيلا هاديه جدا ووجد ميرال تنام على الكرسي ووجهها حزين وعليه آثار دموع فأصدر صوت حتى تصحي وبالفعل فتحت ميرال عيونها الدبلانه و الحزينة ونظرت له 


ميرال بفرحة : حمدلله على السلامة حبيبي احضرلك العشا

كينان بجدية : لا انا هطلع انام 


ولكن قطع كلامهم صوت خبط على الباب فتوجه كينان وفتح وجده إحدى الحرس يعلمه بوجود شقيق ميرال فى الخارج فنظر لها بسخرية وأمره بجعله يدخل 


كينان بسخرية : اخوكي برا وعاوزك 

ميرال برعب : ونبي متخلهوش ياخدني انا مش بحبه

كينان : ليه روحي معاه هو اخوكي

ميرال برعب و رعشه : لا لااااااا ونبي كينان متعمل كده هو بيكرهني من صغري وبيضربني ونبي لا بلاش كينان

كينان بجدية : خلاص اسكتي وقعدي هنا متتحركيش


سمع كينان خبط وفتح وجد أحمد أمامه ينظر له بشر فسمح له بالدخول 


احمد بشر : اذيك كينان 

كينان : احسن منك خير

احمد : عاوز اختي الصغيرة 

كينان بسخرية : يا راجل اختك اللي موجودة فى بيتي بقالها اكتر من سنه

احمد : مكنتش عارف طريقها ولما عرفت جيت اخدها

كينان : بس للاسف مش هينفع لانها بقت مراتي 

احمد بصدمه : ايوه مانا عارف علشان كده جيت اخدها لان الجوازة باطله لانها لسه قاصر 

كينان بضحكة رنانة : يا راجل منقولش كده لانها ممكن تجوز نفسها من غير ولى امر متقلقش

احمد بشر : عاوز اشوفها 

كينان : ميرال ميرال تعالى 

ميرال برعب : نعم 

احمد بحنان زايف : اختي حبيبتي وحشتيني 


أسرعت ميرال بالوقوف خلف كينان ومسكته من ملابسه وهي ترتعش


احمد : ميرال تعالى حبيبتي متخفيش 

ميرال بدموع غزيرة : لااااا أبعد عني كينان خليه يبعد انا مش بحبه وهو هيضربني تاني 

كينان : عرفت إجابة أختك ياريت مشفش وشك هنا تاني

احمد بشر : والله مهسيبك وهتعرف هو مين احمد المنياوي

كينان بسخرية : حصلي الارف يالا طريق السلامة 


غادر احمد وفضلت ميرال تمسك فى كينان ولكن قام كينان بابعاد ايديها ونظر ليها وجدها تبكي وترتعش فتركها و صعد كينان الى غرفته ووجد ملابسه جاهزة واخذها ودخل الحمام وبعد فترة خروج ونام على السرير وفوجي بميرال تفعل كما فعلت بالليله السابقة ونامت بالأرض وهى تحتضن التيشرت الخاص بيه وترتعش وتبكي بشده وهى تنام فنزل بجوارها وضمها لحضنة وفضل يهديها ويقبلها الى أن استكانت بهدوء


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


مر أسبوع على هذه العلاقة المدمرة وكانت كل يوم ميرال ترسل له طعام الإفطار والغداء ابتدت ميرال فى الضعف ولم تهتم باكلها ولا بشربها وكانت كثيرة التعب ولكن لم تبلغ كينان بذلك الى ان ياست من هذه الحياة فتوجهت الى كينان فى غرفة المكتب 


ميرال بضعف شديد : هو انت مبقتش تحبني وبقيت بتكرهني صح انا اسفة كينان انا اسفة بس عوزاك تعرف انى بحبك لا بعشقك لأنك ابويا واخويا وحبيبي وصديقي وجوزي يعنى انت كل حاجه عندي اسفة لو فيوم زعلتك مني وانا هريحك على طول واسفة اني عطلتك بعد اذنك بس اخر طلب توديني فى حضن ابويا وامي لانى مليش غيرهم فى الدنيا سلام حبيبي 


خرجت ميرال من المكتب وتركت كينان يتألم بشدة عليها الى ان قرر ان يسامحها ويغفر لها لانها حبيبته و طفلته فخرج يبحث عنها فسمع صوت شي يقع فى المطبخ فتوجه إلي هناك وجد ميرال واقعة على الارض وسط بركة من الدماء فتوجه إليها بسرعة 


كينان بدموع : ميرال طفلتي حبيبتي ردي عليا ليه عملتي كده انا اسف انا كنت بعاقبك بس طلع انى بعاقب نفسي 


حملها كينان بسرعة وخرج يجري وعندما شاهدو الحرس ذلك توجهت توجهو بسرعة إليه وقام محمد بربط ايديها مكان الجرح وركبو العربيات بسرعة وتوجهو الى مستشفي K . A  


وصلت العربيات وكان هناك فريق كامل من الأطباء فى انتظار كينان ولما لا وهو صاحب المستشفي 


تم حمل ميرال منه واسرعو الى غرفة العمليات جلس كينان فى الخارج وكان ملابسه تحمل دماء صغيرته 


بعد مرور أكثر من ساعتين وأخيرا انفتح باب غرفة العمليات ونظر الدكتور لكينان بشر 


الدكتور بغضب : انت عملت ايه فيها وصلتها لكده 

كينان بخوف : هي كويسة صح هترجع ليا ملهاش حاجة صح طفلتي سليمة

الدكتور بهدوء : هتبقي كويسة احنا خيطنا الجرح ونقلنا ليها دم بس 

كينان : بس ايه فيها حاجة

الدكتور : تعالى معايا المكتب 

كينان : وميرال هسبها 

الدكتور : هتتنقل العناية المركزة تعال الأول وبعد كده تبقى شوفها 


توجهو الى المكتب وجلسو


الدكتور : طبعا انت عارف ان اي شخص بيحاول ينتحر مرة وبيفشل بيجرب اكتر من مرة و البنت  حالتها النفسية والعصبية والجسدية تحت الصفر لازم تتعرض على دكتور نفسي فين امها 

كينان بحزن : الله يرحمها

الدكتور بذهول : امتى مدام عفاف ماتت 

كينان : ميرال تبقي مراتي مش اختي 

الدكتور : تمام جدا حاول يا بني تهتم بيها شوية حرام الى هي فيه لازم تعاملها كويس هى عندها كام سنة 

كينان : لسه تامه 19 سنه فى شهر 12 

الدكتور : اتجوزته امتي 

كينان : يوم عيد ميلادها 

الدكتور : اهتم بيها شوية هى لسه صغيرة ويتيمة بلاش تقسي عليها وعاملها براحة انت عارف الفرق فى العمر بينكم 

كينان : حاضر بعد اذنك هروح ليها 


غادر كينان وتوجه الى غرفة العناية وتم تجهيزه ودخل وجلس بجوار صغيرته وفضل يبوس فيها ويبكي 


مر اليوم وفى صباح اليوم التالي خرجت ميرال من العناية ونقلت الى غرفة عادية وعندما فتحت عيونها نظرت حوليها وغمضت عيونها وبكت بشده 


شعرت ميرال لأحد يجلس بجوارها ويقبله ففتحت عيونها وجدت كينان أمامها وينظر لها بحب واسف وضمها لحضنه فبكت بشدة 


كينان : هششش خلاص يا عمري حقك عليا انا اسف كنت عاوز اعقبك على كلامك لقيت انى بعاقب نفسي 

ميرال بدموع : اسفة كينان ونبي سامحني 

كينان بحب : مسامحك يا عمري 


حضنها كينان بشده وفضل يقبلها الى ان دخل الدكتور وقطع ذلك الجو الرومانسي على الاتنين 


الدكتور : معلش هنقطع عليكم عامله ايه دلوقتي مدام 

ميرال بكسوف : بقيت كويسة 

الدكتور بغمزة : طبعا لازم تبقي كويسة مش كينان موجود 

كينان بضحك : كفاية يا دكتور طفلتي احمرت 

الدكتور بجديه : ممكن تطلع برا بقي عاوز الاستاذه في موضوع مهم عاوزها فيه يالا 

كينان : بلاش دلوقتي 

الدكتور : يالا أخرج 


خرج كينان وتوجه الدكتور وجلس بجوارها ونظر إليها 


الدكتور : بصي يا بنتي كينان قالي انك صغيرة وملكيش خبره فى الحياة وكينان اكبر منك بس انت اختارتي الحياة ديه عاوز اعرف سبب عملتك ديه ليه تخسري دنيتك ودينك وحبيبك ايه بقي اسبابك يا هانم 

ميرال بدموع : علشان كينان زعلان مني وبيكرهني 

الدكتور بعصبية : انتى مجنونة علشان البيه زعلان تموتي نفسك 

ميرال بدموع : لا حصل حاجات كتير وصلتني لكده 

الدكتور : طيب ممكن تهدي دلوقتي ونتكلم بعدين ماشي

ميرال بطاعة : حاضر دكتور 


خرج الدكتور ودخل كينان الذي ضمها لحضنة وفضل يقبلها وضمها بشدة وذهبو فى ثبات عميق 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


يتبع


الى لقاء جديد فى الحلقة القادمة 


لا تنسو التصويت 🔪🔪🔪🔪🔪🔪🔪

حبيبي عبر الزمن 


الحلقة الثانية و العشرون

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


مر أسبوع وتحسنت حاله ميرال وخرجت من المستشفي ووصلو الفيلا فحملها كينان وصعد بيها الى الغرفة ووضعها على السرير وتوجه الى الحمام حتى يجهزه وخرج لقاها بتعيط فأسرع إليها وجلس بجوارها وضمها لحضنة وخلها تجلس على رجله 


كينان : مالك يا عمري

ميرال بدموع : مفيش

كينان بذعل : هتكدبي 

ميرال : بجد مفيش بس افتكرت لما كنت بنام هنا وانت زعلان مني

كينان بحنان : عارفة من اول يوم نمتي هنا كنت بنزل انام جامبك واخدك فى حضني وقبل متصحي كنت بطلع على السرير 

ميرال بدموع : طيب ليه مكنتش عاوز تسامحني كنت مستني اموت علشان تسامح يعني

كينان : لا والله ابدا انا كنت بعاقبك بس طلع انى بعاقب نفسي مش بعاقبك سامحيني يا طفلتي اللزيزة

ميرال بضحكة : خلاص انسي بقي وخلينا نبتدي من النهاردة نرجع ذي الأول نضحك ونهزر ونفرح

كينان بضحكة : ماشي يا عمري ايه رايك تاخدي دش ونخرج ناكل برا

ميرال بفرحة : هتاكلني شكولاته و ايس كريم وهندخل سينما

كينان بضحك رنانة : ايوه هنعمل كل ده يالهوي متجوز طفلة 

ميرال بدلع : ايوة طفلة عندك اعتراض

كينان بحب : وأحلى طفلة فى الدنيا كلها يالا قومي 


توجهت ميرال الى الحمام وأخذت دش وخرجت من الحمام وهى ترتدي رداء الحمام فنظرت فى الغرفة لم تجد كينان فتنهدت ودخلت غرفة الملابس وبتدت تلبس ولم تشعر بتلك العيون التى تنظر إلى جسمها بحب ورغبة 


ارتدت ميرال فستان باللون الاحمر لمنتصف الفخد وعليه طبقة من الدانتيل لأول الركبه بحزام على الخصر ورفعت شعرها الى الأعلى وعملت مكياج جميل 


جلست ميرال على الكرسي وحاولت تلبس الحذاء ولكن بسبب وجع اديها لم تقدر فنظرت ميرال ولقت كينان يجلس أمامها على الارض ويلبسها الحذاء حاولت تعترض ولكن رفض كلامها ولبسها الحذاء وقام وقف ومسك ايديها


ميرال بعتاب : ليه كده كينان 

كينان بحب : علشان طفلتي الصغيرة تعبانة وانا هساعدها 

ميرال بدلع : ربنا يخليك ليا يا عمري 

كينان برغبة : طيب يالا بقي علشان نلحق نتفسح بس هو سؤال لازم الفستان ده يعني 

ميرال بستغراب : ليه يعني حبيبي ماله

كينان : ملهوش يا عمري اصلك حلوة اوي 

ميرال بدلع : ليه هو انا الأول كنت وحشه

كينان : ارحمي امي وتعالى نخرج 


خرجو وتفسحو وفضلو يضحكو ويلعبو الى منتصف الليل وعادو وكانت ميرال تنام على كتفه 


وصلت العربيات إلى الفيلا وقام كينان بحمل ميرال وصعد بها الى الغرفة ووضعها على السرير وقامت نزع الفستان ولبسها ملابس مريحة وبدل ملابسه ونام وخدها بين احضانه وذهب فى ثبات عميق بعد عذاب شهر كامل 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


فى مكان مجهول

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


كان هناك شخصين يجلسون مع بعض 


شخص 1 : عاوزة تعمل ايه وانا تحت الأمر

شخص 2 : الصبر شوية تفرح فترة وبعد كده هننهي حياتها

شخص 1 : الى تامر بيه هيتنفذ

شخص 2 : قريب اوى هيرجع ليا 

شخص 1 : تمام 

شخص 2 : انا ماشي سلام

شخص 1 : سلام


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


استمرت ميرال فى المتابعة مع الدكتور النفسي بعد علمها بأن كينان لم يلمسها يوم الفرح 


فلاش باك

🌺🌺🌺🌺


كانت تجلس ميرال بين احضان كينان يشاهدون فيلم أجنبي الي ان قام كينان باطفاء التلفزيون 


ميرال بذعل : عاوزه أكمل الفيلم

كينان : لا فى موضوع عاوز اكلمك فيه 

ميرال : بعد الفيلم ونبي

كينان : لا دلوقتي انا خلاص مش قادر اسكت اكتر من كده 

ميرال بخوف : مالك حبيبي فيك ايه 

كينان : عوزك تسمعي للاخر من غير متوقفيني ماشي 

ميرال : ماشي احكي بقي

كينان : طب تعالى اقعد على رجلي 

ميرال : حاضر وادي قاعده

كينان : بصي بقي يوم الفرح بعد ممرات عمي خرجت وانا حاولت اهديكي معرفتش فطلبت من مالك يجيب حقنة منوم و دتهالك وبعد كده جرحت نفسي علشان اعرف اهل البلد انك بقيتي مراتي ورميت ليهم المنديل بالدم بتاعي وبعد كده قلعتك الفستان ولبستك هدوم تانية وختك ونزلت وبعد كده سافرنا وانتي عارفة الباقي اسف طفلتي 


نزلت دموع ميرال على وجهها وضمت كينان لحضنها بشده وباسته


كينان بحب : خفت اكسر فرحتك وفرحتى باول ليلة لينا كنت عاوزك تحسي بكل حاجة من بعض انا وعدك انى مش هلمسك غير برضاكي وموفقتك انا بحبك اوي وبعشقك ومستعد استناكي بدل اليوم شهر وبدل الشهر سنه و بدل السنة العمر كله انتى حبيبتي و بنتي و طفلتي و عشقتي عمري مكسر فرحتك لازم اول ليلة تكون اجمل وأسعد ليلة بينا 

ميرال : انا بحبك اوي كينان انت بتثبت ليا ان انت فعلا ابويا وخويا و جوزي وحبيبي وصديقي انت كل يوم بتكسب ثقتي بجد اوعدك انى هبقي مراتك قريب بس والله غصب عني ان

كينان وهو يضع ايده على شفايفها : هششش انا مش زعلان انا بحبك وكفايه انك فى حضني انا عارف انك لسه صغيرة والمسألة ديه صعبة عليكي وانا مش زعلان تعالى نكمل الفيلم 

ميرال بضحكة : انت اصلا طفيت علشان الممثل كان قمر وانت غرت

كينان بارف : ده قمر حرام عليكي دانا اجمل منه بمراحل 

ميرال : طيب افتح نشوف الفيلم الجديد 

كينان : هفتح يا ختي ونشوف 

ميرال : الله هريتيك روشان يا عسل 

كينان : مين ده ياحلوة

ميرال بغزل : ده اوسم نجم هندي 

كينان : على ايه يعني ده حتى وحش

ميرال : لا معلش هو اجمل منك بلاش غيره بقي 

كينان : اجمل مني وبلاش غيرة والله مانا سايبك 


طلعت تجري وهو يجري وراها الى ان مسكها وفضل يزغزغها وصوت ضحكاتهم تملئ المكان 


باك

🌺🌺


محمد : مدام وصلنا

ميرال : هااا 

محمد : وصلنا يالا 

ميرال : اه تمام 


نزلت ودخلت على عياده الدكتور النفسي وانتظرت لمجي دورها فسمحت الممرضة لها بالدخول 


حكت ميرال كل شي للدكتور ففضل يسمع الى انتهت من الكلام ونظرت للدكتور 


الدكتور : بصي من اول مرة وانتى بتحكي والنهاردة خلصتي كل كلامك وجه وقت كلامي ولازم تسمعيني ذي مسمعتك للاخر شوفي ميرال


أولا العلاقة الزوجيه علاقة طاهرة و نقية و عمرها متكون مقززه و مكروها بالعكس ديه علاقة ربنا حللاها وشرعها كمان نتيجة العلاقة ديه بتكون اطفال ومن خلالها لتكون أسرة 

ثانيا معني الى كينان عمله يوم الفرح وهو صعيدي ولازم واجبار يدخل عليكي ويتمم الجوازة وإلى عمله ومقدرش يكسر فرحتك بالليلة الأولى بينكم من يوم جوازكم وهو مقدرش يلمسك ويحرق قلبك بصي يا بنتي انا ذي ابوكي عيشي حياتك ودخلي الفرحة قلبك وقلب جوزك هو يستاهل منك الحب والعطاء والعيلة الى اقدر اقوله ليكي دلوقتي انك مش خايفة من العلاقة الحميمية بينكم اختاري أنسب وقت وجهزى نفسك وابسيطه وبسيطي نفسك 

