الحلقة التاسعة و خمسين والستون والواحد وستون
روايه ملاك الاسد
الكاتبة / إسراء سعيد 🖤✍️
"أنا أبذل قصارى جهدي لأكون مبتهجًا، و لكن ما زلت أشعر بأنني أريد البكاء عدة مرّات باليوم .
deep black 🖤...
علي / يعني دي سعاد عمت ملاك....
هدي / ايوا فين ملاك وبعدين هربت فين ازاى اكيد جابوها عملو فيها حاجه
علي بجمود / هربت مع واحد اسمة اسد معنديش اي معلومة تانية عن الامر و اسماء كانت بتساعدها
هدي/ اسماء اسماء هي اللي هتوصلني انا لزم اخرج
علي / ممنوع مشددين الرقابة ومنعني اتكلم معاكي يعني هتلاقيني عندك في حالات الطورئ بس يعني زي الاجهزة اللي شلتيها من شويه متعمليش كدا تاني
هدي / دي خطفاني لزم اهرب
علي / متقلقيش بحاول اخلصك
هدي بفرحة / شكرأ
..............
ممكن افهم نزلنا مصر لي اي اللي جد يعني
اسد / بعدين يا ملاك
ملاك/ وبعدين معاك احدع انت كل شويه بعدين بعدين بتريقة وحول رفع اسد حاجبة
ملاك/ اوف بقا حاضر هسكت ومش هدخل في اللي مليش فية ولم لساني بدل متقصهولي خلاث خلاث
اسد/ وممنوع تعرضيني
ملاك / يابااي ثم قفلت باب العربية برزعة
ركب اسد و ملاك تنظر ملاك الي اسد وتتذكر اجمل اسعد لحظات بنها وبين اسد وتبتسم رغم عنها
اسد / بتفكري تعملي اني كارثة المرة دي
ضحكت ملاك وحضنت اسد ضمها اسد أليه ثم ابتسم
ملاك/ تؤ عدي الوقت بسرعه اوي وكان الاسبوع اتلخص في يومين نفسي تبقا جمبي علي طول
اسد / هيحصل يا ملاكي
وصل اسد و ملاك الي الفيلا ملاك البنات وحشني اووي والبت اسماء لزم ارحلها اعد معاها شويه
اسد / كلميها تجيلك... ملاك / لا بقا انا زهقت انت كل شويه لا هي تيجي ممنوع الخروج ممنوع اسد دي الفلا الجديدة انتي متفرجتيش عليها
ملاك برتباك / اا طب هأجل الكلام دة لي الخناقة الجاية ماشي
ضحك اسد عليها انا ريح الشركة
ملاك/ ماشي يا جوزي مسيطرة همشيك مسطرة وابتدت تعمل حركه بأديها وتلف حولين نفسها
اسد/ علي فوق يا ملاك.. ملاك / راجل فصيل نيهاهاا
دخلت ملاك ابتدت تفتح الغرف وتكتشفها بدون صوت....
حنان / انتي اكيد اتجننتي اني البس كدا واطلع اطلع كمان بشعري اهههعععع لا
فاطمه / اسمعي الكلام كدا كدة الجامعة عاملة رحلة علي اليخت في الغردقة وسمعت ان الواد عمر ان التصوير مودل الاعلانات في الغردقة يعني هي جاية متظبطة دخلت ملاك بسرعة و بنظرة خبيثة بتخططو لي اية شكلكم هتفجرو الغردقة فاطمة بصرخة /اععععع ملاك.. حنان/ يلوكااااا
ملاك / لالا نظرت لي فاطمه فاطمه /لا
ضحكم الثلاثة.. ملاك اسيبك اسبوع ارجع الأيكي مايا دياب ضحكت فاطمه / شوفتي انجزاتي
ملاك/ انجازات اي اتهبلي انتي مبتعرفيش تحطي روج.. حنان /تؤؤ فاطمه اتغيرت.. ملاك / كلكم اتغيرتو
فاطمه / تعالو نتفق هنعمل اي في رحلة الغردقة
______________________
بدخل صانية الفطار اطلع بصنية العشا ادخل بي الغدة اشيل صنية الفطار البت هتموت مني
هلباوي/ هي محتاجة وقت مش اكتر وهترجع ندي
تامر/ مش لوحدها اللي كدا هشام رح يقدم استقالتة
هلباوي بصدمة / ووه كيف يعمل اكدة الغضب عماه
تامر/ هو شايف ان كدا اريح لية
ام ندي/ دي روحو في الشرطة و التدريب و الامن
تامر/ هيشغل مع الحكومة فعلأ بس في الحرصات.
عارف تستهل حد غيري بس لسة شايف ان انتي ليا مهما كنت تايه
(محمد سعيد🖤✨)
هشام / يعني اية استقاله مرفوضة يا فندم لو سمحت اقبله سوء قبلت مقبلتش انا مش هاجي بعد اذنك يا فندم...
اللواء / انت اكفأ واحد عندي مش عشان حاجة حصلت في حياتك تبقا تدمر الحلو بي الوحش مش كل اللي هنشوفو وحش يبقا نوحش الحياه علشان موقف ولا مشكلة كلنا لزم نتعلم من اللي بيحصل استقالتك مرفوضة يا سيادة الرئد يريت تفكر في كلامي ومتشوفش كل الدنيا وحشة مفهوم يا سيادة الرئد... هشام / تمام يا فندم هستناك في الغردقة يا سيادة الرئد عيد ميلاد بنتي وعملة يا سيدي في يخت.... هشام / كل سنه وهي طيبه يا فندم عقبال ميت سنه لية
اللواء/ هستناك انت وخطبتك...هشام غمض عينة وتذكر ندي! هاجي يافندم انشاء الله
..............
