expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

سكريبت سيدة المكر كامله البارت الاول والتاني والتالت والأخير

 


سكريبت

سيدة المكر كامله

البارت الاول والتاني والتالت والأخير

- انا قررت اتجوز يا نورا 

بصتله ببرود وقولت :

-هتتجوز صافي صح ؟!الف مبروك متنساش تعزمني 

بصلي بصدمة وقال:

-انتي مش غيرانة

هزيت كتفي وقولت :

-واغير ليه ...ده حقك زي ما حقي اطلق منك 

-بس انا مش هطلقك يا نورا 

-خلاص يا عماد تتخلع يا حبيبي ومش عايزة من وشك حاجة .

-علي الاقل اسمعي أسبابي اللي هتخليني اتجوز عليكي بقلم سولييه نصار 

حسيت ان خلاص فاض بيا وانفجرت فيه 

-وايه هي أسبابك يا استاذ ...معاك بدل العيل اتنين بيتك مرتب ولما بترجع تلاقي لقمة حلوة تتطفحها عيالك مستواهم الدراسي عالي بترجع وبتلاقيني علي سنجة عشرة مستنية جنابك قولي هتتجوز تاني ليه لولا ان عينيك فارغة ودني ...بس والله يا عماد لو دخلت عليا ضرة لاخد عيالي واسيبلك البيت وادي دقني لو خليتهم تلمحهم .

حسيته بهت وخاف....هو عارفني كويس ...عارف اني اقدر انقذ تهديدي ويعرف كمان ان كرامتي فوق قلبي 

-انتي عارفة مشاكل صافي 

-ايوة عارفة مشاكل ست زفتة ما هو لو كان ابوها رباها مكانش هببت اللي هببته لكن نعمل ايه الاب ميربيش وانا اللي اشيل الطين 

- يا نورا البنت مسكينة وهتتفضح 

-مين دي اللي مسكينة يا عماد يا حبيبي دي من سلالة الشياطين بت في سنها تعمل اللي عملته ده 

- ما هي طايشة 

-ايوة وانا ذنبي ايه 

-هكتب عليها وبعدين أطلقها

-مستحيل ...الماذون اللي هيكتب عليكم هو نفسه اللي يطلقنا

حسيته اتعصب.....انا مش قاسية بس كواحدة ست اعرف  مكر الستات كويس وصافي دي مش سالكة ابدا مش مصدقة الحكاية اللي اخترعتها بس للاسف جوزي طيب وهو بيعتبرها اخته ومستحيل يسمح لحاجة تأذيها

-انتي ليه انانية كده...بجد مصدوم فيكي دي زي اختي عارفة يعني ايه وانا مستحيل ارضالها الفضيحة يا نورا ...

عيوني دمعت بس مسكت نفسي وقولت:

-يبقي تطلقني واتجوزها هي وتلاتة غيرها ميهمنيش ودي كلمتي الأخيرة ...

بعدين سيبته ومشيت وانا ماسكة دموعي مهما كان وعدت نفسي اني مبكيش قدام حد حتي لو كان الحد ده بحبه اكتر من حياتي كلها ....عماد اختار يضحي بيا عشان بنت عمه يبقي هو اللي اختار وانا مش هرضخ ....

كنت.بجهز هدومي وهدوم عيالي الاتنين لما دخل حمايا..

-ممكن ادخل يا نورا 

-اتفضل يا عمي .

دخل عمي وبصلي بلوم وقال:

- انا زعلان منك يا نورا ...عماد قالك علي كل حاجة وانتي مصممة برضه تمشي

-معلش يا عمي انا قبل ما ارتبط بإبنك شرطت عليه اني عمري ما هقبل ضره ليه حق يتجوز طبعا بس بعد ما يطلقني ...