ثالثا وده الأهم انتى لازم تقوي شوية مينفعش الضعف ده وعرفي لو قولتي كلمه لا مش معناها موتك انا عارف انك صغيرة بس فى ناس أصغر منك وفى سنك وقويه جدا بلاش الضعف ده انتى دلوقتي ست متجوزة لازم تكبري شوية 

ميرال بفرحة : شكرا دكتور وفعلا انا من اول يوم حسيت منك بحنان ابويا الى راح مني وعندك حق كينان عملي كتير وجه الوقت انى أفرح وفرحه وحضرتك بتتكلم صح انا ضعيفة اوى بس غصب عنى

الدكتور : مفيش حاجة اسمها غصب عنك فى حاجة اسمها هقدر و هحاول ولازم انجح و اهم حاجة اختاري يوم يكون ذكري حلوة 


شكرته ميرال ونزلت وجدت الحرس فى انتظارها وركبت العربية ولكن طلبت منهم يروحو المول وفعلا توجهو الى المول وطلبت من محمد يدخل معاها لانها خايفة وتوجهو الى إحدى محلات الذهب واختارت ساعة جميلة جدا و دفعت حسابها و توجهت الى أحدث المحلات الفساتين واختارت فستان ابيض على شكل عروسة البحر ووضعوهم ب السيارة وطلبت منهم عدد أخبار كينان 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


وبعد انتهاء لفهم فى المول توجهت الى الشركة ودخلت الى مكتب كينان وكانت ترتدي بدي ابيض كت و بنطلون اسود وجاكت فرو بيج و جذمة سوداء بكعب


ميرال بدلع : حبيبي لوحده ولا مشغول 

كينان بابتسامة ساحرة : لو معايا مين او مشغول اولع فيه وخرجه علشان طفلتي تدخل 

ميرال : انا زعلانه 

كينان وهو يتوجه إليها : يالهوي مين زعل طفلتي الحلوة وباسها

ميرال : لا ابعد عني مش هتضحك عليا ببوسه

كينان بغمزة : طيب عوزة ايه وانا صالحك حالا

ميرال : علشان انت قولتلي هنخرج النهاردة بس انت اهو هنا وانا الى جيت 

كينان : يالهوي هو انا اقدر ازعلك يالا نخرج وهو مالك و أدهم موجودين يالا يا مغلباني

ميرال بفرحة : يعيش كيناني يعيش كيناني 


ضحك كينان بكل صوته وتاهت ميرال فى تلك الضحكة ولم تشعر بنفسها غير بأنها تسحبه إليها وتقبله فحاوطها كينان وضمها لحضنه وتعمق فى القبلة ومرر ايده اسفل البدي وفى لحظة كان الاتنين يبعدو عن بعض بسرعة نتيجة اقتحام مالك و أدهم المكتب وهما يصرخو في بعض فاسرعت ميرال الى الحمام وقفلت على نفسها نظر كينان ليهم بغيظ 


أدهم بغمزة : هو احنا قطعنا حاجة يا روميو 

مالك بتاكيد : شكله كده يا دومي 

كينان : أخرج برا منك ليه يا سافل 

أدهم بصوت أنثى : وهون عليك يا كيناني

مالك بصوت انثي : اخس عليك يا كينو بقى تسبنا احنا علشان الصغيرة الى جوا ديه

كينان : الله يحرقكم قولت هتتجوزو هتعقلو طلع اتهبلتم اكتر من الأول برا يا حيوان منك ليه

السكرتيرة : كينان بيه مستر عدنان برا ووصل فى معاده 

كينان : اوووووو انا نسيت خالص خليه يدخل


دخل عدنان ومعه ابنه عمه ماهيتاب وكانت ترتدي فستان يظهر جسدها وهى كانت فتاة جميلة بشعر اسود وعيون خضراء وشفايف مغرية 


عدنان : اهلا مستر كينان 

كينان : منور سيد عدنان 

ماهيتاب : هاي مستر كينان

كينان : اهلا وسهلا 


خرجت ميرال وجلست على الكرسي فى انتظار انتهاء شغل كينان لكن كانت تجلس على نار من نظرات تلك ماهيتاب لكينان و دلعها عليه الى هنا ونفذ صبر ميرال وتوجهت إليهم وجلست بجواره على الكرسي فمسك ايديها من تحت التربيزة


كينان : ميرال مرا 

ميرال : رئيس مجلس الإدارة 

عدنان : اذاي امال كينان بيه ايه

ماهيتاب بدلع : اكيد عم تضحك عدنان 

ميرال : بس انا مش بضحك حتى اسأل كينان 

كينان بضحكة مكتومة : طبعا صح

ماهيتاب : يا الله شو انك كريم مسيو كيناني

ميرال بشهقة : كينانك وده من امتي يا روحي

ماهيتاب بثقة : من زمان يا طفله 

ميرال : انا طفلة مش مهم مش احسن من اكون كبيرة وبلبس لبس بنتي الصغيرة يا طنط

ماهيتاب بصدمة : مين هيدي طنط انا 

ميرال بتاكيد : اكيد انتى طنط والله الى يشوفك يديكى 50 او 55 سنة وربنا يخلي لبنان و فرنسا وعمليات التجميل 

ماهيتاب : عمليات تجميل لشو انا حلوة لحالي

ميرال بسخرية : حلوة ايه بس يا طنط دانتي نفخه وشافته كل حته بقي كل ده طبيعي ولا سيلكون 

ماهيتاب : سيلكون ها ليكي انتى علشان تملي عيون الرجالة مو لالي 

ميرال بضحكة : لا حبيبتي انا مش عاوزة املي عيون الرجالة انا خت سيد الرجالة وماليه عيونه وقلبه وعقله من اول نظره ليا 

ماهيتاب : اكيد اعمي او عملتي ليه سحر

ميرال بدلع : بعد الشر عليه من العمي ان شاله انتى وفعلا انا مارست سحر عليه سحر الحب والعشق صح حبيبي

ماهيتاب : من هو حبيبك

كينان بفخر : انا حبيبها وهى مليه عنيه وقلبي وعقلي وحياتي وعمري مستغني عنها وستكفيت بيها عن نساء الكون لانها مراتي وحبيبتي وطفلتي اللزيزة 

عدنان بضحكة : بصراحة معاك حق هى تكفي وتزيد 

ماهيتاب بارف : هديك المسلوعه بتكون مرتك

ميرال بردح : مين ديه المسلوعة يا سيلكون يا نفخ على الفاضي والله مانا سيباكي تعالى بقي 


توجهت ميرال إليها وجابتها من شعرها ووقعتها فى الأرض وفضلت تشد شعرها تحت ضحكات عدنان و كينان ونضم ليهم مالك وادهم و السكرتيرة 


مالك : اضربي اوى ميرال خدى حقك

أدهم : حد معاه لب او سوداني

السكرتيرة بضحكة : انا معايا لب 

عدنان بضحكة : ههههههه الله اكبر عليكم مصريات عسل

كينان بصدمة : يعني انت مش زعلان

عدنان : وزعل ليه يالا هتعيد صناعتها من اول وجديد اضربي جامد ميرال جامد 


توجه كينان الى ميرال وشالها من وسطها وهى مستمرة فى ضرب ماهيتاب الى ان صرخ كينان فى الكل فوقفت تنهج وتوجه عدنان وساعد ماهيتاب على الوقوف 


كينان بجدية : ينفع كده 

ميرال بصدمة : انت بتزعقلي علشان الهانم

كينان بجدية : طبعا علشان كده غلط

ميرال بصوت عالى : ومالو ما هى الحلوة بتقولك كيناني وقاعدة بتتغزل فيك مش ناقص انها تنام فى حضنك 

ماهيتاب : شايف هديك المتوحشة شو عملت فيا

كينان بغضب : اخرس خالص مش عاوز اسمع صوت 

عندنان : أهدي سيد كينان مو صار شئ 

كينان بغضب : اعتذر منها حالا

ميرال بدموع وصدمة : انا اعتذر منها اذاي كينان وهى هانتني ادامك 

كينان بغضب : سمعتي انا قولت ايه 

ميرال بدموع : ك ك ك كينان 

كينان بحنية : هششششش اوعي تعيطي لو مجبتش حقك ابقي عيطي

عدنان بغضب : ماهيتاب اعتذري حالا 

ماهيتاب بصدمة : انا اعتذر منها لشو مين بتكون 

كينان بغضب وهو يمسكها من شعرها : بتكون ميرال عبدون حرم كينان عبدون ورئيسه مجلس الإدارة والأمر الناهي فى الشركات ولما واحده ذيك تذعل حبيبتي وتخليها تعيط امحيها من على وش الارض اعتذري 

ماهيتاب بخوف : انا اسفة ميرال

كينان : ميرال هانم عبدون

ماهيتاب بغيظ : اسفة ميرال هانم عبدون 

كينان : عدنان بيه لو حابب تمضي الصفقة هنحدد معاد والبنت ديه ملهاش لزمة انها تحضر صح

ماهيتاب : بس انا من حقي أمضي العقد لانها شركة مشتركة بينا

مالك بسرعة : العقد هيدمضي فى مكتبي وكينان موافق صح

عدنان بتاكيد : صح عادى جدا سيد مالك وسيد كينان واحد 


مسك كينان ايد ميرال وخرجو برا الشركة 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


في الفيلا

🌺🌺🌺🌺


وصلت السيارات الى الفيلا ونزل منها كينان وسحب ميرال وراه ودخلو وساب ايديها وفضل رايح جاي حتي يهدء ولا يتعصب عليها وعندما نظر ليها وجدها تاكل موز وتنظر ليه


ميرال : ايه جعانة تاكل

كينان وهو يخلع جاكت البدله : انا فعلا هاكلك بس حته علقة مكلهاش حرامى فى مصر تعالى بقي 


جريت ميرال بسرعة الى الأعلى ودخلت الأوضة وحاولت تقفل الباب ولكن وصل كينان و مسكه فضلت ترجع بظهرها الى ان وقعت على السرير وهو فوقها 


كينان : ليه

ميرال : كنت عاوزها تعكسك وانا واقفه عادي 

كينان : ليه 

ميرال : علشان انت كيناني انا وبس

كينان : ليه

ميرال : علشان انت ملكي انا وبس

كينان  : ليه

ميرال : علشان بغير عليك خلاص

كينان : ليه

ميرال : علشان انت حبيبي وحياتي خلاص


قرب كينان من شفايفها وبتدي يقبلها بهدوء و لهفة وعشق و فى لحظة بعدته عنها


ميرال بنهجان : مش هينفع

كينان برغبة : لسه خايفة منى

ميرال بشوق له : لا مش خايفة منك بس بس البتاعة جت

كينان بتنهيدة : امتي 

ميرال : النهاردة 

كينان وهو يقوم : ربنا يصبرني 


وتوجه الى الحمام ليأخذ دش بارد لعله يطفي ناره وفى الخارج كانت تجلس ميرال فى انتظار خروج كينان وضحكت بخبث و غمزت لنفسها فى المراية ونزلت تجهز الغدا بعد ان جهزت ملابس كينان على السرير 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


يتبع 


الى لقاء فى حلقة جديدة 


انتظروني 😉😉


سؤال هى ممكن ميرال بتصتنع الطيبة والهبل ؟

حبيبي عبر الزمن 


الحلقة الثالثة و العشرون 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


مر أسبوع ولا شي جديد مر فى حياتهم ولكن غدا فهو يوم مميز لابطالنا لأنه الخير وبعد عذاب شهور سيتوحد جسدين بجسد واحد كما تجمع قلوبهم بقلب واحد 


استيقظت ميرال وفعلت روتينها وايقظت كينان وفطرو وغادر الى الشركة 


بعد فترة الباب خبط وعندما فتحت وجدت محمد الحارس ومعه 4 أشخاص متخصصين لتزين الأماكن وعربية تحمل اشيائهم 


محمد : صباح الخير مدام

ميرال : صباح النور 

محمد : دول من مكتب التزين تحبي يدخلو 

ميرال بخوف : طيب انت هتدخل معاهم صح

محمد : اكيد طبعا بلاش تقلقي

ميرال : تمام اتفضلو 


دخل الشباب وصعدو الى الأعلى حيثو الغرفة الرئيسيه وبتدو يباشرو أعمالهم وبعد اكثر من 3 ساعات انتهو من عملهم ونال رضي واعجاب ميرال على شغلهم واعطتهم المال وغادرو 


وبعد فترة جاء بنات البيوتي سنتر الذي اشرفو عليها فى الفرح وتوجهو معها الى غرفة اخري وبتدو فى عمل شعرها وشافو الفستان الساحر والجميل وبتدو يعملو المكياج الخاص بيها وبعد انتهاء عملهم غادرو 


دخلت ميرال الغرفة وتممت على الاكل وعلى كل شي وذهبت حتى ترتدي الفستان لان كينان على وصول 


وبالفعل بعد مرور ساعة وصل كينان وراته ميرال من الأعلى فتوجهت الى غرفتهم وجلست فى انتظارة 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


في الأسفل

🌺🌺🌺🌺🌺


وصل كينان الفيلا ودخل وجد ممر من الورود و الشموع يصل إلى السلم فمشي عليه وصعد السلم الذي تتناثر عليه الورود وصار بممر آخر مصنوع من الورود الى غرفتهم وفتح ودخل ولكن تسمر مكانه عندما رأي حوريته ترتدي فستان باللون الابيض على شكل عروسة البحر 


شورتله يدخل فدخل وهو مسحور من منظر طفلته ومنظر الغرفة


اقترب من ميرال وضمها لحضنة وباس شفايفها 


ميرال بفرحة : كل سنة وانت طيب وعقبال مليار سنة ونكون مع بعض يا عمري

كينان بستغراب : بس عيد ميلاد فات بقاله 3 شهور

ميرال بسعادة : لا ده تعويض هتقبل بيه ولا ايه

كينان بسعادة : ده أحلى عيد ميلاد فى حياتي كلها 

ميرال : تعالى ناكل وبعد كده نطفي الشمع 

كينان : بس انا عاوز حاجة تانية

ميرال : حاجة ايه 

كينان : تعالى ناكل علشان منقعيش مني 


وبالفعل نظر كينان على التربيزة وكانت فى منتهى الرقي 


وبعد انتهاء الاكل توجهت ميرال واحضرت التورته الرائعة 


ميرال : يالا اتمني امنيه وطفى الشمع 

كينان بحب : بس انا امنيتي اتحققت من زمان 

ميرال بدلع : طيب ينفع اتمنى انا امنيه 

كينان بحب : طبعا ينفع ولو منفعش انا هخليه ينفع

ميرال بحب : أتمني بعد 9 شهور من دلوقتي يكون عندي نونه حلوة ذي ابوها 

كينان بحب : ان شاء الله 

ميرال : يالا اطفى الشمع 


طفى كينان الشمع وقربت ميرال منه واعطته هديه وكانت عبارة عن ساعة قمه من الرقي والجمال


ميرال بحب : كل سنة وانتى حبيبي وعمري وحياتي


وباست شفايفه فضمها كينان لحضنه وتعمق بشده فى القبله وبعدو عن بعض


كينان  : انا نفسي نكون كيان واحد وتبقي ملكي زي ما قلبك ملكي. 

ميرال بحب : انا كلي ملكك حبيبي 

كينان بحب ورغبة وهو يقبلها : قوليها ميرال عاوز اسمعها منك 

ميرال بكسوف :  انا ملك حبيبي ذي مانتا ملكي انا عوزه ابقي مراتك بجد 

ضمها كينان لحضنه وفضل يقبلها بعمق على شفايفها حملها ووضعها على السرير كأنها قطعة كرستالة يخاف عليها من الكسر وإلى هنا تسكت شهرزاد عن الكلام المباح ( كوكوكوكوووو مولاي ) 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


فى اليوم التالى استيقظ كينان ونظر بجواره وجد حبيبته بين احضانه ولكن تلك المرة تفرق بشده لأنه وأخيرا أصبح يملك جسدها كما يملك قلبها وعقلها فضل ينظر إليها  قام بتقبيل شفايفها الحمره والمنتفخه من أثر قبولاته المجنونة قام بهدوء وتوجه الى الحمام واخذ دش وخرج يرتدي شورت وعاري الصدر فلتقت التيشرت ونزل الى الاسفل وجهز الفطار وعندما نظر وجده الوقت العصر فضحك وصعد الى الأعلى ووضع الفطار على التربيزه وخلع التيشرت وبتدي يوزع قبولها حانيه على وجهها وعلى طول ذراعها وظهرها الى ان فاقت ميرال ونظرت له بحب 


ميرال بحب : صباح الخير حبيبي

كينان بحب : صباحية مباركة يا عروسة يا احلى عروسة واجمل نساء الكون كله صباح الفل والورد على اجمل عيون فى الدنيا صباح الشهد و العسل 


اصبح وجهها يكسوه الحمرا والخجل و السعادة وخبت وشها فى الملايه 


كينان برغبة : انا من رائ تقومي تاكلي علشان عاوزك بصحتك 

ميرال بدلع وهى تلعب فى صدره بعد ان شاهدت الطعام : وانا عوزه افطر حاجة تانية 

كينان  : انتى الى اخترتي 

ميرال بدلع : كيناني استني ب


ولكن قطع كلامها عندما أخذ كينان شفايفها فى جوله مرة آخر وسكتت شهرزاد على الكلام المباح 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


مر يومين ولم يرحمها كينان وفى صباح اليوم التالى استيقظت ميرال ولم تجد كينان فنظر فى المكان ووجدت قميص كينان فلبسته ونزلت الى الاسفل وجدت كينان يقف فى المطبخ يجهز الفطار فضمته من الخلف فلفها كينان إليه وقبلها ورفعها على رخامة المطبخ


كينان : حلو قميصي عليكي بس للاسف انا عاوزه

ميرال بخضة : كينان بلاش هزار انا مش لبسه حاجة

كينان بغمزة : وهو ده المطلوب تعالى بس 


جريت ميرال وخلفها كينان الى ان مسكها وفضل يزغزغها وهى تضحك بكل صوتها الى ان ضمها لحضنة وقبلها وحملها وذهب بيها الى المطبخ وجلس وهى فوق قدمة 


