الحلقه الثامنة والتاسعه
رواية ملاك الاسد
الكاتبة إسراء سعيد
....
لست بخير لكنني احاول استعادة روحي الضائعة!
........
عند علي و ملاك
اسماء اودعت ملاك بعد ما اطمأنت عليها وذهبت و تركتة
اسماء فونها بيرن / ام اسماء: انتى فين
اسماء: عند حنان و فاطمه
الام: تجيلي حالأ اسماء : تمام
اسماء طلعت فونها و حكت كل شئ لي فاطمه
فاطمه / اسماء استعدي لي اللي جاي مش سهل
اسماء / انا لما رحت لي عز في الشركة قالي ان فية شركات المالك فتحت جديد وهو قالي هنضرب فيها
فاطمه / طب و ملاك اسماء: فرصة كويسة ليها طبعا
فاطمه / لا اهلها يابنتي لزم تختفي شويه
اسماء / لا اسمعي
فلاش•••••
اسماء: ماما انا ريحه الشركة عند عز
الام..............................
عند عز في الشركة
دخلت اسماء غرفة عز قبل ان تترك الباب
اسماء / وحشتني يا زميكس
عز / يابنتى الف مرة اقولك اهجمي عليا برحة
اسماء بضحك أنت هحتمل فيها مدير بلا نيلة
عز / بت بت احترميني هنا في الشغل حاجه تانية تمام لزم نفصل
اسماء بضحك نفصيل قميص و بنتيلون هيهيهي
عز / اطلعي برة ابت
اسماء بجدية / عز ممكن طلب
عز/ أمري
حكت اسماء كل شيء يخص ملاك
اسماء / هتساعدني
عز / اتنهد تمام هخليها تشتغل في شركة واحد صحبي و امان جدأ انا بثق فية
اسماء / شكرا يا زيزو
عز / احم طب يلا عشان اضربك
اسماء بصدمة اية / عز بضحك هااضربگ ازاى تشتغلي
باااك
••••••••••••••
- أنت لا تعرف معنى أن تكون ذاك الشخص الذي يتجاوز كل ما حوله بصمت تام وبكل هدوء حتى تعتقد عندما تراه أنه لم يتعثر يوماً ولم يسقط 🦋•
في منزل علي....
ملاك بعد ذهاب اسماء
علي / تحبي تتمشي شويه بي العربية تغيري جو شويه
ملاك / شكرا بس تعبتك معايا...
علي / اولأ بطلي اسفة و شكرا اللي من ساعة ما شفتيني وانتى بتقليهم
ملاك بأبتسامة / حاضر
علي / نتمشي و تحكيلي عنك شويه
ملاك / تمام.. الله دي شكلها هتمطر وقفذت مرتين و سقفت بأديها
علي وقد اتفجأ من طفولتها / انتى قلتيلي انتى كام سنه
ملاك بضحك/ 19.....
علي / طب يلا
ملاك بفرحة بسيطة رغم الحزن اللي جواة / اوك
استعد علي لي الانطلاق ملاك بس كدة خطر يعنى هما زمنهم...
علي / انتى في امان معايا كمان احنا ممكن نسافر اسكندريه أسبوعين
ملاك / بلاش ارجوك اهلي دول زرعة شطانية
علي / خلاص متخفيش هنتمشي في الحديقه االي حمب البيت
ملاك اوك يبقا بلاش العربية
( ملاك مش مطمنة مع علي رغم مساعدتة ليها)
علي تمام /
ذهبو كي يتمشو قليل و ملاك روت لية كل ما حدث لها و انها في جامعة و ليست طالبة
علي بنظرة حزينه / لي مهربتيش من الاول
ملاك / ادم مكنش ينفع خالص اسيبة
و فجاه السماء تمطر عليها
♕♡سابكي في المطر حيث لا يرأني احد🌧 ! ♕♡
بدات ملاك تلف حولها بي ابتسامة امل وتلعب مع قطرات المطر كانها طلفة والمطر يدغدغ معدتها وتحس بداخلها انها گ الفراشة🦋.
علي بأبتسامة / هو لسة في كدة
..............
في منزل طارق
اسر / يعنى اية مش لقينها ازاي البت دى حد ساندها
طارق / انا بغلت خلاص
اسر/ بس لسة معداش 24 ساعة
طارق / انت غبي ازاى استني اتسرفت
فوزية / لا عرفت تربي اهي هربت مع حببها و الله اعلم بقا اية كان
طارق / ولا كلمة يا امي ملاك متكسرنيش مهما حصل
سعاد / انت كمان بتتعصب علي امك دة بدل ما كنت تربي بنتك وفي ثواني تلقت صفعة من طارق
الكل بصدمة / اهدا مش كدا
اسر/ هقتلها هقتلها والله ما هرحمها
احمد/ انا قلبت عليها الدنيا مش لقيها
طارق بستهذاء / مستشفى ابوك دي اية اللي فيها كاميرات و البت اختفت ولا ليها اثر
وانت كنت فين يا احمد
احمد بتوتر بعض الشئ/(احمم كانت فاطمه بتعطلة ياحج😂)
و بعد عددت ايام علي اختفاء. ملاك و مشاكل تحدث مع اسماء و امها بسبب ان امها عايزة تجوزها. لي عز ابن خالختها
الحلقة الجاية هنعرف الموضوع ده
خلصت الحلقة🖤🖤🖤🖤
قرأة ممتعة
الكاتبة إسراء سعيد ❤✍️
التفاعل يا بنات ✨ 😘
الحلقة التاسعة 🖤🖤
رواية ملاك الاسد❤🌠
الكاتبة إسراء سعيد 🖤✍️
" النَّفس تَمِيل لِمن يُعطي أدق تَفاصِيلها الإهتمام ".
