الحلقة الثالثة عشر
والرابعه عشر
الكاتبة إسراء سعيد
رواية ملاك الاسد🖤🦋
.............
هناك من يستمع الي الرويات و نستمتع بي الخيال نعم انه اجمل من اجمل شئ تمنيتة و عجز السان عن وصفة.... 🦋🖤
في الفندق مع ملاك
كنان/ اتفضلي ادخلي الاوضة وعايزك مطمنة متخفيش من حاجه انا لغيت الغرفة و حجزتلك جناح عشان تبقي جمبي ومعانا في نفس الدور
ملاك بعدم انتباه لي كلمت معانا / تمام و شكرا جدا انك بتساعدني
كنان / العفو بس لو عزتي حاجه جناحي اهو
وشاور علي غرفة................
ملاك / تصبح على خير
كنان / وانتى من اهلة
ذهب كنان الي جناحة و اجتمع هو و يزن و عمر
يزن/ كنت فين كل دة
عمر/ كان في مستشفي بس قولي جامدة اووى البت اللي في الجناح لما انت ليگ في كدا قولي دنا صاحبك و خبرة
كنان ضربة بي المخدة / اتلم دي مش من اشكالك خالص فاهمم
يزن/ هي دى قريبت العز.......
كنان / يعني معرفة كدة
اسد/ اذون ان الوقت اتاخر مش يلا ولا ايه
كنان / احمم اسد في حاجه لزم تعرفها
الاسد / البنت اللي في الجناح..
كنان / اممم
الاسد / مش وقتة امنلها شقة و شغل و حراصة لو انت عايز لكن تبقا معاك لا...
كنان/ بس العز طلب مني
الاسد / تمام ................
في غرفة ملاك.. 🦋
ذهبت كي تحظو بنوم عميق كان يوم مجهد و متعب جدا بنسبالها مفكرتش في حاجة لي اول مرة متفكرش في اللي مستنيها
......................
في منزل عز
اسماء / تفتكر ملاك اا. قاطعها عز / ملاك في امان ممكن متشغليش بالك بيها شويه ونظر عز في عيونها ثم تلاقت اعيونهم بي بعض بضع دقائق عز بتوهان لي خايفة من مشعرك نحيتي لي.
اسماء / اخذ قلبها يخفق وخانها احساسها واتكلمت
اسماء / انت اننت مش ليا مش هينفع ماهي بتحبك انا مش عز قاطعه بكلمة واحدة فقط.... انا مش عايز ولا عارف غير ان عايزك انتى وبس
اسماء / اا دخلت امنية عليهم اخت عز
امنية / مااجيب اتنين لمون
عز / يخربيتتك
اسماء بضحك/ عامله ايه يا منمن
عز اضحكي يختي اضحكى
امنية / يلا عشان هتباتى في اوضتي انهاردة
عز بغضب / لا هتبات في الاوضة اللي جامبي
امنية / انا ريحة عند عمي و هبات يعني ملهاش لزمة اوضة الضيوف......
عز بضيق / انتي اية بس اللي جابك اطلعي برا ابت
مفيش خروج يوم الجمعة
امنية / اية الظلم دة نفسي اتحبس تلات و اربع
اسماء بضحك/ انا لية مذاج اعمل معكرونة بي الفراخ
عز / هسبق علي المطبخ
ذهب عز و ساب امنية و اسماء مع بعض
أمنية / ونتى الوحيدة اللي بتقدري تخديلييي حقي
اسماء / مرتتبة المقل.... عز بمقاطعة سمايا لو حصل حاجه منك هعقبك بطرقتي واذأ ان طفلة زيك مش هتعرف يعني اية طرقتي 😉
اسماء بصدمة / ااا امنية طب امشي انا بقا
امنية عز / هتيجي معايا بكرة عشان النتيجة هتظهر وانت اللي هتجبهالي
اسماء / يماا انا مش عايز اعرف اللهي السيستم يقع اللهي الشبكة تفرجعع اععع امى هتولع فيا
عز / فشلة........
نزل عز و اسماء الي المطبخ كي يطهو معكرونة بالفراخ مع وقت كبير ممتع من الهزار و الضحك
............