اخذ يأكلها و هي تطعمه الى ان انتهو فحملها وتوجه بيها الى التلفزيون وجلس وهى بين احضانه


كينان : بكرا هكلم حد يبعت خدامة 

ميرال : لا كينان انا مش عاوزة انا هعمل كل حاجة ولو احتجت مساعدة هخلي واحدة من عند البنات تيجي تساعدني 

كينان : ليه بس يا قلبي

ميرال : عاوزة اقعد براحتي يعني انا نازلة من فوق بقميصك لكن لو فى حد هنا انا مش هعرف اقعد براحتي ونبي بلاش

كينان : ماشي يا عمري بس لو تعبتي هجيب واحدة مفهوم

ميرال : مفهوم 

كينان  : تعالي بقي احكيلك على موضوع مهم 

ميرال : لااااااا انت بتضحك عليا وبقيت مش مادب 

كينان بغمزة : فى حد يبقي معاه الصغنن ده ويبقى مؤدب والله عيب فى حقي 


وضعها كينان على السرير وجاءت لتبتعد ولكن كان كينان أسرع منها وفضل يقبلها الى ان ذابت بين احضانه وسكتت شهرزاد عن الكلام المباح 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


مرت الأيام و الليالي بين الجميع 


- كانت ليلي حامل فى الشهر الأخير 


- كانت نورا حامل فى الشهر 7 


- كانت مريم حامل فى الشهر 7 


- لم تحمل ميرال حتى الآن منذو الجواز الفعلى بينهم وقد مر على ذلك 3 شهور 


- كان كينان يسعد ميرال بأي شي وكانت ميرال تفعل أي شي لاسعادة وكانت ترسل له الطعام ولكن منعها كينان واصبح يتناول الغداء معها


- كانت ميرال تذهب فقط حتى تأتي بالمحاضرات كما كانت تفعل من قبل 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


في فيلا كينان 

🌺🌺🌺🌺🌺


كانت تشعر ميرال بالتعب والإرهاق ولكن لم تبين لكينان لاحظ كينان ذلك وعدم رغبتها فى الطعام 


كينان : لااااا بقي انتى بقالك فترة تعبانة ومفيش اكل بيقعد فى بطنك تعالى هنروح للدكتور 

ميرال : لا مش هروح هو دور برد وكمان انت السبب 

كينان بصدمة : انا السبب اذاي بقي

ميرال : ايوه يا بيه انت السبب كل شوية مخليني بلبس خفيف وانا بسقع بسرعة 

كينان : خلاص يا عمري تعالى ادفي 

ميرال : لا انا مش مستريحة ليك

كينان : عيب عليكي والله هدفيكي تعالى بقي 

ميرال : ماشي 


نامت ميرال فى حضنه وكان دافئ وفضل يمسح على شعرها ويقبلها الى ان ذابت بين ايده وغمزلها واخذها الى بحر الحب والعشق والرومانسية 


وبعد مرور وقت كانت تنام ميرال بين احضانه وفضل كينان يضحك بشدة عليها 


كينان بضحكة : شوفتي دفيتك اذاي

ميرال بدلع : واحلي دفي صحيح هنسافر امتي وحشني جدو و مامي فوفا اوي 

كينان : يوم الخميس وهنقعد أسبوع اشطا 

ميرال بفرحة : اشطات كيناني 

كينان : نامي يالا 

ميرال بدلع : كيناني حبيبي

كينان : عيون كينانك

ميرال : عوزة ايس كريم

كينان : دلوقتي 

ميرال بطفولية لزيزة : ايوة 

كينان : حاضر يا عمري 


نزل كينان وتحضر علبة الايس كريم وصعد مرة أخري واعطها لميرال فضلت تاكل وتتلزز بيها وهو ينظر لها ويضحك على زوجته الطفله وبعد ذلك نامت بين احضانه 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


مر يومين وجاء موعد السفر وكانت ميرال مجهزة الشنط وسافرو وعندما وصلو كانت ميرال نايمة فحملها كينان ودخل الى البيت وصعد الى غرفته ووضعها على السرير وقام بخلع حذائها وخلع الفستان ونام بجوارها واخذها بين احضانه ومر باقي الليل 


فى الصباح استيقظ كينان وميرال على صوت عفاف وهى تصرخ لأحد 


كينان بحب : صباح القمر ياقمري

ميرال : صبا النور حبيبي

كينان بغمزة : متيجي ناخد دش مع بعض

ميرال بسرعة : لا انت كل مرة بتضحك عليا وبقيت سافل اوي

كينان بغمزة : بزمتك مش حلوة سافلتي يعني مبقتيش تحبيها 

ميرال بكسوف : بس بقي كينان روح خد دش عقبال مطلع هدوم لينا

كينان : انتى اللى خسرانه 

ميرال بضحكة : بصراحة اه انا عاوزة اخي وانت مالك


دخل كينان الحمام وخرج ودخلت ميرال وجهزو ونزلو الى الاسفل


كينان : صباح الفل يا امي

عفاف : صباح الورد يا قلبي

ميرال : صباح الخير مامي فوفا

عفاف بابتسامة : يسعد صباحك يا قلب فوفا 

كينان بسعادة : احلى واجمل اتنين فى حياتي كلها 

ميرال : فين جدو

عفاف : برا يا حبيبتي رحيله


ذهبت ميرال الى الجد ونظر كينان الى امه 


كينان : هممممممم سامعك

عفاف : مفيش حاجة

كينان : انا صاحي على صوتك في ايه

عفاف : ابقي اقفل بابك عليك انت و مراتك بالمفتاح 

كينان : في ايه

عفاف : مها طلعت تصحيك وشافتك انت و مراتك فى حضن بعض ومن غير هدوم ونزلت قالت ادام الخدم وانت عارف انك فى الصعيد 

كينان : ماشي بس محصلش حاجة امبارح هي كانت نايمة وانا شلتها ونمنا عادي 

عفاف : يا حبيبي ده عادى بينكم وانا فرحانه هى طيبة وحنينة وطفله وتتحب 

كينان : امرك يا موزة تعالى بقي علشان انا جعان وممكن اروح أكلها 

عفاف بضحكة : كل ده ولسه مكلتهاش كفاية البت خلصت 

كينان بضحكة : لا متخفيش انا باكلها ورجع أكلها يالا


ذهبو الى السفرة ووجدو ميرال تجلس بجوار الجد ويضحكو جلس الباقي وتناولت الفطار وبعد كده ذهب الرجال الى المندرة وتركو النساء 


ذهبت عفاف حتى تجهز القهوة لعمها و لابنها وفضلت ميرال تساعد الباقي 


ماجدة بغل : واحدة ناقصة رباية نايمة من غير هدوم

ميرال : هى مين ديه 

ماجدة بغضب : وانتى مالك مش ناقص غير الخدم يدخلو فى كلام أسيادهم 

ميرال وهى تضع الاطباق مكانها : عندك حق ابقي شيلي الاطباق اصلي تعبانة اوي وكينان وحشني وغادرت

ماجدة بغيظ : ماشي يا مقشفة والله لوريكي 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


فى المطبخ

🌺🌺🌺🌺


جلست ميرال مع عفاف و الخدم فى المطبخ 


ام فرح الخادمة : هو لسه ربنا مردش

ميرال بجهل : يعني ايه

عفاف بابتسامة حنينة : هي تقصد انك لسه محملتيش فى طفل

ميرال بحزن : والله نفسي فى بيبي من كينان بس لسه ربنا محنش عليا 

ماجدة بغل : وهى هتعرف تشيل عيل وكمان هيبقي فاشل ذي امه 

كينان من خلفها : مراتي لسه صغيره وانا مش عاوز عيال دلوقتي اهم حاجة طفلتي تفضل كويسة وبخير كمان لو هتجيب عيل هيبقي راجل وجدع وفخر ابوه و امه 


وسحب ميرال خلفه وخرج برا المطبخ وصعد بيها الى غرفته وفضل يهز معاها حتي تنسي ما حصل بالأسفل 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


مر الوقت وكانت ميرال تجلس مع ليلي الى ان اتي كينان و جمال وجلسو بجوارهم و ضم كل شاب زوجته الى حضنه


ميرال : ابيه جمال هتسمي النونة ايه

جمال : هسميها لواحظ جمال عبدون 

ليلي : ده عندها يا روحي انا هقتلك وسمي بنتي براحتى 

ميرال : لواحظ ايه حرام عليك هتسميها ايه لي لي

ليلي بفخر : سيبك منه هسميها شمس جمال عبدون 

ماجدة : لا طبعا هتبقي اسمها ماجدة على اسمي

ميرال : بس اسم ماجدة وحش وقديم لكن اسم شمس حلو 

ماجدة بغضب : وانتى مال أهلك صح هما فين مانتى يتيمة واخوكى متبري منك 


نزلت دموع ميرال على وشها وجاءت لتقوم ولكن أسرع كينان وجعلها تجلس على رجله وضمها لحضنه 


كينان بنظرة مرعبة : والله يا مرات عمي طفلتي ليها الجنة وهتبقي بصحبة الرسول الكريم علشان هو وصي باليتيم وكمان ليه يتيمه وانا موجود ابوها وجدها محمد موجود وامها عفاف موجودة وعندها بدأ الاخ 4 وعندها بدل الأخت 3 وعندها عم يبقي اذاي يتيمة وهى عندها عيلة كبيرة وجميلة وكمان انتى ليه صوتك عالى عليها 

ماجدة برعب : انا مقصدش حاجة انا كنت جاية اقولكم الغدا جاهز 


توجه الجميع الى الغداء وفضل كينان يمشي ايده على رجليها وهى كانت تجلس بجوارة فقامت بتوقيع الكوباية المياة على ملابسة فقام بسرعة وهى تضحك عليه بهدوء فنظر ليها بشر ولكن نظرت ليه بضحك 


كينان بغيظ : ميرال ممكن تيجي تساعديني 

ليلي بخبث : ايه كينان مش هتعرف تجيب و تلبس البنطلون

كينان بغيظ : وانتي مالك وايوه مش بعرف طريق حاجة 

عفاف بخبث : روحى ميرال ساعديه يا بنتي

ميرال بسرعة : لا انا جعانة وكمان جدو عاوزني 

الحاج محمد : لا يا بنتي انا مش عاوزك 

ميرال بصدمة : يعني مش عاوزني خلاص اكل بقي

كينان وهو يتجه ليها : معلش بقي عاوز مراتي 


حمل كينان ميرال على كتفة وصعد بيها الى الاعلى وطلب من امه ان ترسل له بعض الطعام 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


مر يومين واستيقظ الجميع على صوت صراخ ليلي التى جاء موعد ولادتها فلبس للكل وتوجهو الى المستشفي 


بعد حوالى ساعتين تم ولاده ليلي على خير وخرجت الممرضة وهى تحمل الطفلة واعطتها لجمال الذي بدوره أعطاها لجده الذي كبر وسم عليها وأطلق عليها اسم شمس كما ترغب ليلي 


ميرال بفرحة : جدو جدو عوزة اشيلها ونبي

الممرضة بضحكة : بصي هناخدها للدكتور وبعد كده هجبها تلعبي معاها ماشي 

ميرال : ماشي شكرا

الممرضة : العفو يا طفلة 


كان جميع الممرضين و الأطباء ينظرون لها على انها بالفعل طفله كانت ميرال ترفع شعرها على شكل قططتين وترتدي سلوبيت وبدي ابيض 


كينان بستغراب : هو انتى عمله كده ليه

ميرال : في ايه

كينان : حبيبتي انتى متأكده انك عندك 19 سنه مش 5 سنين

ميرال : والله عندي 19 

كينان : طفله تعالى يا روحي قربي


قربت ميرال فقام كينان بفك شعرها وتركه حر على ظهرها وطبع قبله على شفايفها بهدوء وقرص خدها 


مر الوقت وانتقلت ليلي الى غرفة خاصة واحضرو لها طفلتها 


بعد مرور وقت خرج الرجال وجلسو فى الخارج وفضلت النساء مع ليلي 


ميرال : بس النونة وحشة اوي لي لي 

ليلي : لا يا روحى انا بنتي حلوة

ميرال : لا وحشة 

ليلي : لا حلوة 

ميرال بعند : لا وحشة 

ليلي : لا شمسي حلوة 

ميرال بضحكة : لا وحشة 😛😛😛

ماجدة بغضب : وانتي مالك حفيتي حلوة مش احسن منك أرض بور ملهاش خلفة ومش هتعرف تخلف بلا نيلة فيكي

ميرال بصوت عالى : حرام عليكي بقي انتى ليه بتعمليني كده وانا مش بور بكرا هجيب بيبي حلو هيبقي شبهي وشبه كينان 

ماجدة بغضب : انتى بتعلي صوتك عليا يا و*****


قامت ماجدة بضرب ميرال بالاقلم تحت صراخ ليلي وامها ودخول الرجالة الذين شاهدو ميرال فى الأرض وتضع اديها على وشها وتنظر بصدمة ودموع لماجدة 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


يتبع


الى لقاء فى الحلقة القادمة 


👻👻👻👻👻👻👻👻👻👻👻

حبيبي على الزمن


الحلقة الرابعة و العشرون 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


توقفنا عندما دخل الرجاله الى غرفة ليلي وشاهدو ميرال على الارض ودموعها تنزل بغزارة أسرع كينان لها وحملها وضمها لحضنه وفضل يهدي فيها ولكن فى لحظة استكانت بين احضانة نظر كينان لماجدة بغضب 


كينان بغضب : ورحمة ابويا لدفعك تمن القلم ده غالي اوي 

الحاج محمد ( الجد ) : اهدي كينان ديه مرات عمك

كينان بغضب : أهدى اذاي وهى ضربت مراتي ومحترمتش انها مراتي 

عمه صلاح : خلاص يعني اهو قلم وخلاص

كينان بغضب : قلم وخلاص وانا بقي هعرفها اذاي ترفع اديها على مرات كينان عبدون

الحاج محمد ( الجد  ) : خد مراتك دلوقتي وروح البيت

كينان : انا فعلا هروح بس هرجع بمراتي مصر مش هفضل هنا


ذهب كينان وهو يحمل ميرال وغادر المستشفي وأصرت ليلي على الخروج من المستشفي للإسراع الى البيت ووقف كينان وعدم مغادرته فوافق جمال وساعدها وقام بحملها وحملت ام ليلي ابنتها وغادرو 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


في القصر

🌺🌺🌺🌺


وصل كينان الى القصر ونزل وهو يحمل ميرال وصعد الى غرفتهم ووضعها على السرير وباس شفايفها وغطها وتوجه الى الدولاب واخذ يلم ملابسهم ويضعها فى الشنطة ولم يترك شئ وقام بالاتصال على الحرس حتى ياتو وياخذو الشنط وبالفعل صعد الحرس وحملو الشنط وتوجه كينان الى ميرال وبدل ملابسها لفستان وبعد ذلك حملها بين احضانه ولكن فتحت عيونها 


ميرال بصوت نايم : كينان انت رايح فين

كينان بحب : نامي يا عمري لسه الطريق طويل

ميرال : طريق ايه وك


قطع كلامهم دخول العائلة وقام جمال بوضع ليلي على الكرسى حاولت ميرال النزول من ايد كينان ولكن رفض نزولهم ولكن أصرت عليه حتى وضعها فى الأرض وفضلت بين احضانه


ليلي بدموع : كينان علشان خاطري أفضل معايا بلاش تسافر

عفاف : خليك يا بني بلاش تزعل اختك 

جمال : انا اسف يا كينان اسف ميرال على الى حصل

كينان بغضب : انتهي الكلام وانا و مراتي هنمشي من هنا 

ميرال : كينان خلاص محصلش حاجة لكل ده

كينان بغضب : محصلش حاجة والقلم إلي نزل على وشك ملهوش لزمة معندكيش كرامة 

ميرال برعب ودموع متحجرة : انت شايف كده ربنا يسامحك بس انا مش عاوزة مشاكل والى تامر بيه هنفذه 

الجد بحده : انت اتجننت يا واد اوع تفتكر ان رجليك شالتك هتكبر عليا هتفضل قاعد هنا وخلاص انا هتصرف 


امر الجد الحرس بأن يعيدو الشنط الى الأعلى مرة أخري وأمر الجميع بالصعود إلى غرفهم 


امسك كينان يد ميرال بغضب وسحبها وراه وصعد إلى غرفته ولم يستمع لكلام و رجاء امه بتركها


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


فى غرفة كينان

🌺🌺🌺🌺🌺🌺


- صعد كينان الى الغرفة وقام برمي ميرال وسقطت على السرير وضمت رجليها الى صدرها وتساقطت دموعها 


- قام كينان اغلاق الباب بالمفتاح واخذ يمشي فى الغرفة كالاسد الهائج الذي فى انتظار الانقضاء على فريسته 


- كانت ميرال مرعوبة من منظرة ولكن قررت أن تتكلم معه فذهبت اليه


ميرال بصوت خافض : كينان كينان حبيبي 

كينان بصوت عالى : عاوزة ايه 

ميرال برعب : اسفة حبيبي 

كينان بغضب وهو يمسك ايديها بشده : اسفه اسفة صح اذاي تسمحلها انها تضربك

ميرال بدموع والم : كينان كينان أيدي 

كينان بغضب : وانا كمان اسف 

ميرال : على ايه كينان

كينان : على الى هيحصل 


قام كينان برميها على السرير وشرع فى تقبيلها بعنف وغضب وقام بتقطيع ملابسها وشرع فى الاعتداء عليها وهى تبكي وتصرخ ولكن توقف كينان فى اللحظة الأخيرة وشاهد طفلته الجميلة التى تبكي وتصرخ بين ايده فقام بتهدئتها وتقبيلها بهدوء ونعومة وفى لحظات كانت تذوب ميرال بين ايده وضمها لحضنة واخذ يهمس فى اذنها بكلامت حب و اعتزار وكانت ميرال تبادله القبولات والى هنا تسكت شهرزاد على الكلام المباح 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


