القائمة الرئيسية

الصفحات

تزوجتُ متشوهة «البارت الخامس والسادس

 


تزوجتُ متشوهة 

«البارت الخامس والسادس


نجمه / الحاجات دي ليكوا وكل حاجات الدراسه دي ليكي ي ساره عشان تذكري تمام

سره بفرحه /ربنا يخليكي ليا ي احلي اخت

احمد /بجد مش عارق اشكرك ازاي ي نجمه

نجمه /هو في حد بيشكر اخته علموم ونا هشألك عشل شغل متقلقش وان شاء الله مهيعدش عليك الاسبوع ال ونت شغال

احمد بكميه فرح فظيعه /تسلمي تسلمي ي نجمه بجد 

نجمه /هجيلكوا كل فتره اطمن عليكو همشي بقاا عشان متأخرش علي الجامعه

شهاب /لسه بتفكري اخلصي

العجوز /تعالي ي بني

شهاب / معلش مش بكلم حد اقل مني

العجوز بحزن / براحتك ي بني

نجمه بحزن / سلام وبعد م ودعتهم وركبت السياره هي وشهاب 

اي ال انت عملته ده هاا

شهاب ببرود / ونتي مالك

نجمه / انت بتكلمني كدا لي 

شهاب / ولو مش عجبكك أخبطي راسك في اجدعها حيط

نجمه بدهشه حزن / تمم

«في الثانويه» 

يارا / يلا روح ي ايهاب 

ايهاب / تؤ تؤ عايز اشوف المززه

يارا / يووه من دي 

ايهاب / اهي 

جوهره / اهلين يارا 

يارا / اهلين جوهره

ايهاب وهو يغمز لي جوهره /ازيكك امزززه

جوهره بكسوف /تمام 

ايهاب /اي رايك لو تجيبي رقمك

يارا / انت بتقوال اي يلا امشي 

ايهاب بغضب / لما اكلم تخرسي هاا قولتي اي ي جوهره

جوهره /تمم هفكر يلا سلام ي يارا

قمر بعصبيه / بنت بارده يعني اي تفكر المفروض تزعق وتقوال لا

ايهاب / ي بنتي انا مززز والكل يتمناني 

قمر بقرف / انا طالعه ي يارا احسن م.. 

ايهاب /م اي علموم سلااامات

يارا /سلام

تركهم ايهاب 

قمر / اووف اخوك ده مستفز

يارا /سيبك منه يلا نطلع

قدام جامعه الهندسه» 

شهاب /اخلصي انزلي من العربيه 

نجمه بحزن /تمام 

شهاب / ومتحوليش تفكري فيه

نجمه /قصدك ايه؟ 

تركها شهاب 

ايهاب وهو داخل علي الكليه /نحمه كنتي كل ده لسه هناك

نجمه ودموع في عيونها /ايوا

ايهاب /انتي كويسه

نجمه / ايوا 

ايهاب /طب تعالي نطلع 

نجمه /يلاا 

لي الفله» 

الجد ايمن / حنين عملتي كل حاجه 

حنين / ايوا ي بابا ايمن وحجزت الفستان بتاع الفرح وكل حاجه 

الجد ايمن /طب عالي العال 

وصل شهاب للجامعه» 

سمر جريت عليه وحضنته / اي ي بيبي كل ده

شهاب بإبتسامه /وحشتيني ي قلب البيبي

سمر /ونت كمان 

شهاب بتوتر /عايز اقوالك حاجه بس متفهميش غلط واللهي م بحب قدك 

سمر / ي روحي عارفه اكلم 

شهاب /بصي ي سمر جده ايمن غصب عليه ان اجوز الزفته المشوهة دي

سمر بصدمه /اي اي 

شهاب /اهدي واللهي هجوزها وما هقرب ليها ولا هقعد معاها هتبقا زي قلتها

سمر بغضب شديد / ازاي ده جدك ده عبيط

شهاب بزعيق / انتي متخلفه مش عشان بحبك تسوقي فيها وتشتمي لما بحبك كان هيبقا اخر يوم في عمرك