اسماء / عز ممكن تجيب الغطا من فوق بردانة شوية
عز / حاضر
اسماء ذهبت كي تجيب فيلم رعب عز و هو نازل سمع صوت سريخ اسماء نزل جري عز وهو نازل بيجري علي السلم سمايا انت ااااههخ
اخذ السلم من اولة الي اخرة بعد ما سكبت اسماء له الزيت علي السلم (احمم شوية يعني الويت مكنش كتير مش هنكسر الولا😂)
عز و هو يقوم والله منا سيبك
اسماء بتجري بعفويا / يمااا خلاص خلاص ونبي
عز / اة يابت المجنين اية دة
اسماء / الله كت زهقانة يا زيزوو
عز/ كنت هسيبك بس بعد زيزو دى والله ابداا
اسماء / احنة اسفين اصلاح.....
.................................
صباحا في بيت طارق
ادم/ ماسك صورة ملاك و بيعيط
وحشتيني اوى نفسي انام في حضنك انا مش عارف اعمل حاجه من غيرك يا ماما عارف انك بتزعلي لما اقولك يا ماما وتقليلي ان ماما هدى وحدة بس هي اللي تستحق انها يتقلها يا ماما انتى دايما محبباني في كل حاجه حتى عيشتي مع يجوج و مأجوج علي رائيك ادم بعياط نفسي اشوفك بقا اسر كل يوم يضربني و يخليني اعملة حاجتة هو رخم ومش بحبة وبكرة بابا اوى مس هسمحة هو السبب هو و عمتة و تيتة يارب تكوني كويسة يا ملاك يارب
كان يستمع له طارق
......
طارق اتنهد بتعب / لزم الاقيكي يا ملاك
اسر / بابا انا عملت اعلان بصورة ملاك لو حد يعرف حاجه يقولنا وعرضت مكفأة لي الي يعرف عنها حاجه
الاب / ماشي...
اسر / بابا انت من امتي تقدر تزعل تيتة دى اول مرة
يعني ملاك قدرت تخليك في صفة دا دا امتى اصلا وانت كنت ناوي تجوزها لي احمد وكنت معانا...
طارق / بعد ملاك فوقني انتة السبب في وجعها و هروبها اسر بسخرية / لا مهو انت برضو السبب انت شريك معانا في كل حاجه نسيت اللي حصل لي السيوفي واللي عملتة فية عارف كام نفر مات عارف انت كنت شغال اية فاكر ادهم اللي ضيعتة و رميتة في السجن نسيت كل دة وجاي تتكلم في انك ظلمت ملاك ظلمتها في اية يمكن بس احنا النقطة البيضة اللي في حياتك
طارق / انت اسود نقطة في حياتى هدى و ملاك و ادم هم النقطة البيضة اللي في حياتى...
اسر بسخرية / هه ابن الشيطان بقا هتعمل اية
....................
في الفندق.........
ملاك فتحت عيونها بي كسل لقت كلب قدمها كبير جدا وشكلة مرعب
ملاك / اعععععع انا يطلعلي دا انا يطلعلي دا
ملاك تجري و الكلب وراها
ملاك/ اشش اششش ياكلب يابن الكلب انت جيت منين يماااا انتو يا بهيم
يا يا رجدان يا يالههوي كان اسمة اية
اعععع كنان/ جريت ملاك علي الجناح اللي شاور علية كنان اخذت تجري فتحت الباب واغلقتة وراها وانفاسها تتصاعد ااااة الحمدلله قد زالا. احساس الامان مين ابن الكلب اللي حط الكائن دة في لاوضة انتبهت ملاك انها في جناح كنان
اخذت تتوف الغرفة والفضول قاتلها اخذت تتمشي تشوف الساعات و ماركتها واخذت تشم البرفان اللي عجبها جداا اخذت تستنشقه الي اخر نفس فيها من جمالة.....
ملاك واقفة ضهرها لي الباب
..... قرب منها لحد ما بقا قريب منها بيس كام سنتى بس
اسد /انتى مين سمحلك تدخلي هنا
ملاك بخضة و الرعب دب في قلبها / لفت لقتة قريب اووى منها ملاك اخذ قلبها يخفق بشدة و لسنها تقل عن الكلام و بدأت الدموع تتجمع في عينها
نعم انه الاسد شخصيتة ليس لها حدود وتركع لها ايضأ الاسود 🖤🖤
ملاك / ناا مش ...