في الاسفل

🌺🌺🌺🌺🌺


بحثت عفاف عن ماجدة لم تجدها فتنهدت وذهبت إلى المطبخ ووقفت تجهز الاكل وهى تتوعد لماجدة بالهلاك 


مر باقي اليوم ولم يخرج كينان من الغرفة وكانت ميرال بين احضانه نائمة وكان يغرقها فى قبلاته الجميلة 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


في مكان ما

🌺🌺🌺🌺🌺


شخص 1 : جيه وقت التنفيذ

شخص 2 : اخيرا تمام اوي 

شخص 1 : مش عاوز غلط

شخص 2 : ومن امتي وانا بعمل الغلط

شخص 1 : عارف لو فرحت قلبي هبسطك

شخص 2 : طول عمري هبستطك 

شخص 1 : التنفيذ اول ميرجعو على طول 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


مر أسبوع على خير وجاء يوم سبوع ليلي وقام الحاج محمد بذبح المواشي وعمل ليلة لأهل البلد كان الرجال في الخارج والحريم فى الداخل وكان الهزار و الضحك مستمر و عملو السبوع وبعد انتهائه شعرت ميرال بدوخة شديدة ولم تشعر بنفسها غير بسقوط الكوبيات من ايديها وسقوطها على الارض وسط صراخ النساء فأسرع الرجالة بالدخول وجدة عفاف تجلس على الارض وتحاول ايفاقة ميرال فأسرع كينان اليهم وحمل ميرال بين احضانه وصعد بسرعة الى الغرفة ووضعها على السرير حاول افاقتها ولكن لم يعرف 


بعد قليل دخلت عفاف وخلفها الدكتور وأراد كينان ان يفضل بجوارها ولكن قام جمال و مصطفي بسحبة الى الخارج 


بعد فترة خرج الدكتور ونظر للكل 


كينان بلهفة : فيها ايه 

الدكتور بهدوء : انت أخوها صح

مصطفي : انا أخوها فيها ايه

الدكتور : بصو بهدوء كده لازم تتعاملو مع الموضوع بهدوء 

الجد : في ايه يا دكتور قول على طول 

الدكتور : بصراحة البنت حامل فى 3 شهور 

كينان بصدمة : ايه حامل ودخل بسرعة الى الداخل

الجد بفرحة : الحمد لله اخيرا هشوف حفيدي تشكر يا دكتور 

الدكتور بصدمة : هو الى دخل ده جوزها

مصطفي : ايوة ليه

الدكتور : ولا حاجة المهم مبروك وياريت تتابع مع دكتور متخصص 

جمال : اكيد شكرا يا دكتور 


دخل كينان وأسرع وضم ميرال لحضنه وفضل يبوسها 


عفاف بفرحة : مبروك يا بني يتربي فى عزك و عز امه 

كينان بفرحة : الله يبارك فيكي ويخليكي يا امي

عفاف بفرحة : هنزل أجهز اكل ليها لازم تاكل كويس

كينان بفرحة : ماشي يا حبيبتي


خرجت عفاف وأخذت تطلق الزغاريط وعلم الجميع بأن زوجه كينان حامل وانتشر الخبر وفرح الجميع بذلك الخبر 


دخل الجميع وبارك لميرال التى كانت سعيده بذلك الخبر واعلمهم الجد بأنه طلب دكتور نسا حتى يطمانهم عليها وخرج الجميع فقام كينان بغلق الباب بالمفتاح وتوجه الى صغيرته وضمها بشده لحضنه


كينان بفرحة : مبروك يا عمري هتبقي احلى مامي

ميرال بحزن : انا زعلانة منك

كينان بسرعة : ليه يا عمري

ميرال : انا طفلتك اللزيزة والنونة ديه هتحبها وهتبقي طفلتك وانا لق ومش هتحبني تانى صح

كينان بضحكة : انتى طفلتي الأولى والأخيرة ولا جبتي مليون عيل هتفضلي طفلتي وحببتي وعشقتي وبنتي وكل حاجة ليا

ميرال بسعادة : عارفة حبيبي ربنا يخليك ليا 

كينان بغمزة : طيب مش هبركلك بقي 

ميرال : مانتا بركتلي 

كينان وهو يقلع القميص : لا فى طريقة تانية 

ميرال بضحكة : وانا عوزاها بصراحة 

كينان بضحكة : بقيتي صايعة يا عمري 

ميرال بضحكة : مانتا المدرس ولازم أحفظ وطبق عملي 


فضل كينان يقبلها وسكت شهرزاد عن الكلام المباح ومر الليل بسعادة على الجميع ولم يترك كينان ميرال من حضنه 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


مر أسبوع وعاد كينان و ميرال الى القاهرة وتابعت مع دكتور واخبرهم بأنها تحمل فى 3 شهور ولابد لها من الراحة لمدة شهر وقام بعمل تحاليل ليها فذهبو الى المعمل


الدكتورة بهيام : هو حضرتك تعبان 

كينان : لا مش انا هى 

الدكتورة : اه اخت حضرتك الف سلامة عليها

ميرال برتح : لا يا روحى انا مراته و حامل كمان 

الدكتورة بغل : عجباك ديه ومليا عينك

ميرال : نعم نعم يا دلعدي ماليه عينه لا يا عمرو انا ماليه عينه وقلبه وحياتة وعجباه مش احسن منك وانتى شبه السلعوة المطلقة 

الدكتورة : ياااااي لوكل

ميرال : انا بقي هوريكي اللوكل هتعمل ايه 


قامت ميرال بضرب الدكتورة وجاءت الشرطة واخذوها على القسم 


كينان بغضب مصطنع : عجبك كده

ميرال بحده : انت تسكت لسه حسابنا فى البيت

العسكري : بس كفاية كلام وادامي على مكتب حضرة الضابط


دخل الجميع الى المكتب ونظر الضابط لهم 


الضابط : في ايه

الدكتورة : البنت البيئة ديه ضربتني يا فندم

الضابط : انتى ضربتيها 

ميرال بأدب : يعني يا عمو الضابط اذاي هضرب طنط وانا صغيرة وسفيفة وضعيفة وكمان حامل 

الضابط باقناع : بصراحة عندك حق طيب ايه حصل

ميرال : طنط كانت بتعاكس جوزي وبتقوله هى عجباك وماليه عينك طيب اذاي وانا حامل منه فى 3 شهور يبقي اكيد عحباه صح

الضابط : صح يا عسل انتى عندك كام سنة 

ميرال : عندي 19 سنة بس وهتم 20 آخر شهر 12

الضابط : بصراحة صغننة بس عسل 

كينان بغضب : انت بتعاكس مراتي وانا واقف انت عارف انا مين انا كينان عبدون 

الضابط بسرعة : والله مقصد يا فندم وحضرتك غني عن التعريف وانا اسف 

كينان : لم الموضوع والمحضر هيتقفل وانت يا دكتورة احسلك تعتذري للهانم علشان مقعدكيش فى بيتك 

الدكتورة برعب : انا اسفة يا مدام 


اخذ كينان ايد ميرال وغادر القسم ورماها فى العربية وساق بسرعة حتى وصل الى البيت ودخلو ومسك ايديها وصعد ليها الى الغرفة ورماها على السرير فصرخت ميرال بشدة لسقوطها على بطنها 


ميرال بصراخ : كينان ابني 

كينان برعب : اسف اسف والله مقصد حقك عليا 

ميرال بدموع : أبعد عني وسبني لوحدي

كينان بحزن : طفلتي انا اسف

ميرال بصراخ : اطلع برا وسبني 


خاف كينان عليها فأسرع بالخروج ونزل الى مكتبة فضلت ميرال تبكي وبعد فترة أخذت دش ولبست إحدى قمصان كينان ونزلت الى الاسفل ودخلت المكتب وجدته يجلس حزين ويبكي فاسرعت ليه وجلست على رجله وفضلت تعتذر وتقبله الى ان بادلها كينان القبولات والاحضان وحملها وصعد بيها الى الاعلي وسكتت شهرزاد على الكلام المباح 


( ناس فاضية مورهمش حاجة 😏😏😏😏 ) 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

حبيبي عبر الزمن


الحلقة الخامسة و العشرون 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


مر شهر على خير وكان كينان يدلع ميرال ولا يرفض اى طلب ليها ولكن تعبت مما يجعل كينان يتحدث مع مكتب حتى يرسل له خادمة


كينان : صباح الورد و الياسمين طفلتي الحلوة 

ميرال : صباح النور طفلي الشقي 

كينان : بإذن الله مكتب الخدم هيبعت خدامة لينا بعد يومين 

ميرال : ليه بس هو انا قصرت فى حاجة 

كينان بحب : لا طبعا ياريت الستات كلها ذيك بيتك نظيف ومهتمية باكلي وهدومي وكل حاجة بس انا عاوز اريحك

ميرال : طيب انا عوزة واحدة ينفع

كينان : امري وانا هنفذ

ميرال بسرعة : عوزة فرح

كينان بستغراب : فرح مين 

ميرال : فرح بنت عم عوض الى عند جدو في القصر

كينان : اشمعنا هيا

ميرال : بصراحة كده هي عوزة تكمل تعلمها وانا نفسي اساعدها فبقول تيجي هنا منها تدرس ومنها تساعدني قولت ايه

كينان : مش عارف

ميرال بدلع : وحياتي عندك وافق 

كينان : مش عارف


جلست ميرال على قدمة بحيث وجهها امام وجه فحاوطها بذراعه وفضلت تبوسه وهو يبادلها قبولاتها المجنونة وحملها ووضعها على السرير وفضل يقبلها ولم يفصل قبلاتهم المجنونة غير رنين هاتفة وكان مالك وبعد اكثر من مرة رد عليه


كينان بغيظ : نعم ايه رن رن رن رن عاوز ايه

مالك بضحك : هو انا عطلتك عن حاجة 

كينان : وانت مال أهلك 

مالك بضحكة رنانة : يبقي كنت بتعمل حاجة يا خلبوص

كينان بنرفزة : قسما بالله لو مقولتش لضربك

مالك : تعالى يا خويا عوزينك فى الشركة 

كينان بخنقة : خلاص جاي بلا ارف 

مالك : لااااااا ميرال غيرتك خالص 

كينان : أقفل يا زفت 


قفل كينان معه وعاد الى طفلته يكمل ما وقف عنده


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


في فيلا كينان 

🌺🌺🌺🌺🌺


- اتصل كينان بجده وطلب منه احضار فرح حتى تعتني بميرال فوافق الجد على طلبه 


- جائت فرح وهى كارهه لميرال لطلبها لخدمتها ولكن عندما جائت فؤجات بالاحداث الاتيه


ميرال بفرحة : فرح حمدلله على السلامة 

فرح : الله يسلملك يا ست هانم

ميرال : بصي انتى هتستريحي النهاردة علشان بكرا ورانا شغل كتير 

فرح بغل مخفي : امرك 

ميرال : يالا خشي أوضتك استريحي تصبحي على خير فروحة 


دخلت فرح الغرفة وفتكرت كلام ماجدة


فلاش باك

🌺🌺🌺🌺🌺


ماجدة بخبث : شوفتي يا فرحة الى كنتى بتقولي عليها طيبة أهي هتشغلك خدامة عندها وانتى كنتى بتيجي هنا مجردة مساعدة بس هى هتوريكي الويل 

فرح بغل : طيب اعمل ايه يستحيل اخليها تعمل كده

ماجدة : عوزاكي تنقليلي كل حاجة بتحصل هناك لحظة بلحظة علشان اعرف اتصرف معاها

فرح : ماشي يا ست ماجدة تامري 

ماجدة : الأمر لله يا فرح ربنا ييسر امرك


باك

🌺🌺🌺


فرح بغل : والله لوريكي يا ميرال 


نامت فرح وهى تتوعد لميرال 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


فى غرفة ميرال

🌺🌺🌺🌺🌺🌺


ميرال : كيمو كيمو 

كينان : نعم يا روح كيمو 

ميرال : عوزة فلوس

كينان : اتفضلي يا طفلتي الفيزا 

ميرال : مش هتسال ليه

كينان بتعجب : وسأل ليه انتى عاوزة حاجة خديها

ميرال بفرحة : طيب كينان انا هنزل بكرا مع فرح نشتري شوية هدوم ليها علشان الجامعة عوزاها تروح سعيدة وفرحانة

كينان بحب : كنت عارف علشان كده براحتك وكمان لو انتى عاوزة حاجة هتيها 

ميرال بدلع : كيناني كيناني 

كينان : نعم

ميرال بدلع : وحشتني 

كينان بغمزة : وانتى وحشتيني اكتر 


ذهب الاثنين فى جو ملئ بالحب والعشق والسعادة 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


فى صباح اليوم التالى استيقظت ميرال وأخذت دش ولبست وصلت وصحت كينان ونزلت الى الاسفل وحضرت الفطار كما تفعل ووضعته على السفرة وتوجهت الى غرفة فرح وخبطت وفتحت ليها فرح


ميرال : صباح الورد فرح

فرح : صباح النور يا هانم

ميرال : بصي اجهزى علشان ورانا حاجات كتير اوي

فرح : حاضر هجهز الفطار ليكم

ميرال بضحكة : فطار ايه يا بنتي انا جهزت خلاص وهنفطر وجهزتلك فطارك على تربيزة المطبخ روحى افطري وجهزي

فرح بغباء : فطار ايه الى انتى جهزتيه 

ميرال بضحكة : لااا شكلها راحت منك بصي روحى خدي دش وفطري وجهزى نفسك يالا بسرعة 


توجهت ميرال الى كينان وفطرو وغادر صعدت ميرال الى غرفتها ولبست فستان اسود وعليه جاكت نبيتي وجذمة سوده وشنطة سودة واخذت الفيزا والتليفون ونزلت 


توجهت إلى غرفة فرح وخبطت عليها وفتحت


ميرال وهى تلعب بالتليفون : جاهزة يا موزة

فرح بغل : جاهزة عاوزة تعملي ايه

ميرال وهى تنظر ليها بصدمة : ايه ده الى انتى لبساه 

فرح : علشان اشتغل فى الفيلا

ميرال : روحى غيري هدومك ولبسي علشان هنخرج 

فرح : يعني هنروح السوق

ميرال بزهق : تعالى معايا


دخلت ميرال الغرفة وبحثت عن ملابس ولكن لم تجد ملابس تليق بالمكان فتركتها وصعدت الى غرفتها واحضرت هدوم ونزلت واعطتها لفرح وامرتها باللبس وكانت عبارة عن بنطلون ازرق غامق وقميص ابيض وجاكت بيج ولبست وخرجت


فرح بسعادة : شكلي حلو 

ميرال : ايوه عسل بس اقلعي الطرحة ديه وتعالي اجهز شعرك 


انتهت ميرال من تجهيز فرح وغادرو الفيلا وصعدو الى السيارة ومعهم محمد الحارس وتوجهو الى المول 


اشترت ميرال لفرح ملابس كتير وتوجهو الى بيوتي سنتر وعملو شعرهم وشوية مسكات وعادو الى المنزل 


عادو الى المنزل فرتمت فرح فى حضن ميرال وأخذت تشكرها 


فرح : شكرا شكرا 

ميرال بفرحة : بطلي هبل المهم كينان هيقدم ليكي فى الجامعة معايا تمام

فرح بصدمة : يعني انتي هتوديني الجامعة كمان

ميرال : طبعا وهتروحى معايا وهتيجي معايا ولو مرحتش فى يوم العربية هتوديكي وهترجعك 

فرح : ينفع اسالك سؤال

ميرال : انجزي عوزة اطلع اغير ونزل اعمل الاكل ولا اقولك هطلع اغير وهنزل بسرعة وانتى كمان

فرح : ماشي 


صعدت ميرال وابدلت ملابسها ونزلت المطبخ لعمل الاكل وبعد قليل جائت فرح


فرح : انتى بتعملي ايه

ميرال : بعمل الاكل لكينان المهم اسالي عاوزة ايه

فرح : انتى ليه جبتيني هنا

ميرال : بصراحة عوزاكي تدخلي الجامعة وتدرسي وتنجحي وتفرحي 

فرح بتانيب ضمير : طيب وسعي كده اعمل الاكل

ميرال : لا انا بحب اعمل كل حاجة 

فرح : طيب وانا

ميرال : بصي لو عوزت مساعدة ممكن تسعديني يعني فى شيل سجاد او مسح وكمان السجاد بيروح مغسله والهدوم ليها غسالة بس انتى عارفة انى حامل وهحتاج مساعدة وانا يتيمة وانا حبيتك ذي اختي علشان كده المطلوب منك لو عوزت مساعدة هتسعديني وغير كده تذاكري وتجتهدي وتبقي مهمة وتسعدي امك وتبقي فخر لابوكي

فرح بدموع : شكرا شكرا يا هانم

ميرال : كمان ليه بتقوليلي يا هانم اسمي ميرال وبس يالا امسحي دموعك وخشي رتبي الهدوم وانا خلصت الاكل وهطلع اخد دش


وباست خدها وصعدت الى غرفتها وتركت فرح تبكي بشدة وبعد قليل وصل كينان وسمع صوت بكاء شديد من جهه المطبخ فذهب بسرعة الى الداخل وجد فرح تبكي 


كينان : فرح مالك فى ايه 

فرح بدموع : مفيش يا بيه 

كينان : ميرال كويسة 

فرح : ايوة هى فوق 

كينان : انتى متأكدة انك كويسة 

فرح : ايوة 

كينان : طيب جهزي نفسك من اول الاسبوع هتروحي الجامعة مبروك يا صغنن بعد اذنك


صعد كينان الى الأعلى ووجد ميرال تخرج من الحمام وكانت مغرية بطريقة جذابة فتوجه إليها وضمها لحضنة وفضل يقبلها وحملها وذهب بيها الى السرير وغامو فى سعادة وهنا 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


مر باقي اليوم ونزل كينان الى غرفة المكتب وبعد قليل وفؤجي بطرق على باب المكتب فسمح للطارق بالدخول فدخلت فرح وهى تبكي وجلست أمامه


