البارت (١+٢) من قصه عندما يخفق القلب مرتين 🖤 مع الكاتبه والمؤلفة أية امير يوكا♥️
مع تأليف الكاتبه أية امير يوكا♥️ حسبي الله ونعم الوكيل في اي حد يأخذ تعبي و قصتي تحت اسمه حسبي الله ونعم الوكيل في اي حد يأخذ تعبي ربنا اللي يعلم بيا والحمد لله ربنا مش بيضيع تعبي لانه اكتر واحد عارف انا بتعب ازاي ورغم اي بكتب هو بس العالم بيا و ظروفي عالم بتعبي مافيش احسن من حب ربنا لينا بيخلينا نشوف كل حاجه وحسبي الله ونعم الوكيل الكاتبه أية امير يوكا♥️ ( Aya amir Yoka 💖)
يلا صلوا علي النبي اولا حبايبي مع ( Aya amir Yoka 💖)
(نروح عند زهره مع Aya amir Yoka 💖 )
زهره ...تسند دماغها الي الخلف وتنهمر دموعها وتستعيد ذكرياتها المؤلمه
زهره ( فلاش باك قبل كام سنه مع يوكا )
زهره ( تقرب من حازم انا حامل )
حازم ( ببرود طب كويس )
زهره ( افندم كويس )
حازم ( اه كويس في اي )
زهره ( ده مش طفلك زي ما طفلي يعني ولا اي )
حازم ( لا عادي مش فارقه كتير )
زهره ( بوجع فعلا مش فارقه كتير تفرق ليه ده جواز تخليص حق ولا اي )
حازم ( اعدلي بوظك.بقا
زهره ( اعدل بوظي حاضر اي خدمه تاني )
حازم (. بلاش تردي عليا كلمه بكلمه )
زهره ( تغلق عيونها وتأخذ نفس طالما مش عايزني نقدر ننفصل عن بعض من اولها كده )
حازم ( هههه دخول الحمام زي خروجه)
زهره ( ليه بحس من كلامك أننا داخلين سبق بحس انك عايز تكسب وجعي ودموع عيني هو انت مش شايفني )
حازم ( ولا شايفك ولا حسك انتي عارفه اني كنت بحب واحده وعايز اتجوزها سبتها بسبب اهلي وبسبب الفلوس اللي عند ابوكي ابويا طلب اتجوزك زي ما قولتي بظبط تخليص حق )
زهره ( بدموع وليه ظلمت نفسك وظلمتني معاك طب انا ذنبي اي في كل ده انا استاهل منك كده يا حازم )
حازم ( ينظر لها تستاهلي بقا مش تستاهلي مش بتاعتي علفكرة)
زهره ( عندك حق انا اي انا حتت تخليص حق )
حازم ( كويس انك عارفه نفسك يلا قومي من قدومي ).
زهره ( تقوم تقف وتعطي حازم ضهرها روح اتجوزها يا حازم )
حازم ( يعدل زهره بقوة قدومه اتجوز مين )
زهره ( تنزل دموعها حبيبتك اللي سبتها عشان ترضي اهلك )
حازم ( فكرك أنها لسه قاعده يعني ما اتجوزت خلاص )
زهره ( لو أطلقت تجوزها )
حازم ( يسكت قليل ويرد اكيد طبعا )
زهره ( لو طلبت منك تسبني ها توافق )
حازم ( يسكت اكيد خسرتها مره مش ناوي اخسرها تاني )
زهره ( بوجع تأخذ نفس طويل بحزن وتبتسم يبقي يارب تتطلق علي الاقل انت تخلص وانا اخلص )
حازم ( يضربها كف بقوة لسانك يتلم فهمه)
زهره ( أنا مغلطيش ) وتمشي من قدومه تدخل غرفتها تقعد علي طرف السرير وتحط أيدها علي بطنها للاسف لا ده وقتك ولا ده مكانك حتي كان اهون اكون مش بخلف ولا اني اخلف منه بس الحمدلله انا جنبك انت ملكش ذنب حبيبي في حاجه مش ذنبك تنزل الدنيا تلاقي امك و ابوك كارهين بعض بالشكل ده بس اقولك حاجه انا عمري ما كرهت ابوك وتغلق عيونها بوجع )
باك
