expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

رواية ممنوع الدخول البارت الرابع عشر



رواية ممنوع الدخول

 البارت الرابع عشر♥

رفعت حور نظرها له بغضب وقالت بحده: وأنت مالك

فهد بتحذير: لو أتلكمتي معايا بالطريقه دي تاني هتصرف تصرف مش هيعجبك مش علشان طولتي لسانك كذا مره وأنا سكتلك هتستهبلي فيها

وقفت حور بعصبيه وقالت: أنا أقول اللي أنا عايزاه في وش أي حد أنت فاهم... ثم تركته وذهبت إلي جناحها 

فهد بغموض: أنتي اللي جبتيه لنفسك يا قطتي

عند حور بجناحها كانت تبكي بشده وفتحت حقيبتها وأخرجت صوره ل مروان وقالت ببكاء: أنا محتجالك أوي يا مروان لو كنت موجود مكنش الزفت ده عرف يكلمني كده وحشتني أوي أوي يا مروان يارتني روحت معاك... ثم أخذت تبكي إلي أن هدأت ثم أتلصت علي والداها

حور وهي تحاول جعل صوتها طبيعيا: ألو يا بابا 

هاشم: ألو يا قلب بابا عامله أيه يا حبيبتي كويسه 

حور: الحمدلله يا بابا كنت عايزه أطلب من حضرتك طلب

هاشم: قولي يا حبيبتي

حور: عايزه أسافر ل جدو المزرعه 

هاشم بتعجب: ليه يا حور فيه حاجه عايزه تسافري ليه

حور: مفيش يا بابا زهقانه وعايزه أغير جو

هاشم: مع أني حاسس أن فيه حاجه بس ماشي يا حور روحي 

حور: تمام هلي عربيه بمره تستناني في المكار وتاخدني توديني

هاشن بقلق: طب روحي بس هبعت حد من أخواتك يوديكي علشان ابقي مطمن عليكي

حور: يا بابا يا حبيبي متقلقش أنا كويسه وبعدين هو أنا صغيره يعني متقلقش يا حبيبي... أنا هريح أعصابي هناك شويه وهرجع أنا و جدو ماشي

هاشم: ماشي يا حبيبتي توصلي بالسلامه يارب 

حور: الله يسلمك يا بابا مع السلامه وأغلقت معه... وظلت شارده في ما حدث لها... وما يحدث معها مع ذلك الفهد التي أصبحت لا تطيق النظر إليه حتي.. ولكنها تعجبت كثيرا فهي لم تراه مع فتاه منذ أن أتوا كما تسمع عنه فهم منذ أن أتوا دائما يلاحقها أينما ذهبت ولا يفعل شئ اخر سوي المكوث في جناحه 

حور بتنهيده: تعبتني معك يا فهد الطيران

________________________________________________

في ڤيلا وائل الراوي

كان يجلس ومعه سوزي والمجهول2

وائل: طب وبعدين يعني إحنا أستفادنا أيه من اللي حصل

مجهول2:لااا إستفادنا كتير وكتير أوي كمان كفايه أن صاحبه بقي بيكرهو يطيق العمي ولا يطيقه دي في حد ذاتها حاجه كبيره أوي

سوزي: أنا دلوقتي لما أروح لفهد أكيد هيسألني عرفتي منين و ممكن يشك أن أنا اللي وراه اللي حصل فهد مش غبي 

مجهول2:مازن جالك علشان تساعديه في الموضوع ده وأنتي رفضتي وروحتي لفهد علشان تحذريه وهو طردك 

سوزي بسخريه: يا سلااااام وفهد هيصدق كده عادي

وائل بخبث: إذا كان هو صدق أن صاحب عمره سرقه مش هيصدق أنه كان عايز يتفق معاكي... ثم نظر لسوزي بتحذير: أسمعيني كويس لاني مش هعيد الكلام ده تاني.... لازم تقربي من فهظ لازم ترجعيله ويا سلام بقي لو خلتيه يتجوزك