ملاك / كل دة حصل يا ندي!
ندي / بيضيع مني يا ملاك انا نا عمرو دمر كل حاجه فيا حلوة وكانت هتبقا ليا حلوة انا حرفيا اضمرت
فاطمه / بقولك اية انتي لسة بتروحي الكلية بتاعتك
ندي / المفروض تامر بيمشيلي في أجرأت النقل عشان ثم ضحكت بسخرية اكمل حياتي
فاطمه / الجامعة بتعتنا بقولك اية حضري شنطتك طالعين الغردقة هتيجي معانا الجامعة عاملة رحلة وكدا وهنتخد يخت نغير فية جو و نتجمع كلنا بقالنا كتير متجمعناش صح ملاك و فاطمه وحنان صح واكلم البت اسماء ام بلونة هتتنفخ قريب دي تيجي
ندي بضحك/ سمعت انها حامل يلهوي علي المسخرة لما بطنها تكبر كدا ملاك ببأس / يعني كدة بردو هبقا حامل وتضحكم عليا ندي / اللي لفت نظرها انكم هتضحكم عليها ملاك بشهقة حامل! اسماء حامل لولولوي بجد ونبي بنت الجزمه ولا قالتلي
ندي الحمدلله المعلومة وصلت.. حنان/ لا دي الشبكة عند ملاك وقعة ضحك الثلاثة عليها
بعد مرور اسبوع..........
انا مش عارف ازاى وفقت اجيبك
اسماء / من يووم معرفت اني حامل وانت مبقتش تهتم خالص حابسني مترحيش متجيش متعمليش اي انت كت اشترتني ولا اية
عز/ اخر مرة فيها يا سمايا صوتك يطلع
اسماء تدم بقها زي الاطفال / حاضر
عمر/ اي مش عايزة تتخنقي ثم ضربها علي قفها
ثم ضربتة فاطمة بشلوت جابتة بنص 😹 بقا وقع نص ركبة.. يزن / اسمالله قوم ياحناين كنان / متيلله ياناس النهار هيطلع اخلصو فخناكم دة وطبعأ هتموتي يا ملاك عشان مش لقية حد تنكفي فية اعترفي.. ملاك / بردو في الشركة برحتة ثم لا تبالي لكن من داخله تحترق .......
ندي / ولا هات البلونة ياض هات ياه ولاه وطلعت تجري وري الطفل وهم يضحكون عليه كانت ترتدي فستان قصير عريض الاكتاف بي اللون الاصفر وكان شعرها يتطاير معها وهي تجري الراجل / اي دا في اي.. ندي / ابنك دا صح.. الرجل / اه.. ندي / خد مني البلونة بتاعتي. ضحك الرجل عليها ولد ازاى تاخد حاجه مش بتعتك..
الولد/ بس هي جميلة اوى اول مرة اشوف بلونة مرسوم عليها باندة و بومة صغيرة شكلها حلو
ندي / انا اللي رسمتهم مفيش حد يابني بيقدر الطفولة البريئة خلاص انت خدها وانا هعمل وحدة تانية بس هي كانت ليقة علي الدريس اللي لبساه صح الولد صح ضحك الرجل انتي عندك كام سنة
ندي/ 20 انشاءالله.. سيادة اللواء اتفضل مفتاح...ندي!
ندي وكأن الوقت يتوقف بها / هشام!
سيادة اللواء / دي ندي خطبتك يارجل دي طفلة
هشام وهو مركز في عيون ندي وصفاءها رغم بهتان وشها الي ان بتقام وبتحاول تبقي احسن
سارة / اووف يارب اسيبها هناك تنطلي هنا مش عارفة استفرد بي الواد ابدأ اوف
هشام / انتي مع مين هنا
ندي / مع صحابي في اليخت رحلة
سيادة اللواء / بم انك هنا انا عازمك علي عيد ميلاد بنتي بم انك صاحبة زين صح يا زين
زين / صح يا بابي انا حبتها اوي مطلعتش شريرة زى طنط الطويلة دي ضحكت ندي رغم عنها
رفعت سارة حاجبها ابتسم هشام علي ضحكتها
اللواء/ زين عيب قلتلك مش كل الناس زوق وهيتفهمو معاك زي الانسة ندي! قاصدى طفلة ندي
ضحكت ندي / ميرسي لخضرتك
الجميع ندي يلااا/ ينظر هشام وسيادة اللواء الي اليخت دة يخت الاسد هيبقا جمب اليخت بتاعنا النهاردة بليل الساعه 8 هستناكي اكيد
ندي بتوتر من هشام و من سارة اللي ساندة يدها علي كتف هشام.. انشاءلله هاجي
باي يا زين يصغنن
.......................
مجهول / اسد باشا مدام هدي فى****
اسد / هاجي بنفسي اخدها.......
استجمع اسد الحرص اتجاه في المكان اللي فية هدي ابتدي الهجوم كأالاتي ضرب نار خارج البوبة دخل اسد برعبيتو كاسر الباب حرص اسد اي واحد يقف قدامة يموتة التاني والتالت مسك وحد من حرص سعاد هدي فين!
الحرص من كتر الخوف مقدرش ينطق اطلق اسد الرصاص في دماغة الحرص التاني هي فين..
الحرص ت تاني اوضة علي اليمين مفتاح الاوضة معايا وفي دكتور معاه تبعنا....... ذهب اسد نحية الغرفة يفتح الباب يتصدم بي هدي بتعيط ومسكة ايد علي وجة اسد السلاح امام علي..........