وقعت ملاك مغشية علي الارض.....
اسد بنظرة باردة / ثم طلع الفون اتصل بي كنان
كنان بصوت نايم / امممم
اسد/ تيجي حالأ تاخد القرف دة من هنا
كنان بخضة تمام/ حضر كنان نفسة وخرج لقي عمر و يزن في وشة
كنان / انتة رحتة لي اسد
عمر / لسة انت شكلك عامل نصيبة
كنان / مفيش وقت انا دخله
دخل كنان لقا ملاك علي الارض و وجهها شاحب اللون جري كنان علية ثم ضعهاا علي السرير وابتدأ يفوقها
ملاك ابتدأت تفتح عينها رأت يزن ابو عيون زرقة و شافت عمر بعيون خضرة
ملاك/ انا وقعت في فيلم اجنبي ولا اية
كنان بضحك / يخربيتك انتى ايى اللي جابك بس غرفة الاسد
ملاك بسرععع اعععع هييي كمان فية اسد مش كفاية الكلب ابن الكلب اللي كان في اوضتي
عمر مقدرش يمسك نفسه ضحك/ اسف جدا كنت باعت الكلب علي غرفة يزن بس الحرص تقريبأ غلطة و ودو جناحك الخاص
ملاك قطلعي الخلف الله يقطعو الا قولي يا خويا كلب دة مش وحش صح
يزن بضحك/ احمم احنا اسفين بس
ملاك بتبص حوليها وشافت اسد غمضت عنها بسرعة كل ما عيونها تشوفة تخاف
ملاك / مخفتش من الكلب اد ما خفت منة ياستر
كنان بضحك / لمي لسانك عشان الاسد مبيستحملش حد يقول كلمتين علي بعض
ملاك/ غيرلة الحجر هيشتغل معاك زيفل اسمع منى
عمر / ههههه لا مش قادره
اسد نظر لي كنان كي يسكت القنبلة الذرية يقصد ملاك طبعا بدل ما ينفجر هو فيهم
كنان / ملاك يلا علي جناحك جهزى نفسك هنروح مشوار ملاك ااة ماشي بس ممكن عمو دا يروح يشيل الاسد من جوة
اسد / قلبة دق لي اول مرة تنطق اسم بي النعومة و الهزار دة قبل كدا يعتبر اول فتاة تقول لهو اسد نعم انهم الجميع الفتيات تنديه بي سيدي فقط!
يزن/ اعرفك انا يزن /و دة عمر/ ودة احم سيدى الاسد
ملاك بطفولة و سخرية / سيدى و اسد زى سيدى وصاالك اهههعععه
كنان /بضحك ربنا يعدي اليوم دا علي خير
عمر/ بقولك ايه خليكي معايا انا دول عيال نكدية
امين
ملاك/ امين ولد ابو غريب ولا امين ولد الطحاوي.
( كانت تقلد فيلم ابو علي😂)
يزن / يخربيتك لمضة اووى
ملاك/ لمبة فينوس الليد اهههعهه
اسد وقف غصب عنة ضحك
انتبة عمر و يزن سرعان ما اسد اخفي ضحكتة
........
خلصت الحلقة 🖤🖤🖤🖤
الكاتبة إسراء سعيد❤🦋
الحلقة الرابعة عشر 🖤🖤🖤
الكاتبة إسراء سعيد❤🦋
رواية ملاك الاسد💜✨
..............
الخطوة الخطأ بتعلمك و بتقويك ، أكثر من كل صح عملته بحياتك 🖤
بعد انتهاء جلسة ملاك و كنان و يزن و عمر
دخلت ملاك الجناح بتعها و كنان
ملاك قبل ما تفتح الاوضة/ خش انت الاول
عمر بضحك / خلص خرجنا اطمنى
ملاك / وحيات امك لتدخل
يزن فتح الباب اتفجأ بي كمية الشكولاتة اللي علي التربيزة و مليانة ورق
كنان بصدمة / هو انتى اللي كلتي كل دا
ملاك بأحراج/ بصراحه بعشقگ الشيكولاتة ولو عدا عليا يوم من غير ماخد الجرعة بتعتي ببقا عاملة زى المدمنة
كنان / ايوا بس كدا غلط
ملاك/ يعم بتبصلي في شوية شكولاتاتات خدلك وحدة
عمر/ عشان كدا عيونك الحلوين لون الشيكولاتة
كنان / احلي كوبيتان قهوة
كنان كان يتغزل في عيون ملاك
.......