ادم ( مامي انا عايز اكل )
زهره ( حاضر يا قلب مامي من جوه )
ادم ( يبتسم )
زهره ( اقعد هنا وانا هدخل اعملك تاكل ماشي حبيبي )
ادم (. حاضر ماما )
جميله ( وانا كمان ماما )
زهره ( حاضر يا قلب ماما خليكو هنا بقا )
جميله + ادم ( حاضر ماما )
زهره ( تدخل تجهز الفطار الي أطفالها الاتنين )
زهره ( تخلص الفطار وتخرج الاكل الي أطفالها )
زهره ( احلي اكل لي احلي ادم وجميله في الدنيا )
ادم + جميله ( شكرا ماما )
زهره (. تقعد قدوم اطفالها وتسرح فيهم انا بستحمل كل ده عشانكم انتم حبايبي انا كل ده يهون مقابل بس كلمه ماما دي موافقه اعيش عمر فوق عمري عذاب من أجلكم حبايبي انتو عيالي والضنا طلع غالي اوي اه يا زهره كبرتي اوي رغم صغر سنك ده حتي ٢٢ عام لسه هاتمي ٢٢ كمان اسبوع يا عيني عليكي يا زهره زهره انا عتمه مش زهره وتأخذ نفس طويل بحزن)
حازم ( بصوت عالي انتي يا بتاعه )
زهره ( تعلي صوت التلفزيون حتي لا يسمعوا أطفالها صوت الزعيق تشد زهره حازم الي الغرفه )
زهره (. ممكن طول والعيال قاعدين بلاش تزعق قدومهم عشان مش يجي ليهم عقده بعد اذنك يعني دول اطفال بيخافوا من الصوت العالي مش عشاني عشان عيالك حتي ممكن )
حازم ( يعطي زهره ضهره تمام
زهره ( تتنفس الصعداء كنت عايز اي يلف حازم )
حازم ( فين القميص بتاعي )
زهره ( ها تلاقي القميص عندك.).
حازم ( هاتيه )
زهره ( حاضر تجيب القميص )
حازم ( ده عايز يتكوي )
زهره ( طيب دقيقتين ويكون جاهز )
حازم ( بغضب لسه ها ستني ).
زهره ( دقيقتين بس
حازم ( اوف اخلصي)
زهره ( تروح تجيب المكوة حتي تجهز القميص إليه
حازم ( انتي يا زفته تتخض زهره وتروح تشوف حازم وتسيب المكوه )
حازم ( خلصتي
زهره ( تتسع عيونها يالهوي تجري عشان تجيب القميص تلاقي القميص اتحرق )
زهره ( ياربي ليه كده )
حازم ( فين
زهره ( بخوف البس حاجه تانيه )
حازم ( بصوت مخيف فين القميص قولت )
زهره ( تخبئ القميص ورا ضهرها بخوف )
حازم ( يشد منها القميص ويتصدم يلاقي نفسه بينزل عليها بالضرب )
زهره ( كانت واقفه مثل الصنم لم تتحرك ولا تتدافع عن نفسها لكن بتنزل دموعها في صمت حتي لا يظهر صوتها عشان أطفالها )
حازم ( انتي زوجه فاشله متعرفيش حاجه عن الزوجه المثاليه اصلا )
زهره ( تفضل السكوت وتستحمل ضرباته القويه )
حازم ( يرمي زهره علي السرير بقوة عيشه تفرف دي مش عيشه )
زهره ( تلاقي ابنها واقف علي الباب )
زهره ( تعدل نفسها ادم حبيبي روح شوف اختك انا جايه متخفش بابي بيهزر معايا زي ما انت بتهزر مع جميله كده يلا حبيبي )
ادم ( يقرب من أبوه بكره لما اكبر هعمل فيك زي ما بتعمل في ماما )
حازم ( يتحول وشه الي غضب لسه ها يضربه تقف زهره قدومه تمسك ايده انا معنديش مانع تموتني حتي لكن ابني لا فاهم ابني لا عيالي لا مستعده اموت لكن ايدك مش تلمس عيالي )
حازم ( يغادر البيت كله )
زهره ( تمسح دموعها وتبتسم اي يا حبيبي خلصت اكل ).