سمر /اووف اسفه طب هتعمل اي 

شهاب /زي مقولت ليكي 

في كليه الهندسه» 

خلصوا المحاضرات إيهاب /باين عليكي زعلانه ي نجمه

نجمه بحزن / لا خالص بس حاسه بتعب 

ايهاب /لا ألف سلامه عليكي 

واحد من الدفعه اسمه مروان اشيكك واحد في الدفعه عيونه زورق شعره طويل وبشرته قمحاويه وعنده عضلاات وجسمه جسم رياضي راح قرب علي نجمه / هااي ي مشوهة

نجمه / عايز اي مني 

ايهاب / خ.....  مين دي ياااض 

مروان وهو يرفع حاجبه ويتكلم ببرود / امم ده هحبيبك ولا اي 

ايهاب / م تتكلم معايا ي م.. 

مروان / انت مين وبتشتمني انا كدا 

ايهاب /اشتمك واشتم أهل.. 

مروان/ لا ده انت بقا متعرفنيش 

ايهاب ببرود / لا وريني ياااض عايز اخاااف 

مروان لسه جاي يضربه علي وشه 

ايهاب مسك ايده وعطاه قلم علي وشه وشده من شعره وقعه في الأرض وحطه رجله علي وشه /لو شوفتك تااني كلمتها هعمل فيك اكتر من كدا سامع

مروان بوجع / ااه طب سبني ي خربيتك 

في جامعه الطب» 

سمر /حبيبي بقوالك

شهاب /قوالي

سمر / م تيجي نقتلها ونرتاح وتجوزني انا

شهاب / مجنونه بتقوالي اي

سمر /مهو انت مش بتحبهاا تعيش ليه ومحدش بيحبها ملهاش لازمه

شهاب /بقوالك اي انا تعبان ومش قادر اتكلم اسكتي معلش 

سمر /يوووه طب خلااص 

«وبعد مروررر ساعات» 

طلعت يارا وقمر من المدرسه وقفوا بره مستنين نجمه وايهاب وشهاب 

جوهره / يارا قوالي لي اخوكي ان ده رقمي تمم

يارا /تمم هاتي 

قمر/ ي خربيت الرخصيه اي ده

يارا/ملناش دعوه 

قمر /نجمه هناك اهي 

قمر/حببتي طلعتي

نجمه /ااه

يارا /ايهاب خود الرقم بتاع جوهره اهو

ايهاب بإبتسامه/ الله الحياه هتحلوو

شهاب كان جاي عليهم من بعيد وهو وسمر

يارا/شهاب اهو بس جاي مع مين

قمر بدهشه/ده بنت معاه

ايهاب/الواد ده متخلف عقلياً

شهاب/اهلين عليكم

يارا/اهلين مين دي

شهاب وهو يمسك ايدها ويبتسم ليها/صحبتي

نجمه وهي تنظر ليها وليه /انا همشي لان تعبانه

ايهاب/انتي مش كويسه انهارده بين حد مزعلك

شهاب/من امته وهي كانت كويسه

نجمه والدموع ملأة عيونها /الحاجه الكويسه في قلبي مش مهم في الشكل ي استاذ شهاب بااي بااي للجميع

سمر/مالها دي

قمر/انا رايحه الحقها

يارا/ونا كمان

ايهاب /اخي انت غلط اي ال انت بتعمله ده

شهاب /مفيش يلا ي سمر روحي

سمر /تمم ي بيبي بااي بااي ايهاب 

ايهاب /بااي امزه وبعدها وصلواا كلهم البيت

حنين / الفرح بكره ي نجمه

نجمه/تمم بس هدخل انام 

حنين/طب كلي الاول 

نجمه /مش ليه نفس

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

وبسكدا 

"ياتري ايهاب هيرتبط بي جوهره» 

" ياتري سمر هتعما اي في الايام الجايه» 

نكمل البارت الجاي 

#بقلم _دينا الحسينيتزوجتُ متشوهة 


«البارت السادس»

