القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

الحلقه الثامنة والتاسعه رواية ملاك الاسد الكاتبة إسراء سعيد

 


الحلقه الثامنة والتاسعه

رواية ملاك الاسد 

الكاتبة إسراء سعيد 

.... 

لست بخير لكنني احاول استعادة روحي الضائعة! 

........ 

عند علي و ملاك 

اسماء اودعت ملاك بعد ما اطمأنت عليها وذهبت و تركتة 

اسماء  فونها بيرن / ام اسماء:  انتى فين 

اسماء:  عند حنان و فاطمه 

الام:  تجيلي حالأ اسماء :  تمام 

اسماء طلعت فونها و حكت كل شئ لي فاطمه 

فاطمه / اسماء استعدي لي اللي جاي مش سهل 

اسماء / انا لما رحت لي عز في الشركة قالي ان فية شركات المالك فتحت جديد وهو قالي هنضرب فيها 

فاطمه / طب و ملاك اسماء:  فرصة كويسة ليها طبعا 

فاطمه / لا اهلها يابنتي لزم تختفي شويه 

اسماء / لا اسمعي 

فلاش•••••

اسماء: ماما انا ريحه الشركة عند عز 

الام.............................. 

عند عز في الشركة 

دخلت اسماء غرفة عز قبل ان تترك الباب 

اسماء / وحشتني يا زميكس 

عز / يابنتى الف مرة اقولك اهجمي عليا برحة 

اسماء بضحك أنت هحتمل فيها مدير بلا نيلة 

عز / بت بت احترميني هنا في الشغل حاجه تانية تمام لزم نفصل 

اسماء بضحك نفصيل قميص و بنتيلون هيهيهي

عز / اطلعي برة ابت 

اسماء بجدية / عز ممكن طلب 

عز/ أمري 

حكت اسماء كل شيء يخص ملاك 

اسماء / هتساعدني 

عز / اتنهد تمام هخليها تشتغل في شركة واحد صحبي و امان جدأ انا بثق فية 

اسماء / شكرا يا زيزو 

عز / احم طب يلا عشان اضربك 

اسماء بصدمة اية / عز بضحك هااضربگ ازاى تشتغلي 

باااك

••••••••••••••

- أنت لا تعرف معنى أن تكون ذاك الشخص الذي يتجاوز كل ما حوله بصمت تام وبكل هدوء حتى تعتقد عندما تراه أنه لم يتعثر يوماً ولم يسقط 🦋•

في منزل علي.... 

ملاك بعد ذهاب اسماء 

علي / تحبي تتمشي شويه بي العربية تغيري جو شويه 

ملاك / شكرا بس تعبتك معايا... 

علي / اولأ بطلي اسفة و شكرا اللي من ساعة ما شفتيني وانتى بتقليهم 

ملاك بأبتسامة / حاضر 

علي / نتمشي و تحكيلي عنك شويه 

ملاك / تمام.. الله دي شكلها هتمطر وقفذت مرتين و سقفت بأديها 

علي وقد اتفجأ من طفولتها / انتى قلتيلي انتى كام سنه 

ملاك بضحك/ 19..... 

علي / طب يلا 

ملاك بفرحة بسيطة رغم الحزن اللي جواة / اوك 

استعد علي لي الانطلاق ملاك بس كدة خطر يعنى هما زمنهم... 

علي / انتى في امان معايا كمان احنا ممكن نسافر اسكندريه أسبوعين 

ملاك / بلاش ارجوك اهلي دول زرعة شطانية 

علي / خلاص متخفيش هنتمشي في الحديقه االي حمب البيت 

ملاك اوك يبقا بلاش العربية 

( ملاك مش مطمنة مع علي رغم مساعدتة ليها) 

علي تمام / 

ذهبو كي يتمشو قليل و ملاك روت لية كل ما حدث لها و انها في جامعة و ليست طالبة 

علي بنظرة حزينه / لي مهربتيش من الاول 

ملاك / ادم مكنش ينفع خالص اسيبة 

و فجاه السماء تمطر عليها 

♕♡سابكي في المطر حيث لا يرأني احد🌧 ! ♕♡

بدات ملاك تلف حولها بي ابتسامة امل وتلعب مع قطرات المطر كانها طلفة والمطر يدغدغ معدتها وتحس بداخلها انها گ الفراشة🦋. 

