اسكريبت كامل
أحببت برائتها
من البارت الاول حتي الاخير
Part 1________
عاااااااااااااااااااااااااا الحقوناي هياكلني عاااااااااا الكلب هياكلني ي ماماااا الحقوناااي وبتجري
يوسف شافها من بعيد وطلع يجري عليها يلحقها وحدف طوبه عليه والكلب طلع يجري
((اعرفكم الهبله اللي بتجري وتعيط دي شهد بنت ف ال 25 طويله وبشرتها خمريه عنيها سوده شعرها اسود طويل
يوسف ابن عم شهد كان معدي صدفه وشافها))
شهد كانت قاعده علي الارض وبتعيط وبترتعش
يوسف/اهدي متخافيش محصلش حاجه خلاص
شهد قامت فجأه وحضنته كان هياكلني انا خايفه بالله متسبنيش لوحدي لسه هطلعها من حضنه قلم ثلاثي الابعاد نزل علي وشه
إسراء /يعني سبتني ومشيت عشان دي بتخوني ي يوسف وسابتو ومشت
((اسراء خطيبت يوسف ويوسف بيحبها جدا هنتعرف عليها بعدين ))
يوسف/استني والله انتي فاهمه غلط وبيبص ل شهد بعصبيه
شهد بعياط والله انا مكنش قصدي انا... انا.. كنت..
يوسف قاطعها انا غلطان اني لحقتك وساعدتك انتي واحده مريضه مبسوطه كدا لما وقعتي بينا صح اكيد شوفتيها جايه علينا عشان كدا حضنتيني مش كدا وبعدين بصلها بصه هي مفهمتش معناها...
شهد بصدمه وعياط انا والله مكنتش اقصد انا بس كنت كنت خايفه انت عارف اني بخاف من الكلاب وبعدين انا كنت.. كنت.. هعرف منين انك هتلحقني
وسابتو وجت تمشي ازازه دخلت ف رجلها
هو كان عاطيها ضهرو وكان هيمشي سمعها بتصوت
يوسف وهو عاطيها ظهرو دا فيلم جديد ولا ايه وبيدير وشر لقاها قاعده علي الارض وماسكه رجلها وايديها التانيه بتكتم بيها صوت شهقاتها
يوسف بخضه وخوف واضح علي وشو ورايح يشيل الازاز من رجلها..
شهد بعياط والله مكنش قصدي حاجه انت ليه مش مصدقني..
يوسف/هش مش وقتو الكلام دا ولسه هيطلع الازازه شهد صوتت
يوسف/اهدي وفضل يكلمها وهي مركزه معاه وبعدين طلع الازازه وهي محستش بيها غير ف الاخر
_طلع منديل وراح رابط بيها رجلها وسندها
_يلا عشان اوصلك
شهد بصوت مهزوز شكرا انا هتصرف روح انت شوف اسراء وفهمها ان اللي هي شافتو غلط
يوسف وهو بيحط ايدو علي راسو انا ازاي نسيت اسراء اخلصي عشان اوصلك واروح اصالحها انجزي
شهد طلعت وفضلت ساكته ويوسف كان سايق وساكت هو كمان.
_______
ف مكان تاني.....
اسراء بتكلم حد علي الفون / هههههه ضربتو حتت قلم ولسه اللي جاي تقيل....
نرجع ليوسف وشهد
شهد وصلت ونزلت ولسه ماشيه
يوسف/ شهد استني........
مبدايا كدا كل سنه وانتو طيبين مكنتش هنزل بارت النهارده والله بس سهرت عشان اكتبو اه
ف انتو خليكو جدعان واتفاعلو امييين 👀
انا هسمي الاسكريبت احببت براءتها❤️
اسكريت
أحببت برائتها💙_____
Part 2
يوسف/ شهد استني
شهد بصتلو ودموعها علي خدها / نعم
يوسف/ اول م تطلعي تغيري علي الجرح عشان ميلتهبش ماشي وبعدين بصلها بصه غريبه هي مفهمتهاش
شهد هزت راسها ومشت من غير كلام
يوسف/ نفسي افهم انتي ازاي بتباني بريئه كدا ي تري انتي ايه حكايتك
انا لازم اروح لاسراء
عند اسراء.....
انا كل م الاقي فرصه اهينه فيها ههينو ي بابي كلو عشان خاطرك فاكرني بحبو الغبي لكن انا لا بحبو ولا نيله كل ما ف الموضوع ان هو شاب غني اي واحده بتتمناه هاخد فلوسو ونهرب انا وانت انا مسحتيل اتجوز...
