القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

عشق_الحور الحلقه_الثالثه والرابعه



 عشق_الحور                           

الحلقه_الثالثه والرابعه

كبرياء_مقهور

سقطت دموعها بقهر تشعر بالمهانه وقله الحيله ماذا فعلت في حياتها القصيره لتعاقب هذا العقاب القاسي كانت محقه عندما فكرت انه لن ينظر اليها لقد هرع لذراع حبيبته الفاتنه التي ترسل لها رساله انه ملكها وحدها خائن ليس بخائن انها زوجته كلا انه خائن وستكون اكثر من سعيده لوانها خمشت وجهه وضربته افيقي حور ليس من حقك ان تغاري انه زوجي انا وحدي كلا ليس كذلك جاسر لم يتلمسك لاتنسي هذا جاسر ملك لها هي الفاتنه صاحبه الشعر الاحمر وتذكرت كلمات والدته #اسمعي ياحور زيك زي عزه في البيت دا ليكي فيه قد ماليها قالت من خلال دموعها #ياامي والله ما احتكيت بيها حتي قاطعتها بحزم #انا عارفه الي حصل عارفه انتي غلطتي في ايه انك كسرتي كلام جوزك جاسر ميجيش بالعند لوكنتي نفذتي كلمته كنتي هتكسبيه لكن انتي عملتي ايه اتحدتيه قدام البيت كله والنتيجه انه دلوقتي عندها حدقت بوجهها فقالت العجوز #اوعي تكوني فاكره عشان انا مشلوله يبقي نايمه عل وداني شوفي يا حور انا بقالي سنين بلح عل جاسر عشان يتجوز وهو كان رافض تماما لحد ما اجت الغبيه دي وقفت قدام رجاله العيله كلها عشان تقوله اتجوز حس انه مش فارق معاها لما قالي هتجوز فرحت لما قلي عل اسمك وبعت اسال اتصدمت متستغربيش عمري ما اتخيلت انه هيبص لوحده لوكان اتجوز في ثانوي كان جاب في عمرها انا عارفه خديجه وعمك محمود  من سنين ناس عل قدهم اه بس عندهم كرامه وعزة نفس بس شفت البنوته دي فيها سر والسر دا اللي خلاه يختارك انتي وبس يوم ماعمك اجاله وقاله هي رافضه كنت سامعه صوته من اوضتي لازم توافق يبقي ليه هزت كتفيها بعجز #معرفش 

#اقولك انا ليه عشان انتي حركتي حاجه جواه هو لسه مش مستوعب ايه الحاجه دي بس مع الوقت هيعترف انه بيحبك ياحور هزت راسها نفيا #هو بيحب عزه متعود عليها انا ربيت ابني عل شرع ربنا يغض بصره وميرفعش عينه في واحده مش حلاله عزه بنت عمه عزه كان عايش معانا هنا لحد ما اتجوز وبدات مراته تكرهه فينا واحده واحده لحد ماساب هنا وراح عند اهلها في اسكندريه لما عزه اتولدت بدات سهير تلمح ان عزه لجاسر فبالتالي كان عارف ان دي حلاله وبس مش مسموح انه يشوف غيرها ومع الوقت اتعود ان هو دا الحب بس الحقيقه مش كده الحقيقه ان قلبه عمره ماحب انتي بقي مشاعرك ايه من ناحيته فركت يدها وقالت بارتباك 

#هوااا راجل طيب اوي وعارف ربنا عارفه وانا قاعده معاه بعد الصلاه حسيته قريب مني بس سقطت دموعها وقالت 

#نصرها عليه دا مهنش عليه حتي يسمعني مشفنيش اصلا زي بالضبط امبارح برده عينه كانت بتدور عليها هي ربتت عل خدها وقالت بيقين #يبقي بداتي تحبيه انا هبعت اندهله هتعتذريله لانك كسرتي كلمته وبس فاهمه #حاضر رفعت هاتفها لتتصل به ولكن هاتفه لايجيب #راح فين دا عاودت الاتصال عل عائشه #ايوه ياعيشه اخوكي فين

#################################

#لما يخرج حد منكوا يقولوا اني عايزاه في جناح حور سقطت دموعها وقالت باختناق #_راحلها مش كده #ايوه راحلها يعني اعلنت الحرب وكسبت اول جوله فوقي بقي ومتخلهاش تنتصر عليكي تفلتت من بين شفتيها شهقه هي واثقه انه نائم ولكنها واهمه هو لم يستطيع اغماض عيناه لم يستطيع مواجهتها اجمل قصص والروايات زكريا الجولحي

