expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

رواية ملاك الأسد الحلقة 36/37/38/39/40 الكاتبة إسراء سعيد 💜



رواية ملاك الأسد

 الحلقة 36/37/38/39/40

الكاتبة إسراء سعيد 💜✍️


♡♡♡♡♡


بمجرد أن تخطئ سينسي الجميع أنك كنت رئع يومأ ما !


ذهب هشام و ندي الي اعلي واهدا مكان في مصر ومكان تشوفي فية مصر باكملها ...

ندي/ واووو مكان حلو جدا 

هشام/ دا مكاني المفضل بحب اجي فية وقت غضبي و وقت ما احب اخد قرار 

ندي بضحكة/ جبت كام وحدة المكان يا سيادة الرئد 

هشام بضحك/ انتى اول وحدة 

ندي / امم رح...هشام/ طالع سفريا تبع الشغل مسافر تركية عندي مهمة هناك و هطول 

ندى / يعني هتسبني هتعد اد اية 

هشام/ يعني تلات اربع شهور 

ندى / ولا تلات اربع ايام لاء يابا مش موافقة 

هشام بضحك/ يابنتى انا هو انا بطلب ايدك 

ندى/ لا بس متبعتش عني 

هشام/ لي 

ندي وقد تلبكت وتسأل نفسها ايضا لي عايزاه ديما جمبها لي وجودو بيطمنها لي لما بتكون خايفة بتكلمو ولي مش عايزة استغني عنو لا انا اهدى كدا عشان انا متلغبطة اووى في مشاعرى في اي انا لسة طالعة من موضوع عمرو هقع تاني مستحيل !!

هشام/ رحتي فيين 

ندى / هااا .هشام/ سرحتي في اية 

ندى / لاا ولا حاجة ..هشام / طب انا مسافر كمان يومين تحبي اخرجك فين فيهم ..

ندى بس ابتسامة/ حبة اتخطف معاك تأني ♡

هشام بابتسامة ظل ينظر الي ندى بحب 

هشام في نفسة / كنت بتابع أدق تفصيلك من وانتى صغيرة وديما برقبك من بعيد وكنت بتجنب اني اكلمك عشان متعلقش بيكي ربنا يستر ومتعلقش بيكي اكتر من كدا 

ندى/ يلا عشان الجو بقا برد اوي 

هشام / متحلميش اني اديكي الجاكيت بتاعي 

ندى/ بقا كدا ونبي لاقول لمك 

هشام/  طب يلا عشان متخديش برد ثم وضع الجاكيت علي كتف ندي و قفلها الجاكيت تحت انظر بعض بحب 

(بس هناك من يراقبهم ويريد الانتقام )


وصل ندى و هشام الي المنزل 

ندى اول ما دخلت تلاقت صفعة قوية من هلباوى. 

ندى بصدمة/ .....

هلباوى/ مضربتكيش وانتى صغيرة ضربتك وانتى كبيرة 

ندي بعياط/ ممكن افهم في اي 

هلباوى/ رمي في وشها صور ليها هي و هشام وهما في المقطم وهو يحاوتها بيدة 

ندى/ اي بقا دا اية اللي انت فهمتو ...

صدقت صور يا بابا !

تامر/ قلتلك يا بابا فية حاجة غلط 

هلباوى/ مش عايز اسمع نفس كل واحد علي اوضتة 

ندى/ انت لزم تسمعني انت اكتر واحد عارف ان مستحيل اغلط

هلباوى/ كنتي في الحتة المجتوعة دي معاه لوحدكم بتهببو اي واي المنظر دة 

ندى/ انت بس شفت اللي انت عايز تشوفة او زى اللي موصل الصور ليك عايز يوصلك كدة 

صح هشام ايدو كانت عليا بس علس الجاكت بتاعة اللي انا لبساه اكيد يعني لو كنت عملت حاجه غلط اي فايدة انة بخلي الجاكت معايا وانو يقف جمبي وانة يساعدني انت اللي مربي هشام وعارف تربيت بنتك 

ثم ذهبت ندي الي غرفتها تبكي بحرقة علي أيامها اللي مبقتش حلوة بغيتي معزب قلبها 

ندى/ رحت وراحت كل ايامي وضحكتى الحلوة راحت وراح معاك كل حاجه حلوة في حياتي حتي في غيابك بعاني كسرتني عمري ما هسمحك 💔

............


- تبدين حزينة اليوم!!


= أنا حزينة كل يوم ، أنا فقط ليس لدي طاقة لإخفاء حزني اليوم...🖤


اسماء/ عز انت لزم تسمعني وتبعد عن كل دة 

عز/ انا قلتلك مش هبعد عن زفت دي حياتي وانا كدا 

اسماء/ وانا مش عايزة كدا 

عز / كتب كتابك بعد كام ساعه مش عايز نكد 

اسماء/ مش موافقة ومش هتجوزك يا عز 

عز / قد جز علي سنانة من شدة الغضب 

امسك عز اسماء من يدها بقوة 

عز/ أياكي اسمعك بتقوليها تاني فاهمة 

اسماء/ ببكاء بكرهك 

عز/ قومي عشان تجهزي عشان بعد كام ساعه بظبط هتبقي مرتي 

اسماء ببكاء/ دة بعدك مش هبقا مراتك يا عز ثم ذقته و خرجت تبكي 

..............


اسد/ ملاك تعالي علي المكتب عايزك 

ملاك/ ربنا يستر منا ذوتها جامد الصراحة 

نزل اسد و ملاك الي المكتب 

اسد/ انا هتجوز روما 

ملاك / بصدمة وقلبها سار يقرع الطبول من شدة صدمتها

ملاك في الوقت دة حست انها كانت بيتتوهم ان الاسد يحبها 

ملاك/ وانا مالي ما تتجوزها ولا تقتلها منت دي شغلتك قتل العاهرات 😏

اسد/ امسكي لسانك معايا ولا تقتربي من زوجتي مرة أخري 

ملاك وقد فاض بها الكيل / انت مش زوج حد انت زوجي انا و مش ملك حد انت ملكي انا و ايك وان تقترب منها انا من سوف اقتل تلك العاهرة اذا اقتربت منها مفهوم 

اسد/ بفرحة تعكس معالم وجة افعلي ما شئتي اياكي و الاقتراب منها 

ملاك/ يعني انت مش مهتم بي أمري 

اسد/ انتى لا تعني لي شيئ 

ملاك/ اذأ انا كمان هتجوز بيرك الشخص اللي كان موجود في الحفل ابن عمك هو اتكلم معايا وقالي لي انو معجب بيا جدا وانو هيعرف يحافظ عليا اكتر من الاسد 

تحولت كل معالم وجة اسد وتحولت عيونة الي الأسود القاتم ارتبعت ملاك منة 

اسد اقترب من ملاك امسك يدها و جذبها نحو حتي التثقت بصدرة العريض 

ملاك بشهقة 

اسد/ اياكي واستفذازى ثم ساحب شفتيها في قبلة عميقة قويا دامت لي دقائق حتي احست ملاك بتمذق   شفتيها بسبب هجوم اسد عليها و هي تضربه بكل قوتها 

ثم تركها الاسد ساند جبينة علي جبينه 

اياكى و التفكير بس برجل غيري..