ثواني ي بابي الباب بيخبط هشوف مين بيخبط
اسراء / ايه دا يوسف
يوسف كان واقف ومعاه بوكيه ورد / علفكره بقي انتي ظالماني ومع ذلك انا جاي اصالحك
اسراء / والله يعني اشوفك بتحضن شهد بتاع دي واسكت
يوسف/ والله هي اللي حضنتني فجأه كانت خايفه انتي عارفه اني بحبك انتي ف فكيها بقي
اسراء بتمثيل/ خلاص انا مسامحاك بس انا بغير عليك حتي من بنت عمك دي
يوسف/ خلاص بقي فكينا منها بقي
انا همشي بقي عشان الوقت اتاخر
اسراء بتثميل انا اسفه عشان ضربتك بالقلم
يوسف لا انا زعلان صالحيني
اسراء تصدق بالله انا غلطانه اني بصالحك
يلا من هنا انا عاوزه انام
يوسف/ براحه متزقيش طاب يلا باي ي روحي
عند شهد / طلعت وغيرت وطهرت الجرح
وبعدين نامت علي السرير وفضلت باصه للسقف وعماله تفكر ف كلام يوسف
شهد/ لو افهم بس انا عملت ايه عشان بتتعامل معايا كدا ي يوسف وبعدين فضلت تفتكر لما كانو مع بعض ف الجامعه وازاي كانو اصحاب
شهد لنفسها/ انا لازم اسالو هو متغير معايا كدا ليه وليه قال عليا اني واحده مريضه.
ونامت من كتر التفكير
تاني يوم.....
شهد صحت ولبست بنطلون جينز وشميز ابيض وشوز ابيض وعملت شعرها ديل حصان ونزلت تفطر
شهد/ صباح الخير علي احلي بابا وماما ف الدنيا دي
ابو شهد/ صباح الجمال تعالي يلا افطري بسرعه عشان لو دخلتي الشركه بعدي هخصملك يومين انا بقولك اهو
شهد/ علفكره بقي انت اب مش جدع
سالم(ابو شهد)/ هيبقو 3
شهد/ وعلي ايه انا همشي بكرامتي احسن وعملت ساندويتش ومشت ركبت عربيتها وراحت الشركه
عند يوسف صحي من النوم لبس بدله وعمل شعرو استشوار ولبس ساعته وجزمته وبرفانتك وحركاتك ايوسف (( معلش ي جدعان سرحت شويه))
يوسف نزل يفطر
يوسف/ صباح الخير
ام يوسف/ صباح النور
ابو يوسف بصلو ومردش ويوسف ادايق
يوسف/ انت هتفضل مقاطعني كتير كدا ي والدي
ابو يوسف/ لما تسيب البنت اللي اسمها اسراء دي نبقي نتكلم غير كدا انت لا ابني ولا اعرفك
يوسف بعصبيه/ طب علفكره بقي انت ظالمها وهي طيبه جدا وبنت اخوك اللي انت طالع بيها السما دي مش ملاك زي م انت فاهم
ابو يوسف/ احترم نفسك اللي بتتكلم عنها دي تبقي بنت اخويا وانا اللي مربيها وبعدين م انتو متربيين سوا يعني انت تعرفها اكتر مني كمان ازاي تسمح لنفسك تقول عليها كدا
يوسف اتعصب ومشي من غير رد
لبس يوسف النظارة بتاعتو وركب عربيتو وساقها وراح الشركه
بعد وقت....
عند الشركه
شهد ويوسف كانو وصلو مع بعض
فضلو هم الاتنين باصين لبعض شويه
شهد/ صباح الخير
يوسف بصلها بغضب ومردش وسابها ومشي
شهد طلعت تمشي وراه عشان تشوف ماله اتكعبلت ووقعت علي الارض ورجلها بدات توجعها مكان م كانت متعوره
يوسف سمع صوت عياط بيبص وراه لقاها قاعده علي الارض ورجلها بتجيب دم
يوسف جري عليها
هو انتي مبتعرفيش تعملي حاجه صح ف حياتك ابدا انتي مش بتفهمي
شهد بعياط/ انا كنت جايه وراك اشوف مالك متعصب ليه
يوسف/ وانتي مالك متزفت ولا متنيل علي عيني وبعدين انا مش قولتلك اول م تروحي تغيري علي الجرح وتطهريه ولا انتي مش بتسمعي الكلام
شهد/ والله انا... انا عملت زي م قولتلي بس هي بتوجعني
يوسف باااس خلاص بطلي عياط وجه يسندها عشان تقوم صرخت من وجع رجلها
يوسف/ طب طالما رجلك لسه بتوجعك جيتي ليه هااا جيتي ليه الشركه
شهد/ طب م انت عارف اني مش بعرف اقعد ف البيت ومقدرش اغيب من شغلي
انا بقيت كويسه خلاص وجت تمشي علي رجلها صرخت تاني من الألم
لقت يوسف مره واحده بيشلها
شهد بخضه ووشها قلب الوان
نزلني انت بتعمل ايه مينفعش كدا ي يوسف
يوسف/هشششش تعرفي تسكتي
شهد سكتت وفضلت بصالو وهو اخدها علي مكتبو وقعدها علي الكرسي
يوسف للسكرتاريه
هاتيلي علبه اسعافات اوليه بسرعه
السكرتاريه اتفضل ي يوسف باشا
يوسف مسك رجلها وعقملها الجرح فضلو ساكتين وشهد قطعت الصمت دا وقالت:
شكرا
يوسف/ علي ايه
شهد /علي انك دايما بتساعدني وشهم معايا وان انا هبله وانت دايما مضطر تشيل مسؤليتي
يوسف/....
