معاناة_الحب
الفصل_الاول والتاني والتالت
ملاك كانت واقفه بتعيط وهي لابسه فستان الفرح بتاعها وبتقول: يا بابا ارحمني ابوس ايدك انا مش عايزة اتجوز انا هنزل اشتغلك وهجبلك كل الفلوس اللي انت عايزاها بس خليني معاك هنا بالله عليك
الاب بقسوة: بت انتي انا مش ناقص قرفك دا انا ما صدقت حد قبل بيكي وانتي وش فقر كدا زي امك يلا يا اختي علي بيت جوزك مبقاش ليكي مكان هنا خلاص
خرجت ملاك وهي بتمسح دموعها وراحه ناحية الراجل العجوز اللي مستنيها وقالها: يلا يا عروسة اتاخرنا اوي كفايه دلع بقي
خرجت ملاك معه وركبت العربية وهي مصدومه ازاي ابوها يبيعها للراجل العجوز دا وياتري اي مستنيها فاقت من سرحانها والعربية بتقف قدام باب قصر كبير اوي مكنتش مصدقة نفسها وقالت ببراءة: هو انا هعيش هنا يا عمو بجد
ضحك الراجل علي طفولتها وقال: ايوة يلا انزلي بقي ولا هتفضلي في العربية
نزلت ملاك وهي مبهورة بجمال القصر بس في نفس الوقت خايفة اول ما دخلت فضلت واقفه مكانها الراجل استغرب وقالها: مالك وقفتي كدا ليه متتحركي يلا في اي
ملاك وهي بتعيط: انا... انا عايزة اعرف انت اي اللي يجبرك تتجوز بنت من دور احفادك ابوس ايدك متقربليش خليني هنا خدامه وانا هشتغل لحد ما ارجعلك الفلوس اللي اديتها لابويا
ضحك الراجل لدرجه ان عيونه دمعت وقال: هو انتي كل دا فاكرة ان انا العريس حرام عليكي يا بنتي علي العموم اطمني مش انا العريس
اتصدمت ملاك وقالت: امال مين العريس وليه هو مجاش ياخدني يعني
الراجل: مش وقته يا بنتي بكره هفهمك كل حاجه تعالي يلا اوريكي اوضتك لحد ما مراد يجي
(استوووووووب.... اعرفكم بالبطلة بقي ملاك بنت من حي فقير عندها 18 سنه قصير وعيونها ملونه وشعرها طويل اسمها ملاك وهي ملاك فعلا مخلصه الثانوية العامه........ ابو البطل وهو جابر الانصاري اكبر رجل اعمال...... البطل بقي وهو مراد الانصاري 28 سنه شاب في من منتهي الجمال عيونه عسلي وواسعه ودقن خفيفه وجسم رياضي ومعروف بقسوته وحادة طبعه وبيكره البنات جدا وهنعرف السبب في الاحداث.... نرجع بقي 😹😹)
في الشركة كان مراد قاعد بيشتغل لحد ما تلفون رن: ايوة يا جابر بيه اتفضل سامعك
جابر: انت كل دا مرجعتش ليه مش قولتلك ترجع بدري انت ناوي امتا تسمع الكلام
ضحك مراد: انا خلاص جاي اهو بس قولتلك مية مره مراد مبيسمعش كلام حد
قفل جابر ودخل نام ورجع مراد متاخر اوي دخل اوضته ومشغلش النور لانه متعود علي كدا كانت ملاك نايمه زي ما هي بفستان الفرح دخل هو اخد دش وطلع لبس وملبسش تيشرت وراح علي السرير عشان ينام بس اتصدم لما لاقها في السرير بسرعه قام شغل النور
مراد: انتي مين وبتعملي اي في السرير مين سمحلك تتدخلي هنا اصلا
ملاك بدموع وكسوف: انت اللي بتعمل اي هنا وازاي واقف قدامي كدا من غير هدوم انت قليل الادب والله اطلع بره
مراد بغضب: انتي اتجننتي بتطرديني من اوضتي اتهبلتي ولا اي يا بت انتي
ملاك بغضب طفولي: بقولك اي انا ليا اسم تمام وانت اللي قليل الادب انا عمو قالي انام هنا
مراد وكان خلاص جاب اخر وزعق: انتوا يا بهايم ياللي شغالين هما حد يجيلي فورا