خلصت الحلقة
الحلقه الستون
رواية ملاك الاسد
الكاتبة إسراء سعيد
كان يجب أن تغادر منذ انقباضة
صدرك الأولى .......🖤
كانت سارحة فكل تفصيل حيتها نص مع عمرو اللي كرهتو وكرهت الحياة بسببة و في هشام حببها اللي خدها من الظلام الي النور....
ملاك / ندي! انتي يا بنتي اي سرحانة في اية.
ندى/ لي اقبلو تاني! لي هو معاها لي القدر بيجمعني تاني رغم انو مينفعيش يا ملاك و سارة مستغلية اني بعيد عنو.. ملاك / انتى اللي سايبة الساحة فاضية و قررتي تستلمي من اول محاولة.
ندى/ اعمل اي! ملاك /انا هقولك.................. بس هنجمعك بية ازاى. ضحكت ندي ثم سفقت بيدها انهاردة الساعه 8 ملاك/ ازاى بقا...
ندي / عيد ميلاد بنت اللواء انهاردة بليل جمب يخت اسد بظبط. ملاك عرفتي منين يابنت القرود
فاكرة الواد اللي خد البلونة وانا طلعت اجري وراة
ملاك / اة. ندي / يبقا زين ابن سيادة اللواء اللي اصلأ مربي هشام بيحبة جدأ. ملاك/ القدر بيجمعكم ياندي
ندي/ هلبس اية. ملاك/ اكتر لون هشام مش بيحبة اية. ندي / المموڤ بس لي. ملاك/ عندك فستان اللون دا. ندي / تقريبأ جبتة معايا لي حنان عشان فاطمة طلبت شوية فساتين ليها تقريبأ بيخططو لحاجة ملاك / لا هما ختطو خلاص المهم هتلبسية اليلة
ندي/ ازاى ما هو مش بيحب اللون دة مش بيطيقو مش هيبص اصلا. ملاك / هو لو لبستي حاجه هو بيحبها هيتجنب يبصلك. لما تلبسي حاجة مبيحبهاش هيبصلك بستفذاز و هيبصلك لانك اكيد واحشه. ندي / دماغ شياطين ثم ضحكة تعالي نطلع نشوف عاملو في خطة حنان. ندي / عشان بتحب
♡♡♡♡♡
- نعتقد بأننا نكتب نصوصاً تشبهنا ، ولكنّنا نشبه صمتنا أكثر ، الكلمات العالقة بالحنجرة ، وحدها لو تسرّبت تعرّينا .
حنان / انتى عايزني كدة 🥺 طب اداري كتافي
فاطمة ولا حرف الفستان بي كم و طويل مقفول بس مفتوح من الكتف بشكل دئري يبين كتفها و رقبتها فقط!... حنان/ بس بس اشمعني الازرق!
اد العيون الزووووورق احبك كانت هذه اسماء
فاطمه / كانت عيون سود صح يعني اتذكر الي حد ما
ملاك/ العيون السود تخصني انا مفهوم ضحك عليها الجميع تذكرت ملاك اسد واحشني ثم اخذت نفس
ملاك/ انا طالعة اكلم اسد. فاطمه /طب يلا عشان نسهر. ملاك / اوك
يزن / مالك!.. كنان/ مفيش! يزن/ جهاد!
كنان اخد نفس طويل / انت كمان عرفت البرص اللي جوة مبتبلش في بؤو فولة. يزن / ولا قدرة الفول كلها تشبعو ضحك كنان بوجع.. اشمعني هي! لي رفضتني! يزن / مش جايز كانت قدام عنيك التلات سنين وفجأه اختفت و ظهرت.
كنان/ عقد حواجبو تلات سنين............ اية وكانت قدامي فين! يزن لسة معرفتش هي مين
كنان / يعم تلات سنين منهم الجامعة و مدراسة داخلية مش فاكر ولا عايز افتكر حاجة منهم بس انا كنت خاربها اي علاقت جهاد بي التلات سنين
يزن / هتكتشف لوحدك ثم حدفه بي المخدة
عمر/ كنت خارها ويزن يلم من وراك
كنان / يعم الحمدلله تبنا الي الله
عمر / اما شفتلك حسنة وحدة
كنان / بدلع امال دي اي الصغننة
يزن/ كتكم القرف علاقة قذرة
_______________☜•☞_______________
بإستطاعتنا كسر من يؤذينا لكننا أحنُ من ذلك.
كان اسد يوجة المسدس نحو على وكل من هدى و علي مصدوم
هدي بنفضة ورعب وقفت قدام علي تتحمي فية
اسد/ كان بيساعدك ولا بيهددك!
هدي / بخوف و ارتباك ببيس.. لالا ملوش دعوه بحاجة. اسد/ متخفيش انا أسد جاي احررك من هنا متخفيش ملاك وادم معايا في امان معايا
سعاد / تحررها من مين اسد مني انا
اسد / هخرج بيها من هنا ومش عايز اشوف وشك قدامي!
سعاد/ مش خايف علي ملاك حياتك توقف النبض عن القلب عندما سمع منها انها تهددة بي ملاك
ضرب اسد بي ضهر المسدس علي دماغ سعاد حتي غابت عن الواعي
حرص سعاد كان مسيطر علي حرص اسد مسك اسد هدي من يدها وهو يقاوم حرص سعاد اامسك اسد مسدسين واخذ يضرب حرص سعاد حتي امسكو اتنين من حرص سعاد اسد الاتنين اخدو سلاح اسد حتي اتلم بقيت حرص سعاد علية ضرب اسد الحرص اللي يقف خلفة ويمسكة من يدة برجلة الشمال بحركتين بسرعة كان موقع اتنين من الحرص برجل واحدة ثم امسك الثاني لوي له ضراهة ويضرب الاخر برجلة وايدة الشمال اخذ السلاح من شخص اخر يضرب بية حتي سيطر اسد علي الوضع
علي و هدي/ ملاك هي فين
استغرب علي بأنة يسأل عن ملاك
هدي / سعاد سعاد هدمر ملاك مش حترحم حد
اسد / اهدي لزم نتحرك من هنا
ذهبت هدي مع اسد بعد ما شكرت على علي وقوفه جمبها
هدي/ وانا هحكلها شكرأ انك حافظت علي بنتي
تحت نظرات اسد كانت توجه الكلام لي على . وصل هدي و اسد الفيلا
اسد/ اعتبري نفسك في بيتك انا اسد جوز ملاك
هدي / انت وصلت لي ملاك ازاى انت بتشتغل اي!