كينان : مالك يا فرح مين مزعلك 

فرح : محدش

كينان : انتى عارفة انك ذي اختي الصغيرة في ايه مزعلك ميرال قالتلك حاجة 

فرح بسرعة : لا طبعا ميرال بتحبني جدا بس بصراحة كده الست ماجدة قومتني على ميرال 


وحكت فرح لكينان كل شي حصل معها وفضلت تعتذر من كينان 


كينان بغضب مكتوم : خلاص فرح ولو عاوزة تعملي كده نفذي ب

فرح بسرعة : لا والله انا بحبها اوي ومن يوم مجت هناك وهى محترمة وانا بحبها بس والله غصب عني

كينان : خلاص فرح روحي نامي 


غادرت فرح وجلس كينان يغلي من الغضب من زوجه عمه وليس فرح فاغمض عيونه بشدة فشعر بحبيبتة و طفلته وصغيرته تجلس على رجله ووضعت راسها على صدره فضمها لحضنه وهو يتوعد لكل شخص يريد اذيه طفلته اللزيزة وحملها وصعد بيها الى الاعلي وكانت نايمة فوضعها على السرير ونام بجوارها 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


في مكان ما

🌺🌺🌺🌺🌺


الشخص 1 : التنفيذ خلال أسبوع

الشخص 2 : تمام يا كبير

الشخص 1 : عاوزة فرامل العربية تبوظ وتموت 

الشخص 2 : تمام هتموت وتشبع موت 


غادر الشخص 2 وفضل الشخص 1 وهو يتوعد بالخراب والموت 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

حبيبي عبر الزمن 


الحلقة السادسة و العشرون 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


استيقظت ميرال وجدت نفسها بين احضان حبيبها الذي تعشقة فوضعت قبلة على شفايفة وبعد ذلك توجهت إلى الحمام وأخذت دش وتؤضات وخرجت وصلت وقامت بايقاظ كينان 


ميرال : كينو كينو حبيبي اصحي كينو

كينان : خلاص صحيت 

ميرال : صباح الورد يا قلبي 

كينان : صباح النور 


تخطاها كينان وذهب الى الحمام وتركها تنظر بستغراب لما حدث فتنهدت وتوجهت الى الاسفل وجهزت الفطار ووضعته على السفرة وحملت كوب العصير وصعدت الى الأعلى كان كينان انهي حمامه ويصلي فجهزت ملابسه ولكن قام كينان بتغير الملابس ولبس ملابس أخري 


ميرال بهدوء : كينان 

كينان : عاوزة ايه

ميرال : مالك حبيبي 

كينان : مفيش ورايا شغل مش هفضل جمبك يعني

ميرال : لا روح كينان اتفضل العصير والفطار جاهز 

كينان : مش عاوز اه مفيش جامعة ليكي النهاردة فرح هتروح لوحدها وانتى لا وانا هعرفها 

ميرال بدموع متحجرة : هو انا عملت حاجة زعلتك امبارح 

كينان : ليه بتقولي كده 

ميرال : طيب مالك وليه بتعملني كده انا صحيت بالليل مش لقيتك فنزلت ليك ونمت فى حضنك وانت طلعت بيا هنا معملتش حاجة 

كينان بصوت عالى : خلاص بقي اخرسي صدعت على الصبح 


خرج كينان من الغرفة ونزلت دموع ميرال على وجهها بغزارة من تلك المعاملة التى لا تستحقها فضلت تبكي وهى تجلس على الارض 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


في الشركة

🌺🌺🌺🌺


وصل كينان الشركة وكان متعصب بشدة ودخل مكتبة فنظر مالك و أدهم لبعضهم ودخلو وراه 


مالك : فيك ايه

كينان : مفيش

أدهم : ميرال كويسة 

كينان : ايوه 

مالك : مالك كينان وحكي على طول ومتقولتش مفيش حاجة 

كينان بتنهيدة : ماشي 


حكي كينان ما حدث مع فرح و زوجه عمه وخناقة مع ميرال وتركها بالمنزل 


مالك بعصبية : انت غبي وهى زمبها ايه وكمان اتخنقت معاها حرام عليك يعني حامل وصغيرة وتعبانة وانت تكمل عليها والله مش بعيد تكون بتعيط كل ده 

كينان بخوف : لا مفتكرش 

أدهم بعقل : يعني انت متعرفش تفكرها ديه علشان معملتك ليها قطعت شرين ايديها مبالك دلوقتي هتعمل ايه

كينان برعب : لااااااااا اكيد مش هتعمل حاجة صح

مالك بغضب : انت لسه قاعد يا حيوان روح شوفت مراتك 


خرج كينان يجري وركب العربيات وعاد الى المنزل 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


عاد كينان الى المنزل ووجد السفرة كما هى ولم يجد صوت فى الاسفل فصعد بسرعة الى الاعلي ودخل غرفته وعندما دخل وجد ميرال تنام على الارض وتضم نفسها بشده وجسدها ينتفض نتيجة البكاء فأسرع إليها وحملها وجلس على السرير


كينان : طفلتي حبيبتي اسف يا عمري ميرال ميرال


ولكن لم ترد عليه وكانت ترتعش بشدة وصوت شهقاتها تملي المكان فوضعها على السرير واخرج التليفون وتصل على الدكتور وأمره بسرعة الحضور ولكن اخبره الدكتور بانه خارج البلاد فجلس مرة أخري بجوارها 


كينان بدموع : ميرال حبيبتي انا اسف والله اسف غصب عني فتحي عيونك طفلتي الحلوة ردى عليا 


اتصل كينان على ادهم وأخبره بأن ميرال مريضة والدكتور خارج البلد فأسرع هو و مالك اليه 


وصل أدهم ومعه الدكتور ونزل كينان بسرعة ليه وصعد معه إلى الاعلي ودخل وكشف عليها 


الدكتور : متخفش هتبقي كويسة

كينان : كويسة اذاي بس انتى مش شايف 

الدكتور : هي حامل صح

كينان : ايوة 

الدكتور : عندها كام سنة 

كينان : عندها 19 سنة 

الدكتور : يعني متجوز طفلة وكمان حامل وكمان حاولت تنتحر وتوصلها بالمنظر ده لو عاوز تموتها كنت اعمل بسرعة

كينان برعب : لا والله انا بعشقها بس انا اتنرفزت وسبتها ومشيت هى فيها ايه 

الدكتور : صدمة عصبية نتيجة الخوف بس بسيطة بلاش تقلق انا مش هقدر اكتب ليها على علاج بس يعني احم هو انت يعني ممكن يعني

أدهم بصوت واطي : الدكتور علق 

مالك بصوت واطي : كينان هينفخة

كينان بصوت عالى : انطق على طول

الدكتور : مهو بصراحة الغبي يفهم يعني واحدة حامل وممنوع العلاج وجوزاها مزعلها يبقي يصالحها برومانسية ودلع مش محتاجة فلسفة ولا كلام مش ناقصة غباء 

كينان وهو يمسكة من ملابسة : بقي انا غبي 

الدكتور بتأكيد : اه علشان تزعل طفله ذي ديه بلا ارف ادام مش قد الجواز والدلع بتتجوزو ليه

كينان : أدهم انت جايب الواد ده منين

أدهم بضحك : والله جارك انت 

الدكتور : مالك بس يا عم الشبح خلي خلقك استرتش بلاش تخليه كنز 

كينان : انت متاكد انك دكتور

الدكتور : اه والنعمة ده انا حتى تقفيل ايطاليا

كينان : هو انت دكتور ولا سباك 

الدكتور : وسع كده وخش صالح الموزة صحيح هى اسمها ايه

كينان : موزة واسمها والله لضربك وهضربكم معاه


نزل الدكتور يجري وخلفة أدهم و مالك وخرجو برا الفيلا 


دخل كينان الى ميرال وجلس بجوارها وفضل يقبلها ويعتذر منها وتركها ونزل جهز الطعام وصعد مرة أخري وبدل هدومة ونام ورفعها على صدره وحاوطها بين احضانه وفضل يقبلها ولم يشعر بالوقت وسقط فى بحر النوم وهى بين احضانه 


بعد مرور ساعتين ابتدت ميرال تصحي وتتحرك وفتحت عيونها ووجدت انها تمام بين احضان كينان فتحركت حتى تنزل ولكن كان كينان أسرع وضمها بشدة 


كينان : طفلتي بصيلي 

ميرال : لا رد

كينان : حبيبتي اسف والله غصب عني 

ميرال بدموع : من فضلك سبني عاوزة ادخل الحمام 

كينان بحزن : ميرال 

ميرال بدموع : من فضلك 


تركها كينان فاسرعت ميرال الى الحمام وفضلت تعيط جوا ولكن فؤجات بفتح الباب ودخول كينان الذي حملها وخرج برا الحمام ووضعها على السرير وهو فضل واقف


كينان بعصبية : انتى مجنونة صح اذاي تعيطي في الحمام انتى متعرفيش انه غلط وحرام ردي عليا 

ميرال بخوف و دموع : انا خايفة منك ونبي متضربنيش

كينان بهدوء وهو يجلس على السرير ويضمها : هشششششش خلاص كفاية عياط انا اسف بس كنت متعصب وجت فيكي 

ميرال بدموع : بس انا معملتش حاجة والله 

كينان : مش انتى يا عمري 

ميرال : طيب مين

كينان بتنهيدة : حاضر هحكيلك بس اوعي تزعلي منها 


حكي كينان ليها كل شي حكته فرح له عما فعلته زوجه عمه 


ميرال : هى ليه بتكرهني وانا معملتش حاجة ليها والله من يوم مشافتني وهى بتهني و بتشتمني وانا معملتش حاجة مش ذنبي انى يتيمة ومعنديش اهل 

كينان : ببببببببس انتي مش يتيمة انا ابوكى وامك واخوكي واختك لا بلاش اختك وحبيبك وجوزك و

عشيقك 

ميرال : كينان انا بحبك اوعي تسبني انا لما شفت حنيتك عليا كنت عوزة الاخ الحامي والسند وكنت عوزة حضن وحنان الأب وانت عملت كده انا مكنتش عاوزة الزوج انا صغيرة ومش فاهمة انت علمتتي كل حاجة اذاي أحبك واذاي ابوسك حتى العلاقة انت فهمتني كل حاجة اوعي تسبني بالله عليك انا من غيرك اموت والله اموت 

كينان بحب : هشششششش انا موجود ومش هسيبك عمري فى حد يسيب واحدة عسل كده يخرابي يا ناس هو في حد بيعيط بيبقي قمر كده وباس شفايفها وحشتيني اوي

ميرال بدلال : انا مخصماك 

كينان : وانا هصلحك بطرقتي 


قرب كينان منها وفضل يوزع قبلات جميلة على شفايفها ووجهها وسكتت شهرزات على الكلام المباح 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


بعد مرور اسبوع

🌺🌺🌺🌺🌺🌺


- استقرت ميرال في الدراسة والشركة 


- فرحت فرح بالجامعة وذاد حبها لميرال واد ايه طيبة وبتمنعها من عمل أي شي


- ولدت مريم ولد ذي القمر وسموه فريد على اسم والد مريم


- ولدت نورا طفله جميلة واسمتها رودي 


- اصبحت ميرال تفهم أعمال الشركة وبمساعدة كينان أصبحت على درايه كاملة بأخبار السوق


- اصبحت ميرال فى الشهر الخامس وسوف يذهبو للدكتور 


وصل كينان الى المستشفي ونزل وتوجه الى ميرال وأمسك ايديها ودخلو وخلفهم الحرس 


شافت ميرال أنظار الممرضات لكينان واد ايه هو وسيم وجميل وتلك الممرضات لم يحترموها وما ذاد غضبها سماع ممرضة وهي تجلس بعد ان تركها كينان وذهب يسأل عن الدكتور تقول


الممرضة 1 : شايفة يا بت الموز ده 

الممرضة 2 : ااااه جامد طول وعرض حاجة كدة جامدة

الممرضة 1 : بقي واحد ذي ده يجوز العيله ديه 

الممرضة 2 بغل : لا وكمان حامل منه هي ديه تنفع معاه في السرير 

الممرضة 1 : عندك حق ده اكيد وحش فى السرير وهى عيله متعرفش تغرية ولا تبسطه 

الممرضة 2 : مش ذينا متجوزين عجول وحيوانات 

الممرضة 1 : اااااه على جماله وحلوته 


الممرضة 2 : ونبي نفسي في ليلة معاه

الممرضة 1 : ومين سمعك 


الى هنا كانت ميرال جابت اخرها و اصبحت لا تري أمامها من غضبها وتوجهت الى الممرضات ووقفت أمامهم وفى لحظة واحدة كان هناك أصوات صفعتين نزول من ميرال على وجه الممرضات 


ميرال بغضب وصوت عالى : اما انتم سفله ومتعرفوش حاجة عن التربية انا هربيكم 

الممرضة : انتى مجنونة 

ميرال : لا يا زبالة انا مش مجنونة انا مرات الشخص الى نفسكم فيه وعمالين تتكلمو على حلوته وجماله وحب قولكم ايوه عجباه ومكفياه وزيادة 

الممرضة بوقاحة : مين قلك انك عجباه فى السرير 

كينان بوقاحة : ايوه عجبانى ومن اول ليلة كمان حملت معنى كده انها جامدة وهي كيوت وصغننه ودلوعة وكفاية انى بعشقها 


وفى لحظة واحدة كان كينان يقبل ميرال إمام الجميع فقامت ميرال بوضع اديها فى شعره وشدته اكتر فتعمق كينان اكتر فى القبلة وبعد فترة بعد عنها سمع الاتنين صوت تصفير وتصقيف من الجميع فخبت ميرال وشها فى حضن كينان 


الدكتور بضحك : أتمني تكون وصله البوس تكون خلصت ودلوقتي تعالو معايا نشوف البيبي العسل الى شبة امه الكتكوتة ديه

كينان : هو انت 

الدكتور : اه انا تعالو ورايا 

ميرال : مين ده

كينان : بتاع السباكه متخديش فبالك

الدكتور : تاخدي مصاصة

ميرال بفرحة : اه هات 


اخرج الدكتور مصاصة واعطها لها وفتح واحدة وكالها واعطي واحدة لكينان ولكن رفض وتوجو الى غرفة الكشف


الدكتور : جايه ليه هاه

ميرال : عوزة اعرف نوع النونو 

كينان : هو انت اسمك ايه وبتعمل ايه هنا

الدكتور : انا اسمي بدر شاكر وانا دكتور نسا وهبقي دكتور العسل ده

كينان : انت يا زفت اهمد وعاوز دكتورة ست 

ميرال بصوت عالى : اه علشان تعكسك وتحب فيك وانا يتحرق دمي لا السباك ده يييييه اقصد الدكتور ده هو الى هيكمل معايا فترة الحمل بس ها

بدر : بقي انا سباك ربنا يسامحك هعوز ايه من مرات كينان تعالى ياختي اطلعي على السرير


صعدت ميرال على السرير وكشف عليها وأخبرهم بأنها حامل فى ولد وكتب لها بعض الأدوية الفيتامينات وغادرو وتوجهو الى الفيلا


ميرال : كيناني هنسمي النونه ايه

كينان : هنسميه مخامر او سعفان 

ميرال : نعم يا روح امك مخامر مين و سعفان مين انا مش هسمي ابني الاسامي الوحشة ديه

كينان : ايه رايك فى عوضين 

ميرال بغيظ : ايه رايك انت فى مرعي 

كينان بضحكة : تصدقي اسم حلو من النهاردة اسمك ام مرعي

ميرال : عاااااااااا انا هسمي ابني ريان ريان كينان عبدون 

كينان بحب : حلو يام ريان 

ميرال : بجد حلو 

كينان : طبعا هو انتى افتكرتي هسمي ابني الاسامي الوحشة ديه 

ميرال : ربنا يخليك ليا يا عمري

كينان بغمزة : طب ايه

ميرال : ايه 

كينان بحب : وحشتيني اوي

ميرال : وانت كمان حبيبي

كينان : لاااا احنا مطلوبين فى مؤتمر قمة فوق


قام كينان بحملها وصعد الى الأعلى تحت صوت ضحكاتها وفرحتها بجنان حبيبها 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


مر أسبوع وكان يتوجه كينان الى الشركة واخذ سيارة ميرال لانها كانت ترغب بالذهاب إلى الجامعة بسيارته فوافق 


توجهت ميرال الى الجامعة وكانت تلبس فستان باللون الفيروزي وجاكت جلد 


جلست ميرال فى المحاضرة ولكن شعرت بنغزة شديد فى القلب وتساقطط دموعها وفى لحظة واحدة اقتحم الحرس الخاص ببها القاعة واخذوها ومشيو 


ميرال بدموع : عمو محمد احنا رايحين فين

الحارس محمد : اهدي بس وانتي هتعرفي


وضعت ميرال ايديها على بطنها وكانت تستمد الدعم من طفلها الصغير الي ان وقفت السيارات تمام المستشفي ودخلت وهى مرعوبة ووجدت مالك وادهم امام غرفة العمليات 


ميرال برعب و دموع : مالك أدهم فين كينان جرارله ايه انا حاسه بوجع فى قلبي هو فين

مالك : هششسشش اهدي بس كينان بخير بس عمل حادثة وهو جوا 

ميرال بانهيار : يعني ايه حادثة وهو جوا بيعمل ايه

صوت من الخلف : الف سلامه على كينان بيه 

أدهم : مين حضرتك 

الشخص : انا الرائد ماجد وأحنا الى جبناه هنا بصراحة العربية اتعجنت وهو فيها الإسعاف علشان يعرفو يطلعوه قطعو العربية 

ميرال بشهقة و دموع : لااااااا كنان كويس صح مالك رد عليا وقول ان الشخص ده كداب ونبي قول

