اسكريبت الجزء الاول
_بنتك كبرت مشاء الله.
_كبرت بسرعه العمر بيجري.
_انا بفكر اخدها لابني.
_وانا موافق.
_ع خيرت الله.
_والله ما هيحصل.
_فريده انا اديت للراجل كلمه.
_دي ف والاول والاخر كلمه هينساها .
_فريده اسمعي الكلام ومتكسفنيش.
_انا بسمع الكلام ف كل حاجه بس دي مش هقدر.
_طب فكري والله هيصونك ومحترم وابن ناس وناجح ف شغله.
_انا عايزه باد بوي.
_ايه؟
_مش مواصفات اللي انا عايزه اتجوزه.
_وايه مواصفات اللي عايزه تتجوزيه؟
_مش عايزه اتجوز واحد محترم.
_ايه؟!!
_قصدي يكون بني ادم عادي.
_ودا مش كائن فضائي.
_عايزاه فاشل.
_الناجح بني ادم مش عادي؟
_اكيد مش عادي واكيد معقد وهيعقدني معاه يرضيك بنتك تتعقد.
_ايوة يرضيني.
_بابا حبيبي انت ترضي ع بنتك الرميه دي.
_ايوه ، وخلاص انا اديت للراجل كلمه.
_انا حتي معرفش اسم الزفت اللي هتجوزه.
_فريده.
_اسمه ايه زوجي قره عين.
_يوسف.
___#
_لأ.
_انت بتعارضني ف كل حاجه ليه؟
_انا بعارضك ف الحاجات اللي تخص حياتي.
_والمره دي مش هتعارضني.
_هعارضك ف دي اكيد.
_خلاص الراجل قال لبنته.
_مش هتجوز.
_يعني هتتنازل عن حقك فالشركه.
_ايه؟
_عايز احفاد وانت مش موافق فكدا ملكش حاجه فالشركه.
_بابا.
_اخر كلام هتتجوزها ولا لأ.
_هتجوزها ، الانسه بقي اسمها ايه عشان مش معقول اتجوز واحده معرفش اسمها.
_فريده.
__#
كتبنا الكتاب وهو كان واقف جنبي.
_بهمس…هتشوفي ايام سوده.
_رفعت دماغي عشان ابصله وانا مبتسمه…مش لوحدي اللي هشوف ايام سوده.
_توكلنا ع الله.
دخلت البيت ايوه هو كبير وجميل بس عادي مش مبهر.
_اطلعي فوق.
_انا بقترح اننا نتفق ي …كان اسمك ايه بقي؟
_بصلي بعصبيه…انتي هدتيني هناك؟!
_اظن انك مكنتش بتشكر فيا.
_وانا اللي قولت باباهيجوزني واحده هاديه.
_انا بقول بدل ما انت تهددني وانا اهددك نتفق.
_مش هتفق.
_انت كدا بتعلن الحرب.
_اظن واضحه.
_تمام بس افتكر اني قولت نتفق.
مشي وطلع فوق وانا كمان طلعت بعديه وكان فيه كذا اوضه.
فتحت باب اول اوضه كانت رخمه كدا محبتهاش فاروحت للاوضه اللي قدامها.
اول ما فتحت الباب وشافني
_دي اوضتي وفي اوض كتير برا شوفي اللي تعجبك وخديها.
_تمام.
طلعت بس والله الاوض التانيه مش حلوه هو اختار احسن اوضه.
خبط ع باب الاوضه.
_متصدعنيش.
فتحت الباب ودخلت وكان قاعد ع السرير.
_الاوضه دي عجباني.
_وانا اخترتها.
_يبقي تاخد حجاتك وتطلع يلا.
_انتي هبله؟
_لا مراتك .
طلعت وجبت شنطه لبسي ودخلتها الاوضه.
_اطلعي برا عشان مش عايز اخانق من اول يوم.
_والله انا عايزه اخانق لو ملاحظ فا خانق وطلقني واخلص .
_طيب نخانق بكرا يلا اطلعي.
_بجد والله الاوضه دي عجباني عشان فيها حمام باقي الاوض مافهمش
_ي ربي انا عملت ايه عشان تبتليني.
_اكيد عملت خير ، بس عارف انت شكلك مش واحد بيعمل خير.
_اطلعي برا.
فتحت الشنطه وبدأت احط لبسي ف الدولاب.
_مسك ايدي…انتي فعلان اتجننتي عشان تعندي معايا.