ملاك / جراية ياا بابعع منك لية اتلم لاالمك فضلي سيكا كمان و اقولكو انا من الجياارة
انفجر الثلاثة ضحك علي هذة الفتاه مبتسكتش تلات دقايق علي بعد
كنان طب ادخلي اجهزى عشان ننزل نفطر هتلقي اتنين من الحرص قدام الاوضة هتمشي معاهم
ملاك بفضول/ انت بتشتغل اية
رد عمر/ ترزي حريمي😂😂
ملاك بضحك/ طب يلا يا ببلاوي بدل ما نضرب منهم شايف بيبصلنا ازاى
يزن يارب المجانين كانة اتنين حرام يبقو تلاته
كنان بنظرة مضحكة /.....
يزن / ااها عذرأ اتنين مجانين و كارثة اكبر يقصد ملاك
خرجة الثلاثة من جناح ملاك و ذهبت ملاك كي تحضر حالها لي اول يوم لها بحياتها الجديدة
ياترا حياتها هتبقا لي الاحسن ولا لي القدر رئي اخر
..................
في منزل ندي
امي ياماا انتى ياست ياللي عايشة معانا/ الام عبير
عايزة اية يا اخرت صبري
مش لقية بنطلونى الچينز البوي فريند بتاعي انتى بتودي هدومي فين والله شكلك بتبعيها والله لما يجي الحج هلباوي لقولة ...
عبير / في الدولاب عندك
ندي / مفيش حاجه قلبت الدولاب
عبير / والله يابنت الجزمة لو لقيت مبهدلة حاجة في الدولاب لطلع عين امك انا لسة مروقالك دولابك
ندى رجعت خطوتين بخوف ندى/ يعنى هما مش حاجة اتنين
الام قامت تجري علي اوضتها / وندى بتجري اهدي بس هفهمك عبير قسمأ عظمأ لكون ممبهدلاكلي لو لقيت اوضتك مش متروقه زى ما كنت عملها انتى حرة
دخلت عبير الاوضة / احمم ويرتها مدخلت
لقت نص الدولاب متبهدل و النص التاني علي الارض وفردة شبشب علي السرير
عبير وهى حاطة اديها علي قلبها / و مصدومة طب وحيات امك منتي نازلة يخربيتك اكسر عليكي اي تانى
ندى و هي وقفا فوق الكنبة / العشة يا منى اكسري عليا العشة بتعت الفراخ
الام حدفتها بشبشب ابو ورده دة 😂
ندي / ايوا منا لو مصتبحتش بي ابو وردة دة يومي ميعديش
عبير بعصبية / عملت اية في حياتي عشان يجيلي عيلة حرقة دمي 24 ساعه ااه
ندى / نزلت من علي التربيزة بعد م لحظت تعب امها
ماما / خلاص معلش هعملها لكن سرعان ما حدث مسكت عبير ندى من شعرة مهو يابنت الجزمة هفضل اعلم فيكي لحد امتى
ندى و شعرها ملفوف علي دراع عبير / اعععع انتى ست مفترية مش هصدقكك تاني ااه يا قلبي يا طيب
عبير / قلبك هو انتى عندك قلب حدلله معارفة حتى تكوي جلبية لي ابوكي اخش اجبلك سطل الحليلب من جوة( كان تقلد فيلم ذكى شان😂)
ندى / هما كانو كام جلية بقا افضحينا بقا
تامر اخو ندى / يتحدث مع هلباوي ابو ندى
تامر/ اخش اسلك ندي من امي ولا نسبها تتربة شويه
هلباوى / لا خمس دقايق و الخناقة تخلص
تامر بضحك / ندى دي غريية اووى اصلها
هلباوي / غريبة بس دنا دخلت عليها امبار اطمن عليها و اغطيها القيها حاضنة فردت الشبشب
تامر انفجر ضحك/ الله يكون في عونك يا عمرو هايخد كارثة
هلباوى اهي الخناقة خلصت و خرجت ندى
ندى خرجت شعرها منكوش و متبهدلها و بترفع البنطلون تامر هي امي كانت بتعمل فيكي اية بظبط
ندى اقسم بالله لاولا انى امك اعدا معانا و عرفنها كنت قلت عليها متحرشة اتبيسات اعمم.