علي بأبتسامة / هو لسة في كدة 

..............  

في منزل طارق 

اسر /  يعنى اية مش لقينها ازاي البت دى حد ساندها 

طارق / انا بغلت خلاص 

اسر/ بس لسة معداش 24 ساعة

طارق / انت غبي ازاى استني اتسرفت 

فوزية / لا عرفت تربي اهي هربت مع حببها و الله اعلم بقا اية كان 

طارق / ولا كلمة يا امي ملاك متكسرنيش مهما حصل

  سعاد / انت كمان بتتعصب علي امك دة بدل ما كنت تربي بنتك وفي ثواني تلقت صفعة من طارق

الكل بصدمة / اهدا مش كدا

اسر/ هقتلها هقتلها والله ما هرحمها 

احمد/ انا قلبت عليها الدنيا مش لقيها 

طارق بستهذاء / مستشفى ابوك دي اية اللي فيها كاميرات و البت اختفت ولا ليها اثر 

وانت كنت فين يا احمد 

احمد بتوتر بعض الشئ/(احمم كانت فاطمه بتعطلة ياحج😂) 

و بعد عددت ايام علي اختفاء. ملاك و مشاكل تحدث مع اسماء و امها بسبب ان امها عايزة تجوزها. لي عز ابن خالختها 

الحلقة الجاية هنعرف الموضوع ده 

خلصت الحلقة🖤🖤🖤🖤 

قرأة ممتعة 

الكاتبة إسراء سعيد ❤✍️

التفاعل يا بنات ✨ 😘


الحلقة التاسعة 🖤🖤


رواية ملاك الاسد❤🌠


الكاتبة إسراء سعيد 🖤✍️


‏" النَّفس تَمِيل لِمن يُعطي أدق تَفاصِيلها الإهتمام ".


••••••••••


بعد ما ملاك خلصت لعب تحت المطر ظل

علي/

ينظر الية كم جميلة عندما تبكى گ الطفله و فرحانة گ الطفله الفرحانة بلعبة جديدة او فرحة العيد بنسبة لي الطفل كم تشبه الملأكة عندما تنام و ضحكت عيونها التي لم اراي بحياتي صفاء مثل هذا اللون كم تعذبت ايتها الملاك 

•••••••••

ملاك بضحك / حمم مش يلاا لحسن العتسس بيبدأ عندي بدرى

على/ بضحك طب يلا و خدي الچاكيت هتبردي 


ملاك بضحك/ لا اعم عايزا انام 

على / مشبعتيش نوم 

ملاك / هو انا نمت ياالهوى انا كان عندي سخونية اكيد خرفت يا شماتة ابلة فاظة فيا 

علي وقد نفجر ضحك/ انتي كارثة 

ملاك / كارثى وتيربزا نهيهيهبهي 

علي / وقد اختفت ابتسامته 

ملاك احم معلش مبعرفش اسكت 

علي لا رد.......... 

مشيت ملاك الاول وعلي ابتسم علي شقوتها 

علي في نفسه / شقية جداا 

••••••---•••••


إن كانت معرفتي تؤلمَ احد ف ليتركنيّ وآنا حقاً ٱعتذر ..!