_سحبت ايدي واتكلمت بعصبيه …أولا اوعي تفكر تلمسني ثانياً انا مش طيقاك اصلا ثالثاً انت هطلقني ورابعا اطلع برا.
_هطلقك وانتي اللي هتطلعي.
_يعني مش هتطلع.
_لا.
_مسكت التيفون…هرن ع عمو وهو ياجي يحل المشكله ويقول مين اللي يقعد ف الاوضه.
شد التيلفون مني.
_هات التيلفون.
_انتي متخلفه.
_عيب.
_اطلعي.
_بص ع التيلفون.
بص للتيلفون وكان عمو رد.
_حط ايده ع السماعه …امسكي بسرعه وقوليله رنتي غلظ
_بس انا اللي هاخد الاوضه.
_ماشي.
اخدت منه التيلفون وقولت لعمو اني رنيت غلظ وقفلت معاه.
_يلا بقي اطلع عشان عايزه انام.
_هتندمي ع اللي عملتيه.
_ندمني بكرا عشان انا النهاره تعبانه .
_طيب هاخد لبسي.
_اتفضل.
طلع وانا والله مش عارفه الشر دا جه منين.
بس والله لخليه يطلقني الاسبوع دا.
صحيت ع صوت الباب .
_ايوة.
_قومي يلا.
بصيت للساعه كانت ٧.
قمت غسلت وشي وطلعت.
_نعم.
_مش هتجهزيلي الفطار.
_ليه؟
_مش جوزك وماشي عالشغل .
_تمام تفطر ايه؟
_وكمان مش عارفه انا بفطر بأيه.
_معلش اعزر مراتك ايوه احنا متجوزين من سبعين سنه مكنش ينفع انسي دلوقتي.
_اعملي اي حاجه موجوده عندك.
حضرت الفطار وهو قعد ياكل.
_كان بيكح جامد.
_تشرب؟
_…
_انت بتموت؟
_…
_امسك اشرب.
شرب والكحه هدت شويه.
_انتي حطيتي ايه ف الاكل؟
_مش للدرجه يعني انت مأمني اني اعملك اكل فا اكيد مش هحط فيه حاجه .
_ماشي.
_انت عندك جرب.
_جسمي واجعني
_انت وشك احمر ليه؟
_معرفش.
_دا بيتنفخ
_وقف عشان يروح للمرايه وفجأه وقع ع الارض.
_يوسف انت كويس؟
مكنش بيرد عليا ومش بيتنفس وانا مش عارف اتصرف وكنت بعيط
قمت بسرعه اتصلت ع الاسعاف .
وصلنا المستشفي.
_لو سمحت هات دكتور بسرعه.
_الدكتور جاي دلوقتي.
_قوله ياجي بسرعه.
وقفت جنبه وهو ع السرير وانا بعيط شوفت النبض وكان سريع وكان بيتنفس بصعوبه.
_فين الدكتور؟
_انا هنا اهو ممكن تطلعي.
_لا مش هطلع.
_لو سمحتي.
طلعت وكنت هموت من الخوف
_ي دكتور هو كويس.
_ايوه الحمد الله اننا لحقناه.
_هو ايه اللي حصل؟
_حساسيه.
_اقدر ادخل.
_ايوه اتفضلي.
_انت كويس؟
_حرك عينه بأيوه.
_مش بتتكلم ليه انت تعبان انادي للدكتور؟
_مسك ايدي …وشاور ع الكرسي عشان اقعد .
_بصتله بعصبيه فساب ايدي وانا قعدت جنبيه.
عدي ساعه وهو نام.
_ي دكتور هيروح امتي؟
_ممكن النهارده.
_تمام.
_بس يشرب مايه كتير وميتعصبش.
_تمام.
هي الأولى سهله التانيه مستحيله.
_انت كويس.
_ايوة.
_كنت هموت واضحك ع صوته بس عيب…الحمد الله.
_مش هنمشي.
_ايوه بس الدكتور هيطمن عليك ونطلع ع طول.
_هتشرب مايه كتير.
_ت…
_انا هخلي بالي من الحته دي.
_ومتتعصبش.
_هحاول.
_بضحك…المدام قلبت المستشفي النهارده عشانك.
_امتي دا محصلش؟
_ربنا يخليكم لبعض.
_يلا ي يوسف نمشي بدل م…
_بعد اذنك.