***********************************************

#احتواتني_طفله 

قبيل اذان الفجر اعتدلت عل الاريكه فلامجال للنوم لتتحرك باتجاه الحمام وبعد قليل ظلت تصلي حتي اذن للفجر الصلاه هدئتها كثيرا اقتربت بحذر من الفراش وهزته برفق ليفتح عيناه #شكرا ياحور انا صاحي وقايم اصلي اهوه كادت ان تتحرك ولكنه امسك يدها وفتح الاضاءه العاليه عيناها منتفخه ومتورمه من اثر البكاء همس #انا اسف تطلعت بعيناه لتدمع عيناها #محصلش حاجه كان سوء تفاهم وعدي 

اعتدل جالسا في مواجهتها #يبقي لسه زعلانه هزت راسها بقوه لتتنافر دموعها المحتجزه عيناها ليحتضن خدها 

#خلاص بقي متزعليش طب اطلبي اي حاجه وانا موافق 

قالت بطفوليه مبهره #انت ازاي بتبقي شرير وطيب مع بعض 

هذه الصغيره قادره دوما عل منحه ضحكه من القلب #بقي كده يعني انا شرير هزت راسها موافقه وقالت بحماس 

#بتمثل دور الشرير بس انت من جواك طيب ممكن اسالك سؤال بس متزعلش #قولي #انت ليه عنيك مليانه حزن مع انك يعني امبارح  ...اقصد .....انك كنت معاها اغمض عيناه وتنهد بقوه هذه الصغيره تتسلل داخله مثل الماء هي محقه انه بالفعل يشعر بالحزن والوحده وشعور مؤلم وكانه خائن ولا يدري لما كل هذا ربت عل خدها #سيبك مني مش هتقوليلي عاوزه ايه ابتسمت #هو انت متعود عل كده 

#متعود عل ايه هزت كتفيها #انك تراضي الي حوليك وتكتم حزنك جواك حدقها بنظرة طويله #انتي عرفتي الحكايه دي ازاي هزت كتفيها وقالت #_يعني حسيت بكدا اصل امبارح انت طلعت تطيب بخطرها عشان عيطت انا شفت دا في عنيك وعاوز تصالحني دلوقتي عشان شفتني بعيط انت بقي مين بيطيب بخطرك عاجز اصابه البكم امام كلمات تلك الصغيره التي تتخلل بداخله وتعجزه بكلمات مبهره 

#كلامي مش عجبك وبتقول عليا صغيره مش كده 

قال بسرعه #لاء خالص بالعكس انتي بتفجئيني بكلامك مش اكتر اصل المفروض ان انا الي بصلحك مش انتي هزت كتفها #انا وانت واحد يعني انت بقيت قريب مني فاكيد هحس بوجعك وانا حاسه انك موجوع اكتر مني ومعرفش ليه

قال بانفعال #انتي غريبه اوي يعني انتي حاسه بوجعي ازاي يعني هزت كتفها #مش عارفه بس حاسه بيه متزعلش ومتشلش هم عل فكره انت وعدتني هتبتسم ديما هل هذه الصغيره تحتويه الان هل من الممكن ان يرتمي بين ذراعيها ويتعري يكشف عن مكنون قلبه عن اوجاعه والمه تري ماذا تريد تلك الصغيره ارتسمت عل شفتيه ابتسامه فهبت واقفه وقالت بحماس #شوف احنا لسه بدري اوي واكيد مفيش حد صاحي صلي وانا هروح اقلب المطبخ واجبلك فطار وهقعد بقي افرجك عل صوري وحجاتي ماشي هل الحماس معدي قال بسعادة طفل #لاء هصلي ونروح نقلب المطبخ سوا انا جعان جدا صفقت بيدها وهي تقفز وتدور حول نفسها بعد قليل كان يتحرك خلفها للمطبخ كطفل متحمس همست #يلا شوف ايه يتاكل في التلاجه دي وانا هشوف في التلاجه اللي هناك قال باستغراب #انتي موطيه صوتك ليه وضعت سبا بتها عل شفتيها وهمست #اششش لحسن حد يسمعنا فتح البراد وهمس حور التلاجه مليانه اكياس التفتت اليه وهمست #تعالي تعالي اتلقيت الكنز  تحرك ليقف خلفها بدات تخرج اشياء وتناولها له اعتدلت واقفه وقالت اوف محدش بيكلها بالساهل هات الغنيمه وتعالي نقسمها في الاوضه 