في منزل فاطمه 


فاطمه وهي داخلة الشقه/ احناااان انتي يبت 

حنان من المطبخ /في المطبخ يا بطة 

فاطمه / استر يارب هنموت منفجريين

( كانت تقلد محمد هنيدى في فيلم فول الصيني العظيم😂) 


حنان / بصي انا عملت حتة اكله 

فاطمه / كل من عندنا و مستشفي الكلب جمبنا 

حنان/ بس غريبة اووى المكرونة دي مش نضيفة اغسل فيها تنزل بتاع ابيض اغسل اغسل وبردو 

فاطمه / فتحت فمها من الصدمة 

حنان / هحط الاكل بقا عشان ناكل 

فاطمه بسرخة / ععععع استنى عنندك قلتي عملتى اي في المكرونة ااه عذرأ دي بقت عجين المعركونة هتشلللل ااااه 

حنان ببرأة / ااه ولسة الفراخ في الفرن و صنية البطاطس في الميكرويف 

فاطمه بيبؤس / ولوت فمها مين بس قالك ادخلي العبي في المطبخ.. 

حنان / ٠والله انا لقيت نفسي زهقانة البت اسماء جاية تتغدا معانة ف... 

فاطمه بصدمة / اسماء ههههع وبتعملي الاكل بنفسك 

انا غير مسؤل هاا 

حنان / اسمالله عليا انا ست بيت شاطرة اماماععع 

حنان بتشمشم بعد ما اطلقت عليها انها ست بيت شاطرة 

حنان طلعت تجري صنية البطاطس ععععع

فاطمه بضحك/ ههههههههع ابقا قابلني ياربي خيارة ولا جزرة في البيت دا الواحد جعان 

جرز الباب رن / فاطمه ايواا ياض 

اسماء بترن الجرز بجنان / كانت تقلد تتح في خبط الباب 

فاطمه / ايوا ياض اسماء البت اللي جوة عاملة اية اسماء شمت الريحة اعععععع عاملة حريقة اوعي اوعي 

فاطمه بضحك / اهو جالك اللي مبيرحمش وهيلم علينا العماره يارب ارعرف اسلك شعرك يا حنان من ايد اسماء اااميين...... 

فاطمه و هي داخلة تشمر يدها استعدادأ لي الخناقة فاطمه / لم علينا عبيدك يارب 😂

٠••••••----•••••••

في شركه عز 

............. 

عندما يوحد الف نجم في السماء يضيئ الارض بأكملها قمر واحد 🌕✨

................. 


عز/ انت فين يا زفت وحشني ياض اول ما تنزل متجيش 

كنان/ منتا عارف الدنيا كانت بايظة ازاى 

عز/ الاسد استغنى خلاص 

كنان / ومن امتى دة لا طبعا 

عز / قدامك كتير 

كنان / لا خلاص انا قربت اهو 

عز طب تمام 

............... 

في بيت علي 

ملاك/ مسا مسا ارؤف وفاء بضحك يا بنتي بتفكريني بي سلين كانت لمضة كدا و شقية 

ملاك / مين سيلين دى 

علي / اختى بس ماتت 

ملاك /بأسف ربنا يرحمها 

هاتف علي بيرن علي/ الو: 

علي الجه الاخري / فين ال..... 

على بضحك يابنتى احنا بنهرب بضاعة اي ياربي الشله المجنونة دى 

اسماء / بضحك بعض الشئ البضاعة معايا و الفلوس كمان 

علي ٠٠/ هههههه 

اسماء / يعم بوظت الخطة عشان منتقفش 

علي / يعنى مكلف نفسي و اديتك فون تيتة عشان تكلمى ملاك برحتك لانهم اكيد مرقبين الخطوط 

اسماء٠/ بأحراج احمم مكنتش... 


هي فين 

علي /البضاعة اسماء : هههههه لا ملاك 

طب..... 

على/ ملاك خدي كلمي... 

ملاك فرحة / وحشتييني يا ذوبيدة 

علي و وفاء بضحك مجنونة يخرابيت كدا 

وفاء بشبه علي النظرة دى 

علي.......... 

