تزوجتُ مشوهة
«البارت السابع والتاامن»
ــــــــــــــــــــــــــــ
ــــــــــــــــــــــــــــ
ايهاب وقف مكانه مزهول هي دي قمر القويه ال عمرها م استسلمت او بينت ضعفها
يارا قعدت جمبها /قومي ي روحي خلينا نروح ننام
قمر بحزن /حاضر
ايهاب بتوتر /يارا خلي بالك منها
قمر وهي تنظر ليه /ايهاب
ايهاب وهي ينظر ليها بلهفه /نعم
قمر بتناكه واكنها مكنتش بتبكي /هه متفكرش ان ضعيفه هاا
ايهاب بإبتسامه رغم انها بتبكي بس قويه ومش بتستسلم بسهوله /مجنونه
يارا /يلا ي قمر
قمر /يلا
دخلت قمر الغرفه بتعها ونامت ويارا كذالك
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تاني صباح
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حنين /صباح الخير ي بابا ايمن
الجد ايمن /صباح الخير ي بنتي
حنين / هطلع اصحي العيال
الجد ايمن /تمام بس سيبي نجمه وشهاب
حنين بإبتسامه /اكيد هسيبهم
طلعت حنين علي غرفه ايهاب ولسه هتخبط علي الباب لقيته مفتوحه /غريبه ايهاب مش بيسيب الباب بتاعه مقفول ودخلت الغرفه "ايهاب انت صاحي
ايهاب وهو يتكلم مع نفسه وينظر لي السقف /عسل اوي ياااه علي جمالها
حنين وهي تنفجر من الضحك وتنظر علي السقف /يالهوي اي ده معتش قدره
ايهاب بلهفه /ماما
حنين وهي مستمره في الضحك /انت بتغازل مين هاا لا وكمان سرحان
ايهاب بتوتر /انا انا مش بغازل حد
حنين بغمزه /ي ولاا ده انت عمرك م قولت ليه ي ماما والوقتي قولتيلي ي ماما
ايهاب /يوووه وده يعني هو ال مزعلك خلاص ي حنين يلا بره عشان هغير
حنين /مم ماشي ي حبيبي يلا ونزل
ايهاب /حاضر اقفلي الباب وراك انا اي ال خلاني اسيبه مفتوح
حنين /عشان تحرم سبته وراحت غرفه يارا
حنين /بنتي
يارا كانت بتصلي وجمبها قمر بتصلي
حنين بإبتسامه /ربنا يقوي ايمانكم يارب اما تخلصوا انزلوا
سبتهم حنين وراحت توضب الفطار
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
في غرفه شهاب ونجمه
شهاب وهو ينظر علي نجمه وهي نائمه / حاسس ان ظلمك معايا بس انا مش بحبك سمحيني ودخلت الحمام عشان ياخد شاور وبعد م دخلت فاقت نجمه وهي تلتفت حولها /اهه انا مش فكره اي حاجه
يخرج شهاب من الحمام وشعره مبلل ولابس الطربوه / صحيتي
نجمه فضلت تنظر في عيونه وعلي وسامته وجمالو
شهاب وهو يسقف بي ايده /اي ي بنتي روحتي فين
نجمه بلهفه /هاا لا لا مفيش
شهاب /طب انتي كويسه
نجمه /ايوا بس انا انا مش فكره وسعتها اتفكرت كل كلمه شهاب قالها ليها والدموع بقت في عيونها
شهاب /في ي بنتي
نجمه بحزن / بعد ازنك مش انت مش بتحبني خلاص متكلمنيش وسبني في حالي وملكش دعوه بيه
شهاب وهو يرفع حاجبه /تمم براحتك
نجمه وهي تقوم من الفراش /وسع كدا عشان ادخل الحمام
شهاب /شيفاني مسكك اوي
نجمه دخلت وقفلت عليها الباب وشهاب لبس بنطلون اسود وتشيرت رصاصي ونزل
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في الصالون
شهاب /صباح الخير ي جماعه
حنين بإبتسامه راحت عليه حضنته /صباح الخير ي عمري
ايهاب /صباحو سكر ي عريس
الجد ايمن /هاا فين العروسه ي شهاب
شهاب /جايه اهي
يارا /احم بقوالك اي ي شهاب
شهاب /ايوا ي قلبي
يارا /عايزين بقاا نونه عشان يملي علينا البيت عايزه ابقا عامه ي نااس
شهاب بتريقه /عبيطه بتقوالي اي واللهي منا راجع عنك
الكل بدق يضحك بشده
يارا /اي اي بهزر اهدي بس
شهاب /تعالي مش هسيبك
يارا تجري ورا جدها /جده الحقني عايز يضربني
نجمه تنزل من علي السلم كانت لابسه اسدال ورودي وطرحه مشجره
يارا /هاااا العروسه نزلت
نجمه بإبتسامه /هه حببتي
يارا حضنتها /كبرتي ي بت وبقيتي عروسه
نجمه بحزن /اعبالك
