💫زواج بالامر 💫
📿الفصل 9/10/11📿
مسكت ميرا ااتلفيون وردت
ميرا:الو
ياسر :اذيك يا ست ميرا
ميرا بستغراب:افندم ست ميرا مين انت مين
ياسر:اي ده انتي نستني لا اي
ميرا بتفتكر :اوع تقول انك ياسر ااااي
ياسر :ايوه انا يااسر اااي
ميرا :اها افترتك ...خير في حاجه يا استاذ ياسر
ياسر :بقولك اي تعالي نشيل الالقاب
ميرا:طيب يا ياسر خير في اي يخاليك تكلمني
ياسر :انا كونت يعني عايز اسافر برا وابدء من جديد وكونت محتاج مساعدتك
ميرا بتنهيدا :طيب واي المساعده ال هقدر اقدمه
ياسر :هيكون اي غير الفلوس
ميرا :يبجحتك . .طب عايز كام ولا اقولك تعاله قابل جدي وهو هيسعدك
ياسر بخضه :لاء لاء جدك اي بس انا عايزك تجبلي مبلغ بسيط وانتي يعني كونتي قولتي ان لو احتجت حاجه اقولك
ميرا :طب متيجي لي جدو وانا هعرفك عليه
ياسر بزهق :ياستي بقولك انتي تسعدني وبعدين هو النهارده مش كتب كتابك اديني معاد عشان تروحي لي الضيوف مش تتأخري
ميرا باستغراب:وانت عرفت ان النهارده كتب كتابي منين ؟؟!
ياسر بتوتر :ها لا ....اصل بصي هكلمك بكرا نشوف تسعدني ولا لاء
ميرا بدون اهتمام :طيب طيب
تلتفت ميرا لي الخلف وتشهق بخضه
ميرا:اي خضتني
ياسين ببرود :كونتي بتكلمي مين وطلعتي برا كده.
ميرا حبت تضايق ياسين :شئ ميخصكش
ياسين:لا من وقت مبقيتي مراتي يبقا يخصني
ميرا:اوه بقى انت هتفضل كل شويه تقولي مراتي مراتي
كان جالي شلل يا اخي قبل ما امضي
ياسين بهدوء :برده مقولتيش مين كان بيكلمك
ميرا :انت عايش ببرودك ده ازاي
ياسين :قولتي مين كان بيكلمك
ميرا:واحده من ضمن صحابي بتبركلي
ومشيت ودخلت اعدت شويه وبعدين طلعت الاوضه بتاعته
...............................................................
في صباح اليوم التالي .............
تستيقظ ميرا وترتدي ملابسه ونزلت لي الاسفل
ميرا:صباح الخير
الكل :صباح النور
ميرا :احمد عيزاك معايه شويه
احمد :خير في حاجه
ميرا:اها تعاله كده
احمد بص لي ياسين وابتسم وقال :احم صاحبه الشئن بقا
ميرا اخدت احمد ودخلت اوضه
احمد :في اي انا. بتوتر كده
ميرا :بص هديك عنوان ورقم واحد يعني عايز مساعده
احمد :مين الواحد ده
ميرا :بعدين اقولك ماشي بس هو محتاج قوي يعني
احمد :طيب يا ميرا ربنا يقدرك علي فعل الخير تحبي اروح امتا
ميرا :دلوقتي لو تحب وهتتصل عليه وتقوله انك تبع ميرا تمام خد دي فيه العنوان ورقم تلفونه
احمد :طب هاتي هاتي
في الخارج . .