ادم ( بطفولة هو بابا وحش ليه
زهره ( لا يا حبيبي بابا انسان كويس مش وحش وي بيحبنا اوي
ادم( لا مس بيحب حد.فينا )
زهره ( تحضن طفلها لا يا نور عيني بابا كويس لكن الشغل في مشاكل وزعلان شويه )
ادم ( عايز اكبر بسرعه عشان بس أدافع عنك)
زهره ( تبتسم علي طفلها الصغير يا حبيبي انت تحضنه بقوة وتنزل دموعها بغزاره لكن تمسح دموعها وتقعد تهزر مع عيالها الاتنين بحب )
__________________________________________
نروح عند لميس
لميس ( صباح الخير عمتو صباح الخير يوسف )
يوسف ( بابتسامة صباح الورد يا لميس )
لميس ( تبتسم
يوسف ( اخبار الكليه اي ).
لميس (. كويسه اخبار شغلك اي )
يوسف ( كويس بردوا )
يوسف ( ممكن تجيبي ليا الهدوم بتاعتي يا مايا )
مايا ( تكن اخت يوسف )
مايا ( مش فاضيه )
لميس( تشاور لها خليكي حبيبتي ها جيب لك انا)
يوسف ( يبتسم لا خلاص ها جيب انا )
لميس ( تبتسم وتقوم بس يا ابن عمتي تدخل لميس تجيب الي يوسف الطقم اللي بيحبه)
يوسف ( عرفتي منين اني بحب البس الطقم ده )
لميس ( من غير وعي تقدر تقول عارفه حاجات عنك اكتر ما انت تعرفها ).
يوسف ( اي
لميس ( مش احنا اخوات ياعم )
يوسف ( اه اكيد )
لميس ( ها عملك المشروب المفضل بتاعك لحد ما تلبس )
يوسف ( عارف اني بتعبك لكن زي ما شايفه مايا مالهاش اي لزمه )
لميس ( صغيره سيبها تعيش عمرها وتخرج لميس تعمل لي مشروبه المفضل وترجع لي كان يوسف قلع التشيرت عشان يلبس القميص )
لميس ( بخضه وخجل تحط أيدها علي وشها اسفه جدا ).
يوسف ( بتوتر يلبس بسرعه ولا يهمك خلاص تلف لميس وكانت لسه حاطه أيدها علي وشها )
لميس ( خلصت )
يوسف ( يبتسم علي شكلها المكسوف اه خلصت )
لميس ( تشيل أيدها )
يوسف ( تسلم ايدك ياستي )
لميس ( تبتسم تسلم من كل شر صح متنساش تصلي قبل ما تنزل ماشي )
يوسف ( يبتسم حاضر تتطلع لميس سلسله صغيره فيها مصحف )
لميس( ممكن تلبس دي عشان تحميك من اي حاجه وحشه )
يوسف ( يمد ايده يأخذ السلسله ويبتسم بجد شكرا ليكي ويأخذ السلسله اكيد ممكن ويلبس السلسله جميله اوي )
لميس ( تبتسم جميله عليك )
يوسف ( شكرا لميس )
لميس ( تعض علي شفتيها بغضب عديم المشاعر)
يوسف ( قولتي حاجه )
لميس ( خالص ابقي صلي وتخرج لميس من عنده بغضب اوف منك اوف بجد تدخل لميس تغير هدومها تلبس بنطلون جينز وعليه تشيرت مناسب وتلف حجابها علي الطقم المناسب مع حجابها وتحط لمسات قليله من الميك اب وكانت جميله وبسيطه تخرج لميس حتي تروح الكليه )
لميس ( انا نازله يا عمتو عايزه حاجه )
عمتها ( سلامتك حبيبتي خلي بالك من نفسك محتاجه فلوس )
لميس ( لا معايا يا عمتو )
العمه ( انتي بنتي قولي حبيبتي )
لميس( تبتسم اكيد عمتي لا مش محتاجه وتبتسم )
يجهز يوسف وكان وسيم رايحه الكليه يا لميس )
لميس( اه
يوسف ( تعالي في طريقي اوصلك )
لميس ( تنزل مع يوسف وتمشي جنبه وكانت عيونها في الأرض )
يوسف ( مالك في حاجه ).