يارا /لا لا بعد الشر
ضحكوا كلهم
نجمه /امال فين قمر
يارا /فوق
نجمه/منزلتش لي
يارا /مش عارفه
الجد ايمن /اطلعب اندهي ليها ي يارا
ايهاب /خليكي ي يارا انا طالع وهجبها
يارا /تمام
الجد ايمن /تعالي ي نجمه اقعدي
نجمه /لا انا رايحه مشوار
الجد ايمن /فين
نجمه /بقالي يومين مش شوفت احمد وساره وهروح اطمن عليهم
حنين /ماشي ي حببتي بس افطري الاول
نجمه /لا هفطر معاهم
حنين /ماشي ي حببتي ال تشوفيه
نجمه /سلام
شهاب /انا جاي معاك
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في غرفه قمر
قمر قاعده علي السرير وحاطه ايدها علي وشها وبتبكي بشده /انا حبيته اوي اوي بس هو لي بيعمل كدا لا وكمان بيحب بنت وبيعندي بيها يارب انا زهقت خدني بقاا
ايهاب بإستغراب /قمر
قمر بدهشه مسحت دموعها /انت عبيط داخل كدا مخبطش لي
ايهاب قرب منها وقعد جمبها /كنتي بتقوال اي
قمر /ونت مالك
ايهاب /سمعتك بتقوالي انك بتحبيه مين ده
قمر بتوتر /انا انا مقولتش كدا
ايهاب /كدب انا سمعتك
قمر /ونت مالك
ايهاب بعصبيه /متخلنيش امد ايدي عليكي مين ده
قمر زقته من علي السرير /معتش ناقص ال انت ال تمد ايدك عليه
ايهاب بوجع /ااه ي خربيتك مجنونه
قمر /قوم اخرج براا ومش اشوف وشك
ايهاب /مش هطلع ال لما اعرف مين، ده
قمر/تمم واحد معايا في الثانويه ودينك عرفت
ايهاب بحزن /تمممممم
قمر /رايح فين مقولتش انت جاي ليه
ايهاب وهو يضغط علي اسنانه /هشششش وسابها ومشي
قمر بحزن /انا بح...
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وبسكدا
«ياتري قمر بتحب مين»
«ياتري سمر هتعمل اي»
«شهاب هيحب نجمه»
«ايهاب هيعمل اي»
هنعرف في البارت الجاي يارب يكون عجبكم واسفه علي التأخير بس كنت تعبانه
#بقلم _دينا الحسيني #تزوجتُ مشوهة
«البارت الثامن»
ـــــــــــــــــــــــــ
ـــــــــــــــــــــــــ
قمر بحزن / انا بحبك انت ي ايهاب بس ازاي هقوالك ونت بتحب غيري
وقامت من مكانها نزلت
الجد ايمن /صباح الخير ي بنتي
قمر /صباح الخير عليكم
حنين /مالك ي قلبي مكنتش راديه تنزلي لي انتي كويسه
قمر /اه الحمدلله امال فين نجمه
حنين /راحت تشوف ساره واحمد
قمر /اه تمم
ايهاب بعصبيه /خااارج
الجد ايمن /في اي ي ايهاب
ايهاب سابهم وطلع من الفله
حنين /ماله ده
يارا /هيبقا اتخانق هو وقمر مهما مش بيطيقوا بعض
قمر في سرها تقوال /بالعكس ي يارا انا بحبه اوي بس هو ال مش بيطقني ولا بيحبني حتي
ــــــــــــــــــــــــــــــ
في العربيه شهاب /انزلي ي ختي
نجمه نزلت بدون كلام وراحت هي وشهاب وخبطه علي الباب بس محدش رد
شهاب /هيبقوا مش هنا يلا نمشي
نجمه /سااااره احمد انا نجمه افتحوا
احمد يفتح الباب والدموع تجري من عيونه والدم يملأ وشه وجسمه
نجمه بصويت /احمدددددد
شهاب بدهشه /مين عامل فيك كدا
احمد ببكاء شديد وقع علي الارض وفضل يبكي
جريت نجمه علي جوه لقت ساره نايمه والدم مالي ملابسها والعجوز كذالك
نجمه بزهول وقعت علي الارض وفضلت تصوت /ساااااره لا لا ماما لا قوم مين عامل فيكم كدا
شهاب طلع يجري هو كمان علي جوه وكان واقف مزهول /ياربي اي ده
نجمه ببكااء شديد جدا /ياربي لااااااااااا قومي ي ساره قومي ي ماما انا اعتبرتك امي قومي يلا ونبي
شهاب /احمد اكلم مين عمل فيكم كدا
احمد ببكاء /معرفش انا انا كنت بدور علي شغل وجيت عشان عشان افرحم وقولهم لقيت شغل لقيتهم بي الشكل ده
نجمه جريت علي احمد وحضنته حاامد وفضلت تبكي بشده وهي كمان فضل يبكي بشده وشهاب من الموقف قعد جمبهم وبكي علي المنظر
نجمه وصوت شهاق البكاء يعلي / هما ال كانوا بيقفه جمبي هما ال كنت لما اتخنق اجي ويضحكوني ياربي لي كدا لي