لين :انا خارجه انا وصحابي
اروي :خدني معاك انا اصل زهقانه
خالد :بتقولي حاجه يا اروي
اروي بابتسامة:ها لا بقول تروحي وترجعي بسلامه يا ليين
اسماء :حييييح الحب والسيطره بقا
مني :يبختكو يبختكووو
اروي :يلهوي قرربت اولع يخربيتكو هه
لين :تفتكرو ميرا عايزه احمد في اي
ذياد :ملكيش فيه
لين :انا اصل مسئلتكش
ذياد :انا ارد براحتي يا بت انتي
لين بصوت عالي :لاء بقولك اي اقف معوج واتكلم عدل
ذياد :بطلي شغل الخواري ده بتروحي تتعمليه من شلتك الفشل
لين :احترم نفسك يا ذياد
ذياد:لو محترمتش هتعملي اي
ياسين بصوت عالي :بس في اي هو مفيش احترام حتي للكبير
ذياد:يعني انت مش شايف لسانه الطويل
ياسين :يووه هو انتو عيال متخاليك عاقل يا ذياد
ذياد :انا ماشي
لين :الداهيه ال جابت تاخد
فوزيه:لييين انتي اتجننتي
ذياد :رجعي تربيت بنتك يا طنط عن اذنكو
ميرا :في اي صوتكو كان عالي
سيف:لين وذياد زي العادي خناق في خناق
ميرا :ليه يا لين حصل
لين :بيدخل في كل حاجه بلاش خانقه
انا خارجه سلام
ميرا :وانا رايحه الكليه
ياسين :هو صلك
ميرا :اوك
اروي :طب انا عايزه امر علي المستشفي يا خالد
خالد :تعالي اوصلك وما اخلص شغل اجيلك
اروي :ماشي هلبس بس واجي
............................................................
مي :رنا انا عايزه البت دي تتهد شويه لمده كام شهر
رنا :يعني اعمل اي يا مي هو مش قالك هيتجوزك والجوازه دي مؤقته
مي بشر :انتي عبيطه انا قبلت بكتب الكتاب لكن فرح ودخوله وكمان كام شهر القيه حامل
لا مش هستنا الجواز ده مش هيكمل
رنا :انتي عبيطه هو كتب الكتاب يعني مراته لو عايز يعمل حاجه هيعمله
مي :توء توءمش ياسين ال يعمل كده وبعدين لو قرب منه يبقا جدو ماكد عليه انت شكلك كده لسه
مش فاهمه
رنا :وانا هعمل اي الوقتي
مي :واقعيه زقيه اعملي اي حاجه
رنا :وانتي يا مي هتقبلي بي كسر وحجات من التافه دي لا دنا عرفاك
مي بابتسمه :لا انا بلعب لعب تقيل بس هتحاجك بردو في ال طلبتو ده
رنا :اممممم شكلك هتموتي البت
...................... ....................ً........
ياسر :بقولك اي ذود المبلغ شويه
الشخص :بطل طمع ما انت هتاخد منها كمان
ياسر :لاء ملكش دعوه في ال هاخده منه انا عايز نص ارنب
الشخص:يخربيتك اجبلك منين
ياسر :مليش دعوه يبقو عندي قبل منفذ
الشخص :طيب طيب هجبلك بليل بس هتجيلك امتا
ياسر :هبقا اديك رنه متقلقش سلام
ً............. ..............................................
(ما هو مصيرك يا ميرا وما هو الامر الذي يتدبر لك احق عدل لي قلب مثلك وطيبه وعفويه مثلك ولكن انتظري جحيمك ايها الفتاه الصغيره انتظري ولكن احب ان اقول لكي شئ انكي تفوزي بقلبك )
(ربنا يستر عليك ميرا 😂😂😂انا حاسه ان في ناس هتشتمني 😂)
في العربيه ياسين وميرا
ميرا بتكلم فون :نجلاء مش عارفه كفايه ال حصل المره ال فاتت لولا طرزان ايجا مكنتش اعرف مصري اي
رمقه ياسين بنظره حاده
(تقصد انها الطرزان )
ميرا :طب خلاص هقول لي الفيل ال اتجوزتو امبارح واشوف رئيه يلا سلام
ياسين وقف العربيه ونظر لي ميرا
ميرا بتعدل نظره :اي بتبصلي كده ليه ووقفت ليه
ياسين :بقا انا فيل
ميرا برفع حاجب :انا قولت كده يقطعني يا اخويا
ياسين :بقولك اي اطلعي من دماغي وبلاش تتحدني احسلك
الله يسمحك يا جدي
ميرا:اها والله الله يسمحك يا جدي
ياسين :مشي بعربيه تاني ووصل ميرا قدام الكليه وطلع علي الشركه
............................................................