ملاك / بضعف وصوت متقطع  بكرهك

انت انت ازاى تعمل معايا كدا انا انا مش عاهرة من عاهرتك 

امسك اسد رأسها وضمها الي حضنه يهديها ثم بدأ يقبلها برقة في جميع أنحاء وجهها 

ملاك / لي انت وحش و طفل لي طيب ولي شرير مبقتش عارفة افهمك 

اسد/  مش في العالم دة يا ملاكي  اكون فية طيب

ملاك/ ممكن اطلب منك طلب 

اسد / امرى 

ملاك/ ادم و اسماء وحشوني اوى ونفسي اكلم اسماء 

اسد/ فرحها انهاردة 

ملاك / بضحك ايوا ايوا مهي قالت إنها قريب هتتجو اية بتقول اي 

اسد بضحك جانبية/ متخرجيش من حضني تاني 

ملاك/ انت انت بتهزر 

اسد/ لا رد .....

ملاك/ لو رديت هتتشل ثم ضربتة في كتفة 

اسد/ ملاك اطلعي نامي عشان تسفرلها بكرة 

ملاك بصدمة و فرحة ايضا 

هعيش اخيرا معاهم و هرجع لي حياتي 

اسد/ هتسفري كام ساعة و هترجعي هنا تاني لي بيت الاسد 💜

ملاك/ طب اوعا كدا انت استحلتها مرة تحضني و مرة 

اا ثم اتكسفت وخدودها تلونت فهم اسد عليها ثم ضحك 

ثم قبلها قبلة سريعة ضربته ملاك 

ملاك / انت انت مش محترم علي فكرة تقدم اسد نحيتها ثم جريت ملاك علي غرفتها ثم ضحك اسد عليها 


ملاك بغرفتها تحاول النوم ولم تسطيع النوم ! 

ملاك/ انا ازاى اخليه يقرب منى كدا ازاى 

لا لزم تحط حل لي اللي بيحصل دا 

واي اللي قالهولي علي روما دة ديبقا ليلتة سودة هو وهيا واتخمدي بقا وراكي سفر بكرة 


في غرفة عمر 

يزن / اكيد ملاك ورا كل اللي حصل لي روما 

عمر/ حصل 

كنان بضحك/ رفع ايدة بستسلام 

يزن/ تاخد اوسكر في المقالب 

عمر/ روما طلعت من كهربا الي جرب علطول 

كنان/ اتنين صفر لي ملاك 

عمر / الاسد فكرك هيعديها 

يزن /  مفتكرش 

كنان/ بيحبها 

عمر/ عارف عارف 

يزن/ هتتعب معانا جامد من رئي مكنتش تدخل حياتنا اصلا 


خلصت الحلقة 🖤🖤


الكاتبة إسراء سعيد 🖤✍

الحلقة السابعة و ثلاثين 


رواية ملاك الاسد 🖤🖤


الكاتبة إسراء سعيد 💜✍


محدش عارف انت مريت بإيه ولا قلبك وجعك قد اي وكام مره كتمت العياط ومنعت العصبيه، وكام مره فكرت ان خلاص كدا وعرفت تقوم من تاني، فرفقا بنفسك، وخُد بس لحظه افتكر فيها كُل حُزن عديته وكُل عقبه تخطيتها، افتكر وحس بالفخر انك لسه بتحاول، انك مكمل وواثق ان ربنا هيعوضك'.


دخل تامر غرفة ندي كي يواسيها 

تامر/ ندي افتحي الباب.. 

ندي/ سبني يا تامر ونبي 

تامر/ متهدي كدا وتعرفي اي اللي عمل كدا ومين قاصد يوصل لابوكي الصورة دى عنك انتى و هشام افتحي خلينا نتكلم 

ندى بعياط وهي مش عارفة تعمل جة ان هشام بيكلمها علي الفون قلقان عليها عايز يطمن و قلقان من صوت هلباوى العالي وهي متجهلة مكلماتة و بنفس الوقت موقف هلباوى منها و حياتها الجديدة مع هشام وانها مش ناسية ماضي عمرو ...

فتحت ندى الباب ..

ندى وهي تلوي فميها كا الأطفال اترمت بحضن تامر باكية بكل طاقتها 

ندى/ ااااااااااااااه تعبت بقااا لي كل دة يحصل لي انا 

تامر/ اشش عسى أن تكرهو شيئا وهو خير لكم وعسى أن تحبو شيئا وهو شر لكم 

اهدي يا قلب اخوكي كدا وفكري انتى مريتي وهتمرى بي اللي أصعب من كدا فا بلاش ضعف بايخد من وقتك و من طاقتك يلا بقا فوقي وابني بكرة واحلامي ودوري علي حلم جديد تبنية مش عايزك ترجعي ندى ولا عايزك تفضلي زي مانتي عايز تغير مصداقية جد اجتهاد عمل بصي عيزك عسكري نفر من الاخر 

ثم ضحكت ندى وحضنته... تامر / ابقي ردي علي الواد دة طمنية عشان مبطلش زن يقصد هشام 

خرج تامر من غرفة ندى 

هاتف ندي يرن/ اي يا هشام 

هشام / فيكي اية حرام عليكي انتي لي مردتيش 

ندي بصوت باكي / معتش نافعة ابقا كويسة ولا ينفع إبان مكسورة ...

هشام/ اخرجي البلكونة عايز اشوفك 

سمعت ندي كلامة لانها بحاجة انها تشوفة و تتكلم معاه 

خرجت ندي مرتدية جاكيت هشام وعينها منتفخه ومحمرة اثر البكاء 

هشام/ انا سمعت كل حاجه بس انتى مال وشك 

ندى / ضربني ....ضربني وقالي كلام كسرني و تعبني 

هشام/ اي موضوع الصور

حكت ندى كل شئ لي هشام.........

هشام/ مهو يا تامر يا.....حد برة بيساعدة وكدا في خطر عليكي..

ندى مستحيل يأذيني ..

هشام بنفعال / مستحيل يأذيني مستحيل يأذيني فوقي لنفسك دة اكتر واحد اذاكي مش مستحيل انتي اي غبية و عمية اوي كدا قال مستحيل ....

هتقولي كان بيحبني اللي بيحب مستحيل يجرح دة مش جرحك بس دة جرحك خانك خان بلدة مجرم ولسة بتقولي مستحيل ثم تركها هشام و دخل غرفته 

............