احمد ببكاء /معرفش معرفش انا السبب عشان سبتهم يولع الشغل يارتني م سبتهم
شهاب مسح دموعه وقام من مكانه /قوم ي احمد تعالي معايا
احمد /فين
نجمه /عايزه فين
شهاب /هيعيش معانا
نجمه بإبتسامه لانها اول مره تشوف الحنيه في قلب شهاب /بجد
شهاب /بجد قوم ي احمد
احمد /لا لا انا هعيش هنا
نجمه مسكت ايده /مش هسيبك قوم معانا يلا وقام احمد معاهم وركبوا العربيه
ــــــــــــــــــــــــــــــ
في النادي
ايهاب بعصبيه فضل يجري بشده وكأنه هينفجر من ال قالته قمر وفجأه وقع علي الأرض وسرخ بشده /اااااااااااااااه يااارب يارررب
زياد /مالك ي ايهاب
ايهاب ببكاء /اووووف هي ليه بتعمل معايا كدا لي
زياد /اهدي بس هي مين دي
ايهاب /عملت كل ده عشان تغير واحس انها بتحبني لا طلعت مش بتحبني وبتحب غيري ونا ال ضايع في حبها انا ي زيااد ال ضايع في حبها
زياد حضنه /اهدي ي ايهاب اهدي قوم معايا نشرب حاجه
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وصل شهاب ونجمه واحمد للفله
شهاب /افتحووووو
الخادمه /اتفضلواا
شهاب وهو يسند احمد هو ونجمه
الجد ايمن وحنين بدهشه /شهاااب
شهاب/تعالو سعدوني
جريت قمر ويارا ومسكوه وقعد علي الكنبه
حنين /ياربي مين ده
نجمه /ده احمد ال قولتلكم عليه
حنين /طب طب رن علي الدكتور ي شهاب
شهاب بعصبيه /ايهاب فين
يارا /خرج
شهاب /انا هروح اجيب الدكتور ونتم طلعوه في الغرفه بتاعي ال منت بقعد فيها قبل الجواز
حنين /تمام سعدوني ي ولاد
يارا وقمر /حاضر وطلعوه علي الغرفه ونيموه علي السرير
وحكت لهم نجمه م حدث
حنين بدموع / ي حرام اي بس الكلام ال بيقطع القلب ده
يارا /مع انه شب وسيم وقمر اوي
الجد ايمن /عشان ي بنتي مش اي حد جميل يبقا هو عايش غني ولازم تبقا حياته حلوه
شهاب /اتفضل ي دكتور
بدق الدمتور يعالجه وركبله محاليل
شهاب /هاا ي دكتور
الدكتور /الحمدالله انكم لحقتوه بس هو عايز يرتاح وهيبقا كويس وهتوله العلاج ده
شهاب /حاضر حاضر
حنين /الحمدلله
نجمه نظرت لي شهاب وعلي حنيته وبتسمت رغم ان كل الكلام ال قالو ليها نسته في الموقف ده
عده دقايق»»
احمد بوجع /اااه
نجمه /احمد انت كويس
احمد وهو يقوم من مكانه بس معرفش
حنين /اهدي ي ابني نام مكانك انت تعبان ومش ينفع تقوم
الجد ايمن /بالشفاء ي ابني ان شاءلله
احمد /شكرا جدا انا مش عارف اشكركم ازاي
حنين /علي اي بس ي ابني ربنا يسعدك ويقيمك بالف سلامه
احمد /شكرا حضرتك
شهاب /احمد انت فوقت
احمد بإبتسامه /اه ي اخويا
شهاب /امسكي ي نجمه العلاج ده
نجمه /حاضر
شهاب قرب علي احمد وقعد علي الكرسي ومسك ايده /انت من انهارده اخويا والبيت ده بيتك ونت اخويا زي ايهاب بظبط انا بجد مكنتش اعرف ان في ناس طيبه كدا وتكون بالحال ده مع ان مكنتش بطيقكك بس بجد حبيتك واسف علي كل كلمه قولتها ليك
احمد / مستحيل ازعل منك
حنين /هروح اعملك حاجه تكلها
الجد ايمن /ايوا ياريت ويلا ي بنات عشان نسيبه يرتاح
قمر /ايوا يلا
طلعوا كلهم من الغرفه
نجمه /هسيبك ترتاح ي احمد
احمد /نجمه
نجمه/نعم
احمد/انتي احلي اخت
نجمه /ونت احلي اخ وبحمد ربنا ان لقيت اخ زيك هسيبك ترتاح
احمد /ماشي
طلعت نجمه من الاوضه وقفلت الباب
شهاب /نجمه عايزك
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بسكدا
«ياتري مين قتل ساره والعجوز»
«ايهاب هيعمل اي مع قمر»
«يارا ياتري هتعجب بي احمد»
«احمد هيبقا حالو ازاي في الفله»
نكمل البارت الجاي
وبكدا انا عملت اتنين عشان اتأخرت عليكم رايكم بقا
بقلم _دينا الحسيني
الفصل الخامس والسادس👇👇👇
تعليقات
إرسال تعليق