_هتضربي الدكتور.
_هو مستفز ولا لأ.
_لا هو قال اللي حصل.
_انا اصلا كنت هسيبك تموت بس قولت حرام.
_امم.
روحنا البيت وتلفونه رن كتير اوي.
_ي ترد ي تقفله عشان صدعت.
_اطلعي برا اسهل مش خانقتي عشان الاوضه بتعملي ايه بقي هنا.
_عشان لو تعبت تاني.
_طيب قولي بقي عملتي ايه ف المستشفي؟
_اشرب مايه ي يوسف.
_ردي ع التيلفون عشان مش قادر اتكلم وافتحي الاسبيكر.
_اقول ايه؟
_اني مش فاضي.
_مين بقي اللي بيرن.
_المساعده.
مسكت التيلفون ورديت.
_يوسف انت فين؟
_يوسف مش فاضي دلوقتي.
_انتي مين؟
_مراته.
_يوسف اتجوز؟!
_ايوة.
_طيب هو فين دلوقتي.
_ف البيت.
_طيب ممكن تديله التيلفون.
_قولت مش فاضي.
_هو مجاش الشغل ليه؟
_تعبان شويه .
_هو كويس اجيله.
_لا متاجيش.
_متأكده انه كويس طمنيني عليه؟
قفلت ف وشها والله الواحد خلقه بقي ديق.
_قفلتي ليه؟
_خلقي ديق وهي رغايه.
_اتنهد…هاتي التيلفون.
_امسك انا غلطانه.
طلعت قعدت ف اوضتي.
سمعت صوت الجرس وكنت نازله قابلته ع السلم.
_ادخل وانا هشوف مين اكيد بابا ولا عمو.
_لا انا طلبت اكل خليكي وانا هنزل.
_هو حد قالك ان اكلي وحش.
_لا بس قولت انتي تعبانه معايا من الصبح ومفطرتيش.
_هااا ايه الاحرج دا.
نزلت لما سمعت الصوت عالي تحت.
_يوسف مين دول؟
_صحابي عندي فالشركه.
_بيعملوا ايه هنا؟
_مش قولتي انا تعبان.
_ي ريت لسان كان اتشل قبل ما اقول.
_انتي بقي مراته؟
_الصوت مش غريب عليا خالص.
_ايوه انا اللي كلمتك.
_ها عامله ايه؟
_زي الفل.
وقفت جنب يوسف
_هما مش المفروض يمشوا.
_فريده.
_حطيت ايدي ع بؤي…سكت.
_فجأتنا ي يوسف.
_متعودين منه ع المفجأت بس دي كانت صدمه متجوزين عن حب ولا صالونات.
_حب.
_صالونات.
_بصلي.
_همست…حب ايه ي بني انا متجوزاك وانا معرفش اسمك.
_اتقابلتوا ازاي؟
_ف الشارع.
_زي ما قالت.
_مين اعترف للتاني بحبه الاول.
_هو.
_هي.
شرق.
_انت كويس؟ استني هجبلك مايه.
شرب المايه وهدي.
_ايوه انت كلت ايه عشان تجيلك الحساسيه.
_زعتر انا حطيته ف الاكل مكنتش اعرف طبعاً.
_ازاي مين ميعرفش ان يوسف عنده حساسيه من الزعتر.
_اصل انا مشتغلتش مساعدته قبل ما اتجوزه.
مشيوا بعد ما كنت همسكها من شعرها.
_مش هتنام.
_لا.
_عايزه اقولك معلومه قبل ما اروح انام.
_اتفضلي.
_الحرب لسه شغاله بس دا عشان انت تعبان بس.
_كويس.
كنت بغسل وشي والمايه قطعت والصابون ع وشي.
طلعت وانا مغمضه عيني اتشنكلت ووقعت ع الارض .
_اااه.
_سمعت صوت ضحكه قريب.
فتحت عيني كان واقف عند الباب.
_انت اللي قفلت المايه صح ، ااااه عيني.
قفلت عيني بسرعه.
_سلام انا ماشي ع الشغل.
_يوسف متهزرش شغل المايه.
سمعت صوت الباب بيتقفل.
خسرت تربيه اهلي ليا ٢٣ سنه والله وخسرت اخلاقي.
مسحت وشي بفوطه ونزلت شغلت المايه .
_عايز كام.
_١٠٠جنيه.
_اتفضل .
والله مافي راحه وهدوء كدا .
