رواية عشق الوقح البارت الثالث والرابع بقلم الكاتبه مايا النجار حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج
![]() |
رواية عشق الوقح البارت الثالث والرابع بقلم الكاتبه مايا النجار حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج
يمسك يدها ويقول بغضب شديد.ابعدي يا بت ال$$$مالك ينعل ابوكي نجلاء ابعدي
يقول كلامه و يدفها بقوه لتقول نجلاء بدموع. بتزقني يا فاروق هو علشان بحبك تعمل كده فيا يا فاروق و عاوزك
فاروق بغضب ووقحه لمي نفسك يا مراء وبعد كده تعالى قوليلي عاوزك ابعدي عني يا نجلاء انا دلوقتي وقتك هذا وانا بتعامل عادي بس الموضوع لو زاد عن حده انا مش هشوف قدامي
نجلاء.ليا انا الكلام ده يا ونش انت نسيت اللي حصل بينا
فاروق ببرود وهو يضربها علي راسها.ايوه نسيت وانسي انتي كمان وهيكون احسن ليكي برضو
نجلاء بدلع وهي تقترب منه.انت عاوزني انسي نفسك يا ونش انا اموت الف مره ولا انسي ثواني كنت في حضنك فيها ليه قسوه القلب دي رميني الي واحد غيرك وانت عارف اني قلبي بينبض باسمك و روحي ليك و جسمي ملكك
فاروق برفع حاجب.دي اغنيه ولا هطل ولا ايه في ليلتك السواده دي تعرفي تنطري من وشي يا نجلاء
نجلاء بدلع وهي تضع يدها علي صدره.لا يا ونش انا مش هتحرك من هنا غير لما ترسيني هنعمل ايه
فاروق ببرود.في ايه
نجلاء بغيظ.في علاقتنا يا فاروق
يدفعها فاروق بقوه ويقول بجمود.مفيش علاقه يا نجلاء انتي ارخص من اني اكون معاكي شوفي نفسك الاول كلمتين والرد غطاهم خليكي مع ناصر علشان مش هتلاقي واحد ياخدك بقرفك ده غير الهبل ده
نجلاء بصوت عالي.اديك قولت اهبل انا اخدد اهبل ليه مش حرام واحده زيي تاخد اهبل يا ونش
فاروق بشمزاز.واحده زيك انتي واخده مقلب في نفسك يا نجلاء الجزمه القديمه انضف منك بنادمه واطيه و طماعه مش انتي اللي جريتي علي ناصر و بوستي ايده علشان يقبل بيكي و بقرفك جايه دلوقتي تقول عليه اهبل
نجلاء بدموع مزيفه.علشان اغيظك و اخليك ترجع ليا تاني بس انت رمتني في الطريق لوحدي
فاروق ببرود.وش امك ده ما اشوفهوش حتي لو صدفه يا نجلاء انا فيا عيوب الدنيا الا عيب واحد اني اخون واحد كلت معاه عيش وملح
نجلاء بغضب.بس انت خونته في الاول يا ونش
فاروق بجمود.اهو انتي ردتي علي نفسك في الاول قبل ما اعرف وسختك يا ناقصه
نجلاء بغضب.بلاش تغلط فيا انت فاكر علشان بحب$$$$
يقطع حديثها فاروق الذي نزل علي وجهها بصفعه قويه تقع نجلاء علي الارض من قوته ليقول فاروق بغضب.صوتك يا بت المرا الوسخه اوعي تنسي انتي قدام مين يا $$$$$ انا الونش يا روح امك مش ناصر
نجلاء بدموع.كمان بتمدي ايدك عليا يا فاروق
فاروق بغضب.و اقطم رقبتك كمان لو جاي في دماغك اني ممكن اكون زي ناصر ولا حته امشي وركي خطوطه تبقي بتحلمي و اتغطي كويس مش الونش اللي تمشيه طرحه يا روح امك
نجلاء بدموع وهي تنهض.انت عمرك ما قولتي كلمه حلوه يا ونش وبرغم كده بحبك
فاروق ببرود.اللي زيك يتلعب بها مش يتقالها كلام حلو يا نجلاء هقولك نصيبحه اللي وجه الله خليكي مع ناصر راضي بيكي و يتمنى لك الرضا
نجلاء.بس انا مش عاوزه ناصر انا عاوزك انت يا ونش
فاروق بغضب.وانا مش هبص عليكي من تاني يا نجلاء خلاص يا ماما انتي روحتي وبقيتي مع غيري وانا مش هبص علي واحده غيري فكر فيها وهي علي سريره ده لو الموضوع بينكم تفكير بس بس ماظنش اللي زيك متحملش بعد راجل عنها احترام الراجل اللي حاطط دبله فايدك يا نجلاء