نجلاء :اهلا بي عروستي
ميرا ماشيه موافقتش :عروسه في عينك يا جزمه مش عايزه اسمع ام الكلمه دي
نجلاء:استني بس اقفي
ميرا :عايزه اي يا بت
نجلاء :هتخشي المحاضره كده
ميرا :كده ال هو ازاي يعني
نجلاء :المحاضره لي البشمهندس عصام ومش هيدخلك بلبسك ده ومنظرك ده
اي البنطلون ال انتي لبسه ده رجل طويله ورجل قصيره ولا ال شغلين في المجاري واي البلوزه دي بلوزه خضره واسعه طويله قدام قصيره من وراه ومنظرك شبه الشحاتين
ميرا :يلا يا جزمه انتو اصل ناس مبتفهمش في الموضه افتحي كده الانستجرام وشوفي الموضه والطقم ال انا لبساه ده مالي النستا يا بيئه
ومالو الباشمهندس بلبسي
نجلاء :انتي ناسيه ان فيه بلطو النهارده عشان شغلنا عملي يا غبيه وانتي شكلك مجبتهوش
ميرا بتخبط علي جبينه:اها نسيت طب والحل
نجلاء :مش هتدخلي يا فالح يا ابني
رنا :ميرا نجلاء تعالو
نجلاء :بتنادي ليه دي
ميرا :تعالي نشوف في اي
ميرا :ايوه يا رنا خير
رنا :اي واقفين هناك ليه والمحاضره هتبدء
ميرا بتقلع النداره :نسيت اابلطو بتاعي وباشمهندس مش هيدخلني
رنا :بسيطه
نجلاء :بتقولك مش هتدخل وانتي تقولي بسيطه
رنا :تاخد بلطوي بتاعي
ميرا :وانتي
رنا :انا اصل مليش في شغل الاعملي ده ادخلي انتي وبعدين عشمنا فيك بقا مهندسه ديكور اد الدنيا خدي خدي
ميرا :شكرا بجد يا رنا هخلص واجبهولك
........... . ........
احمد وصل المكان ال قالت عليه ميرا واتصل علي الرقم
ياسر بصوت خشن :الووووووووو
احمد بعد التلفون عن ودنو وقال
الله يخربيتك يا ميرا تعرفي الاشكال دي ازاي
ورد :ايوه انا تبع ميرا قالت انك محتاج مساعده
ياسر قفل
ياسر :بعتالي واحد غبيه توء
هكلمه اقوله تعالي بس هجيب رقم تاني
.............................
خلصت ميرا المحاضر وتلفونه رن ردت
:ايوه مين
ياسر :انا ياسر
ميرا :انت غيرت رقمك
ياسر:ايوه وعنواني كمان بقولك هستناك في ).... (
متتأخريش عشان مسافر بليل ماشي
وقفل
نجلاء :مين ده يا ميرا
وقالت ميرا كل حاجه لي نجلاء
نجلاء بعصبيه : انتي مجنونه هو اي حد تصدقيه
ميرا : حرام يا نجلاء والله محتاج مساعده بصي انا هروح ليه دلوقتي مش هتأخر
نجلاء : استني يا بنت الهبله
ميرا جريت :باي بقا متبقيش غبيه كده بقولك محتاج مساعده
نجلاء :ربنا يستر
...........
احمد :العبيط قفل طب والحل
انا هروح الشركه وبعدين بقى اما اشوف ميرا
في الشركه ذياد :بت غتته
خالد :خلاص بقى متزعلش
ذياد:وانا مش لقي ال دي ازعل منها
سيف:لا ما هو واضح خاللص
ذياد :شايف بتقول اي وانا ماشي انا همووت من الغيظ
سيف بضحكه :مخلاص يا بيضه هي البت حرجتك ولا اي
ذياد :انت بذات مضايق منك
خالد :خلاص بقي كل واحد علي شغله
................. ....... ......... .........
عند ميرا وصلت العماره وطلعت الدور المطلوب
فتح ياسر
ياسر :اذيك يا ميرا اتفضلي
ميرا :لا معلش مش هينفع خد انا جبتلك مبلغ اهو هو قليل بس ممكن ابعتلك بعد متسافر بس توعدني انك تبقا انسان كويس
ياسر :طب ادخلي متخافيش والله هسيب الباب مفتحو حتي اشربي حاجه
ميرا :طب ماشي
دخلت ميرا وقعدت وصمعت صوت مش غريب عليه وبتبص وبصدمه قامت ومتحركتش وقالت :......