سوزي بصدمه: يتجوزني

مجهول2:أيوه يا قطه يتجوزك مالك أتصدمتي كده ليه

سوزي: علشان فهد ممكن ميرضاش يعني 

وائل قاطعها وقال: هتحاولي معاه مره وأتنين وتلاته وافق يبقي كويس موافقش بقي... هنخليه يوافق غصب عنه... ثم نظر للمجهول

وائل: بقولك أيه هي أيه حكايه البت اللي ظهرلت لفهد دي مره واحده

مجهول2:ولا حكايه ولا حاجه متقلقش مفيش عمار بينها وبين فهد

سوزي بغيظ: ولو طلع فيه ولا فهد عحبته البت دي وأتجوزها 

مجهول2:متقلقيش مش هيحصل ولو حصل نخليه يودعها

وائل: ههههههه دماغك بتعجبني أوي.... ثم. نظر ل سوزي وقال لها: يا قلبي عندك بكره مشوار مهم أوي

سوزي بتسائل:مشوار أيه ده

وائل بخبث:مازن

سوزي:وأنا هروح لمازن ليه وهيفدنا في أيه أصلا

وائل بغموض:لا من ناحيه هيفدنا فهو هيفدنا أوي

ثم نظر لمجهول2:وأنت نفذ كل اللي قلتلك عليه ومن غير غلطه

مجهول2:عيب عليك كله هيتنفذ بالحرف الواحد.... ثم ضحكوا جميعا وهو يخططون لافساد حياه فهد

___________________________________

في صباح يوم جديد 

في مشفي النبض 

كان حازم في غرفه العمليات ومعه الطلبه المتدربون.... وأخيرا أنتهوا وخرجوا خرجت نور وكانت تشعر بدوار بسبب عدم تناولها شيئا......... فكادت أن تسقط ولكن أمسكها شاب من الشباب المتدربين قبل أن تسقط

الشاب: نور أنتي مويسه

تور بدوخه: ايوه أيوه بس عايزه أقعد

كان حازم يخرج من الغرفه فوجد هذا المشهد.... برزت عروقه من الغضب وذهب إليهم 

وأمسك نور بدل من الشاب وقال بحده: فيه أيه دكتور 

الشاب بخوف من هيئه حازم: مفيش نور كانت هتقع وأنا مسكتها شكلها تعبان

حازم: أسمها الدكتوره نور أو الانسه نور وعن أذنك كده... ثم أخذها و دخل بها مكتبه وأجلسها علي الاريكه

حازم بقلق: نور أنتي كويسه 

نور وهي تكاد تفقد وعيها: داايخه م مش قادره أقف

حازم: طب أستني... ذهب لها ووضع محلول في يديها و جلب لها عصير و بعض الشطائر فهو علم أن ما حدث لها بسبب عدم تناولها طعام

بعد قليل 

سألها حازم بقلق مره أخري: خلاص بقيتي كويسه حاسه بحاجه 

نور بأبتسامه متعبه ولكنها تحسنت قليلا: أنا بقيت كويسه الحمدلله متشكره جده ليك يا دكتور حازم تعباك معايا

حازم بمشاكسه: دكتور حازم أول مره تكلميني بإحترام كده.. بس الاحترام حلو برضه ههههههه

نور: ده علشان أنا تعبانه بس أستناني أخف وهفقولك

ضحك حازم بشده عليها: ههههههه فظيعه والله... وفي ثواني تحولت نظراته لغضب(يا بن المجنونه😂) 

نور: مالك بتبصلي كده ليه هتتحول صح

حازم وهو يجز علي أسنانه: أنتي إذاي تسمحي للزفت اللي كان بره ده أنه يلمسك

نور: بقولك أيه أظبط بقي كده لاحسن شكلي هرجع لطوله اللسان تاني وبعدين أنا كنت حاسه أني هقع وهو جه مسكني مكنتش قادره أتلكم أصلا

حازم: والهانم مكالتش ليه علشان يحصلها كده

نور بلامبلاه: كنت مشغوله وروحت إمبارح تعبانه فمكلتش وصحيت الصبح شربت نسكافيه ونزلت

حازم: وحياه أمك

نور بحده: إحترم نفسك

حازن: أنتي مش سامعه نفسك يعني فيه واحده مكلتش وتعبانه تشرب نسكافيه ليكي حق تتعبي عارفه لو عملتيها تاني هنفخك.. ثم أقترب منها بشر: سامعه ولا لا