يحمل علب غريبه واكياس تفوح منها رائحه الخبز والطعام ويتحرك خلفها ثم فجاه التفت اليه وهمست #تعالي نستخبي بسرعه صوت حد جاي اندفع مع يدها اللعنه ماذا سيقول عنه الخدم ان راوه هكذا اختبئت الحمقاء ملتصقه به بعفويه كامله لحظه اثنين تمني ان تطول وقفتهم المجنونه تلك ولكن تفاجيء بيدها تمسك قميصه وتهمس #جري عل الاوضه قبل ما حد يشوفنا تابعها تركض للغرفه تبعها ببعض خطوات متسارعه لتغلق الباب وترتمي عل الفراش وتقول اوووف كنا هنتقفش بس ربنا ستر تعالي بقي نقسم الغنيمه وضع الطعام عل الفراش وارتمي عليه يضحك بقوه عل الجنون الذي عاشه مع تلك المختله ليحرك نحوها #انا مش مصدق اني عملت الجنان دا اعتدلت جالسه وقالت #عمرك ماعملت كده  ابدا 

اعتدل ليقابلها #لاء هو انتي بتعملي كده بدات تفتح العلب وترصها امامه #يووووه كتير دا احنا عصابه عارف مره ماما كانت عازمه تيته عل الغدا ياعيني فضلت طول الليل تطبخ ريحه الاكل صحتنا من النوم انا ويونس اتسحبنا عل المطبخ وكلنا نص المحشي #طب وامك عملت ايه انفجرت ضاحكه 

#فضلت تصوت وطبعا احنا الاتنين مش احنا ياماما لبستها بسمه ماما حشرتها تحشي في المطبخ اصل احنا كنا لسه صغيرين مستمتع بشده ياكل بنهم شديد يضحك بقوه وهي تتحدث باريحيه شديده لتسحبه معها داخل عالمها البريء النقي بنقائها انتهو من الطعام لتقول اوبس هنعمل ايه في العلب الفاضيه قال بضحك #اتصرفي مش شورتك دي 

قالت بحنق ياسلام يعني بعد ما اكلت وشبعت بقت شورتي انت شريك في الجريمه اصل انا عمري مااخدت الحاجه بعلبها 

#طب خلاص حطيهم في شنطه وانا هرميهم جمعت العلب الفارغه بكيس بلاستيكي حركتها حياه حقيقيه خصوصا بتلك المنامه العجيبه التي ترتديها  #عارفه انا عمري مااكلت كده 

قالت بابتسامه اما تبقي مخنوق اوي اعمل حاجه مجنونه تخليك تفك #مش قلتي هتفرجيني عل حجتك تابعها تتجه ناحيه الخزانه لتخرج صندوق ورقي لتفتحه وتناوله البوم صورها تجلس بجواره ما المانع ان ياخذها بين ذراعيه اراحها عل صدره وهي تشرح باستفاضه صورها وهي صغيره مع ابنه عمها بسمه مع اخوها ثم صور تكريمها في المراحل الدراسيه 

#دي في اعدادي ودي في تانيه ثانوي ودي بقي في حفله عيد الامتامل صورتها وقال بتسال كنتي ماسكه الميكروفون بتعملي ايه #كنت بغني يعني هوايه اكيد انت كمان عندك هوايه هاه هويتك ايه ابتسم #سيبك مني عاوز اسمع صوتك 

قربت وجهها منه وقالت بتحدي #بطل بقي تهرب قولي هوايتك وانا اغنيلك هوايته لما تبعثر تلك الصغيره مكنونه الدفين الاشياء التي كان يحبها وتخلي عنها بسبب المسؤليه يذكر جيدا راي عزه في تلك الهوايه شويه شخبطه ملهاش معني تري ماذا ستقول هي تنهد بقوه #شوفي انا كنت بحب ارسم بطريقه كوميديه قاطعته بحماس #واو كاريكاتير طب ممكن اشوف حاجه عشان خاطري والنبي والنبي طيب طيب هروح المكتب اجيبهم واجي قال جملته ليخرج ناحيه المكتب ليقابل عزه قالت #ازيك ياحبيبي متيجي تقعد معانا 

اشاح وجهه ودخل المكتب #مش فاضي اخرج احد دفاتره ودثه بين ثيابه ليخرج معلنا بجموده المعتاد #لواحظ ابقي هاتلنا الغدا في الجناح قال جملته ودخل الغرفه ليجدها تدعوه ليجلس بجوارها يخرج الدفتر ويناوله لها لتتابع الرسومات ثم تنفجر ضاحكا #انت رهيب بجد مش ممكن انت فنان رسوماتك بجد معبره اوي والجميل ان الرسومات كلها مرتبطه ببعض للمره الكم لايذكر يخفق قلبه بقوه لتلك الصغيره قال انت بتتكلمي بجد قالت بحماس #طبعا طب ليه مش عملت مجله تنهد #مجله ايه بس ياحور انتي عارفه ان بدير شغل العيله كله #طب وابو جاسر #علاء مينفعش اعتمد عليه لوحده انا الكبير كبير البلد وكبير العيله اكملت وكل المشاكل عل دماغك عايش في دوامه مش بتخرج منها صح 