اسد/ وصلت لي ملاك حكاية طويلة جدأ
هدي/ بتشتغل اي يعني السلاح اللي كنت ماسكة و الحرص اللي تحت الاسلحة العربيات الحماية وازاي ضربت كل الناس اللي كانو مع سعاد انت ظابط؟
اسد ضحك / انا من اكبر زعماء المافيا اللي بتحكم دول
هدي بشهقة/ زعيم! ماڤيا
اسد/ مش عايزك تخافي من حاجه بنتك وانتي و ادم امنكم معايا انا وبس انا بحب ملاك ومستحيل اسمح لي حاجة تأزيها ولما فكر يأذيها قتلتة
هدي والدموع تتجمع في عيونها / قتلتة قتلت مين
أسد/ طارق! . هدي / ازاى انت مجرم انا بنتي عايشة مع.. اسد/ الاجرام ان اللي عملو في ملاك وهي صغيرة اخدت عهد علي نفسي لدمر كل اللي فيوم واحد اذاها فيه انا بحبها ملاك الوحيدة اللي خلتني اشوف اللون الابيض وجميع الالوان جت مسحت اللون الاسود اللي جوة ثم شاور علي قلبة
ثم مسك ايد هدي / اتأكدي اني بحب ملاك مستحيل أذيها. هدي ببكاء / اتوجعت كتير اوى و هما وجعوها اكتر اخدها اسد في حضنة اسد/ عيزك مطمنة
هدي/ سعاد! اسد/ نهايته علي ايد كلها ساعات
ادم/ اسد كنت عايزني
نظر اسد الي ادم ثم نظر الي هدي
كان ادم يرتدي بنطلون اسود و قميص زهري انبهرت
هدي/ ادم جربت هدي علي ادم تبكي بشدة
ادم بعدم استوعاب / ماما هدي! ما اسد مامي
اسد/ كانت عايشة. ادم ببكاء/ ماما وحشتيني اوي
هدي / نور عيوني انتة انت كبرت واحلويت حسا انك عندك 18 سنة مش 10 سنين. ادم/ اسد علمني ان اهتم بنفسي واذكر كويس واقلل كلامي واحط قواعد لي نفسي واحترم اراء الاكبر مني ومردش علي حد واعمل اللي في دماغي لو انا شايفة صح حتي لو كل الناس قالو غلط
ابتسمت هدي وقبلت ادم وشلتة في حضنها
اسد/ ادم خلي ماما تستريح
...........................
بعد وقت من الساعات
نهاية الشىء أفضل بكثير من استمراره بشكل باهت!
ياعمر حاول تيجي.
عمر / عندي شغل مش هعرف
فاطمه / طب وحيات ربنا لو ماجيت لدخل مع نادر الحفلة ها يلا تيكر يا بيبي.
عمر/ يابنت ال ............. اعمل اية فيكي
فاطمه / طلقني مش عاجبك طلقني بقولك ايه يزن جاي. عمر/ اشمعنا بتختطو لي اية
فاطمه / كل خير يا روحي يلا عشان اجهز بيي
حنان / انا جاهزة فاطمه / وانا كمان جاهزة اسماء / برقص يجي غيري مش هيجي زي مش عمرو دياب لكن تملي مش عظمة بس انا مشهور ابت ملاك فين هي اللي بتشاركني هبلي انتو شله نكدية
ندي / كدا حلو فاطمه بتصفير قمر حطي روچ
ندى / لالالا بيدايق منو. حنان يا ديني علي الغباء حطي احنا لزم الخطة تمشي صح
فاطمه /طب اتنيلي حطي الروچ الاحمر عشان الخطة. حنان/ بصي هي ليلة يوم واحد تعالي علي نفسك. اسماء / شوف بنت المجنونة بتكلم نفسها
ندي/ خلاص هنموت كلنا هي ليلة
ارتدت ملاك فستان اسود اللون فوق الركبة حملات رفيعة من الاكتاف ترش برفانها وهي سرحانه في اسد يأتي اسد من خلفها يحضنها بشده ويقبل رقبتها برقة يهمس في ودنها وحشتيني!
لم تتوقع مجئو لي السهرة
ملاك/ وحشتني اوي يا أسد ثم ضمته ليها يجذبها اسد من شعرها بخفه انتي كنتي خارجة بدة ينظر الي الفستان. ملاك/ اة لي. اسد اقلعي. ملاك/ أامر
لو حتة وحدة من جسمك بانت عقابك هيكون كبير يا ملاكي. ضحكت ملاك مش مهم هغيرو المهم انك جيت انا مبسوطه اوي. اسد / بحبك. ملاك /وانا بموت فيك
خرج كل من حنان و فاطمة و اسماء و ندي و ملاك واسد و يزن و عمر وكنان و عز كلهم بتوقيت واحد
كلهم ينظرو الي بعض بسعادة وبعضهم من غضب من الاخر.....
