رواية
الخادمة_الفاتنة
الفصل_السابع_والعشرون🔥
_
========
توقفنا البارت اللي فات عند
معرفة سما بأن سائقها حيا فعاد الامل والفرح بداخلها واحست برعب خاطفيها من افتضاح أمرهم عبر هذا السائق
وتوقفنا عند مراقبة هاشم ورجاله لاسر خطوة بخطوة
واتفاقه مع صديقه اللواء حافظ على الغدر ب آسر والخلاص منه لكن بصورة قانونية
وتوقفنا عند.صدور أخبار السائق بالجريدة الرسمية ومعرفة انجي والوحش ورجالته بأمره واتفاقهم على الخلاص من السائق اولا فهو عقبتهم الوحيدة
وتوقفنا عند اتفاق الوحش مع أحد رجاله الذي يعمل سائق لديه واحد الخاطفين ل سما
على الخلاص من السائق عبر تسميمه وهو داخل غرفته بالمستشفى
وتوقفنا عند بدأ خطة حازم
ودخول منصور المستشفى ووصوله لغرفة السائق
فيها بنا
***********
اقترب منصور احد رجال الوحش والمعروف عندنا بالسائق للجناة المكلفين بعملية خطف سما
من سرير سائق سما المصاب وامسك بالمحلول بعدما اطمئن بأن الأمور تسير كما هو مخطط لها
حينها نظر رجال حازم المتخفون خلف الستائر فوجدوه قد أخرج من جيبه ابرة معبأة بمادة مجهولة
وقبل أن يغرسها بالمحلول سمع صياح خلفه فوجد رجلين يخرجان من خلف الستائر ويصيحون
سلم نفسك وارفع ايدك لفوق ..... ولا حركة ولا نفس😳😡
منصور ايه في ايه انا الممرض هنا
ودخل حازم حينها الغرفة
ممرض ياروح امك ..... تعالا يالا وامسكه من عنقه
منصور ياباشا مايصحش كده انتوا بتعملوا ايه هنا وانا ماعملتش حاجة
حازم انتا هتستهبل يالا وهتعملهم عليا .....احنا برضه اللي بنعمل ايه هنا
طب تعالى يامجرم على الاستقبال ونشوف قصتك يا حضرة الممرض
وخرجوا من الغرفة ومعهم منصور
انتي يا آنسة .....سؤال من فضلك
تحت امرك ياباشا
ده ممرض وبيشتغل هنا وشوفتيه قبل كده
الفتاة لا ياباشا انا هنا من ٣ سنين اول مرة اشوفه وغير كده القسم ده كله الممرضات اناث
تمام روحي انتي بالوقت
تعالالي بقا ياروح امك .... بتلعب عليا يالا .....وعاملي ممرض
ياباشا ....استنى بسس..