سرعان ما الشبشب اتحدف في وجه ندى
ندي / اعععع بلاش دى بلاش
تامر/ انتى حاضنة الشبشب يابت انتى بتعبدي اية
ندي / بدور عليها كتير الفردة الشمال دى والله ما بلقيها ولما لقتها ختها في حضنى شوية شوية هجبها من عند عم محمد البقال
هلباوى بضحك/ يابنتى اكبري و اعقلي بقا شوية
عبير / ابدا انت جايب قردة بنت قرود
ندى / بشقه الحق ياحج بتغلط في القرود اااصدي فيك
تامر بضحك / لا انا مش قادر انزل انا عشان هتأخر لو فضلت مع عيلة توم چيري دى.
تامر باس دماغ ابوة / عايز حاجه يا حج
هلباوى / عايز سلامتك
وذهب الي ندى كي يقبلها / تامر انا عايزك عقله ها مش هبلة راح ضربها علي قفها ندى ااه احلي مسا عليك ياكبير
هلباوى / هتعملي اي فينا تاني بس
ندى ذهبت كي تصبح علي ولدها بعد العاركة
صباح الفل عليك يا ابو الهلهيل
هلباوي بستغراب يابت انا في الصعيد اصغر عيل 29 سنة بيهور علي روحة اما يشفني اوعي تقليها قدام حد ندى بضخك حاضر يا ابو تامر ادخل احضر الفطار بقا هلباوى ونبي المطافي حفظت عنونة بسببك فاكرة اخر حريقة عملتي اية
ندى / يعني انا غلطانة انى حبيت افرحكو واعملكو صنية جلاش بزتون
هلباوي / حدلله طلعت زتونة وحدة هي اللي سليمة بعد ما الميكرويف ولع و عملنا قفلة وهبا الستاير ولعت وامك كانت لسة جيبها سبحان من هدها عليكي
ندى احمم مخلاص احج بقا بتفكرني لي دة فال منيل......
.....................
في منزل حنان و فاطمه
كانت حاطة الهدند فري في ودنها وتستمع الي اغنيها المفضلة
كانت هذة فاطمه / خلاص عرفنا تاريخ اية متجيش وتعرضها يا هلس قلبك جايبك هات حبيبك هتشوف واحد من عين شمس انا عو سايب علامة وغززلتي مزعلة يامة اخواتي في ضهر دولة اصل اخوك يبقا الزعامة 🎧💃🏻😂
وصوتها كان علي طبعا كلنا عندنا علم لما نحط السمعات في ودنا و نطلق صوتنا بيبقا عامل ازاى😂
.....
حنان فتحت عيونة بخضة/ يكش عو يكلك عصبح انتى و اغنيكي دى
فاطمه / سبتهااا كرهتهااا
حنان سرعان ملسعتها عليي قفها
فاطمه / صباحك فل يكبير
حنان بضحك/ مش هتبطلي هبلك دة
فاطمه / والله يابت احنان انتي بتفكريني بي فيلم اخر كلام
حنان بتاع توستفنكالي.. فاطمه ااايوأ بس بي ابوة متذمد كدا وخنيق
حنان / اة وانتى بقا اني بت فيهم الكبيرة ولا الصغيرة
فاطمه / طب تشكير يا بيبي اهههه حنان ايوا عرفتها الرداحة الصغيرة دى
فاطمه بضحك احبك وانت فهمنى يلا عشان ممتأخريش علي الشغل
حنان احمم/ عملتي فطار عدل ولا مخروق زى كل يوم
فاطمه /هههععع شوف مين اللي بيتكلم
حنان /خلاص يا ابو الادهيم لزم تفضحنة.....
هاتف فاطمه بيرن / فاطمه بصدمة دا اسر اخو ملاك
حنان/ عايز اية البومة دة
فاطمه / ارد ولا اطنش. حنان/ ردي و افتحي الاسبيكر.....
اسر/ عندي استعداد اقولك قلبك دلوقتي ميت من الخوف واد اية بيدق بسرعة بس..
فاطمه / علي اساس انك كدة شبح يعني
عايز اية....