شهد/ انا ينفع اسالك سؤال
يوسف/ أسالي
شهد/ هو انت ليه بقيت بتعاملني كدا وليه قولت عليا مريضه امبارح
يوسف/ عشان...
السكرتاريه / يوسف بيه عاوزين حضرتك ضروري عشان في اجتماع مهم.
يوسف / نكمل كلامنا بعدين وسابها ومشي....
يتبع
بقلمي اسماء يحيي
هو انا لو طلبت منكم 1k كومنت يبقو كتير 🙂
اعتبرها عديتي طاب🙃❤️
حاولت أطول البارت اهو
جماعه التفاعل قل لربع البارت اللي فات انا او ملقتش تفاعل تلي البارت دا مش هكمل الاسكريبت انا اسفه 🙂💔
_______________
اسكريبت((احببت براءتها))_________
__________Part3________
يوسف/ نكمل كلامنا بعدين ومشي...
شهد/ استني طيب
يووه هو دا وقتو
وقامت مشت وخرجت راحت علي مكتبها
_____
عند يوسف بعد م خلص اجتماع....
معتز((صاحب يوسف))
عاش ليك ي برو نفسي ابقي زيك كدا انا نفسي اعرف انت بتقنعهم ازاي
يوسف بهزار/ ي ابني م قولتلك عمرك م هتبقي زي لان انا يوسف مش معتز هسيبك بقي عشان عندي شغل كتير اوي
معتز بصلو بصه حقد وهو ماشي/ وبعدين ضحك بخبث م انت فعلا مش معتز بكرا نشوف مين فين اللي هيضحك ي يوسف ومشي وهو ماشي لمح شهد كانت واقفه بتعمل قهوه
معتز/ صباحو ايه الاخبار ي جميل
شهد ابتسمت ابتسامه خفيفه/ صباح النور ي معتز اخبارك ايه
فضلو يتكلمو شويه ويضحكو يوسف لمحهم بيضحكو مع بعض كان مدايق
يوسف بصوت عالي شهد ممكن تيجي ثواني عشان عاوزك تساعديني ف حاجه
شهد/ اها طبعا انا جايه وراك اهو
يوسف /تمام وسابها ومشي
شهد/ بعد اذنك بقي ي معتز انت عارف بقي ميعرفوش يعملو حاجه من غيري ف الشركه دي
يوسف بصوت عالي/ ي شهددددد
شهد/ يختاااي باي ي معتز باي
شهد راحت وفضلت هي ويوسف شغالين اكتر من 3 ساعات
شهد/ يوسف انا بجد تعبت خلينا ناخد بريك وبعدين نكمل شغل
يوسف ببرود/ تمام
شهد/ احنا مكملناش كلامنا قبل م تروح الإجتماع علفكره
يوسف لسه هيتكلم لقي اسراء بترن عليه....
