رواية عشقت صعيديه الحلقه الثامنه والتاسعة والعاشرة بقلم الكاتبه فرحه أحمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
![]() |
رواية عشقت صعيديه الحلقه الثامنه والتاسعة والعاشرة بقلم الكاتبه فرحه أحمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
انا خايفه اوي علشان قاعده لوحدي والشقه واسعه يعني ....ممكن تيجي تقعد معايا وكده كده مش حرام انت جوزي قدام ربنا
كريم بتوتر وهو مش عارف يقول اي
جميله انا مش عايز اضيقك بس
جميله _ولا هديقني ولا حاجه انا اللي بطلي منك ده علشان خاطري يا كريم
كريم بتوتر وحزن _انا كنت جاي علشان اقولك اني مسافر علشان احضر فرح اختي
جميله بحزن_ تروح وترجع بسلامه وسابتو ودخلت الاوضه
كان كريم واقف مش عارف يعمل اي فاطمه خبط عليها طلعتلو
كريم_ انا هبات معاكي انهارده وهسافر بكره الصعيد وهاجي بعد بكره وسعتها هقعد معاكي تمام
جميله بفرحه_ تمام تعالي بقه اعملك فشار ونتفرج علي فلم سوا
كريم قعد يقلب في التلفزيون وهو مستغرب وهو لي محبش يزعلها ولاكن فاق عليها وهي بتقعد جنبو ومعها الفشار ويقضو الليل قصاد التلفزيون لحد ما تنام جميله وكريم يصعب عليه يسبها تنام علي الكنبه ويشلها ويدخلها علي السرير وبيحس احساس جميل جدا
تاني يوم بيكون بيستعد علشان السفر
جميله_ هستناك اوعي تتأخر
كريم _مش هتاخر خلي بالك من نفسك سلام
ندا _انا مش مرتاحه للمشوار ده يا خديجه طب خدي مالك معاكي
خديجه_ لا يا ندا دول مهما كان اهلي مش هيقذوني
واستعدت خديجه للسفر نزلت لقت مالك واقف قدام البيت بالعربيه
مالك_ اركبي هوصلك
ركبت خديجه وكان مالك بيوصيها تاخد بالها من نفسها وادها سلسله هديه وطلب منها تلبسها وتخليها في رقبتها تذكار منو
وفعلا خديجه حبيتها جدا ولبستها
خديجه بفضول_ مالك هو انت معاك عربيه ولا لا اصل سعات يبقه معاك وسعات لا فا استغربت
مالك بضحكه_ لا انا مش بحب العربيات بس بركبها للضروره فا لما بحتجها اوي باخذها من واحد صحبي
خديجه_ اممم تمام
وبعد فتره مالك وقف ونزل جاب اكل ليهم علشان الطريق ووصلها لحد اول البلد وسبها ورجع
خديجه كانت بتقرب علي البيت وقلبها مق.بوض وخايفه اول ما بدأت تقرب من البيت اكتر وشافت البيت قدام عينيها لاقت ناس كتير قدام البيت وانوار متعلقه اتخضت ومعرفتش فرح مين ده ولا هتعمل اي وهتقول اي
قربت من البيت ولفت من ورا علشان تدخل من باب المطبخ
ولاكن كانت الصدمه بنسبلها لما لقت .....
