القائمة الرئيسية

الصفحات

 


تزوجتُ متشوهة 

«البارت الثالث» 


شهاب بعصبيه / يعني اي يعني يبقا عنده عشرين سنه وتهزري معاه وتقعدي هناك

ايهاب بغمزه لي شهاب / اوبااا لا وكمان بيغير بتغير ي بيضه

شهاب بتوتر / أغير اي ده لا طبعا هه عادي 

يارا / احم المهم ي نجمه عندنا ليكي مفاجأه جامده

نجمه بإستغراب / ي ستي قوالي 

يارا / في مزز متقدم ليكي 

نجمه بحزن / هه إنتي بتقوالي اي مش وقت هزار 

يارا / واللهي م بهزر 

نجمه بعصبيه / يووه انا طالعه أصلي 

يارا / قوللها ي ماما إنه مش هزار 

شهاب ببرود / م خلاص ي ختي مهي قالت ليكي متقدملك زفت وهي هتهزر ليه يعني 

نجمه كانت بتحب شهاب جامد بس كره ليها كانت بتحاول تمنع قلبها عن حبه المهم تبعد عنه عشان مش تتعلق بي حاجه مش هتبقا ليها / تمام ماشي علموم طالعه أصلي وانام لأني تعبانه 

حنين / طب حتي أسالي مين 

نجمه بحزن / هه هيبقا مين يعني اهو مخلوق اعمي شكله مش بيشوف عشان كدا عجبته 

حنين / ي بنتي انتي الكل يتمناك واللهي كفايا طيبه قلبك 

شهاب وقف من مقعده / هاا مين دي ي حببتي ال أعمي ومش بيشوف 

حنين / أهدي ي شهاب 

نجمه وهي تنظر علي الأرض وتقوال لي شهاب لانها تخاف تنظر في عيونه يتريق عليها / ونت زعلان اوي كدا لي هو حد وجهلك كلام

شهاب بغضب / مهو الزفت الي بتتكلمي عليه ده هو انا 

نجمه بإستغراب / مش فاهمه 

الجد أيمن / قصده ان هو الأعمي وال مش بيشوف 

قمر / هو الي متقمدلك 

نجمه وقد كانت تقع من التواهان / ش ش 

شهاب بتناكه /  اه يختي ش ش ده ال هو انا 

نجمه سبتهم وطلعت تجري علي الغرفه بتعها وقفلت عليها الباب وقعدت علي السرير وفضلت تبكي بشده 

قمر / طب انا هطلع أشوفها

حنين مسكتها من إيدها / لا سبوها مع نفسها شويه 

يارا / تمام أنا هطلع أنام لإن تعبان وبكرا نحكي معاها 

حنين / تمام ي قلبي اطلعي انتي كمان ي قمر غرفتك ونامي 

قمر بحزن / مش هنام الي لما أطمن علي أختي 

حنين / متقلقيش عليها هي هتبقا كويسه يلا اطلعي 

إيهاب / م تطلعي أمززه الله 

قمر بقرف / متقواليش مززه 

إيهاب ببرود /  انتي اصلاً تطولي 

قمر بتناكه / اه وأكتر هه تصبح علي خير ي جده وقبلته من راسه تصبحي علي خير ي ماما حنين تصبح علي خير ي شهاب 

حنين شهاب /ونتي من أهله ي قمر 

إيهاب وهو يرفع حاجبه / طب وناا 

قمر / متصبحش علي خير 

إيهاب / ااه ي بنت الج... 

قمر /الج اي هاا

إيهاب / الجمر 

قمر بعصبيه / يوووه انا طالعه 

«في غرفه نجمه» 

يااه مكنتش متوقعه أنه يحبني أبداً ياتري حبني ولا حد غاصب عليه بس اكيد محدش هيغصب عليه طب اشمعنا أن الي أخترني مع أن في أحلي مني كتير 


حنين /ابقا بطل تعاند في البنت شويه 

أيهاب ببرود / اهاا حاضر هروح انام بقاا تصبحوو علي خير 

حنين / ونت من أهله الخير انا هروح اوضب حاجات الفرح عشان هيبقا بعد بكره 

الجد أيمن / تمام 

شهاب / طب اسبكوا بقاا اطلع اريح 

الجد أيمن / أهدي ي شهاب انا عايزك 

حنين / طب أسبكم انا سلام

الجد أيمن / تعالي أقعد جمبي عايزك

شهاب / ايوا ي جده اديني قاعدت 

الجد أيمن / شايفك مش طايق نجمه خالص 

شهاب / ايو..  وقطع كلامه وقال في باله لا انا لو قولت لي جده هيزعل ونا مش عايزه يزعل مني في هقوالو ان انا حبيتها وان هي الزفته الصح ونا هبقا اصرف معاها بعد الجواز 

الجد أيمن / اي ي شهاب سرحان في اي 

شهاب ببرائه مزيفه / ي جده انا بجد بجد حبيت نجمه 

الجد أيمن بإستغراب / انت بتكلم جد 

شهاب / اه امال ي جده ويضغط علي اسنانه ويقوال حبيتها جاامد

الجد أيمن بإبتسامه / الحمدلله ي ابني كدا انا اطمنت عشان لو حصلي حاجه ابقا مطمن عليها معاك أصل عارف انها غلبانه

شهاب /بعد الشر عليك ي جده متقوالش كدا هطلع انام بقا عشان عليه بكرا كليه 

الجد أيمن / ماشي ي قلبي تصبح علي خير 


في غرفه نجمه /انا متوتره ومش عارفه هو بجد بيحبني ولا لاء بس هقوم أصلي ركعتين وأدعي لربنا أنه يقربلي الخير ويبعد عني الشر قامت نجمه من فراشها وتوضئت وبدقت ترتدي الإسدال والخمار وتركع لي ربها 

شهاب كان في المطبغ بياكل ومعدي من أمام غرفه نجمه ونظر عليها وهو معدي لقاها بتصلي /ياااه البنت دي مش بتسيب ولا ركعه مشاءالله عليها 

وسبها وراح غرفته وقفل عليه الباب وجالو إتصال في فتح /الوو ي قلبي 

سمر حبيبة شهاب معاه في نفس الجامعه/ ايوا ي بيبي وحشتني 

شهاب / ونتي اكتر ي قلبي معلش مجتش إمبارح الجامعه لان كنت في الشركه ونتي عارفه لو مشغلتش الشركه مين هيشغلها واخويا مجنون وملهش هو في الحوارات دي 

سمر بضحك / ي بيبي المهم هشوفك بكرا صح 

شهاب / اه ي روحي يلا تصبحي علي خير عشان تعبان

سمر / الف سلامه عليك ي بيبي ونت من أهله أحلام سعيده 

قفل معاها شهاب وتجه لي فراشه وراح في النوم 

                                «بااااااك» 

سمر أصغر من شهاب بي سنه يعني عنده 23 سنه عيونها خضر وشعرها أصفر وبشرتها بيضاء ومش متحجبه ولبسها قصير جداً ومتقلده زي منتم عارفين بتقوال لي شهاب ي بيبي وكمان من عيله غنيه ومعروفه 


في غرفه نجمه بعد م خلصت صلي خالص نامت علي فراشها وبدقت تفكر في حبيبها شهاب ال عمرها م كانت تتوقع انه يبقا من نصيبها لحد ما راحت في النوم. 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

"ياتري سمر هتعمل اي لما تعرف ان شهاب هيتجوز" 

"ياتري نجمه هتعرف ان شهاب بيحب" 


وبسكدا نكمل البارت الجاي

بقلـم _دينا الحسيني

تعليقات

التنقل السريع
    close