لميس ( بتوتر ابدا ).
يوسف (. تمام يأخذ تاكسي ويأخذ معاه لميس ينزل لميس قدوم الكليه )
يوسف ( خلي بالك من نفسك)
لميس ( حاضر وانت كمان لا اله الا الله)
يوسف ( حاضر محمد رسول الله تنزل لميس تخش الكليه ويروح يوسف شغله )
______________________________________________
نروح عند نهر
نهر (. كانت قاعده تلاقي شباب بيقربوا منها )
نهر (. تيجي تقوم )
الشاب ( اه احنا مش قد المقام زي استاذ فارس ولا اي )
نهر ( تنظر إليهم من فوق لتحت بقرف افندم تقصدني انا )
الشاب ( اه في حد غيرك ولا حبيب القلب مش اسمه سي فارس ده حتي مش لاقي ياكل تعالي وانا اظبطك.)
نهر ( بغضب شكرا وفر كلامك لبنات غيري )
الشاب ( فاكره أنه ها يخدك اصلا بضيعي وقتك معاه علفكرة فارس عمره ما ها يتجوزك شوفي حياتك )
نهر ( اديك قولت حياتي يعني ملكش حق تقولي اعملي اي و متعمليش اي مفهوم وفر النصائح الحلوة دي لنفسك يا خفيف )
الشاب ( انتي الخسرانه)
نهر ( بحب الخساره )
الشاب ( براحتك ويمشي )
نهر ( اي القرف ده ياربي )
الشاب ( بكره تندم يا جميل خليكي معاه لحد ما تشوفي )
فارس (. يوصل يقرب منها )
نهر ( تبتسم وحشتني علفكرة)
فارس (. وانتي علفكرة)
نهر ( مالك حبيبي في حاجه )
فارس ( في اني تعبان مافيش شغل مافيش فلوس مش عارف اعمل اي )
نهر ( تبتسم ربنا قادر يفكها وتمسك شنطتها تتطلع منه ظرف صغير كده خد ده )
فارس ( اي ده )
نهر ( دي جمعيه كنت عملتها عشانك و قبضتها امبارح )
فارس ( نعم انتي عايزاني اخذ منك فلوس )
نهر ( تلمس ايده وانا وانت مش اي مش واحد يا فارس اي اللي يمنع فلوسك فلوسي وفلوسي فلوسك ثانيا لو انت كنت مكانك كنت ها تعمل كده ولا لا )
فارس ( اكيد حبيبتي بس مينفعش ).
نهر ( هشششش اعتبر دول دين عليك يا عم حلو كده وربك يسهلها أن شاء الله)
فارس(. ماشي دول دين عليا وان شاء الله تتحل).
نهر (. ان شاء الله)
فارس ( انتي بنت بميت راجل فعلا يا نهر بنت جميله انا محظوظ اني حبيتك لانك بنت تتحب فعلا بس ياريت اقدر احقق احلامك كلها ياريت اقدر اجيب لك الدنيا كلها يا نهر لان مافيش حاجه خساره فيكي ياريت اقدر اجيبلك نجمه من السما حتي ربنا يقدرني يا نهر )
نهر ( يا حبيبي ده وجودك في حد ذاته اكبر نعمه في حياتي انا مش عايزه حاجه غير كده مش عايزه حاجه تاني غير انك تكون جنبي وليا وان نكون اخر طرقنا دبله وطرحه بيضاء ونقول لبعض بنحقق حلمنا ده كل حلمي يا فارس )
فارس ( يبتسم ده يوم المني لما تكوني جنبي يا نهر صدقيني )
نهر ( تبتسم بحب بحبك )
فارس ( وانا بموت فيكي ويطبع قبله علي أيدها بحب)
نهر (. تخجل ربنا يخليك ليا)
فارس ( ويخليكي ليا يا نهري )
نهر ( تبتسم عارف احسن حاجه في الدنيا انك دخلت حياتي فعلا يا فارس )
فارس ( ده انا اول مره اعرف ان ربنا بيحبني عشان رزقني بي بنت اصل زيك كده يا نهر )
نهر ( تبتسم من قلبها )
فارس ( يفضل ماسك أيدها ويسرح فيها)
لميس (. تقرب منهم تيرارارارارارار)
نهر ( بفزعه اي مافيش احم دستور )
لميس ( تتضحك. احم دستور ياستي ).