يوسف/ عن اذنك
شهد/ اوووف بقي ايه دا
اسراء/ يوسف انت وحشتني
يوسف/ وانتي كمان وحشتيني
فضلو يتكلمو شويه وبعدين يوسف قالها ان هو مضطر يقفل عشان عندو شغل كتير
يوسف رجع كمل شغل واسراء كمان رجعت تكمل شغل
يوسف رفع راسو لقاها نامت علي المكتب وشعرها نازل علي وشها
يوسف فضل يتامل ملامحها شويه افتكر الكلام اللي عرفو عنها شو قلب وراح يشيلها عشان ينيمها علي الكرسي اللي ف المكتب
يوسف شالها وحطها علي الكرسي وجه يقوم لقي شهد بتحضنو ومتبته فيه
لسه بيحاول يفك نفسو لقي سلمي صحت سلمي فضلت بصالو شويه ومتنحه وبعدين استوعبت الموقف راحت زقت يوسف بسرعه وقامت
سلمي انا اسفه والله انا انا معرفس انا نمت ازاي ولسه هتعيط(( مش بقولكم سلمي دي عبيطه ي جماعه وا لو حد قالها بخ هتعيط))
يوسف اهدي اهدي محصلش حاجه انتي تلاقيكي مرهقه شويه يلا عشان نروح ونكمل بكرا
شهد وهي باصه ف الارض /حاضر
واخدت حاجتها ومشت هي ويوسف
يوسف/ تعالي هوصلك انا
شهد بتفكير/ اممم ماشي
بس ممكن طلب صغنن
يوسف/ ايه
شهد/ عاوزه اروح ناكل ف المطعم اللي كنا بنروحو علطول ايام الجامعه عشان بصراحه جعانه
يوسف وهو بيحط ايدو ف شعرو بتفكير/ ماشي يلا بينا
راحو المطعم واكلو وفي واحد كان كل شويه يبص لشهد كل دا قدام يوسف اللي مراقب الوضع وماسك نفسو بالعافيه
وبعدين الشاب قام وراح خابط نفسه ف شهد وعمل نفسو هيقع وسند علي كتفها
شهد قامت مفزوعه ويوسف مسك الشاب دا وفضل يضرب فيه لحد م الناس حاشو يوسف عنو وشهد واقفه بتعيط
يوسف مسك شهد من ايديها وجرها وراه وهي مش عارفه تمشي من رجلها والوجع بيزيد اكتر
يوسف حس بيها بتتالم راح ومسح علي شعره بعصبيه
يوسف بعصبيه/ بطلي عياط مش كل حاجه تنزلي عياط فيها كدا
شهد /انا اسفه عشان انت اتخانقت بسببي
يوسف/ قولتلك ميت مره متتأسفيش علي حاجه مش كل حاجه عندك اسف وعياط دا واحد حيوان وكان لازم يتربي
شهد بصه ف الارض وساكته ويوسف باصصلها وبيفكر ازاي ممكن هي تبقي بريئة كدا وخبيثه ف نفس الوقت
يوسف يلا عشان نروح
وهم ف السكه يوسف وقف عند سوبر ماركت ودخل جاب حاجه من السوبر ماركت وخرج
يوسف وهو شايل شنطه هدايا ف ايدو وشهد باصه ف الارض ومش مركزه معاه
يوسف/ شهد
شهد/ نعم
يوسف/ بطلي ام الحركه دي وبصيلي لما اكلمك
شهد بصتلو/ نعم
يوسف اداها شنطه الهدايا
شهد/ ايه دا
يوسف/ صبرني ي رب افتحيها وشوفيها
فتحتها ولقتها مليانه شوكولاته
يوسف/ انا اسف عشان زعقتلك
شهد بضحكه وهي بتفتح شوكولاتايه / خلاص عفونا عنك بس متزعقليش تاني
يوسف/ ماشي ي ستي مش هزعلك تاني مش بقولك انتي طفله
يوسف وصل شهد وروح هو كمان
شهد غيرت وكل شويه تبص للشوكولاته وتبتسم
شهد بتضخك ببلاهه
مره واحده
ايه دا انا اتهبلت ولا ايه انا مش فاهماك حقيقي ي يوسف انا نفسي افهم انت ليه بتعاملني كدا
وبعدين بس دا جنتل اوي يوغتي علي القمر وبعدين افتكرت لما حضنتو وهي نايمه وضحكت
شهد ضربت علي راسها اتلمي اتلمي هو اخوكي وبس وبعدين دا خاطب وبيحب خطيبتو
شهد فضلت تفكر فيه
______
عند يوسف
انا حقيقي مش فاهم حاجه انا متلغبط اوي ي رب ساعدني ي رب انا مش فاهم اي حاجه وحاسس اني متلغبط
سرح شويه وهو بيفكر لما اسراء حضنتو وهو كمان فضل يضحك علي طفولتها
قاطع تفكيره رنة موبايله
لقي المتصل اسراء
فتح يوسف وفضل يكلمها شويه وبعدين قفل معاها يوسف بتفكير فوق لنفسك انت خاطب وبتحب خطيبتك
عند اسراء****
اوف بقي انا زهقت هو انا لازم كل شويه اكلمه يعني ي معتز...........