*دعني أخبرك شيئاً : أنا لآ أفتقدكك بل بدأت أفقد عققققلي بِ ” كثرة هلوسستي بِك ” : $


صباحا في منزل الاسد 


روما ترتدي هوت شورت قصير و بدى حملات قط لونهم اسود 

روما / صباح الخير يا بيبي كانت توجة كلامها لي الاسد 

ملاك وهي نزلة من علي السلم سمعت روما رفعت حاجبها 

ملاك وحيات امك لوريك يا روما الكلب

نزلت ملاك وهي ترتدي بيجامة موف علية رسمة السمكه نيمو 

ملاك / صباح الخير 

كنان/ صباح النور يا ملاك يلا عشان تفطري وعشان عندك سفر 

ملاك/ يرجل انا مقدرتش انام اصلا من الفرحة 

اسد / يريت منتأخرش 

ملاك بقتضاب / اوك

اسد اديق من طريقتها و كمان مستغرب 

حب يدايق ملاك 

اسد حط ايدة علي خسر روما وقربها لية محدثأ ايها 

يلا عشان في اجتماع مهم 

روما بتريقا / امم مقدرتش انام من فرحتي بليل وانت معايا 

برقت ملاك وقلبا اخذ ينبض من شدت الغضب ولكن تحكمت في تعبير وجهها 

ملاك / الجو برد اووي

يزن/ اخلي ميلا تجبلك شوربا...خطرت لي ملاك فكرة شيطانية 

ملاك/ اة يريت وتكون سخنة اووى عشان تدفيني وكمان بحب الحاجات السخنة ...... 

نادي كنان علي ميلا 

ميلا/ لك شو هاد اللي بيفطر شوربا من هالصباح 

ملاك/ روحي يابنت الحشرية هتيها خلصي وتظاهرت ملاك برعشة البرد 

عمر بضحك/ البسي حاجة تقيلة بدل الكرتون دة 

ملاك/ لست مثل  العاهرة يتظهرو بي البرودة ويدفأهم شخص آخر بسخررية 

الجميع بنظرة انبهار و تفجؤ من كلام ملاك المباشر تقصد بيه روما .........

ميلا / اتفضلي ملاك 

ملاك /حبيبي جزت علي سننها وهي محدثأ كنان 

شكلك بردان تشرب معايا 

كنان بغباء/ لا شكرا مشش عايز

عمر فهم / لا انا اللي عايز 

(كنان اعد وبعدية روما و بعدية عمر ويقعد اسد علي رأس الطولة و بجانبه ملاك وبجانب ملاك يزن ) 

طب حط لنفسك بقا 

اسد بهمس لي ملاك / لو عملتي اللي في دماغك هعقبك يا ملاكي 

ملاك كشرت وربعت ايديها 

ملاك/ هو يعني انا عملت حاجة 

عمر لحظ ان ملاك مديقة حب يضحكة شوية 

غمز ليزن كي يشغل اسد 

يزن / مين هيسافر مع ملاك 

ملاك/ انا هسافر لوحدى 

اسد/ هيبقا معاها عمر ومجموعة من الحرص

ملاك / قلت لا يعني لاء هسافر لوحدي ثم ضربت الطاولة برجلية انسكبت بولة الشوربا علي رجل روما 

(عمر كان قاصدها ها😂)

روما بصرخة/ اااااه 

ملاك / بعدم استوعاب وان حصل اللي كانت عايزة تعملة بس حدث بدون قصدها 

نظر اسد الي عمر بغضب 

عمر/ اسف سيدة روما 

روما / ااااااااااااااه اسد 

مما اضحك ملاك و ديقها ايضأ 

ملاك بتريقة / ابقا حطلها عسل علي الحرق يا هاني 

(كانت تقلد استفتاح في فيلم عودة الندلة😂)

ثم حاول اسد كتم ضحكتة ولكنة فشل 

روما / انا همشي كفايا اهانة لحد كدا انا كنت في منزل الاسد وإذ علم الملك هيزعل جدا لاني ضيفتك وفضلك عن بيرك 

كنان/ سيدة روما ملاك مكنش قاصدة حاجة بكدا وكمان السيد اسد عايزك في غرفة المكتب في قرار كدا 

روما / 🤚كفايا اللي حصل من امبارح لحد النهاردة انا مش هستني ...

ضحكت ملاك ورجعت خطوة الي الوراء علم اسد بما فعلت ملاك 

فلاش....


بعد ما ملاك وصلت سلك السخان بي البانيو وبعد بودرة الحكة اخذت سلك  الاستشوار لعبت فية و  فكته وحطت فية مادة مركزة الأكسجين مختلطة بي الدقيق الطبخ ثم اغلقت الاستشوار 


خرجت روما بعد ما أخذت حمامها ذهبت كي تجفف شعرها بعد تعب اليوم و الحوادث وعلي وجهها ملامح العبث 

حاطت فيشة الاستشوار وداست علي الزورار السلك لمس امسكت فيها الكهرباء وهي مسلطة وجة الاستشوار علي شعرها و وجهها أصبحت مثل الشبح من شدة الكهرباء مع حرق شعرها مع شكل شعرة عذرأ أصبح كنافة شعر😂......


باااك


ملاك/ طب اطلع انا بقا اجهز عشان عندى سفر يلا يا عمر عشان منتأخرش 


دهبت ملاك سريعة قبل أن يوقفها اسد 


في المكتب 

اسد / روما اعتذر المافيا عن خداماتك هتبقي من ضمن فريق دارك يعني مخرجتيش بشكل عام 

روما/ انت بتقول اية مستحيل 

اسد/ امر من الملك روما بتريقا/ وهل الاسد بياخد أوامر من الملك 

اسد/ الأوامر علي الجميع الا انا مفهوم.. 

روما / انا بحبك اسد بل اعشق ارجوك لا تتركني 

اسد/ ارحلي روما 

ذهبت روما من امامة منفعلة وتختط ان تفعل شئ سيئ تجاه الاسد 

حضرت ملاك حالة ونزلت مرتدية جاكيت من الجمالي و بنطال اسود وهاف بوت اسود و رفعت شعرها ديل حصان ورسمت عيونها الايلينر مع ملمع الشفاه فقط 

دخلت ملاك عند اسد 


ملاك/ انا جاهزة ..........

اسد / علي فين 

ملاك/ هسافر عشان فرح اسماء مش انت قلت اني هسافر لي ادم و اسماء.......