صحي جابر علي صوت مراد وبسرعه راح الاوضة: في اي يا مراد صوتك عالي كدا ليه حصل اي يا ابني براحه
مراد بزعيق: مين اللي جاب البتاعه دي هنا انا عايز اعرف بتعمل اي في سريري
ملاك بزعيق: هو اي اللي بتاعة قولتلك ليا اسم اي مش بتفهم يعني متتكلم عدل
مراد: اقسم بعزة جلالة الله لو ما سكتي لاخلي راسك مفصولة عن رقبتك دلوقتي
جابر بتوتر: في اي يا مراد براحه دي تبقي ملاك مراتك مش انا قولتلك هجوزك قولتلي اعمل اللي انت عايزوا
مراد بصدمه: انت بتقول اي ازاي يعني مراتي اتجوزتها ازاي يعني من غير ما اعرف
جابر بتوتر: ما هو يعني انا خليتك مضيت علي القسيمه في وسط ورق الشغل من غير ما تاخد بالك وملاك بنت كويسه
ملاك بغيظ: بقي هو دا ابنك دا شبه دريكولا والله دا انت احسن بكتير يا عمو
جابر بضحك: معلش بقي يا بنتي نصيبك هيصيبك
مراد بعصبيه: هو انتوا هتتفقوا عليا ولا اي تمام اوي مش انت جوزتهالي اتفضل بقي من غير ما طرود
جابر: براحه عليها يا مراد دي لسه عيله صغيرة يا ابني مش هتبقي حملك وكمان عشان........
وقبل ما يكمل قطعه مراد: بقولك اي دي مراتي وانا حر فيها اتفضل بقي اطلع بره
خرج جابر وهو مضايق من معاملة ابنه ليه وبعدين قرب مراد من ملاك....
ملاك بخوف: هو انت هتعمل اي بقولك اي والله هضربك لو قربت مني
وقف مراد وهو بيضحك: تضربيني هو انتي مش شايفه الفرق بينا ولا اي يا حلوة وبعدين مالك هتعملي فيها برئية وانتي باين في عينيك انك هتموتي عليا
ملاك بصدمه: والله انت قليل الادب وانت شبه دريكولا كدا وبعدين هو انت حاطط ايدك في جيبك كدا ليه اي التناكة دي
مراد بعصبيه: دي حاجه متخصكيش ويلا انا مليش مزاج ليكي دلوقتي وسريري دا اياكي تقربي منه اتنيلي نامي في اي حته
ملاك بغيظ: طب انا هروح انام في اوضة تانية مستحيل انام معاك في نفس الاوضة
مراد: ليه يا اختي فكراني هموت عليكي مفيش خروج من الاوضة انتي دلوقتي مراتي يلا اتنيلي اقلعي القرف اللي لابسه دا واتخمدي
ملاك بكسوف: ما انا احم مليش هدوم هنا ومش عارفه هلبس اي فهنام كدا
مراد بقرف قام وفتح الدولاب وجبلها تيشرت من بتوعه: اتنيلي البسي دا ومن بكره شوفي اي حاجه تلبسيها لاني مش بحب حد يلبس من هدومي
دخلت ملاك تاخد دش ولبست التيشرت وصل لبعد ركبتها وطلعت وهي فاردة شعرها الطويل علي ضهرها وكنت حمراء اوي من المياة السخنه مراد اول ما شافها اتصدم من جمالها وان ازاي دي طفلة صغيرة بس فاق لنفسه
مراد: اتنيلي نامي علي الارض يلا يا حلوة
ملاك بصدمه: عايزني انام علي الارض في عز البرد دا حرام عليك سبني انام في اوضة تانية
مراد بخبث: ما هو تنامي جانبي او تنامي علي الارض وانتي حره بقي
ملاك بغيظ: هنام علي الارض وامري لله انت واحد رخم والله
مراد بابتسامه حاول ميبينهاش: انتي حره بقي
مراد نام وهي حاولت تنام علي الارض بس معرفتش ومكنش في كنبه في الاوضة قامت بصيت علي مراد ولاقيته نام فقالت في نفسها مش مهم هنام جانبه وهصحي قبله ان شاء الله ما انا مش هستحمل البرد دا وفعلا قامت نامت جانبه وهي مكسوفة ومخليه مسافة بينهم
تاني يوم صحيت ملاك وهي مصدومه......