حازم وراح رازعه قلم لوح رقبته😁
انتا لسه هتبسبس ..... انطق بسرعة يلا مش وقت بسبسة
منصور وقد الجمه القلم
ياباشا ....هاقول 🥺.... اهووو ....استنى بس
حاول التملص من بين يدي رجال حازم وأسرع باتجاه باب الخروج
ركض خلفه رجال حازم حتى اوقعوه وامسكوا به .... استنى عندك يا كلب
حازم وامسك به من تلابيب ويافة قميصه .....عايز تهرب يالا ... طب خود .....ولكمه بوكس قوي بوجهه أطرحه أرضا
منصور وقد نزف دما من فمه وانفه اثر لكمات حازم له
حازم انطق يالا انتا مين وايه اللي جابك هنا .....انطق ياكلب👊🏻✊
منصور ومسح فمه من الدم الذي نزفه حاضر يا باشا هانطق اهو
$$$$$$$$$$
هاشم
انتا يابني
يعني ايه في حركة وصراخ جوه المستشفى ومطاردة ايه دي
زي ما باقولك ياباشا كده
انا شايف بعيني من موقع مراقبتي
حد بيجري وفيه ناس وراه
هاشم
واسر ورجالته فين
ياباشا
رجالة الظابط هما اللي بالمستشفى اظن كده وفيه حاجة مهمة بالموضوع شكلها كده
اما السيد آسر في مكان تاني بالعمارة المواجهة لساحة المستشفى ومعاه رجالته
هاشم
طيب خلاص.....اسمع خود حذرك وماتخليش حد يحس بيك
واول ما يطلعوا
تخلي اتنين من رجالتك يراقبوهم بعربيتين وعلى مسافة معينة
تمام ياباشا علم وينفذ
€€€€€€€€££
انجي
تتصل بالوحش
الوووو : ايه الاخبار ياوحش
الوحش : كله تمام ومنصور راح المستشفى واول ما يخلص هيكلمني ويطمني
انجي
تمام ..... بسخرية يارب تنجح المرادي😏
الوحش : ان شاء الله يا هانم هافرحك ماتقلقيش
انجي لتبث الرعب بقلب سيد الوحش
انا مش قلقانة هاقلق ليييه
انا بس مش عايزاكوا تتأذوا وانتوا برضه رجالتي وبينا معاملة وشغل
وانتا عارف اني ما اتأذاش ...ولا حد يقدر يأذيني ويقربلي .... وانتا عارف انا مين وبنت مين واقدر اعمل ايه كويس
الوحش بتلعثم وجبينه قطرت منه حبة العرق فهو ايا كان مجرم والمجرم جبان وبأي وقت ممكن يخاف
حاااا_ضر يا انجي هانم
انجي : تمام خلي بالك ..... وبلغني بأي جديد وتطمني ..... بسرعة
الوحش بضيق من كلامها
تمام يا هانم
واغلقوا الخط سويا
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
عند سما
يضع الحقير
صينية الاكل امامها
واقترب منها يداعب خديها ويتحرش بها بفظاظة وقذارة تنم عن وضاعة هذا الحقير
فصرخت سما بعلو صوتها
اه ياحقير ياكلب
ابعد عنيييي
وركلت الصينية بقدميها
فسمع مساعد الوحش
ودخل مسرعا للداخل
ايه فيه ايه 😳😡
سما
ابعدووو الحقير ده عني
سيبوني حرام عليكوا ليييه كل ده انا عملتلكم ايه ......سيبوني ياكلاب
تعصب من كلامها ومن أفعال الحقير
اخرسي كلمة تاني ....هاقتلك مكانك ....سامعة 😡
انما انتا
تعالالي بقا..... وامسك بيافته صارخا به كام مرة حذرتك ياكلب
انتا شكلك.ناوي على اخرك ....وهبلغ الوحش بافعالك دي وهو يتصرف معاك عشان انا زهقت منك خلاص وطرحه أرضا
امشي اطلع بره وإياك تدخل هنا تاني انا اللي هادخلها الاكل يالا من هنا امشي
فنهض يهندم من ثيابه
وخرج وهو مطاطا الراس
يجر اذيال الخيبة
فالتفت لها مساعد الوحش قبل خروجه
هامسا ..... حاولي تمسكي لسانك معايا الفترة القصيرة دي والا هخلص عليكي واتاوي جثتك ولا يهمني حد مين ماكان وصرخ بها ....فااااهمة😠