يقول الونش كلامه ويذهب من امامها يتركها تاكل في نفسها من الغضب يدخل المنزل يري والدتها تجلس علي الأريكة ليقول بهدوء.لسه صاحيه ياما
صباح.و هيجيلي نوم ازاي وانت لسه مدخلتش البيت
فاروق بهدوء.يا وليه انا لسه برضع في صبوعي مالك ياما
صباح بهدوء.مش هتفهم خوفي عليك غير لما ربنا يكرمك بالنضمة وتبقي اب انت مش ناوي تفرحني بيك يا فاروق مش هتستقر في حياتك غير لما تلاقي اللي تخاف عليه من بعدك شور انت بس علي ايه واحده من هنا او من ايه حته وانا مش هقول عليها لا بس فرح قلبي يا فاروق حرام عليك
فاروق بهدوء.لما اطمن علي تسنيم في بيت جوزها يبقي ربنا يسهل ياما
صباح بغضب.والنبي ما في حد لازم نطمن عليه غيرك يا فاروق تسنيم يا قلبي ولا بتخاف عليها ولا نيله قاعده و مريحني ام انت تتخانق هنا تضرب ده تعمل في ده لحد ما هتموتني
فاروق بغضب.في ايه يا صباح هو انا مش هرتاح من ام الاسطوانه المحفوظه دي وبعدين ايه يعمل في ده ما تعدلي كلامك يا ياما
صباح بغيظ.والنبي تعبت قلبي يا فاروق ابني يارب هات اللي طلع عينه زي ما طالع عيني
فاروق بوقحه وبرود.والنبي ياما وانتي بتدعي بخصوص الجوز بذات اتكي علي موضوع الملبن علشان ابنك بيموت في الحلويات و مليش في الخشب توجع جسمي علي الفاضي
تنظر اليه صباح وهي تعلم جيدا بأن الحديث وقح ولاكن هي بهذا العمر لا تفهم ماذا يقصد لتقول. عريت راسي و دعت عليك يا فاروق يا ابني منك الله ربنا يكرمك ياللي هطلع عليك اللي انت عملته فيا
تقول كلامها وتنهض وتذهب وهي تردد هذا الدعاء ينظر خلفها فاروق ببرود يخرج سجائر من جيبه ويشرب منها ببرود وهو ينهض يدخل غرفته ينزع ملابسه بكامل ويغلق الباب جيدا يتسطح علي السرير ويسحب الشرشف علي جسده وينام
في صباح يوم جديد كانت تسير في (الشارع) تنظر امامها تري واقف يبعد عنها قليل تتوتر بشده يقترب نحوها ببطء شديد وتمشي من جانبه تسمعه وهو يقول بغضب و همس.شعرك باين
تكمل طريقها ولا تنظر خلفها و تظبط الطرحه الخاصة بها ويدها ترتجف من شدة التوتر تدخل الشقه بسرعه و نفسها ينقطع تغلق عيونها وهي تتذكر حديثه تسمع التي يقول ببراءة. عمتو روان في حاجه
تفتح روان عيونها وتنظر إلى اياد وتبتسم ببالها وتقول.مفيش يا قلب عمتك انت محضر نفسك و رايح فين
اياد.عند تسنيم هي قالت اروحلها بدري علشان نعلب مع بعض انتي مش هتيجي معايا
روان بهدوء.لا انا هعمل كام حاجه كده و هاجي وراك
اياد بحزن و براءة.علي كده مين هيوديني
روان بغيظ.طب خلاص استني لحد ما اخلص شغل البيت و نروح سوا
اياد بصوت عالي.لا انا عاوز اروح عند تسنيم دلوقتي مليش دعوه
روان بغيظ شديد.ولد عيب انت بتزعق لي عمتو
اياد بغضب طفوليه.و اضربك كمان لو مسمعتش الكلام تعالى واديني عند تسنيم وبعد كده ترجعيني قبل ما بابا يجي علشان مش هيرضي اروح لوحدي
روان. اياد حبيبي ساعه و نروح سوا اقعد العب هنا يلا
يبكي اياد لتقول والدت عمار.عملتي في الواد ايه يا جزمه
روان بغيظ.والله ما عملت حاجه هو اللي عايز يروح الي تسنيم و انا مش فاضيه قولته خليك شويه قلبها منح اهو
ينظر اليها اياد و يزيد في البكاء ويركض الي غرفه عمار يفتح الباب ويدخل يجلس علي السرير بجانبه ويقول بدموع.بابا
يفتح عمار عيونه وينظر إلى ابنه ويقول.مالك يا قلب بابا
اياد.عاوز اروحي الي تسنيم و اختك الغبيه مش راضيه تخليني اروح بتقول العب شويه
يسحبه عمار الي حضنه ويقول.طب هي عمتك عيب تغلط فيها و قالتلك العب شويه يبقي تعمل كده يا حبيبي
يبكي اياد ويقول.مليش دعوه انا عايز تسنيم