هزت نور رأسها بنعم خوفا من هيئته: حاضر

غمز لها حازم بمشاكسه: أحبك وأنت مطيع

نور: أنت رخم 

حازم: عارف أتهدي بقي هنا لحد ما أخلص وأروحك

نور: أخويا جي ياخدني

حازم: هو فين أخوكي ده..... هنا وسمع حازم طرق علي باب مكتبه ودخل شاب متوسط الطول صاحب جسد رياضي ملامحه هادئه... وأول ما رأه نور ركض إليه وأحتضنها فهو سأل عليها وأخبره أحد الممرضين عن مكتب حازم

حمزه: نوري أنتي كويسه يا قلبي 

نور بأبتسامه: أنا كويسه متقلقش يا كبير 

حمزه: طب يلا يا غلبويه نروح نجيب محمد رمضان من شغله ونروح(قصده ملك برعي😂) 

حازم بغباء: أيه ده أنت تعرفوا محمد رمضان أنت السواق بتاعه صح

حمزه: سواق مين يا بابا مين الاهبل ده يا نور

نور ببرأه: الاهبل ده يبقي الدكتور اللي بيدربني يا حمبوزي

حازم بتشنج: حمبو أيه يا أختي

نور: حمبوزي

حمزه: اه طيب عن أذنك يا دكتور 

حازم: إذنك معاك يا حمبوزها..... والهانم تاكل كويس علشان متعصبش

حمزه وهو ينظر له بحده: أيوه هتتعصب هتعمل أيه يعني... 

حازم وهو ينظر لنور بخبث: أتجوزها مثلا مثلا يعني

حمزه: عند أم ترتر يا بابا يلا نور

ثم أخذ شقيقته وذهب 

حازم: ده طلع فيه عيله أجن مننا أتصرف أنا معاهم إذاي يعني.... ثم ضرب كف بكف وأخذ يسب حمزه 

________________________________________

في شركه الهاشم جروب 

كان أدهم يجلس في إجتماع مع وللده ويوجد شركه أخري معهم يعقدون إجتماع لاتمام صفقه مهمع بينهم ولكن كان أبن صاحب الشركه ينظر لملك نظرات خبيثه.... كانت ملك تلاحظ نظراته ولكن ما يطمئنها إنها بجانب أدهم وذلك الخبيث لن يستطيع فعل شئ لها...فكانت ملك تجلس بجانب أدهم وذلك الخبيث يجلس علي الجهه المقابله لهم

هاشم:وإحنا بكده إتفقنا

شادي (أبن صاحب الشركه):طبعا كده إتفقنا ودي فرصه كبيره جدا إننا نشتغل مع شركه الهاشم ده كفايه اللي فيها قال كلمته وهو ينظر ل ملك...لاحظ أدهم نظراته لها فخبط بعنف علي الطاوله التي يجلسون عليها وقال بحده:عينك علشان مشلهاش من مكانها 

شادي بخبث:مالك بس يا بشمهندس هو أنا حيت جني حاحه تبعك لا نؤخذه...ثم نظر لملك بوقاحه:بس.بصراحه تستاهل اوووي....

وقف أدهم بغضب ثم مسك شادي من ثيابه وأبرحه ضربا حاول هاشم أن يبعده عنه ولكنه لم يستطيع

وأخيرا أبتعد أدهم بعدما صب غضبه علي ذلك الشادي

أدهم وهو ينظر لوالد شادي:الصفقه اللي بينا ملغيه...وياريت تعرف تربي أبنك كويس أنه ميبصش للي يخص غيره 

ثم أمسك يد ملك الباكيه وسحبها خلفه ودخل بها مكتبه

ملك ببكاء:أن أنا أسفه

أدهم بأبتسامه:أسفه عليه أيه

ملك:علشان أنا عملتكوا مشاكل والصفقه أتلغت بسببي

أدهم بمشاكسه:يا برعي ألغي براحتك مهيمكش وإحنا عندنا كام برعي يا عني

ضحكت ملك من وسط دموعها وقالت:متقولش برعي

أقترب أدهم منها وقال بحب:قطع لسان اللي يقول برعي بقي ده منظر برعي بعيونك العسليه دي