هز راسه موافقا #بالظبط كده #حتي لو كانت الظروف ضغط عليك متخليش حاجه تهدم حلمك انت خريج ايه #هندسه 

قالت بحنين #انا كان نفسي اوي ابقي مهندسه #وايه الي يمنعك قالت بلهفه #بتتكلم بجد يعني انا ينفع اروح الامتحانات قال بتاكيد #ايوه طبعا ينفع قالت باحباط #بس انا بقالي شهر مرحتش الدروس  مش هلحق الم حاجه دا الامتحان كمان اسبوع احتضن وجهها #ولايهمك انا هذكرلك وهنلم اللي فات عليكي #والنبي هز راسه موافقا لترتمي بين ذراعيه وتهتف بسعاده #ربنا يخليك ليا يارب وجودها بين ذراعيه والذي منحه من قبل سكينه منحته الان متعه رائعه وهو يتشمم رائحتها الانثويه العطره انها عفويه بشده ولكنها تحركه بالكليه زفر ليربت عل شعرها ويبعدها قبل ان يستسلم لفتنتها الطاغيه طبع قبله عل جبينها وقال يلا بقي سمعيني صوتك وهنتغدي ونبدا باول ماده تمام لتطبع الجميله قبله خجله عل خده وتنزل لتحمل زجاجه عطره بيدها وتضعها قرب فمها #اوبس اوبس واحد اتنين تلاته انفجر ضاحكا ليتجمد مع صوتها العذب #اتفألوا بالخير هتلقوا والعمر لو يجري الحقوه وسدو باب مفهوش امل مش كل حلم تصدقوا 

لتقترب منه باسمه #يعني طول ما وششكوا سمحه ناس بتظلم ناس مسامحه والي عاش عل راسه بطحه هو دا الي استغربوه الي لسه مجاش نصيبه بكره يلقي معاه حبيبه والي سابك عادي سيبه والفراق استعجلوه قوم قوم وعدي الصعب قوم يوم هتضحكلك ويوم تمشي عكس معاك وعادي ما الحياه دي يوم ويوم فضي قلبك من الهموم تلقي الدنيا تقوم ايه انت شايل هم ايه كل شيء مقدور عليه الي راح منك مسيره يجي غيره وترضي بيه اللي فهم الدنيا دي شلها من تفكيره ايه اللي ربه كبير وستره مستحيل يكسر بخطره كل عبد وليه دفاتره وليه مليكه مقيدين 

#صوتك حلو اوي والاغنيه كمان حلوه اوي انا اول مره اسمعها عدلت منامتها وقالت بابتسامه عشان بس متفتكرش انك فنان لوحدك قلي بقي بتحب تسمع مين #انتي بتسمعي مين #انت ليه مش بتحب تتكلم عن نفسك هز كتفه بالتعود ياحور انا اتعودت اسمع جلست امامه #وانا عاوزه اسمع منك 

قال بمراوغه انتي عاوزه تهربي من المذكره رفعت احدي حاجبيها وقالت مش بتغفل عل فكره قرب وجهه منها يعني هتعملي ايه قالت بسرعه #متستقلش بيه هاه انا امبارح كنت هجيبك من شعرك الحلو دا وانتفه #امممم عاوزه تمدي ايدك لاء ده انتي لازم تتأدبي بقي #عل فكره انا مؤدبه جدا الدور والباقي بقي عل اللي جاي ريحته برفيوم وا..... التهم باقي حديثها داخل شفتيه لم يستطيع تحجيم هذا كان يظن ان تهديدها الواهي من اجل الصفعه ولكن الصغيره تغار اللعنه ما الذي يحدث تحديدا افق جاسر انها مجرد قبله ماهذا الشعور الذي يزلزله شفاه جاهله ساكنه تمنحه اشتعال مراهق يتلمس امراه للمره الاولي لايريد تركها يريد التشبع من تلك المشاعر الجديده عليه عمق قبلته لتتاوه الجميله وتتمسك به بحركه غير مدروسه عل الاطلاق فيضمها اليه اكثر يريد التزود من تلك اللحظه الفريده ليصل لشفتيه ملوحه دموعها تجعله يفيق قليلا ليفتح عيناه ويقابل بندقها اللامع ليهمس انتي جميله اوي ياحوريتي لتخفض عيناها بخجل ويشتعل وجهها  يرفع وجهها وينظر بعيناها #عل فكره انتي مراتي لتدفن راسها عل صدره النابض بقوه وتضربه بقبضتها #انت قليل الادب ليضمها اليه وينفجر ضاحكا #لسانك طويل اوي 

مشتته تائهه ولكن سعيده ...