يتذكر عمار شئ ويقول وهو يبعد اياد عن حضنه.اياد يا حبيبي مينفعش تفضل مع تسنيم كتير بلاش تروح هناك تاني تمام
اياد بدموع.لا مش تمام انا بحب تسنيم وهي كمان انت ليه بتقول كده مش كفايه مش بتخليني اروح الي ماما ولا هي بتيجي تشوفني
يغلق عمار عيونه بوجع علي ابنه الذي لا يعرف بان والدته ذهبت ولم تعود يقول اياد ببراءة و دموع.بابا خليني اروح العب مع تسنيم بقي هي هتعمل ليا الكيكه اللي بحبها وديني عندها
يقوم عمار وينهض يرتدي ملابسه ويمسك يد اياد ويذهب إلى الخارج ينظر إلى روان و يضربها علي راسها وهو يقول ببرود.تبقي تعيطي الواد كويس
روان بصوت عال.يا عم انت قرفاني انت وابنك ده
ينظر اليها عمار ويقول.بت انتي مطوله هنا
روان بمرح.ايوه انا همضي عقد مع امك بسنه جديده
عمار ببرود.لا كده امشي انا
روان بصوت عال.مع السلام يا غالي مش عاوزه اشوف وشك انت ولا ابنك هنا تاني كترتونا و طلعوا عيننا
يفتح عمار الباب وينظر إليها ويقول وهو يخرج.لما ارجعلك يا بت الكلب
يقول كلامه وينزل هو و اياد الذي كان سعيد بشده انه سوف يذهب الي تسنيم التي تحبه و تدلله بشده وهذا لا يكن لي شي سوا انها تحب هذا الطفل بشده عمار وهو يدق علي باب شقه الونش تفتح له تسنيم التي رأته عادت خطوه الي الخلف بخضه لتخرج منها ابتسامه بعد ما استوعبت يركض اياد الي حضنها ويقول ببراءة.تسنيم عمتو الحربوقه مكنتش عايزه تجبني ليكي احنا مش هنلعب معاها تاني ماشي يا تسنيم
تضمها تسنيم وتقول وهي تقبل وجهه.ماشي يا قلب تسنيم
عمار بهدوء.طب انا همشي و خلي بالك منه و اوعي يخرج بره
تسنيم ابتسامه هاديه.متخافش عليه
يهز عمار راسه ويذهب الي الخارج وهو لا يريد ذلك ولاكن لا يجوز ان يظل اذا راه فاروق سوف يشك في الأمر وهو لا يريد ذلك يدخل القهوه يري الونش يجلس وهو يشرب من الشيشه ليقول.ارحم نفسك يا فاروق صحتك يا ابني
فاروق ببرود.اهو يا عمار بطلع غلبي في الشيشه بدل ما اطلعه في البشر كنت فين
عمار بهدوء.اياد كان بيعيط علشان عايز يروح الي اختك و روان مش فاضيه فروحت وديته صحيني من النوم ابن الكلب
فاروق ببرود.ما تتجوز يا عمار
عمار.انت عارف بتقول ايه يا فاروق
فاروق بهدوء.ايوه انت معاك ولد محتاح ام معاه شوفلك واحده تخلي بالها منك و من الواد ده
عمار بوجع.مفيش واحده هترضي تربي عيل مش ابنها يا فاروق وانا مش هظلم ابني والله واعلم يمكن تعامله وحش
فاروق بيرود.وانت $$$$$ علشان تسيبها توصل لي كده من قبل ما تتفق علي ايه حاجه تقولها شروطك و في بنات كتير تقبل عادي
عمار بهدوء.مش هقدر يا فاروق والله ما هقدر ادي واحده تانيه مكان اسراء مش هعرف
فاروق بجمود.يا عم انا ابن كلب خليك كده ولا هتعرفي تمشي خطوه لي قدام و ابنك هيتظلم معاك اختك سنه ولا اتنين وهتروح تشوف بيته و جوزها و عيالها و امك ربنا يديها الصحه محتاجه اللي يخدمها ابنك ده مين هيخلي باله منه انت مش صغير يا عمار بلا مفيش حد ياخد مكانها بل تطيخ شوف واحده تنفع الي ابنك الاول و تنفع ليك و اتوكل علي الله قعدتك من غير جوز ملهاش لازمه
عمار بهدوء.انا هعرف اربي الواد يا فاروق من غير ما اتجوز مش هينفع صدقني
فاروق ببرود.يا عم داهيه تاخدك انت و سيره الجوز سيبك من الحوار ده سراج عنده حق انا مرضيتش اتكلم امبارح بس هو عنده حق الشغل في القهوه مش جايب همه
عمار بغضب.هنرجع الي الحرام تاني يا فاروق مش قولنا خلاص ربنا تاب علينا