بابا رن عليا وكلمته وقفلت معاه لما سمعت صوت الجرس
_ايوة.
_فريده المفتاح اللي معايا مش بيفتح افتحي.
_عارفه ما انا اللي غيرت المفاتيح.
_فريده افتحي الباب.
_تطلقني الاول وبعدين هفتح.
_حاضر افتحي وانا هطلقك.
_لا قول وانت عندك انتي طالق.
_لما ادخل.
_هتضحك عليا.
شرق جامد عشان اتكلم كتير.
فتحت الباب بسرعه.
_ادخل بسرعه انت كويس؟
_…
_هات ايدك يلا ادخل.
اول ما دخل حاول ياخد مني المفاتيح.
_بتضحك عليا وتستغل طيبه قلبي ماشي.
_هاتي المفاتيح.
_مش هتاخدها .
_شدها من ايدي.
_طلقني.
_مقدرش.
_هي سهله قول ورايا انتي طالق ي فريده.
_انا عايز والله بس مقدرش.
_ليه؟
_هخسر حقي ف الشركه لو طلقتك.
_وانا مالي.
_تعبت ف الشركه دي جدا مقدرش اسيبها وانا اديت للشركه دي كل مجهودي.
_يعني مش هطلقني.
_مش دلوقتي احنا نتفق.
_انا قولت نتفق من اسبوع وانت موافقتش.
_خلاص نتفق.
_مش هتفق.
_انتي كدا بتعلني الحرب.
_اظن واضحه.
_بصوات…يوسف والله هقتلك.
سمعت صوت الباب بيتقفل.
مسكت شعري اللي ع السرير الحيوان جاله قلب يقص شعري والله لعلمه الادب.
لبست ورحت الشركه.
_يوسف جوه.
_ف اجتماع.
_هنا.
_ايوه.
دخلت اوضه الاجتماع واول ما شافني اعتذر ومسك ايدي طلعني برا.
_بتعملي ايه هنا؟
_باخد انتقامي.
_اي حاجه بس متقربيش لشغلي.
_صعبت عليا خلاص اتفقنا.
دخل.
وانا نازله سمعت واحده بتقول ع اللي بيقدمه للشغل.
_اتقبلت والله.
_حضرتك مرات يوسف بيه.
_ايوه.
_تمام اتقبلتي ف الشغل.
_انا هبدا شغل بكرا.
_ليه؟
_زهقانه وعايزه اشتغل.
_هتشتغلي فين ولا ف ايه؟
_مفاجأه.
_تعالي اوصلك.
_لا هروح لوحدي.
_مش مرتحلك خالص والله .
_ليه كدا؟
_يعني جيت البيت الباب اتفح عادي وكلت ومتسممتش معملتليش حاجه يعني.
_انا طيبه ويلا روح ع شغلك.
مشي وانا مشيت بعديه.
_انا هشتغل ايه بقي؟
_مساعده.
_هساعد مين؟
_يوسف بيه.
_ايه؟مافيش حد غيره.
_لا.
_كان عنده مساعده راحت فين؟
_قبلت عرض شغل احسن بس هي موجوده لحد ما تستلمي مكانها.
_امم.
_اطلعيله وهو هيقولك ع النظام واديله الملف دا.
خبط ع الباب.
_اهلا.
_انتي بتعملي ايه هنا مش قولتي هتروحي شغلك.
_اتفضل الملف دا قالولي تحت ان حضرتك هتقولي النظام.
_لا بجد بتهزري.
_اتفضل حضرتك.
_اخد الملف…بتعملي مقلب صح.
_لا والله انا المساعده الجديده.
_دي المفاجأه.
_ايوة.
_الباب اتفتح…يوسف قالولي المساعدة الجديده وصلت.
_ايوه.
_اذيك.
_تمام انتي عامله ايه؟
_كويسه.
_فريده هيا المساعده الجديده.
البت اتجمدت مكانها كدا ليه هي ماتت دي مبتتحركش.
_احم.
_هاا فريده مراتك.
_ايوه.
_طيب هستأذن انا بقي عايز حاجه.
_خلي بالك من نفسك.
قربت منه وحضنته .
_هتوحشني اوي ي يوسف.
_احم احم احم احم احم.
هي لازقت ولا ايه هيا كمان .
بعدت عنه ومشت هي تقريباً كانت هتعيط وهو واقف مبيتحركش.