ملك:أتلم يا  عم سوما العاشق بدل ما ألمك

أدهم:أهو برعي نور تاني أهو 

ملك:أنا خارجه علشان متشلش منك سلام

تركته وذهبت وجلست علي مكتبها وتذكرت اليوم التي جلست فيه حور شقيقته وتحدثت معاه

Flash back

جلست حور بجانبها:بقولك يا مرات أخويا كنت عايزاكي في كلمتين كده

ملم دون إنتباه:أه طبعا أتف.....نعم رفعت نظرها لها بصدمه:مرات مين 

حور:بصي بقي من أول ما شوفتح وأتاي دخلتي قلبي قلبي كده وأنا نويت والنيه لله أجوزك الموكوس أخويا اللي قاعد جوه ده

ملك بصدمه:مستر أدهم

خور:وده أيه اللي مستره ده بقولك أخويا...بصي بالصلاة علي النبي كده الواد دوما بيحبك

ملك بغباء:دوما مين

حور:يبقي علي بركه الله...نفس الغباء سبحان الله

ملك: ثواني بس لاحسن دماغي هتشل.... أنا اللي هو أنا أتجوز أدهم أخومي اللي هو قاعد جوه ده

حور بأبتسامه: الله ينور عليكي 

ملك بضحك: هههههه كب ماةهي سهله أهيه... ثم توقتدفت عن الضحك ونظرت لحور: مين اللي قالن أني هوافق

حور: والسبب

ملك: لا هو بيطقني ولا أنا بطيقه

حور: ولو قولتلك علي حاجه 

ملك بتعجب: حاجه أيه

حور: أدهم بيحبك..... صدمت ملك مما سمعته من حور فأكملت: بصي علشان مبقاش ببالغ هو قالي أنه بقي متعلق بيكي وعايز يشوفك علطول وبيبقي فرحان وأنتي قدامه فده دليل علي أيه علي أنه أبتدي يخبك يا لوكا صحصي معايا يا بنتي

ملك: أنا مبقاش فاهمه حاجه 

حور: بصي يا لوكا أدهم بيحب الهزار والضحك علطول وعنده حنيه قادره إنها تكفي العالم ده كله ويفيض أنا مش بقول كده لانه أخويا بس بجد هي دي الحقيقه..... رغم ضحكه وهزاره مع البنات بس عمره ما تخطي حدود الكلام او حاجه وهو أصلا كان بيكلمهم علي أساس أخواته صدقيني مش حاجه تانيه فهماني يا لوكا

ملك: طب يعني هو اللي قالك كظه

حور: بصي هو قالي أنه عايزك تاخديه صوره حلوه عنه عبشان موضوع البت اللي أنتي دخلتي ولاقتيها معاه

قاطعتها ملك: إحم عرفت أنه مكنش بيه علاقه

حور بغمزه: ده الظاهر الحب مولع في الدره علي الاخر

ضحكت ملك بخجل فأكملت حور: بصي ذي ما قولتلك أدهم قالي أنه أتعلق بيكي شاطرتك تخليه يقولك بحبكز بس قبل أس حاجه بتحبيه ولا لا

نظرت لها ملك وقالت بخجل: بحبه 

حور بمرح: وقد نطق أبو الهول... بصي بقي خلي أدهم يحبك ويتعلق بيكي أكتر لحد ما ينطقها هو ويقول بحبك مش من كلمتين حلوين تدوبي في دباديبه... أتعاملي معاه عادي خالص.. بس نصيحه مني متخليهوش يتعصب لاحسن بيبقي غبي أوي... حسسيه أنك غاليه علشان يحافظ عليكي بعد ما يوصلك أدهم بيحبك فهمتي يعني عامليه كويس وخليه يحبك متقلهوش بحبك أو تبينيله تصرفات أنك بتحبيه غير لما يقولها  حاسسيسه أنك مهتمه أو علي الاقل فيه قبول ما بينكوا علشان ميحسش أن مفيش أمل أو أنك بتكرهيه فاهمه