فاروق بغضب وصوت عالي.ما بعد صوتك ده مش هينستر علينا كتير ايه يا عجل ما شافهمش وهما بيسروق شوفوهم وهما بيقسموا غور يا عمار غور
ينفخ عمار بغضب ويقول.طب خليني معاك اللي النهائية انت تقصد ايه
فاروق بهدوء.عاوزين نشوف شغلانه تانيه جنب القهوه علشان احنا كده مينفعش نفتح بيت في عيال و مرا لو فضلنا كده هنشحت كلنا
عمار.انا معاك في ايه حاجه بس خطر مليش دعوه
فاروق وهو يفكر ماذا يفعل
تفتح عيونها بتعب شديد تنظر حولها لا تري احد ابتسامه بوجع وتنهض تفعل روتينها اليوم ويتنزل الي الاسفل تري الداده امامها ويبان عليها التوتر لتقول.مالك يا داده
الداده بتوتر شديد.انتي كويسه يا شغف
شغف بهدوء.ايوه كويسه في حاجه بقي
الداده.مختار باشا بقولك حضري حاجتك علشان هتنقلي النهارده
تنصدم شغف بشده وتقول.ليه كده هو قاللي ان لسه في فتره
الداده بحزن.والله ما اعرف يا حبيبتي هو قال كده
تذهب شغف الي الخارج بسرعه وهي مازالت متعبها ولاكن لا يريد ان تذهب الى ذلك المكان الذي لا تعرفه او تري ولاكن ترفضه بدون سبب تركب السياره وتقود بهدوء وهي لا تري امامها من التعب توقف السياره امام منزل تنزل من السياره وتذهب الي الداخل تفتح لها الخدمه وتدخل تنظر إلى السيده التي تجلس وتقول بصوت مخنوق.ماما انا محتاجلك اوي
ترفع سهير رأسها من علي الهاتف وتنظر لها وتقول ببرود.خيرا يا شغف
شغف بحزن شديد.بابا قرر اني هروح في حته بعيده علشان اتابع مشروع هناك وانا مش حبه اروح لو سمحتي اتكلمي معاه صدقيني مش هقدر افضل هناك وبذات اني عرفت ان المكان ده في ناس خطر وانا هكون لوحدي
سهير ببرود.انا و بابكي ملناش كلام من زمان وبعدين جايه دلوقتي ليه
شغف بصوت عالي.جيلك علشان انتي امي و المفروض تخافي عليا
تنهض سهير بغضب وتقول.مش ابوكي اللي عاوزني اتكلم معاه هو نفسه اللي فضلتيه عليا روحي عيشي معاه و سبيني جايلي انا ليه روحي وخليكي عنده
شغف بصوت عالي وغضب.شكلك كده يا سهير هانم نسيتي ان بنتك و الوحيده ومليش دعوه و مشاكلك انتي وبابا انا مليش ذنب فيها ده كله المفروض انا اللي اعاقبكم علي اختياركم واني انا اللي اتبهدلت بس انتو اللي بتحطوا عليا ليه انا ما اخترتش اكون مع حد يا ماما انا لقيت نفسي بنت وحيده بين اب و ام منفصلين وكل واحد ليه حياته و مكنش ينفع افضل معاكي وانا عارفه ان الرجاله اللي بتدخل هنا اكتر من البنات اعيش معاكي ازاي بقي
سهير بغضب شديد.ما طالما امك وحشه اوي كده يبقي تخليكي مع ابوكي وملكيش ام جايه هنا تاني وكمان انتي اللي زعلانه انا غلطت لما اتجوزت ابوكي و غلطت اكتر لما خلفت منه وجبتك علي الدنيا انتي و ابوكي اكبر غلط في حياتي يا شغف روحي ارمي نفسك في حضن مرات ابوكي يارب تفلحي معاهم انسي ان ليكي ام يا شغف يمكن اقدر انسي المصيبه اللي عملته
كانت تسمع الحديث بوجع شديد ما اسوا ان ينحط البني ادم فموقف مثل ذلك تبتسم شغف بوجع و تحرك كتفها ببرود متصنع وتقول.تمام يا سهير هانم انتي اصلا و جودك زي عدمه ولا ليكي ايه اثر في حياتي
تنزل دموع مع اخر كلمه تقولها ترجع خطويتين الي الخلف وتذهب الي الخارج وهي تضغط علي شفتها لكي لا بكاء لتقول وهي تفتح باب السيارة.اوعي تضعفي انتي بطولك في الدنيا دي و لو حد شافك ضغفي مش هيكون ليكي مكان وسطهم خلاص محصلش حاجه كنت متوقع منها ايه تاخدك في حضنها وتقول معلش وخليكي معايا لا كويس انها قالت كده بس انتي بنسبالها غلطه وعايزه تبعد علشان تنساها انسي انتي كمان