اسد / مفيش سفر يا ملاك 

ملاك/ بصدمة و غضب نعمم دا دا لي مش بمزاجك علي فكرة هسافر يعني هسافر 

اسد/ صوتك ميعلاش اطلعي اوضتك يا ملاك 

ملاك بي بكاء / مش طالعة هاا 

اسد / تجاهلها وكمل شغل علي الاب توب 

ملاك بصرخة/ اااع مستفز بارد رخم عايزة اعرف لي مش عايزني اسافر ليييي 

اسد ببرود/ مش هبرر واومرى تتسمع 

ملاك/ الأوامر دي عليك انت فاهم مش عليا انا

تقدم منها اسد / هربت ملاك الي غرفتها باكية 


خلصت الحلقة 

الكاتبة إسراء سعيد 💜✍


الحلقة الثامنة و ثلاثين 


رواية ملاك الاسد 🖤🖤


الكاتبة إسراء سعيد 🖤✍


حتى لو كل ده فعلاً هيعدي، انا خلاص مبقاش عندي طاقة لأني اكمل.


اسد / ......


- هو انت بتحبها فعلا ؟

= أنا بفرح لما بكون معاها وبزعل لما بتمشي ، بحب أسمعها وهي بتتكلم ، وبحب أسمع حتي صوت سكوتها ، بقلق أوي لو مشيّت ، وبفرح أوي لما مبتعرفش تعد ساكتة  ..


في غرفة ملاك.......

ملاك ببكاء لي بيعمل كل دة انا مبقتش فاهمة حاجة مرة احسة حنين مرة احسة بارد مرة احس ان كل حاجه عندو ومرة احس انى ولا حاجه عندة بجد تعبت منة هو اية قامت ملاك من مكانها ....

ملاك/ انا لزم احط حد لي الي بنا دة مفيش حاجه بنا اصلا مفيش حاجه ربطانى بية .......

نزلت ملاك من غرفتة متجه الي غرفة اسد قابلها يزن 

يزن / ريحة فين 

ملاك/ وسع لزم اكلم الاسد بتعكم دة في حاجة ضرورى 

يزن / حاجه اية طيب عشان هو متعصب دلوقتي 

ملاك / علي نفسة ياعم وسع بقولك 

افسح يزن الطريق الي ملاك.....

اقتحمت ملاك غرفة اسد 

اسد كان يتحدث علي الهاتف ......روما 

ملاك / اقفل مع ست زفتة دى عايزاك ضروري 

ارتعبت ملاك من منظر اسد و غمقان عيونة وطريقة التى يعقد بها حواجبة ملاك بلعت ريقها 

ملاك/  انا ازاى اتهور وادخلو وهو متعصب ........

اسد/ بهدوء عايزة اي 

ملاك/ اا....بص انا .....

اسد اقترب منها خطوتين ابتلعت ملاك ريقها بصعوبة 

صار اسد امامها مباشرتأ.....

اسد/ عايزة تقولي اية 

ملاك/ عايزة اقولك ان ان انا هامشي وابعد عنك وابعد عن هنا ومش عايزة اكون معاك انا اصلا مش عارفة انا بعمل اية معاك كنت حسة ان كنت لزم ابقا معاك بس دلوقتي لا 

اسد/ علي فوق يا ملاك 

ملاك بنفعال / مفيش فوق انت سامع انا بكرهك مش عايزة اكون معاك سبني بقا 

اسد صفع ملاك علي وجهاها بقوة ثم امسك شعرها 

اسد/ ايكي اسمعك تتكلمي في موضوع انك عايزة تمشي او انك تبعدي عني 

ملاك بعياط وعند/ لا هبعد يا اسد وهمشي من هنا ومش هتعرف توصلي 

اسد شد ملاك من شعرها ساحبها الي نحية السرير ..

  رما ملاك علي السرير بكل قوته ملاك برعب وخوف 

اسد اسد ابعد عني متأذنيش 

سحبها اسد الي مستواة واخذها في حضنة

اسد /  متأذنيش انتى بي بعدك عنى ..في كل لحظة كانت ملاك تقاومة..

ملاك/ لي بتعمل فيا كدا لي عيزني قريبة ولما نقرب بتبعد لي بتمنعني من الخروج لي مبقتش فهماك ولا فاهمة نفسي بعياط 

اسد / لا رد 

ملاك/ ابعد عني انت مش مسمحلك تقرب منى في اي وقت زى ما انت عايز  

اسد/ قلتهالك قبل كدا..مش مسمحلك تبعدي عني ولا مسمحلك تمنعي نفسك عني ...

ملاك لي منعتني من السفر 

اسد ينظر الي عيون ملاك/ في خطر عليكي 

ملاك / من مين 

اسد/ من أعدائي..ملاك / وانا مالي اية ذنبي 

اسد/ لانك زوجتي ..ملاك/ بس انا مش زوجتك 

اسد/ هما عارفين كدا ...ملاك/ وبعدين هفضل كدا مقيدة نفسي اتحرر انت عارف يعني ايه انك حريتك مقيدة عشت كتير في تعاسة مش مستعدي اعاني تاني ارجوك سبني ابعد كفاية معانة تعبت والله تعبت ثم سندت ملاك جبينه علي جبين اسد لمس اسد خدها بحنية .....اسف ثم همس اسد مابين شفايفها بح..

رن هاتف اسد انتبهت ملاك وزقت اسد بعيد عنها ..

اسد بابتسامة...رد علي الهاتف ....اسد / سيبو في غرفة التعذيب 

ملاك/ مين دا اللي في اوضة التعذيب 

اسد / متدخليش يا ملاكي 

قامت ملاك واقتربت من اسد خطوات حتي ثارت امامة استغرب اسد من قربها لي عوج رقبتها وحواجبة بستغراب 

تنظر ملاك الي عيونة 

ملاك/ ممكن اعمل حاجه !

اسد/ بصله بمعني اي 

اقتربت ملاك وعضت اسد من رقبته وقالت ايك تقترب منى تاني ثم جريت الي غرفتها سابت اسد يتألم ويضحك قليلأ علي تصرفاتها ...


♡♡♡


وجودك مَكنش بيزود السعاده بس، الحقيقه إنك كُنت دايماً الشخص الوحيد الـِ بيديني إحساس الطمأنينه حتىَ لو مَكُنتش بتعمل حاجه، مُجرد فِكرة إنك "هِنا" بتخليني ٱحس بالأمان ❤🍃".


ندي / ياربي بقا هو انا كنت قلتلو اي لي دة كلو 

رد بقا رد كانت ندى تتصل بي هشام لكن لا يرد 

ندى / اوف بقا ( الهاتف المطلوب مغلق وغير متاح)

ندي وحيات امك اجيلك 

ذهبت ندى الي البلكونة تنظر إليها تحاول أن تراه لكن هي شيفاه يلعب رياضة و حاطت السماعة لكن شكلة مخيف جدا لما يطلع عصبيتة كلها في الرياضة 

ندى / طيب والله لعملها....