نهر ( قطعتي خلفي اكتر ما هو مقطوع )
لميس ( تتضحك معلش استي هو مقطوع لوحده انا مالي حظك ياعم فارس )
فارس ( يضحك انا مش عايز غير طفلتي نهر وبس اصلا )
لميس ( أيوة بقا ياست نهر هييييح عقبالي يارب اما ابو لهب يحس مع الكاتبه والمؤلفة أية امير يوكا♥️ عقبال ابو لهب ما يحس بيا و ينطق بقا اصل الصراحه خلاص تعبت من قله اهتمامه بيا حاسه اني ولا هنا بجد تعبت )
نهر (. بحزن اقولك حاجه جربي تعيشي حياتك يا لميس شكله في حياته حد تاني احسن تتعلقي في قشيه )
لميس ( ده ساعات الغريق بيتعلق في قشيه يا نهر )
نهر ( و تفتكري يعني ها تأخذ بايده الي البر )
لميس ( بحزن معرفش بقا )
فارس ( ينظر ليهم علفكرة بيحبك )
لميس ( يدق قلبها بقوة بجد )
فارس ( اللي يظهر أنه مش مهتم خالص ده اكتر واحد مهتم علفكرة ممكن في حاجز بينكم مانع أنه يقولك الحقيقه و يقولك حقيقه مشاعره )
لميس ( تسرح تفتكر طب اعمل اي ياما نفسي يحس بيا اوقات بحس اني هواء قدومه )
فارس ( جربي التقل انتي كده جربي تظهري أن في حد في حياتك كده )
لميس ( لا ماليش في الكلام ده )
ريماس ( من وراهم مش عيب تكوني محتاره وانا موجوده ياست لميس )
لميس ( لا بلاش أنتي افكارك تخلينا نروح الحجز علطول )
الكل ( يضحك بقوة )
نهر ( وبردوا يمكن سره في اضعف خلقه)
ريماس ( ترفع حاجبها وتحط أيدها علي وسطها فين اضعف خلقه ده بقا ياست نهر انت وست لميس ).