تقول كلامها وتقود سيارتها يصعب عليها التي يحدث معها وهي لا تستحق هذا هي فتاه تبحث عن الامان و الدافئ بين عائلتها ولاكن لا يوجد التي تريده تمسك الهاتف وتدق علي الداده وتقول بصوت مخنوق.داده انا دلوقتي هروح علي مكان الشغل تبقي تبعتي حاجات علي الشقه هناك تمام
الداده بستغرب.ليه انتي مش هتيجي
شغف بدموع.لا مش هاجي ابعتي انتي كل الحاجات علشان هطول هناك ومش هقدر اجي اخد حاجه باي علشان بسوق
تغلق الهاتف وترميه بجانبها تمسح دموعها وتنظر إلى الطريق وهي تفكر في حياتها تأمل بان حياتها سوف تصبح احسن ولا تظل هكذا ولاكن هي لا تتحمل شغف برأيه بشده تضعف توجع من التي يحدث بها الاغلب يقول بانها تافو ولاكن هي متعبها بشده ولا حد يهتم او يحس بها
(خلاص يا بنتي قطعتي قلبي هديكي الونش 😂)
كان يجلس على الكرسي وبجانبه سراج و عمار يسمع صوت عالي في الخارج لينهض ويخرج بره القهوه يري ناصر ويأتي ومعه أشخاص كثير ليقول بغضب.هو كل يومين نفس الحوار
يقول كلامه وكان سوف يذهب له ولاكن يضع عمار يده علي صدره ويقول.بلاش يا ونش كفايه مشاكل الله يخليك نحلها بهدوء
يبعد الونش يده عنه ويقول بصوت عالي.اللي زي دول مينفعش معاهم غير ال$$$$ سبني ا$$$$$ بقي
يقول كلامه ويذهب الي ناصر التي كان هو و الأشخاص الذين معه يكسرون بعض الاشياء من القهوه ليقول ناصر بغضب.انت مش هرتاح يا ونش غير لما واحد فينا يموت و الاتنين يدخل السجن صح
ينزل الونش بلكمه علي وجهه وهو غضب بشده من التي فعله ويدخل سراج قبل الونش كان يضرب بقوه وعنف شديد المكان يمل صراخ وضربات تتساقط كالمطر الونش وسراج وسط الدائرة يوزعان اللكمات على رجال ناصر كل ضربة توقع جسد أرضا وكل صيحة ألم تزيد من غضبهم ناصر نفسه يتراجع خطوة بعد أخرى يرى رجاله يتساقطون واحد خلف الآخر في تلك اللحظة اندفع عمار دخل المعركة كالسهم الانه في النهاية من فريق الجبابرة ولا يترك أصحابه في هذا الموقف ويذهب الي أحد الرجال فسقط يتلوى ثم وقف بجانب الونش وسراج وصارت المواجهة أشرس ثلاثة يواجهون جمعا الغبار ارتفع من تحت الأقدام والدماء اختلطت بالتراب والوجه تشوه من شدة الضرب الناس من بعيد ينظرون قلوبهم تدق بعنف لا أحد يجرو أن يقترب خطوة فجأة ومن بين هذا الجنون مد واحد من رجال ناصر يده التقط حجرا من الأرض عينيه تتلألآن بخبث ثم قذف الحجر بكل قوته نحو الونش ولاكن يبعد الونش بسرعه وتاتي الحجره علي فتاة كانت تأتي وهي لا تعرف ماذا يحدث ارتطم الحجر برأسها تقع على الأرض والدم يسيل على جبينها وقبل ما تقع علي الارض تصراخ بوجع شديد المكان الونش التفت عينه ينظر على صاحبه الصراخه يراها فتاه لا راه وجهها ولاكن جسدها يكفي أن يعلم بانها ايه في الجمال ينظر اليها وهي مغمي عليه ليقول صوت عالي وقح وهو يري وجهها.انت يا ابن الكلب موت عروس
البارت الرابع من عشق الوقح
💜 قـراءه ممتعه 💜
ينزل إلى مستواها ويرفعها من على الأرض ينظر إليها وهي تفتح عيونها بوجع شديد وتقول بألم. اااه بابي
ينظر فاروق إلى عيونها ويقول بعدم وعي. سلامتك يا قلب بابا
تغلق عيونها مرة ثانية وترجع إلى الغيبوبة مرة أخرى ينظر إليها فاروق وهو بين ذراعيه أحس كأن الدنيا توقفت لحظة وقلبه خفق بقوة غريبة لم يعرفها من قبل لم يرَ أمامه مجرد فتاة فاقدة الوعي بل رأى سحراً حياً بين يديه قلبه ارتجف وعقله تاه وهو يتأمل ملامحها الهادئة وحين فتحت عينيها شعر أن العالم كله غاب إلا نظرتها كأنها أسرته بلا رجعة في عينيها بريق خطف روحه وفي وجهها سلام هز أعماقه أدرك أنه لأول مرة يُهزم أمام امرأة هزيمة ملأها رضا ودهشة وكأن حياته كلها كانت تنتظر هذه اللحظة لا يفيق غير على صوت والدته وهي تصرخ بقوة وتقول. روحت في داهية يا فاروق البنت ماتت يالهووووووي ماتت يا فاروق