هزت ملك رأسها: فاهمه

إحتضنتها حور: مبرووك يا مرات أخويا

back 

فاقت ملك علي يد تطرقع في وجهها فنظرت وجدت حمزه شقيقها ونور

قفزت ملك في أحضان حمزه: أبو الحماميز وحشتني

خرج أدهم وجدها تحتضن ذلك الشخص 

أدهم بغضب: أيه اللي بيحصل هنا

نور: مالك ما تهدي أعضائك يا شبح كده

أدهم: لا مؤخذه يا معلم فرج ما تتدخلش أنت... ثم نظر لملك وقال بغضب: أنتي إذاي تحضنيه كده يا زفته

حمزه بغضب: كلم إخواتي عدل بدل ما أكسرلك الشركه دي علي دماغك 

إدهم بإحراج: إحم أخوهم.. ثم فتح ذراعيه: حبيبي يا أبو النسب 

حمزه: ماله ده.. ثم نظر لهم: هو ليه كل اللي أنتوا بتشغلوا معاهم مجانين

نور: أصل بعيد عنك وبعيد عن السامعين اللي كان هناك والاخ ده أخوات للاسف الشديد 

أدهم: هو بيتكلم علي حازم

نور بضحك: هههه أيوه

أدهم: لو سمحت أنا وأخويا مش مجانين ده وللحمدالله العيله كلها مجنونه ودماغها طاقه

نور: هربانه مني يا برووووو

ملك بضحك: أنا أكسب أي عاركه إجباري هتموت من الخوووف.ههههه

أدهم بمغازله:تدوم الضحكه يا عسل 

حمزه:أنت يا أخ

أدهم:يا ساتررر عليك قفيل بقولك أيه من الاخر عايز أتجوز أختك

حمزه وهو ينظر لاخوته:أنا كده أتاكد أنهم أخوات....وأنت يا أخ أنت تجوز مين

هنا ودخلت هايدي وسمعت أخر جمله التي قالها حمزه

هايدي:أيه ده مين هيتجوز

أدهم وهو يقترب من ملك وقبل يديها بطريقه رومانسيه:هتجوز القمر للي خطف قلبي وسرق النوم من عيني.....نظرت له ملك بخجل شديد

هايدي بصدمه:نعم

شد حمزه ملك لاحضانه:ما تلم نفسك بقي أنا مش عايز أتغابي عليك

أدهم: وانا عملت أيه بس يا أبو النسب جوزني أختك والنبي إنشاءالله تحج يارب

حمزه بأستفزاز: لا... ثم أخذ شقيقاته وخرج بهم

أدهم: تنح.... ثم نظر وجد هايدي ما زالت موجوده

أدهم ببرود: نعم يا هايدي فيه حاجه 

هايدي: أنت بجد هتجوزها

أدهم: اه

هايدي: طب و أنا

أدهم: أنتي أيه نسيتي نفسك أنتي هنا متدربه مش أكتر وكمان تحمدي ربنا إني ما مشتكيش بعد عملتك السوده

هايدي بحقد: أنت هتجوزها علي أيه أنا أحلي منها مليون مره أنا اللي أستحق مش هي.... وبعدين يا دكتور هتجوز واحده مدوراها في الجامعه.... صفعه صفعه نزلت علي وجهها جعلتها تسقط بعنف علي الارض

أدهم بغضب: أنا أول مره في حياتي أمد إيدي علي بنت بس أنتي اللي وصلتين لكده... و لما تتكلمي عن مراتي تتلكمي عدل ولو فكره البوقين دول هيشككوني فيها تبقي غلطانه ويلا بررره أنا مبشغلش الاشكال دي عندي.... ثم تركها و دخل لمكتبه وهو يفكر في طريقه لاقناع ملاكه للزواج منها

_________________________________

عند حور و فهد

كانت رحله العوده هادئه جدا ف حور لم توجهه له أي كلمه وهو أيضا كان يتجاهلها إلا أن وصلوا وكان عدي بأستقبالها.... وأصر ان تأتي معه للمنزل وتسافر غدا حتي ترتاح قليلا