-بس ده مش جواز حقيقي ...فترة وهتعدي

-لا يا عمي انا عارفة ايه اللي هيحصل ...اللي هيحصل هيكون وجع قلب ليا عشان كده بقول اطلع من دلوقتي احسن وهو ربنا يوفقه 

اتنهد وقال :

-شوفي صافي غلطت وضيعت شرف ابوها والواطي هرب يا بنتي احنا بنفك كربها دي من دمنا برضه ...انتي بنت أصول يا نورا واتوقعت انتي اول واحدة تقفي معاها

بصيتله بحزن وقولت:

-اسفة يا عمي مقدرش ...

-ممكن انا اتكلم معاها

قالتها صافي من ورا عمي ...بصتلها بغضب فهز عمي راسي وطلع ...

قفلت الباب وقربت مني ...بصتلي بحزن عرفت انه مزيف وقالت:

-عندك حق تمشي بصراحة انا ست وعارفة النار. اللي جواكي يا حبيبتي مفيش واحدة تقبل بضرة وانا لولا ظروفي مكنتش فكرت في ابيه عماد ابدا

ابتسمت وقولت:

-الحزن والكلام ده تخدعي بيه حد تاني مش انا يا شاطرة ...عيب يا صافي انا في المكر ابقي امك .

ابتسمت وقالت :

-كويس اننا فاهمين بعض يا نورا بس خسارة انتي هتطلعي دلوقتي برة وانا اللي هتجوز عماد ...انا خلاص يا حبيبتي اخدته منك .

وغمزتلي وكملت بوقاحة :

-ومتقلقيش هخليه ينساكي 

ومن غير ما احس ضربتها قلم !!!!

يتبع 

سيدة_المكر 

سولييه_نصار

اتفاعلو بعشر تعليقات ولايك

الجزء التاني ❤شكرا على تفاعلكم السكر زيكم❤بقلم سولييه نصار❤❤❤

-القلم ده بدل اللي مش ضربهولك ابوكي بعد ما حطيتوا رأسه في الطين ...طبعا ما دام متساهل معاكي بالشكل اكيد مش هستغرب لو بقيتي حتي بنت ليل بدل ما تتكسفي علي دمك من اللي عملتيه بتبجحي...بس صدقيني يا صافي انا اللي هقف في وشك هندمك علي اليوم اللي فكرتي تتحديني فيه ...ودلوقتي اطلعي برة .

كانت مبهوتة وهي بتبصلي انا صدمتها بغضبي المفاجئ بس  واحدة زيها تستحق كده ولسه ...انا مش هستسلم انا هربي صافي من اول وجديد هي وجوزي الاهبل العبيط ...صحيح هو تصرفه نابع من طيبته بس برضه عايز قرصة ودن وانا هعرف ازاي اخليه يفكر قبل ما يتصرف

.....

-بقولكم بيتي هيتخرب يا جدعان ....نورا مصممة تتطلق...انا عايز فعلا اساعد صافي لانها اختي بس انا كده بدمر بيتي وعيالي ...ساعدني يا ابويا ...

بصله عمه بحزن...حتي عماد شكله هيتخلي عن بنته ...

-قول انك عايز تتخلي عن صافي يا عماد

-لا يا عمي والله بس دي برضه مراتي وانا مش عايز اهدم حياتي ....انا جاتلي فكرة ايه رايك نجوزها لاشرف ؟!!

بصله أشرف واتوتر وقال:

-انت عايز تبليني وخلاص .

بصله عمه بحزن فقال :

- لا مؤاخذة يا عمي مش اقصد حاجة بس انا لسه صغير علي الجواز ...

بعدين راح أشرف قعد جمب عماد وقال بصوت واطي:

-انت يا عم متورطنيش مع الفلتانة دي ونصيحة اخوية انت اهرب مراتك جوهرة متخسرهاش بسبب ست كخة دي ...

- انا عارفة اني عاملالكم مشاكل كتير .

جات فجأة صافي وقالت بصوت مكسور حزين مزيف .

بصلها أشرف بقرف ...الكل مخدوع في الشيطانة دي الا هو ...هو عارفها كويس ...عارف الاعيبها وعارف انها عنيها من الغبي عماد اللي هيدمر حياته بسببها .