فانكفت سما على نفسها جالسة كالقرفصاء تبكي ودموعها تنساب على خدييها بغزارة😔
\\\\\\\\\\\\\\
حازم
خرجوا مع منصور متوجهين نحو المديرية لإكمال التحقيقات
منصور ياباشا ليه بتجروني كده زي البهيمة .... انا عملت ايه بس
حازم امشي يالا من سكات والا مش هتوصل على رجلك
منصور يا جماعة سيبوني طيب انا هامشي معاكم اهوو
حازم انتا يابني حطي الكلابشات بأيديه عشان ينقطنا بسكاته عشان أنا على اخري
منصور ربنا يخليك ياباشا ... حوش ايديك ياعم من على رقبتي وجعتني من مسكتك دي
حازم اخرس يالا
حوش ايدك عنه وكلبش ايديه
||||||||||||||||||
وخرجوا وركبوا سياراتهم متوجهين للمديرية
راوهم رجال آسر من خلف زجاج المبنى الذي يقطنون به للمراقبة
وبنفس الوقت رجال اللوا هاشم يراقبون الاثنين من بعيد
ويرفع أحدهم الهاتف على أذنه
الوووو
ياباشا زي ما قولت بنراقب الوضع
هاشم
اه وبعدين حصل ايه
ياباشا لقينا جماعة كده فيهم حازم باشا اللي جه الفيلا قبل كده لحظة وجود السيد آسر لحظة المشكلة
هاشم
ااه عارفه ومين اللي معاهم ده ولييه
ياباشا شكله مجرم وشكل السيد آسر له صلة بالأمور دي
انا قولت ابلغك وانتا عن طريق معارفك في المديرية تعرف ايه القصة
هاشم تمام استمروا انتوا ووزعوا نفسكم وما تخلوش عينكم تغيب عن آسر ورجالته
سلام
تمام ياباشا تحت امرك
وعليكم السلام
بعدها بحث عن رقم صديقه اللواء حافظ
هاشم
الوووو.... ازيك يا حافظ
حافظ
الحمد لله يا سيادة اللواء
هاشم
باقولك ايه .....عايز اعرف منك حاجة كده واتمنى تساعدني فيها من غير ماحد يحس
حافظ
اؤمر يا صاحبي.....خير
هاشم
الظابط حازم والظابط جاسر
قبضوا على واحد بمستشفى القاهرة العام واخدوه وراحوا بيه المديرية
ممكن اعرف من سيادتك ومن خلال عيونك ومعارفك مين الشخص ده وايه حكايته وموضوعه
حافظ
تمام .....ياحبيبي
هاشوف الموضوع واعرفه وهابلغك ما تقلقش انتا
انتا تؤمر يا بو الهياشم 😁
هاشم
والله انتا رايق يا حافظ
وانا على اخري من اللي اسمه آسر ده
ونفسي اضربه رصاصتبن واخلص منه
حافظ
احنا قولنا ايييه يا سيادة اللوا
نهدى كده ونروق عشان نعرف نخطط وننفذ ونضرب الضربة صح
هاشم
بضيييق وسخرية
ماشي ياخويا يا بتاع القوانين انتا😏
حافظ
ايوا كده اسمع كلامي لاطخك عيارين وانا اصلي صعيدي وماعايزش اتهور😁
هاشم انتا هتقلب عالضوء الشارد
باقولك أيه
سلام عشان انا مخنوق
حافظ
خود هنا ....هاشم ..هاشم
طيب ماشي لما اقابلك هطخك عيارين بجد 😁
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
وصل حازم المديرية
ومعه رجالته يقتادون المتهم
وكان بانتظارهم جاسر وكان قد لحقه آسر
جاسر
تسلم ايديك يا حازم
والله ونجحت خطتك يا حضرة الظابط
منصور وهو متعجبا ... ويتمتم خطه 🤨 خطة ايه دي🤔
حازم ياباشا لسه الخطة ما زالت مستمرة
فك الكلابشات يابني اللي بايديه
جاسر
وقد اقترب من منصور الذي تراجع للخلف في ردة فعلا تنم عن خوف واضطراب بداخله
جاسر
ماتخافش قرب تعالى اقعد هنا
وأشار لعساكره بالخروج وطلب فنجان قهوة وكاسة مية
جلس منصور وقد استكانت جوانبه
وظل يتطلع لحازم ففهم جاسر قلق منصور من حازم وغضبه
جاسر اطلع يا حازم بالوقت وسيبنا لوحدنا
حازم ياباشا....