ياتري اي اللي هيحصل وليه جابر اختار ملاك وجوز مراد غصب عنه وهيحصل اي بينهم هنعرف الحلقات الجاية انتظرونا بقي 😉😉
يتبع
معاناة_الحب... ❤
بقلمي_رحمه_سامي
الكاتبة_الصغيرة
ملاك_الرحمه
معاناة_الحب... ❤
الفصل_الثاني
ملاك صحيت واتصدمت لما لاقيت نفسها في حضن مراد وحمدت ربنا انه لسه نايم فضلت تبص في ملامحه وروموشه الطويل وقلبها كان بيدق جامد اوي وفي لحظه لاقيت مراد فتح عيونه مبقتش عارفه تعمل اي وبسرعه قامت
ملاك: انا.. انا اسفه مكنش قصدي بس انا كنت بردانه اوي مش هكررها تاني
مراد بكل برود قام واخد الفوطة ودخل الحمام وملاك بقيت مصدومه انه متكلمش ولا زعق ولا اي حاجه وفضلت قاعده مكانها وهو خرج
مراد: متتحركيش من هنا لحد ما الهدوم توصلك في خدم كتير تحت مش هينفع حد يشوف بالتيشرت بتاعي كدا وشعرك دا يتلم
ملاك: حاضر بس ممكن تجبلي فستان احمر بعد اذنك يعني
مراد باستغراب: اشمعنا احمر يعني... وبعدين فاق لنفسه: وهو انا خدام عندك اللي هجيبه تلبسيه
خرج مراد ورزع الباب وراه... ملاك: دا اي كمية الرخامه دي بس رغم كدا هو قمر اوي
الباب خبط ودخلت واحده من الخدم: ملاك هانم اتفضل الفستان دا مراد بيه بعتهولك
ملاك استغربت من سرعته: اي دا هو لحق يشتريه ازاي
الخدامه: لا دا فستان من بتوع اخت مراد بيه اتفضلي عن اذنك
ملاك مسكت الفستان واتبسطت انه احمر زي ما طلبت ودخلت اخدت دش ولبست ورفعت شعرها ديل حصان ونزلت تحت كان جابر قاعد علي السفرة واستغربت ان مراد مش موجود
جابر: صباح الخير يا بنتي تعالي اقعدي افطري يلا
ملاك: صباح النور يا عمو.... هو انا ممكن اسالك سؤال يعني
جابر بابتسامه: عايزة تعرفي جوزتك مراد ليه واي حكايته صح كدا
ملاك: ايوة بالظبط كدا وكمان ليه طول ما هو بيتكلم دراعه مش بيحركه يعني دا تنك اوي
جابر بحزن: لا يا بنتي مش تنك ولا حاجه مراد عنده اعاقة في دراعه ورافض يعمل العملية وبيتعامل بدراعه اليمين بس
ملاك: طب ليه يا عمو رافض وازاي الاعاقة دي حصلت وبرضو ليه اختارتني انا ودفعت كل الفلوس دي
جابر: هقولك يا بنتي مراد كان كويس جدا غير دلوقتي خالص بس من تلت سنين كان بيحب واحده وخنته مع صحبه دا غير انه زمان شاف امه في وضع مش كويس وهي بتخوني ومن ساعتها هو اتعقد بس جت البنت دي وقدرت تلعب عليه بس مكملتش وساعتها نزل ساق وهو مش شايف وعمل حدثة وبسببها دراعه مش بيتحرك واتغير خالص وبقي رافض العملية اما بالنسبة بقي انا اختارتك ليه فعشان انا شوفتك وعرفت قد اي انتي طيبه وهتقدري ترجعيلي ابني من تاني