اتفاعل عشان لو ملقتش تفاعل مش هكمل 😢
انا بجد حزيه عشان التفاعل دا🙂
اسكريب______((احببت برائتها))
Part 4 _______
اسراء اوف بقي انا زهقت هو انا لازم كل شويه اكلمه
معتز معلش ي بيبي انا وانتي عندنا هدف لازم نوصلو
قريب هيعرف مين معتز دا دايما بيقل مني من غير م يقصد بس خلاص انا هعرفه مكانتو كويس والفضل كلو ليكي
اسراء/ انت عارف اني ملييش غيرك وبحبك اد ايه ومستعده اعمل اي حاجه عشانك
وفضلو يخططو مع بعض ازاي يضحكو علي يوسف وياخدو منه الشركه
تاني يوم
شهد صحت كلها همه ونشاط لبست بنطلون بوي فريند وعليه تيشرت وفردت شعرها ولبست شوز ونزلت راحت الشركه
شهد وصلت الشركه وكانت متاخره
دخلت لقت يوسف عمال يزعق
شهد/ يوسف اهدي في ايه
يوسف / التصاميم كلها اتسرقت اللي بقالنا شهرين نعمل فيها اتسرقت ومفاضلش غير 8 ايام ولازم نسلم فيهم التصمايم احنا انتهينا وحط ايدو علي راسو وقعد علي الكرسي
شهد حطتت ايديها علي كتفو وقالتلو اهدي ي يوسف انا عارفه انك تقدر تعمل التصمايم دي تاني ف الوقت دا احنا كلنا واثقين فيك وانا هساعدك انت اهدي بس كدا مش لازم نخلي اللي سرق المخططات دي ينجح ف عملتو
يوسف/ تفتكري هنلحق انا بقالي شهر شغال فيها
شهد/ ي عم بطل تواضع بقي انت اكيد تقدر انا عندي ثقه انك تقدر
وانا معاك ي عم
بس هنحتاج نشتغل لوقت اضافي ف الشركة يلا نبدا من دلوقتي
فضل شهد ويوسف شغالين علي التصمايم وفي ايام كانو بيباتو ف الشركة ويوسف هو وشهد بقي تحت عينهم اسود من قلة النوم
ف اليوم السادس.....
يوسف النهارده اخر يوم هنلحق نخلص
شهد بنعاس انا عاوزه اريح شويه ي يوسف سيبني بالله هنلحق مفاضلش حاجه خلاص
يوسف خرج وسابها نايمه وقعد مع نفسو
ي تري مين اللي عمل كدا هانت بكرا هعرف كل حاجه ومش هرحم اللي عمل كدا
دخل يوسف المكتب وكانت شهد لسه نايمه فضل واقف باصصلها وقعد يتأمل اد اي هي بريئه وهي نايمه شهد صحت لقتو واقف باصصلها اتكسفت وخدودها احمرت وبصت ف الارض
يوسف/ احم يلا نكمل شغل
فضلي يشتغلو
يوسف/ اخيرا خلصناااا
وفضلو يتنططو هو وشهد
شهد/ خلصنا ي يوسف مش قولتلك هنخلص
هيييييه وفضلو يتنططو
اسراء دخلت/ وقفت وفضلت متنحه ايه دا في ايه
يوسف راح حضنها خلصنا التصاميم اللي اتسرقت لحقنا عملناها تاني
اسراء بصدمه/ ازاي
يوسف هو ايه اللي ازاي
اسراء مش قصدي بس انا مبسوطه اوي
فرحتلك اوي ي بيبي
طب عن اذنك هروح اعمل تيلفون بسرعه
يوسف ماشي ي حبيبتي متتاخريش
خرجت اسراء
اسراء/ الحق ي معتز يوسف عمل التصاميم من اول وجديد
معتز/ ازاي دول اقل حاجه محتاجين شهر عشان يعملوها من اول وجديد
اسراء مش عارفه بس هو اللي لسه قايلي
عند يوسف وشهد
شهد كانت واقفه مدايقه انو بيحضن اسراء وبيقولها ي حبيبتي
شهد ف نفسها وانتي مالك انتي هااا بالنسباله ايه انتي هاا هي خطيبتو انتي مااااالك متدايقه ليه
يوسف بص لشهد وفضل ينادي عليها
شهد... شهد....
شهد / هاا
يوسف/ رحتي فين
شهد/ لا ولا حاجه انا عاوزه انام بس عن اذنك
يوسف بعد شهد م خرجت. هو انا ليه كنت متدايق وانا بقول لاسراء ي حبيبتي
يوسف اتنهد تنهيده طويله وخرج وقفل مكتبو وروح ينام
بالليل ف مكتب يوسف حد بيفتح المكتب فجاه نور المكتب كلو اشتغل
يوسف/ معتز هو انت....
معتز بصدمه/ يوسف انت..... انت.... انت بتعمل ايه هنا
يوسف/ ليه ي معتز انت اللي سرقت التصاميم ليه بتسرقهم انا عملتلك ايه عشان تسرق مجهود شهر بحاله انت ايه ي اخي
معتز بضحكه معملتش حاجه غير انك دايما كنت بتحسسني اني اقل منك انت اللي ربيت جوايا الحقد
يوسف. انت اللي شخص مريض ولازم تتعاقب الظابط دخل ومسك معتز
معتز بضحكه شر اللعبه لسه مخلصتش ي يوسف وصدقني هتندم قريب
يوسف بعد م خرج قعد وحط ايديه علي وشه وبتنهيده ليه ي معتز دا انا كنت فاكرك صاحبي ليه ي رب كل اللي بحبهم مش بيتمنولي الخير ليه ي رب
يوسف/ انا لازم احط حد لكل دا وخرج وقفل المكتب
عند اسراء الفون وقع من ايديها وقعدت علي الارض/ معتز قبضو عليه لا مستحيل انا... انا لازم اشوف معتز مش هينفع اخسرو أنا ملييش غيرو وفضلت تتلفت حواليها زي المجنونه وراحت عشان تزورو لقتهم مانعيين عنو اي زيارات
اسراء/ والله لاندمك ي يوسف واكسرك
يوسف ف الشركه......