ريماس ( ما تلم المعزه بتاعتك ياعم فارس شكلك بقا وحش اوي الصراحه )
(يضحك الكل من منظر ريماس المضحك)
ريماس ( شايفين ارجواز قدومكم طب خليكي كده ياست لميس انا غلطانه كان هدفي خير )
لميس ( تمسك ريماس اقعدي قولي ياستي هشش خلي الخبيره بتاعتنا تكلم )
فارس ( سكوت المايك مع حضرتك ارغي )
ريماس ( بصي ياستي تتطلع تلفون صغير فيه خط يلا مش خساره فيكي )
لميس ( حد قالك اني مش معايا تلفون )
ريماس ( لو صبر القاتل علي المقتول كان مات لوحده )
لميس ( اسكت يا لساني كملي )
ريماس ( كلميه من الخط والتليفون ده علي اساس انك واحده معجبه و علقيه من الفون ده بكلامك )
لميس ( تسرح لا لا مقدرش )
نهر ( تصدقي فكره جربي ها تخسري اي )
لميس ( ها خسر احترامي وتقديري لنفسي )
ريماس ( انا بقولك روحي اتجوزي في الحرام )
فارس ( بس حتي لو ده حصل وي كلمته ها يحب الشخصيه المصطنعة ويبقي اي الافاده)
لميس ( عنده حق ها يحب بنت غيري احنا الاتنين واحد لكن انا بطله الشخصيه دي )
فارس ( تفتكري ممكن يسامحك علي الكذبة دي )
لميس ( انا عايزه يحس بيا من غير كل ده ليه اصطنع عشان يحس بيا بعد ما اصطنع كل ده ما شخصيتي الحقيقه هتكون قدومه مع الكاتبه أية امير)
فارس ( لازم نشوف الضرر الناتج من الموضوع اولا بعدين نفكر في عواطفنا )
نهر ( انا مع فارس )
ريماس ( سيبك منهم انتي عندك اي تخسريه عيشي يومين )
لميس ( أنا مش عايزه اعيش يومين انا عايزه النهايه تكون هو مع الكاتبه أية امير)
ريماس ( ياستي جربي )
لميس ( تسرح وتسكت )
فارس ( سيبها علي راحتها يا ريماس )
ريماس ( لحد امتا هتكوني قفل كده )
لميس ( بغضب عايزاني اكون زيك كل يوم مع واحد شكل )
ريماس ( تحزن شكرا عن اذنكم )
نهر ( ريماس استني )
لميس ( تلعن نفسها وتمسك ريماس )
لميس ( لازم اقولك كده اومال احنا في حياه بعض ليه يا ريماس )
ريماس ( احنا في حياه بعض عشان نوجع بعض يعني )
لميس +نهر ( لا عشان نفوق بعض قبل الوقوع في الغلط )
لميس ( تحضن ريماس انتي عارفه اني بحبك قد اي انا ماليش غيركم )
فارس ( بمشاكسه انا دمعتي قريبه والله خلاص احسن اعيط واجيب ناس تعيط هنا )
ريماس ( تتضحك وانا بحبكم اوي )
لميس + نهر ( واحنا بنموت فيكي )
ريماس ( تبتسم وتنظر قدومها اوه شايفين المززز ده )
لميس ( ها تفضلي زي ما انتي )
ريماس ( تعدل شكلها وتعطي الي لميس التلفون اتعلمي )
ريماس ( تقوم وهيه ماشي تقرب من الشاب وتعمل نفسها ها تقع )
ريماس ( اه كنت هاقع )
الشاب ( انا اسف يا انسه )
ريماس ( بدلع لا ولا يهمك حتي لو وقعت فداك اي يعني)
الشاب ( يرفع حاجبه بانبهار منها هههه شكلك شقيه اوي)
ريماس ( تتضحك ضحكه عاليه مع الكاتبه والمؤلفة أية امير يوكا♥️)
مع ( Aya amir Yoka 💖،)
ريماس ( هههه انا لا خالص مش زي ما انت فاهم )
الشاب ( وانا احب افهم من القمر )
ريماس ( ودي بقا معاكسه ولا مجامله )
الشاب ( اوعي تفهمي صح )
ريماس ( تتضحك لا خالص انا دماغي متركبه غلط اصلا )
الشاب ( يبتسم واضح بس انتي جميله فعلا )
ريماس ( تصطنع الخجل شكرا يا )
الشاب ( انا لؤي )
ريماس ( انا ريماس)
الشاب ( اسمك جميل زيك )
ريماس ( تبتسم وانت اجمل )
الشاب ( ممكن ترنيلي علي رقمي اصل عايز اسمع صوت الرنه بتاعتي )
ريماس ( تتضحك بقوة طب انا عايزه اشوف معايا رصيد ولا لا )
الشاب ( احبك يا فهمني طب اكتبي).