صباح جديد علي أبطالنا 

حنين كانت فايقه بادري وبتجهز في الحالفه هي ويارا وقمر

حنين /عملتوا ال قولتلكم عليه ي بنات

يارا /ايوا ي ماما 

حنين /تمام يلا صحوا نجمه عشان تروحوا للكوافير.. كنا يوم جمعة

يارا /حااضر طالعين اهو يلا ي قمر

قمر /حاضر يلا

شهاب نزل من الغرفه بتاعه /صباح الخير اي انتم صاحين والبيت دوشه لي كدا

حنين /صباحك فلل ي روحي انهارده فرحك اي نسيت

شهاب /مم طب بصي اسمعي بقاا

حنين /اي ي قلبي

شهاب /انا صحبي توفي امبارح ي ماما وكان صديقك المفضل في عشان كدا مش هنعمل فرح ولا اي حاجه هو هيكتب الكتاب وخلاص

حنين /بس ي ابن.. 

قطع كلامها شهاب /خلاص ي ماما 

حنين /ال تشوفه ي قلبي 

ايهاب /صباح الورد ي حنوون

حنين بتوتر/بقوالك

ايهاب /مالك في اي

حنين/اخوك

ايهاب/مالو المجنون

حنين حكت له م حدث عن شهاب

ايهاب /صاحبه مين ده

حنين /مش عارفه

ايهاب /انا هطلع اساله

«في غرفه نجمه» 

يارا /صباح الخير ي عروسه 

نجمه بحزن بسبب طريقه شهاب معاها امبارح/ صباح الخير

قمر /انتي كويسه 

نجمه /الحمدلله 

يارا /طب تعالي عشان هنروح للكوافير 

وفجاءه دخلت عليهم حنين /بناات

يارا /ايوا ي ماما 

حنين قربت علي نجمه ومسكت ايدها/اسفه ي قلبي بس مهتروحيش للكوافير

يارا بدهشه /اييييي ده 

قمر /ازاي يعني

حنين /سهاب صاحبه توفي وقال هنعمله في البيت وكتب كتاب بس

يارا/ازاي ده يوم في العمر

نجمه وهي تتقطع من الوجع /لا عادي انا موافقه 

حنين بحزن علي نجمه /ماشي ي حببتي اللبسي ونزلي عشان كتب الكتاب يتكتب

نجمه /حااضر 

«في غرفة شهاب» 

ايهاب /اي ده ي شهاب

شهاب /عايز انت اي كمان

ايهاب /يعني اي متعملش فرح

شهاب بعصبيه /بقوالك اي الله يخليك خلي اليوم يعدي علي خير

ايهاب/طب انت كويس

شهاب /تمم اوي سبني بقاا

ايهاب /تمم ال تشوفه

«وبعد مرور خمس ساعات لبست نجمه فستان ازرق وطرحه زرقه وكوتش ابيض وقمر لبست فستان وردي والطرحه مشجره ويارا فستان اسود وفيه نجوم لونهت ابيض وطرحه سوده في بيضاا

يارا /يلا ننزل 

نجمه والدموع في عيونها /ياريت ماما كانت معايا

قمر وهي تحضنها وتبكي/حببتي انهارده فرحك متزعليش

نجمه وهي تحضنها اكتر وتبكي/وحشني حضن امي ي قمر

يارا والدموع ملأة عيونها /اي ده اي ده بطلي ي بابا انتي وهي يلا اخبصوو الميكب هيبوظ

نجمه /تمم يلاا

يارا مسكت نجمه من ايدها وقمر من ايدها التانيه ونزلوا الصالون وال مان في الصالون ايهاب كان لابس بدله بيضاا وكوتش اسود وشعره وبشعره الطويل وعيونه كان مزز وشهاب كان لابس بدله سوده وكوتش ابيض وكان حاتط فرفان يجنن وكان وسيم جداً ولافت للمظهر 

