تزوجتُ متشوهة
«البارت الثاني»
في حديقة كلها عصافير وأطفال وعيله علي قد حيلهم
نجمه راحت قاعدت هناك وحطت ايدها الإثنين علي وشها وبدقت تبكي بشده حتي سمعتها إمرائه عجوز في ذهبت إليها وحطت يديها علي كتف نجمه/مالك ي بنتي بقالك نص ساعه قاعده هنا وتبكي انتي حد مزعلك
نجمه ببكاء أعلي/ابعدوا عني ابعدوا عشان متخفوش من شكلي
العجوز/اهدي ورفعي وشكك وتعالي معايا
نجمه /لا مش رفعه هتفضلوا تتريقوا عليه ونبي سبوني بقاا انا عايزه اقعد لوحدي
اولاد العجوز واحد فيهم اسمه احمد يبلغ من العمر 20 سنه جلس جمبها /إرفعي وشكك ومتخفيش مننا كلها خلقه الله وال بيتريق عليك ده يبقا حيوان متخفيش مننا مش هنتريق بالعكس هنفرح بيكي
نجمه فرحت جدا من الكلام وبدقت تنزل ايدها من علي وجهها ونظرت ليهم
احمد/م انتي قمر اهو
العجوز/يااه انتي قمر اوي تعالي بقا كلي معانا وحكيلي مالك
نجمه بإبتسامه/ حاضر دخلت نجمه معاهم منزل فيه كرسي مكسور وسرير واحد وبنتها نايمه فيه /ده بيتكوا
العجوز /ايوا عارفه ان البيت مش من مقامك بس ملناش غيره ي بنتي
نجمه بلهفه/اوعي تقوالي كدا ده جميل جداً وعجبني اوي
العجوز بفرحه/بجد ده اي حد يعدي من هنا يهزقنا ويرمي علينا الزباله ويفضلوا يتريقوا علي ولادي وعليه
نجمه بحزن علي هي العجوز/بالعكس البيت جميل جداً ومحدش هيحس بقيمته غير ال قاعد فيه
البنت تقوم من النوم/ماما عندنا حد
العجوز/تعالي ي ساره متخفيش
ساره وهي تقرب بخوف من والدتها/يعني مفيش حد يتريق علينا
نجمه بحزن مدت ايدها لي ساره/تعالي ي حببتي متخفيش انا مش هأذيك
ساره بأمان/نعم
نجمه مسكت إيدها /إقعدي جمبي وقواليلي عندك كام سنه
ساره قاعدت جمبها وبتسمت/عندي 15
نجمه / وبتدرسي
أحمد / أيوا
نجمه/ ونت بتشتغل
أحمد بحزن/ كل لما أدور علي شغل محدش يرده بيه عشان مش بتعلم
نجمه/ وأختك بتتعلم بفلوس منين
أحمد/ هي بتروح المدرسه عادي وليها صحبتها بتذاكر معاها
نجمه / اه
«في الفله»
قمر بقلق/هي كانت ماشيه بتبكي جامد ونا خايفه عليها
ايهاب/وبتبكي لي
قمر بحزن/بنات الثانويه كانوا بيتريقوا عليها
ايهاب/ويتريقوا لي يعني اولاد....
