عشق_الحور
الحلقه_36/37/38/39/40
اسف_وجنه
ترجل غيث لداخل ليضيء الغرفه ويتطلع اليها انها نائمه كما تركها اقترب حتي جلس عل طرف الاريكه التي لاتحتل سوي ربعها تقريبا لتقول من فضلك ياغيث ابعد عني الساعه دي كان عل وشك التحرك ولكنه تذكر كلمات حور #لامش هبعد ومش هسيبك لتعتدل جالسه دفعه واحده وتقول بغضب عاوز مني ايه هاه انت مش سحبها وراك لحد هنا وتلقيك لما بتخرج كل يوم بتروحلها مهي بجحه لدرجه انها تقول مغامراتي مع غيث قرب وجهه منها #احسني الظن ياست بسمه قالت بحنق فيك دا عل اساس ايه بقي #عل اساس اني بحبك ومعنتش شايف في الدنيا غيرك دمعت عيناها واشاحت وجهها #مفيش اسهل من الكلام تنهد بقوه #في ايه في القران بتقول ممكن حاجه نحبها وتطلع فيها شر وحاجه نكرهها ويطلع فيها خير صح #وعسي ان تكرهوا شيء وهو خير لكم وعسي ان تحبوا شيء وهو شر لكم ربت عل خدها لتبتعد اغمض عيناه بالم وناولها الاكياس والورود #ربنا يفتح عليكي الي حصل بيني وبين صفاء مش اكتر من الي حكتهولك صفاء انا مشفتهاش من يوم مارجعت من بره الا اليوم ده ومكنتش ريحلها كنت رايح لابوها بكلمه في موضوع في مكتبه وهو مسك فيا عل الغدا والمره التانيه النهارده وعل قد ماكرهت اني ضعفت وكنت هلمسها فعلا لولا اتصالك بيا فوقني وحماني عل قد ماحبيت اللي حصل كله عشان عارفني حقيقه واضحه جدا كانت ملخبطاني ومش عارف ارسي عل بر فيها استطاع لفت انتباهها لتقول باهتمام
اللي هي #ايه اللي معلقني بيكي انت بالذات انا عشت عشر سنين بره يابسمه لفيت فيهم العالم تقريبا شفت ستات بعدد شعر راسي واتعرض عل علاقات وكنت برفض قالت بترقب بترفض خوف من ربنا ولا عل شان سماء #الاتنين انا قربت من ربنا اوي لما هانت عليا نفسي وحاولت انتحر قالت بصدمه تنتحر لدرجه دي هز راسه موافقا ليتنهد بقوه واكتر متستغربيش انا اجتلي حاله اسمها اكتئاب انطوائي عشان كده دخلت المصحه صوره سماء وهي متقطعه مبيفرقش خيالي وكلام صفاء ليا ان انا السبب في موتها زود الحاله دي بقي يجيلي صداع لدرجه ان منخيري وودني بينزفوا وتقريبا كنت قربت ادمن مهدئات وفي لحظه استسلمت لشيطان عاوز اخلص من العذاب دا وبس مد يده اليسري امامها وقال وقطعت شريين ايدي كلها تلمست جرح يده ونظرت بعيناه ليكمل انا عملت كده بليل بعد اخر مرور لدكتاره عشان محدش يكتشف الا بعد ما اموت وسبحان الله ربنا ماردش اني اروح كافر حالة صرع في الاوضه اللي جنبي خلت الدكتاره ييجوا ويتابعوا الاوض كلها عشان ميكنش حد صحا من صوت الراجل ودخلت اوضة العمليات لما فقت فوق عل صوت اذان منين سمعته ازاي معرفش بس الصوت كان بيرج الاوضه الله اكبر الله اكبر فتحت عنيا كنت في اوضتي بس كنت مربوط في السرير وشفت شاش كتير عل ايدي بدات افتكر اللي حصل سقطت عبره من عيناه وقال باختناق وقتها حسيت ان ربنا بيفوقني وبيبعتلي رساله لسه دورك مخصلش كنت بعيط بانهيار بس فقت من الضياع اللي كنت فيه وقفت عل رجلي ومن وقتها مقطعتش فرض بس لما خرجت من المصحه كنت عارف ان مفيش حد هيحل محلها ابدا اشتغلت كل حاجه ممكن تتخيليها جاسر مكنش سيبيني كان بيكلمني عل طول ويقولي ارجع بس انا مكنتش قادر مش قادر ادخل مصر مش قادر ادخل البلد انا عاوز انسي الوجع الي كنت فيه مش عايز ارجعله تاني لحد مافي يوم شريكي في السكن كان مصري اتعشينا مع بعض ودخل نام جيت اصحيه الفجر لقيته ميت خفت اموت في الغربه ملقاش حد يدفني ولا يصلي عليا رجعت بنعشه لمصر وقلت هعيش عل امل اني اروحلها عارفه انا قلتلك الكلام دا كله ليه سقطت دموعها وقالت باختناق #عشان تبرر انت بتقابل اختها ليه هز راسه نفيا وامسك يدها ليضعها عل قلبه #لا عشان اقولك القلب ده لما بيحب مبيشوفش الا اللي يحبها وبس ومن اليوم اللي كنت هغلط فيه مع صفاء وبالتحديد بعد مااغمي عليكي في ايدي وقلبي معتش شايف غيرك اه لما شفت صفاء رجعتني لورا اكترمن عشر سنين بس بكلامها فوقتني عل حقيقه انا مشفتهاش كده قطبت عيناها #حقيقه ايه #حقيقه اني كنت عيل انبهرت بحاجه مختلفه عن الي اتربيت عليه وهي بتلعب معايا نفس العبه الي اتلعبت عليا من عشر سنين ووقعت فيها قلبي وجعني وهي بتسأل سؤال وقفني عاجز اني ارد عليه
لو انا اللي مت سماء كنت هتعيش من غير راجل قد ايه معرفتش ارد عارفه ليه عشان انا واثق ان كلام صفاء صح فتره العده قالت بانفعال لا طبعا مفيش واحده تعيش الحب دا كله وضع اصابعه عل شفتيه وقال بانفعال #لا هو ده اللي كان هيحصل سماء لوكانت مكانك واتجوزت واحد زي حسام كانت هتطلق منه من تاني يوم عشان كده انتي نعمه ربنا ليا انا اسف اسف عشان جرحتك اسف عشان حملتك فوق طقتك ومع كده كنتي فرحانه اسف عشان كسرت فرحتك اسف عشان ضعفت بس والله مااعرف انها في الغردقه ولا شفتها من يومها الا النهاردة بسمه انا بحبك بجد الي اكتشفته في الفتره الي فاتت ان ليا معاكي ذكريات اكتر منها تفاهم وعشره ومشاركه استقرار وبيت ودفي قرب من ربنا بتخدي ايدي فيه وانا حابب امشي معاكي عشان انتي بتكمليني انتي نصي التاني مش سماء انا مكرتهاش بس مش قادر احبها وهي كل الي كان بيربط بيني وبينها علاقه سرير وبس من نحيتها عشان ادق تفاصيلي معاها كانت بتحكيها لا ختها حجات كتير ومواقف اكتر تخليني اصدق الي صفاء قلته حجات مشفتهاش انا كده انا شفتها حب وهي في سابقه فريده من نوعها وضعت اصابعها عل شفتيه #اطلبلها الرحمه منكرش بغير منها بس دي في ايد ربنا زلزال عنيف اصاب منطقه الغردقه بهزه ارضيه تزلزله هو فقط من اصابع دافئه عل شفتيه وحديث مبهم عن الحب دون تصريح ليمسك يدها الصغيره يمسح بها شفتيه يقلبها بشوق متعطش ويهمس ياااه اتمنيت اللمسه ولما حستها عشقتها انا بحبك اوي بحبك حب محستهوش قبل كده ولاهحسه اتمنيت لمسك حلمت بيه ونفسي احسك في حضني نفسي احضن قلبك عشان يحس بيه نفسي ابدا حياتي معاكي نفسي اعيشها اوي متحرمنيش من حضنك عشان وحشني اوي لترتمي عل صدره تحتضن خصره وتهمهم بكلمه اعادته للحياه حياته الجديده معها اجمل قصص والروايات زكريا الجولحي وحدها #انا بحبك اوي ياغيث ليرفعها من عل الاريكه ويدور بها كامل الغرفه بعشقك ياعمري الباقي كله وعوضي عن الي راح ينزلها ليقترب من جنته المحرمه عليه دخولها لتضع اصابعها عل شفتيه نصلي الاول عشان ربنا يباركلنا في حياتنا ليعض عل شفتيه #اااه يافصيله بس عندك حق يااجمل بوسه في الدنيا انا عاوز ربنا يباركلي في حياتي معاكي....
-------------------------------------------------------------------------
#جنه_مزدهره
رنين مستمر لهاتفه جعله يفتح عيناه ويرد ياشيخ اتجي الله حد يتصل بحد دلوقتي #دلوقتي داايه داحنا الظهر #ماشي ياسيدي انا نايم الساعه سبعه الصبح #يسهلووووا ولاوكستنا
ليغلق الخط فالجميله فتحت عيناها لتظلله بخضارها الممتع ليضع الهاتف ويقترب هامسا صباح الفل يابسمه قلبي لتمنحه ابتسامه ناعمه يظللها النعاس صباح النور قرب وجهه منها وهمس حاف كدا مفيش ياحبيبي #حبيبي وروحي ودنيتي كلها ليهتف يالهوي عل كده لتمرر اصابعها الصغيره عل خده وتهمس مبسوط معايا ياغيث اقترب من وجهها وهمس انا اتولدت امبارح بس دخلت الجنه وعشت فيها ومش عاوز اخرج عايز اغرق فيها وبس ليتناول شفتيها بقبله شغوفه متملكه ملعون هو ان اعتقد انه احب او مارس حبا من قبل امتلاك جميلته الخجلي بسبائكها التي تشتته وشفتيها المكتنزه المغريه للالتهام ان يطبع علامه ملكيته عليها شغوف بشغف احمق لاينتهي ويبدو انه لن ينتهي ضعيفه هشه بشده يمكنه اكلها كالحلوي اللذيذه الشهيه مجرد تجاوب فطري يجعله اكثر شغفا منذ امتلكها للمره الاولى بالامس ليوقن انها كما توقع تماما امراه لم تكتمل بعد يرسم لها رغبتها كما يشاء وكانها عذراء تسير حيث يوجهها ليشعر بالنشوه انه رجلها الاوحد ارتعاشها متعه همسها متعه تاوهاتها متعه انها متعته الخاصه والخالصه شدها بين ذراعيه ليداعب خصلاتها الذهبيه خدها الاحمر #انا بحبك اوي ياغيث عارف الحب ده احلي حاجه في الدنيا عارف انا اول مره شفتك فيها فضلت اليوم ده طول الليل اصلي واستغفر ربنا #طب ليه هزت كتفها وقالت اصل فضلت افكر فيك غصب عني قلبي وجعني وانت بتقول المدام بتعتي مفيش حاجه تصحيها حسيت انك شبهي تعرف يوميها مسكت هدوم يحيي وفضلت اشمها واطبطب عليها #طب ليه الهبل ده #اصل انت فضلت شايل يحيي طول اليوم ريحه برفانك علقت في هدومه عدلها ليصبح وجهها في مواجهته وقال باسما وبعدين #وبعدين فقت اخدت الهدوم وغسلتها وفضلت استغفر ربنا وصمت تلت ايام حدق في وجهها #يعني قمتي الليل وصمتي تلت ايام عشان شميتي ريحه البرفان #لا عشان فكرت فيك وقلت مش هشوفه تاني بس غصب عني برضه كنت بتخطر عل
بالي لما حور اتصلت ببابا عشان تقوله ان عيشه جايه وانت جاي معاها لازم يمسك فيك عشان ميفضلش قاعد في العربيه هربت رحت بيتي ولما اجا يونس عشان يروحني قلتله بيت معايا النهارده يوميها فضلت اصلي لربنا وادعيله عشان ميخلنيش افكر فيك في الحرام عارف يوم ماكلمتني كنت فرحانه بس خايفه مش عارفه خيفه منك ولا خايفه اتعلق بيك تروح مني لما شفتك في المقابر حسيتك موجوع اوي عارف كان نفسي اطبطب عليك واقولك انا جنبك فرحت اوي لما بابا قلي غيث عاوز يعمل فرح عشان يفرحك بس اتصدمت لما اجي قلي يوم كتب الكتاب انتي هتروحي مع غيث عارف كنت بترعش زي عيل صغير اول مره يدخل امتحان يوميها فضلت تتكلم وتحكي بوجع اللي جواك عارف انا حبيت حبك ليها حسدتها عليك عمري مااتخيلت ان في راجل ممكن يحب بالشكل ده بس غصب عني كنت مجروحه اوي اول مره احس بالاحساس ده اول راجل قلبي يدق عشانه قلبه مش ملكي يوم ماحولت تلمسني خفت منك اوي كنت مرعوبه بجد لحد ماافتكرت كلمتك انا بغير فضلت اتنطط بيحبني كنت بستني الليل عشان انام في حضنك انا عمري مانمت في حضن حد الايحيي كنت فرحانه عارف كنت بنقي هدومي وانا بحلم هتعجبك ولا لا لحد اليوم الي كنت فيه عندها سليم اتصل بيا وقالي ان الدار خلصت وعاوزني اروح عشان اشوف نقصها حاجه ولا لا اتصلت بيك عشان اسالك اروح ولالا بس سمعت صوتها كنت بموت عاوزه امشي من البيت باي طريقه بس مش قادره مينفعش اخرج من غير اذنك اه كنت متنرفزه اوي بس كنت بثق فيك اوي غيث عارف ربنا وبيصلي مستحيل يعمل حاجه تغضب ربنا الكلام اللي قلته كان صعب اوي انا اللي غبيه حبيت واحد قلبه مع مراته ومش هيكون ليا مكان في قلبه عارف فكرت في كل حاجه الا اني ابعد عنك وافتكرت كلام ايناس اللي علاء قاله ليها عل سماء تمام هو بيحب كده ماشي انا هخليه يحبني غصب عنه قاطعها ياظالمه يامفتريه انت عارفه الحجات اللي كنتي بتلبسيها دي كانت بتعمل فيا ايه تلمست شفتيه توء انا كنت عوزاك تعرف ان اي واحده تقدر تلبس عريان و....التهم شفتيها بشغف يبدو انه لن يهدا يبتعد ليلتمس مكتنزته الفاتنه
#مش ده عشان اشوفك لازم احبك يمكن انا راجل عجيب شويه الرغبه عندي مرتبطه اوي بالحب عشان كده مقدرتش اشوف واحده بعد اما سماء ماتت غيرك انتي الوحيده اللي هزيتي حاجه جوايا عارفه امتي لما اخدتي مني يحيي وهو نايم اول مره شفتك فيها وايدك لمست ايدي قالت بعتاب طب ووووصفا #مشفتهاش انا كنت شايف سماء انتي مش هتنسي صح #اممممم افكر #لا بلاش افكر دي اخاف منها