رئيكو وبلاش كلمت تم دي
❤️❤️❤️❤️
💫زواج بالامر 💫
🖤الفصل العاشر 🖤
في الشركه ًً
احمد ماشي في طريق لي المكتب وشافه ذياد ونادا عليه
ذياد:احمد احمد انت يا ابني
احمد :اي عايز اي
ذياد :شكلك متعصب وجاي متأخر خير في حاجه !!؟
احمد.بضيف:ميرا اختي يا عم
ذياد:ماله !!؟
احمد :طلبت مساعده بس ال يسمع كلامه يجيلو عبط اكتر ما هو
ذياد بضحكه:ليه بس اي حصل تعاله تعاله
...............................................................
ميرا بصدمه :مصطفي انت بتعمل اي هنا
مصطفي بضحكه مستفزه:اي يا ميرو اتفجئتي كده ليه ووشك اصفر زي اللمونه
ميرا بتحاول تقلل من توتره :احم لا عادي ب..بس يعني انت تعرف ياسر
مصطفي :ها منا ال جايبو عشان يجيبك هنا
ميرا :ازاي يعني وانت تعرف ياسر اصل او تعرف انو عرفني
مصطفي :الله هو انتي ناسيه ان نجلاء تبقا بنت عمي وحكاتلي علي الحصل وانا روحت المكان ال كنتو فيه وقبلت ياسر انتي مخك تخين ليه
ميرا ابتدت تخاف :اها طب ياسر فين !!؟
مصطفي :لا مهو مهمته خلاص كده
ميرا:مش فهماك
مصطفي بصوت عالي:وانتي فاكره لما تحرجني قدام الشله والجامعه وتزعقي فيا انا هعدهالك كده والله انتي طيبه
ميرا :مصطفي وانت فاكرني هخاف من الشويتين دول اذا كان ياسر واحد واطي وخاين فدا مش يفرق الواحد بردو بيتعلم والايام بتسبت مين المخلص ومين الخاين تمم ولو انت فاكر ان ممكن تقرب مني او حتي تنتقم مني بطريقتك الغبيه دي تبقى عبيط وانا انصحك متتهورش وتاذي نفسك
مصطفي بيسقف:وابتسامه :والله جدعه المفروض تدرسي فلسفه ههههه
ميرا :وسع بقا عشان امشي
مسكه مصطفي من ايده وقال :لاء يا حلوه اخد حقي منك وبعدين تغوري في داهيه
ميرا :عايز اي يا مصطفي
مصطفي :هقولك
وفي لحظه كانت ميرا فقدت الوعي
واااااااااااا
.ً...ًً....ً................... ............................
اسماء : ياسين مشفتش ميرا
ياسين :روحت اجيبه ونجلاء صحبته قالت انها روحت
اسماء:ازاي ده مجتش وبتصل عليه تلفونه بيرن بس مبتردش
ياسين بستغراب :دا ال هو ازاي الكلام ده كان من ساعه طب اتصلي كده
اتصلت اسماء ولكن دون فايده
ياسين :اي مردتش
اسماء :لاء
مني :في مالكو واقفين كده
اسماء :ميرا مش عارفين فين
مني :ازاي ده تلقيه بتجيب حاجه هو انتي تايه عن ميرا
اسماء :بس الغريب انها مش بترد وتلفونه بيرن
مني :مش عارفه بقي بس خير يعني
ياسين :معاكي رقم نجلاء
اسماء:لاء بس مع لين
مني:انا هنادي لين ثواني
لين :اي خير
اسماء :معاكي رقم نجلاء صحبت ميرا
لين بستغراب :اها معايه
ياسين :طب هاتيه بسرعه
اتصل يا سين. علي نجلاء وردت
نجلاء :ايوه مين
ياسين :انسه نجلاء انا ياسين
نجلاء بتوتر:ايوه خير في حاجه
ياسين:ميرا لسه مرجعتش البيت وانتي قولتي انها روحت
نجلاء :ا..اها
ياسين بعصبيه:اها اي متقولي
نجلاء :ا...اصل هي مروحتش
ياسين بقلق:امال اي
نجلاء :اها افتكرت هي قالت انها هتروح المول الاول تجيب حاجه
ياسين بشك:متاكده
نجلاء :اها اها اها
قفل ياسين مع نجلاء ولسه هيتكلم لقا ميرا داخله
اسماء جريت عليه :ميرا انتي كويسه
مني:كونتي فين
لين:مبترديش ليه
ميرا بهدوء :ا. اصل مسمعتش الفون كونت عمله صامت
ياسين :واتأخرتي كل ده في المول ومش معاكي حاجه تدل ع انك في مول او اشترتي حاجه
ميرا بتوهان :مول !!!؟
اسماء :يا بنتي نجلاء قالت كده
ميرا :اها اها بس ملقتش ال انا عاوزاه
مني :مالك يا ميرا وشك اصفر كده
لين :انتي تعبانه
ميرا :ها ...لا ابدا كويسه اهو بس مرهقه شويه انا بس عايزه انام
طلعت ميرا الاوضه بهدوء غير العاده ودخالت نامت بلبسه
...............................................................