_الحب ولع ف الدرا.
_حب ايه؟
_هو انا فرقت بينكم لما اتجوزنا.
_ايه؟
_تقدر تقولها انك هطلقني وهي هتستناك.
_…
_بتحبها صح قول عادي احنا اخوات متتكسفش.
_دي واحده شغاله عندي مافيش حاجه من الهبل اللي ف دماغك دا.
_طيب هحلل الموقف ، دخلت من غير متخبط وكأنه بيت ابوها وبتقولك يوسف من غير القاب و…وحضنتك ولزقت فيك وطلعت كانت هتعيط وانت وقفت مبلم زي الاهبل .
_انا قايلها تندهلي من غير القاب وعادي انها تفتح الباب كدا هي اصلا عارفه عني كل حاجه ودا عادي مابينا والحضن كان مفجأه بصراحه ليا عشان كداوقفت مبلم.
_طلامه هي عارفه عنك كل حاجه وفي اسرار مابينكم وهي بتحبك متجوزتهاش ليه وخلصتني من حظي الفقر والمقرف دا.
_وقف قدامي…انا فقر ومقرف.
_احم لا يعني مش مقرف اوي وفقر حلو .
_طيب روحي شوفي شغلك.
_انت ماقولتليش اي شغلي.
_هاتيلي قهوه الاول.
_حاضر.
عملت القهوه وهو قالي ع حاجات اعملها بس والله لو مشتريني من سوق العبيد مش هيمرمط اللي جابوني كدا.
_استني خدني معاك مش قادره اتحرك.
_انتي ملكيش ف الشغل خالص اقعدي ف البيت احسن.
_احلم اني اعمل كدا.
_طيب يلا اركبي.
روحنا البيت والحمد الله لسه بتنفس.
فضلت اسبوع متمرمطه حرفياً.
_يوسف.
_نعم.
_والله ماينفع اللي بتعمله .
_عملت ايه؟
_والله بتعب جامد خلي عندك دم شويه .
_حاضر.
_بجد هتخلي عندك دم.
_ان شاء الله لما تعمليلي القهوه وتنزلي الملف دا وتجيبي الملف اللي عند …وت…
_ي اخي حسبي الله ونعم الوكيل فيك.
_بتقولي حاجه؟
_ولا نطقت أصلا.
روحت البيت وانا مقرره اني هطلق النهارده.
كان نايم دخلت الاوضه براحه ووقفت جنبه كان نايم هادي خالص شغلت مكنت الحلاقه وحلقتله شعره كله.
تاني يوم صحيت قبليه جهزت الفطار ومشيت.
___#
صحيت ودخلت الحمام اغسل وشي.
_شعري شعري راح فين ؟
اتعصبت جامد ورحت اوضتها مكنتش موجوده.
نزلت تحت لقيت الفطار جاهز وفي ورقه مكتوب عليها.
_صباح الخير ي حبيبي ،، هطلقني امتي؟
رحت الشغل من غير ما افطر ومقرر اني اطلقها مبقتش مستحملها خلاص.
_فين فريده؟
_مجتش لسه.
___#
رن عليا كتير ورديت.
_الو.
_انتي فين ؟
_في بيتي.
_ازاي وانا ملقتكيش ف البيت.
_دا اصلا مش بيتي انا ف بيت بابا بيتي.
_بتعملي ايه عندك؟
_قولت لبابا اننا اتخانقتا وانا عايزه اطلق وانت كمان هتقول كدا وطلقني ونخلص من بعض.
_خطتي وظبتي الدنيا ع مزاجك.
_ايوه.
_تمام.
_بس شكلك حلو.
قفل ف وشي والله قليل الذوق والله.
_ايوه ي بابا هنطلق احنا اتخانقنا جامد وانا مش هرجع تاني.
_طيب اقعدي فكري تاني.
_لا خلاص انا قررت.
_هو جاي هو عمك النهارده.
_بابا انا مش هرجع.
_فكري تاني عشان متندميش بعد كدا.
_اتفضلوا.
اول ما دخلوا سلم ع بابا ووقف قدامي.
_وحشتيني.
_ا…
حضني.
_بحبك.
بعد عني وانا والله لو اتكب عليا جردل مايه كنت اتحركت بس انا ايه اللي حصل ، والله مشفش تلت ثواني تربيه بيحضني قدام بابا وبابا ساكت عادي والله انامشفتش كدا قبل كدا ، هو بقي قالي ايه.