لتضحك قائله هوانا زودتها اوي يعني قرب وجهه منها #هو انتي زودتيها بس داانتي عليكي زووق في الانجري ناااااار ياماما همست بنعومه هو عجبك #عجبني بس دا جنني عارفه قبل الدخله لما بعدتي ونمتي في اوضة يحيي كنت هموت واخدك في حضني اتعودت انام وانتي في حضني هموت واخنقك وانا شيفك لبسه طرحه وبتنامي بيها وحطالي
علامه ممنوع الاقتراب ويوم الدخله لما خرجتي بالاسدال كنت عارف انك لسه رافعه نفس العلامه كانت اكبر احلامي اشوف سبايك الدهب بتعتي تلمس شعيراتها الحريريه واكمل
المس ايدك من غير ماتسحبي ايدك مني وهوب الجميله اعلنت العصيان وولعت بالاوضه والي فيها انفجرت ضاحكه
بتضحكي دا انا كنت حاسس بنار طالعه من وداني لا وانتي بتكملي عليا لبسه ارجواني وشفاف لا وبكل برود بتتحركي عادي طب اعمل صنم تمثال انا يعني لا ومش جيلك نوم قوم صلي عارفه لما روحتك امبارح رحت قعدت عل القهوه اللي بقيت ساكن فيها تقريبا قطبت قهوه #اه كافي شوب جوا المنتجع هنا مهو الي كنت بتعمليه فيا مش قليل لا وكل يوم نيولك مختلف بقميص بيعملي اشعال ذاتي دا انا رجعت عيل اكتب جوابات واعمل قلوب واجيب ورد يمكن الجميله تحن بقي قلبي بيتنطط لما مسكت ايدك ومسحبتهاش مني عارفه لما قبلناها كنت بلعن واسب في عيشه عشان هي السبب كنت عارف ان الباب الي بدا يلين وبدا يفتح خلاص اتقفل بميت مفتاح انا استاهل اوسخ من كده عارفه يمكن الفضل اني اقربلك كانت حور قطبت حور اشمعني #مهو وانا قاعد في القهوه جاسر اتصل يطمن وطبعا خريت زي الجردل حكتله كل حاجه قلت يمكن اتلاقي عنده حل اخدت كميه كلام في جنابي كل ده مش مهم المهم بقي ان الباشا كان موصل التليفون بالاذاعه المحليه الست حور كانت قلقانه عليكي وهي الي قلتله اتصل وتقريبا سمعت المكلمه كلها هوب اتلقتها طلعالي في التليفون لما اشوف خلقتك هنط في كرشك فقلتلها قليلي عل حل قلتلي هات ورد وشيكولاته كتير كتير وروح هتصدرلك الوش الخشب غتت تنح رزل وخليك ثقيل بسمه بتزهق بسرعه هي عيله صغيره بس جباره البت دي عمري مااتخيلت ان الغتاته هتنفع معاكي كانت تضحك بقوه يخرب عقلك ياحور فضحتيني لدغ خدها وهمس بس عرفت نقطه ضعفك لمست خده انت نقطه ضعفي ياغيث حياتي معاك هي الحاجه الي اتمنتها وكنت بدعي ربنا في كل صلي يخليني اسكن قلبك زي ماانت ساكن قلبي #بسمه انا اول مره في حياتي احس بالي انا حاسه وانتي في حضني دنيا تانيه دخلتها معاكي قلبي يحضن قلبك حاجه كده مجنونه مهوووسه ببقي عاوزك وبس انتي الي الدنيا صلحتني بيكي
ليلتهم مغويتها نعم يريدها يريد سحقها عل صدره التزود من رحيقها الممتع يعلمها عل يده كيف يكون الحب الشغف والرغبه فحبيبته طفله تنضج بين ذراعيه ورده سقط عليها ندي الفجر ولم تتفتح وهو اكثر من سعيد لتتفتح عل يده لقد ظلت محتفظه بعطرها من اجله رنين متواصل من هاتفه ليفتح الخط ويقول بغيض ولكن بصوت متحشرج من العاطفه الله يحرق دي اخويه ياسيدي مش عاوزها اقولك انا اتبريت منك سيبني في حالي بقي #متبلع ريقك وصلي عل النبي بس اغمض عيناه وزفر بقوه ليعتدل #صلي الله عليه وسلم معلش ياسليم هي اجت فيك غلط #محصلش حاجه واضح ان انا اتصلت في وقت مش هووه انا كنت عاوز اقولك ان احنا ان شاء الله هنطلع عل الطريق بعد المغرب فعيشه عاوزه تروح البحر قبل مانمشي ففي شط خاص مقفول يعني فلو حابب تيجي انت وبسمه ونتغدا سوا #ماشي ياسليم هقولها وارد عليك تمام #ماشي ياغيث اغلق الخط ونظر لجميلته بعيونها الخضراء التي اصبحت اكثر دكانه بلمعتها المميزه رموشها الشقراء التي تنطبق بنعومه لتخفي وهج عيناها ووجهها المنتشر به الحمره المميزه لها وحدها حمره الخجل #ااااا دا اااسليم عيشه عاوزه تروح البحر وهو جاب شط خاص و....هتفت بحماس يعني هننزل البحر وتعوم معايا
قال باحباط يعني انت عاوزه تروحي #هو انت مش عاوز طبع قبله سريعه عل شفتيها وهمس صراحه انا عاوز اشبع منك #خلاص بلاش نروح #كفايه اني اشوف عنيكي بتلمع من الفرحه وبعدين مانا هخدك في حضني في الميه يلا خدي حمامك عل ماالم انا الهدوم عشان هنخلص البحر ونطلع بعد المغرب عل الطريق قربت وجهها منه #غيث باشا الراوي اللي بيرمي كل حاجه في الارض هيلم الهدوم شكرا ياحبيبي مش عاوزه خدماتك الجليله #بتتريقي يابنت الدسوقي طب مش انا معنتش برمي الهدوم عل الارض تابعها ترتدي روبها اجمل قصص والروايات زكريا الجولحي وتقترب منه لتلدغ خده انت شطور خالص مش عنت بترمي حاجه عل الارض بقيت بترميها عل السرير بحركه بسيطه صارت تجلس عل ساقه فهمس اهوه تطور دا ولامش تطور داعبت خصلاته السوداء الناعمه الطويله نسبيا وتهمس عارف سعات بحسك ابني زي يحيي انا بحب الم من وراك ورتبلك حجتك ليريح راسه عل صدرها ليضمها اليه #انتي كل حاجه ليا في الدنيا مش مراتي وحبيبتي وبس لا انتي امي اللي مشفتهاش وابويا اللي مخدنيش في حضنه وبنتي واختي انتي كل انثي تعدي عل حياتي او ممكن يكون لها مكان جوايا همست بعجز ااانت بتجيب الكلام دا ازاي #من قلبي يابوسي قبله ناعمه من شفاه مكتنزه وهمسه ربنا يخليلي قلبك لتهرب الا الحمام زفر بقوه ومسح وجهه بيديه مهمهما يخرب عقلك يابسمه بتعملي فيا اييييه......
**********************************************
10 ملصقات لتصلك بقية الحلقات🌹🌹
لا تنسو الصلاة والسلام عل رسول الله🌹🌹
#عشق_الحور #الحلقه_السابعه_والثلاثون
#تمسح_الم_تزرع_فرح فين التفاعل ي جماعه
القبض عل شبكه لغسيل الاموال تقوم بأدارتها احدي سيدات الاعمال التي ظهرت فجاه بالسوق المصريه لتستغل اسم عائلتها طبق جاسر الجريده بين يديه بغضب والقاها عل المكتب امامه #لطخت سمعتنا بنت ال...غيث هدي نفسك ياجاسر الكل عارف ان احنا ملناش علاقه بيها احنا اسمنا نظيف جاسر مهي وسخته يعني خلاص مكانت اتنيلت اتقبض عليها في اي دهيه بعيد عننا غيث خلاص بقي واهو عل الاقل كده امنا شرها خمس شهور عيشين في قلق جاسر بتردد عندك حق هي عزه اتقبض عليها معاها حدق بوجهه وقال بترقب بتسأل ليه #سؤال عادي ياغيث اصلي مش شايف اسمها #يهمك تعرف حدق بوجهه مخبي عني ايه #الهانم طلعت مفيش عليها تهمه كل الشغل كان باسم بيان جاسر يعني خرجت قطب غيث بين حاجبيه وقال انت لسه بتحنلها ياجاسر قال بضجر احن ايه انت كمان انا مش طايق اشوف خلقتها بس غصب عني بسأل زي ماتعودت طول عمري اسأل
غيث يبقي لسه بتحبها #لا ياغيث قلبي بقي لحور وعيالي وبس بس العشره #اه العشره الي هي صنتها اوي دي كانت في العده وكل يوم في حضن واحد شكل عشره ايه الي بتتكلم عنها دي لو بس خطرت عل بالك يبقي تستحق ضرب الجزمه ومنتاش مقدر النعمه اللي ربنا انعم بيها عليك
جاسر بغيض متحترم نفسك يالا انت مش هتبطل لسانك الطويل دا قلي ايه اخبارك مع بسمه #فل يامعلم كله تمام
#ويحيي #يحيي دا حبيب قلبي اتفرج عليه وهو وقفلي عل الباب انت هتسيب انا بيبقي هاين عليا ممشيش ضحك بقوه وقال انت عارف لو انيس ولاعشق قلولي كده مش هخرج من البيت اصلا #عشق دي حدودته يحيي فاكرها عروسته اللعبه واول حرف شين ينطقه عشق بتعتي #طب لم ابنك بقي عشان بغير #هتقف في وش عصفورين الحب هو قرب عل تلت سنين وهي عندها سته شهور انفجر جاسر ضاحكا ليقول
برضه لم ابنك عن بنتي مش عاوزين نكرر حكايه عزه مره تانيه قال بيقين دي بنت حور هتربيها زي ماهي اتربت ودا بن بسمه يعني تديله بنتك وانت مغمض #حبتها اوي كده تنهد #حبيتها بس انا عشقتها بسمه نصي التاني اللي بتكملني في كل حاجه #يعني نسيت سماء #اكيد منستهاش بس خلاص معنتش قادر احبها في حجات كتير حصلت بينتلي حجات انا مكنتش شايفها المهم البت عيشه خلصت الدبلومه بتعتها وهتنقشها بكره اعمل حسابك بقي وقول لحور #والله البت دي ديما رافعه راسنا #البركه في سليم داحنا كل اما بنروح نتلاقاه قاعد بيذكرلها عل فكره زعلانه منك انت وحور عشان مبتروحولهاش #ماانت عارف حور ملبوخه اد ايه بالعيال والدراسه دي لسالها تكه وتشد في شعرها فظاع بجد عشق تعيط انيس وراها بيجوعوا مع بعض وبيعيوا مع بعض
#طب ماتجيب حد يساعدها #مهي زهره بتساعدها #لا انا اقصد حد متخصص يساعدها #طب متشوفلي الموضوع ده هي قربت عل الامتحانات ومش عارفه تذاكر منهم دا لولا بسمه بتخدهم الصبح مش عارف كانت هتعمل ايه #تمام علاء جايب واحده كويسه عنده وهو مراته لاشغله ولامشغله هكلمه يشوفلنا واحده #تمام متنساش تقول لعلاء عشان يحضر بكره #ماشي يلا سلام تابعه يخرج ليفتح جاسر الجريده ويقرا الموضوع للمره الثانيه وشرد عقله بفتاه صغيره تربت معه حتي بلغت السادسه طفله كان يهتم بكل شؤنها الصغيره دماها العابها ماكان يحتمل يوما عبره واحده تسقط من عيناها حتي لو انها خرجت من قلبه لم تعد زوجته لم يبقي لها مكان بحياته لم تعد امرأته الفريده ولكن ستظل تلك الذكريات تراوده وتشعره بالحزن الا ماآلت اليه الامور تنهد بقوه ليذهب الا البيت حيث حوريته التي تفترش الفراش بكتبها ترفع شعرها الطويل باحد الاقلام وتضع الاخر بيدها ليقترب منها #حبيبه قلبي وصلت لفين لترفع عيناها وتسيل دموعها #انا فاشله مش عارفه الم حاجه انا محضرتش ولا محاضره عقبال مابفك طلاسم الكتب بكون تعبت ليزيح كتبها ويجلس امامها يمسح دموعها حبيبتي عمرها ماتبقي فاشله ابدا الي مش فهماه انا هشرحولك ماشي
لتتعلق بعنقه ربنا يخليك ليا ثم تقترب تتشممه امممم ريحتك حلوه اوي ليحدق بوجهها في ايه ياحور مالك لتتشمم بقوه انت حاطط برفيوم حلو اوي ليحك راسه #انا مش حاطط برفيوم اصلا مش عارف ليه مش مرتاحلك مطت شفتيها وقالت ليه بس كل ده عشان بقولك ريحتك حلوه اهي قلبت معدتي ارتحت قالت جملتها لتهرب ركضا نحو الحمام ليسمع صوت تقياها ليلحقها يسندها يغسل وجهها ويجلسها بالخارج
في ايه ياحور حاسه بايه بالظبط رفعت عيناها المليئه بالدموع #اصل اصل #اصل ايه ياحور انطقي #اصل انا حامل حبيبته دوما ماتنزعه من حزنه لتزرع ورودها ورايحينها العطره #انت زعلان مش كده رفعها بين ذراعيه ليدور بها وقال بسعاده زعلان انتي مجنونه هبقي اب بس دا تعب عليكي اوي قبلت شفتيه وهمست انا عارفه من اسبوع بس خفت اقولك لحسن تزعل #ازعل ازاي وانتي بتشيلي كل وجع جوايا بتمسحي حزني في لحظه وتدخليني دنيا كلها نور ملك لحوريتي المجنونه وبس اوعي تخبي عليا حاجه بعد كده قبلت وجهه بانفعال #ربنا يخليك ليا ياجاسر #ويقومك بالسلامه ياعيون جاسر دلوقتي بقي هنعد نذاكر وهقول اجمل قصص والروايات زكريا الجولحي للواحظ تظبطلك الاكل هنا وغيث وعلاء هيجبوا مربيه متخصصه عشان عشق وانيس عشان بكره هنروح نحضر مناقشه دبلومه عيشه #اللئيمه نزله دح وانا مش عارفه ادح ربنا يسعدها يارب #ويخليكي ليا يااجمل حوريه في الدنيا #مقلتليش بقي نفسك في ولد ولا بنت #اللي يجيبه ربنا خير واحنا عل اتفقنا ولد تسميه انت بنت هسميها انا ولو كانوا اتنين حور صارخه لاااااا اتنين تاني حرام عليك انفجر ضاحكا #طب تمام هاه هتسميه ايه #امممممم طب اقترح #غيث #امممم ماشي غيث حلو وهو لما احب اشتم ابيه اشتمه براحتي وكز راسها يابت بطلي #طب لوبنت هتسميها ايه #غرام #عشق وغرام #وهيام وحنين #دول مين بقي قال ضاحكا #الاتنين اللي جايين #انت بتحب العيال اوي كده #لا بحب عيالي منك بس #بحبك اووووي.....