***********************************************

عشق_الحور                     

الحلقه_الرابعه

كوخ_الياسمين 

حمدلله عل السلامه ليك وحشه والله انحنى عل يدها وقبلها ليقول بابتسامه ليه هو انا كنت مسافر ياست الكل تاملت وجهه المشرق وقالت بابتسامه لاء بس بقالي اسبوع مشوفتكش اشارت اليه فجلس عل طرف الفراش لتقول هاه طمني اخبارك ايه مع حور #تمام امتحانتها هتبدا بكره 

قطبت بين عيناها #امتحانات ايه #امتحانات ثانويه عامه ياامي #امممم يعني اقنعتك تكمل #هي مطلبتش بس انا حسيت انه نفسها تكمل انت عندك اعتراض هزت راسها نفيا وقالت بتردد #بس هي مستعده للامتحانات دي ربت عل كتفها وقال متقلقيش انا رجعتلها المهم طمنيني عليكي 

تنهدت بقوه انا كويسه انا عاوزه اطمن عليك انت كنت معتقده ان غيابك دا عشان بتبدا حياتك بس اتضح ان هو العكس #ياامي حور لسه صغيره اوي لازم اتخطي فرق السن اللي بنا الاول خصوصا انها كانت رافضه الجواز عشان تكمل دراسه #اممم جاسر انت شفت حور قبل الجواز تحنح بحرج  يعني اه ليه ابتسمت مفيش حاجه طب هتعمل ايه مع عزه 

#هقسم الايام بينهم بعدل ربنا #وقلت الكلام دا لحور 

هب واقفا #قلته للاتنين انا مش عاوز توتر في البيت  عندي شويه شغل هخلصهم في المكتب بكره هوصل حور الامتحان ان شاء الله واطلع عل المصنع #ربنا يوفقك يابني تابعته حتي خرج اتجه الا مكتبه اشتاق لصغيره المشاكسه برغم انه لم يتركها الا ساعه واحده فقط اعتاد عل جنونها واشاعه البهجه في كل شيء لن ينكر ان وجودها مثل فارق كبير بحياته اعتاد عل اخذها بين ذراعيه يتذكر دروسها وينعم هو بهذا القرب المميز ينفلت زمام الامر من يده ويتناول شفتيها بشغف مجنون وجد بداخله لاجلها فقط ولكنه يستطيع التحكم بنوبات طيشه الغريبه تلك ليبتعد يلوم نفسه ولكن لايستطيع ان يبتعد فحوريته مليئه بالسحر كل شيء بها مميز بدا من شلالها الاسود المغري برائحه الزهور البريه انتهاء بمناماتها الطفوليه المزينه برسومات كارتونيه حركاتها العفويه استكانها الرائع بين ذراعيه تفكيره الذي تحول لتفكير مراهق مثار عل طول الخط لن ينكر هذه الصغيره تتحكم برغبته بجنون اهوج ولكنه في النهايه يسيطر انها مجرد طفله زفر بقوه وتحرك نحو شباك المكتب المطل عل نافذه غرفتها  جابت عيناه ماظهر من غرفتها حتي وقعت عليها تجلس متكومه عل الارض تضع عل ساقيها كتاب انها تذاكر هذه الصغيره لاتمل من التحصيل مهلا انها تبكي راي انعكاس دموعها التي تمسحها بيدها لما تبكي لقد كانت بخير وعادت احداث اليوم منذ استيقاظها في الصباح لتسحب دفيء صدره معها وتعتدل لتعدل شعرها الطويل الذي سقط معظمه عل وجهه ثم تحكم ربطته ثم قبله مميزه بتميز صاحبتها عل جبينه كانت لحظه اسره بحق لم يشأ التعليق حتي يحظي بهذا دوما ثم انهماكهم في التحصيل وهي بين احضانه الصغيره لم تبتعد عن احضانه طوال الاسبوع يطعمها يتذكر دروسها واحيانا تنتابه نوبه مجنونه فيمشط شعرها ثم حديثه الا عزه في الهاتف نعم منذ هذا الحديث وهي منكمشه عل نفسها هناك هاله حزن تظللها هل هذا منطقي حور تزوجته وهو زوج لاخري هذا الحزن كان يجب ان يكون من نصيب عزه وتذكر نزولها واصرار الصغيره الاتدخل عزه غرفه نومها لينصاع اليها ويقابلوها في غرفه الاستقبال ثم عناق بارد من عزه وتدلل بطعم المر #وحشتني موووت ياحبيبي ابعد ذراعيها وقال بابتسامه وانتي كمان ياعزه اقعدي اقعدي ياحور قال بحزم اسمعوا بقي انتوا الاتنين انا عايز اعيش في هدوء مش عاوز مشاكل انا اتجوزت حور ياعزه بموفقتك وانت كمان ياحور كنتي عارفه اني متجوز يعني انتوا الاتنين واقع في حياتي يبقي لازم نتقبل بعض مفهوم عزه بدلال طبعا ياحبيبي حور زي اختي الصغيره بالظبط ليلتفت لينظر الا الصغيره والنظره الحارقه التي ترمق بها عزه ورغما عنه ابتسم #سمعاني ياحور حسنا لقد تلقي جزء من نظراتها الناريه #اممم وقفت عزه لتقترب منه وتعدل وضع ياقته بنعومه #اوكيه انت بقالك اسبوع قاعد مع حور وانا من حقي اسبوع زيه ولا ايه هل سيحرم من الصغيره لاسبوع كامل تعلقت نظراته ببندقها اللامع بالدموع غير عابيء بتلك المتعلقه به لايجب ان تدمع زفر بقوه لن يضعف امام احداهما حتي لايظلم الاخري ابعد ذراع عزه #اوكيه ياعزه تقدري تتفضلي دلوقتي خرجت تتمايل باغراء لم يراه لان عيناه تعلقت بالصغيره التي تنظر اليها باشمئزاز ثم تتحرك لتدخل الغرفه وتصفع الباب بعصبيه ماخطب تلك الصغيره تنهد بقوه وتحرك لداخل فتح الباب ليجدها تجلس عل طرف الفراش تحرك ساقها بعصبيه وجهها يشتعل احمرار وكانها عل وشك الانفجار جلس بجوارها ليضع يده عل ساقها ليثبتها #ممكن اعرف في ايه مالك قالت بحده مالي مانا كويسه اهوه عدلها لتواجهه وقال بضيق حور في ايه بالظبط لزمتها ايه العصبيه دي كلها قالت بعصبيه وانت مالك هاه ملكش دعوه بيا فاهم