- صافي اهدي متقلقيش احنا بس بنحاول نشوف حل بس مش هنتخلي عنك ...انا بس بقول لو حاولتي تكلمي مراتي نورا تقنعيها ..

لسه هترد صافي جيت من وراها وقولت:

-هي فعلا كلمتني وانا اقتنعت ....وبعتذر علي قسوتي معاكم ....

وشها شحب اووي فابتسمت وانا بقرب من عماد وقعدت جمبه ومسكت ايده وقولت:

- انا واثقة فيك يا حبيبي وعارفة أن صافي اختك مستحيل تبصلها بس كانت غيرة نسوان عادية...اتجوز بنت عمك واسترها هي ملهاش غيرنا.

ابتسم عماد بفرح وقال :

- والله يا نورا جوازنا هيكون مؤقت وبعدين هطلقها بس  عشان كلام الناس

-ربنا يجعله في ميزان حسناتك يا روحي 

-معلش كله لوجه الله 

وبعدين بصيت لوش صافي الشاحب وغمزتلها وضحكت 

........

اتفقوا يعملوا كتب كتاب علطول بعد اسبوعين   صحيح كنت مقهورة بس عرفت ان القهر والنكد مش هيجيب فايدة انا لازم أخطط ازاي ابعد صافي عن جوزي ...لقيت في يوم أشرف قعد قدامي وقال بعصبية:

-لو كنتي تمسكتي برفضك مكانش هيتجوزها ...ليه استسلمتي هو كان بيدور علي حل تاني .

ابتسمت وقولت:

- دي بنت عمك برضه بقلم سولييه نصار

- دي شيطانة 

-عارفة للاسف 

قولتها وقومت ...اتعلمت دايما ان خططي احتفظ بيها لنفسي ...انا واثقة في أشرف وعارفة انه بي*كره صافي ويمكن اكتر مني بس برضه يفضل تحفظ سرك لنفسك 

......

مرت الايام وانا بدور وراها ...اي خيط يوصلني لكدبها وخداعها قبل كتب الكتاب ...لحد ما فجأة حصلت حاجة مش متوقعة!!!

يتبع 

سيدة_المكر

سولييه_نصار

تفاعل ب 20 ملصق


الجزء الاخير❤شكرا على تفاعلكم السكر زيكم❤بقلم سولييه نصار❤❤

-بارك الله فيكم وبارك عليكم وجمع بينكم في خير

قالها المأذون وبكدة اتكتب كتاب صافي وياسين!!! ...

بصيت لجوزي وانا فرحانة ولقيته هو كمان فرحان ...مش قادرة اصدق اني في اخر لحظة أنقذت جوازي ....بعد كتب الكتاب جات صافي وصرخت فيا لما كنا لوحدنا وقالت:

- دي خطتك انتي صح ؟!!

ابتسمت وانا بفتكر اللي عملته ..بقلم سولييه نصار

فلاش باك 

في يوم حسيت بحركة غريبة في أوضة صافي وقررت اشوف فيه ايه ...واللي كان مستنيني مفاجأة كبيرة ...لقيت واحد غريب في اوضتها ويظهر انه دخل بالسر وكانت بتتخانق معاه 

-اطلع برة يا ياسين ...وسيبني في حالي مش معقول كده 

- صافي انا بحبك 

-وانا لا ...انا يا اخي بكرهك انت مبتفهمش 

غضب ومسك ايديها وهو بيقول :

-مادام بتكرهيني ليه تقربتي مني ليه خلتيني المسك ليه ادتيني نفسك 

حطيت ايدي علي بوقي وانا مصدومة ...لا مستحيل هي فعلا غلطت بس الفرق هو بيحبها ومتمسك بيها.

زقته وصرخت:

-يووه ابعد بقا كانت لحظة ضعف ...ضعفت اعمل ايه 

-انتي لسه بتحبيه صح عينيكي من عماد لما لقيتيه طار منك قربتي مني وعملتي نفسك بتحبيني ودلوقتي لما قدرتي توقعيه وتخدعيه بترميني ببساطة ..بس انا مش هسكت هفضحك

ضحكت بشر وقالت:

-اهلي اصلا لو شافوك هيق*تلوك فلو راجل قرب منهم ....استوعب يا ياسين انا مش بحبك ومش عايزاك فاطلع بره احسنلك بدل ما الم عليك اهلي واسج*نك .