ينظر إليها فاروق بغضب ويقول وهو ينظر إلى شغف. بس يا ياما لما دي تموت انتو اللي تعيشوا
يقول كلامه ويحملها بين يديه يغلق عيونه وهو يسير بها ويده على جسدها التي يحس بنعومته من خلف ملابسها يدخل بها الشقة ويضعها على أقرب الأريكة ويقول بصوت عالي. تسنيم هاتي مايه بسرعة
تذهب تسنيم لكي تفعل التي قاله وينظر فاروق إلى شغف وهي متسطحة على الأريكة ويقول بوقاحة وإعجاب. إيه ده هي دي حقيقة عليا النعمة أنا لو معايا البنت دي ما أخرجهاش من أوضة النوم يَنعل جمالك
تدخل والدته في هذا الوقت وتقول بغضب. الله يخرب بيتك يا فاروق أنت جبت البنت هنا روحي بيها المستشفى بسرعة
فاروق بغضب. أنتي يا مرا حد مسلطك عليا البنت زي الفل ما تقريش عليها بس
صباح بصوت عالي. فاروق أنت هتعمل إيه مع البنت
فاروق بوقاحة وعدم وعي. هأغتصبها
إييييييييه
كان هذا صوت صباح العالي ينظر إليها فاروق ويستوعب ماذا قال ليقول بغيظ. بهزر يا صباح أنا عرفت دلوقتي المرحوم ما جابش غيري أنا وبنتك ليه علشان أنتي قطعتي خلفة بصوتك شوفي بنتك بتجيب المايه من نهر النيل
تأتي تسنيم وتقول. أنا جيت أهو
يأخذ فاروق منها المياه ويقول بصوت عالي. البنت اتحنطت جنبك أنتي وأمك
يقول كلامه وكان سوف يأخذ من المياه لكي يضعها على وجه شغف ولكن تمسك صباح الكأس وتقول وهي تبعده عنه. أنت لازق في البت كده ليه ابعد عيب معاك أخت
يغضب فاروق منها بشدة كان يريد أن يلمس وجهها لكي يحس بنعومتها أكثر ولكن أتت من تخرب عليه الذي يريده تضع صباح المياه على وجه شغف التي فاقت وتتمتم بوجع شديد وهي تقول. آآآه دماغي
ينظر إليها فاروق ويقول بهمس وقح. لا بلاش آهات بتخلي الواحد يتخيل حاجات أكبر منك
صباح وهي تضع يدها على وجه شغف. أنتي كويسة يا بنتي
شغف بدموع وجع. ماما عاوزة ماما
صباح بهدوء. طب فوقي بس ونكلم حد من أهلك
تهز شغف رأسها وهي لا تكون واعية إلى شيء وتغلق عيونها وهي تحس برأسها ثقيلة بشدة تمسح صباح الدم الذي على وجه شغف من آثار الجروح لا يكون عميق ولا يحتاج سوى بمعقم فقط يجلس فاروق على الكرسي وهو يهز قدمه بغضب لا يعرف السبب ولكن هو غاضب بأن هذه الفتاة حدث بها ذلك وهي لم يكن لديها صلة بشيء بعد فترة قصيرة تفيق شغف وهي تدرك كل شيء تفتح عيونها وتنظر إلى الجميع وهي لا تعرف أحداً بينهم لتقول بتوتر. أنتو مين وأنا بعمل إيه هنا
صباح بهدوء. حمدالله على سلامتك يا حبيبتي أنتي اتخبطتي في الخناقة وأُغمي عليكي جبناكي هنا
تنظر إليهم شغف وابتسامة بوجع وتضع يدها على رأسها وهي تحس بوجع لتقول صباح. لسه تعبانة نكلم الدكتور
شغف بهدوء. لا ميرسي جداً أنا لازم أخرج دلوقتي
صباح. طب يا بنتي أنتي إيه اللي جابك هنا ليكي حد يعني
شغف بهدوء. لا يا طنط أنا جاية في شغل في المشروع اللي جنبكم ومأجرة شقة في حتة اسمها غريب مش فاكرة الاسم
تنظر إليها صباح وتنظر إلى فاروق الذي ينظر إلى شغف بدقة عالية ويقول ببرود. أنتي شكلك البنت اللي هتاخد الشقة اللي جنبنا أنتي يا بت مش جاية من طرف جابر
تنظر إليه شغف وتقول بغضب. بت في عينك يا أخ إيه بت دي
تَشهَق تسنيم بقوة وتضع يدها على فمها لكي تمنع ضحكتها ينظر إليها فاروق وينظر إلى شغف ويقول بغضب. ليا الكلام ده يا بت المرا