ريماس ( تكتب الرقم وترن )
ريماس ( تصدق الرنه حلوة مع الكاتبه والمؤلفة أية امير يوكا♥️)
الشاب ( طلع معاكي رصيد )
ريماس ( تتضحك.شوفت )
الشاب ( خلاص ها كلمك )
نهر + لميس ( يبصوا لبعض بصدمه فظيعه شنكليت الواد في ثواني )
فارس ( يضحك بقوة صاحبتكم دي فظيعه بجد )
نهر ( تتضحك خبيره )
لميس ( تفضل تبص علي التلفون اللي في أيدها بتردد تعمل اي تحط التلفون في الشنطه ترجع ريماس ليهم يفضلوا يحكون مع بعض ويخشوا المحاضرات بتاعتهم ويروح فارس المحاضره بتاعته لانه اخر سنه لي في الكليه اصلا )
مع الكاتبه والمؤلفة أية امير يوكا♥️ مع ( Aya amir Yoka 💖)
__________________________________________
~نروح عند ليل مع أية أمير~ yoka
ليل ( دودي حبيبتي اللي وحشاني )
هايدي ( بلاش دودي دي بيئه اوي يا ليل )
ليل (. يعني سبتي كل الكلام مسكتي في دودي )
هايدي ( تتضحك لا وانت كمان وحشني علفكرة موت)
ليل ( كنتي فين بقا )
هايدي ( كنت مع اصدقائي ليل )
ليل ( كل ده من غير ما تسألي عن حبيبك )
هايدي ( سوري بيبي القعده شدتني )
ليل ( بغضب كان في شباب مش كده ).
هايدي ( اكيد بيبي دول صحابي فيها اي ليل )
ليل ( يا برودك يا شيخه وانا فين من كل ده ليه مش عامله حساب لكرامتي وانك خطيبتي )
هايدي (. اديك قولت خطيبتك يعني مش مراتك ملكش حق تسالني بيبي تمام انت عارف عني كل شئ من الاول )
ليل ( للاسف قلبي اللي اختارك مش انا لو انا كنت دوست علي نفسي )
هايدي ( تقصد اي )
ليل ( لازم تغيري من نفسك عشاني يا هايدي )
هايدي ( اوه بقا سيبك من الكلام ده شخصيتي زي ما هيه عمرها ما تتغير )
ليل ( حتي لو عشاني )
هايدي ( بقيت ممل اوي يا ليل )
ليل ( عشان بحبك وخائف عليكي وعايزك ليا اكون ممل يا هايدي تشكري )
هايدي ( بيبي بليزز بقا بطل قفش خليك فرفوش كده )
ليل ( بطلي عوجه اللسان اللي انتي فيها دي يا هايدي احنا كلنا بني ادمين ليه عامله انك حاجه كبيره اوي )
هايدي ( وانا مش حاجه كبيره )
ليل ( انتي حاجه كبيره عندي انا لكن عند الناس لا يا هايدي )
هايدي ( انا هايدي كامل عارف يعني اي )
ليل ( هايدي بطلي بقا ) مع الكاتبه والمؤلفة أية امير يوكا♥️
هايدي ( يووه ليل وتقوم من قدومه عن اذنك هروح الديسكو )
ليل ( و تفتكري هقبل أن ام عيالي تكون كده )
هايدي ( يووه بقا عن اذنك )
ليل ( يمسك هايدي قبل ما تمشي ويطبع قبله علي جبينها صدقيني انا بحبك يا هايدي بلاش تعملي فيا كده وفيكي ).