انا عارفة انو جنان بس جنان بجنان لوريك ياهشام 

نطت ندى من بلكونتها الي بلكونت هشام لأنهم جمب بعض بظبط 

(زى تيمور و شفيقة كدا😂)

ندي اه يارجلي وحيات امك اضربك علي البهدلة اللي انا فيها مش مكفية معرفتش انام طول الليل ضميرى مانبني وحضرتة مقضيها رياضة ونشاط 


ندى واقفة قدام هشام 

هشام بعدم تصديق ! ندى انتى اتجننتي ازاى جاية من البلكونة دى تصرفات وحدة عاقلة 

ندى/ اعملك اية انت اللي متخلف ومش عايز ترد عليا وكمان قفلت تلفونك 

هشام/ تقومي تيجي و في عز الصبح انتى اتجننني افرضي حد شافك هيقول اي عليكي انتى خلاص انا كدا اقتنعت انك معندكش عقل 

سرعان ما حدث دخلت ندى بحضن هشام 

ندى/ اسفة اسفة اني بديك طاقة سلبية طول الوقت اسفة اني بزعلك اسفة اني بجد غبية ومفهمتكش في كل مرة ارجوك متبعدش عني انت الحاجة الوحيدة اللي بطمنى واللي بقيالي يا هشام 

هشام كان مصدوم من رد فعلها كانت يتوقع اي شيئ منها الا انها تبقا بجنان دة 

هشام/  اهدي متخافيش مش هسيبك 

تنظر ندى آلية من فرق الطول اللي بنهم 

ضحك هشام عليها وضمها لي حضنة اكتر 

هشام/ لو مبردش عليكي دة معني اني هتعصب وانا مش بحب اتعصب عليكي ولا عايزك تشوفي عصبيتي 

ندى/ اتعصب عليا انا موافقة بس متبعتش بلاش رخامة 

هشام / طب اعمل اي في لسانك الطويل دة 

ندى بضحك / طلقنيي انا استحالة اكمل معاك 

هشام/ حنفي ..ندى بضحك ثم عدلات نفسها احمم خلاص تنزل المرادي...  


♡♡♡♡♡


اخذت مني الحياة دئما الأشياء التي احبها 💔


ذهبت اسماء الي إحدى افخم الفنادق ومعها عز وكل من ياسمين و آيات و ام اسماء ...


بدأ مستحضر التجميل بي اهتمام اسماء واستعدادها لتكون اجمل عروسة العز  ولكن وجة اسماء يملئ العبوس و الزعل وليس الفرحة اللي كانت ديما تحلم بيها ......

الباب خبط فتحت إحدى مساعدين مستحضرة التجميل 

فتاة.... / ممكن اقابل العروسة 

المساعدة / احنا لسة مخلصناش ومعندناش وقت 

الفتاة / مش هاخد من وقتكم كتير 

المساعده/ اتفضلي 

دخلت الفتاه وهي تنظر الي اسماء وأسماء كانت ترتدي بدى كب لونه ابيض و عيونها مزينة بطريقة جميلة 

الفتاة / الف مبروك يا اسماء ..

اسماء بصدمة و بعض التوتر/ ماهي 

ماهي/ متخافيش يا اسماء والله العظيم خلاص 

اسماء / حست بيها جامد وانها حست بغلطها 

ماهي / مبروك شكلك حلو اوى 

اسماء بيبكاء / اترمت في حضن ماهي باكية ظل الاتنين يبكون بشدة 

ماهي/ خلاص احنا بنعيط لي مفيش وقت يلا يلا اجهزي هتبقي احلي واجمل عروسة العز 

وانا انا كمان لزم اجهز وابقا احلي واحم هكون احلي من العروسة كمان قالتها ماهي بتكبر كا عادتة ولكن ضحكت اسماء و ماهي لانها تعلم أن ماهي فعلتها لضحك اسماء 

ثم حضنت اسماء ماهي .....

اسماء/ عايزاكي جمبي و معايا 

ماهي / متخافيش هفضل معاكي 


الحلقة خلصت 

الكاتبة إسراء سعيد 🖤✍


الحلقة التاسعة و ثلاثين 


رواية ملاك الاسد 🖤


الكاتبة إسراء سعيد 🖤✍


" لا تثق بطيبتي كثيرًا ، فأنا سيء جدًا 

عندما اعلم انك تستغلني .!


في غرفة اسماء وتملأ عيونها الدموع ليس ندما علي الشخص الذي احبته بل علي الحياة التي لم تكمل لها أي سعادة او اى فرح .............


فلاش ..

فاطمة/ جهزتي البلالين البينك 

حنان/ جهزتها وجهزت البلالين البيضاء كمان وجبت صندوق الفراشات وجبت رشاش الثلج كلها تمام 

فاطمة/ اشطا بس ربنا يستر قلبي مقبوض حساها هتعلقني 

حنان/ علقة تفوت  ولا حد يموت يا صحبي 

فاطمة/ طب عيزين حد يدخلنا جوة 

حنان / مستنية اي كلمي عز 

فاطمة/ عز عز ونبي عليك شوية افكار يابا رجدي 

احنا نخليها هي تجلنا 

حنان/ ازاي 

فاطمة/ هقولك 

فاطمة تتحدث علي الهاتف/ لو سمحت عيزة غرفة جمب جناح العروسة اللي فوق


**/ بس يافندم مينفعش الآنسة ماهي وخدة الغرفة دى 

فاطمة/ احي ماهي 


**/ نعم يافندم ...فاطمة/ لا اقفل انت دلوقتي 

حنان/ مال ماهي في اي 

فاطمة/ ماهي جمب اسماء فية مصيبه لزم تكلم اسماء 

حنان/ لاا المفاجأه هتبوظ 

فاطمة/ مش مهم دلوقتي ماهي اكيد في دمغها حاجة 

حنان/ كلمي عز 

فاطمة/ ........قافل الفون 

حنان/ كلمي اسماء 

فاطمة/ لا احنا نرحلها ونكلم المساعدين بتعوعها نعمل المفاجأة هنك 

حنان يلا بينا .......