شهاب يقوال في باله/هه وأجوزها قال اتها قرف ايكش معتش تيجي ونرتاح منها
حنين بحزن/ي حببتي ي بنتي مظلومه دايماً كدا
الجد أيمن /ربنا كبير ومش بيسيب حد مظلوم ي حنين
يارا/انا هطلع أصلي
قمر/ونا كمان
حنين/تمام أعبال معمل الأكل تبقا هي كمان جيت
ايهاب/ونا ورايا مشوار هروح واجي علي طوال
شهاب/خدي معاك
ايهاب/يلا
«عند العجوز»
نجمه /بجد انا فرحت اوي ان عرفت ناس زيكم كدا انتم طيبين جداً وهمشي بقا لاني اتأخرت بس حد معاه فون عشان ابقا اطمن عليكم
العجوز /لا ي بنتي بس ابقي تعالي كل لما تكوني مخنوقه
نجمه /حاضر
احمد وساره /سلام ي نجمه
نجمه حضنت ساره /سلام ي روحي
تركتهم نجمه وذهبت لي الفله ورنت الجرس
الجد أيمن /دلوقتي دي نجمه أفتحي ي نورهان بسرعه نورهان دي تبقا الخادمه
نورهان / حاضر ي بيه فتحت نورهان الباب
نجمه بإبتسامه /اهلين نورهان
نورهان كانت بتحبها جامد / انتي بخير ي نجمه كل ال هنا قلقان. عليكي
نجمه /تمام اديني جيت
الجد أيمن بعصبيه / كل ده كنتي فين ي نجمه متعرفيش ان كلنا قلقنين عليكي
نجمه حضنته / بحبك ي جدهُ
الجد ايمن مسكت ايدها /انتي كويسه
نجمه بإبتسامه / اه اوي اوي
حنين جريت عليها وحضنتها جامد / حببتي ليه اتأخرتي كدا إحنا خفنا عليكي
نجمه / متخفيش أنا كويسه امال فين قمر ويارا
قمر ويارا طلعو يجروا من علي السلم وبأعلي صوت / نجمه جيتي
نجمه بإبتسامه / مجانين حسبُه لتقعوا
قمر حضنتها وبكت بشده / اسفه ان خليتك تروحي لوحدك المفروض مكنتش اسيبك ونت بتبكي
يارا /حصل احنا غلطنا
نجمه بضحك / طب تعالو نقعد والهي انا كويسه اوي اوي
قمر / لا بتقوالي كدا عشان منزلعش بس من جواك زعلانه
نجمه / انتي عارفه انتي بحلف بربنا كدب
قمر / لا
نجمه / طب بحلفلك ان واللهي انا فرحانه جداً
يارا / طب وإي سبب فرحتك هاا كنتي فين ده آحنا عمنلك مفاجأه
نجمه / اي هي
"باب الفله خبط"
إيهاب / أفتحوا لا واللهي هكسرو هعد لي تلاته
الجد أيمن / افتحي ي نورهان لحسن مجنون
نورهان / حاضر ي بيه فتحت نورهان
إيهاب / وسعي ي بت كنت لسه هكسرو
نورهان / طب ادخلوا نجمه جيت
ايهاب بفرحه / بجد هاااا
شهاب /اوووف ال جابها اي دي
ايهاب جري علي نجمه / اي ي مجنونه ال أخرك اي كنتي فين
نجمه بإبتسامه / أقعدوا ونا هقولكم
ايهاب / باين عليكي فرحانه امزه
نجمه / اوي اوي
يارا / قوالي بقا ي ستي كنتي فين
الجد أيمن / تعالي ي شهاب اقعد واقف ليه
شهاب لهفه / هاا لا هقعد اهو
حنين / يلا كنتي فين
نجمه بإبتسامه / روحت مكان كان جميل جداً وفيه بيت صغير بس شكله حلو اوي لقيت واحده عجوز جيت دخلتني بيتها هي واولادها طيبين جامد وفضلوا يضحكوني وحكت لهم علي أحوالهم
يارا / اولادها مين بقا
نجمه / احمد وساره
يارا / عندها كام سنه ساره
نجمه /15 واحمد 20
قمر / أحوالهم تزعل جداا
حنين /اوي
شهاب بعصبيه /يعني اي يعني يبقا عنده عشرين وتهزري معاه وتقعدي هناك
ـــــــــــــــــــــــــــــ
ــــــــــــــــــــــــــــ
وبسكدا
"ياتري شهاب هيحب نجمه"
"نجمه هتوافق علي الجواز"
نكمل في البارت الجاي
«متنسوش تصلوا علي النبي»
بقـلم _دينا الحسيني
تعليقات
إرسال تعليق