حنين بزغروطه /لولولولولولوي الف الف مبروك ي قلبي 

نجمه /الله يبارك فيكي ي ماما حنين وقاعدت جمب شهاب وبدق المأزون يكتب الكتاب 

المأزون /حط ايدك علي ايدها ي شهاب

شهاب بقرف /لا طبعا 

الجد ايمن /اييي؟ 

شهاب بتوتر رجع عن كلامه /هااتي ايدك 

نجمه بحزن مدت ايدها وخلص كتب الكتاب وعده علي خير 

ايهاب /احضنها يلا ي شهاب وطوحها

شهاب /لا طبعا

ايهاب /لا طبعا اي 

شهاب /اشتال مين هو انا قادر اشتال نفسي 

قمر /انت بتكلم كدا لي دي مراتك علي فكره

شهاب /بكلم ازاي يعني اقوم ابوسها مثلا عشان ابين انها مراتي اي القرف ده 

قمر/مين دي ال قرف 

شهاب /ان.. 

قطع كلامه الجد ايمن/قوم ي ايهاب خود نجمه وطلعوا الغرفه بتاعكم

شهاب /تمم ي جده قومي ي بنتي 

نجمه /تمام 

طلعوا الغرفه 

ايهاب /شهاب مش طبيعي

حنين /هيبقا زعلان علي صاحبه مش تزعلي ي قمر روحوا ناموا بقا

قمر بدموع في عيونها/انا خارجه اتمشي 

يارا /خديني معاكي

ايهاب /جاي معاكم

قمر/هسبقوا برا

«في الغرفه» 

شهاب دخل هو ونجمه وقفلوا الباب شهاب بقرف /بصي ي بنتي انا ولا هقربلك ولا هبص في خلقتك ولا هنام معاك وانشلا تولعي انا مليش دعوه

نجمه بصدمه /انت بتقوال اي 

شهاب /ي ستي انتي مفكره ان هحبك مثلا معتش وراسا ال انتي خلاص

نجمه والدموع تجري من عيونها /طب لي اجوزتني 

شهاب وهي يضغط علي اسنانه /غصب غصب انا مش بطيقككم واللهي

نجمه /كفتيا كفايا ودخلت الحمام وقفلت عليها وترمت علي الارض وفضلت تبكي بشده.. معلومه هما في غرفه واحده فيها سرير وكمان في كل غرفه حمام بس

شهاب /م تطلعي بقا من الحمام 

نجمه م في صوت..... 

شهاب /انتي ي بنتي 

نجمه..... 

شهاب /هفتح الباب وربي 

نجمه.... 

شهاب /طب هفتح وفتح لقاها مرميه علي الارض اشتلها من علي الارض ونيمها علي السرير وغطاها وفضل ينظر علي شكلها وفصلات من شعرها علي وشها.. نصف مشوهة ونصف لا وخصلات من شعرها كانت في النصف المشوهة 

شهاب /ياااه م اجمبلك وانتي نايمه 

«براا الفله» 

يارا /هنروح فين 

قمر والدموع تملأ عيونها /اي مكان

يارا /انتي كويسه

ايهاب /البنت جوهره دي مزززه 

يارا /طب ي اخويا

ايهاب /والله مش بهزر علي ابتسامه تتاكل اكل ولا اي صوتها ورقيته وجمالها ده لوحده وشياكتها وفجاءه وقعت علي الارض قمر وفضلت تبكي بشده كبيره جداً 

يارا بدهشه /قمررر

قمر وهي تحط ايدها علي وشها وتبكي /يارب ليه كداا 

يارا قاعدت جمبها وحضنتها /مالك في اي

قمر حضنتها اكتر /لي بيحصلنا كدا 

ايهاب وقف مكان مزهول هي دي قمر ال دايما بتتحداه وال عمرها م بكت 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بسكدا 

«ياتري هيحصل اي في حياه نجمه» 

«ياتري سمر هتسكت» 

نكمل البارت الجاي 

#بقلم _دينا الحسيني

تعليقات

التنقل السريع
    close