مشكله في ليله الدخله
الجزء الثالث والرابع
بقلم هويدا زغلول
احمد /شوفي مين يا ماما
الام /حاضر يابني وفتحت الباب وكانت نفين
نفين /مساء الخير أنا اسفه أن جيت في
وقت زي ده
الام /انتي قريبه سعاد صح
نفين /ايوه انا بنت عمها وكنت جايه اتكلم
معاه احمد شويه بعد اذن حضرتك طبعا
الام/تعالي يابنتي
احمد /خير يا نفين سعاد كويسه
نفين /ايوه الحمد لله بس كنت عايزه
اتكلم معاك شويه معلش
احمد /ماما معلش ممكن تعملي لينا شاي
الام /حاضر اتفضلي
نفين /انا سمعت كلام كده عن صور
ل سعاد وكنت عايزه اتكلم معاك في الموضوع
ده بس مش عايزه سعاد تعرف أن جيت واتكلمت معاك ينفع
احمد /خير يا نفين وبعدين هي اللي اتكلمت
معاكي ولا اي
نفين /لا سمعتها وهي بتكلم مني صحبتها
احمد /سامعك اتفضلي اتكلمي
نفين /انا شكه أن الصور دي اتاخدت من علي
موبيل سعاد ومحدش بيمسك الفون ده الا
مني وحاسه أن اللي عملت الموقف ده مني
لان أنا عارفه بنت عمي كويس اوي وهي عمرها
ما تعمل حركه زي دي
احمد /مني ازاي دي زي اختها وبتحبها اكتر
من نفسها ازاي هتعمل موقف زي ده
نفين /والله والله ده اللي مرسوم قدامكم
كلكم بس مني بتغير جدا من سعاد وانا
بشوف ده في عينيها وعلشان محدش هيقدر
يشك فيها هي بالذات عملت كده
ارجوك يا احمد حاول تفهم سعاد الحقيقه
وتكون انت كمان فاهم كده انا عمي صعبان
عليا اوي وكمان سعاد وان انكسر فرحتها
يوم فرحها ارجوك يا احمد انا عارفه انك
انسان ذكي وعمرك ما هتصدق الكلام ده
علي سعاد واكيد انت عارف اخلاق سعاد
كويس اوي وفي شقه سعاد
سعاد يابنتي روحي علشان مامتك
مني /لا يمكن اسيبك في وقت زي ده
سعاد أنا بجد حاسه ان هموت
مني /تعالي في حضني يا حبيبتي بقولك
اي هي الصور دي فين
سعاد /علي الموبيل بتاعي كنت يوم
ما يجرب لبسي أيام ما كنا ناوين نودي الشقه
فاكره مانتي اللي قولتي اتصور لما منا
عاملين نهزر سوا
مني /ربنا يسامحني بس أنا شكه في
بنت عمك هي اللي تكون عملت كده
سعاد/عمر ما نفين مسكت قومي هتاخد
الصور ازاي يعني
مني /مين قالك انهارده الصبح كانت قاعده
هنا في اوضتك لوحدها ولا انتي ناسيه
ودخلت الام بصنيه الاكل
الام /انتي صح يا مني هي كانت هنا وانتي
مش عامله باسورد ل فونك واكيد هي اللي
خدت الصور من عندك
سعاد /لحقت يا ماما في 5دقايق تعمل كده
مني /اكيد بعتتهم ليها واتس او اي حاجه
وبعدين مسحت الرسائل وفي الفرح عملت كده
بعدين مكنتيش شيفاها عامله في نفسها اي
في الفرح اكيد هي منها لله منها لله تعمل
فيكي انتي كده
سعاد لا مش مصدقه والموبيل رن
ام احمد الو ازيك يا سعاد
سعاد /الحمد لله بخير يا ماما
ام احمد /بابا عامل اي
سعاد بابا كويس الحمد لله هو واثق
ان بنته عمرها ما تعمل حاجه غلط وشويه
وقت وهيكون كويس
ام احمد/والله يابنتي انا قولت نفس الكلام
انك عمرك ما تعملي كده انتي انسانه محترمه
وكبرتي في نظري لما بعتي نفين بنت عمك
لاحمد اكيد هو هيهدي والله لانه عارفك كويس
سعاد ثواني بس نفين مين اللي جت عندكم
ام أحمد/بنت عمك قاعده برا مع احمد
سعاد /نفين عندكم في وقت زي ده
ازاي يعني انا جايه لحضرتك
الام /مش قولتك يابنتي هي
مني /يلا بينا علي هناك بسرعه
الاب /رايحه فين يا سعاد
سعاد /عرفت مين اللي عمل فيا كده
بنت اخوك يا بابا كسرت فرحتي وهي عند
احمد دلوقتي في بيته
الاب /بتقولي اي اصبري انا جاي
وكانت نفين ماشيه وفتحت الباب
نفين /هستني يا احمد تلفونك
سعاد /ولا تلفونه يا حبيبتي ما هو شخصيا قدامك اهو ولا اقصدك يا يجي يتقدم لبابكي