تنهض شغف بغضب وتقول. لا أنت شكلك عايز تتهزأ بقى
صباح بتوتر. اهدي يا فاروق ما تعرفش حاجة وفي بيتنا عيب
فاروق بغضب وصوت عالي. علشان هي في بيتنا يا ياما لحد دلوقتي واقفة على رجليها غير كده كنت كسحتها
شغف بصوت عالي. لو سمحتوا أنا محتاجة أمشي دلوقتي فين الباب وفين الشقة دي
تسنيم. تعالي يا حبيبتي وأنا هوديكي هناك
تهز شغف رأسها وتنظر بقرف إلى فاروق من الأسفل إلى الأعلى وتذهب مع تسنيم ينظر خلفها فاروق ويمسك الكرسي ويرميه على الأرض بقوة ويقول بغضب. بت الكلب بتبص عليا أنا بقرف يا ريت الطوبة جت في عينها الفاجرة هو علشان جسمها جامد وعينها بت حرام هأسكتلها ده هيطلع ميتينها هي وأبوها الـ$$$ اللي سايبها كده
تجلس صباح وتقول بإرهاق. بالراحة يا فاروق مش كفاية البنت مضروبة من وراكم وبعدين مالناش دعوة بها البنت شكلها من عيلة مرتاحة وأنا مش ناقصين مصايب
فاروق ببرود. مالك يا ولية ابنك قد أي حد حتى لو مين
تتنهد صباح بغيظ وتقول. سيبك البنت صعبانة عليا إيه اللي يخليها تيجي هنا لوحدها وهنا خطر
فاروق بجمود. فوقي يا صباح مالناش دعوة بيهم
أومأت له صباح وينهض فاروق ويذهب إلى الخارج يذهب إلى القهوة ينظر إلى الشباب وهم يجلسون ليقول والد سراج بصوت عالي. في إيه يا صُيَّع منك له هو أنا ما ورايش غيركم كل يوم مصيبة إيه
فاروق ببرود. سراج سكت أبوك الله يبارك لك أنا ما نقصكم
سراج بوقاحة. سيبك عملت إيه مع عروس البحر
فاروق بغضب. بحر لما يغرقك يا ابن الـ$$$$$ سراج ما تعصبنيش
سراج باستغراب. مالك اتحمقت عليها كده ليه
ينفخ فاروق بغضب هو لا يعرف سببه ويقول. ولا اتحمقت ولا زفت معانا ولايا هيبقى حلو لما يترد فينا إحنا
يهز سراج رأسه بتفكير ويقول بغمزة. بس تستاهل الصراحة البت حتة جـ...
يقطع حديثه فاروق وهو يمسك الكأس التي أمامه ويرميه على الأرض بغضب شديد ويقول. أقسم بالله العظيم يا سراج كلمة زيادة عن البت دي وفيه قطع علاقتنا للأبد خلصت
ينظر إليه سراج ويبتسم ببرود ويشرب من الشاي الذي أمامه ولا يتحدث ليقول والده بغضب. تعرف يالّا منك له لو روحتوا في مصيبة محدش هيجري وراكم يا جبابرة نبيلة تاخدكم كلكم
سراج بصوت عالي. حتى أنا يابا
والده بغضب. أنت أولهم يا عيون أبوك
يقول كلامه ويذهب ينظر عمار خلفه ويقول. أبوك بقى عصبي أوي يا سراج وكده غلط على صحته يا أخوي خليه يهدي يا راجل
سراج وهو ينظر إلى فاروق التي كان يهز قدمه بغضب. هاعمل إيه يا عمار يا خوي الراجل تاعبني معاه والله باحاول أقنع إن ده غلط ولازم يتكلم بهدوء وإني ابنه مش كل شوية يرميني كأني مش ابنه بس هو برضه اللي في دماغه في دماغه باقولك إيه أنا عاوز أتجوز
فاروق ببرود. امشي عدل وبعد كده فكر في الجواز يا حبيبي
سراج ببرود. والله أنا ماشي عدل وألف بنت تتمنى نظرة مني بس أنا مش عاوز أطلع بره وعاوز يكون زيتنا في دقيقنا
يقول آخر كلامه وهو ينظر إلى عمار الذي قال بجمود. مفيش واحد عارف وساختك يا سراج هيديك واحدة من عنده شوفلك واحدة بره وأهلها ما يعرفوش إنك وسخ
فاروق بجمود. جابها لك في نص وشك
ينظر إليهم سراج وينهض ويقول بصوت عالي. والله العظيم أنا لو ما خدت اللي أنا عايزاه لـهكون موته علشان ما يبقاش ليها غيري مش أنا اللي أسيب حاجة تخصني لغيري يا ونش أنت وصاحبك
يقول كلامه ويرمي الكرسي ويذهب ينظر خلفه الونش ويبتسم ببرود. الواد هيتجنن يا صاحبي
عمار بغضب. أعمل إيه يا فاروق أرمي أختي له وبعدين إيه شغل الألغاز ده ما يجي في وشي ويقول عايز أختك