------------------------------------------------------------------------
#حامل اجمل قصص والروايات زكريا الجولحي
جاسر الف مبروك ياعيشه#ربنا يخليك ياابيه سليم شفتي بقي ان مفيش معني للخوف اللي كنتي فيه عيشه البركه فيك ياسليم ربنا يخليك ليا علاء طول عمري بقول البت دي دحيحه مش زينا خالص غيث يابني انت اللي فاشل مبروك ياعيشه عائشه مالك يابسمه بسمه مفيش حاجه ياحبيبتي بس ديخه شويه غيث بلهفه مالك يابسمه حسه بايه #انا كويسه ياغيث متقلقش دخت بس شويه غيث ما انتي مبتريحيش نفسك ابدا حور طب روحها ياابيه عشان وشها مخطوف شويه غيث معلش ياعيشه عائشه في ايه ياغيث اهم حاجه بس طمني عليها تحرك غيث ليحتضن جميلته بين ذراعيه ليجلسها بالسياره وينطلق بها #هوديكي لدكتور #مفيش داعي انا كويسه والله بس اقف عند الصيدليه هجيب حاجه اخدها في البيت وهبقي كويسه انا بس هبطانه شويه #طب عاوزه ايه وانا اجيبهولك #لا مينفعش دي حاجه حريمي ميصحش تجبها انت نزلت من السياره لتعود بعد قليل #اتاخرتي ليه #قست الضغط بالمره ضغطي واطي شويه عشان كده دخت هروح اشرب كوبايه عصير هبقي كويسه سيب يحيي النهارده عند ماما اوقف السياره امام البوابه الداخليه ليترجل ويحملها بين ذراعيه #ياغيث مفيش داعي انا كويسه هدخل بس اخد حمام سخن #وانا هجيبلك العشاء تاكلي كويس عشان العصير هيقلب معدتك ماشي
قبلت خده ربنا مايحرمني منك بس بالله عليك متقلب الدنيا
غيث هحاول بس موعدكيش بس هنظف اللي هوسخه ماشي
هزت راسها لتدخل غرفتها ليتحرك هو تجاه المطبخ اعد لها بعض الطعام وكوب كبير من العصير ليدخل الغرفه كانت تقف امام المراه بأحد قمصانها المجنونه ليضع الطعام ويقترب ليريح راسه عل رقبتها #عنيكي بتلمع اوي امسكت يديه وضعتها حول بطنها لتتقابل عيونهما في المرآه وتهمس فرحانه اوي عشان في هنا حته منك #انتي حامل هزت راسها موافقه ليصرخ كطفل هبقي بااااابا بسمتي هتجيبلي نونو
#اشششش هتفضحنا #انا حاسس ان قلبي هيقف انا هروح اقول لامك ولعم محمود واجيب الواد يحيي واقول لجاسر اقولك هقول في ميكرفون الجامع مراتي حامل هتجيبلي حته منها مش عاوز صبيان انا كفايه عليا يحيي انا عاوز بنات كتير يعني هاتي تلاته اربعه كده انفجر ت ضاحكه انت اتجننت ياغيث تلاته اربعه ايه الي انت عاوزهم وكلهم بنات كل الي يجيبه ربناخير وبعدين هتروح تقول ايه في ميكرفون الجامع #فرحاااان اوووي يابسمه ربنا يتمملك بخير ويقومك لينا بالسلامه تفتكري الواد يحيي هيفرح ابتسمت تعلم جيدا ان غيث يحب ابنها ولكن مجرد تفكيره به في هذه الحظه جعلها تتمني فقط ان ترتمي بين ذراعيه #غيث خدني في حضنك ليرفعها بين ذراعيه ويضمها الا صدره #انتي خايفه
#شويه بس انت جنبي ودا بالدنيا والي فيها #شوفي اهم حاجه نخلي بالنا من يحيي فاكره لما دخلت انا وانتي شيلين ولاد جاسر انا عاوزهم يحبو بعض اوي ويخافوا عل بعض اوي همست انا الي بحبك اوي اوي...
-----------------------------------------------------------------------
#يونس_وغيث
في احد عيادات النساء الشهيره وقف غيث وعائشه وجاسر ويونس محمود وخديجه امام باب العمليات علاء اتى من اخر الممر #ايه ياجماعه طمنوني سليم لسه ربنا يقومهم بالسلامه يارب جاسر غيث تعالوا معايا نصلي ايناس متقلقيش ياعيشه هيقوموا ويبقوا كويسين #يارب ياايناس انا قلقانه اوي #لا متخفيش الاتنين ولدين قبل كده بس قوليلي هو مفيش حاجه جايه في الطريق #ربنا لسه مأردش يا ايناس #طب ماتكشفي انتوا دخلين عل سنه لتنجدها احد الممرضات بطفل لتسرع ناحيتها عائشه #دا بن مين فيهم
#ولد زي القمر بن مدام بسمه #طب وحور #لسه شويه #ايناس اندهي عليهم لتطلع عائشه لطفل الوردي بيدها تحتضنه بصدرها ويهمس بداخلها صوت يدعو الله بطفل مثله من حبيبها حبيبها الذي لم يتحدث مره واحده في هذا الامر تنهدت بقوه ومسحت العبره التي سقطت عل وجهها ليصل اليها غيث مهرولآ #بسمه كويسه لتناوله عائشه الصغير قائله
الف حمدلله عل سلامتها ياغيث واد عسل هيطلع معقد من يحيي عشان شبهك غيث المهم لسه مخرجتش ليه سلؤم دلوقتي هتطلع ياغيث جاسر بقلق طب وحور عائشه لسه شويه ياابيه جاسر بعصبيه مهي لو مراتك مش جوه كان زماني بقيت معاها دلوقتي استغفر الله انا اسف ياغيث الف مبروك وحمدلله عل سلامتها سليم اهدي ياجاسر دلوقتي هتخرج وتبقي زي الفل ان شاء الله هات يابني الواد خليني أأذنله ناوله غيث الصغير ليقول محمود وهو يربت عل كتفه
#عقبال مااشيل عيالك ياسليم سليم في حياتك ان شاء الله
لتخرج الممرضه باحدي الاطفال ليسرع جاسر #طمنيني هي كويسه #الحمد لله الولاده كانت متعسره شويه بس بقت زي الفل جابت ولد قمر ماشاء الله ليتناوله جاسر ويناوله لغيث
#خد عشان تحلف انك اول واحد شلته بعد ابوه طبعا غيث خلاص فشيت ماشي ياسيدي تطلع لصغير بسم الله ماشاء الله طالع قمر شبه حور ليوكزه جاسر ويقول تصدق خساره اسميه عل اسمك اصلا غيث ايه دا بجد سليم خدي ياعيشه شيلي بن بسمه اما اذن للواد التاني غيث اسمه يونس ياسي سليم سليم ماشاء الله يحيي ويونس ربنا يخليهوملك ياغيث
يونس والنبي هتسميه يونس اصيله يابسمه مش زي تؤمتي اللي معرفهاش الافي الوجع ان ماهان عليها تجيب قط وتسميه يونس لينظر اليه الجميع ويتشاركوا في الضحك
**********************************************
10 ملصقات لتصلك بقية الحلقات🌹🌹
لا تنسو الصلاة والسلام عل رسول الله🌹🌹
#عشق_الحور #الحلقه_الثامنه_والثلاثون
#عاجز كنت ناوي انزلها بكره لانه مااشوف تفاعل
ياعيشه بالله عليكي متبكيش مش بستحمل دموعك #غصب عني ياسليم كان نفسي اجيبلك طفل ليجلس بجوارها يمسح دموعها عيشه حبيبتي ربنا هو اللي بيوهب شاء وهب وشاء منع واحنا راضيين بحكمه وبعدين اللي عندك حجات بسيطه وبتخديلها علاج وبكره ربنا يرزقنا ويفيض علينا برحمته
مسحت دموعها ونعم بالله سليم انا عاوزه اعمل عمليه زرع
#تاني ياعيشه #الدكتوره قالتلي ان دلوقتي حالتي تسمح عشان خاطري ياسليم انا انها هتتكلف كتير متشلش همها انا هاخد ورثي من ابيه جاسر هب واقفا وقال بعصبيه عيشه ميت مره قلتلك ورثك ده ليكي وقفت امامه لتقول برجاء وانا هصرفه عل نفسي مش هجيب بيه حاجه في البيت عشان خاطري ياسليم متحرمنيش ان اكون ام لطفل منك
عاجز للمره الاولى عاجز عن تحقيق املها عاجز لا يمتلك مايكفي حتي عاجز عن الرد ليترك البيت باكمله ويخرج لن يستطيع العمل الان يريد فقط استنشاق بعض الهواء عائشه فتنته الخاصه عائشه المراه الوحيده التي راها في نساء الارض عائشه طفلته الجميله ولوع بها وقلبه يبكي من ألمه عليها منذ انقضاء عامهم الاول وهي تذهب للاطباء لم يعترض انها غريزه تولد مع كل انثي وهو ايضا اشتاق لطفل منها واتت نتائج الفحوصات تعاني من مرض ماله علاج ولكن عل الامد الطويل عامين انقضيا لتاخذ علاجات متعدده ترهقها جسمانيا وترهقه ماديا ولكنه لايعترض يكفيه انها لم تجرحه مره واحده ولكنه الان عاجز لايملك مال ليخضعها لتلك العمليه التي يعلم جيدا ان نسبه نجاحها قليله يعلم جيدا انها اصبحت تجرح من اي كلمه يقولها اي كائن عن الاطفال ماذا عليه ان يفعل رفع راسه لسماء الغائمه #يارب الهمني الصواب من عندك هو لايريد حرمانها وبنفس الوقت كرامته لاتسمح ان ياخذ من مالها ابنة الراوي التي استغنت عن كل رفاهيات العيش من اجله فقط تركت سيارتها كي لا تجرحه تعيش ببيت نصفه فارغ كي لا تجرحه تقوم بجميع اعمال المنزل بيدها حتي لا تحمله نفقة خادمه لم تتطلع يوما لاي شيء مما يستري نظر النساء في العيد تكتفي بخمار جديد وتعلق يابني انا لوقعدت البس في هدومي لحد ماموت مش هخلصها عائشه المراه عفوفه النفس تسعد بالقليل تشعره انه الملك المتوج الان تجعله يشعر بالعجز عامين من العلاج قضوا عل كل مالديه شعر بعبرات ساخنه تنهمر من عيناه ليحتضن ساقه ويدفن راسه بينهما ليترك لنفسه العنان ان يخرج مخزون ألمه ويشتكي لمن بيده الفرج....