ملاك: يااااه مراد دا شاف كتير اوي بس انت شوفتني فين انا يعتبر مش بخرج من البيت
جابر: في مره كنتي في السواق وشوفتك وانتي بتلعبي مع اطفال وشوفتك قد اي انتي برئية وشوفتك لما اتخنقتي مع الراجل اللي عكسك وعرفت انك هتصوني ابني
ملاك ابتسمت: شكرا يا عمو علي كلامك انا بجد هعمل كل اللي هقدر عليه بس ابنك صعب اوي
جابر: حاولي توصلي لقلبه صدقيني مش هتندمي انا حاسس انك النور اللي هيرجع ينور حياته وقلبه
ملاك: حاضر انا هساعدك عشان انت شكلك راجل طيب وعشان مراد صعبان عليا وربنا يقدرني بقي
جابر ابتسم: ربنا يبارك فيكي يا حبيبتي يلا بقي افطري عشان تنزلي مع السواق تجيبي لبس
*في الشركة......
وصل مراد ودخل وهو كله هيبه مع نظرات الاعجاب من ناس ونظرات الحقد من ناس تانية وراح علي مكتبه علي طول بعد شوية دخلت السكرتيرة
منه: مراد بيه صباح الخير النهارده في اجتماع مع الوفد الجديد كمان ساعه بالظبط
مراد: تمام ماشي اتفضلي وابعتيلي عادل لو سمحتي وقهوتي كمان
منه بدلع: حاضر يا مراد بيه تأمر بحاجه تانية
مراد بحزم: لا اتفضلي علي شغلك يلا
بعد شوية دخل عادل: اي يا باشا اتاخرت ليه النهارده مش عوايدك يعني
مراد ببرود: انت كنت عارف بموضوع جوازي دا صح واكيد انت اللي حطتلي الورق مش كدا
عادل بتوتر: هااا بتقول حاجه انت اتجوزت بجد انا ولا اعرف تصدق
مراد بعصبية: عادل انت هتستهبل بتساعد ابويا في اللعبة دي هو انت صحبي ولا صحبه
عادل: يا مراد انا عايز مصلحتك والله والبنت كويس غير اللي تعرفهم والله
مراد بزعيق: كلهم واحد يا عادل مفيش واحده نضيفه ومتقوليش دي بنت صغيرة مش هتفرق
عادل: جرب يا مراد واديها فرصة وبلاش تقسي عليها البنت فعلا صغيرة وشافت كتير في حياته
مراد: بقولك اي يلا عشان الاجتماع واقفل الحوار دا مش ناقصه وجع دماغ واعمل حسابك عايزة واحده حلوة في شقة الزمالك
عادل: يعني هتفضل زي ما انت ماشي يا مراد انت حر يلا نجهز بقي
نزلت ملاك اشتريت كل حاجه محتاجها ورجعت البيت وهي مبسوطه ونزلت ساعدت في الاكل لانها بتحب كدا وبعدين رجعت اوضتها وفضلت قاعده مستنيه لحد ما نمت علي نفسها
مراد في الشقة قضي الليلة بتاعته بكل وحشيه زي ما يكون بينتقم منها في حاجات هي ملهاش ذنب فيها وبعد ما خلص اتصل بالجارد بتاعه
مراد: بقولك اي طلع خلي حد ياخد البتاعه دي يرميها قدام اي مستشفي وحد يجي ينضف القرف دا
ودخل اخد دش ولبس وروح علي البيت اول ما دخل الاوضة ورزع الباب قامت ملاك مخضوضة
ملاك: في اي خضتني انت بترزع الباب كدا ليه ما براحه