ملاك / الشباب علي فوق عندنا اجتماع صغير انا و البنات
كنان/ هتختطو لي اي هساعدكم
ملاك / بشهقة فعلا هتساعدنا تعالي يا فصادة صغنن
اجتمع اسماء و ندي و حنان و فاطمة وملاك وكنان
كلهم وقفين موطين وؤرسهم جمب بعض
ملاك / بص يابخت من وافق راسين في الحلال
فاطمة / وهما فعلأ راسين
كنان بتريقة/ ماجمع اللي ما وافق . ضربت ملاك كنان علي دماغة بخفة ركز
حنان و يزن.................................................
ندي لما اليخت التاني يجي جمب يخت اسد وتكون ندي واقفة في اليخت التاني انت......................
كنان/ اللي كان خطيبك دة ايدو تقيلة
ندى/ مرزبة بعيد عنك قائد في جيش عقبال عندك
كنان/ البقاء لله مقدمة
اسماء/ الف مبروك
كنان/ الله يسلمك يختي
عرفت هتعمل اي يا منيل. كنان حفظنا حفظنا بس بالله عليكي يا اخت ندي توزعي علي روحي فوتيكأ توت عشان مش بحب الصوودة بتبقا شدية
ملاك/ الله يخربيتك. كنان / اي مبحبش القهوة انا
ملاك /ربنا يهدك. كنان انا وانتي أنشأ الله
اسماء / توكلنا علي الله. كنان / احنا رحين نحارب اية ياربي الشلة دي
يلاااا
خلصت الحلقة
الواحد و ستون
رواية ملاك الاسد 🖤
الكاتبة إسراء سعيد 🖤✍️
___________♕_________
وما زلت لا ادري ايهما يألمني اكثر الاشياء التي افعلها رغمأ عن قلبي
ام الاشياء التي يفعلها قلبي رغمأ عنى💔
ظهرت فاطمة بي فستانة الاحمر الناري ثم رفعت شعرة علي شكل زيل حصان واكتفت بي مسكرة و احمر الشفه انبهر عمر من مظهرها وعمر يشوي اللحم مع صوت مزيكا صاخبة هوا عمر علي وجه بدلأ من الشواية فضحك كنان بشدة ثم ظهرت ملاك بفستان ابيض طويل الاكمام هادي جدا وطويل يشبة ذيل السمكة مع روچ بني واكتفت ايضأ بي المسكرة ينظر اسد اليها ثم غمز لها اسماء ظهرت بفستان سماوي بكم لا يظهر سوي كتفيها فقط اخذ يبحث يزن بعيونة يبحث عنها اسماء/ ونبي في قمر كدا.
عز/ اعمل فيكي اي. اسماء / عايزة فراولة. ملاك / نعم ياختي عايزا ودا وقتة. اسماء / ونبي مانا دا المفعوص الصغير او المفعوصة لسة مش عارفه
ملاك/ يتي كميلة الصغنن نفسة في فلولة قلب خالتو ياناس. ينظر اسد اليها برفعة حاجب سكتت ملاك
عز هاتلي فراولة. حاضر يا سمايا امال امبارح قلتلي علي جوافة علية يا حببتي انتي هفتانة ولا دة وحم ولا اديكي بي الفحم في دماغك واخلص منك انط من المركب وتستريحي اسماء / كل دة عشان قلتلك فراولة امال لو قلتلك موز كنت عملت فيا اي طلقتي
فاطمة / مبيبطلوش خناق. ندي / خمس دقايق والخناقة تخلص. ملاك / واحد عز / يابنتي مقدرش والله . ندي / اتنين. اسماء / واضح جدا أنك متقدرش
فاطمة / تلاتة. عز / والله بحبك. اسماء/يبقا متزعقليش. ندى / اربع. عز / خلاص اسف. ملاك/ خمسة. اسماء / والله بحبك. ملاك الحمدلله خلصت الخناقة. عز/ روحي هاتي الاطباق يلا. اسماء / حاضر
ملاك / مش صاحبتي الله يكون في عونك
عز/ الدكتورة قالتلي هتفضل هرمونتها تتغير كل شويه عشان الحمل هي اصلا هرمونتها غريبة قبل الحمل وبعد والله يتعب من اللي بتعمله فيا ضحكت ملاك وهي في حضن اسد يضع اسد يدة علي بطن ملاك عقدت ملاك حجبها بستغرب وضحة ايضأ
ملاك /اية! اسد/ ملاكي الصغير هيجي امتي ضحكت ملاك انت متخيل شكلي وانا بطني قام ولا هستحمل هرموناتي زي اسماء يالهوي لا انت عصبي يعم
اسد / بضحك تؤ عمري مهتعصب عليكي
ملاك/ اتعصب انا برحتي. اسد / بتستغلي الموقف يعني. ملاك / اها جدا....