كان الكل موجود برا والاغاني شغاله وسمر قاعده وسط الكل وبتعرفهم انها خطيبت محسن وان محسن انفصل هو وخديجه
واحده من الستات الموجوده بشهقه
يالهوي ياني طلق البنيه وهي مكملتش شهر علي اسمو
سمر بخبث_ محصلش بينهم نصيب بقه وهو كان بيحبني من زمان وقرر يتجوزني
نعيمه بغيظ منها لانها خدت علي الناس وبتتكلم في تفاصيل حياتهم
قومي ياسمر يابنتي اقعدي مع البنته فوق
سمر_ حاضر ياماما
محسن بصدمه_ خديجه انتي بتعملي اي هنا وكنتي فين يا فاج..ره
خديجه بصدمه لما شافت محسن
خديجه انا انا ولاكن اتصدمت لما محسن كتم بقها وسحبها علي برا من نفس الباب لحد العربيه الشارع برا وكانت خديجه خلاص حاسه انها هتم..وت واغم.ي عليها من كتم نفسها
ركب محسن العربيه وخدها علي اخر البلد شقه واحد صاحبو وفهمو علي كل حاجه وكت.فها وحب.سها وخد الفون منها وقفل عليها كويس ومشي
رجع محسن ولا أكن عمل اي حاجه وكمل فرح فاطمه
مني_ عروسه زاي القمر يا فاطمه وكملت بتنهيده عقبال كريم بقه
فاطمه_ يارب ياجبيتي وكانت فاطمه علي علم ان مني بتحب كريم ولاكن كريم معتبرها اختو
وبعد مده كان الكل فرحان وخلص خلاص الفرح وجيه العريس خد عرستو من البيت وكانت الزغاريط مليا الدار
مالك بقلق_ برن عليها من الصبح فونها مقفول ياتري عاملو فيها اي
كريمه_ يابني دول أهلها مش هيقذوها متخفش
لاكن مالك كان قلقان جدا ومش عارف يتصرف وقرر يستنه لحد بكرا
اما خديجه فا كنت فاقت وحاولت تفكر نفسها ومعرفتش وافتكرت اخر حاجه حصلت وان محسن هو اللي خطفها وكانت قلقانه جدا لأحسن يعمل فيها حاجه
كان ممدوح اول ما دخل بي فاطمه الاوضه قال
غيري خلجاتك قوام وانزلي ورايا
فاطمه بستغراب وصدمه_ انزل وراك لي
ممدوح_ من غير حديت كتير يلا
نزل ممدوح
امه بصدمه_ اي اللي نزلك دلوقت ياولدي
ممدوح _اتعشا معاكم
امه_ ما العشا بتاعك انت وعروستك فوق
ليلي مرات اخوه سالم بدلع _سبيه يما يتعشى معانا ويطلع
في الوقت ده نزلت فاطمه بخجل
سماح ولدت ممدوح _تعالي يابنتي اقعدي جاري
روحي يا ليلي نادمي علية الباقين
جم عمران واسماعيل وسالم وصباح مرات اسماعيل
وعيالهم كلهم اطفال
عمران بستغراب _اي اللي نزلك دلوقت ياولدي
ممدوح_ نازل اتعشاء معاكم وطالع يابوي
سماح_ خلاص يا عمران خليه يتعشاء
وبعد العشاء خد ممدوح فاطمه وطلع
فاطمه_ احضرلك الحمام
ممدوح_ اه
بعد فترا خرج ممدوح من الحمام لاقه فاطمه واقفه جنب السرير وهي لابسه قمي.ص ن.وم لاكن مدهاش انتباء وفرد ضهرو علي السرير بشردو
فاطمه بحزن وهي بتقعد جنبو _ ممكن اسالك سؤال
ممدوح_ امم
فاطمه بحزن_ هو انت مش رايدني
ممدوح _بص عليها وهو بيقول لي قولتي أكده
فاطمه _باين يابن الناس انك مغصوب عليا
اتعدل ممدوح بغضب_ انا محدش يغصبني يابت انتي فاهمه
فاطمه بخوف وانكماش_ فاهمه فاهمه انا اسفه ونامت وادت ممدوح ضهرها ولاكن صوت عيطها ملئ الاوضه