باك

اسماء/ مش كفاية ميك اب يعني خلاص 

فتاه/ لسة يا حرم العز 

اسماء/ يوو اسماء أسمى اسماء مش حرم حد انا 

فتاه بضحك/ حد يبقا فرحو النهاردة ويبقا مكشر كدا 

ثم دخلت فاطمة مع صوت الموسيقي المزعج

💃👯‍♂️ جامدين ومفيش الا احنا حلوين جامدين حلوين ومفيش الا احنا جامدين ومفيش الا احنا سالكة بنسوق الدنيا عن عن عن ولا لينا مالكة وطرقنة مفوهش زن زن زن 💃❤👯‍♂️

ومعها حنان و كام فتاه من المساعدين يرقصون مع الأغنية بحركات واحدة كأنهم مضربين 

اسماء بفرحة و صرخة ايضا 

اسماء/ اعععععع انا فراري عن عن عن اسمعني يابني 

الجميع مفهش زن زن زن 


وظلو يضحكون ويرقصون بعد وقت كبير من الضحك و التعب اترمو الثلاثة 

اسماء و حنان و فاطمة 

اسماء بضحك/ فرفشتني يا ببلاوي 

كانت تقلد فيلم محمد هنيدي في فيلم يانا يا خلتي 

فاطمة/ اهه بقا دي منظر وحدة عروسة هتتجوز انهاردة 

حنان/  ياااااااالاااااااااااا 

شغلو مزمار عبد السلام وظلو يرقصو ويحطون الميك اب و يلبسون ويأكلون ويرتبو كل الرقصات و الفقرات اللي هتبقا تحت في القاعة 

وكم المقالب التى تحدث لي اسماء أثناء لبسها لي الفستان 


قبل أن ترتدي اسماء الفستان لفت الطرحة زى مسعدة اللي في فيلم البحث عن فضيحة 


بدأت تقلدها ولبست فاطمة بدلة وتمثل انها عز 

وأسماء ماسكة في رقبتها 

يماااي عريس عريس يا بووي 

وكل من حنان و المساعدين ميتين ضحك 

بقا دى منظر عروسة يا ناس 

(اة علي فكرة دول صحابي😂💜)

....حان الان موعد اجمل عروس في الكون ......


لبست اسماء فستانها الأبيض بفصوص من الألماس الامع الفستان كان طويل جداا يضهر كتف اسماء فقط نعم اختارو عز ليها محتشم بعد خناق كبير بس كان الفستان عليه زى ملكات ديزني ........


فاطمة بدموع / قمر اوى ربنا يحرصك 

حنان/ يعني خلاص هتتجوزي و..

اسماء/ بس وربنا لقلع الفستان واقول مش متجوزة والله هعيط اكيد هنفضل مع بعض ومش هسبكو انا هتجوز مش داخلة حرب 


فاطمة بضحك / الله يكون في عونك يا عز 

حنان/ حصل حصل 

كانت حنان و فاطمة يرتدون نفس الفستان الازرق القاتم مفتوح من الكتف ديق من الخسر طويل من الطرف 

كانت حنان ترتدي نفس الفستان لكنة مغلق محتشم و ارتدت طرحة ايضا ولكن كانت تشبة الحورية 


........................


‏لا أحـد يبقى لأحـد لڪـنني سأبقى لمن يريدنـي دائمـاً 📎🖤.

Nobody will stay for anyone but I will always be for those who want me 📎🖤.


هشام/ يلا يا مجنونة روحي جهزي نفسك مش فرح صحبتك انهاردة 

ندى / منا كدا كدا هضرب هضرب منهم عادى فخليني جمبك احلي والله 

هشام بضحك/ انتى عايزة اي بظبط 

ندي بتبصلة في عيونة 

اكتشفت اني مش عايزة غيرك وانى لو ضيعتك من ايدي هبقا غبية اكبر غبية في الكون 

فرح هشام جدا بتلميح ندى لية انها عايزة ديما جمبها 

رجع هشام خصله من شعر ندى خلف اذنها و يقول بهمس / أعشقك بعدد قطرات المطر  لأنك كنتي لي الندى ندى القطرات 

خفق قلب ندى بشدة لأول مرة تحس بي الشعور دة مع انها حبت عمرو بس اول مرة يلمس قلبها حب طاهر نقي 🤍💫


ذهبت ندى بنفس الطريقة بمساعدة هشام ليها 

هشام/ اوعي تعملي كدا تاني يا مجنونة 

ندى / طب فكر كدا تزعل منى تاني وانا شوف هعمل اي 

هشام بغضب و رفعة حاجب / هتعملي اي 

ندى/ هعملها علي روحي والله اوف ثم ذهبت 

ضحك هشام عليها 

دخلت ندى كلي تجهز وارتدت نفس لون الفستان الازرق ولكن شفاف من الكمام بلون الازرق و ضيق و طويل جدأ ارتدت كعب عالي و رسمت عيونها بشكل مزين رقيق وروج احمر فاقع أظهر معالم وجمال وبياض وجهها ......


هلباوى/ القمر ناوي يخرج لوحدة كدا 

ندى بزعل/ هشام هيوصلني هل فية شك 

هلباوى/ انتى هتردي عليا 

جة تامر وراي هلباوى يلطف الجوو 

هلباوى / ام هشام لسة خارجة من عندنا و....تامر / اهههههههه يالهوي عليك يابو الهلهيل تودى فدهية 

ندى استغربت من تصرف تامر هلباوى ضحك وفهم 

ندى / انا لزم انزل عشان كدا هتأخر 

عن اذنك يا بابا ........

تامر/ بقا كدا يحج عايز تعرفها الواد مجهز وصارف عشان في الاخر تبوظها 

هلباوى/ ربنا عوض صبرك خير يا بنتي 

تامر/ ربنا يهديها 

خرجت ندى من باب الشقة لقت هشام خارج بنفس التوقيت بهيبته بي قميصة الازرق مفتوح من الصدر أبرز عضلاتة  و بنطال اسود وحزام اسود و ساعة وجزمتو السوداء  

ندى بنبهار/ اي الشياكة دى يا سيادة الرئد 

هشام/ اي الزفت اللي انتى لابسة دة ندى بصدمة نعمم 

كانت تتوقع مغزلة هشام فيها 😂

هشام/ جسمك كلة باين اي .

ندى/ المفروض اني ريحة فرح مش عزا 

هشام / تلبسى حاجه محتشمة شوية مش كدا 

ندى / وانت مالك 

هشام/ مالي انا بق...ام ندى / ندى نسيتي شنطتك هشام خد بالك منها ..

هشام / في عيني يا طنط 

ندى / اتي يامااا والله واحد انشالله يبتلية بنموسة سامة تقرصة كان السبب في نسياني 

هشام/ بيعض علي شفيفة من غيظ ندى لية

ندى بخوف/ههمم خلاص ونبي 

هشام/ اتفضلي 

ذهب هشام وندى الي القاعة 

...................


دخل عز كي يأخذ عروستة......


اسماء / هو انا لسة هلف وادوخو عشان يشفني جو محن العريس دة بصو انا هعمل اي 


استخبت اسماء في الحمام ....

اسماء / اعملو زعلانين 

كانت توجة الكلام الي حنان و فاطمة وندى .....

دخل عز يبحث في الغرفة عن اسماء 

مشيت اسماء وراء عز بخطوات ثابتة 

عز  بخوف هي فين / ........