اشتغلت اغنية لعمرو دياب معاك قلبي 🎻 مسك اسد ايد ملاك ولفها يرقص معاها علي الاغنية
مع بداية الموسيقي ظهرت حنان بفستانها الازرق الطويل وبشعرها الانسيابي البني الطويل اخذت تنظر حولها برتباك ندي بتصفير قمر يواد يجاامد
انصدم يزن من مظهرها وعيونة تحولت الي الاحمر اخذ يعض علي انامله ( مأفورة طب يعض علي صوبعو😹) ابتدت فاطمة تدندن الاغنية جذبها عمر من خصرها وهو يشوي يقف عمر خلف فاطمة ونو يضع ايدو علي خصرها زمشبك يدو بيدها وينظر في عيونها فاطمة / عيونك حلوين اوي بيسحروني
عمر/ بيسحرو اي حد عادي ضربتة فاطمة بكوعها في معدته عمر/ والله عيونك انتي اللي يسحرو من برئتها
تقدم يزن امام حنان حنان توترت لفت وكانت هتجري علي الاوضة امسك يزن ظراعها قبل ان تجري حنان تنظر الي يدة اللي ماسكة في اديها شدها ليه حتي التصقت بصدرة العريض حنان بشهقة
اننت بتعمل اي ينظر في عيونها ويبتسم (قولي يا حبيبي لي وانت عني بعيد انا شوقي ليك بيزيد وان جيت انا برتاح ثم مال بخصرها حتي امسك بها يزن بهمس بحبك............... رفعها يزن حنان كانت هتجري امسك بها يزن شد يده ثم لوها خلف ضهرها وقربها لية حتي احست حنان بي انفاسه حنان / يزن سبني
ندي / شوف بنت الهبلة بتبص جمبها لقت عز يتأمل اسماء ويضع عز يده علي خد اسماء ويقبل رقبتها برقة ابتسمت ندي كنان / ارغي يختي اما نشوف العشق الممنوع دة هيخلص امتي ضحكت ندي
يزن يلوي ضراع حنان خلف ضهرها وينظر داخل عيونها حتي غرقت في بحر عيونة حتي البسها يزن خاتم من الماس ويدها خلفه تستغرب حنان بحركة داخل اصابعها....... يزن ساب ايد حنان تنظر حنان الي يدها تنبهر من شكل الخاتم وتنظر لية وضربات نبضها تتسارع يزن تتجوزيني! دمعت حنان في وقتها..... بحبك ضمها يزن بقوة حتي شالها ولف بيها والجميع بنبها واااو ندي و كنان 👋سفقو بأدين بعض..... دمعت ندى حين تذكرت هشام لما اتقدملها.
لحظ كنان كنان / مرة اتنين قرع بيتخنقو علي مشط
ضحكت ندي بشدة وضحك كنان علي ضحكتها
كنان / امال الاتنين اللي قبلك مضحكوش كدا
ندي / امال عملو اي. كنان/ حدفوني بي المشط
ضحكت ندي اكتر ظهر من بعيد شخص يرها تضحك من قلبها و بجانبه سارة ضحكت بخبث عندما رأت ندي تضحك مع شاب.. كنان / اه استحملوني انا احتمال اموت بعد ساعة من دلوقتي ضحكت ندي علية ندي/ لا متخفش هلحأك كنان / تفتكري ندي/ انا عايزاك تثق فيا كنان / مين يختي. ثق فياا كنان/ الحمدلله رحت في داهية تضحك ندي اكتر حتي لمحت هشام يدخل المركب وفي دراعة سارة تحولت ضحكت ندي لي تعبير من الحزن لحظ كنان.
احمم متبطليش ضحك ابتسمتك تفضل في وشك
ملاك شدت اسد من يده الي سطح المركب حيث لا يوجد احد ملاك حتة تيتنك اي رئيك اسد / ملاك لزم اقولك حاجه. ملاك / اية اسد / مامتك ل.. ابتدت الصوريخ الجاوية تنطلق في السماء واتكتب في الجو بي الشماريخ Happy birthday Malika
ملاك/وااااو شكلها حلو اووي ينظر اسد اليها بحب
ندي/ بنات انا ريحة المركب التانية اسماء / ربنا معاكي متتوتريش كنان جمبك. كنان/ همممم يلوي فمو مثل الاطفال ضحكت فاطمة متخفش هما اخرهم بوكسين علي كام شلوت زي الفل حنان / متثبتيش نظرك عليه فاهما ندي / اوك يلا
كنان / مستعجلة اوي يختي ضحكت ندي أنجچت ندي كنان مثل ما فعلت سارة ودخلت المركب زين جري علي ندي زين / كنت مستنيكي عشان ترسمي دولفين هنا قبل ما نطفي الشمع. ندي / كنت مستنيني بس عشان ارسم انت بتاع مصلحتك يسطا
زين/ لا عشان وحشتيني والله كنان ميل علي كتف ندي. انتي كدا مش محتجاني زين دة هيقوم بكل حاجه اسمعي مني الواد دة هيساعدني كتير ضحكت ندي وهشام مراقبها من بعيد و جمبة سيادة اللواء
زين تعالي سلمي علي بابا ثم مسك ندي من يدها يشدها امسك كنان يد ندي يشد منها زين سيب ايد خطبتي نظرت ندي لي كنان ندي احنا متفقناش علي كدا ينظر هشام برفعة حاجبة كنان/ اقسم بالله ماهيوديني فداهية غير لسانك اخرصي زين/ لا دي هتبقا خطبتي انا بحبها كنان / مش قلتلك زين هيخلص اخلع انا ولا اعمل تضحك ندي تعالي نسلم
سيادة اللواء / اهلأ انسة ندي نورتي
ندي / ميرسي يا فندم بنور حضرتك اعرف حضرتك كنان صديقي الصدوق تم ضحكت كنان/ وخطبها بيقولو كمان يومين ضحك سيادة اللواء / الف مبروك مقدمأ يا مليكة مليكه / نعم يا بابا. سيادة اللواء / اعرفك انسة ندي و مليكة عارفاكي انا من الفنز بتوعك انتي و هشام انتو اجمل ثونائي علي التيك توك بجد ليقين علي بعض جدا مبسوطة انك جيتي
ندي / والله مبسوطه اكتر اني تعرفت عليكي تقدم هشام امام ندي ينظر في عيونها يعض علي شفيفه عن اذنگ يا سيادة اللواء عايز ندي ثواني ندي / احيي. كنان البسي السماعة بصوت واطي. ندي لابسها كنان اتكلي علي الله كنان/ عايز الانسة ندي في اي. هشام / حاجة متخصكش شد هشام ندي من يدها ندي / في اي يا هشام ولي شدتني قدام الناس.