طرق عل باب البيت ظنت انه عاد لتمسح وجهها وتجري سريعا لتجد محمود أمامها #اهلا يابابا اتفضل #مالك يابنتي شكلك معيطه اوعي يكون سليم زعلك قالت باختناق ابدا ياحبيبي انا كويسه وسليم عمره مازعلني اتفضل حضرتك هتفضل واقف عل الباب عبر محمود الباب لتغلقه هي #امال فين سليم ياعيشه #خرج من شويه زمانه جاي هتصلك بيه عل طول #لا ياعيشه سيبيه يجي براحته تعالي يابنتي انا عاوز اتكلم معاكي جلست امامه #اتفضل حضرتك تنهد بقوه شوفي ياعيشه ربنا يعلم انت غلاوتك عندي اد ايه انتي عندي زيك زي بسمه وحور ولما اتلاقي حد فيهم واقف في نص الطريق وبيبص تحت رجله لازم اتكلم واقولهم دمعت عيناها وقالت حضرتك شايف اني واقفه في نص الطريق وببص تحت رجلي قال بتاكيد طبعا انتي تعرفي ربنا كاتب ايه الغيب فيه ايه #لا #تمام ربنا قال يهب لمن يشاء ذي ماقال يجعل من يشاء عقيما تعرفي ربنا كتبك فين سقطت دموعها ليكمل
#انت بتعيطي واخده الحكايه بحساسيه زياده عن اللزوم كل كلمه بتتقال بتجرحك انا شفت دموعك محبوسه امبارح من مجرد دعوه من خديجه اه المال والبنون زينه الحياه بس الزوجه الصالحه هي الحياه كلها يابنتي وانتي نعم الزوجه الصالحه شهقت بقوه لتقول بانهيار حقيقي العاقر الي زي الارض البور اللي مفهاش رجا وللي لازم تروح تدفن احسنلها ووواللي لازم تقوله روح اتجوز عشان يبقي عندك اطفال بس انا مش هقدر عشان وحشه وانانيه ومش هقدر #عيشه رفعت وجهها الغارق بالدموع الا سليم الذي دخل ليستمع لانهيارها محمود يابني والله ماجبت سيره حاجه انا اصلا كنت جاي اطيب بخطرها عشان حستها زعلت من دعوه خديجه جلس سليم بجوارها ليحتضن كتفيها بذراعه لتشهق بقوه #اششششش يعني بزمتك دا تفكير واحده عاقله جواز ايه اللي هفكر فيه ياعيشه وبعدين انا ان ربنا اراد يكون ليا ذريه مش عاوزها غير منك انا بحبك ياعيشه لترفع راسها وتشهق بقوه #ماهو جاسر كان بيحب عزه وهو اتجوز حور وبقي دلوقتي بيحبها ليبتسم ويمسح دموعها #والله انتي لو عيله صغيره ماهيبقي تفكيرك بالشكل ده هو صوابع ايدك زي بعضها احنا ملناش دعوه بحياه حد وبعدين ياست عيشه انا يوم ماحبيتك عاهدت ربنا اني عمري مااجرحك دانا عايش جوا القلب دا ازاي اجرحه محمود تمام امشي انا بقي لحسن بقي شكلي وحش اووووي في القعده دي سليم عجبك كده الحج يقول علينا ايه دلوقتي وبعدين ازاي ياست هانم تعدي قدام ابويا بشعرك هاه لتحدق في وجهه نعم مش حرام عل فكره ليلدغ خدها طب مانا عارف بس بغير اومي يابت فزي يابخيله اعمللنا حاجه نشربها تحركت للخارج ليتنهد بقوه
#عمري ماتخيلت انها تفكر بالطريقه دي ابدا محمود طبيعي ياسليم سليم بحنق ايه اللي طبيعي فيها محمود عشان دي سنه الحياه يابني لو مفكرتش النهارده هتفكر بكره سليم دي لو كانت عاقر بجد عمري ماهجرحها الجرح ده قطب بين عيناه تقصد ايه ياسليم سليم بعجز ااقصد ان ابنك هو اللي عاجز يوفر فلوس العمليه محمود بسعاده يعني عيشه ممكن تعمل عمليه وتخلف هز راسه موافقا ايوه بس عارف عمليه زي دي عل الاقل عشان تعملها في حته نظيفه بدكتور كويس يبقي معايا ميت الف اجبهم منين تنهد محمود بقوه وقال انا فاهم انت بتفكر ازاي بس دي بنت الراوي #بابا من فضلك
مجمود بجديه #اسمعني يابن محمود سيدك النبي صلي الله عليه وسلم كان فقير بيشتغل بمال الناس ربنا اغناه منين
قطب بين عيناه #تقصد ايه#رد عليه منين مرر يده في خصلات شعره من مال ستنا خديجه #ولما بقي نبي كان بينفق عل الدعوه من مالها برضه مشفهاش بتمس كرامته في حاجه مشفش انه اقل منها يبقي ليه تحرمها وتحرم نفسك من نعمة ربنا موفرهالك ومديك مكانها ليه تسيبها تنجرح وتتعذب وتنهار وتشوف نفسها عاجزه وفيها نقص وانت في ايدك تجبر كسرها ليه يابني فهمني سليم انا مكنتش متخيل انها بتفكر بالشكل ده اصلا #امال فاكرها بتفكر باي شكل غارت مثلا من حور وبسمه ومرات علاء مراتك مش من النوع ده عيشه كل اللي بتفكر فيه انت وبس حبها ليك اللي مخليها خايفه انك تضيع منها انت في ايدك جوهره ربنا رزقك بيها متكسرهاش يابني عشان معني انها تقول الكلام ده وهي عارفه ان في امل انها تخلف يبقي عرضت وانت رفضت انا ماشي يابني وفكر في اللي قلتولك كويس تابع محمود ينصرف ليدفن راسه بين ذراعيه اباه محق انهيارها بهذا الشكل لانه اغلق كل الابواب بوجهها #هو بابا مشي رفع عيناه لها ليبتسم #هو انتي لبستي طرحه بجد #مش بحبك تزعل مني وقف امامها ليرفع وجهها ويزيح حجابها انا عمري ماازعل منك ياحبيبتي قالت بانكسار حقك عليا انا مكنتش اقصد احسسك بالعجز بس مش هستحمل تبقي لواحده غيري والله هموت تلمس شفتيها ليهمس ياعيشه انا مبشوفش في الدنيا غيرك انت فتنتي حقك انتي عليا انا موافق تعملي العمليه بس هردلك الفلوس لما ربنا يفرجها احتضنته بقوه لتهتف بانفعال #انا بحبك اوي ياسليم رفع وجهها وقال بس هردوهم تعلقت بعنقه#تحب اكتبك وصل امانه ارحمني بقي
-------------------------------------------------------------------------
#عتاب_اخ
ابيه جاسر انا كنت عاوزه اكلمك في حاجه انا كنت هقول لماما بس مش عاوزه حد يعرف حاجه حتي حور قام جاسر من خلف مكتبه ليجلس امامها #ايه الحكايه ياعيشه قلقتيني
فركت يدها #اااانا كنت عاوزه يعني نصيبي في ورث بابا عشان محتاجه فلوس كتير شويه قطب بين عيناه المبلغ اللي انتي عاوزه بس فهميني ايه الحكايه #اصل انا بقالي سنتين بتعالج عشان اخلف و...قاطعها وازاي تخبي عني حاجه زي دي وهو جوزك حمل علاج من ده اخص عليكي ياعيشه وانا اللي بقول عيشه بنتي مش اختي #سليم هو الي قالي مقلش لحد عل الحكايه دي عشان كده محدش يعرف وهو مأثرش الفلوس كلها الي كان بيشتغل بيها كان بيجيب بيها علاج
#سليم طول عمره راجل انت مش متخيله الحكايه دي كبرته في نظري اد ايه بس في امل مش كده #لازم اعمل حقن مجهري وانت عارف عمليه زي دي تكلفها عاليه اوي و....
قاطعها من جنيه لمليون ياعبيطه انتي بنت الراوي ولو عايزه تعمليها بره اسفرك سقطت دموعها #دا سليم وافق بالعافيه وبيقولي دي فلوس سلف وهردها #انا مشفتش في حياتي حد كده بس الصراحه سليم اوفر زياده عن اللزوم ولا يهمك في مركز في المانيا هحجزلك فيه وبطلي هبل انتي كمان ميراثك من ابوكي في الارض والمصانع يفضل زي ماهو دا لعيالك ان شاء الله سليم فين دلوقتي قالت بخوف في العياده بس بلاش تكلمه ياابيه #هوانا عيل صغير تعالي معايا اوصلك عشان عاوز اتكلم معاه ترجلت عائشه من السياره امام البيت #عيشه ادخلي انتي البيت انا هروح لسليم تحرك جاسر لداخل ليهب العامل واقفا #جاسر باشا مرحب منور العياده #د سليم عنده حد #اه بيكشف علي معزه بس هبلغه
جاسر معاه بني ادميين جوا اشر ف لا صاحب المعزه هييجي ياخدها كمان شويه #طب خلاص انا هدخله دق جاسر عل الباب ليدخل عندما سمح له بالدخول #سوري ياسليم قطعت عليك مع المعزه ليرفع سليم وجهه ويقول ضاحكا كده برضه قطعت الحظه الرومانسيه دي بس ايه الزياره الحلوه دي؟ تشرب ايه بقي اقترب وجلس عل المقعد انا جاي اعاتب مش اضايف اخرج سليم العنزه لاشرف ليجلس امامه #تعاتب ليه انا زعلتك في حاجه #في حجات مش في حاجه واحده قطب سليم طب انا عملت ايه #شوف ياسليم اول حد لاحظ انك متعلق بعيشه كانت حور وقالتلي عشان كده حطيتك تحت عيني سألت عليك في الجامعه وبعت سألت في جامعه بره لحد مااطمنت ان سليم راجل عارف ربنا وهيصون اختي بس انت منطقتش برغم اني كنت بشوف نظرات حبك في عنيك بتفلت منك غصب عنك وهي موجوده لحد ماطلعت في دماغ حور تسمعك ان عيشه جالها عريس وهي فعلا واحد من معيدين الكليه اتكلم عليها بس انا رفضته عيشه امانه بابا في رقبتي ومش هديها الا لراجل اثق فيه يحبها ويتقي ربنا فيها والرجل ده انا شفته انت وربنا يشهد انك فعلا قريب مني زي غيث واعتبرتك في مكانة اخويا بالضبط #تمام هو الكلام انا اول مره اعرفه بس ربنا يكرمك عيشه دي كل دنيتي وربنا يشهد وانت كمان انا اعتبرتك اخويا انت وغيث يمكن علاء بعيد شويه بس برضه بعزه #دا مش حقيقي عشان انا لو اخوك فعلا كنت قلتلي عل موضوع عيشه اجمل قصص والروايات زكريا الجولحي #الحكايه مش كده انا بس مكنتش عاوز حد يعرف انها بتتعالج عشان محدش يجرحها بكلمه حتي لو مش قاصد #واحترمت الكلام ده ويمكن يكون عندك حق فيه عشان الموضوع ده حساس بس مش هي دي الاخوه عشان ده لو كنت معتبرني اخوك فعلا انا هحكيلك حاجه محدش يعرفها غيري انا وغيث بعد موت عمي مراد الي هو ابو عزه مراته اجت البيت طلبت بورثه برغم انها عارفه ان عمي مراد فض الشراكه واخد ميراثه فعلا في المصنع بس كان ليه نصيب في الجنينه الشرقيه بابا تمنها وبالسيوله الموجوده كلها اللي عنده اداها لسهير واتنازلت عنها في السنه دي محصول الارض مغطاش وانتاج المصنع كنت قاعد مع بابا في المكتب برغم اني كنت لسه صغير بس بنحاول نشوف حل مكنش في حل غير اننا نبيع ارض يااما هنعلن افلسنا ماما كان عندها ورثها من ابوها وبابا كان زيك لو هتدبحه مش هيمد ايده عل فلوسها عشان كده مقلهاش وحذرنا حد يقولها ابو لسان مسحوب منه راح قلها واتفرج بقي الحجه زينب وهي واقفه بتعاتب وتفهمه ببساطه ان هما الاتنين مركبهم واحده ولما واحد يتعب التاني لازم يجدف مكانه وفعلا بابا اخد ورثها كله ومشينا بيه الشغل هو فضل شيلهالها وقبل مايموت كتبلها الجنينه الشرقيه وقالي دي فلوس امك ملكوش دعوه بيها انك تتسند عل مراتك لا ده يقلل من رجولتك ولا يمس كرامتك في اي حاجه انا عارف انت اد ايه مستصعب الحكايه بس الي عاوز افهمهولك ان انت مكانتك عاليه اوي عندي ياسليم يكفي ان انت اتحملت علاج عقم وانا عارف كويس اوي دا مكلف اد ايه تلت سنين لا اشتكيت ولا عرفت حد لما بابا اتوفي انا وعلاء ونصيب غيث كبرنا الشغل وفتحنا مصنع العاشر نصيب ماما في ورث بابا قلتلي انا وعلاء ان نص نصيبها هتكتبه لعيشه احنا رجاله وهي البنت الوحيده ووفقنا عن رضي فاصبح لعيشه ميراثها من بابا ونص ميراث ماما بعد موت بابا واول ارباح للمصنع حسبت نصيبها وعملت بيه حساب توفير في البنك وكل سنه بحطلها فيه نصيبها في الارباح ودي حاجه محدش يعرفها الا انا وغيث حتي ماما متعرفش الحكايه دي الحساب ده انا هاخد عيشه معايا بكره ونحوله باسمك عشان تعرف تسحب منه #بس #متقطعنيش واسمعني للاخر في مركز في المانيا للحقن المجهري دا تقريبا اشهر مركز في العالم عشان تسافروا وان شاء الله العمليه تنجح احتمال تكملوا فتره الحمل هناك يعني هتبقي محتاج سكن والحكايه دي الي هينفعك فيها غيث عشان ليه علاقات كتير بره وانا هبدا اتصل بالمركز عشان تسافروا في اقرب وقت #مش عارف اقول ايه #متقلش حاجه بس خد بالك منها عشان محدش هيعرف يسافر معاكو الا انا ولا غيث وعلاء اصلا ايدك منه والارض
تنهد سليم بقوه وهز راسه بعجز #سليم لو بسمه كانت مكان عيشه وانت كنت مكاني كنت هتعمل ايه في غيث لو حكم رايه ورفض ان اختك الي هو اخدها مريضه يعني ملوووش ذنب في دا عشان شايف ان دا يجرح كرامته حرمها وحرم نفسه انهم ياخدوا بالاسباب المتاحه وربنا ينعم عليهم بطفل
رفع عيناه ونظر اليه فاكمل محدش هيعرف غير غيث حتي ماما وحور مش هقولهم بس الكل لازم يعرف انك مسافر عشان العمليه غيث لازم يعرف عشان هو اللي بينزل ارباحها كل سنه في البنك تنهد بقوه وهز راسه موافقا فقال جاسر اهم حاجه بس اوعي تسيب البت في المشفى وتعاكس بقره ولا معزه من المانيا ليضحك سليم لا لا انا بحب انتاج بلدنا
#اصيل ياسليم نعم سعيد وكلمات جاسر كانت كافيه برد كرامته ليخرج من العياده ويذهب للبيت ليري عائشه تزرع الغرفه مجيئا وذهابا #في ايه ياعيشه مالك قالت بارتباك ممفيش بس اصل ابيه قاطعها حضري التحاليل والاشعه بتاعتك عشان نبعتهم بالفاكس للمركز في المانيا واستعدي بقي ياحلوه لشهر عسل طويل عشان ان شاء الله نرجع من بره ببننا تعلقت بعنقه #ربنا يخليك ليا ربنا ميحرمنيش منك ابدآ احتضن وجهها وقال بعشق عشق يخص عائشته وحدها دون غيرها من النساء ويخليكي ليا وبعدين انت متعرفيش ان خطر تقربي مني كده #ليه ياحبيبي #عشان بحب ادي لكل حاجه حقها بضمير اوووي قال جملته ليرفعها بين ذراعيه لغرفة نومهما ويصفق الباب بقدمه....