ممدوح بنرفزه مش فاهم لي _بس يا فاطمه ونامي
بيفوت الليل ويطلع صباح يوم جديد ولسه مالك معرفش حاجه عن خديجه
وقرر يسافر البلد
عامر_ ازي بتك يا فوزيه
فوزيه_ زينه يابا الحمد لله وبتسلم عليك
عامر_ كل فترا روحي زوريها وخدي ليها ضيافه حلو يا ام فاطمه
فوزيه _تعيش يابا ربنا يخليك
ونظر _عامر لي نعيمه عقبال مني يا نعيمه
نعيمه _يارب يابا
نزل محسن وهو مستعجل جدا
عامر _علي فين يا محسن
محسن_ رايح مشوار مع واحد صاحبي وجاي ياجدي علي طول
وخرج
كريم _صباح الخير
الكل_ صباح النور
عامر_ وانت يا كريم مش ناوي تفرحنا بيك
كريم_ قريب اوي ياجد
مني قلبها دق جامد كانت خايفه مكنش هي سعتها هتتحول بمعني الكلمه كريم ده حب عمرها
الغفير _دخل بلغ ان في واحد اسمه مالك المحمدي عايز يقابل عامر بيه
عامر_ داخلو
حمد _جاي رايد اي تاني ده
دخل مالك وعينه بتدور علي خديجه
عامر_ اتفضل ياولدي علي المكتب
دخل عامر ومالك وحمد ومحمود اللي كان ساكت خالص لانه حاسس بالذنب
عامر_ اتفضل يابني رايد مني شئ
مالك_ خديجه
عامر_ مالها
خديجه جت هنا من امبارح والفون بتعها مقفول
حمد_ بس خديجه مجتش هنا خالص وبعدين انت عرفت انها مكنتش هنا كيف
مالك بص لي عامر وقال انا هحكلكم كل حاجه بس قولو خديجه كويسه ولا لا
وحكي مالك كل اللي حصل الفترا اللي فاتت
عامر_ احنا فعلا مشوفناش خديجه يابني
تعالي نسأل البنته وانت كل واحد يرن علي ابنه يخليه يجي
خديجه كانت قاعده عينها ورمت من كتر العياط
وصوتها رايح خالص من الص.ويت سمعت صوت برا الاوضه حاولت تص.رخ ولاكن صوتها رايح خالص
محسن _اهلا يا خديجه واحشتيني
خديجه حاولت تتكلم كتير بس مقدرتش فا دموعها نزلت بصمت
صاحبي _قالي انك مبطلتيش ص.ريخ يعني كويس اني جيتك في حته مقط.وعه
خديجه.........
تؤ تؤ شوفتي نتيجه صواتك اهو صوتك راح خالص مع ان انا بحب اسمع صوتك اوي
ولسه هيقرب منها لاقي ابوه بيرن عليا وبيستعجلو يجي البيت
كريم كان واقف بيرن علي جميله اللي اول ما ردت سمع صوت مني بتقول ان جدو عايزو ضرورى
كريم _اسف يا جميله شويه وهكلمك
والكل اتجمع
عامر _خديجه فين ياولد
#الحلقة_التاسعة
عامر_ فين خديجه ياولد
كلهم بصو لبعض بستغراب
نعيمه _مش خديجه مشيت يا ابوي
فوزيه_ واي جاب الجدع ده هنا
عامر بصرامه_ انا بسأل سؤال حد شاف خديجه وكان يتفحص الكل بنظراتو وكان باين علي محسن التوتر
عامر_ شوفتهاش يا محسن
محسن توتر ولاكن حاول يثبت وقال
لو شوفتها كنت قت.لتها الفاج.ره
وبعدين ده اللي جابو هنا بعد اللي عملو
محمود_ مش وقته كلامك ده بنت عمك في خ.طر
كريم_ لي يا بوي مالها خديجه
محمود_ خديجه المفروض انها جت هنا امبارح ليله فرح فاطمه ومالك وصلها لحد اهنا يعني معنها كده انها في الصعيد ولازم ندورو عليها
حمد _احنا هنتقسم وندورو يابوي
عامر_ خلاص وانا معاكم