نفين /سعاد أنا هنا علشان
سعاد /تيجي تشوفي اخر لعبتك هتوصلك لاي
احمد /اهدي بس ياسعاد
مني /منك لله انا مكنتش عايزه اقول الكلام اللي قولتي علي سعاد وبقول انتو أهل
تعملي اللي عملتي ده بوصي يا سعاد كلام
بنت عمك معايا وكانت الصدمه
مشكله في ليله الدخله
الفصل الرابع
بقلم هويدا زغلول
كان كلام من نفين علي سعاد وحش جدا
احمد /وهو انتي لو بتحبي سعاد مش
كنتي قولتي ليها الحقيقه
مني مكنش حابه يا احمد اعمل مشكله بينها
وبين بنت عمتها
نفين /والله الكلام ده كدب ومحصلش مني
وانا لايمكن اتكلم عنك ابدا ده أنتي اختي ربنا
يعلم انا بحبك ازاي
سعاد / بس بقي انا تعبت بقولك اي يا احمد
انت لو مصدق أن انا عملت كده برحتك انا واثقه
في نفسي كويس اوي انا تعبت تعبت
مني /منك لله يا شيخه
احمد /روحي وراها يامني بلاش تسبيها
الام /لا انزل انت وراها دي مراتك ومينفعش
تسبها ابدا
احمد /بس يا امي
الام مافيش بس اتفضل انزل يلا ونزل احمد
وراه سعاد وكانت تحت العماره في العربيه
عامله تعيط ومستنيه صحبتها
احمد /سعاد افتحي العربيه
سعاد /احمد ارجوك سبني لوحدي مش قادره
اتكلم معاه حد
احمد افتحي العربيه لوسمحت انا لازم
اتكلم معاكي وفتحت الباب
احمد /لازم تعزرني الصدمه كانت جامده
اوي عليا والله انا بحبك وعارف انك عمرك
ما تعملي كده وانا لازم اعرف مين اللي
عمل فيكي ده والله العظيم حقك لازم يجي
وفرحانه هيتم غصب عن اي حد انا بحبك
والله ومقدرش استغني عنك
سعاد /منا عرفت مين اللي عمل مافيش
غير نفين بنت عمي طول عمرها بتكرهني
ومش بتحب ليا الخير
احمد /بلاش نظلمي حد بكره نتأكد مين اللي
عمل كده المهم انا هاجي بكره لبابا وبعدين
هنعمل الفرح عادي حقك عليا يا حب عمري
ونزلت مني من شقه احمد
مني /ها عامله اي دلوقتي بنت عمك مشيت
بعد ما ام احمد قامت معاها بالجواب
احمد /تفتكري ليه نفين عملت كده
مني /اكيد غيرنا منها
احمد /معقول مع انها مش بتشوفها
كتير يعني مش عارفه حياه سعاد عامله ازاي
علشان تغير منها
مني /مش شرط حياه سعاد علي السوشيال ميديا عالطول لو فرحانه بتنزل بوست
لو زعلانه بتنزل بوست انت عزمتها في معطم
شيك بتنزل بوست يعني حياتها مش قدام
بنت عمها بس دي قدام الناس كلها
احمد /انتي صح عندك حق خدي بالك من نفسك
والفرح هيتم غصب عن عين اي حد
سعاد /ربنا يخليك ليا يا احمد
وطلع احمد شقته
الام /والله سعاد دي بنت حلال وصعبت عليا
منها لله بنت عمها
احمد /معقول بنت عمها تعمل كده
الام /واكتر من كده يا حبيبي ربنا يحفظنا
يارب انا عرفت انها كانت في اوضه سعاد
لوحدها اكيد هي اللي خدت الصور وبعتتهم
لحد علشان يبعت ليك
احمد /أه بس عجبني أن مني جدعه اوي دائما
وافقه مع سعاد ومعاها في كل حته
الام /بنت اصول صحيح والله بفكر اخطبها
لخوك برضه حاسه انها زيها زي سعاد
احمد /باذن الله يا امي تصحبي علي خير
انا تعبان اوي
الام /رايح فين يا حبيبي
احمد /هطلع شقتي أنام فيها يا امي
الام /حبيبي منها لله اللي كسرت فرحتك
وطلع احمد وكان عامل يبص للشقه
وان كان زمانه مع عروسته دلوقتي وشاف
أنه فعلا اتسرع مكنش ينفع يعمل كده
وفي اوضه النوم طلع الموبيل وكان علي
الفيس بوك شاف سعاد منزله بوست
حزين اتصل بيها
مني /الو ايوه يا احمد
احمد /فين سعاد يا مني
مني /تعبانه اوي ونامت يا حبيبتي متخافش عليها
احمد /نامت أمتي دي منزله بوست لسه
حلا من دقيقه واحده
مني /ده انا مش هي اللي نزلت البوست
بداية الروايه من هنا 👇👇👇👇
تعليقات
إرسال تعليق