مالك بغضب من الضابط : اهدي ميرال انتى حامل براحة على نفسك وكنان كويس وهيطلع بخير

ماجد بسخرية : بخير والله انت طيب ده لو ممتش اصلا 

ميرال بصراخ : أخرس خالص وامشي من هنا 


غادر ماجد وفضل الشباب يقفو بعد أن جائت مريم و نورا للوقوف بجوار ميرال 


وبعد ساعتين جاء اهل كينان من الصعيد 


مر أكثر من 3 ساعات وأخيرا خرج الأطباء 


ميرال بدموع و لهفه : كينان كويس ونبي قول انه كويس 

الدكتور بحزن : للأسف المريض كان جي هنا ضايع على الآخر ونزف كتير وللاسف الشديد دخل فى غيبوبة ومنعرفش هيفوق امتي 

عفاف بصراخ : ابنيييييييييي


اما ميرال أصبحت الرؤيه معدومة ولم تشعر بشئ غير بتلك المياة الساخنة التى تساقطت بين قدميها فستسلمت للاغماء وسقطتت فى ايد مالك الذي أسرع خلف إحدى الأطباء ووضعها فى غرفة الكشف وتم توصيل المحاليل وطلبو منهم ان ياتو بالدكتور المباشر لحملها وتركوها وخرجو بعد ان وقفو النزيف 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


يتبع 


الى لقاء فى الحلقة القادمة 


من وراء تلك الحادث ؟


من المستهدف كينان ام ميرال ؟ 


هل ستصمد ميرال إمام الحياة ؟

حبيبي عبر الزمن


الحلقة السابعة و العشرون

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


مر الليل وجاء الصباح وكان بدر يجلس بجوار ميرال حزين على تلك الطفلة التى تخسر زوجها وابنها 


فتحت ميرال عيونها ووجدت نفسها فى المستشفي وبدر يجلس امامها 


ميرال :  بدر فى ايه وفين كينان

بدر بترقب : ميرال ممكن تهدي 


فضلت ميرال تنظر له وفي لحظة نزلت دموعها بغزارة وحاولت تقوم ولكن منعاها بدر وفضل يهديها وهى تصرخ بشدة 


حاول الأطباء إعطاء ميرال مخدر ولاكن رفض بدر بشدة 


بدر بغضب : ميرال فوقي بقي مش وقت ضعف لازم تبقى قوية وصلبة جوزك محتاجك وابنك كمان انتى امبارح كنتى هتخسري ابنك 

ميرال بدموع غزيرة : انا مش عاوزة حاجة انا عاوزة كينان انا عوزاه ونبي عاوزة أشوفه

بدر ببرود : افضلي عيطي كده واخسري ابنك ولما جوزك يفوق يعرف انك عيلة وخسرتي ابنه شوفي بقي هتعملى ايه أقرب حاجة هيطلقك وهيسيبك لوحدك ويبقي خسرتي كل حاجة 

ميرال بخوف : لا خلاص انا هبطل ومش هعيط تاني علشان خاطر كينان وابني بس عاوزة أشوفه 

بدر : كده يبقي تمام بس انتى هتستريحي شويه علشان اي حركة دلوقتي غلط على البيبي تمام وأي حركة البيبي هينزل 

ميرال بدموع : طيب فين مامي عفاف او مالك او ادهم اي حد ونبي

بدر بجدية : قولت كفاية عياط وانا هبعت الممرضة تجبهم ماشي

ميرال : ماشي 


ارسل بدر الممرضة حتى تستدعي مالك و أدهم وعفاف الذين اسرعو بالدخول خلف بعض 


جلست عفاف بجوار ميرال وضمتها لحضنها وفضلت تقبلها وتبكي 


الجد محمد : خلاص يا عفاف ولدك راجل وهيقوم منها بإذن الله 

عفاف بدموع : بإذن الله هيقوم بالسلامة 

ادهم  : جدو عاوزك انت وماما برا سيبو ميرال تستريح شوية 


خرج الكل وفضلت ميرال لوحدها فى الغرفة ولم تشعر بباب الغرفة الذي انفتح ودخلت منه هدي 


ماجده بحرقة : بقي انتى يا وش الفقر لسه عايشة وهو هيروح في دايه واحنا هنملك كل حاجة وانتى هرميكي رميه الكلاب والعيل اللى فى بطنك هموته وهحزنك عليه يالا داهية داختك انتى و زوجك وأمه ومحمد كمان وأعيش ملكة بقي بس متخفيش حقنة سم واحدة وهيقابل ربنا معرفش اذاي طلع عايش من العربية اللى المفروض انك تركبيها بس انتى خلتية يركبها يالا هو هيموت وانتى كمان هتموتي


غادرت ماجدة وفتحت ميرال عيونها وكانت مصدومة مما سمعت لماذا تكرهم تلك المرأة ولما كمية الشر 


فتحت ميرال عيونها بخوف ورعب وحاولت تقوم وجدت مالك و أدهم يدخلو 


مالك : اخبارك ايه ميمو 

ميرال بخوف وتعب : كينان كينان بقي كويس صح

أدهم بهدوء : ممكن تهدي علشان البيبي 

ميرال بدموع : ونبي عاوزة أشوفه ونبي 

مالك : خلاص ميرال هسال الدكتور والله

أدهم : ميرال عاوزك تمضي على شوية ورق للمستشفي بما انك مرات كينان 

ميرال : ورق ايه

أدهم : اتفضلي أمضي هنا 


أمسكت ميرال الأوراق وفضلت تمضي كما يطلب منها أدهم وبعد انتهاء الأوراق اخذه مالك وغادر وترك ادهم معاها 


بعد قليل جاء الدكتور وسمح لها بالتحرك والذهاب له 


ساعدها بدر على الجلوس على كرسي متحرك وتوجهو بيها الى غرفة الرعاية حتى تشوف كينان 


جهزت الممرضة ميرال واخذتها وتوجهت الى سرير كينان وتركتها وغادرت 


نظرت ميرال على كينان الذي كان غائب عن الوعي وجسمه كله متربط وعلى وجهه آثار خدوش  وكدمات 


ميرال بدموع غزيرة : كينان حبيبي اصحي ونبي متسبني لوحدي كفاية ابويا وامي سابوني علشان خاطري أفضل جامبي انا هحافظ على البيبي مش هاذيه وهيجي بالسلامة وانت هتلعب معاه وهتشوفه وهو بيكبر لحظة بلحظة وسطنا حبيبي علشان خاطري اصحي بلاش تسبني انا ضعيفة اوى من غيرك علشان خاطري

الممرضة بحزن : اهدي يا مدام انتي حامل وكده غلط المفروض تقوي علشان هو محتاجك ربنا يقومه بالسلامة 

ميرال بدموع : هو كل حاجه بالنسبة ليا وانا خايفة 

الممرضة : يبقي المفروض تبقي بمليون راجل و تمسكي شغله وتقفي ادام الكل واوعي تعملي ذي الست التانية 

ميرال بتسأل : مين الست التانية ديه

الممرضة : كنت فى مستشفي تانية وكان فى راجل دخل فى غيبوبة فمراته شالته من على الأجهزة ومات علشان الفلوس

ميرال بشهقة : انا عمري مهعمل كده طول ما فى نفس فيا ومن بعدي ابني كينان هيفضل عايش 


خرجت ميرال من العناية وفضلت قاعدة مع الكل الى أن استقرت حاله كينان ولكن كانت الصدمة عليهم بأن كينان دخل غيبوبة مفتوحة لم يقدر ء دكتور ان يحدد المده من الممكن أسبوع او شهر او سنه هذا فى علم الله 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


فى مكان ما

🌺🌺🌺🌺🌺


مجهول 1 : انت اذاي تعمل كده

مجهول 2 : بس انا معملتش حاجة انا كنت لسه هنفذ 

مجهول 1 : طب مين عمل كده لازم اعرف

مجهول 2 : طيب ودلوقتي النظام ايه 

مجهول 1 : وقف كل حاجة دلوقتي لغاية منشوف هيحصل ايه


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


فى فيلا احمد المنياوي

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


احمد بفرحة : شوفتم آخر الأخبار

آسيا : في ايه

احمد بشماته : كينان عبدون 

شوشو : طلق الحيوانه ميرال صح

احمد : لا عمل حادثة ودخل فى غيبوبة ومن بكرا هنزل شركته وهمسك الشركة مانا اخو مراته وكل حاجة هتبقي ملكي

شوشو : متفرحش اوى كده انت ناسي مالك و ادهم دول لوحدهم نار

احمد بسخرية : متقلقيش عليا كينان نسبته كبيرة وبما ان مراته حامل فالشايب يبقي هو هيقش وانا الخال وكل حاجة هتبقي تحت أيدي لان هي صغيرة وحامل وتعبانه بسبب مرض جوزها فهمتي يا روحي

شوشو بضحكة : فهمت يا قلبي 


كانت ملك تسمع كل شي فاسرعت الى يوسف وأخبرته وتوجهو الاثنين الى الخارج وتوجهو الى المستشفي لزيارة ميرال 


بعد فترة وصلو الى المستشفي وتوجو الى غرفة كينان بعد ان علمو رقم الغرفة وعندما وصلو وجدو ميرال تبكي فاسرعو إليها وضموها وفضلو شوية بعد ذلك تكلم يوسف


يوسف : ميرال عاوز اقولك على حاجة 

ميرال : نعم يوسف

يوسف : احذري من بابا لانه عاوز يمسك الشركة بتاعة كينان 

ميرال بدموع : وانا اعمل ايه

ملك بصوت عالى : تعملي ايه تكبري بقي شوية انتى متجوزة و حامل ولسه غبيه خلاص براحتك ضيعي فلوس جوزك وبكرا يصحي ويسيبك وياخد ابنه 

ميرال بصدمة : لا كينان مش هيسبني صح

يوسف بهدوء : أهدى حبيبتي احنا بنحظرك وبس لازم تكبري 


غادر يوسف و ملك وتركو ميرال وبعد فترة أجبر ادهم و مالك ميرال و عفاف بالذهاب الى المنزل للراحة 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


فى صباح اليوم التالى 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


صحيت ميرال وصلت ولبست ونزلت الى الاسفل وكانت سيغادر ولكن رفضت عفاف ذلك واثرت عليها ان تاكل من اجلها ومن اجل ابنها وبعد فترة توجهو الى المستشفي وجلسو بجوار كينان الذي كان فى عالم اخر 


قطع هدوء المكان صوت تليفون ميرال وكان مالك يامرها بسرعة الحضور الى الشركة 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


في شركة K . A 


🌺🌺🌺🌺🌺🌺


وصل احمد المنياوي الى الشركة ودخل الى المكتب و اعتراض السكرتيرة وامرها بسرعة إحضار جميع الملفات الخاصة بالشركة 


جاء مالك و ادهم وعلمو بوجود أحمد المنياوي فتصل مالك بميرال بامرها بسرعة الحضور الى الشركة ودخلو 


مالك : انت بتعمل ايه هنا

احمد ببرود : بشوف شغل جوز اختي 

ادهم ببرود : اطلع برا قبل مطلب البوليس يرميك برا

احمد بضحكة : يرميني برا توتوتوتوتو مش عيب تقول كده انت ناسي ان جوز اختى الصغيرة تعبان ربنا يخده اقصد يشفيه وانا لازم اباشر الشغل ولا اسيب ليكم فلوسه 

مالك بسخرية : وانت أمين اوى يا واد دانتا أكبر حرامي 

احمد : يالا برا منك ليه عاوز اشوف الشغل وانتي فين الملفات 

صوت : ملفات ايه احمد 

احمد بسخرية : اختي حبيبتي ايه اللى جابك كنتى أفضل جمب جوزك

ميرال بارف : قوم من مكان جوزى اصل الكرسي نظيف وانت بصراحة وسخ وهتوسخه

مالك بسخرية : سمعت اختك حبيبتك قالتلك ايه

احمد ببرود وهو يمسكها : هى صغيرة وعلشان ابنها هتفضل فى البيت صح ميرال 

ميرال بغضب : لا مش صح وعزة وجلاله الله لو مخرجت من هنا لخلي الحرس يرميك برا ذي الكلب 

احمد : برافو برافو عرفتي تقولى الكلام ده لوحدك ولا حد حفظهولك 

ميرال بسخرية : مش عيب يكون نفس الدم بيربط بينا ومش هعرف هتكلم برا برا

احمد بغضب : ماشي ميرال انا هوريكي هو مين احمد المنياوي 

ميرال ببرود : فى 60 داهية وانا عاوزة اشوف هتعمل ايه 


غادر احمد وهو عصبي بشدة وجلست ميرال على مكتب كينان وجلس أمامها مالك و ادهم 


مالك بهدوء : ميرال ميرال

ميرال : نعم ابيه 

مالك : هتعملي ايه

ميرال : مش هسيب شركة جوزي وفلوسة لازم اكبر وعقل علشان خاطر كينان و ابني 

ادهم : وحنا معاكي

ميرال : فى حاجة كنت بفكر فيها 

ادهم : ايه هي

ميرال : عوزة انقل كينان البيت وجيب ليه ممرضة علشان الأجهزة لغاية متعلم بس 

مالك : خلاص انا هتصرف بلاش تقلقي 

ادهم : انتى فى الشهر الكام دلوقتي 

ميرال : فى اول الشهر السادس

مالك : اسمع ميرال احنا هنساعدك ونقف جنبك وأي حاجة عوزاها هتنفذ 

ميرال : اهم حاجة كينان يتنقل البيت الى حاجة تانية مش هتفرق 

ادهم : تمام انا هتكلم مع الدكتور دلوقتي يالا بينا


غادر الجميع الى المستشفي وتفقو مع الدكتور على نقل كينان الى المنزل 


🌹🌹🌹🌹

حبييي عبر الزمن


الحلقة الثامنة و العشرون 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


- تم نقل كينان الى الفيلا وإحضار جميع الأجهزة المتاحه 


- امر ادهم الدكتور بإحضار ممرضة فى الصباح و ممرضة فى الليل حتى لا تتعب ميرال 


- علم الجميع ان كينان كتب جميع ما يملك باسم ميرال


- حاولت ماجدة الإيقاع بميرال ولكن لم تعرف حتي الآن 


- طلبت ميرال من عفاف الجلوس معها وعدم ترك المنزل فوافقت 


مرت الأيام والليالي و الأسابيع وكانت ميرال تعمل فى الشركة بجد واخلاص ورفضت اى من الممرضات ان تلمس كينان وكانت هي تهتم بنظافته الشخصية من غير تعب او مجهود 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


في شركة K . A 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


ادهم : ميرال فى حاجة مهمه حصلت 

ميرال : في ايه ابيه ادهم


ادهم : لازم تسافري بنفسك امريكا 

ميرال : ليه فى حاجة هناك

مالك : صفقة السيارات لازم حد يروح يمضي معاهم

ميرال : ممكن تروح انت او ابيه ادهم مش لازم انا

ادهم : لازم انتى للاسف علشان احمد خارب الدنيا هناك 

ميرال : والسفر امتي وهسافر لوحدي 

مالك : السفر يوم الخميس وانا هسافر معاكي متقلقيش 

ميرال : حاضر 


استمرت ميرال فى العمل وعرفت عفاف وساعدتها فى تحضير ملابسها 


امرت ميرال الحرس بعدم إدخال أحد الفيلا من غير اذنها مهما كان 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


يوم السفر

🌺🌺🌺🌺


وأخيرا جاء يوم السفر ذلك اليوم الذي سيغير حياة ميرال للأبد ويخفي فيه برائتها و طيبتها ويظهر فيه المرأة المستحيلة والقاتلة ذي تطلب الأمر ذلك اليوم الذي سيشهد على ولاده امرأة قوية وعنيفة يضاهي قوتها قوه الشياطين 


سافرت ميرال و مالك الى أمريكا ووصلو فى المساء وذهبو الى الفندق حتى يستريحو من السفر 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


في امريكا

🌺🌺🌺🌺🌺


فى الصباح 

🌺🌺🌺🌺🌺


صحيت ميرال وتصلت على عفاف تطمن على كينان وبعد ذلك أخذت دش وتؤضات وصلت ولبست فستان باللون الروز الهادئ وتركت شعرها حر


ذهبت ميرال و مالك الى شركة المتحده الدوليه وهما الآن فى انتظار مدير الشركة 


مالك : ميرال انتى كويسه 

ميرال بتعب : اااه كويسة متقلقش هو الحوار هيكون بالعربي ولا بالانجليزي

مالك : يعني احنا فى امريكا هيتكلم ايه روسي

ميرال : الحكاية مش ناقصة ونبي سخريتك 

السكرتير : مستر أيار فى انتظاركم 


دخلت ميرال و مالك الى المكتب 

{ الحوار بالإنجليزية  }


أيار : اهلا وسهلا 

مالك : اهلا مستر أيار مدام ميرال عبدون صاحبة شركات K . A 

أيار : اهلا وسهلا 

ميرال وهى ترفع وشها : اهلا مستر أيار 

أيار بذهول : هو حضرتك مصرية صح

ميرال : ااااه 

مالك بخوف : ميرال مالك 

ميرال بتعب : تعبانه اوى مالك مش قادرة 

أيار بالعربي : تحبي اجيب دكتور هي فى الشهر الكام

مالك بخوف : فى الشهر 7 صح ميرال

ميرال بالم : ايوه صح

أيار : انا هجيب الدكتور بتاع الشركة حالا 


اتصل أيار على السكرتير يأمره بقدوم الدكتور فورا وقفل معاه وتوجه الى ميرال وساعدها بهدوء وجعلها تنام على الكنبه وأحضر كوب مياة وجعلها تشرب القليل 


أيار بهدوء : اهدي اهدي ميرا

مالك : اسمها ميرال مش ميرا

أيار : اااه اه 


قطع كلامها دخول الدكتور وكشف عليها وأخبرهم بأنها تعبت من السفر وكان من المفروض عدم سفرها وهى فى الشهور الأخيرة 


بعد فترة استريحت ميرال وساعدها أيار على الجلوس وأحضر كوب عصير فرش وجعلها تشربه كله تحت اعتراضها 