جاسر حااازم قولت اطلع بره بالوقت وسيبنا لوحدنا
حازم تحت امرك يا فندم وخرج
دخل العسكري ب صينية عليها فنجان قهوة وكاسة مية
جاسر شكرا يابني ونهض وأغلق الباب بالمفتاح
جاسر بص بقا ياعم منصور
سيبك من اي حاجة وماتفكرش بأي حاجة وماتخافش برضه من اي حاجة عايزين نحكي راجل لراجل ومن غير ملاوعة او كدب انتا متاكد كويس اننا ماعندناش هزار ولا كذب ولا تنفع معانا ملاوعة وكل حاجة عارفينها وهنوصلهم بيك او بغيرك بس انا حابب احطك شاهد ملك لأنك مالكش سجل عندنا وباين على وشك مش وش اجرام خالص
منصور بس ياباشااا هما مين اللي هنوصلهم وبتحكي عن ايه سيادتك مش فاهم حاجة حضرتك
جاسر وقد كز على اسنانه حتى ظهرت نواجزه وكور قبضة يده واخذ نفسا عميقا في محاولة منه لتمالك أعصابه
فلاحظ منصور ذالك...
جاسر منصور انا قولتلك نتكلم راجل لراجل من غير ملاوعة وانتا مصر انك ما تتعاونش معانا فكده هعاملك كمتهم واشيلك الليلة كلها وهسيبك لحازم واسر وانتا عارف لو سبتهم هيعملوا فيك ايه فبص انا هسيبك خمساية كده تفكر وهاخرج اروح الحمام واجيلك تكون خدت قرارك
◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇
ونهض جاسر من على كرسيه وفتح باب مكتبه وخرج وعند اغلاقه باب المكتب لاحظ آسر مع رجاله في بداية الطرقة المؤدية لمكتبه
فاغلق المكتب على منصور وسار نحو آسر الذي أقبل عليه حازم ليبشره
حازم مبروك يا آسر باشا وها قد اقتربنا خطوة أخرى من الانذال
آسر فين الكلب ده سيبهولي وانا هاعرف منه طريق الكلاب دووول
جاسر وقد اقترب منه وامسك بذراعيه لمنعه من التقدم نحو المكتب
اهدى يا آسر بالوقت العنف مش هيجيب حاجة ولا هيحل مشكلة صبرك لحد اخر اليوم واوعدك ان نا اعترفش وتعاون معانا هسيبهولك تعمل فيه ما بدالك تمام
آسر وقد هدأ قليلا فهو يثق في حكمة صديقه وذكاءه فجاسر ليس رفيق عمر آسر فقط بل هو نصفه الآخر وتوام روحه لم يتفارقا ابدا
تمام يا صاحبي انا في مكتب حازم لما تخلص بلغني وراعي انه لو كشف أمر القبض عليه فيه خطر على سما وفيه هروب لولاد الكلب دوول
جاسر تمام يا صاحبي فاهم ومقدر
سيبني بالوقت اروح الحمام هاموت ياعم😂
آسر وقد ابتسم
ماتروح يابني هو انا ماسكك يخربيتك شكلك على اخرك امشي ....