علي الجة الاخرى 

اسماء / عامله ايه طمنين كويسة 

ملاك / الحمدلله بخير 

اسماء / عز كلمنى و كان عايزك تروحيلو الشركة 

ملاك / ازاى يعنى.. 

اسماء/ هتلاقي عربية مستنياكي هتوصلك وتجيبك 

ملاك ٠/ اسماء خايفة متوترة اااه مش عارفه 

اسماء / لا اجمدي كدا و جهزى نفسك 

ملاك طب تمام سلاموز ياسطا

••••••-••-••


في منزل ملاك 


سعاد عمت ملاك / اختك لوت دراع ابوك و كسرتكو 

اسر / هجبها هي هتروح فين وهكسرها وهكسر الدنيا عليها بس القيها 

سعاد / احمد كان هيريحنا منها 

اسر / هيحصل قريب 

كان يستمع لمهم طارق 

طارق دخل اوضة ملاك / كدا توجعي قلبي كان معاكي حق ارجعي ارجعي بس اموتك انا بس متقعيش تحت اديهم قتله امك هيعملو انتى فيكي اية يا ملاك انا السبب في كل دة 

فلاش... 

هدي / سعاد انا معنديش فكرة ملاك فين فين بنتى اية عملتوة فيها 

سعاد / بنتك انتى اللي هربتيهة وانا مش هسكتلك علي كدا

هدي / انا معرفش انا هبلغ عنكو واخد بنتى انتو وحوش عملتو فيه اي و جاية كمان تسأليني والله لبلغ عنك لا وكمان بتتهجمي عليا انا هكلم ابن اختي اسلام يجي وياخد حقي و حق بنتك 

سعاد / هه اه اللي لسة في كلية الشرطه 

هدى / لا اتخرج و مشاءالله ظابط ناجح و معاه رتبة 

سعاد / انتى اللي هربيتى البت اقسم دة رأيهم بس لو مضيتي علي الورقة دي كله هيبقا تمام و محدش هيقدر يقرب لي ملاك... 

امسكت هدى الورقة وانصدمت ان طارق كاتب نص الميراث بأسم هدي و ملاك و ادم 

هدى بصدمة/ تنازل.... 

سعاد / ايوا ولو مضيتي هتعيشة في سلام 

هدى / دة في احلامك مستحيل انا هسجنك هوديكي في داهية لزم طارق يعرف 

ذهبت هدى نحيت الهاتف كي تبلغ طارق.. 

سعاد /هجمت علي هدى بضربة مبرحة في رأسها بعصا من الخشب... 

علي الجه الاخري / طارق علي الهاتف.... 

سمع صريخ هدى و تنطق اسم سسعاد بننتي.. 

طارق اتصدم واتشنج كل جسمة بأن اختة السبب في اختفاء ملاك او السبب اللي خلة صوت هدي يكون مش طبيعي 

...... 

في منزل الاسد 

• ❥ثقتي بنفسي ليس لها حدودوشخصيتي من قوتها تركع لها الأسود ♕♡


الاسد / حضرت الفريق اللي هيبقا معانا في العمل 

يزن / بكرة هنختار بقيت الناس اللي قدمة علي الوظيف 

الاسد / مش شايف شغلك بسرعه لية 

يزن/ عشان حضرتك امرت بان كل حاجه لزم تكون طبيعي 

اسد/ بقتناع وفخر تمام عمر فين.. 

يزن / احمم معنديش فكرة 

اسد بضحكة جانبية / قلة يغير الملهي الليلي اللي بيسهر فية عشان هيدبس قريب 

يزن بصدمة و ضحك بنفس الوقت / تمام 

اسد اتجاة االي غرفته كي ينام ويستعد لي اول يوم بشركة.... 

يزن / بيعرف كل حاجه ازاى دة مخاوى لاء مظنش دة الشيطان يخاف منة 

........... 

خلصة الحلقة 🖤🖤🖤

الكاتبة إسراء سعيد❤🌹

رأيكو في حلقة النهارده ✨

تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close