ميرال باسف : انا اسفة مستر أيار على الاجتماع اللى باظ 

أيار بابتسامة جميلة : ولا يهمك ميرال تسمحيلي اقولك ميرال من غير القاب 

ميرال براحة له : اكيد طبعا 

أيار : هو انت جوزها استاذ مالك 

ميرال بحزن : لا ابيه مالك شريك فى شركة عبدون انا جوزى كينان عبدون بس تعبان وانا حبيت اجي علشان الصفقة

أيار بغموض : يمكن ده احسن حاجة عملتيها

مالك : مش فاهمة 

أيار : المهم انتى بقيتي كويسة 

ميرال : ايوة كويسة تحب نشتغل

أيار بابتسامة هادئة : هادئة انتى هترجعي الفندق وتنامي وتاكلي وبكرا نتقابل تمام

ميرال : تمام واسفة جدا على العطله 

أيار : انا قولتلك ولا يهمك فداكي مليون اجتماع 


غادر مالك و ميرال الى الفندق 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


فى الاعلي

🌺🌺🌺🌺


أيار بغضب : ايزاك ايزااااااااااك

ايزاك : تحت امرك مستر أيار

أيار بغضب : عاوز عربية بحرس مسلحين يكونو ورا ميرال عبدون وتبعت لرجالتنا في مصر وتعرف كل حاجة عن ميرال عزمي المنياوي من يوم متولدت لغاية اللحظة اللى اتجوزت فيها كينان مفهوم

ايزاك : مفهوم يا فندم 

أيار : نفذ وجهز العربيات هرجع القصر حالا

ايزاك : امرك 


ارسل ايزاك عربية بالحرس للفندق الذي تجلس بيه ميرال واتصل على إحدى الرجال يامرة بجمع المعلومات المطلوبة 


نزل أيار وتوجه الى القصر 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


فى قصر الصرفي

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


وصل ايار وهو عصبي وسال الخدم عن والده ودخل ليه المكتب 


جابر بستغراب : أيار فى حاجة 

أيار بغضب : مين عرفك ان بنت ميرا ماتت 

جابر : انت بتقول ايه أيار بنت ميرا ماتت مع عزمي فى الحادثة

أيار بغضب عارم : كدب كدب بنت اختى عايشة وكانت بين ايدي

صوت من وراهم : اياااار

أيار بسرعة : امي اهدي

جابر بحنان : اهدي صفية

صفيه : عاوزة اشوفها جابر 

أيار : متقلقيش يا حبيبتي هجبها ليكي بس اهدي

صوت آخر : في ايه أيار مالك مامي 

أيار : تعالي صوفيا لقينا بنت ميرا

صوفيا بفرحة : بجد أيار هى فين وشكلها ايه

أيار بابتسامة جميلة : كلها ميرا بحنانها و هدوئها و دلالها 

جابر : عاوز اشفها ونبي يا أيار 

صفية بدموع : ملحقتش اشبع من بنتى والموت خادها مني

أيار بهدوء : هو بس يعني 

صفية : أنطق يا واد انت علقت

أيار : ميرال بنت ميرا متجوزة وحامل كمان 

صوفيا بشهقة : اذاي هى عندها قد ايه مش هى أصغر من ايهم بكذا سنه

أيار : انا مش عارف اذاي بس متجوزة واحد اسمه كينان عبدون وده رجل أعمال مصري 

صوت : مين كينان عبدون ده وليه قعدين كده

صفية بدموع و فرحة : بنت عمتك طلعت عايشة ايهم 

ايهم بتعجب : بنت عمتي تقصدي مين

أيار بهدوء : عمتك ميرا الله يرحمها بنتها عايشه

ايهم بذهول : تقصد ميرال وهى فين كل السنين ديه وكانت عايشة فين 

جابر : لسه هنعرف ايهم المهم انا عاوز اشوفها 

أيار : الصبر بابا البنت كانت تعبانه وكمان ايزاك لسه هيجمع المعلومات عنها

ايهم : وهى كانت فين السنين ديه كلها 

أيار : هنعرف كل حاجة بس الصبر 

صفية : يالا ايهم اطلع غير هدومك حبيبي علشان تاكل 

ايهم : تمام جدتي 


صعد ايهم الى غرفته ورمي جاكت البدله وخلع باقي ملابسه ووقف تحت الدش الساقع يطفي نار قلبه الذي اشتعل بعد كل تلك المده من مجرد سماع اسمها 


ايهم لنفسه : مالك يا قلبي بدوق جامد كده ليه ايه وحشتك نفسك تشوف عنيها وبرائتها بس ياترا لسه بريئه ولا الأيام غيرتك أخيرا هشوفك قطتي الحلوة 


ارتسمت ابتسامه جميلة على شفتيه لأنه وأخيرا هشوفها وعمري مهتنازل عنها ومش هتخرج من هنا خالص وهتبقي مراتي وهدللها و غمرها ببحر عشقي اااااه يا مدللتي 


لبس ايهم ونزل وكانت السعادة مرسومة على وشه ولكن اخفاها ببراعة ونزل 


تجمع الكل على السفرة وتناولو الطعام ولكن عمر صفو الجلسه اقتحام ايزاك المكان ونطق كلمة واحدة ميرال 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


فى الفندق

🌺🌺🌺🌺🌺


بعد عودة ميرال ومالك صعدو الى غرفهم وابدلت ملابسها ونامت بعد ان اطمأنت على كينان و عفاف 


بعد مرور ساعتين اتصل مالك على ميرال حتى تنزل لتناول الطعام فوافقت 


اخذت ميرال دش ولبست فستان باللون الكافيه وجاكت جينز وتركت شعرها حر 


مالك بحنان : كويسه حبيبتي دلوقتي 

ميرال بهدوء : ايوه ابيه مالك بقيت كويسة 

مالك : خدي نورا عوزاكي 

ميرال : ايوة نورا اخبارك

نورا : عمله ايه حبيبتي مالك قالي انك تعبتي 

ميرال : شوية صغنني نورا 

نورا : هو انتى معرفتيش الدكتور بدر انك مسافرة

ميرال : لا مقولتش ليه هو لازم ابيه مالك امسك أيدي مش قادرة

مالك بلهفة : مالك حاسة بيه تعالى اسندي عليا

نورا بلهفة : مالك ميرال انتى كويسة

ميرال : متخفيش بس رجلي بتوجعني شوية 

نورا بصراخ : انت يا بيه امسك البت حرام عليك 

مالك : والله مسكتها يعني انتى مش شايفة 

ميرال : بس بقي اسكتي شوية انتى على طول مجنونة كده 

نورا : الحق عليا خايفة عليكي يالا روحو كلو وهدى العلاج ونامي ماشي

ميرال : حاضر

مالك : تقبلي يا بت مش كفاية بكلمك فيديو ارحمى امي شوية 

نورا : انا اصلا كنت عاوزة ميرال مش عوزاك 

ميرال : خلاص بقي مش قدره اضحك يالا باي 

نورا : باي


قفل مالك مع نورا وتوجهو الى مطعم قريب من الفندق وجلسو ياكلو بعد ان طلب مالك الطعام 


مالك بحنان : اجبلك ايس كريم ميرال

ميرال بحزن : لا شكرا 


وفى لحظة ارتفع صوت ضرب النار على المطعم نزل مالك ميرال تحت التربيزة وحضنها بخوف عليها 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


عودة الى قصر الصرفي

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


ايزاك : ميرال راحت مطعم مع مالك وحصل ضرب نار على المطعم ومالك انصاب و ميرال اتخطفت 

أيار بغضب : هو انا مشغل نسوان معايا يعني ايه اتخطفت واليهايم اللى وراها فين 

ايزاك : مجموعة نزلت المطعم والباقى راحو وراهم علشان يعرفو الطريق

ايهم بغضب : اجمع كل الحرس حالا وانا 5 دقائق ونازل


تجمع الحرس ونزل ايهم يحمل سلاحة وهو يقسم على قتل من يلمس قطته بسوء 


صفية بدموع : ايهم رجعلى حفيتي ونبي

ايهم بحنان : متخفيش جدتى والله لرجعها بخير


غادر أيهم وخلفة أسطول من الحرس على المكان الذي يوجد بيه ميرال 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

حبيبي عبر الزمن 


الحلقة التاسعة و العشرون 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


فى مكان مهجور

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


كانت ميرال تبكي وترتعش وتنده على اسم كينان 


ميرال بدموع و رعب : ك  ي  ن  ا  ن كينان كينان الحقني كينان انا محتجالك

خاطف : مالك يا حلوة خايفة ليه

ميرال بدموع : ونبي يا عمو سبني امشي انا حامل النونة بتاعتي هيجرلها حاجة 

خاطف بضحكة : متخفيش محنا هنزل البيبي ده ادام عنيكي حالا

ميرال بصدمة ودموع : حرام عليك البيبي كده هيموت شوف عاوز كام وانا هدفع اكتر 

خاطف : للاسف مش ببيع ضميري وابنك هيموت وانتى كمان هتموتي

ميرال بقوة وهى تحضن ابنها : بس للاسف مش هتعرف لان انا وابني أقوى من الموت 


رفع الخاطف سكينه وقرب منها وقام آخرين بتسبتها على الارض وفي لحظة كان صراخ ميرال يهز المكان مع دخول رجال ايهم الذي أطلق النار على الجميع وأسرع لها ووجد الدماء تخرج من أسفل معدتها فأسرع رجال الإسعاف بحمل ميرال ومحاولة وقف الدم ولكن كان للقدر كلمه أخري 


المسعف : للاسف لازم نخرج الجنين كده فى خطر عليها

أيهم بغضب : أتصرف بسرعة 


عندما اقترب المسعف من ميرال وحاول اخراج الجنين ولكن لم يعرف فاسرع ايهم لهم وساعدهم وخروج الجنين بين ايدي ايهم الذي اقشعر جسده وهو يمسك ذلك الطفل الصغير بين ايده فاسرع المسعف وحمله وما هى الا لحظات ونزلت الهليكوبتر التى استعان بها المسعفين واخذو ميرال وايهم وهو يحمل الطفل بين احضانه بعد ان غطي الطفل بجاكت البدله وركبو الطيارة 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


فى المستشفي 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


وصلت الهليكوبتر وكان في انتظارهم فريق طبي كامل الذين اسرعو واخذو ميرال الى غرفة العمليات وآخرين اخذو الطفل من ايهم واسرعت الى العمليات 


نزل ايهم ورمي حمله على الكرسي امام غرفة العمليات وكان ينظر للدم المغرق اديه 


اتصل أيار على ايزاك وأخبره بأنهم فى المستشفي فأسرع الكل بالمجي 


بعد مدة وصلت عائلة الصرفي واسرعو الى غرفة العمليات 


أيار بقلق : ايهم فى ايه حصل 

صوفيا برعب : دم مين ده ايهم

أيهم بتوهان : ولدت على أيدي 

صفية بدموع : يارب احميها هى وابنها ديه طفله 

جابر : اهدي صفية ربنا عالم بحالنا اهدي


بعد فترة جاء إحدى الحرس وهو يسند مالك الذي جلس بتعب بجوار ايهم ونظر لهم 


مالك : سيد أيار هى فين

أيار : متخفش استاذ مالك ربنا كبير 


مر أكثر من ساعتين ومازالت ميرال في العمليات واخير انقتح الباب وخرج الأطباء فأسرع الكل لهم 


جابر : حفيدتي كويسة صح

الدكتور : أهدى جدو جابر 

أيار بعصبية : أنطق شاكر 

شاكر : الحمد لله هى كويسة وتنقلت الرعاية لغاية محالتها تستقر

أيهم : البيبي فين

شاكر : البيبي فى الحضانه متقلقوش هو اتولد قبل معاده علشان كده راح الحضانة بس عوزين اسم الام علشان نركب التعريف على البيبي

مالك : اسمها ميرال عزمي واسم الزوج كينان عبدون

شاكر بضحك : متعرفش اسم الطفل بالمرة

مالك بثقة : اكيد عارف الطفل اسمه ريان ريان كينان عبدون 

شاكر : شكلك والد الطفل 

مالك : لا عمه 

شاكر : المهم انتم روحو كلكم وتعالو الصبح 


غادر شاكر واثر أيار على اصطحاب مالك الى غرفته فى المستشفي  وغادر الجميع وتركو الحرس وايهم 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


فى العناية

🌺🌺🌺🌺🌺


توجه أيهم للعناية المركزة ودخل لميرال بعد تعقيمه وجلس بجوارها


أيهم بسخرية : هههههههه شوفي القدر بعد معرفنا انك ميته تطلعي عايشة وبعد مجددت الامل فى قلبي ليكي طلع على مفيش هههههه ايه الحظ ده بس متزعليش من اللحظة ديه بقي عندك اخ تاني غير احمد بس ليه احمد قال انك موتي الظاهر حياتك كلها أسرار ولازم أعرفها 


خرج ايهم من العناية وجلس على الكرسي واغمض عيونه براحة ونااااااام ولم يصحي الا على ايد ايزاك وهو يعطي له ملابس حتى يبدل ملابسه المتسخه بالدماء 


عاد ايهم ووجد شاكر يخرج من العناية المركزة 


أيهم : شاكر ميرال كويسة

شاكر : اممممم تعالى بقي قولي مين ميرال ديه بس بصراحة موزة جامدة برغم تعبها 

أيهم بغضب : شاااااااااكر اتعدل

شاكر : طب تعالى المكتب بلاش تهزقني ادام المستشفي والنعمة انا دكتور وليا مركزي

أيهم : بلا وكسه يالا يا خويا وطلب اكل وقهوه ليا

شاكر بضحك : لا خليك هنا احسن 

أيهم : يالا يا حيوان بدل مضربك


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


فى مكتب شاكر

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


شاكر : هاااا بقي مين ديه

أيهم : ديه ميرال بنت عمتي ميرا

شاكر : اذاي مش ديه اللى ماتت من زمان

أيهم : طلعت عايشة ومحدش عارف اذاي انا لقيت ابويا بيقلي النهاردة لما رجعت من الشركة و بعدها بحوالي ساعة لقيت ايزاك بيقلي انا اتخطفت وانت عارف الباقي

شاكر : بس مين عمل كده يمكن حد من اعدائكم 

أيهم بارف : انت غبي يا شاكر اذاي أعدائنا وهى اصلا لسه متعرفش احنا مين هى اصلا جايه هنا علشان شغل مع ابويا ولما شافته معرفتهوش 

شاكر : وانتم متأكدين انها بنت عمتك

أيهم بغضب : انا هقوم احسن علشان مضربكش 

شاكر : يا بني اهمد بقي وجاوب على السؤال

أيهم : ديه صورة تبق الأصل من جدتي 

شاكر : اممممممم بس ديه صغننه اوى على الجواز 

أيهم : دانا هتجنن بس مستني تفوق وهسالها خليني انام بقي 

شاكر : نام يا خويا ملعون ابو ديه عيله

أيهم بنوم : مهى عيلتك يا حيوان 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


فى الصباح

🌺🌺🌺🌺🌺


خرجت ميرال من العناية المركزة ونتقلت الى جناح كامل مجهز وكانت ترتدي قميص نوم أبيض وتنام بعمق 


لحظات ودخل أيار و صوفيا وجابر و صفيه وجلسو بجوارها 


مسكت صفية اديها بحنان وفضلت تقبل فيها 


تمللت ميرال بتعب وفتحت عيونها ونظرت فى المكان وما هى اللي لحظات وكانت تصرخ بصوت عالى  وتبكي 


أسرعت صفية اليها تهديها وتطمئنها ودخل شاكر بسرعة 


شاكر : أهدى ميرال أهدى

ميرال بدموع : ابني ابني فين انا عاوزة ابني 

شاكر : أهدى ابنك كويس والله

ميرال بدموع : لا هما قتلوه انا عوزة ابني

أيار بحنان : ميرال يا عمري والله ابنك كويس وحالا هنجيبه بس بطلي عياط ماشي

ميرال وهى تمسح دموعها : حاضر بس هات ابني 

جابر : انت يا حيوان روح هات الولد

شاكر ببرطمه : نفسي تحترمني شوية مبقتش عيشه

أيار بحده : بتقول حاجة يا زفت 

شاكر : لا بقول حالا 


خرج شاكر وبعد فترة عاد وهو يحمل طفل صغير بين احضانه ويقبله 


شاكر بضحكة : اتفضلي يا برنسيسة العسل الصغنن 


وضع شاكر الطفل بين احضان ميرال التي بكت وضمته لحضنها بحنان وهى تقبله من شفافية ووشه 


ميرال بدموع وفرحة : حبيب قلب مامي نورت الدنيا كلها اسفة حبيبي والله اسفة غصب عني معرفتش احميك انت اخير بين ايدي وفى حضني محدش هيعرف يخدك مني يا قلب ميرال هنرجع لبابي حبيبك ولتيته ولجدو 

شاكر : احم احم ميرال ممكن بقي تاكلي البيبي

ميرال : طيب هياكل ايه ديه 

أيار بصدمة : حبيبتي ده مش بياكل ده بيرضع 

ميرال : طب اذاي 

أيهم : لا كده كتير هو انتى متعرفيش يعني ايه ترضعي طفل

ميرال : وانت كنت شايف انى جبت عيال قبل كده وكمان انت مين اصلا وليه قاعد هنا اطلع برا

أيهم بصدمة : انتى بتدرديني يا قذعة 

ميرال : اه اطلع برا وانا مش قذعة كمان انتم مين كلكم 

صفية : يا روحى انتى متعرفنيش 

ميرال : هو حضرتك شبهي شوية بس لا معرفكوش 

شاكر : طيب الأول بس رضعي الطفل وبعد كده نتكلم 

صوفيا : اطلعو برا علشان اخليها ترضعة 

أيهم : ونطلع ليه

جابر بحده : برا يا حيوان 

أيار : تستاهل بصراحة 


خرج الرجالة وفضلت صوفيا و صفية معاها واخبرتها صوفيا كيف ترضع ابنها وفعلت مثل ما أخبرتها بالظبط ورضع الطفل وكانت سعيده جدا من ملامسه ابنها لها وبكل حنان وطيبه 