مراد: اوضتي وانا حر فيها وقولتلك مية مره متنميش علي السرير بتاعي مش عشان سكن الصبح هتسوقي فيها
ملاك: انا اسفه تحب انزل اجبلك تاكل
مراد: دا شغل الخدم انتي مالك اي مش قادرة تنسي الفقر اللي جاية منه
ملاك بحزن: هي مش قصة فقر بس انت دلوقتي جوزي وواجبي اني اخدمك واريحك
مراد بخبث: طب كويس قومي بقي جهزيلي الحمام وطلعيلي غيار
ملاك باستغراب: اجهزلك الحمام ازاي يعني هو الحمام بيتجهز
ضحك مراد غصب عنه: دا انتي طلعتي بيهمه خالص تعالي اوريكي بيتعمل ازاي
ملاك دخلت الحمام مع مراد وبداء يجهز الحمام وملاك واقفه مبهورة وبعدين جت تخرج راحت اتزحلقت ووقعت في البانيو
ملاك: ينفع كدا كنت جهزته لنفسك انا مالي بالقرف دا بس يا ربي متستحمي بالدش وخلاص
مراد ضحك علي منظره وجه يشدها وقع معها وبقوا الاتنين في البانيو سوي وفضلوا باصين لبعض وسرحانين في عيون بعض وبعد شوية الباب خبط فاق مراد وزق ملاك وقام خرج
الخدم: مراد بيه العشاء جاهز جابر بيه قالي اطلعهولك هنا
مراد: اتزفتي دخليه وانزلي يلا
ملاك خرجت وهي لابسه البورنس وقالت: كويس ان الاكل جه انا مرضتش اتعشاء واستنيت تيجي ناكل سوي
مراد: ملهوش لازمه اللي بتعمليه دا انتي مش مراتي وانا اصلا مش بتعشاء
وراح غير هدومه ونام علي السرير وملاك زعلت وسابت الاكل ولبست ترنج ونامت هي كمان وهي دموعها علي خدها
ياتري اي اخرة معاملة مراد دي وملاك هتعمل معاها اي قولوا توقعتكوا بقي... 😉❤
يتبع
بقلمي_رحمه_سامي
الكاتبة_الصغيرة
ملاك_الرحمهم
عاناة_الحب... ❤
#معاناة_الحب... ❤
#الفصل_الثالث
تاني يوم صحيت ملاك علي صوت بنت في الاوضة قامت مستغربة ولاقيت بنت بتحضن مراد ومتشعلقة في رقبته
ملاك باستغراب: اي دا هو اي اللي بيحصل هنا بالظبط وانتي ابعدي عنه كدا اي مش بتتكسفي
نور بضحك: وانتي مالك يا اختي دا جوزي احضنه براحتي اصله وحشني اوي مش انا كمان وحشتك يا بيبي
ملاك بدموع: مراته ازاي يعني مراته انا معرفش انه متجوز هو اي البيت اللي كله اسرار دا
مراد بعصبيه: نور بطلي هزارك دا واعقلي شوية في اي وبعدين مش قولتلك مية مره تخبطي قبل ما تدخلي
نور بضحك: عادي يا مراد اوضة اخويا ادخلها براحتي ووقت ما احب كمان هي دي بقي ملاك
ملاك وهي بتمسح دموعها: ايوة انا ملاك انتي بقي اخته اللي لبست فستانها امبارح
نور: ايوة يا ستي انا اخته متزعليش مني انا بس بحب اهزار مش اكتر بس انتي طلعتي زي القمر
مراد ببرود: ولا قمر ولا حاجه يلا اتفضلي بره بقي لحد ما نلبس وننزلك
نور بصوت واطي: ربنا يعينك بجد قلبي معاكي يا اختشي انا هنزل