هشام / قدام الناس انتي لسة خطبتي محدش عرف انفصلنا كنان في السماعة وانت يهمك في ما الناس تعرف انفصلنا.. ندي بربكة انت يهمك في الناس تعرف انفصلنا ولا لاء. هشام برفع حاجب و صوت عالي/ فستانك ياهانم ولا نسيتي نفسك لو بكلمك دلوقتي مش بحكم خطيبك ولا بغير ولا زفت كنان اه واضح جدأ هشام / دة بحكم انك جارتي وأخت صاحبي مش اكتر كنان / يواد يا حناين قليلو صاحبك واثق في اختو وعارف هي مع مين
ندي / اختك واثق في صاحبك وميخصكش عن اذنك
كنان/ ينهر اسود اي اللي قلتي دة
استغرب هشام من الكلام اللي رمتو اللي متشقلب بس انفعل من تجهلها لي كلامة ودي اول مرة هشام/ يعني هي نسيت طب تمام
ذهبت ندي لي كنان كنان/ بذمت امك حد يقول اللي قلتية دة اقطع دراع ما شك انك شتمتية في سرك
ندي / اتوترت ومتوترة ومش عارفة وهو باصص في عنيها ووطرقتة معايا في الكلام و وحشني اوي
كنان/ اسس اهدس ههي باصص
سارة / يلا يا هشام نرقص شدت يد هشام وابتدت ترقص علي اغنيه يا ستار قلبي ولع نار انا عيني منك مقدرش استغني عنك فكها معايا وكانت تغني الاغنية لي هشام وتلمح له وتظر في عيونة وهشام يمسك يدها ويرقص معها لكن في بالة ندي و تصرفتها
ندي انصدمت من رد فعل هشام و سارة كنان انا شامم ريحت شايط اهدي يا ندي ندي تنظر لهو يلا
كنان/ تبقي غبية لو قلتيلي نرقص ندي اماال
زين / ندي يلا نرسم ابسم كنان بخبث مش قلتلك هيساعدنا زين تعالي اقولك حاجه كنان/ بص هات................ و............ متنساش...... و يالهوي طب دي هجبها منين كنان سهله معايا في السلاح ديما كنان جاهز معانا يا زين. زين / طب عايز تعمل مقلب في مين ندي بص هقولك مش انت صاحبي. زين / اة
ندي / بص انا بحب عمو هشام و سارة دي بديقني وعايزة تاخدو مني زين انا كمان مش طايقها انا ريح اجيب الحاجة كنان / اوعة حد يعرف زين / عيب عليك. ندي حبيبي ثم حدفتلة بوسة
سيادة اللواء / زين بيرخم عليكي هو كدا علطول مع اختة. ندي / بل عكس دة لزيز جدا طلب مني ارسم دولفين هنا علي المركب قبل ما يطفي الشمع
اللواء/ اختة بتحب الدلفين جدأ هو حابب يفرحة
ندي / هو راح يجيب الالوان وهنرسم
اللواء / معلش يا انسه ندي زين زنان ندي/ لا والله حبيتو جدأ اللواء/ هشام لسة بيحبك وبيكابر وبيعاند نفسة قبل ما يعندك ودة مش خطيبك ولا هيخطبك خالص والسماعة اللي في ودنك واثر ارتباكك و نظرت عيونك اللي كلها وجع تجاه وسارة اللي لزقة لي هشام كل دة لو اتخبأ عن الناس مش هيتخبي عني انا هشام تلميذي انا يعني انا الاحظ تفاصيل هو ميلاحظهاش ثم غمز سيادة اللواء لي ندي
ندي / بحبة بيحبني بس مننفعش لبعض وانا قررت مستسلمش اللواء/ ودة الصح ندي اما سارة دي بقا هتشوف هعمل فيها اي ضكك سيادة اللواء / شريرة
ندي / جدأ.........
(☆_-)
أرجوا منك دائمًا أن لا تتردد في طمئنة أحدهم،
فالخوف أسوأ شعُور يشعُر به المرء.
سعاد / الو نفذ النهارده
مجهول / هو ولا هي
سعاد / هي
مجهول / تمام
سعاد / هبتدي بيكم واحد واحد
بيرك/ هتندمى بلاش تلعبي مع اسد
سعاد / هو اللي اختار
بيرك / وانا هفضل مخطوف
سعاد / اللي ميلعبش معانا عمري ماهسمح انو يلعب ضدى وانا مكنش يفع اسيبك مش عارفة لي مش طالع لي دارك
بيرك / الاسد عندة علم اكيد
سعاد / عندة معندوش زمانة بيصفي
___________
هاتف عمر يرن عمر/.............ينظر عمر الي يزن بفذع
ثم ينظر لي عز
عمر/ جميع مخازن السلاح اللي في امريكا تم تفجرها والسلاح مش موجود......
يزن/ الملك عندة علم
عز/ اكيد سعاد اسد لزم يعرف
________________________
فلا يُغريني مدح ولا يسقطني انتقاد ،جميعهم أراء وأنا من اقرار...