فاروق ببرود وهو يسحب نفسًا من (الشيشة). وأنت هتقوله إيه خدها وأنت طالع سراج عايز يشوف منك قبول علشان يدخل بقلب جامد يا عمار وطول ما هو مش شايف منك ده مش هيقول حاجة
عمار بجمود. لو أختي كنت هاتديها لـ سراج يا ونش
ينظر إليه فاروق ويميل برأسه ولا يعرف ماذا يقول ليقول عمار. شفت مش عارف تقول إيه
فاروق بغضب. عمار الدنيا كلها فيها الوحش وفيها الكويس أنت هتعاشر دول كلهم علشان تلاقي الكويس فيهم وتدي أختك له الكلام له طعم يا عمار وبعدين سراج نعرفه
عمار ببرود. علشان نعرفه ما ينفعش يا ونش وعلى العموم أختي جاي لها عريس كويس وأنا وأمي موافقين عليه مش ناقص غير نشوف البنت عايزة إيه وربنا يسهل الحال
فاروق بغضب شديد. عمار إيه الجنان ده صاحبك يموت فيها أنت عبيط
عمار بغضب. فاروق أختي وأنا عارف مصلحتها وكمان أنا مش عاوز أخسر سراج ولو اتناسبنا هنخسر بعض فعلًا
فاروق بغضب. بيحبها يا أهبل ومش هتلاقي حد يخاف على أختك أكتر من سراج هو أيوه طايش بس هيعقل مع الوقت هيعقل لما يلاقي اللي يخاف عليها من بعده
عمار بحزن. مش هيعقل يا فاروق أنا ما عقلتش غير لما ماتت مراتي عايز أختي تموت علشان سراج يعقل وبعدين صاحبك لحد دلوقتي بيكلم في بنات وصايع هيفتح بيت إزاي بس سيبني يا فاروق سيبني وحياة أمك أنا ماشية معايا بالعافية
يتنهد فاروق بحزن حقيقي على صاحبه الذي لا ينسى حب حياته إلى الآن ليقول. ما تنسى يا صاحبي بقى انسى هي ماتت وخلاص شوفلك واحدة تنسيك الدنيا وما عليها مالك يا جدع ما كنتش كده فين عمار بتاع زمان يا راجل عيب عليك هتضحك علينا الناس مش كده ماتت وربنا رحمها وقفت حياتك يوم اتنين تلاتة أربعة سنة يا عم بس خلاص مش هتفضل عايش على ذكرى واحدة ماتت من زمان اعقل أنت الأول يا عمار
عمار. نفسي يا فاروق نفسي أشوفلي واحدة تكون حنينة على الواد وتصونه بس الواحدة اللي فيها الصفات دي ما تنفعش لو اتطبقت السما على الأرض
يرفع فاروق حاجبه ويقول. مين دي يا عمار
عمار بتوتر من نظرته. واحدة مطلقة يا فاروق ومعاها ولدين ومش عايزة تتجوز دلوقتي
فاروق ببرود. وأنت مقولتش كده ليه
عمار بصوت عالي. أيوه و سيرتي تبقي علي كل لسان صح وعلي إيه يا عم أنا لميت فضيحتي بيني وبين نفسي وخلاص
فاروق بجمود. الدنيا مش بتوقف علي حد يا صاحبي
أومأ له عمار ويقول بهدوء. مش كفاية يا فاروق حوار البت دي زاد عن حده في إيه كل يومين علي نفس الموال ما تشوف صرفة يا ونش
فاروق بغضب. أنا دماغي وقفت يا عمار في أكتر من إني قولتلها مش هاخد واحدة رخيصة زيها أعمل إيه تاني
عمار بغضب. يا ونش البت موقّفة جوزها من ناصر علشانك شوف صرفة مش كل يوم هو
فاروق بهمس وهو يقترب منه. البت مش عايزة تتجوز علشان ملعوب فيها يا عمار على البلاطة كده
عمار بصوت عالي. يا نهار أبوك أسود
ينهض فاروق ويقول. لا مع نفسك بقي
يذهب إلى المنزل وهو يفكر في عروس البحر التي لا تخرج من عقله رآها مره ولا تُغادر من عقله يريد أن يراها الآن كيف لا يعرف ولكن يريدها وبشدة انجذب لها بشكل غريب يريد أن يصل لها بأي طريقة يصعد علي الدرج وقبل ما يدخل الشقة يسمع صوت غريب صوت أحد يتألم أو يصرخ ينظر خلفه لكي يعلم من أين هذا الصوت ووو
(كده البارت خلص رأيكم وتوقعاتكم في الكومنتات علشان التفاعل مش مفرحني خالص بكرة بإذن الله لو لقيت حماس هكتب بارت كمان وهنزله يلا بقي باي بااااااااي
يتبع
لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم


تعليقات
إرسال تعليق