**********************************************
10 ملصقات لتصلك بقية الحلقات🌹🌹
لا تنسو الصلاة والسلام عل رسول الله🌹🌹
#عشق_الحور #الحلقه_التاسعه_والثلاثون
#اناني
يعني العيب في اختك #ماما مينفعش كده انا قلتلك عشان لما تيجيلك متعتبيش عشان متجرحيهاش #هجرح بنتي ياجاسر بس ازاي متقوليش #سليم اللي طلب منها كده ولولا انهم هيسفروا مكنش هيقول #وهو سليم حمل مصاريف سفر #متقلقيش كله تمام هو مأمن حاله وانا عرضت عليه لو احتاج مساعده يقولي #طب ادي لاختك فلوس قبل ماتسافر تبقي معاها احتياطي #انا مفهم عيشه لو احتاجت اي حاجه تليفون وهبعتلها عل اقرب بنك متقلقيش بس انا عاوز افهم اشمعني غيث يعني اللي انت متبنياه اوي كده قبلت الطفل النائم باحضانها وقالت باسمه عشان شبه ابوك الله يرحمه
#ياسلام طب مانا شبه ابويا #لا انت واخد مني بس غيث دا حته من ابوك حتي ريحته وبعدين مراتك عندها امتحانات بتذاكر وحامل ووراها تؤم قرود بيجروها وراهم في البيت كله وفي الاخر ييجو يستخبوا منها تحت السرير بتاعي
جاسر ضاحكا مش كان نفسك تشوفي عيالي شوفي واشبعي ياحبيبتي#يتربوا في عزك ياحبيبي دي اراده ربنا طبعا بس صحه حور تعبت ياجاسر تلت مرات حمل في اربع سنين كتير عليها يابني انت خايف تهرب بتربطها بالعيال #يعني رزق وربنا بعته اقوله لا #بس مش عل حساب صحتها ياجاسر
#يعني مطلوب مني اييه #يعني مطلوب توقف خلفه شويه تقوم بالسلامه وتاخد وسيله عشان ترتاح حور تعبت اوي في ولاده غيث #ربنا يسهل طب ماتقولي الكلام ده لغيث مهي بسمه كمان حامل ويونس قد غيث #بسمه كبيره ياحبيبي وسابت فتره بين يحيي ويونس وبعدين هو انتو بتتسابقوا مين فيكوا هيجيب عيال اكتر وبعدين لعلمك كلمته وهو قلي لما تقوم بالسلامه هتاخد وسيله عشان تفوق للعيال عارف انا كنت قلقانه لما غيث خلف ليغير معاملته ليحيي بس هو فعلا حاسس انه ابنه الكبير #ياامي غيث اتربي يتيم قاطعته يتيم في عينك داانا كنت بدلعه اكتر منك #ربنا يخليكي لينا ياست الكل وتفرحي بعيال عيشه كمان #آمييين يارب قال جملته ليترجل لغرفة اطفالها وكما ادعت امه قروده الصغار لما تلومه امه انهم زهره حياته يحب مراقبتهم ورسمهم جميعا ليري تغير ملامحهم الصغيره يعشق مشاغبتهم وصراخهم المزعج توافقهم القليل مع بعضهم عندما تجلس طفلته الكبيره تلاعبهم لتعلمهم الالوان والاحرف وتحفظهم القران تنهد بقوه ليرفع عليهم الاغطيه ويتوجه ناحيه غرفته ليري الجميله تغطو في النوم عل احدي كتبها وجهها يصرخ من الاجهاد للاسف امه محقه هو خائف من نقصان حبها من سنها الصغير من ابتعادها عنه الاولاد كوتد يغمس في الارض وهو يحتاج للمزيد والمزيد من الاوتاد التي تجذبها دوما نحوه تفكير اناني حقير ولكنه عاشق يخشي زوال عشقه من عينيها يريد ان ترتبط به اكثر ولكن عل حساب ماذا انهاكها وضعفها الواضح زفر بقوه ليتقدم نحوها ويرفعها من عل الاريكه انها منهكه لدرجه الاعياء لم تستطيع حتي فتح عيناها ينزع عنها حذائها ويرفع عليها الاغطيه ليتمدد بجوارها يتلمس بطنها المنتفخ يحب هذا يحب رؤيتها تحمل جزء منه بداخلها ابعد خصلاتها ليمرر اصابعه عل شفتيها سمرائه الفاتنه التي تحتمل تفكيره المعوج بصبر وحكمه تحسد عليها تحتويه دوما وكانها هي الاكبر سنا تنهي دوما تشتته بلحظه لتتقلب بنومتها وتحتضن خصره ثم تفتح عيناها الممتلئه نعاس #اجيت امتي #لسه جاي من شويه نامي ياحبيبتي انتي تعبانه لتعتدل جالسه اجمل قصص والروايات زكريا الجولحي تفرك عيناها هحضرلك العشا عل طول #انا اكلت في المصنع ارتاحي انتي شكلك تعبان لترتمي عل صدره #ااااه لوتعرف ياحبيب قلبي وانت معايا بحس بايه ابتسم رغما عنه ورفع وجهها #بتحسي بايه نظرت بعيناه وهمست بص في قلبي ياعيون قلبي شوف كام حاجه بتتمناك فرحه وشوق واماني كبيره وليالي حب بتسناك لتتسع ابتسامته ويتلمس شفتيها كل دا عشاني هزت راسها موافقه لتهمس من يوم ماعرفتك والدنيا ليها طعم جديد والجنه اللي بيحكوا عنها مبقتش بعيد كل قصه حب فيها حاجه منك كل نسمه فجر بتكلمني عنك ليريحها عل الفراش ويكمل عل البقيه الباقيه منها يلتهمها بعشق بشغف مهوووس لايتفجر بداخله الا لاجلها وحسب حوريته الجميله بعشقك ياحوريتي وبعشق حياتي معاكي منفعل عاشق يتفجر عشقه ليطيح بالمسكينه الصغيره المتاوهه بصوت عالي ولكنه ابعد من ان يستمع حتي صرخه جعلته يفيق #ااااااااه جاسر انا بولد....