ملاك: هو انت دايما كدا معاملتك قاسية مع الكل علي فكرة كدا غلط انت كدا مش هتلاقي حد جانبك والكل هيسيبك لوحدك
مراد بلامبالاة: وفيها اي انا مش محتاج حد جانبي وبطلي رغي معايا متنسيش نفسك
ملاك: طيب ممكن اعرف القبلة منين هنا انت امبارح مصلتش خالص بسبب كدا
مراد باستغراب: وهو انتي بتصلي غريبة دي هتعمليلي فيها شيخه بقي انا مش بحب التمثيل دا مش هيجيب نتيجه
ملاك ببرائية: وانت مالك اصلا دي علاقتي مع ربنا وصحيح انا بسالك ليه وهو واحد زايك بيعرف يصلي اصلا اوع كدا انا هدخل اخد دش الاول
ملاك دخلت ومراد واقف مصدوم ومش عارف سكتلها ازاي وبعد شوية خرجت ملاك ولاقيت مراد مش موجود والمصلية مفروشة علي الارض فرحت اوي ولبست الاسدال وبقيت تصلي وتدعي ربها يهون عليها الفترة دي
مراد كان فرش المصلية وراح اوضة تانية عشان يلبس وينزل عشان عنده شغل كتير.... تحت علي السفرة كان جابر ونور قاعدين نزل مراد وقعد
نور: اخيرا هتتكرم وتفطر معانا شكل ملاك عملت سحرها بقي امال هي فين
ملاك: انا جيت اهو معلش كنت بصلي بس هو انا هقعد فين بقي
نور بضحك: تعالي يا حبيبتي انتي هتقعدي جانب مراد هنا يلا يلا
ملاك قعدت وهي مكسوفة وبداءت تاكل وفجاه جاية تمسك كوباية المياه مراد كمان مسكها وبقوا مسكين ايد بعض وباصين لبعض وعيونهم متقابلين
نور برخامه: احم احم نحن هنا يا جماعة راعو اني سنجل بائس
مراد وملاك فاقوا لنفسهم... مراد: انا شبعت عن اذنكم همشي عشان عندي شغل
نور: مراد انا هاخد ملاك وهنخرج نروح النادي بعد اذنك يعني هخطف مراتك شوية
مراد: ماشي وابقوا خدوا الجارد معاكوا ومتتاخروش تمام
*في النادي.....
كانت شرين قاعده مع صحابها وفجاه شافت نور جاية من بعيد هي وملاك بس هي متعرفش ملاك قامت بسرعه عشان تسلم علي نور
شرين: ازايك يا نور وحشتيني اوي اخيرا شوفتك رجعتي مصر امتا يا وحشه كدا متعرفنيش
نور برخامه: ازايك انتي يا شرين معلش اصلي لسه راجعه النهارده
شرين: حمدالله علي سلمتك يا قمر امممم مش هتعرفينا ولا اي
نور بحب: اه طبعا اعرفك اوي دي تبقي ملاك مرات مراد اخويا
شرين بصدمه: نعم مرات مين ازاي دا حصل وامتا يعني وكدا من غير ما حد يعرف
ملاك اتكسفت ونور قالت: معلش اصل مراد من كتر حبه ليها خاف عليها من العين وعمل كل حاجه علي الدايق
شرين بغيظ وحقد: تمام الف مبروك يا عروسة عن اذنكم عشان سايبه صحابي لوحدهم
مشيت شرين وهي متغاظة وبتتوعد ليهم كلهم وملاك استغربت: هي مين دي يا نور وليه اتصدمت كدا يعني
نور: عادي دي واحده صفراء ملناش دعوة بيها يلا بقي نتمشي شوية
*في الشركة...