قاطعها بغضب #حور هبت واقفه وعقدت ذراعيها وقالت بكبرياء #اتفضل روح للمدام زفر بقوه ليخرج من الغرفه باسرها حور اصبحت واقع في حياته كوجود عزه كذلك لايريد ان يظلم احداهما ولكن يمكنه مراقبه الصغيره من خلف زجاج غرفتها مازالت تبكي صغيرته قويه وسوف تتماسك هو واثق من هذا اغلق الستائر وتحرك للاعلى ابتسم وهو يتامل عزه الغارقه في النوم كالعاده يبدو ان نوبه اغوائه انتهت بدل ثيابه وتمدد عل طرف الفراش تامل وجهها الابيض وملامحها الناعسه وتنهد لم يراها طوال اسبوع كيف لم يشتاق وجاءت صوره الصغيره الباكيه في عيناه لما يشعر بكل هذا الالم من اجلها بالتاكيد هي الان نائمه اغمض عيناه وحاول النوم ولكن عند اذان الفجر علم انه لم ينام

***********************************************

#مؤازره 

غاضبه تشعر باشتعال صدرها وعيناها ترفض النوم هذا بالاضافه لانها خائفه من اختبار الصباح عليها زياده التحصيل عليها ان تذاكر لتثبت للجميع انها قويه تري عل استطاع النوم بعيدا عنها انها الليله الاولي التي تقضيها بعيدا عنه كفاكي حماقه بالتاكيد ينعم الان بين ذراعي الفاتنه تمددت عل الفراش محاوله منها ان تغفوا ولكن صورته وهو يحتضنها ارقت مضجعها عليها ان تتعايش مع تلك النيران لاسبوع كامل صلت الفجر وارتدت ملابس تشبهه زيها الاحد ما ترجلت من غرفتها لتجده يهبط بطلته الوقوره للاسفل #صباح الخير ياحور همهمت فقط بالتحيه فلو تركت لنفسها العنان ستهجم عليه وتذيقه من اصناف العذاب مااذاقه اياها انتبهت لانه يقف في وجهها #ممكن افهم بقي حضرتك كنتي بتعيطي ليه 

اتسعت عيناها بذهول كيف علم بهذا قالت بانكار مش بعيط وهيعط ليه يعني #اكتر حاجه بكرهها في حياتي الكذب تمام

اشاحت وجهها وقالت باختناق انا عاوزه اروح اشوف امي واخواتي بعد الامتحان #الامتحان هيخلص الساعه كام 

#عل واحده كده #تمام اتصلي بيا اول ماتطلعي وانا هاجي اوصلك فركت يدها #اصل مش معايا رقمك ومش معايا تليفون  ربت عل خدها وقال بتشجيع خلاص هستناكي قدام المدرسه ونروح نجيب احلي تليفون لحور ماشي لمعت عيناها #ماشي #بس تحلي كويس قالت بتردد#هو انت هتوصلني صح #ايوه يلا بينا قالت بحماس #لسه بدري ومينفعش تخرج من غير فطار تعالي معايا اعملك الفطار في المطبخ قالت جملتها وامسكت يده لتتحرك ناحيه المطبخ 