في الطريق 

عدي:حوريه قلبي كنت عايز أقولك علي حاجه

حور:خير يا عدي

عدي:إحم أنا أتجوزت

حور:آه تمام....ثم نظرت له بصدمه: نعم مين إذاي بس كده أفهم

عدي بضحك:ههههههه يا بنتي إتهدي خليني أشرحلك

حور:وبتضحك كمان لا أشرح أشرح 

عدي:بصي يا ستي ثم قص لها كل ما حدث

حور بخبث:أه يا ديدو بس أنت كان ممكن تساعدها من غير ما تجوزها

عدي وهو يحك رقبته يإحراج:إحم ما هو بصراحه أنا اللي كنت عايز أتجوزها

حور بهدوء:بتحبها

عدي بأبتسامه عاشقه:بعشقها

حور:ربنا يسعدكوا يا حبيبي يارب

وصلوا إلي المنزل كان والدها وأخويها و والدتها ومعهم فاديه وفريد في إنتظارها و رحبوا بها وتناولوا الطعام وجلسوا في الحديقه والكل كان يلاحظ صمت حور...وفريد قد أبلغهم أن فهد لن يستطيع القدوم بسبب عمله

كان عدي يجلس بجانبها فوضع يديه علي كتفها وجذبها لاحضانه وقال لها: حوريه قلبي كويسه

هزت حور رأسها بشرود

فريد: حور فهد عملك حاجه 

حور: أيه الجديد يعني

فاظيه: متقلقيش والله لاربيه من أول وجديد الصايع اللي مشافش تربيه ده

ضحك الجميع حتي حور علي طريقه فاديه.....

وأنتهت السهره و رحل فريد و فاديه وجلست العائله بالبهو

أدهم: إحم إحم عايزكوا في حاجه 

حازم: وأنا كمان عايزكوا في نفس الحاجه 

هاشم: مش مرتحلكوا بس خير. 

أدهم وهو ينظر لحازم: معايا يا صاحبي 

حازم: معاك يا صاحبي

حور بمفاجأه أفزعتهم: أوبااااااااااا

شيرين بفزع: يا بنت المجنونه كنتي هتوقفي قلبي

مسك هاشم يديها وقبلها: سلامه قلبك يا شيري

أدهم: خف شويه يا حاج وراعي شعور السناجل اللي هنا

عدي: أتكلم عن نفسك يا فالح

حازم بغمزه: أيوه يا عم والعه معاك

عدي: أهو عنيك دي اللي جيبانا لورا 

حازم: طب نرجع لموضوعنا الاهم بقي يلا دوما

أدهم بحماس: يلا

حازم وأدهم معا: عايزين نتجوز

حازم وهو يحتضنه ويقبله: ألف ألف مبروك يا أخويا

أدهم وهو يسلم عليه ويحتضنه: الله يبارك فيك يا حبيبي اوعي تيجي الفرح هزعل منك والله

حازم: قصدك أوعي ما تجيش

أدهم: لا أوعي تيجي أنا مش عليز أشوف خلقتم

دفعه حازم بغيظ منه:وااااطي

هاشم: فهمونا بس عايزين تطوزوا مين وفي وقت واحد

حور: بابا بابا

هاشم: خيرررررر

حور: أنا عارفه أدهم عايز يتجوز مين

شيرين: مين يا رويتر

حور: ملك السكرتيره

هاشم بضحك: طب ما أنا عارف بس بستهبل

أدهم: كده يا حاج ربنا يسامحك

شيرين: طب وأنت يا أخره صبري

حازن: التوأم التاني

هاشم بعدم فهم: مين

حازم: أخت ملك التوأم

حور بصدمه: أيه ده بجد ملك عندها أخت توأم 

أدهم: أه يا أختي عندها أخت لسانها أطول منها

حلزن: هتظبط ولا أجي أظبطك أنا 

عدي: إتهدوا بقي علشان نفهم... دلوقتي الاخ عايز يتجوز السكرتيره بتاعه والتاني أختها... صح كده

أدهم: يخليلك موزتك يارب 

عدي: هقوملك

هاشم: أستنوا بس طب أنت فاتحتهم

أدهم: قولت لاخوها

هاشم: حلو وقالك أيه

أدهم بأبتسلمه بلهاء: لا

حور: نعم قالك أيه

أدهم: والله العظيم جه خدها وكان معاها أختها ولما قولتله قالي لا

عدي: تلاقيك قولتلوا حاجه نرفزته

أدهم: أنت تعرف عني كده

عدي: وأبو كده و عم كده كمان

هلشم: خلاص خلاص نقفل الموضوع وأنا هكلم ملك بكره تقول لاخوها وأختها اا.. 