مراد كان قاعد وبيفكر في ملاك ومستغرب نفسه اوي وليه ساكت عليها كل دا
مراد في نفسه: اي الحكاية انا اي اللي بيحصلي دا مستحيل لا انا مش هأمن لست تاني كلهم خاينين وملهمش امان واكيد ملاك زايهم
قلبه: بس ملاك باين عليها حاجه تانية دي صغيرة وطيبه اوي وبتصلي وضحكتها حلوة
عقله: بس دي واحده ابوها بعها لينا عشان خاطر الفلوس وهي وافقت من غير حته ما تشوفني ولا فرق معاها السن
قلبه: طب وهي ذنبها اي مش يمكن يكون ابوها جابرها علي كل دا البت باين عليها حاجه تانية حطها تحت الاختبار ومش هتخسر حاجه
فاق مراد من تفكيره دا علي دخول منه وهي بتقول بدلع: مراد بيه حضرتك كويس من ساعة ما جيت وانت في المكتب ورافض اي حد يدخلك
مراد بزعيق: وانتي مالك بتتدخلي ليه في اللي ملكيش فيه اتفضلي بره
منه بخوف: حاضر انا اسفه بس انسة شرين بره وعايزة تقابل حضرتك ومش راضية تمشي
مراد بقرف: طيب دخليها وخلي عادل كمان يجيلي عشان عايزوا
خرجت منه ودخلت شرين: بقي انت تقولي انا مش بتاع جواز ومش هتجوز ومعرفش اي وفي الاخر تتجوز العيلة دي
مراد بلامبالاة: وانتي مالك بقي ان شاء الله اظن اني حر اتجوز اللي عايزاها
شرين بتمثيل: طب وانا يا مراد انت عارف اني بحبك من بدري ليه بتعمل فيا كدا طب واللي بينا اي نسيته
مراد بقرف: وانتي فكراك ان مراد السيوفي يوم ما هيفكر يتجوز هيتجوزك انتي اي يا شرين فوقي لنفسك انتي متستهليش تشيلي اسم مراد ولا اسم اي راجل اصلا
شرين بغل: بقي كدا يا مراد تمام اوي خليك فاكر كلامك دا كويس لاني هدفعك التمن غالي
مراد بغضب: شرفتي يا شرين بتمني الزيارة دي متتكررش تاني خدي الباب في ايدك بقي
خرجت شرين وهي متعصبة اوي علي دخول عادل وهو مستغرب: مالها دي ماشية ومش شايفه في وشها حد خالص اي الحكاية
مراد: عادي كبر دماغك منها المهم الصفقة اللي اتفقنا عليها دي عايزاها تتم في سرية تامه تمام
عادل: حاضر يا صحبي يلا بقي ننزل نتغداء لاني جعان اوي وانت بصراحه بتفتح نفسي
رجعت ملاك ونور البيت جابر كان قاعد واول ما شافهم قرب منهم...
جابر: اي يا حلوين عاملين اي
نور: تمام يا بابا اتمشينا في النادي شوية وغيظتلك البت شرين كانت هتموت لما عرفت بجواز ملاك وقاسم
جابر بضحك: طب كويس والله دلوقتي بقي عايزكم تجهزوا نفسك بكره عشان في حفلة كبيرة هتحصل هنا
ملاك بكسوف: حفلة اي دي انا مش بحب الحفلات ومش بعرف اتعامل فيها
جابر بضحك: ما هي دي مهمه نور... انا عايزها يا نور تبقي جميلة عايز الكل ينبهر بجمال مرات مراد السيوفي
مره واحده ظاهر صوت مراد وقال بغضب: هو انت عايز توصل لي اي بالظبط مش كفايه جوزتني غصب عني
جابر: انا قولت اللي عندي تصبحوا علي خير
طلع جابر وملاك جريت علي اوضتها خوف من منظر مراد ومفضلش غير نور ومراد
نور: ما براحه شوية يا مراد انت مربي للبت الرعب كدا ليه حرام عليك
مراد: بقولك اي انا عايز انام تصبحي علي خير
اول ما مراد دخل الاوضة اتصدم من اللي شافه....
ياتري اي اللي حصل في الاوضة واي هيتم في حفلة بكره وشرين هتسكت ولا اي هيحصل هنعرف الفصل الجاية مستنيه توقعتكوا بقي 😉❤
اسفه جدا علي التاخير بس عندي ضيوف والله وكتبت بالعافية هعوضكم بليل بفصل كمان مستنيه دعمكم 😊😊❤
يتبع
معاناة_الحب... ❤
بقلمي_رحمه_سامي
الكاتبة_الصغيرة
ملاك_الرحمة
تعليقات
إرسال تعليق