قعدنا شويه وانا مش عارفه ارفع وشي من الكسوف.
بابا وعمو طلعوا .
_فريده.
_بصتله …هاا نعم.
_انتي كويسه؟
_افتكرت …قمت ومسكت سكينه الفاكها وقربتها منه .… والله لو عملتها تاني هقتلك.
_وقف وانا لسه مقبربه السكينه منه …اهدي وهاتي السكينه.
_متقولش اهدي ماشي.
_ماشي.
_ايه بقي اللي عملته دا؟
_مسك ايدي براحه عشان ياخد السكينه…معملتش حاجه غلط انتي فعلا وحشتيني وانا بحبك.
_انت بتتكلم بجد؟
_دي حاجه اهزر فيها.
_مش مرتحالك.
_شد السكينه من ايدي …وانتي امتي ارتحتيلي؟
_اااه.
_مالك؟
_ابعد عني ماشي.
مسكت ايدي اللي اتجرحت من السكينه .
_مسك ايدي …وريني ايدك مكنش قصدي والله.
_شديت ايدي ورحت غسلتها ورجعت قعدت معاه.
_ايدك كويسه؟
_ملكش دعوه.
_هترجعي؟
_اكيد.
_بجد.
_اكيد لأ.
_امم.
_انت هطلقني وانا اكيد مش هرجع وهتقول لعمو اننا متفقناش وروح اتجوز المساعده بتاعتك هي بتحبك.
_انتي بتحبيني؟
_ايه اكيد لأ.
_انتي قولتي ان المساعده بتاعتي بتحبني.
_هاا قصدي اللي كانت شغاله قبليا.
_امم ماشي والله حتي هي هاديه وبتحبني وبتخاف عليا.
_بالظبط.
_بس انتي بقي هتعملي ايه؟
_انت مالك.
_انتي قولتيلي اعمل ايه فا انا كمان هقولك.
_اتفضل.
_اولا هتخسريني مجهودي وحلمي وهتبقي مطلقه وهتفضلي قاعده ف البيت مش بتعملي حاجه .
_انت تفكيرك رجعي وايه يعني مطلقه.
_براحتك ودا غير باباكي اللي هيزعل .
_امم.
_ودا كله كوم وانك تخسريني دا كوم تاني.
_بطل غرور.
_بذمتك هتخسري ولا لأ.
_اكيد انت اللي هتخسر مش انا.
_بحب الخساره اللي من النوع دا وكمان هخلص من صداعك.
_خبطه بتفاحه …انا صداع.
_وكمان هاخد اوضتي تاني وكمان لما اتجوز مريم المساعده هلاقي حد يساعدني.
_خبطه تاني…وانا مش ساعدتك لما كنت هتموت ناكر للجميل والله.
_انتي اللي كنتي هتموتيني.
_مش عارفه انا ليه طيبه كنت سبتك تموت احسن.
_كنتي سبتيني والله كنت هرتاح من الكام يوم اللي قعدتهم معاكي.
_طلقني انا مش عايزاك.
_وانا كمان مش عايزك.
_طلقني.
_هطلقك.
بابا وعمو جوم لما سمعوا صوتنا العالي.
_اهدوا شويه عيب كدا انتوا مش صغيرين.
اتنهدت وهديت نفسي وقعدت وهو كمان قعد وهدي شويه تقريباً.
_ايه اللي بيحصل هنا؟
يوسف :عايزه تطلق.
_استهدي بالله ي بنتي ليه كدا انتوا لحقتوا.
_احنا مش زي بعض احنا مختلفين.
_اهدوا وفكروا تاني ومتتسرعوش.
_انا قررت عايزه اطلق.
يوسف : هطلقك.
_تمام يلا قول اني طالق.
سابنا وطلع برا معرفش راح فين ومش عايزه اعرف هو ليه مشي مش قال هيطلقني مطلقنيش ليه وبعدين يمشي.
دخلت اوضتي وقفلت الباب مش عارفه انا بعيط ليه بس بجد تعبت .
تاني يوم صحيت ع صوت التيلفون.
_الو.
_حضرتك مش هتاجي الشغل؟
_لا انا هسيب الشغل يوسف عارف.
_مينفعش تمشي الا لما نلاقي حد .
_يعني ايه؟
_يعني لازم تاجي اليومين دول.
#MeeNna
تعليقات
إرسال تعليق