••••••••••
بعد ما ملاك خلصت لعب تحت المطر ظل
علي/
ينظر الية كم جميلة عندما تبكى گ الطفله و فرحانة گ الطفله الفرحانة بلعبة جديدة او فرحة العيد بنسبة لي الطفل كم تشبه الملأكة عندما تنام و ضحكت عيونها التي لم اراي بحياتي صفاء مثل هذا اللون كم تعذبت ايتها الملاك
•••••••••
ملاك بضحك / حمم مش يلاا لحسن العتسس بيبدأ عندي بدرى
على/ بضحك طب يلا و خدي الچاكيت هتبردي
ملاك بضحك/ لا اعم عايزا انام
على / مشبعتيش نوم
ملاك / هو انا نمت ياالهوى انا كان عندي سخونية اكيد خرفت يا شماتة ابلة فاظة فيا
علي وقد نفجر ضحك/ انتي كارثة
ملاك / كارثى وتيربزا نهيهيهبهي
علي / وقد اختفت ابتسامته
ملاك احم معلش مبعرفش اسكت
علي لا رد..........
مشيت ملاك الاول وعلي ابتسم علي شقوتها
علي في نفسه / شقية جداا
••••••---•••••
إن كانت معرفتي تؤلمَ احد ف ليتركنيّ وآنا حقاً ٱعتذر ..!
في منزل فاطمه
فاطمه وهي داخلة الشقه/ احناااان انتي يبت
حنان من المطبخ /في المطبخ يا بطة
فاطمه / استر يارب هنموت منفجريين
( كانت تقلد محمد هنيدى في فيلم فول الصيني العظيم😂)
حنان / بصي انا عملت حتة اكله
فاطمه / كل من عندنا و مستشفي الكلب جمبنا
حنان/ بس غريبة اووى المكرونة دي مش نضيفة اغسل فيها تنزل بتاع ابيض اغسل اغسل وبردو
فاطمه / فتحت فمها من الصدمة
حنان / هحط الاكل بقا عشان ناكل
فاطمه بسرخة / ععععع استنى عنندك قلتي عملتى اي في المكرونة ااه عذرأ دي بقت عجين المعركونة هتشلللل ااااه
حنان ببرأة / ااه ولسة الفراخ في الفرن و صنية البطاطس في الميكرويف
فاطمه بيبؤس / ولوت فمها مين بس قالك ادخلي العبي في المطبخ..
حنان / ٠والله انا لقيت نفسي زهقانة البت اسماء جاية تتغدا معانة ف...
فاطمه بصدمة / اسماء ههههع وبتعملي الاكل بنفسك
انا غير مسؤل هاا
حنان / اسمالله عليا انا ست بيت شاطرة اماماععع
حنان بتشمشم بعد ما اطلقت عليها انها ست بيت شاطرة
حنان طلعت تجري صنية البطاطس ععععع
فاطمه بضحك/ ههههههههع ابقا قابلني ياربي خيارة ولا جزرة في البيت دا الواحد جعان
جرز الباب رن / فاطمه ايواا ياض
اسماء بترن الجرز بجنان / كانت تقلد تتح في خبط الباب
فاطمه / ايوا ياض اسماء البت اللي جوة عاملة اية اسماء شمت الريحة اعععععع عاملة حريقة اوعي اوعي
فاطمه بضحك / اهو جالك اللي مبيرحمش وهيلم علينا العماره يارب ارعرف اسلك شعرك يا حنان من ايد اسماء اااميين......
فاطمه و هي داخلة تشمر يدها استعدادأ لي الخناقة فاطمه / لم علينا عبيدك يارب 😂
٠••••••----•••••••
في شركه عز
.............
عندما يوحد الف نجم في السماء يضيئ الارض بأكملها قمر واحد 🌕✨
.................
عز/ انت فين يا زفت وحشني ياض اول ما تنزل متجيش
كنان/ منتا عارف الدنيا كانت بايظة ازاى
عز/ الاسد استغنى خلاص
كنان / ومن امتى دة لا طبعا
عز / قدامك كتير
كنان / لا خلاص انا قربت اهو
عز طب تمام
...............