خالد قدام مستشفي المهدي .....
اروي :بقالك كتير واقف
خالد :اها اتأخرتي ليه
ار وي:معلش كان فيه حالات كتير
خالد :تيجي نتغدا برا وبلاش جو العيله ده
اروي بابتسمه:اوكي معنديش اي موانع هههههه
خالد :ماشي يلا
........ً................................................
في قصر المهدي
ذياد :امال البيت مالو هادي كده مفيش حد هنا ولا اي
مني من الخلف:جدو والجماعه الكبار سافرو الصعيد وهيجو بكرا
ذياد :والباقي
مني :خالد واروي مجوش وسيف واحمد بيلعبو بلاستيشن فوق وميرا نايمه واسماء في النادي ولين في الاوضه
ذياد :والامهات فين
مني :في المطبخ كعاده
ذياد:طب هطلع اشوف الجماعه بتوع الابلاستشين دول
مني:اجي معاك
ذياد:تعالي شجعي
...............................................................
في المساء في غرفه ميرا رن تلفونه واستيقظت من النوم وردت
ميرا :الو
مصطفي :حبيبت قلبي
ميرا :.............
عارفين إلى مش هيثبت وجوده بعشرين ملصق هعمله زى
ريا وسكينة 🤐🤐🤐🤐 فاهمة ياشابة منك ليها 😂😂
🌹🌹. . 🌹🌹
💫زواج بالامر 💫
❤الفصل الحادي عشر ❤ًًـ
مصطفي :حبيب قلبي
ميرا :ب.بص انا هقول اي كل ال عندي
مصطفي :هتقولي اي اني صورتك وانتي عريانه ولا هتقولي اي قوليلي قولي متتكسفيش
ميرا :حيوان وقزر وزباله
وقفلت الفون ودخلت اخدت شور
واعدت افتكرت فلاش باك
ميرا فقده الوعي وشاله مصطفي ونيمه وبعديه مي راحت قلعته هدومه وصورته
وطلعت
مصطفي :خلصتي
مي:ايوه امسك باقي فلوسك واهي
مصطفي:انتي بتجيبي الفلوس دي منين
مي:ملكش دعوه فاهم المهم هتعمل زي ما قولت امسك الصور اهي
ومشيت مي !!!
وبعد وقت فاقت ميرا لقت نفسه نايمه علي الارض ومن غير هدوم قامت مفزوعه ولبست بسرع وخرجت وجريت علي مصطفي
ميرا :انت. عملت اي يا حيوان انت الله يحرئك انا هقتلك
مصطفي :اثبتي بقا. بصي يا بت انتي انا مصورك يتسمعي الكلام يا الصور دي هتوصل العيله الكريمه فهمتي
ميرا بعياط وخوف وتوتر :..ط..طب انت كذاب وانا هفضحك
مصطفي:لاء يا حلو انتي ال هتتفضحي وصورك هتوصل جدك وبعده ياسين فعقلي كده عشان نتفق
ميرا اعدت علي الارض بدموع وبتكلم نفسه :غبيه وهفضل طول عمري غبيه وهديع نفسي. ها هه منا ضيعت نفسي خالاص،
مصطفي :اي فوقي معايه كده وصحصحي
ميرا:اي
مصطفي :اتنين مليون والصور تتمسح قدامك يومين !