نام الطفل على صدر امه بعد ان رضع من لبنها الممزوج بالحب والطيبة حملته صوفيا بهدوء ووضعته بين احضان صفية التى استقبلته بحنان ووضعت قبله على رأسه ودخل الرجاله 


أيار : طبعا انتى عاوزة تعرفي احنا مين انا هتكلم وانتى اسمعيني ماشي 

ميرال : حاضر بس فين ابيه مالك 

أيار : مالك بخير وشويه وهيجي نكمل بقي انتى عارف ايه عن امك و والدك

ميرال : مامي الله يرحمها من زمان و بابي كمان مات بعدها 

أيار : انتى متعرفيش حاجة عن اهل امك 

ميرال : مش فاكرة حاجة هي ماتت وانا مش فاكرة 

أيار : ده جابر الصرفي بيكون جدك ابو امك وديه صفية جدتك والده امك وانا بكون أيار خالك وديه صوفيا مراتي وده ايهم ابني والحيوان ده شاكر ابن عم امك يعني بردو قريبك ها فهمتي

ميرال : لا مش فاهمة حاجة 

أيهم بجديه : بصي علشان مش هعيد كلامي تاني احنا عيلتك وانتي بنت عمتي وهترجعي معانا القصر ونتهي الكلام

ميرال بعصبية : والمفروض انى اعيط وترمي فى حضنكم 

أيهم ببرود : اه وعملي حسابك مفيش رجوع لمصر تاني 

ميرال بغضب وهى تتحرك : لا انت مجنون والله اااااه 


وضعت ميرال اديها على مكان الجرح الذي انفتح اسرع شاكر بسرعة وطلب الممرضة وجعل الجميع يخرج 


انهي شاكر عمله ووضع لها منوم فى المحلول وخرج برا بعصبية 


شاكر بعصبية : انت مجنون يا ايهم يعني البت بطنها مفتوحة وتعبانه وانت بتعند ادامها وأساس بقي يا بيه هتفضل هنا انت ناسي انها مصرية ومتجوزة مصري 

أيار بغضب : والله العظيم يا ايهم لو متعدلت معاها لوريك البت تعبانه وصغيرة وحنا كلنا هنفضل معاها لغاية متتقبل العيله فى حياتها 

أيهم بحزن : انا مكنتش أقصد ونسيت خالص الجرح 

جابر بجدية : خلاص أيار ايهم مكنش يقصد المهم انا عاوز اعرف مين عمل كده فيها 

أيهم : واحد من اللي كان خاطفها تحت ايد رجالتي وهنعرف متقلقش 

صفية بحنان : بس حلو البيبي اوي صغنن كده وعسل هو انت هتخدو تاني شاكر

شاكر : لا جدتي البيبي مكتمل هي اصلا كانت هتولد فى الشهر 7 

صوفيا : طب الجرح عميق اوي

شاكر : للاسف ايوة ولازم تغضع لعملية تجمل بس مش دلوقتي 

جابر : هو فين جوزها وزاي يسمح ليها تيجي هنا لوحدها 

مالك : لا جوزها عملت حادثة من شهر وهو دلوقتي فى غيبوبة

صفية بحزن : يا حبيبتي يا بنتي 

مالك : احم هو يعني ممكن اشيل البيبي شوية 

صفية : اكيد يا بني تعالى 


حمله مالك بحنان وقبله وفضل يلعب معه 


أيار : شاكر هو ينفع ننقلها القصر عندنا

شاكر : ماشي هخلي الممرضة تجهزها بس تبعد عن اي عصبية وحرقة دم 

أيهم : والله هضربك 


جهز شاكر كل شي ودخل المسعفين وحملو ميرال ونزلو وضعوها فى عربية الإسعاف للانتقال إلى قصر الصرفي ورفض مالك الذهاب معهم وطلب منهم بس الزيارة  


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

حبيبي عبر الزمن 


الحلقة الثلاثون

🌺🌺🌺🌺🌺🌺


توقفنا عندما أمر جابر الصرفي بنقل ميرال وابنها الى القصر وبالفعل تم تجهيز كل شي 


حمل الممرضين ميرال بهدوء شديد ووضعتها فى سيارة الاسعاف وحملت صوفيا البيبي ونزلت الى العربيات 


انطلقت السيارات خلف بعضهم الى ان وصلو الى قصر الصرفي 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


قصر الصرفي

🌺🌺🌺🌺🌺🌺



وصلت السيارات الى قصر الصرفي الضخم وحمل المسعفون ميرال وصعدو بيها الى غرفة ووضعوها بهدوء على السرير وغادرو 



جلس شاكر بجوارها وركب لها محاليل وتأكد من كل شي وخرج 


وضعت صوفيا البيبي بجوار ميرال فأسرع ايهم وحمله بين احضانه


أيهم بغضب : انتى اذاي تحطي البيبي كده افرضي وقع

صوفيا بضحك : عمره مهيقع لسه بدري لغاية ميتحرك

أيهم : يعني هيفضل هنا 

صوفيا : هات البيبي انيمه فى حضن امه 


وضعت صوفيا البيبي فى حضن ميرال وتركته وغادرت 


مر باقي اليوم ولم تستيقظ ميرال وفى الليل بكي البيبي بشده فسمعه أيهم فتوجه الى غرفه ميرال وجد البيبي يبكي فحمله بهدوء وغادر الغرفة وتوجه الى غرفته 


فضل ايهم يحمل البيبي ويهزه ويقبله وضمه لحضنه بحنان الى ان سكت بكاء البيبي وتوجه أيهم الى السرير ونام والبيبي بجواره 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


فى الصباح

🌺🌺🌺🌺


دخلت صوفيا غرفة ميرال وجدتها تنام والبيبي ليس بجوارها فبحثت عنه أسفل السرير ولم تجده فخرجت بسرعة وتوجهت لايار 


صوفيا : الحقني أيار البيبي اختفي

أيار برعب : يعني ايه اختفي راح فين

صوفيا برعب : والله رحت اشوف ميرال ملقتش البيبي 


اسرع أيار بالذهاب الى غرفة ميرال وجدها تفتح عيونها 


ميرال : فين ريان 

أيار : أهدى وحالا هنجيبه 

ميرال : من فضلك بسرعة عوزة اكله من امبارح ماكلش

أيهم وهو يدخل : أخيرا الزومبي صحيت شايف حبيبي مامي هتجوعك

أيار : انت بتعمل ايه بالبيبي

أيهم : كان بيعيط طول الليل فدخلت شلته لغاية منام ونمت جمبه 

ميرال : هاته لو سمحت 

أيهم : هتسميه ايه 

ميرال وهى تحمله : اسمه ريان ريان كينان عبدون 

أيهم وهو يقبله : يالا عن ريان كل بسرعة علشان نروح المستشفي نطلع شهادة الميلاد 

ميرال بصدمة : هو احنا فين 

جابر : صباح الخير اذيك ميرال وانتى فى بيت جدك

صفية بحنان : انا طلبت من الخدم يجهزو الاكل لازم تاكلي وتتغذي انتى ضعيفة اوى وكمان لسه والده

ميرال : انا عاوزة ارجع مصر

صوفيا : مش هينفع دلوقتي لازم الجرح يلم الأول 

ميرال بحزن : طيب عوزة حاجتي من الفندق

أيار : حاجتك محطوته فى الدولاب

ميرال : فين تليفوني 

أيهم : بت انتى طلباتك كتير ليه على العموم اتفضلي كنت بشحنه 

ميرال بعصبية : ملكش دعوة بيا رخم 


حملت ميرال التليفون وتصلت على عفاف


عفاف بلهفة : ميرال حبيبتي انتى كويسة

ميرال : ايوه مامي فوفا كويسة وجبت ريان كمان

عفاف : مالك كلمني امبارح وقالي وعرفنى كمان انك لقيتي اهل امك صح

ميرال : اه ممكن طلب 

عفاف : اطلبي يا قلبي

ميرال : اطلعي عند كينان وحطي التليفون على ودنه ونبي

عفاف : حاضر خليكي معايا 


صعدت عفاف الى غرفة كينان وقربت التليفون من كينان بعد ان أخبرتها 


ميرال بدموع : حبيبي كينان انا محتجالك اوي شفت ربنا كرمنا وابننا جيه بالسلامه وسميته ريان ذي مطلبت منك كان نفسي تكون معايا وتكبر لابنك ذي موعتني حبيبي انا محتجالك اوى اصحي بقي انا تعبت من بعدك وانت عارف انى ضعيفة وكنت بستخبه فى حضنك بس اوعدك وحيات نومتك ديه لدفع اللى عمل كده التمن وزيادة كمان ويوم مترجع لحضنى هتشوف واحده جديدة وحياتك عندي مهرحم حد ومن اللحظة ديه هبقي ميرال عبدون اللى الكل بيحلف باسمها معلش هبعد عنك شوية صغنني وهرجعلك تاني يا حبيبي 


قفلت ميرال معه ونهارت فى البكاء امام عيون الكل فحملت صوفيا البيبي وأخذت تهديه 


جابر بحنان : أهدى يا بنتي واوعي تخافي من حد جدك و خالك واخوكى ايهم وقفين معاكي 

ميرال ببكاء : بس انا ضعيفة و هبله 

أيهم بحنان : من اللحظة ديه هتتولد ميرال عبدون القوية الصلبة وانا معاكي ومن اللحظة ديه انا اخوكي الكبير واي حاجة عوزاها هتتنفذ ماشي وكفاية دموع بقي شكلك بقي وحش بقيتي شبه الزومبي

أيار بغضب : بس يا حيوان 

ميرال بضحك : ههههههههه حيوان 

جابر : قوليلي ميرال انتى كنتى عايشةفين بعد موت ابوكى

ميرال : كنت عايشة فى بيت بابي

جابر : ازاي يا بنتى انا بعد موت ابوكى جيت مصر وقررت أخدك بس احمد قالى انك بعد الشر موتى 

ميرال : أحمد حبسني فى البيت لغاية مهربت ورحت اشتغلت وبعد كده حبيني اوي وجوزنا 

أيهم : كنتى بتشتغلي ايه عند  كينان 

ميرال بهدوء : خدامة

أيار بصدمة : خدامه اذاي وأحمد قبل كده

ميرال بسخرية : أحمد قبل طبعا مانا شغاله خدامة عنده من بعد موت ابويا لغاية مروحت لكينان 

جابر بحزن : بقالك قد ايه متجوزة 

ميرال : مش كتير جواز و حمل و خلفة يعني اقل من السنه 

صفية : بتحبي كينان 

ميرال بابتسامة سعيدة : انا بعشقة كينان احن راجل فى الدنيا طيوب لابعد الحدود عمره مخلاني انام زعلانه عمره مارف منى بالعكس فى وقت تعبي كان واقف جمبي 

جابر : احكيلي يا بنتي اذاي اتقبلتي مع كينان وليه مسعدكيش تقربي من احمد 

ميرال بهدوء : انا عرفت عن كينان من واحدة فى السوبر ماركت سمعتها وخت منها العنوان ورحت وكينان وافق وليه بقي مقربش منى انا و احمد لان بسبب أحمد كنت هخسر كينان وبسببه قعدت أسبوعين فى المستشفي لما كينان عرف انى اخته 

أيهم : ليه

ميرال : أحمد دخل صفقة مع كينان ولبسه فى صفقة سيارات مضروبة كان ورق العربيات مزور وكينان خسر ملايين بسببه علشان كده لما كينان عرف انى اخته ضربني وكسرلي دراعي وضلعين والموضوع خاص على كده لما عرف انى مظلومة بس احمد مرحمنيش علشان عارف انى صغيرة ومكنش بيخرجنى برا البيت جيه بعد موصلنا من شهر العسل بيطالب باخته وعمل مشاكل معاه علشان ياخدنى وبعد ما كينان عمل الحادثة اللي المفروض اكون مكانها لأني طلبت من كينان اخد عربيته وهو وافق وعمل الحادثة لقيت مالك و ادهم بيكلمونى اروح الشركة ولما رحت لقيت احمد قاعد مكان كينان فخليته يمشي علشان انا اللى تمسك شغل جوزي وقبل ماجي هنا عرفنا أنه عمل مشاكل معاكم علشان منخدش الصفقة وخلاني اجي والله وأعلم يمكن هو السبب فى الحادثة اللي حصلت بس طول مانا عايشة وابني عايش عمري مهرفع كينان من على الأجهزة 

أيار : يعني انتى حاليا هتمسكي الشركة 

ميرال : امممممممم

جابر : أيار صفقة السيارات حفيدتي تمضيها وبالنسبة اللى عوزاها 

صفيه بفرحة : النهارة الأحد يوم الجمعة هعمل اكبر واحلى سبوع لحفيدتي الحلوة والواد القمر ده 

أيهم بفخر : لو سمحتي متقوليش على ريان بيه واد ده عسل وبقينا اصحاب 

صوفيا : خلاص يالا أتجوز بسرعة وهاتله بنوته صغيرة يتجوزها 

أيهم بخضة : أتجوز ايه حرام عليكي انا لسه صغير وعاوز أعيش حياتي

ميرال : متقلقيش طنط هو اول معينه هتقع عليها هيسيب الدنيا كلها ويجري وراها 

أيهم : رخمه ومفيش صفقة 

ميرال : ملكش دعوة جدو وخالو هيدوهالى ومش بس كده هكون انا الموزع الوحيد فى الشرق الأوسط 

جابر بفرحة : وهوا كذالك شركات ميرال عبدون الممثل الوحيد لشركتنا فى مصر والشرق الأوسط 

ميرال بفرحة : بجد جدو 

جابر بضحكة : بجد يا عيون جدك 

صوفيا : تعالي بقي نختار هدوم لريان علشان معندهوش هدوم

ميرال : بس هو عنده هدوم كتير في مصر انا وكينان جيبين هدوم كتير اوي

أيار : مش مهم هاتي تاني حتى الواد العسل ده قمر وانا حبيته ومن النهاردة هيبقي ابني 

أيهم : وانا ايه يا عم انت هو انا مش ابنك

أيار : لا انت لقيناك جنب صندوق الزباله 

أيهم بدموع مصطنعة : انا بردو بقول طول عمرك بتغير مني عرفت دلوقتي انى مش ابنك خلاص انا تاخد الموزة امو شعر أصفر وههرب بيها 

أيار بصوت عالى : برا يا ابن الكلب وملكش دعوة مراتي واوعي تقول عليها موزة تاني 

أيهم : بكرا تهرب معايا وهتسيبك لوحدك 

أيار : والله لضربك


طلع ايهم يجري وخلفة أيار وصوتهم يملي المكان وكانت ميرال تضحك عليهم بشدة 


جلست صوفيا بجوار ميرال يختارو لبس لريان وطلبو الملابس اون لاين 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


- مر أسبوع وكانت ميرال مضت عقد الاحتقار مع شركه أيار 


- رجوع مالك الى مصر لتجهيز كل شي خاص بالصفقة 


- طلبت ميرال من ادهم عمل إعلان وراثة باسم والدها وحصر جميع املاكه بهدوء تام وعدم معرفة أحمد 


- سمح شاكر لميرال بالحركة الخفيفة بداخل المنزل 


- استطاع ايهم ان يجعل الخاطفين ان يتحدثو واخبروه بأن واحدة هى من امرتهم بقتل ميرال وأعطت لهم الفلوس بس ميعرفوش اسمها 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


يوم السبوع

🌺🌺🌺🌺🌺🌺


كان قصر الصرفي ملي بالأشخاص التى تعمل على قدم وساق للاحتفال بسبوع ابن حفيدتهم الوحيده وبالفعل تم إرسال كروت دعوة لجميع رجال الأعمال الذين رحبو بالمجي ولما لا وهما يتمنون مشاركة عيلة الصرفي أي حدث مهم 


صعد جابر الى غرفة ميرال ووجد صفيه معها وكانت ترتدي فستان باللون الابيض رائع الجمال


جابر بحب : مبروك يا قلب جدك 

ميرال : الله يبارك فيك

صفية : طالعة قمر بالأبيض يا روحي

جابر : تعالى ميرال خدى هديتك 


اخرج جابر طقم من الماس بفصوص باللون الأحمر رائع جدا


ميرال : بس ده غالى اوى جدو 

جابر : انتى حفيدة الصرفي الوحيدة 

صفية : بت بلاش حرقة دم مفهوم وخدى هديتك منى انا كمان ولو سمعت صوتك هضربك 

ميرال بضحك : امرك صفصف هانم 

صفية بابتسامة : امك الوحيدة اللي كانت بتقولى الاسم ده ربنا يرحمها

ميرال : ربنا يرحمها فين بقي هديتي 

صفية : اتفضلي 

ميرال : واااااو صفصف حلو اوى 

جابر : يالا بقي ننزل 

ميرال : فين ريان 

أيهم : ريان بيه وصااااااال


كان ريان يرتدي بدله باللون الابيض جميلة جدا نزل جابر وهو يمسك يد ميرال وخلفة صفيه وبجوارها ايهم وهو يحمل ريان 


تلقت ميرال الكثير من الهدايا وأعطت لها صوفيا مجموعة اساور وساعة يد رائعة 


أعطي لها أيار طقم من الماس 


ميرال : وانت فين هديتي

أيهم ببرود : ملكيش

ميرال بحزن طفولى : والله لقول لجدو

أيهم : قوليله 


اخرج ايهم طقم رائع من الماس وأعطاه لها 


أيهم بحنان : مبروك يا أميرة عيلة الصرفي 

ميرال : حلو اوى ايهم ربنا يخليك ليا يا احن اخ فى الدنيا 


انتهي الحفل وقام الخدم بحمل الهدايا ووضعها فى غرفة ميرال 


سمح شاكر لميرال بالسفر وبالفعل جهز الخدم كل شي وسافرت الى مصر ومعها ايهم حتى يتفقد المصنع ويباشر العمل معها 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

يتبع

الى لقاء جديد فى الحلقة القادمة 


من البارت الحادي والثلاثون حتى الاخير هنا👇👇👇👇


من هنا

تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close