في بيت علي
ملاك/ مسا مسا ارؤف وفاء بضحك يا بنتي بتفكريني بي سلين كانت لمضة كدا و شقية
ملاك / مين سيلين دى
علي / اختى بس ماتت
ملاك /بأسف ربنا يرحمها
هاتف علي بيرن علي/ الو:
علي الجه الاخري / فين ال.....
على بضحك يابنتى احنا بنهرب بضاعة اي ياربي الشله المجنونة دى
اسماء / بضحك بعض الشئ البضاعة معايا و الفلوس كمان
علي ٠٠/ هههههه
اسماء / يعم بوظت الخطة عشان منتقفش
علي / يعنى مكلف نفسي و اديتك فون تيتة عشان تكلمى ملاك برحتك لانهم اكيد مرقبين الخطوط
اسماء٠/ بأحراج احمم مكنتش...
هي فين
علي /البضاعة اسماء : هههههه لا ملاك
طب.....
على/ ملاك خدي كلمي...
ملاك فرحة / وحشتييني يا ذوبيدة
علي و وفاء بضحك مجنونة يخرابيت كدا
وفاء بشبه علي النظرة دى
علي..........
علي الجة الاخرى
اسماء / عامله ايه طمنين كويسة
ملاك / الحمدلله بخير
اسماء / عز كلمنى و كان عايزك تروحيلو الشركة
ملاك / ازاى يعنى..
اسماء/ هتلاقي عربية مستنياكي هتوصلك وتجيبك
ملاك ٠/ اسماء خايفة متوترة اااه مش عارفه
اسماء / لا اجمدي كدا و جهزى نفسك
ملاك طب تمام سلاموز ياسطا
••••••-••-••
في منزل ملاك
سعاد عمت ملاك / اختك لوت دراع ابوك و كسرتكو
اسر / هجبها هي هتروح فين وهكسرها وهكسر الدنيا عليها بس القيها
سعاد / احمد كان هيريحنا منها
اسر / هيحصل قريب
كان يستمع لمهم طارق
طارق دخل اوضة ملاك / كدا توجعي قلبي كان معاكي حق ارجعي ارجعي بس اموتك انا بس متقعيش تحت اديهم قتله امك هيعملو انتى فيكي اية يا ملاك انا السبب في كل دة
فلاش...
هدي / سعاد انا معنديش فكرة ملاك فين فين بنتى اية عملتوة فيها
سعاد / بنتك انتى اللي هربتيهة وانا مش هسكتلك علي كدا
هدي / انا معرفش انا هبلغ عنكو واخد بنتى انتو وحوش عملتو فيه اي و جاية كمان تسأليني والله لبلغ عنك لا وكمان بتتهجمي عليا انا هكلم ابن اختي اسلام يجي وياخد حقي و حق بنتك
سعاد / هه اه اللي لسة في كلية الشرطه
هدى / لا اتخرج و مشاءالله ظابط ناجح و معاه رتبة
سعاد / انتى اللي هربيتى البت اقسم دة رأيهم بس لو مضيتي علي الورقة دي كله هيبقا تمام و محدش هيقدر يقرب لي ملاك...
امسكت هدى الورقة وانصدمت ان طارق كاتب نص الميراث بأسم هدي و ملاك و ادم
هدى بصدمة/ تنازل....
سعاد / ايوا ولو مضيتي هتعيشة في سلام
هدى / دة في احلامك مستحيل انا هسجنك هوديكي في داهية لزم طارق يعرف
ذهبت هدى نحيت الهاتف كي تبلغ طارق..
سعاد /هجمت علي هدى بضربة مبرحة في رأسها بعصا من الخشب...
علي الجه الاخري / طارق علي الهاتف....
سمع صريخ هدى و تنطق اسم سسعاد بننتي..
طارق اتصدم واتشنج كل جسمة بأن اختة السبب في اختفاء ملاك او السبب اللي خلة صوت هدي يكون مش طبيعي
......
في منزل الاسد
• ❥ثقتي بنفسي ليس لها حدودوشخصيتي من قوتها تركع لها الأسود ♕♡
الاسد / حضرت الفريق اللي هيبقا معانا في العمل
يزن / بكرة هنختار بقيت الناس اللي قدمة علي الوظيف
الاسد / مش شايف شغلك بسرعه لية
يزن/ عشان حضرتك امرت بان كل حاجه لزم تكون طبيعي
اسد/ بقتناع وفخر تمام عمر فين..
يزن / احمم معنديش فكرة
اسد بضحكة جانبية / قلة يغير الملهي الليلي اللي بيسهر فية عشان هيدبس قريب
يزن بصدمة و ضحك بنفس الوقت / تمام
اسد اتجاة االي غرفته كي ينام ويستعد لي اول يوم بشركة....
يزن / بيعرف كل حاجه ازاى دة مخاوى لاء مظنش دة الشيطان يخاف منة
...........
خلصة الحلقة 🖤🖤🖤
الكاتبة إسراء سعيد❤🌹
رأيكو في حلقة النهارده ✨
تعليقات
إرسال تعليق