بصلها بك*سره...هو ذات نفسه صعب عليا انه حب انسانة بالجحود ده بس في نفس الوقت لقيت حل لمشكلتي ...

....

بعد ما مشي ياسين بالسر من البيت مشيت وراه ووقفته 

- والله يا مدام انا مش حر...

-انت صديق صافي صح 

-ايوة 

-ومالك خايف وداخل بالسر كده ليه كنت دخلت من الباب 

-اصل ...اصل 

- خلاص خلاص ...

خد موبايلي سجل نمرتك عندي ده لو بتحب صافي وعايز تتجوزها 

حسيت وشه نور ...كان ساذج للاسف عشان كده قدرت تضحك عليه ...سجل نمرته ومشي ...اتفقنا نتقابل واتقابلنا....

.......


في الكافية 

-انت بتحب صافي 

-اكتر مما تتخيلي 

-تمام يبقي اعمل اللي اقولك عليه ....

.......

يوم كتب الكتاب ...

كنت واقفة جنب عماد وانا مبتسمة ببص لساعتي وانا خايفة ان ياسين يتأخر ...ابتسمت بإنتصار لما الجرس رن ...ما شاء الله علي الوقت تماما ...دخل ياسين هو واهله ...

اتصدمت صافي ...دخل ياسين ووقف قدام عمي وقال:

-وزي ما وعدتك يا عمي جيت انا واهلي وجاهز اكتب الكتاب .

لطمت صافي وانا ابتسمت ...ياسين عمل اللي قولت عليه بالحرف بصراحة متوقعتش كده هو فعلا كلم ابو صافي الاول واعترف انه غلط مع بنته ومستعد يتحمل نتيجة غلطه وطبعا ابو صافي وافق عشان علي الاقل ميخربش بيت عماد ...وبكده اتكتب كتب صافي وعماد

باك ....

ابتسمت وانا ببص لصافي وقولت:

-قولتلك يا صفصف انا في المكر ابقي امك اللي ربتك

صرخت صافي وهي بتقول:

-انتي شيطانة ...مش مصدقة حق*ارتك .

مس*كت شعرها لحد ما كنت ه*خلعه في ايدي وقولت:

-محدش حقير  قدك تغلطي مع واحد وعايزة تتجوزي واحد تاني ...بس التاني ده ملكي يا صافي وفي اليوم اللي تبصي لحد ملكي هف*قع عينيكي فاهمة ...

وبعدين زقتيها ووقعت .

ابتسمت وقولت :

انا عملت معاكي الصح جوزتك اللي غلطتي معاه ...فاعتبري دي فرصة تانية انا رحمتك المرة دي بس لو فكرتي تقربي لحاجة ملكي تاني مش هرحمك يا شاطرة ...

.....

مرت الايام واتجوزت صافي وخلصت منها  وعماد كمان ارتاح ....

كنت قاعدة علي السرير بستعد عشان انام بعد يوم طويل في فرح الع*قربة صافي 

قعد عماد جمبي وقال:

-ياااه اخيرا خلصنا من صافي وهمها وفضيت ليكي يا جميل .

بصتله ببرود وقولت:

-اطلع بره 

-ايه 

-قولتلك يا عماد اطلع بره انت متعاقب

- بس ..

قومت وشديته وانا بقول :

-لما يجيني مزاج ....

وبعدين زقيته برة الأوضة وكملت :

-هسامحك وادخلك اوضتنا يا اعبط خلق الله .

وبعدين قفلت الباب وانا بضحك عليه وهو بيزعق من برة ...انا صحيح سامحته بس عايز قرصة ودن صغيرة صح ❤

تمت 

سيدة_المكر 

سولييه_نصار

تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close