-------------------------------------------------------------------------
#توقف_قلب
الحاله مطمنش واحتمال كبير نفتح قيصري جاسر بعصبيه مرتعشه يعني ايه مطمنش اعملي اي حاجه بس تبقي كويسه
غيث جاسر اهدي بس عشان نفهم هي مش لسه في السابع يادكتوره عقدت ذراعيها وقالت بتحدي تمام والمفروض انها ولدت قبل كده في السابع وجاسر باشا عارف الكلام ده زي ماهو عارف برضه انها حامل في تؤم واحنا موقفين من اول الشهر اي اتصال لان وضع الاولاد ميطمنش غيث تمام الكلام دا كله مفيش منه فايده الحل ايه دلوقتي #زي ماقلت هنفتح قيصري بس احتمال نفقد واحد من التؤم جاسر بالحاح بس هي هتبقي كويسه مش كده #ان شاء الله ادعيلها وعاوزين تلت اكياس دم عشان هي بتنزف غيث بقلق تمام انا هشوف حكايه الدم دي دخلت الطبيبه ليرتمي جاسر عل كتف غيث
هتروح مني ياغيث انا غلطان مش عاوز عيال بس تقوم انا خايف اوي ربت غيث عل كتفه وقال اهدي ان شاء الله ربنا هينجيها وهتبقي زي الفل #انا السبب بس والله نسيت غيث بجديه وبعدين انا عمري ماشفتك كده اهدي ووحد الله اجمل قصص والروايات زكريا الجولحي #لا إله إلا الله طمني قولي هتبقي كويسه #هتبقي كويسه ان شاء الله اجمد بقي شويه انا هروح اتصل عشان اجيب الدم وانت صلي وادعيلها هز راسه موافقا ليتحرك غيث يرفع هاتفه #ايوه ياسليم فوقلي كده ومتردش عشان عيشه متتخضش حور بتولد الحاله مش كويسه ومش ناقصه شده اعصاب حريم تعالالي عل المشفي عشان جاسر منهار انا رايح اجيب دم عشان هتفتح قيصري
#ارجعله انت وانا هتصرف في الحكايه دي هجبها واجي اغلق سليم الخط لتقول عائشه في ايه ياسليم غيث بيتصل دلوقتي يبقي في كارثه هب واقفا ليبدل ملابسه مفيش كارثه ولاحاجه نهدي شويه الحكايه كلها حور بتولد اومي اتوضي وصلي وادعيلها هبت واقفه #ياحبيبتي ياحور طب هاجي معاك #لا انا لسه هروح بنك الدم عشان احتمال تولد قيصري
ادعيلها ياعيشه واول ماتقوم بالسلامه هاجي اخدك تمام تابعته يخرج لترفع يديها يارب قومها بالسلامه ومتخسرناش فيها وصل سليم المشفي ليجد غيث ويونس في مواجهته
#طمني ياغيث يونس بانهيار حور بتموت ياسليم سليم بعصبيه انت تخرس خالص مش ناقصه شده اعصاب غيث بحزن ادعيلها ياسليم خرجت عل العنايه والولاد في الحضانه الدكتوره بتقول لوعدي النهارده حالتها هتستقر بس العيال نزلين قبل معادهم والرئه لسه مكتملتش تعالي نودلهم الدم عشان الدكتوره سألت عليه من شويه #طب جاسر فين بلع ريقه بصعوبه ربنا يلطف بيه قاعد قدمها في العنايه الدكتوره لما شافت انهياره سبته يقعد جنبها مش عاوز يتحرك ولا ينطق #ياخفي الالطاف يارب الطف يالطيف صامت عيناه معلقه بالشاشه التي تعلن ان قلبها مازال ينبض يمسك يدها البارده بين يديه وهو في مكان اخر وصوتها يختلط بصوت ضحكات صغاره عشق وانيس وحتي غيث الصغير يضحك لتستشعر وحدها وجوده تبتسم لابتسامته #تعالي يابابا العب معانا ليجلس عل الارض بجوار صغاره #تعالي ياحجه زينب شوفي ابنك وهو بيلعب لتحتضنه عشق ننا بتلعب معانا حور شفت بقي امك بجلالك قدرها بتلعب معاهم ليتعلق غيث الصغير برقبتها ويغرز اسنانه الصغيره بها لتصرخ ويجري الصغير لتجري خلفه #مش هعتقك ياغيث حتي تكاد تمسكه ليتجمع عليها التؤم ليحموا اخيهم ويقوموا بدغدتها لتتمرغ بالارض #جاسر الحقني #ولااعرفك مش بتلعبي لتتهامس هي والثلاثه الصغار ثم يتوجهوا نحوه لينقض عليه الاربعه ليوقعوه ارضا يضحكو وضحكاتهم ترج المكان صوتها يتردد باذنه وهي تعلم صغاره القران #قل هو الله احد صوتها العذب وكلماتها الرائعه قربها جنته يد وضعت عل كتفه ليرفع عيناه لغيث الذي يقف امامه وتسقط دموعه غيث وحد الله ياجاسر ان شاء الله هتبقي كويسه اوم ياحبيبي قوم تعالي معايا نطمن عل العيال #مش عاوز حاجه خلاص مش عاوز عيال بس تقوم انا كنت عاوزهم عشان متسبنيش انا اللي عملت فيها كده ياغيث والله العظيم نسيت هي هتقوم صح حور مش هتسيبني ياغيث صح امسك غيث كتفيه وهتف بوجهه
فووووق قوم اتوضا وصلي وادعيلها لتسقط دموعه اكثر ويقول باختناق والله ماقادر مش قادر اقف عل رجلي
لتسقط دموع غيث جاسر الجبل الوتد الذي يجمع بيت الراوي بل البلد باكملها ينهار بهذا الشكل ويبكي كطفل منهار يمسح دموعه #جاسر احنا كلنا محتاجنلك #وانا مش عاوز حاجه غيرها قول يارب ليصرخ ياااارب انا ملييش غيرك متموتش قلبي حي يارب يااارب الطف بيا يارب متخلنيش اعيش الكسره دي ليخرج غيث سليم بلهفه #طمني ياغيث غيث جاسر بيموت جوه انا اول مره في حياتي اشوفه كده دا دفن ابوه ومنهارش كده #يونس كمان منهار اووي معلش ياغيث روحله انا شخط فيه جامد لمااجيت وانا هدخل لجاسر تحرك غيث ناحيه يونس الذي يجلس بالارض يحتضن ساقيه ويدفن راسه بينهما ربت غيث عل كتفه ليرفع وجهه ويقول بقهر ماتت مش كده #والله كويسه هي بس لسه مفأتش قوم ياحبيبي متعدش كده في الارض #بس انا معنتش موجوع الوجع وقف قلبي بطل يوجعني انقبض قلب غيث لسبب لا يفهمه ليتحرك ناحيه الغرفه الزجاجيه حركه اطباء واحد الامن يتوجه ناحيه الغرفه جاسر يصرخ #حوووووور يدفعه رجل الامن وسليم ليسرع ناحيته ليضمه عل صدره عيون سليم الباكيه وصوته بالاسترجاع عاجز عن النطق عن فعل اي شيء لحظات وكانها الدهر لتصدر صرخه من يونس تنتشل الجميع من صدمته #ااااااه حور عايشه ليخرج جاسر امامه ويقو بارتعاش هي عايشه صح يايونس ليرتمي بين ذراعيه ويقول والله عايشه وهتفوق تخرج الطبيبه من الداخل الحمد لله قلبها اتوقف دقيقه بس ودا وارد في حالتها بس الحمد لله قلبها رجع تاني ومعدلاتها استقرت وان شاء الله هتفوق وهتبقي كويسه غيث احنا متشكرين جدا الطبيبه هما الاولاد بس اللي هيفضلو شويه في الحضانه قدمنا سته وتلاتين ساعه علشان نشوف نتيجه الحقن اللي عملناه وربنا يسلمهم ان شاء الله ليخر جاسر عل وجهه ساجدا #اللهم لك الحمد اللهم لك الشكر ليرفعه سليم من عل الارض #قوم ياجاسر احنا في ساعه اجابه الفجر اذن يلا عشان نصلي جماعه..
**********************************************
10 ملصقات لتصلك بقية الحلقات🌹🌹
لا تنسو الصلاة والسلام عل رسول الله🌹🌹
#عشق_الحور #الحلقه_الاربعون
#هزه_عنيفه
هاي عمو غيث اجاه يحيي بابا حبيبي جه ليجري عليه ويتعلق بعنقه يحيي وحشتني خالص خالص بسمه يحيي انزل خد عشق وانيس وادخلو اوضتك لعبهم يحيي #طب ويونس وغيث فرك غيث راسه #هتعرف تاخد بالك منهم يحيي وهو يشب عل قدميه طبعا انا كبرت وبقيت راجل لتقترب الجميله ذات الشعر البني وتشد بنطاله #عمو غيث هي ماما وبابا فين رفعها بين ذراعيه وقال ان شاء الله يرجعو قريب عشق طب والنونو الجديد تنهد ان شاء الله يبقوا معاهم يحيي بعصبيه بابا من فضلك نزل عشق حدق بالصغير ليه بقي ياسي يحيي عشان مينفعش تشيلها والفستان بتاعها اترفع وو انزل عشق #باس باس انا مش فيقلك من اصله هبقي اتكلم معاك في الموضوع ده بعدين انتظرت بسمه انصرافهم لتقول بلهفه طمني ياغيث ارتمي عل الاريكه متاوه بالم اجمل قصص والروايات زكريا الجولحي #زي ماهي يابسمه الولاد الحمد لله حالتهم بتتحسن بس هي هز راسه نفيا #يعني ايه ياغيث دي بقالها ست ايام #ربنا يلطف بيهم انتي لوشفتي شكل جاسر هيصعب عليكي دا مبينمش ومبيكلش تقريبا بيشرب شويه الميه بالعافيه #ربنا يلطف بيه انا خايفه اوي ضمها بين ذراعيه وقال وانا كمان خايف اوي عارفه اللي مطمني يونس يونس الوحيد الي بيقول انها هتبقي كويسه عشان الوجع بيقل عارفه انا متخيلتش حقيقه الرابطه اللي بينهم الا ماقلب حور وقف هو الي قالي وهو كمان الي قلي انها عايشه #ربنا يخليهم لبعض ويرجعك بالسلامه ياحور #يارب المشكله دلوقتي في عيشه رفضه تسافر وميعاد حجزها بعد يومين دااحنا اخدنا ميعاد قريب بالعافيه #انا هكلم سليم #سليم مشجعها مش عاوز يسافر الا لما يطمن عل حور #ربنا يزيح الغمه ويفك الكرب انا هدخل احضرلك الحمام انت محتاج تنام ياغيث #مفهاش نوم انا هاخد حمام ومعلش جهزيلي لقمه يمكن يرضي ياكل تابعها ليريح راسه للاعلى متعب منهك نعم ولكن قلبه متالم بشده حال جاسر ذكره بحاله عندما ماتت سماء شعور الضياع والتمزق احدهم ينتزع منك الروح فتشعر بعذابها ولكنها لا تخرج لتعيش بعذاب مستمر #غيث ابقي فوت عل ماما طمنها عشان قلقانه هو علاء مأجاش هب واقفا وقال بعصبيه والنبي يابسمه متعصبنيش انا عل اخري وقفت امامه وقالت
غيث خدني في حضنك عاوزه اطمن ضمها بين ذراعيه ليتشمم رائحتها العطره ياااه يابسمه كنت محتاج اوي الحضن ده لترفع راسها وتقول طلع صدقه واوهبلها ثوابها واستغفرلها ياغيث حدق بوجهها #تقصدي مين تنهدت بقوه انا فاهمه ياغيث ان اللي حصل هيخليك تفتكر غصب عنك ليقبل جبينها ويهمس ربنا يخليكي ليا يارب مدد غيث جسده المنهك بالماء الساخن بالمغطس ليريح راسه للاعلي ارتسمت عل وجهه ابتسامه من بسمته المتفهمه غريب ان يعرف احدهم ماتفكر به دون النطق غريب ولكن ممتع ان تعيش مع امراه تستطيع قراءه عيناك ككتاب مفتوح مترجم بلغتها الخاصه تنهد بقوه لا ينكر ان حال جاسر مشابهه لما عايشه بعد فقد سماء ولكن الغريب انه لم يتذكرها هي نعم ترحم عليها لقد حملت اسمه وحجبت قلبه لعشر سنوات بعد فراقها ولكنه لم يذكرها بسمته رسمت له حياه رائعه يحيا بداخلها هو واطفاله يحيي ويونس وهذا الزائر الجديد يعشق يونس ولكن ليس بمقدار يحيي ذلك الفتي الذي يحمل ذكاء امه وروحها الطيبه واكتسب منه عنفوانه وواضح انه اكتسب الغيره المفرطه الذي اكتسبها هو شخصيا من عشق بسمته يحيي يقلده في كل شي طريقه تناوله الطعام حديثه عصبيته وكان يحيي هو ظله وامتداده عل الارض تنهد بقوه ليسترجع هذا اليوم السيء الذي عاد به من المدرسه يبكي #مالك يايحيي لن ينسي تلك النظره لوم عتاب شيء لا يفهمه بعيون الصغير لينحني امامه #في ايه يايحيي #المس بتكدب وتقول ان انا اسمي يحيي حسام اغمض عيناه وقال بس هي مكذبتش #بس انت بابا صح #صح انا بابا وانت ابني الكبير اللي بربيه من وهو قد كده وبيقولي ياغيت اوبح #لا انا مش كنت بقول كده #لا كنت بتقول كنت صغير اوي حسام دا يبقي بابا بس هو مات وماما لسه حامل فيك وبعدين ياسيدي في يوم وانا نايم هنا لقيت ولد شقي معرفوش طالع فوقي وبيصحيني #دا انا #دا انت بس اول ما شفتك حبيتك اوي وفضلت شيلك طول اليوم كنت جاي مع ماما لحور بعد كده اتعلقت بيك اوي وحبيتك اوي وقعدت ادعي ربنا كتير كتير يارب خلي يحيي ابني وخليه يحبني زي مانا بحبه وربنا استجاب دعوتي مش انت شفت صور الفرح بتعتي انا وماما مش انت كنت معانا وانت صغنون خالص #ايوه #اهو من وقتها بقي ربنا اداني احلي