ذهب جاسر للحمام
واتجه آسر لمكتب حازم ليجلسا سويا
■□■□■□■□■□■□
انجي
الووووو .....يا وحش
سيد الوحش
انجي هانم ....مرحبا كيف حالك
انجي
الحمد لله
ايه الاخبار عندك
مش قايلالك تبلغني الجديد اول بأول
سيد الوحش
يا هانم لسه ما وصلتنيش أخبار
وقايله اول ماتخلص مهمتك تختفي عن الأنظار الليلة دي وتكلمني بعدها تطمني وانا مارضيتش ابعت حد وراه عشان ما الفتش الأنظار
انجي
خلاص .....خلاص
انتا هتحكيلي قصة
انا بس حبيت اتطمن وكمان انصحك مرة تانية تركز وماتخليش دليل وراك الشرطة اكيد متابعة الموقف
الوحش بضيق
حاضر يا هانم هخلي بالي
واول ما توصل الاخبار هبلغك واطمنك
تحت امرك
انجي
تمام يا وحش..... سلام
واغلقوا الخط سويا
●○●○●○●○●○●
ونعود للمديرية
حيث يجلس منصور ويفكر
وتراوده نفسه وكلمات الضابط جاسر تتردد بأذنه
هتعمل ايه يامنصور لو بعتهم مش بعيد يقتلوك او برضه مش بعيد ياخدوك معاهم
لا لا مش معقول الظابط هيكدب هو قالي هكون شاهد ملك وممكن اخد حكم مخفف وادفع كفالة واخرج
طيب والعمل اوافقهم بالوقت وانجو بنفسي واخلص من الهم اللي بيراودني ده دايما وملاحقني كل ما انام وارجع بيتنا
طب وايه اللي يضمنلي انهم ما يقتلونيش ولا يبعتولي حد يقتلني
طب مانا اخد تعهد بعد كده عليهم
وكمان اخد ضمانة من حضرة الظابط
واخد مراتي وابني واروح الصعيد عند اهلي ولا اروح اسكندرية واعمل اي مشروع وابعد عن هنا خالص واكمل حياتي
ظل منصور شاردا ويفكر بحاله ومصيره
حتى فتح جاسر الباب ودخل
دون أن يشعر به
فاقترب منه جاسر ووضع يده على كتف منصور
هاه..... فكرت يامنصور ولا لسه
منصور هاه😳 ووقف منتفضا
جاسر مالك فيه ايه 🤔
منصور .....هاه .....لا ...لا مافيش سيادتك انا بس ما اخدتش بالي بقدوم وعودة سيادتك
جاسر
نعم .....ازاي ده وانا فتحت الباب ورزعته ....كل ده ماحسيتش بيا
منصور
والله ياباشا زي ما باقولك كده
جاسر
طيب خلاص .... شكلك متردد ورافض تتعاون معانا .... بس حبيت اطمنك واوعدك ان كلنا هنكون بصفك وايه رايك كمان السيد آسر هيحميك وهيساعدك تبعد وتفتح مشروع صغير
منصور ازاي ده سيادتك وانا كنت معاهم ومشاركهم
جاسر
يابني زي ما باقولك كده وانتا ماعندكش سوابق وملفك نضيف وهتبقى شاهد ملك وكمان هنخلص الموضوع من بره بره بعيد عن النيابة
هاه .....اطمنت بالوقت ..... ولا لسه متردد
منصور
بعد تفكر وتدبررر
تمام ياباشا انا فكرت .....وقررت ...اساعد سيادتك بس بشرط اضمن كل اللي قولتوه ده يتنفذ
جاسر
بضيق وعصبية
منصوووور ..... ما تعصبنيش.....انا لحد بالوقت بعاملك بهدوء
وقايلك انا بيك او من غيرك هاوصل لهدفي .....انا بس حبيت اساعدك وتساعدني وتسهل عليا الموضوع اكتر
هاااه😡😡😡
منصور
وقد اضطرب ..... وتلعثم لسانه
ماشي يا فندم .....خلاص هاقول وهاعترف بكل حاجة وامري لله
بص يا فندم.....🙄😳
يا ترى هيحصل ايه فوق توقعاتكم انتظرونا
قلة التفاعل بالنسبة لباقي القصص يجعلني أتأخر
شوفوا التفاعل وهتعذروني
الكتابة مش أمر سهل عشان يكون تفاعلكم بالسهولة دي
تحياتي
__
☆¤☆¤☆¤☆¤☆¤☆¤☆
بقلمي
عمر يحيى
تعليقات
إرسال تعليق