اسماء من وراي عز / بخخخخخخخ 

عليا الطلاق انت اتخضيت ياحج كامل 

انفجر الجميع ضحك علي هذة الفتاة 

عز بنفعال / حتي وانتى عروسة هبلة يارب 

اسماء / اي دا انت باين عليك واد حلو سابق سينكك 

كانت تقلد منى ذكي في فيلم فرنسا 😂

عز / حسبي لله 

جاء محمود أبو اسماء من وري عز ينظر لي اسماء و الدموع في عيونة 

اسماء/ بابا ...

محمود/ قلب ابوكي انتى احلي من احلي العريس كلهم 

اسماء ببكاء/ حبيبي يا بابا 

محمود/ هتوحشيني يابنت... هيوحشني جنانك واغنيكي المزعجة 

اسماء/ والله كلمة كمان واقلع فستان الفرح و اقول مش هتجوز 

احتضنها محمود / مسيرك لبيت جوزك وانت خد بالك منها مش هقولك اوعا تزعلها لاني واثق انها هتجيب حقها بنفسها ..

ضحك الجميع ونزل كل من عز و اسماء و البنات 

الجميع واقف علي باب القاعة و الباب مغلق 

فتح الباب و أشرقت الانوار و كانت أول فتاه واقفة لاستقبال العروسة هي...


ملاك/  احلي واجمل عروسة في الكون 


اسماء بصرخة قويا/ ااااعععععه ملاااااك 


سابت اسماء زراع عز و جريت علي ملاك حضنتها بقوة و ببكاء وعدم تصديق 

اسماء / كنت خايفة من اليوم دة يجي وانتى مش معايا 

ملاك/ اعد علي قلبك يا زميلي 


خلصت الحلقة 💚🍃

الكاتبة إسراء سعيد💜✍


الحلقة الأربعين 


رواية ملاك الاسد 🖤


الكاتبة إسراء سعيد 🖤✍


لا تنظر الأشياء بلهفة حتي لا تصدمك الرياح الآتية 


انصدم الجميع من وجود ملاك وعدم توقعهم انها تيجي فرح اسماء وكم الخطر اللي هتتعرض لية ملاك 

وازاى اسد سمح لها بلذهاب وازاى عمر هيتقابل بي فاطمة وآية حياة اسد الفترة اللي جاية هتقلبها ملاك رأس علي عقب 🤍


اسماء بدموع/ جيتي انا كنت فاكرة اني مش هعرف اشوفك تاني ثم نظرت لعز و شكرتة ..... 


عز/ دا انتى ليلتك سودة تسيبي ايدي وتجري يابنت الهبلة انتى عروسة مش طفلة يخربيتك 

ضحكت ملاك عليهم ...

ملاك/ ربنا معاك يكبير 

فاطمة/ اا أنشأ الله و الف الف مبروك 

كانت تقلد الست اللي انا مش فاكرة اسمها في فيلم عايز حقي😂


كنان عجبك المرمتة اللي انا فية دى كان زماني بحتفل 

ملاك/ قذر واحتفلاتك قذرة زي رئيسك..

ضحك كنان عليها بشدة 

ملاك/ ياض مالك فيك اي 

كنان / اصل رئيس وراكي هههههههههه

ملاك بخوف/ وحيات امك لف عمر من وراها بضحك وحيات امو وراكي 

اتفجأت ملاك من وجود عمر و يزن لفت ملاك بظهرها 

لقت اسد ينظر اليها بغضب و رفعة حاجب ....

ملاك/ جوموو بينااااععع نجريييي 

فضحك الثلاثة عليها 

ملاك/ مهو انت لو شبح قولي يابني انا مش سيباكو في نيويورك لالا انا شاكة فيكم ايوا ايوا عاملين زى مسلسل خلصانه بشياكة لما يكونو في معسكر الرجالة يدخل التلاجة يروح معسكر البنات 

ضحك كنان بشدة عليها انتى بتقولي اي رديو مبتفسليش ....ملاك/ لا والله النور مش قاطع كيررررر 

نيهانيهاهاهاهااااا

يزن / مزعجة جداا ....ملاك / جيتو امتعع انا لزم اعرف 

و اقولك انا ليل نهار في خلقتكم هروح لي البت سمسم ارقص معاها شوية شد اسد ايد ملاك حتى التصقت بصدرة العريض ملاك بشهقة .....

اسد/ اياكي تتحركي من جمبي مفهوم 

ملاك/ انت مين ضحك عليك وفهمك اني هسمع كلامك 

اسد/ ملاك مش هكرر كلامى مفهوم 

ملاك بعدت عنو بعنف / اووف مفهوم رحت

جريت ملاك وطلعتلو لسانها/ اممممم مش انا اللي باخد أوامر وجريت نحيت البنات كى ترقص ....


هتموتو وتعرفو ازاى ملاك راحت الفرح طب فلاش


بعد ما ذهبت ملاك من غرفة اسد ذهبت الي غرفتة باكية علي مشاعرها تجاه اسد ومشاعر اسد تجاه وجميعأ يتجهلون مشاعرهم 


نزل اسد غرفة التعذيب وكأن بها بيرك 

اسد/ حظرتك بعد اقتراب عيونك عن زوجتي ذهبت واتفقت مع روما علي خطفها 


بيرك/ هي مش زوجتك هي قالتلي وقالتلي انها عايزة تهرب من جحيمك 


صفعة اسد صفة اقسم انها تهز جدران القصر 


ذهب اسد الي غرفة ملاك وهو في قمة غضبة 

فتح غرفتها لقي ملاك غرقة في دموعها سرعان ما حدث ان ملاك امتصت غضب الاسد حينما رأي دموعها 


اسد جري علي ملاك بخضة / في اي مالك 

ملاك/ حضنتة في وقتة وتضربة بصدرة العريض ايضا 

لي لي بحس اني عايزة افضل معاك وبكرهك وعايزة اسيبك ومش عارفة اخد الخطوة دي ووابعد عنك وانت يا بتقرب يا بتبعد وكل حاجه تحت امرك كان نفسي اوي اكون معاها في يوم زى دة دى عمرها ما سابتني لحظة لما كنت في بيت بابا كانت ديما سندي وسر قوتي بلييز خدني عندها وانا مستعدة اعمل اي حاجه تقولي عليها بلييز وافق 


رجع اسد شعر ملاك خلف اذنها وقال بهمس 

انتى ملك لي الاسد 

دموعك ملكي

روحك ملكي 

قلبك ملكي 

عدد دقات قلبك ملكي 

عدد انفاسك ملكي 

ضحكتك ملكي 

انتى خلقتي لتكوني ملكي ملك لي الاسد 

مش من حقك انك تمنعني لاني بقيتي عشق الاسد 

لم يتحمل قلب ملاك كل هذا الكلام اخذ قلبها يقرع الطبول من كلام اسد ليها 

اه مقلهاش بحبك بس كل كلمة بهمس مع قرب اسد ليها وقربة من وجهها تدل علي انهو وقع بحب ملاك 