واغلي ولد بحبه اوي #انا كمان بحبك اوي يابابا #شفت بقي ربنا بيحبك اد ايه كل الاولاد عندها بابا واحد بس انت بقي #عندي ببهيتين بابا عايش مع اسمي وبابا عايش معايا ليحتضنه بين ذراعيه #صح ياحبيبي عندك ايه #ببهيتين تنهد بقوه لقد مر بنفس الشيء عندما علم باختلاف اسمه هو وجاسر يومها والده اخبره بحزم #انت ابن اخويا ماما رضعتك عشان تبقي ابني من الرضاعه يعني انت ابني بس شايل اسم اخويا ياغيث فهمت يحيي يمس هذا بداخله شعور اليتم لذا يحاول منحه ماكان يعجز عمه عن منحه اياه بعد قليل كان يتحرك للخارج حمام ساخن طعام شهي وجو اسري دافيء ليتحسس بطنها المنتفخ #عارف انك تعبتي اوي الايام اللي فاتت الضغط كبير عليكي اوي #ازمه وهتعدي ان شاء الله انيس بيعيط جامد زي مايكون قلبه حاسس #مع ان اللي سالت عشق #انيس متأثر اكتر بس مش بيعرف بيتكلم زي عشق #طب وغيث #لا غيث دا ملوش علاقه بالاتنين هو اهم حاجه عنده نناه هي اللي بتاكله وتغيرله تقريبا متبنياه #عشان شبه بابا الله يرحمه #يااااه اد كده كانت بتحبه #ولسه بتحبه بابا خرج من البيت وهي وراه عشان ترجعه مشلوله #غيث انت محتاج بجد تنام #مش هقدر يابسمه مش هينفع اسيبه اكتر من كده بس كان لازم اجي اطمن عليكوا قبلت راسه #طب كل بقي وانا هعملك كوبايه قهوه كبيره علاء ماجاش ترك المعلقه من يده وقال بغضب تاني يابسمه طب بتفوري دمي ليه عل الاكل وقفت امامه خلاص دا كان سؤال حسن او حسين او محمود اي حاجه يعني #ود ول مين بقي ياست بسمه حكت راسها وقالت #بص ياغيث ياحبيبي انت تاكل زي الشطور الامور عل مااعملك قهوه ومش هتكلم خالص عشان انت قله النوم مخليه تفكيرك مش مظبوط ماشي قالت جملتها ووقفت تصنع القهوه تناول بعض الطعام وقال انتي عارفه لو شفت خلقه علاء اقل واجب هطحنه #التمس لاخوك المسلم قال بغضب التمس له العذر عشان الباشا ياحرااام راح يصيف مع مراته وحماته مش كده قالت بغيض بيصيف انت بتهذر مش كده #لا مبتهببش #امال مين اللي مشغل المصنع زفر بقوه بشغله بالتليفون وبطمن عل شغل مصر ربتت عل كتفه وقالت بحب معلش ياغيث تعالي عل نفسك ومتقلش لجاسر #هو جاسر حاسس بحد ولا بحاجه دا الدكتوره قالتله العيال اتحسنت يمكن يروحلهم يخرج حتي من الاوضه مبيتكلمش غير مع يونس وبس دا جيبله سرير في الاوضه بتعتها عشان ينام عليه الدكتوره تقريبا مستنيهاها بس تفتح عنيها وهترمينا كلنا بره المشفي بتعتها #بيتكلم مع يونس عشان بيحس بيها مش كده #بغباء بيحس بغباء يعني هي في غيبوبه مش حاسه بحاجه هو بطنه توجعه ليييه والدكتوره تقول فعلا الجرح كان شادد الصبح جاسر بيقوله هي كويسه يايونس قاله هي كويسه هي بس نايمه ودا ماصدق فضل يهز فيها وينده عليها لم علينا المشفي كلها ومش عاوز يقتنع انه كان بيطمنه هدناه بالعافيه قلبي وجعني اوي عليه الصدمه وحشه اووي يابسمه احتضنت راسه وربتت عل شعره #ان شاء الله هتقوم وهتبقي كويسه ضمها اليه ربنا يخليكي ليا عارفه انا حاسس بوجعه اوي فكرني بحالي والوجع اللي كنت فيه بس جاسر اسوء عارفه يمكن لو سماء كانت ماتت وسبتلي طفل كنت هتوجع برضه بس مش هنهار كنت هرجع لدنيا عشانه جاسر بقي مش شايف اي حاجه غيرها ولاعياله اللي في الحضانه ولاالكبار حتي بيعيط بحرقه انا كنت عاوزها متسبنيش مش عايز عيال ترجعلي ومش عاوزهم
قالت باختناق لدرجه دي منهار #واسوء لا قدر الله لوحور جرالها حاجه قلبه هيقف وراها احتضنت خده وقالت حاول تثبته عارف انا ممكن اسيب العيال لماما واروح بس مش قادره اشوفها راقده كده حور انا اللي مربيها تقريبا مبتعدش عل طول بتتنط دي حتي وهي حامل كانت تجري ورا العيال في البيت كله عشان تاكلهم وهي صغيره كانت العروسه اللعبه بتعتي اسرح شعرها والبسها فساتين واقعد اناكف في الولا يونس هب واقفا ليحتضنها بين ذراعيه يمسح دموعها ربنا ميخسرناش فيها الي انا خايف عليهم بجد ابوكي وامك قاعدين قدام الاوضه مبيتحركوش #ربنا يستر ويعدي الازمه دي عل خير بس الي مش فاهماه ايه الي خلاها تولد دلوقتي المره اللي فاتت الضغط العصبي وخوفها عل جاسر هو اللي
خلاها تولد بدري بس المره دي هي اه كانت تعبانه بس دا الطبيعي ربت عل خدها وقال لما تفوق بالسلامه هقولك هروح انا بقي لماما دلوقتي وهقولها تكلم عيشه تليين دماغها وانا هحاول مع سليم #سليم خايف نظر بعيناها خايف عل حور هزت راسها نفيا #خايف عل عيشه خايف تدخل عمليه يحصلها زي حور سليم بيعشق عيشه هو اصلا كان خايف قبل موضوع حور وبعد الي حصل الخوف الي جواه زاد #انتي جبتي الكلام دا منين #من صوته وطريقه كلامه انا عارفه من ساعه ماقرر حكايه العمليه دي وهو خايف دلوقتي بقي مرعوب دا اخويا ياغيث شرد تفكيره كان يفسر تردد سليم من اجل المال ولكن كلمات بسمه اوضحت الكثير تنهد بقوه
تقريبا عندك حق #قله بسمه بتقولك لكل اجل كتاب محدش بيزود عمر حد لحظه بس لازم ناخد بالاسباب #طب مهو عارف الكلام ده #لحظات الخوف بتلغي من عقلك كل حاجه بيبقي الانسان محتاج حد يذكره يرجعه لايمانه عشان يثبت
قبل جبينها #حاضر هقوله وهقول كده لجاسر ربنا يخليكي لينا كلنا قال جملته وتوجهه لوالدته البيت فارغ لا يوجد به روح وكان من تمنحه الروح غادرت توجهه الا غرفه والدته لتصدق وتغلق المصحف وترفع عيونها الدامعه اليه #طمني ياغيث جلس امامها ليقبل يدها #الحمد لله الولاد هيبقوا كويسين #حور ياغيث حور لو جرالها حاجه اخوك هيروح وراها #بتتحسن ياامي متقلقيش بس انا عاوزك تكلمي عيشه ميعاد عمليتها قرب ولازم تسافر بعد يومين رفعت يدها امامه
#لما نبقي نطمن عل حور انا مشلوله ياغيث اول مره في حياتي احس ان انا مشلوله دلوقتي حسيت بالعمر كله انا عجزت اوي ومشلوله مش قادره اروح اخد ابني في حضني واطمن عل حور غصب عني اللعنه وقوع حور ضرب الجميع بمقتل تلك الدموع الغاليه لم يراها سوي يوم موت عمه ليحتضنها اليه #اهدي ياماما لو عاوزه تروحي هاخدك معايا بس تعب عليكي ياحبيتي #خدني معاك اخوك بيموت انا حاسه بيه محدش هيفوقه غيري اخوك محتاجلنا كلنا جمبه
ربت عل راسها ليقبل جبينها #بس تطمني عليه وهرجعك اتفقنا هزت راسها موافقه بعد قليل كان يعبر بها الممر لغرفه العنايه المركزه لتاتي خديجه نحوها وتقول بدموع تعبتي نفسك ليه بس #مش بنتك لوحدك انا بس مكنتش لقيه حد يجبني غيث هنا عل طول وبسمه ربنا يكون في عونها بالعيال وعيشه مرديتش تجبني عائشه ياامي انا خايفه عليكي زينب دا مش خوف انتوا حسستوني بالعجز وديني لاخوك ياغيث
تحرك بها غيث للغرفه لتقف عيناها عل حور المسكينه مغمضه العينان ثم تقع عل ولدها قلبها اعتصره الالم عل حاله فقد الكثير من الوزن لحيته مطلقه باهمال ملابسه مبعثره عيناه غائره تشع بدوائر سوداء #جاسر ليحول عيناه اليها ويتحرك بغير ثبات ليسقط عل ركبتيه امام كرسيها #كنت محتاجلك اوي ياامي ليلقي بنفسه بين احضانها #قوليلي انها هتفوق انا بصدقك اوي انتي صح كان عندك حق انا اناني ووحش بس تفوق اشوف عنيها بس هو دا كتير انا غلطان يارب مش عاوز عيال بس تفوق #اششششش قول لا إله إلا الله #لا إله إلا الله لترفع وجهه وتقول بيقين ان شاء الله هتفوق وهترجعوا تملو عليا البيت تاني فوووق ياجاسر وارضي اللي كتبه ربنا هو اللي هيكون لتسقط دموعه #والله راضي بس مش قادر #تبقي مش راضي ارضي بحكم ربنا وسلم ليه وارضي بقضاءه ايييه هتحارب ربنا اعمل اللي انت عاوزه هتقدر تغير مكتوب هز راسه نفيا #يبقي تقف عل رجلك وتفوق جاسر مؤمن ومسلم لقضاء الله وقدره #اللهم اني لااسالك رد القضاء ولكني اسالك اللطف فيه ربتت عل خده
#اثبت عشان ربنا يكتبلك الاجر اثبت عشان عيالك الي ميعرفوش عنك ولاعن امهم حاجه من اسبوع اللي صحيوا من النوم لاتلقوك ولااتلاقوا امهم دول امانه حور في رقبتك عاوزها تفوق تقلها انك مصنتش الامانه العيال اللي مرميه في الحضانه دول مش حته منها لما تفوق هتقولها ايه انا رميتهم في الحضانه ومسالتش عليهم مره واحده معرفش ان كانو حيين ولاميتين معرفش حتي نوعهم هتقولها ايه فهمني كان ينظر اليها بعجز حقيقي وكان شيء ما ينزاح عن بصيرته لتكمل #قوم اطمن عل ولادك وتعالي طمن الكبار انيس طول الليل بيعيط وعشق طول النهار بتسال غيث يمكن متعلق بيا بس برضه بيسال ايه منتاش قد الا مانه اللي في رقبتك ولاحور رقدت خلاص عيالها تضيع اغمض عيناه ليقول بضعف #حاضر حاضر ياامي ربتت عل خده قوم كلك لقمه عشان تصلب طولك وروح خد عيالك في حضنك وطمنهم ان امهم بخير كتر خيرها بسمه بنت اصول شالت الي المفروض تشيله انت عمرك ماهربت من مسؤليه ياجاسر اغمض عيناه لتهرب عبرته #تقيله عليا ياامي تقيله اوي من غيرها #ربنا يردها بخير روح ياجاسر وخد معاك سليم يخرج عجلين يوزعهم بنيه الشفا صلي يابني وادعيله لكن اللي انت فيه دا قنوت ويأس ومحدش بيعاند ربنا يابني ليستغفر جاسر ويمسح وجهه بيديه يسنده غيث ليعتدل وبالكاد اكل لقيمات لاتسد جوع طفل غيث #تعالي بقي اروحك زينب بصرامه انا هفضل جنبها لحد ماترجع بالسلامه غيث بحنق ياجماعه انتو ليه مش عاوزين تفهموا ان دي عنايه مركزه ممنوع فيها الزياره وانتو عاملنها سويقه زينب انت تخرس خالص وتروح مع اخوك عشان العيال في بيتك ومتخلهوش يسوق وقول لبسمه تجيب هدوم لحور وهدوم للعيال الغلابه الي في الحضانه دول غيث انا اشترتلهم ياامي اول مااتولدوا احنا جايين من غير حاجه اصلا زينب ينفع تسمع الكلام من غير مناقشه انا مش عاوزه منهده وانت جاي هتلي مصحفي من اوضتي والمسبحه غيث والدوا ولاده بره الحسابات زينب لو معترضتش متبقاش غيث سند اخوك دا مش قادر يقف اسنده غيث ليتحرك به للخارج ليقابله سليم #طمني ياجاسر فاقت
هز راسه نفيا ليعلق غيث #هي قالت محدش هيفوقه غيرها تعالي معانا ياسليم جاسر سليم خد عجلين من الزريبه ادبحهم ووزعهم عاوز كل بيوت البلد تدعلها سليم حاضر انا هاخد عيشه وبابا ونقوم بالحكايه دي ليقول محمود اجمد يابني ليحرك راسه يونس فين يونس انا اهوه جاسر تعالي معانا يونس هسيبها وامشي جاسر عشان خاطري يايونس طول مانت معايا انا مطمن ليخرج الجميع وتظل خديجه وزينب بصحبه حور الراقده في عالم اخر تنازع الظلام بشراسه اطفالها يبكون ولا تستطيع احتضانهم شيء ما يشبسها بالارض ولكنها ليست خائفه ملمس يده عل يدها يطمئنها حتي تلاشي الدفيء لتصرخ جاسر متسبنيش ولكنه لا يستمع تصرخ ولكنه يبتعد يبتعد تبكي بقهر لتراه يحتضن صغارها الباكين لتبتسم هو لم يتركها تراه من بعيد يقترب بصغارها ليمد يده اليها لما لايقترب هي لاتستطيع الحركه قيود تمسك ساقيها ولكنها ستحارب ستصل اليه حتي لو بعد حين...