كل يحضر هنا بمناسبه إن احنا نجحنا وقدرنا نخلص الصفقه انا هعمل حفلة كبيرة وعندي ليكو مفاجأة كمان النهاردة
يوسف ف الشركه......
كل يحضر هنا بمناسبه إن احنا نجحنا وقدرنا نخلص الصفقه انا هعمل حفلة النهاردة وكلحو مدعوين وعندي ليكو مفاجأة كمان النهاردة
يلا كلو يتفضل علي شغلو بقي
شهد راحت ليوسف المكتب ودخلت ملقتهوش ولسه بتفتح الباب عشان تخرج خبطت ف يوسف
يوسف/ ي شيخه منك لله اه ي راسي
شهد/ انا برضو ولا انت
المهم انت عرفت مين اللي سرق ورق الصفقة
يوسف يتنهيده/ معتز
شهد بصدمه/ معتز ازاي طاب طب ليه عمل كدا ازاي قدر يعمل كدا وازاي قدر يخون ثقتك
يوسف بتنهيده/ م انتي كمان عملتي كدا
شهد بعدم فهم / انا ي يوسف انا عملت ايه
يوسف بعصبيه/ يعني مش انتي اللي رحتي قولتي لاسراء اني مش بحبها وان انا بتسلي بيها وإن أنا بحبك انتي وان هي مجرد فتره ف حياتو
انتي عارفه انا تعبت قد ايه عشان اخليها تحبني
وانتي جيتي بعد دا كلو هديتي اللي عملتو
هو انتو ليه كلكو لابسين وش الملاك البرئ وبتغفلوني وقعد علي المكتب وحط راسو بين ايديه اخرجي بره ي شهد اخرجي براااااااه
شهد انا.. انا... انا والله م اعرف انت بتتكلم عن ايه والله م عملت حاجه والله انت ظالمني انت تعرف عني كدا طاب انا وانت متريبين مع بعض ي يوسف ازاي تشك اني ممكن اعمل كدا علي العموم شكرا ي ابن عمي انا خارجه بس اعتبر من النهارده انك ملكش بنات عم سلام يا استاذ يوسف............
البارت الجاي هيكون الاخير❤️
اسكريبت (احببت برائتها)
Part 5.....
شهد/ شكرا ي ابن عمي انا خارجه بي اعتبر من النهارده انك ملكش بنات عم سلام ي استاذ يوسف
خرجت شهد وهي ماسكه دموعها بالعافيه وساقت عربيتها بسرعه
عند يوسف.....
عقله/ ايوا انت عملت الصح كدا اانت مقولتش حاجه غلط هي الي كانت عاوزه تفرق بينك وبين البنت اللي انت بتحبها
قلبه/ مش يمكن انت غلطان وظالمها
عقله/ واسراء هتكدب ليه مثلا
قلبه/ مش عارف والله بس انت قسيت عليها تمام
يوسف بعد صراع كبير بين قلبه وبين عقله خرج.
يوسف للسكرتاريه/ شوفي التجهيزات بتاعت الحفله اخبارها ايه ومش عاوز اي غلطه انا ماشي دلوقتي
يوسف اتصل علي اسراء
اسراء كانت قاعده بتفكر ازاي تنتقم من يوسف
يوسف/ اسراء عاوزك تجهزي عشان عاملين حفله النهاردة ف الشركه ومتحاجتك جمبي
اسراء بمكر/ اه طبعا ي بيبي
وقفلت معاه
طبعا دا انا هقف جمبك متقلقش
وهسكرك ي يوسف ف اكتر شخص انت بتحبو ومين غير ست شهد نقدر نكسرك بيه
اسراء طلبت رقم تاني...