اسر / بعرفك بس ان لو انتى مجبتليش العنوان اللي ملاك فية صورك كلها هتنزل علي المواقع يا صغنن طبعأ انتى فهمتى انا قاصدى اية....
فاطمه / اوو وانا بقا المفروض اتخض ويحيوان ويالهووي وياني يما استتر عاياااا قالتها بنبرة مضحكة .......
فاطمه / بقولك اية تعمل الفيلم دة علي اي حد ولا اقولك اعمل اللي تعملة انا بقولك اهو اعمل اللي تعملة و ملاك انا بقا مش هقولك مكانها وحد حيوان.
ثم اغلقت الخط بوجهو....
حنان بتصفيره / يواد يجااامد والله انتى مكانك مش هنا في المخبرات ابت اسمعي منى....
فاطمه / اسر مش هيهدا ابدا لزم اكلم اسماء لزم تعرف....
حنان يارب الديرة اللي احنا فيها دى هتخلص امتى
...............
في منزل عز
كل حاجه حلوة معاه احلي زي نغمة وسط جنة زى نجمة وسط ضلمة كل حاجه حلوه هي احلي✨
............
بعد طبعا لعب و جري و تنطيط اسماء و عز الاتنين نامو علي الكنبة وهما يشاهدو فيلم لي اللمبي كان طلب اسماء...
عز يتأمل اسماء وهي نايمة ولم ينتبه الي ماهي التى تنظر اليهم بغيظ و غل كبير......
ماهي رزعت الطبق اللي في اديها علي الارض
اسماء بفزعع / انا مت انا مت انا متت
احمم( كانت تقلد كرتون نيمو)
عز بضحك و بعصبية علي تلك المجنونة / حتي وانتى صاحيه من النوم هبلة ياربي
لم تنتبة اسماء وهي بحضنة اصلا صبح صبح
عز / انتى جاية من حلم ولا من المتبح بوحة كان نايم جمبي اسماء بضحك / االبت ملاك بهتت عليك والا اية عز باين كدة هما متجهلين ماهي خالص
ماهي اجبكو الفطار لحد عندكو ولا ايا عصفير...
عز بوشوشىة/ اصتبحنا واصتبح الملك لله
اسماء قد انتبهت لحضنة اللي هي فية قامت بسرعة
اسماء / ااسفة ماهى احنا كنا سهرنين عادى والله بس عز سرعان ما شد اسماء لحضنة تانى كانت احلي سهرة مكنتش عايزاكى يا ماهيي الصراحة
ماهى و بداخله ان تفعل شئ سيئ تجاه اسماء عز فهم دماغ ماهي......
ايات ام عز/ صباح الخير يا حبيبي
اسماء / خالتو كنتى فين اسنيتك كتير امبارح
ايات/ معلش يا حبيبتي كان عندي عمليات والله..
بس جيت لقتكو نيمين و مبهدلين الدنيا و الفشار واقع و الكاتشب مغرق المطبخ انتة مش هتعقلو ابد لاا اسماء بضحك/ عملت شويه مقالب اامبارح في عز
عز / اااه ياضهري ياني يما ربنا علي الظالم ايات بضحك محدش يقدر حتى انا علي اللي بتعملية في عز انتى الوحيدة اللي بتقدري وميقدرش يقولك الاء
ماهي / اه منا جيت لقتهم حضنين بعض
اسماء بكثوف وخدودها اتلونت بلون الاحمر القاتم
ايات / انا جيت امبارح وشفت الوضعية اللي كانة فيه هما معملوش حاجه غلط
عز/ انا يوم ما هخدها في حضنى هيبقا قدام الناس وقدامك برضة مش هخاف يعني انا طالع اكمل نوم واياكي اصحا و ملأكيش فاهمة كان يوجة الكلام لي اسماء
ماهي / انا ماشية يا خالتو... ايات استنى بس
اسماء / ماهي طول عمرنا بنلعب و بهزر مع بعض ارجوكي منفهميش غلط
ماهي / بعياط كاذب خلاص مفيش حاجه
ماهي بداخلة / اقسم انى هخلي العز يكرهك و يتجوزني انا بأردة منة.......
خلصت الحلقة🖤🖤🖤
فين التفاعل😢
واسفة لو بتأخر عليكم
الكاتبة إسراء سعيد❤✍️
تعليقات
إرسال تعليق