------------------------------------------------------------------------
#انيس_وعشق
ترجل غيث من السياره ليستند عليه جاسر لتفتح بسمه لهم الباب بسمه ان شاء الله هتبقي زي الفل غيث معلش يابسمه حضري الحمام لجاسر وهتيلوا هدوم من عندي انصرفت ليخرج الاولاد من الداخل ويجرون نحو ابيهم ليخرج بالارض يضمهم اليه يتشمم انفاسهم روح حبيبته تسكن بهم عشق ماما مش اجت معاك يابابا انيس هو احنا مش هنشوفها تاني دي بقالها يوم ويوم ويوم مش اجت غيث ماما وننا جاسر ماما تعبانه شويه بس هي هتروق وتيجي خلو بالكوا من بعض انيس خد بالك من اخواتك ومتتعبش خالتو بسمه ماشي عشق هو انت هتمشي تاني انيس يعني يسيب ماما لوحدها يحيي متخفش ياعمو انا بخلي بالي منهم ليبتسم للفتي ويربت عل كتفه #طبعا يايحيي ماانت الكبير يونس طب مفيش ازيك ياخالو ولا حاجه غيث خاتو بيبي ليرفعه بين ذراعيه تصدق انت الجدع اللي فيهم يحيي امال خالوا سليم فين غيث راح الزريبه يايحيي خد اخواتك وادخل الاوضه عشق لا انا هقعد مع بابا واعمله العشا زي ماما انيس صح ونقلعه الجزمه عشان هو كان تعبان ماما بتعمل كده قال جملته لينزع عنه حذائه وجوربه ليهمس باختناق انا بحبكوا اوي وماما بتحبكوا اوي عشق ماما جابت نونو جديد زي غيث صح اسمه ايه غيث هي جابت اتنين بس تعبنين شويه بس هما ولاد مش بنات لتمط عشق شفتيها وتقول بحزن يعني مفيش اختي كله اخويا اخويا جاسر ادعيهم ياعشق دول تعبانين اوي انيس هما اسمهم ايه يابابا #لما ماما تقوم هتقولينا بسمه سيبوا بابا بقي ياخد حمامه وتعالو معايا نعمل الاكل يلا اسنده غيث لداخل ليعود قالت بسمه دا شكله تعبان اوي #مش قلتلك كويس ان العيال هنا مش عاوز يدخل البيت #عامل ايه يايونس #تعبان اوي يابسمه حاسس بحجره واقفه عل صدري زي مايكون روحي بتنسحب مني
#هتبقي كويسه #عارفه امبارح غمضت عيني جنبها شفتها واقعه في بير غويط بتحاول تطلع منه مش عارفه جسمها ضعيف بسمه ربنا يعديها عل خير يارب الجميع ياارب بسمه بس انت قدرت تقومه ازاي #مش انا ماما كلمته كلمتين فوقته بيهم يحيي خرج الصغير نعم يابابا #عارف اوضه ننا المصحف بتاعها هتتلاقاه عل المخده هاته وهات السبحه اللي تحت المخده وهات شنطه العلاج وتعالي يحيي #فوريره
لينطلق ركضا للخارج خرج بعد قليل نعم الحزن يمليء وجهه ولكنه متماسك نوعا ما جاسر يونس يونس كويسه متقلقش
بسمه يلا اقعدوا بقي عشان تاكلو لقمه جاسر ملييش نفس يابسمه والله بسمه طب وحياه حور عندك تقدم جاسر ليجلس امامهم ينظر الا الطعام بشرود قال بحنين حور بتحب المحشي اوي نظرت بسمه الا غيث ليربت عل كتفه #بكره ياسيدي تقوم وتعملك احلي محشي كل ياجاسر عشان اجمل قصص والروايات زكريا الجولحي خاطري ابتلع بعض الطعام بصعوبه #مش قادر ياغيث كل انت انا هبص عل العيال عل ماتخلص بسمه طب بلاش اكل هجبلك كوبايه لبن دافيه
#متتعبيش نفسك يابسمه كفايه الحمل اللي انا راميه عليكي
#متقولش كده حور دي بنتي مش اختي بس قامت لتعد له الحليب وتحرك هو ناحيه غرفه الاطفال عشق بابا احنا عاوزين نيجي معاك نشوف ماما انيس والنبي يابابا والنبي والنبي اغمض عيناه بالم #صلي الله عليه وسلم مينفعش ياانيس ماما تعبانه ومش هترد عليكوا عشق احنا هنشوفها ومش هنتكلم معاها هنبوسها بس انيس ومش هنعمل دوشه
خالص اصل ماما وحشتني اوي اشوفها بس تنهد بقوه طيب بس من غير دوشه عشان غيث ميحسش وترجعوا مع عمكوا غيث عل طول يحيي اجي معاكو ياعموا عشان اخلي بالي منهم ربت جاسر عل كتفه ربنا يحفظك يايحيي غيث يلا بينا ياجاسر الواد يونس مش عاوز ياكل هو كمان جاسر معلش ياغيث انا عارف انك تعبن معايا عشق وانيس عاوزين يشوفوا امهم يمكن وجودهم حوليها يخليها ترجعلنا #ياجاسر دي مستشفي ودول اطفال يحيي يابابا متخفش انا هروح معاهم واخلي بالي منهم تعالي ياانيس هغيرلك وانتي ياعشق روحي لماما تغيرلك بعد قليل كان يترجل جاسر ويونس وغيث والاطفال الثلاثه لتقابلهم الطبيبه بوجهها البشوش المعتاد #مساء الخير ياجاسر باشا #ايه الاخبار #الحمد لله الاولاد بقوا بخير وممكن يطلعو من الحضانه بكره ان شاء الله #طب وحور #احسن كتير معدلتها الحيويه كويسه جدا ودا مؤشر هايل يونس بلهفه يعني ممكن تفوق #ان شاء الله زي ماربنا نجا الاولاد ان شاء الله هينجيها انيس طب انا عاوز اشوف ماما انحنت الطبيبه امامهم وقالت باسمه اهلا بالتؤام الاشقيه بس ماما تعبانه عشق احنا مش هنعمل صوت نبوسها بس ونخرج اصل هي وحشتنا اوي ربتت الطبيبه عل كتفهما
#طب تعالوا معايا تحركت بالاطفال ليتحرك خلفها الجميع وقعت عيناه عليها مازالت مغمضه غارقه في عالم بعيد عنه ولكن مهلا هناك ابتسامه شاحبه عل وجهها يقترب ليجلس عل طرف الفراش يتلمس بسمتها الباهته #حور فتحي عنيكي وحشتيني اوي ليصعد انيس عل الفراش ويلقي نفسه عل صدرها وحشتيني اوي ياماما عشق وهي تحاول التسلق
#لا ماما وحشتني انا زينب وبعدين ياولاد ماما تعبانه انيس لا ماما بتلعب عامله نايمه عشان نصحيها ليهزها الصغير بيديه الصغيره ماما اصحي عارفه خالتو مش قالت لينا ان انت تعبانه قالت ماما راحت تجيب النونو انا مش بحبه عشان خلاكي تنامي عشق يحيي طلعني عاوزه ابوس ماما ليرفعها يحيي بصعوبه لتدفع انيس قليلا ابعد ياغلس ماما هتحضني انا لتربت عل وجهها بيدها الصغيره ماما ردي عليا انا مش عل انيس هو وحش اصلا انا بنوتك بس كده مش تجيبي بنوته كمان بس مش مهم قومي ياماما عشان خاطري غيث قاعد مع يونس وخالتو بس بيقول ماما فين اغمض جاسر عيناه بالم غيث روح العيال دي الطبيبه لا سيبهم وجودكوا حوليها خلي ضربات قلبها تبقي اسرع ومعني كده انها هتبدا تستجيب فعلا جاسر بلهفه يعني هي حسيت بالاولاد #هي حسيت بحضرتك لان ضربات قلبها بدات تزيد من اول مادخلت انيس بحده غمض عنيك ياعمو ماما مش لابسه طرحه حرام غيث انا مش ببص ياانيس متخفش يراقب صغيره بقلب نابض وهو ياخذ طرحه من جدته ليغطي بها شعر ولادته وتعدل عشق ثيابها لتخفي الاسلاك تحت ملابسها يتحرك انيس ليغطي الجزء الظاهر من اصابع قدمها انيس بدموعه بابا انا كنت زعلان منك انت وماما عشان سيبتونا لوحدنا بس مش كنت اعرف انها تعبانه ومش هترد علياضمه جاسر الا صدره #حقك عليا ياحبيبي ربنا يباركلي فيكو عشق بدموع بابا مش تعيط ليمسح وجهه لا مش بعيط انا فرحان بيكوا اوي ربنا يحفظها عشانكو وعشاني ليجلس بجوار راسها ويهمس قومي ياحور شايفه الولاد قلقنين عليكي ازاي الحمد لله الدكتوره بتقول الولدين بكره هيطلعوا من الحضانه ربنا نجاهم عشانك اومي ياحور الدنيا من غيرك وحشه اوي مسح يونس دموعه وقال تعالو يااولاد عشان تشوفوا النونو قفزت عشق لتمسك يد يحيي تعالي معايا يايحيي يونس مش هتيجي ياانيس لا هما وحشين تعبوا ماما جاسر ماما تزعل منك كده ياانيس دول اخواتك انت الكبير قبل الصغير خدها لتسقط دموعه عل وجهها #لا انا مش عاوز ماما تزعل مني وهروح لحمزه ومالك واشوفهم غيث وهو ينزله انت سمتهم خلاص #انا وماما كنا بنختار اسماءهم عشان بابا هو الي بيسمي البنات ماما كانت بتقولي الحزب بتعانا يكسب عشان فيه هي وانا وغيث ودلوقتي فيه حمزه ومالك وبابا الحزب بتاعه فيه عشق بس عشان كده هي غلبانه ولازم نطبطب عليها كلنا زينب غيث تعالي وديني معاهم اشوف العيال خرج الجميع ليقترب هو يريح راسه عل صدرها ويهمس بلوعه
وحشتني ياحوريتي مقدرتش ادخل البيت وانتي مش فيه الدنيا سودا والحمل تقيل اووووي ياحور عارفه يمكن اللي رد روحي شويه لما خت العيال في حضني وحشني حضنك اوي وحشتني عنيكي اللي لون البندق حقك عليا كنت فاكر ان العيال هي اللي هتخليكي تفضلي معايا بس كنت غلطان عشان اناعايش جوا القلب ده وبس اومي ياحور عشان خاطري ليخفق قلبه ويرتعش جسده بالكامل ليحصل منها عل اول استجابه حركه لاصابعها بين اصابعه يتمسك بيدها كانها طوق النجاه لتتحرك مره اخري ليخرج مسرعا خديجه في ايه يابني #حور ايدها اتحركت الدكتوره فين #انت هدخلها وروح انت اطلق ساقيه لرياح ليفتح باب غرفه الطبيبه #حور ايدها اتحركت #تمام اهدي بس انا قلتلك ان استجابتها بدات تشتغل تحركت ليتحرك خلفها يتابع بشغف كشف الطبيبه لتجري اتصال وتستحضر طبيب اخر #طمنيني #مبدايا هي في مرحله الوعي يعني ممكن تكون سمعانا او حاسه بينا دلوقتي بس لازم يشوفها دكتور مخ واعصاب لانه هو اللي هيحدد يمسك يدها يريد فقط حركه اخري تحيي امال قلبه المهترئه عاد الصغار ليقبلوا عل والدتهم انيس دول صغيرين اوي اوي عشق عاملين زي العروسه بتعتي يحيي قومي بقي ياخالتو دول بيعيطوا جامد زي يونس جاسر بلهفه هتقوم يايحيي وقف غيث امامه ليقول بانفعال ايدها اتحركت ياغيث حور هتقوم عشاني بعد قليل حضر الطبيب ليصر عل اخراج الجميع من الغرفه وبعد مشاده كادت تصل للعنف وافف عل مضض عل وجود جاسر كان يتامل وجهها حصل عل اقتطابه وآنه مختنقه من بين شفتيها لتضيء الدنيا حوله بنور عيناها ليقترب دون وعي لو سمعاني حركي عينك لتطرف عيناها #شايفه اللي حوليكي لتحرك عيناها وتهمس
#جاسر استعاد كل شيء نبضه وعيه قوته روحه المفقوده ليخر في الارض اللهم لك الحمد والشكر يرفع راسه ليجلس عل الفراش يتلمس وجهها بشغف الطبيب بغضب يااستاد بعد اذنك عاوز اكمل شغلي مش عاوزين اي انتكاسه قال بسرعه لا اعمل اللي انت عاوزه حدقه الطبيب باستغراب هذا الطور الهائج كيف تحول لحمل وديع #مدام حور في حاجه بتوجعك #بطني #مفيش اي وجع في دماغك #لا رجلي وظهري كمان بيوجعوني وقف عند ساقيها وبدا يثنيها #زوقي ايدي عل قد ماتقدري دفعت يده ليقوم بنفس الحركه مره اخري #الحمد لله ظاهريا كله تمام بس محتاجين نعمل رنين عل المخ عشان نتاكد ان نفيش حاجه اتضررت جاسر تمام اللي تشوفه حضرتك #تمام هنبدا بحركه خفيفه خالص يعني نقوم ننزل رجلينا في الارض ونحاول نتعدل عدل جاسر ثيابها ليخفض ساقيها يسندها #لا انا دايخه اوي ياجاسر الطبيب دا طبيعي انتي بقالك اسبوع في غيبوبه خدي نفس طويل وحاولي تاني لتعتدل مسنده راسها لخصره مش قادره حاسه اني هرجع ليضمها جاسر بين احضانه ليرفعها لتلمس قدميها الارض الطبيب مدام حور حاولي بس تتغلبي عل الدوخه دي وتتحركي جاسر متخفيش انا معاكي حور متسبنيش ليحتضن خصرها بذراعه متسبنيش انتي خطوه فاخري #كده تمام رجعها مكانها وحمدلله عل سلامتك حور بطني بتوجعني اوي جاسر معلش انتي فاتحه قيصري تحسست بطنها وانهمرت دموعها #الولاد ماتوا مش كده
اراحها عل الفراش جالسه لتقول الطبيبه اطمني الولاد زي الفل وبكره هيخرجوا من الحضانه بس انتي هتفضلي معانا شويه لحد مانطمن عليكي خالص حمدلله عل سلامتها ياجاسر بيه الله يسلمك انا متشكر ليكوا جدا واسف يادكتور
#لا مفيش حاجه ليخرج الاطباء ويهرول الصغار ليقفزو عل الفراش بسعاده #ماما صحيت خالتو حبيبتي لينتزعهم جاسر وغيث زينب الف حمدلله عل سلامتك ياحور #ماما انتي جيتي #اشش انتي بنتي زي عيشه امال فين عيشه #مع سليم وعم محمود بيوزعوا العجلين بنيه الشفا وربنا استجاب
ليدخل يونس ليرتمي عل صدر حور #الحمد لله ربنا يخليكي ليا لتقول بتعب ويخليك يايونس بس بطني بتوجعني انت نايم عل الجرح ليرفع راسه ويضحك من بين دموعه #مانا عارف مهي بتوجعتي انا كمان لينفجر الجميع في الضحك...
*********************************************
10 ملصقات لتصلك بقية الحلقات🌹🌹
لا تنسو االصلاةعلي رسول الله
تعليقات
إرسال تعليق