انا مش عاوزاها غير وهي ميته النهارده انتي فاهمه
طرف التاني/ متقلقيش بكرا هتسمعي خبر موتها
اسراء اما نشوف
الليل جه والحفله بدات
يوسف ف الحفله وعينه بتدور علي شهد ومش لاقيها
اسراء/ يوسف بتدوو علي حاجه ي بيبي اكيد بتدور عليا مش كدا
يوسف/ ها اه طبعا طبعا
عند شهد/ كانت قاعده علي شاطئ وسرحانه جت بنت قعدت جنبها
البنت/ ممكن اقعد
شهد/ طبعا اتفضلي
البنت/ مالك
شهد/ ماليش وبعدين انتي مين عشان اقولك
البنت/ لو حابه تتكلمي انا هسمعك علفكره هترتاحي
شهد/ انك تتخذل ف شخص قريب منك دا حاجه وحشه اوي تخيلي اكتر شخص يعرف عني كل صغيره قبل الكبيره يتصور اني ممكن اكون سبب ف اني ابوظ فرحته
انا يمكن كنت بعتبره اخويا ودلوقتي منكرش اني حبيته بس ولا مره حاولت ابوظ علاقته بالبنت اللي هو بيحبها وكنت دايما بعاتب نفسي واقول هو شخص خاطب وبيحب خطيبته
بس ليه يعمل كدا للدرجة دي مش بيثق فيا
انا بجد مصدومه فيه
البنت بحزن/ هي الدنيا كدا لازم تتعودي انك ممكن تتخذلي من اقرب الناس ليكي
شهد تنهدت بحزن ومردتش
البنت/ انا هقوم اجبلنا كوبايتن قهوه من الكافتيريا دي ثواني وجايه
شهد بصتلها ومتكلمتش وفضلت سرحانه
البنت..... احم احم
اتفضلي القهوه
فضلو يتكلمو شويه وبعدين البنت بصت ف الساعه ي لهوي انا اتاخرت انا لازم امشي
شهد / شكرا ليكي انك. سمعتيني مع انك غريبه عني
البنت/ مفيش شكر علي واجب انا لقيتك حزينه وحبيت اخفف عنك
مشت البنت وشهد افتكرت الحفله
شهد انا إزاي نسيت الحفله..... ولا انساها كدا كدا محدش هياخد بالو اني مش موجوده خليني قاعده هنا احسن
البنت......
الو ايوا ي اسراء هانم المهمه تمت وشربت السم خلاص وكلها شويه وتموت فين فلوسي بقي
اسراء عاش ليكي واطمني الفلوس هتاخديها متقلقيش
سلام دلوقتي
اسراء قفلت ولقت يوسف بينادي عليها
اسراء/ نعم ي يوسف
يوسف/ تعالي عاوزك ثواني بس
يوسف/ طبعا ي جماعه انا عملت الحفله دي عشان قدرنا الحمد لله نعمل التصاميم اللي اتسرقت وف وقت قصير جدا والحمد لله الصفقه مراحتش مننا طبعا الفضل يرجع للاستاذه شهد اتمني ان هي كانت تبقي معانا
ثانيا بقي انا كنت قايلكم اني محضر مفاجأه
انتو طبعا عارفين اني خاطب اسراء وبقالنا فتره كويسه مع بعض وكلكو عارفين ان انا وهي بنحب بعض ازاي ف انا حابب اننا ننقل من مرحله الخطوبه دي ونتجوز انا وهي وطلع خاتم من جيبه وقالها تقبلي تقبي مراتي وام ولادي
اسراء ابتسمت بخبث/ انا....... مش موافقه
يوسف/ بطلي هزار بقي
اسراء/ بس انا مش بهزر وبعدين مين قالك اني بحبك دي كلها كانت مجرد لعبه عشان انتقم منك والشخص اللي كنت بعمل كدا عشانو اتسجن بسببك
يوسف/ انتي كدابه صح قولي انك بتهزري
اسراء وانا اهزر معاك ليه ي بيبي وحاجه كمان اسراء مقالتليش حاجه دي بالعكس كانت بتحاول تقنعني بيك
بس انت صدقتني وكذبتها هههههههه
يوسف / وهو لسه مصدوم انت واحده مريضه انانيه للدرجادي مشاعري كانت لعبه بالنسبالك
اسراء/ مشاعر مين احنا هنستهبل علي بعض م انا وانت عارفين انك بتحب شهد بس بتكابر تصدق هي كمان كانت بتكابر زيك كدا
وبعدين قربت علي ودنو / زمانها دلوقتي بتودع ادعيلها بالرحمه بقي وبعدين النور قطع مره واحده واسراء خرجت سرعه
يوسف خرج زي المجنون وهو عمال يقول شهد لا
وطلع فونه بيتصل عليها مش بترد وبعدين رن علي عمه
يوسف / سلام عليكم ي عمي هي شهد موجوده ف البيت
ابو شهد/ لا والله ي ابني دي من وقت م خرجت الصبح وهي لسه مرعجتش
يوسف طب سلام ي عمي شكرا
يوسف ي ربي طب هي الاقيها فين دلوقتي