هايدي ( وانا بحبك ليل وتطبع قبله علي شفتيه)
ليل ( يبتسم ممكن بقا عشان خاطري تغيري من نفسك )
هايدي ( هحاول )
ليل ( يبتسم انا مقدرش علي زعلك ياريت تفهمي ده )
هايدي ( ولا انا اقدر علي زعلك )
ليل ( يبتسم بحبك من كل قلبي )
هايدي ( بعشقك يلا اشوف وشك الحلو ده بخير)
ليل ( خلي بالك من نفسك)
هايدي ( حاضر ويبدأ ليل يشوف شغله والاجتماعات بتاعته )
مع الكاتبه والمؤلفة أية امير يوكا♥️
___________________________________________
نروح عند مالك في الصعيد مع الكاتبه والمؤلفة أية امير يوكا♥️
ابو مالك ( عايزين نبقي نعمل زياره الي عمك يا ولدي في مصر )
مالك ( لا يا بوي انا مش هعرف أنزل معاك مقدرش اسيب حالي ومالي وانزل زياره الي عمي روح انت زي و الحجه )
ابو مالك ( لا لازم تنزل معانا )
مالك ( الصراحه مبحبش حال بنت عمي ده وانت عارف ماليش في الحال المائل )
ابو مالك ( واحنا لازم نعمل حاجه عشان حال بنت عمك ده )
مالك ( احنا مالنا هما حرين في حياتهم )
ابو مالك ( ازاي يا ولدي ده عرضنا وي شرفنا )
مالك ( انا عن نفسي ولا ليا بنت عم ولا عم )
ابو مالك ( متقولش كده عن اخويا يا ولد )
مالك ( عن اذنك يا حج ويطلع مالك غرفته يوه بقا من الخير المنيل ده مع الكاتبه والمؤلفة أية امير يوكا♥️)
____________________________________________
~نرجع عند زهره~
تخلص نهر الكليه وتروح الي زهره )
زهره ( اخبارك اي يا حبيبتي فرحت والله انك جيتي )
زهره ( المخفي جوزك عامل معاكي اي )
زهره ( بكسره نفس كويس )
نهر( مش مرتاحه لكلامك ده )
زهره ( اديني عايشه يا نهر )
نهر ( تبتسم اي رأيك تكملي دراستك انتي كنتي ممتازه اوي يا زهره وجبتي مجموع كبير في ثالثه ثانوي اي رأيك اقدملك معانا في الكليه )
زهره ( تفتكري ينفع طب حازم )
نهر ( بتفكير من وراه وانا عليا اجيب ليكي المحاضرات ياستي وانا ها مشي في الورق كمان حاجه ضيعي وقتك فيها وانا عارفه انك بتحبي الدراسه جدا )
زهره ( بفرحه طب ساعه الامتحانات )
نهر ( بتفكير كل اسبوع عليكي ماده تقدري اليوم ده اعملي اي حاجه )
زهره ( بلاش ونبي اتعشم في حاجه لا انا كده احسن )
نهر ( ده مستقبلك انتي اللي في سنك عايش والدنيا حلوه اللي في سنك لسه مش متجوز ولا مخلف ولا شايل كل ده )
زهره ( الحمد لله راضيه بالمكتوب والله )
نهر ( انتي انسانه جميله اوي بجد يا زهره )
زهره ( انتي الجميله يا نهر )
نهر ( قولتي اي مع الكاتبه والمؤلفة أية امير يوكا)
زهره ( قولت ماشي ياستي )
نهر ( هاتي الشهاده بتاعت الثانويه وهاتي صوره بطاقه وي و سيبي الباقي كله عليا اتفقنا حبيبتي )
زهره ( تبتسم اتفقنا تجيب ليها الاوراق كلها خدي )
نهر ( بكره امشي في الإجراءات)
زهره ( بجد شكرا وتمشي نهر وزهره كانت فرحانه جدا أن في امل جديد ممكن تعيش عشانه )
توقعاتكم اي عن حياه زهره بقا مع الكاتبه والمؤلفة أية امير
نروح عند حازم كان ماشي وهو ماشي في خبط في حد يرفع وشه يلاقي .... ؟
ياتري مين توقعاتكم اي مع الكاتبه والمؤلفة أية امير يوكا
_____________________________________________
نروح عند لميس تروح لميس
لميس ( تدخل الغرفه تتطلع التلفون تفضل تبص عليها وي تتوتر اوف بقا تكتب الرقم وتلاقي نفسها ..؟
ياتري ها تعمل اي
ياتري ..مين الشخص ده ..مع الكاتبه والمؤلفة أية امير يوكا♥️
دي بقا حياه الابطال جميعا احب اعرف رايكم اكمل فيها ولا مع حلقات اكتر اثاره وتشويق مع الكاتبه والمؤلفة أية امير يوكا♥️
خلصت الحلقه يووكا يتبع
بقلمي أية امير يوكا♥️
تعليقات
إرسال تعليق