ميرا :طب يومين قليل ده مبلغ كبير ومش هعرف هطلبو ازاي ده
مصطفي :والله مش شغلي !؟
ميرا:طب طب هتصرف .....ابعد عن وشي ربنا يخدك
نزلت ميرا تايه في الشارع
لقت تلفونه بيرن ردت
نجلاء :مبترديش ليه
ميرا بهدوء من صدمه وانها مكنتش تتخيل انها توصل لي كده
ميرا :انا ضعت يا نجلاء
نجلاء:مش فاهمه ومال صوتك هادي كده
ميرا وقالت لي نجلاء كل حاجه
شهقت نجلاء بخضه :يلهوي يلهوي هتعملي اي يلهوي
ميرا :عقلي واقف عن التفكير وقلبي هيقف من الخوف ومش عارفه اعمل اي كل ال عيزاه اغيب عن العالم ده
نجلاء :اهدي كده يا ميرا طب متقولي لي ياسين
ميرا بخضه:انتي اتجننتي اقول اي اسكتي اقفلي دلوقتي انا تايه وتعبانه اقفلي
قفلت نجلاء مع ميرا لقت رقم بدون اسم بيتصل
وكان ياسين واطرت انها تقول في المول
عوده لي فلاش بااااك
ميرا :اعمل اي اعمل اي
سمعت حد بينادي عليه قامت فتحت الباب لقت سيف
ميرا :ايوه يا سيف
سيف :بنلعب بلاستيشن وقولت اجيبك تشجعني عشان مني بتشجع ذياد ولين احمد فقولت اجيبك
ميرا:معلش يا احمد تعبانه !
سيف:علي فكره انا سيف مش احمد
ميرا:اها معلش يا سيف اصل تعبانه
سيف:مالك انا اول مره اشوفك بهدوء ده
ميرا بتحاول تبتسم :مفيش يا عم دول شويه صداع
سيف:تمام يعني
ميرا:تمام متقلقش
دخلت ميرا الاوضه لقت فونه رن تاني
ردت :ايوه
مصطفي :بقولك اي انا مش هستنا يومين بكرا بليل الفلوس تبقى عندي
ميرا:ازاي ازاي يعني معايه مصباح علاء الدين انا انت عارف انت طالب كام
مصطفي :خلاص الصور توصل لي جدك الصبح
ميرا :تقدر تقولي انت لو وصلت الصور لي جدي هتستفاد اي هتاخد فلوس لاء
مصطفي:يا بنتي انتي متوصي عليك اصل وبعدين مختش منك هاخد من جدك عشان هيبقا معايه نسخه تانيه سهل يعني مش محتاجه ذكاء
ميرا:طيب طيب الله يخربيتك
مصطفي :سلام هديك رنه الصبح
..............................................................
رنا :فينك مبنتيش النهارده ورنيت عليك مش رديتي
مي بابتسمه:هههههه قدرت احقق اول خطوه اخيرا
رنا :واي هي يا فليسوفه
مي:ميرا
رنا :ماله ست ميرا دي
مي وقالت كل شئ لي رنا
رنا بصدمه :مي انا متفقناش نفضح اي واحده احنا بنات وكما تدين تدان ولو بعد حين انا اها صحيح كونت اصعدك وانا مبحبش ميرا لكن شرف بنت وفضيحه بنت لا متوصلش بينا لكده يا بنت عمتي مينفعش الصور دي تتمسح بلاش فضايح
مي بغل :انتي ال بتقولي كده انتي عبيطه وانا هفضحه في اي ياسين بس ال يشوف !!