حازن: أسمها نور يا حاج

هاشم: ماشي يا أخويا هكلمها بكره

شيرين بفرحه: أنا مش مصدقه نفسي والدي كلهم بيتجوزوا ورا بعض ربنا يتمملكوا علي خير يارب... ولو الموضوع تم إنشاءالله هعمل فرح عدي معاكوا وتبقوا أنتوا التلاته مع بعض.... ثم نظرت لحور وقالت: عقبال اللي في بالي يارب بقي

أبتسمت حور بحزن وقالت: عن إذنكوا هطلع أستريح شويه... ثم تركتهم وصعدت

حازم بعتاب لوالدته: ليه بس كده يا ماما

شيرين: نفسي أفرح بيها يا حازم هتفضل كده لحد أمتي

عدي: لحد ما يجلها نصيبها يا أمي

شيرين: يارب يا أبني يارب

________________________________________________________

في ڤيلا مازن

كان يجلس في ڤيلته حتي سمع صوت جرس الباب ذهب ليفتحه بنفسه فالخدم في اجازه اليوم.... فتح الباب وجد سوزي 

مازن بتعجب: سوزي

سوزي: أيه يا مازن مش هتقلي إدخلي

مازن قالها وهو يشير للداخل: إتفضلي

دخلت سوزي وجلست معه

مازن: خير جايه ليه

سوزي: أصل كنت عايزة أعرف علاقه فهد بالبنت اللي أسمها حور دي أيه.... كانت سوزي تريد الحديث في أي شئ كما أمرها وائل ولحد الان لا تعلم ما السبب

مازن: ما تروحي تسألي فهد وأنا مالي 

سوزي: ما هو أنا لو روحت سألت فهد مش هيرضي يقولي حاجه 

مازن: وأنا معرفش حاجه و مش عايزه أعرف حاجه عن فهد فهمتي 

سوزي: يعني ده أخر كلام عندك

مازن: بصي يا..... ولم يكمل كلامه بسبب فتح باب ڤيلته ودخول سامر يليه فهد(ملحوظه: سامر و فهد معاهم نسخه من مفتاح ڤيلا مازن..وده كان طلب منه) 

دخل سامر وفهد وصدموا من وجود سوزي

سامر بحده: أنتي بتعملي أيه هنا

فهد بسخريه: بقي ده اللي كنت جايبني أطمن عليه لاحسن أكون ظالمه أهو طلع*******   ولا همه حاجه ومتمجمع مع الزباله الثانيه

مازن بحده: محدش قالك تعالي يا فهد أنا اللي مش طايق خلقتك أصلا ومش عايز أشوف وشك وتبقي أنت اللي غلطان لو جيت هنا تاني

نظر له فهد ثم لكمه لكمه أوقعته أرضا... عندما رأت سوزي ذلك حاولت أن تهرب للخلرج فأمساكها فهد من شعرها.

فهد بغضب:رايحه فين يا زباله أيه جيتي تلفي علي أي حد و خلاص

سوزي ببكاء:أنا كان قصدي خير يا فهد ده أنا اللي قولتلك علي اللي هيحصل

نظر لها فهد بشر وتذكر عندما أتت لمكتبه وأخبرته أن هناك أحد من أصدقائه يلعب من خلف ظهره...وقتها طردها من مكتبه

فهد:لو شوفت وشك في حتي تاني هقتلك فاهمه.... ثم تركها بعنف...فخرجت وهي تركض خوفا منه فهي تعلم كيف يصبح فهد عندما يغضب

أغلق سامر الباب عليهم...ونظر لمازن:قوم أقف يا أخويا خلصنا خلاص

وقف مازن ونظر لفهد وقال بمرح: إخس عليكي دودي كده تمد إيدك عليا يا قاسي.....

تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close