#يابت انتي اعقلي الخدم قربوا يصحوا وقفت عل باب المطبخ وقالت حد ليه عندنا حاجه #لاء بس #تعالي تعالي خلي البساط احمدي تبعها تعد الافطار وتضع الاطباق عل الطاوله قالت بابتسامه فطار ملوكي اهوه اتفضل جلس عل المقعد لتجلس امامه باسمه #فاكر لما سرقنا اكل المطبخ الصبح سمعت لواحظ وصباح بيتخنقوا مين اللي اكل الجبنه 

انفجر ضاحكا وتابعها تمسك قطعه توست لتضع عليها بعض الجبن وتقربها من فمه فياكلها افتقد اهتمامها الحاني هذه الصغيره ام بالفطره كان غارق حتي اذنيه في فتنتها الخاليه من اي اضافه وجهها الطفولي واصابعها الصغيره التي تطعمه كطفل #ابيه جاسر اااانت بتعمل ايه في المطبخ رفع عيناه لعائشه وهمهم #ياخساره الهيبه اللي اتبعزقت حور ضاحكه وهي تلتفت الا عائشه #هلمهالك في كيس تعالي ياعيشه اصل انا ريحه الامتحان فقلت اعمل فطار وانت عارفه الابيه بتاعك قلبك حنين مهنش عليه افطر لوحدي جلست عائشه وهي تكتم ضحكاتها #انتي عارفه لوماما شافتنا هتعمل فينا ايه ياحور تنهدت بقوه #عارفه ماما عمرها ماهتقول حاجه بالعكس ده يمكن تفطر معانا هبت واقفه وبدات تتحرك بطريقه عزه وتقلد ها #اييييه ضاااااه بتكلو في المطبخ

انفجرا الاثنين في الضحك عائشه #يخرب عقلك ياحور قلبي هيقف صنعت قطعه توست ووضعتها في فم عائشه #من تواضع لله رفعه هو هواه نفس الاكل هتفرق في ايه المكان

عائشه #والله عندك حق ياحور ولاايه ياابيه جاسر #تمام بس مينفعش نتريق عل حد ياحور حور #لاوالله مش بتريق دا انا بوريكوا رد الفعل بس  جاسر #طب يلا بقي عشان منتاخرش حور #ادعيلي ياعيشه عائشه #ربنا يوفقك ولو احتجتي مساعده انا موجوده تمام قبلت خدها #ربنا يخليكي يااحلي اخت في الدنيا ربتت عل كتفها تحركت للخارج وتبعها هو وقفت امام البوابه منذ دخولها هذا القصر لم تخرج منه يده التي وضعت عل كتفها جعلتها تنتبه #هو انا ممكن ابقي انزل الجنينه تحرك وهي معه وقال باسما اه طبعا وصل للمراب لن تنكر انها سعيده لانه اهتم وسعيده بوجبتها معه ومرحه وضحكاته ولكن مازال قلبها متالم لانه تركها ولكن يكفي انه اهتم #سرحانه في ايه خايفه #يعني شويه ربت عل كتفها #انتي مذكره كويس سيبيها عل الله ومتقلقيش 

وصل الا بوابه المدرسه ليري الجمع الغفير من البشر الموجود هناك نظرت اليه #ادعيلي ماشي #ماشي ترجلت من السياره لتحاوطها مجموعه فتيات بالتاكيد زملائها سمع جزء من التعليقات #يخرب بيتك مين دا حور #دا جوزي احد الفتيات #كذابه بشكل انتي حتي مش لبسه دبله ياكذابه فتاه اخري #والله ياحور لهقول لعمك انتي تعملي كده بدون ذره تفكير واحده ترجل من السياره ليقف خلفها #في حاجه ياحور مدخلتيش ليه التفت لتواجهه بعيون دامعه #هدخل اهوه بس كنت بسلم عل اصحابي #طب لما هما اصحابك معزمتهمش في الفرح ليه احد الفتيات #يعني هوا حضرتك جوزها بجد #ايوه وممكن تسالوا عادي انا جاسر الراوي 

#يانهار طين هذا كان تعليق الفتيات وهم ينصرفوا قال باسما 

#هما خافوا كدا ليه هزت كتفها وقالت بسعاده #اصل اسمك مرعب انا متشكره اوي ربنا يخليك #يلا خشي عل الامتحان وعاوز تركيز هزت راسها موافقه وتحركت لداخل ليركب سيارته وينطلق بعد قليل كان يجلس بمكتبه ليتفقد سير العمل #منور الدنيا كلها ياكبير رفع راسه عن الاوراق ليتطلع لعلاء الواقف امامه بابتسامه #تعالي اقعد ياعلاء جلس علاء عل الكرسي المقابل وقال بمرح كعادته هو كل اللي بيتجوز تاني بيحلو كده تصدق شكلي كده هفكر اعملها قال باسما 