زين / جبت الحاجة بس هتجيب البودرة منين
طلع كنان طلقة ثم فتح الجزء الاول منها وانزل منها مادة لونها رصاصي لامع ندي بتعمل اي
كنان/ المادة دي حارقة اقوي من بودرة الهرش
ندي / بنت حلال وتستاهل كنان /عايزين مطوع
مليكة / بابي قالي اكيد هيحاتجوكي كنان/ ونبي ابوكي دة راجل زي الفل عايزينك تشدي سارة تخليها ترقص هنا في الحتة دي بظبط حاولي تخبطيها في ندي تمام. مليكة / تمام
ندي / انا خايفة. كنان/ نعم يختي مليكة مفيش خوف من حاجه عايزة ترجعي هشام ولا ندي/ اكيد
زين / يبقا يلا عشان دة انسب وقت والكل مشغول
ابتدت ندي ترسم و يرقبها هشام من يعيد ويرها وهي تلون يعلم كم تعشق الالوان اشتغلت اغنيه انتظروونا علي كوكب فرقونة صرخت مليكة واوو يلا يا بنااات سارة تعالي ارقصي معانا يلاا سارة لا مبحبش اصل شدت مليكة سارة من ايدها وابتدو البنات في الرقص و الطنطيت مسكت مليكة سارة بأيد و بتدوخ وترقص بي الايد التانية ثم افلت مليكة يد سارة رجعت سارة بجسمها خبطت ندي في ضهرها ندي سرعان ما عرفت انها الاشارة حدفت علبة الالوان الماية خلف ضهرها علي سارة سند كنان ندي التي كانت هتلبس في الدولفين اللي رسمتة وبقيت الالوان لبستها سارة شعرها تلون بي اللون الازرق السماوي الي خليط من اللون الاسود الي اللون الرمادي سارة بغضب / يا حيوانه يا متخلفة
مليكة / عيب يا انسة سارة ندي ملهاش ذنب عجبك كدا يا هشاووم ندي/ يا هشووو وواوو واوو قسما بالله كلبة بلدي ما هرد عليكي برقت سارة وعيونها وسعت وابتدت تلاعب كتفه من شدة الحكة ااااههخ اي دا اخذت تهرش زي الجربانة مش قلتلكم كلبة بلدى ومردها موعدي حاسب بقا يا هشاااووم
ضحك الجميع علي سارة وطريقة ندي الي كلها كوميدية جريت سارة من المركب وهي تبكي وتهرش
سيادة اللواء / بنت مشكلة هشام / اعمل فيها اي منين ما تتحط تعمل مشكلة عمرها مدخلت مكان وخرجت في امان الله ابدأ حتي ضحك هشام
كنان/ هههههه مش قادر يهشاااو طب اتشاو انا بقا
ندي بضحك/ والله ولا بقها شوووو عليها بوز مليكة / بوز بطة. ندي لا /دي بوز الاقرد نيهاهاها اقترب هشام نحيتها. هشام/ اي اللي عملتية في سارة دة
ندي / معملتش حاجه يا سيادة اللواء. هشام بيه بيحقق معايا تعالي الحقني. هشام / بطلي هزار وردي عليا. ندي / يا سيادة اللواء لو مجتش خلال دقيقة انت هتجيلي في ابو زعبل سيادة اللواء بضحك/ معملتش حاجه يا سيادة الرائد هي خبطت فيها وقعت عليها الالوان هشام طب والهرش
ندي/ اي ذنبي انه عندها جرب خد بالك بقا
هشام / طب خدي بالك انتى من تصرفاتك عشان سارة هتبقا خط... ندي /اقسم بالله يا هشام مهتكون لحد غيري عشان انا محدش بيحبك ولا هيحبك ادي واد امك اللي هناك ياروح امك ضحك هشام لانو ديما بيقولها ياروح امك. ندي/ بحبك ومش هتنازل عنك مهما حصل بحبك لو عارفة اني حبك هيوصلني لي الموت هكمل في حبك لان حبك الحاجة الوحيدة اللي عمرى ما هفرط فية حتي لو بأمر منك يا سيادة الرائد واقسم ندي هلباوي ماهسيبك يا هشام لو علي موتي .....
مليكة / اي انكان اللي بنكم لو بتحبها اوعي تسبها
بنت تانية/ عمرك ما هتلاقي حد يحبك كدا
كنان/ مش عشان موقف حصل تخليك تفقد الثقة في اللي بتحبة دة لو انت فعلا واثق من حبة ليك
سيادة اللواء/عمرك ما هتلاقي زيها ولو بعد1000 سنة مضيعهاش من ايدك يا سيادة الرائد
تنظر ندي حولها ودموعها تتساقط وتنظر الي هشام بألم رفع هشام يده يمسح دموعها ثم فعها من علي الارض لي حضنة ضمها بقوة كاد ان يكسر ضلعها وهي لم تبالي تضمه اليها وكأنها لم راه منذ شهور وهي فقط كانت ايام! صفق الجميع بشدة
هشام / اسف. ندي بحب/ تتحوزني بكرة. هشام / ولا بكرة يلا علي ابوكي دلوقتي ضحك الجميع
كنان/ بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير والسمو عليكم الحمدلله طلعت منها علي خير
فاطمة / الله شكلهم حلو اووي. اسماء / بيحبها وبتحبة بس لي العند دا ينظر اليها عز بفذع / ياعقلة
ضحكت ملاك بشدة عندما رأت هشام يحضن ندي.
ملاك/شكلهم جميل اووي
اسد/ ملاك يلا... سمع الجميع صوت ضرب نار صرخ الجميع يزن خبه حنان واري ضهرو ومسك سلاحة
عمر نزل فاطمة تحت التربيزة ملاك تنظر لي اسد واسد مسهم في عيونها وتصرخ بأسمة
ملاك / ا ااااسددددددد
اسد لاء لاء لاءعععععععععععع ثم اطلقو رصاصة ثانية في كتف اسد
ملاك /لالالااا اااااااعععععع كناااان مسك هشام المسدس عرف مكان القناص اتعامل هشام معاه
هشام خليكي هنا متتحركيش
اصبح ضرب النار ينزل عليهم كا المطر
خلصت الحلقة
الكاتبة إسراء سعيد 🖤✍️
تعليقات
إرسال تعليق