فضل يلف بالعربيه يدور عليها ف كل الاماكن اللي هي موجوده فيها ويرن عليها ومفيش رد
وفجاه رن عليها لقي رقم غريب بيرد عليها
يوسف رد بلهفه/ شهد طمنيني عنك انتي فين انتي كويسه مش بترظي ليه
الشاب/ ي استاذ صاحبه الرقم دا لقناها مرميه علي الشاطئ وجبناها المستشفي ولسه الدكتور مخرجش من عندها
وعطاه عنوان المستشفي
يوسف ساق زي المجنون عشان يوصلها
اسراء بعد م مشت راحت لمعتز
اسراء لنفسها انا لازم اشوف معتز لازم اقوله اني اخدت حقه وراحت تاني عشان تشوفه والظابط قلها ممنوع فضلت تتحايل عليه شويه وعطته فلوس ودخلت لمعتز
اسراء دخلت لمعتز وحكتله هي عملت ايه
معتز/ انتي مجنونه انتي قتلتيها انتي ازاي تعملي كدا انتي صدقتي اني بحبك بجد ولا ايه عارفه لو حصلها حاجه انا مش هرحمك ((نسيت اقولكم ان معتز بيحب شهد وان اسراء مجرد. وسيله عشان يحقق اللي هو عاوزه))
اسراء بصدمه يعني انت... انت مش بتحبني انا وبس بتسغلني وراحت حضنته وطلعت حقنه من شنطتها ومن غير م ياخد بالو عطتهالو ف رقبتو
لو مش هتكون ليا ي معتز مش هتكون لحد تاني
وراحت حاقنه نفسها بنفس الحقنه برضو
((الحقنه كان فيها سم قاتللللل يلا خليهم يولعو مع بعض ف جهنم))
عند يوسف وصل المستشفي والدكتور مكنش لسه خرج
الدكتور خرج
الحمد لله لحقناها وعملنالها غسيل معده قريب هتفوق
يوسف دخلها وفضل قاعد باصصلها
يوسف/ انا اسف اني ظلمتك حقك عليا والله بس قومي
انتي ازاي بريئه كدا حتي وانتي نايمه قومي بقي عشان خاطري انا مقدرش اعيش من غيرك محستش بقيمتك غير لما قربت اخسرك انا اسف قومي بقي وحقك هجبهولك لحد عندك
يوسف خرج وكلم صاحبه انا عاوزك تعرفلي مكان شهد وتكلم البوليش يقبضو عليها
وقفل معاه
وبعد كام دقيقه
صاحب يوسف رن عليه وقاله ان البوليس لقو اسراء ومعتز متسمميم وملحقوش يسعفوهم
يوسف قفل ودخل قعد عند شهد بعد ساعه شهد فاقت وكانت حاسه بصداع والم ف معدتها
يوسف بلهفه انتي كويسه انادي الدكتور
انا اسف بس بالله عليكي تخلي بالك من نفسك
شهد/ هو ايه اللي حصل
يوسف/ انتي في حد سممك انتي اكلتي ايه او شربتي ايه قبل م يغمي عليكي
شهد/ م اكلتش حاجه من الصبح اصلا وكل دا بسببك وعنيها بدات تدمع انا والله م قولت لاسراء حاجه او حاولت اوقع بينكم
يوسف/ هشششش خلاص اهدي مصدقك والله بس متعيطيش دموعك غاليه عندي اوي ي شوشتي بس تصدقي شكلك قمر برضو وانتي بتعيطي
بس مقولتيش برضو اومال انتي اتسممتي ازاي طالما انتي ماكلتيش حاجه
انا في واحده جت قعدت معايا وعطتني قهوه
يوسف بعصبيه مكتومه وانتي ي هانم بتشربي مع اي حد كدا عادي
شهد بتذمر انا مش طفله علفكره وبعدين م انت السبب
يوسف اه حطي الحق عليا يعني انتي مش غلطانه ومش مهمله وانا السبب صح
شهد/ اه صح
وانا اساسا بتكلم معاك ليه امشي مش عاوزه اشوفك
يوسف/ حقك عليا والله انا اسف وهعملك كل اللي انتي عاوزاه وهجبلك شوكلاته كمان من اللي انتي بتحبيها
شهد/ طب طالما فيها شكولاته انا معنديش مانع اديك فرصه ترجع علاقتنا زي الاول
يوسف بغمزه/ وهتبقى احسن من الاول ي جميل وخرج وسابها
بعد كام شهر
يوسف انت رايح فين ي ابن الهبله خد يلاااا وبتجري وراه طلع علي الجبل وبصوت عالي بحبك ي شهد
شهد واقفه مكانها متصنمه يوسف نزلها بحبك وبحب برائتك وعاوز اكمل حياتي معاكي تقبل تكوني شريكه حياتي
شهد/ بسس....
يوسف من غير بس موافقه ولا لاه
شهد/ مش هتزعلني ابدا وهتثق فيا لو ايه باللازم
يوسف/ وعد مني ليكي حد. يزعل الملاك دا
طب مش هتقولي وانا كمان بحبك
شهد جرت
يوسف خدي ي بت والله م. هسييك غير لما تقوليها.........
تمت. 🦋
أسماء يحيي