#ايوه عشان ايناس تعلقك زي الدبيحه التفتت حوله برعب مصطنع #مين اللي جاب سيرتها دلوقتي المهم بقي طمني ايه اخبارك عدل الاوراق امامه #تمام #قلي بقي اخبار نقل الانتاج ايه قال بجديه #جاسر انا معرفتش اتكلم معاك من يوم جوازك انا عارف انك لسه بتحب عزه ووجود واحده تانيه في حياتك صعب انك تقبله يمكن تكون اول مره اقولها لك عزه ميهمهاش غير الفلوس وبس مكنتش متوقع انك تتجوز بنت في سن حور بس يمكن هي دي الي هتعيش معاها الي انت معشتهوش حور لسه صغيره مشفتش حاجه من الدنيا سهل اوي انك تشكلها عل ايدك الي اقصده انها مراتك مش معني انك تبقي معاها يبقي بتخون عزه تنهد بقوه وقال #عل فكره حور فعلا صغيره بس عندها شخصيه مستقله وعزه نفس وكرامه مشفوفتهمش عل رجاله بشنبات 

#اه وصلني انها قلتلك لاء قدام الكل لما ايناس حكتلي وانت عارف حاولت تطلع صحبتها مش غلطانه بس انا عرفت كل حاجه من عيشه عارف الموقف دا فكرني بيك اوي قطب بين عيناه #بيا ازاي يعني #فاكر لما انا خربت العربيه وقلت لبابا انك انت اللي عملت كده وضربتني وقالك اعتذر لاخوك قلتله نفس الكلام بس انت جودت بعد ماضربك بالقلم وقفت تتحداه وقلتله انت ظالم شرد بتفكيره علاءمحق لقد تصرفت مثلما كان يتصرف وهو طائش بعمرها انتبه الا كلمات علاء 

يوميها قلت عرفت تختار نصك التاني ياجاسر قال بابتسامه 

#يااااه انت لسه فاكر الموقف ده قال باسما طبعا داانا كنت بعمل فيك كل مقلب واخوه #لاء بس عشان بابا كان بيحبك بزياده شويه وكان بيخاف عليك #ماشي بس انت الحته اللي جوه بتاعه الحجه زينب وهو ابوك فلسع وسبلنا الحجه يعني انت اللي عل الحجر يااخويا اتسعت ابتسامته وقال حقود امشي يلا شوف شغلك هب واقفا #متقلقش وراك رجاله 

#انا همشي عل الساعه واحده كدا انحني عل المكتب وقال 

#مبلاش تروح بدري لهيتحفل عليك تحفيله فل قطب بين عيناه #تحفيله ايييه #اصل وانا نازل سمعت عيشه بتحاول تهدي النفوس مع عزه وبتقولها انك فطرت مع حور وختها معاك وانت خارج اصلها وحشتك اوي انت عارف عيشه بتعشق عزه حدق بوجهه وتنهد بقوه #هتفرق معاها يعني 

#طبعا هتفرق عشان هتتخيل انك هتفلت من ايدها مشكلة عزه انها عارفه وواثقه انك متقدرش تستغني عنها اشاح بيده ولكنه عقله يثبت كلمات علاء وتثبته تلك الجمله السخيفه التي قالتها عقب امتلاكه لها للمره الاخيره زفر بضيق #انا اصلا مش مروح انا هعدي عل حور واخدها وهنروح بيتهم عاوزه تشوف اخواتها #يسهلوا ياعم طب ما تخرجها هتلها هديه حلوه وردايه يعني ضرب راسه وقال بغيض #امشي بقي اطلع بره داانت صداع تحرك علاء للخارج ليسبح مره اخري بافكاره اخيه الاحمق لايعلم انه يتمني لحظه قرب من الصغيره انه شعر بشعور الخيانه عندما تملك عزه وليس العكس لايعلم ان اخيه الوقور يتصرف بجنون مراهق تشتعل رغبته من صغيره ترتدي منامات مضحكه طفوليه ورغم هذا يراها هو مثيره وبشده انه افتقد تسبيحها عل يده ونومتها عل صدره افتقد تحررها من سلطان النوم حتي تحتضنه بساقها ليشتعل هو عل اشتعاله ويتفلت كل شيء منه ليتلمس ذراعها عظمتي ترقوتها ليسرق قبله من شفتيها زفر بقوه ليتابع امور العمل الذي تركه لاسبوع.....

***********************************************

10 ملصقات لتصلك بقية الحلقات🌹🌹

لا تنسو الصلاة والسلام عل رسول الله

تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close