اخذ اسد شفيفها في قبلة عميقة قوية ولكنها بطيئة وكأن يكتشف فميها بكل حنية قلبه اذابت روح وعقل ملاك تجوبت ملاك معه مما خلي الاسد يمتلكها اكثر 

دامت قبلتهم لي دقائق ♡ ثم سند كل منهم علي جبين الاخر بأنفاس متقطعة 

اسد/ الطيارة مستنياكي وهيبقا معاكي كنان و الحرص 

ملاك/ عايزاك معايا ..اسد/ مش هعرف شغلي 

ملاك/ قتل الناس شغل..اسد/ متدخليش يا ملاكي 

ملاك/ عليك وحدة ملاكي بتجبني سابع ارض اجدع

ضحك اسد عليها ثم قبلها قبله خفيفة يلا بدل مرجع في كلامى واعمل حاجه تانية ثم غمزلها 

ملاك ضربتو وقح سافل يماااا اطلع برا يلا 

اسد قلع التيشيرت الأسود رما علي الارض ثم نام علي سرير ملاك ساند راسة علي ايدة 

ملاك بشهقة/ يخربيتك انت بتعمل اية 

اتفجأت ملاك من منظر عضلاتة البارزة و عضلات بطنة السداسية وقوامة الممشوق وجسدة المشدود 

ملاك/ اسد اطلع برا 

اسد/ تؤ ...ملاك/ أسد !

اسد/ يا قلب اسد ! اعتدل اسد من مكانة وقرب من ملاك حتي التصق بظهرها تنفضت ملاك من لمس اسد ليها وضع اسد يده اليمين علي بطن ملاك قربها آلية حتي التصق ظهرها بصدرة العريض 

ملاك / ااسد ونبي ابعد بقا بطل تلعب باعصابي 

اسد/ زوجتي العزيزة هتلبس اية 

ملاك/ يعني انت مقرب مني وانفاسك فضلها سيكا وتلفح انفاسك الحارة في رقبتي وتقولي زوجتي هتلبس اية بوظت مود الروايات اللي كنت هدخل فيه 

ضحك اسد عليها بصوت عالي 

اسد/ مجنونة ثم قرصها من انفها 

يلا استعدى هنزل اكلم كنان و الحرص 

ملاك/ اسد انت عملت كدا عشان 

اسد / لا العز صاحبي مكنش ينفع اسيبة فيوم زى دة 

ملاك بنفعال/ عبوشكلك براا يااا 


باااك 


ملاك اعدة مع فاطمة وحنان و ندى و اسماء اللي كانت سايبة عز و اعدة مع صحابها


عز/ عجبك تصرفات بنت اختك انا حاسس اني جايبها من حضانة مش بعيد لما اطلع علي الفندق تقولي وديني لي ماما 

ضحكت آيات علي عز 

إيان/ حقك والله 

ام اسماء/ يابنتي اغزي الشيطان وقومي اقعدي في الكوشة جمب عريس 

اسماء/ يا ماما سبية مهو متلقح اهو وبردو هيتلقح ليل نهار في وشى سبيني مع صحابي يما الله يباركلك 

ام أسماء/ اقسم بالله لو كنت لابسة لكنت ضربتك بية 

اسماء/ يادى ابو وردة اللي مصمم يمسي عليا يوم فرحي ياني ياما 

ضحك الجميع عليه 

ملاك قومي يا سمسم صح مينفعش كدا عز هعيط حساه 

اسماء/ مانتي وحشاني ومش عارفة هشوفك امتى 

ملاك/ وقت ما تعوزى تشوفيني قولي لعز هيوصلني ليكي

اسماء/ جايالك ياكركر ي كركيرووو 

كانت تقلد رضا في فيلم كركر 😂


ام اسماء/ عوض عليا عوض الصابرين يارب اضربك كمان وانتى عروسة اية ياربي المرار الطافح دة 

ملاك/ معلش يا طنط هتعملي اي بنتك 

ام اسماء/ يلا عقبلكم يا بنات 

ندى/ قريب انشاء الله 

ملاك / تعالي هنا قليلي بقا دا هشام الرائد 

فاطمة بضحك/ هموت وافهم اي عجبك في سيادة الرائد

ندى/ علية وحدة يابنيععععه اااخ 

ملاك بضحك/ والله مهتعقلي خالص 

حنان/ وحشتني لمتنا اوى يا بنات 

ملاك/ هتعيطينا لية يا بنت النكدية 

فاطمة / بصو هعملكو اي في العروسة

مسكتة ملاك بسرعه مش عيزين فضايح ابوس ايدك الفرح ملغم ناس اكلين لحوم البشر 

فاطمة / هههههه متخافيش خلاص 

ذهبت فاطمة الي بتاع التي جي ..لو سمحت ممكن تشغل الأغنية دي 

ابتدت الأغنية ثم شكرت فاطمة الراجل وهي ماشية اتكعبلت بي فستانها فلحق بها شخص 

مع بداية اغنية عمرو دياب يوم ما تقبلنا اليوم دة هافضل مش ناسية انا انكتابلي احلي قصة حبي فية 

تلاقت عيونونههم ببعض بضع دقائق وقلوبهم ايضا في سراع عنيف 

فاطمة/ اانتا 

عمر/ انا قلت انك مسترجلة غفر ماشي مش عارف ازاى تلبسي فستان يا بنتى انتى مش من الاناث حد يفهمها ثم اتعدلت فاطمة ولكمتة في معدتة ولكن حدث العكس وشدها عمر لكي يرقص معها ولف درع فاطمة خلف ظهرها وحط ايدة الشمال علي خسرها وجذبها نحوة اصتدمت بصدرة العريض فاطمة/ انت اتجننت

عمر/ انا بوعدك من ليلة دى افضل معاك وكأن يغني مع عمرو دياب ومتجاهل فاطمة نهائيأ و اذابت فاطمة بين يد عمر 


ملاك / تنظر الي اسماء و عز وهما بيرقصو علي الأغنية كم تمنت اليوم دة مع حبيبها وتنظر لي فاطمة و عمر بتفجأ 

ملاك توجة كلامها لي كنان/ وانت هتتحب امتى يا منيل 

كنان/ انا لاااا مستحيل 

ملاك/ في الحب مفيش مستحيل 

كنان/ صح عشان كدا اسد بيعمل المستحيل نفسة 

ملاك بعدم استوعاب/ يعني اية 

كنان/ يعني الاسد بيحب 


خلصت الحلقة 


الكاتبة إسراء سعيد 🖤✍

تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close