رنا :اوعي يا مي اوعي لاء لحد كده وهقف قدامك انا كان ممكن اوقعه اسببله مشكله لكن ال تعمليه ده لاء والله عليا وعلي اعدائي ابويا طول عمره بيقول ال الفضايح لزم نستر ديما تجي انتي وعازه تفضحي بنت وتصوره بدون لبس انا ازاي مكنتش شيفاك بي البشاعه دي ازاي
مي بشر:ابعدي عن طريقي يا رنا عشان مأذكيش
رنا :مش هبعد ولو عملتي ال في دماغك هقول لي بابا وهروح اقول لي ياسين وميرا وشوفي بقا ياسين المهدي ال كل بيخاف منه حتي يمكن جدو كمان بيخاف منو شوفي هيعمل فيك اي
مي بصوت مثل الافعي:ابعدي من طريقي سامعه عشان مسمكيش يا رنا
رنا مشيت وكلمت نجلاء
نجلاء :ايوه يا رنا خير اول مره تتصلي عليا
رنا :ميرا فين!؟
نجلاء:في بيته ليه في حاجه
رنا :هو انا ينفع اروح ليه
نجلاء :تروحي دلوقتي انتي عارفه الساعه كام لاء يا ستي الوقت أتاخر
رنا :طب معاكي رقمه
نجلاء :معايه بس في اي مالك عايزه ميرا ليه
رنا بعصبيه:يوووه يا نجلاء بقا متخلصي عايزه اسئله علي البلطو بتاعي
نجلاء :دلوقتي عشان بلطول ممكن تروحيله البيت لاء مش لدرجاتي
رنا :يا ستي اخلصي هاتيه رقمه
نجلاء:عبعتهولك واتس عشان مش حفظاه
رنا :ماشي بس بسرعه بالله عليك
نجلاء بستغراب:هو في حاجه
رنا :لاء اخلصي بقا بقولك عشان البلطو
...............................................................
في غرفه البلاستيشن
احمد :اي مجبتش ميرا ترفع من معنوياتك
ذياد:حييييح تلقيه اتحرج يقوله انو متقطع هههههه
لين:خلاص يا سيفو هشجعك انا
ذياد:انتي مش بتشجعي احمد
لين:وانت مالك
ذياد:لمي لسانك يت بت انتي
لين :اي بت دي متحترم نفسك ابقا بغل بصحيح
ذياد بعصبيه:والله هقوم اكسر دماغك
مني :باااااس خلاص هنبدء زي الصبح
لين:انتي يعني مش شايفه هو بيدخل في كل حاجه
ذياد:مزاجي كده وبراحتي
لين قامت وقفت وبصوت عالي:لاء مش براحتك يا استاذ ذياد
احمد :متبطلو بقا اي شغل العيال ده
سيف:متخاليك عقال يا ذياد مش كده
مني :هي الساعه كام ؟؟
لين:١١:٠٠
مني:طب اما اروح اشوف البت ميرا
لين :خدني معاك اصل المكان هنا فيه خانقه
ذياد :في داهيه
.............................................................
اسماء:ياسين يا ااااااااااااااااا
ياسين قام من النوم :اي في اي بتزعقي ليه
اسماء :انت نايم بقالك كتير انت تعبان
ياسين :اسمه تعبان يا غبيه
اسماء:لاء بجد مالك
ياسين بتفكير :مضايق شويه امال فين ميرا مفيش دوشه ولاحاجه في البيت الهدوء سيد المكان
اسماء :ميرا نايمه ومش عارفه ماله هي كمان
ياسين :طب جعان جهزيلي عشا لما انزل
اسماء:حاضر مستنياك
...............................................................
في غرفه ميرا لقت تلفونه رن تاني لقت رقم مش متسيف عندها قالت :لاء والله منا رده
رن تاني
ميرا :ماشي يا زفت يا مصطفي والله منا رده بس تعبت اعصابي
رن تاني :مش هرد مش هرد بس كده اكني نمت وخلاص لما اشوف حل لي الورطه دي
...............................................................
عند رنا رايحه جايه في الاوضه .....
رنا :ردي بقا ابوس ايدك يا شيخه ردي
ردي يا ميرا الله يحرئك يا مي
.......
.............................................
مي بتكلم مصطفي فون
مصطفي :انتي مجنونه اقتل لاء طبعا
مي:انت عبيط بقولك عرفت كل حاجه وهتقول لي ياسين وهنقول علي نفسنا الله يرحمنا
مصطفي:متوصلش لي الاقتل يا مي
مي بشر:لاء توصل لو منفذتش هنفذ انا
مصطفي :خلاص التنفيذ امتا
مي :النهارده مفيش وقت هديك العنوان
...... ......................................................
في غرفه ميرا
ميرا:يوووه اي بقا الرقم الغبي ده اكيد مصطفي انا اسلم حل هقفل التلفون
...............................................................
رئيكو وتوقعاتكم والملصقات طبعاً 😘😘😘
تعليقات
إرسال تعليق