محمود _خليك يابوي انت تعبان
عامر بخبث_ وهو بيبص علي محسن لا انا هدور مع محسن وانت روح مع كريم ومالك وحمد مع بعض يلا
محسن_ انا هدور لوحدي وارتاح انت ياجد
عامر_ انا قولت يلا
محسن_ كان عايز يلحق يمشي خديجه من البيت ولاكن جدو معا كان مش عارف يعمل اي
الكل اتفرق يدور عليها والبنات في البيت قلقانين
اما عند فاطمه كانت تحت عند حماتها اللي حبتها جدا وحسن انها ست طيبه وحبت صباح مرات اسماعيل ولاكن حست فاطمه ان ليلي بتبص ليها بقرف وتعاملها وحش ومرتحتلهاش فاطمه خالص
سماح_ يلا يابتي اطلعي خدي دوش كده والبسي حاجه حلوه كده واقعدي استني جوزك اللي معرفش نزل الشغل انهارده كيف تاني ليله من جوزو وأكملت بضحكه ادلعيلو يبت
ليلي ردت بغيظ_ما تقعد معنا يما ما احنا كلنا قاعدين
سماح ردت عليها بغيظ_ انتي متجوزه بقالك ١٠ سنين وعندك بدل العيل ٣ عيال دي لسه عروسه يا ليلي
اطلعي يابنتي يلا جوزك ما بقي الا جاي
طلعت فاطمه وهي مش فاهمه موقف ليلي ولي بتكرها كده
خدت دوش ولبست قمي.ص وحطت ميكب بسيط وفردت شعرها اللي وصل لحد اخر ضهرها وكان اسود سواد اليل كان منظرها مغري جدااا
محسن بتوتر_ كان بيحاول يخلي جدو يدور في منطقه بعيده عن البيت
عند خديجه كانت دموعها نازله بصمت وحزينه لانها مش قادره تتكلم
لحد ما بتحس بحركه غريبه برا وسمعت صوت الرجاله اللي برا بيقولو لبعض انهم يهربو احسن
وسمعت حد بيخبط جامد علي الباب كانت نفسها تص.رخ ولاكن مش قادره اللي بيخبط مش استسلم وكس.ر الباب لانه متأكد ان خديجه جوا
دخل مالك وهو بينادي علي خديجه اللي اول ما شافتو الدموع كانت نازله من عينها زاي الشلال
حمد_ جيه من وراه وهو بيقول كان في حد هنا بس ه.ربو من باب المطبخ
حمد_ انتي كويسه يابنتي
ولاكن خديجه مكنتش قادره ترد عليهم
مالك بقلق وحب_ مالك يا خديجه ردي علينا انتي كويسه
خديجه بقت تعيط وتحاول تتكلم ولاكن مش عارفه
مالك_ خدي الفون واكتبي مالك طيب
خديجه هزت رأسها وخدت الفون ولسه هتكتب اغمي عليها من التعب
خدوها ونزلو في نفس الوقت رن حمد علي عامر وعرفو
كانت صدمه لمحسن ورن علي الرجاله علطول
الرجل_ يا محسن بيه احنا لقينا ناس واقفين تحت البيت وبيقولو هي هنا انا متأكد وطلع خبط علي الباب ه.ربنا وقولنا هي كده كده مش بتتكلم
محسن بغضب_ تمام يا غبي
ورجع علي ألبيت وهو متوتر
وسمع حمد بيقول انها مش عارفه تتكلم ولما مالك ادها الفون تكتب اغمي عليها
محسن ارتاح حبه ولاكن لسه مش عارف يعمل اي
كانت جميله قاعده متوتره وخايفه كريم قال انه هيرجع انهارده علي اخر النهار والساعه خلاص داخله علي ٧ المفروض يرجع وكمان مش بيرد علي الفون يارب استرها
دخل ممدوح الاوضه ولاكن وقف مذهول من كتله الجمال الذي أمامه فا فاطمه كانت في كامل زينتها وابتسمتها كانت تزين وجها ولاكن اغمض عينو بغضب ودخل الحمام من غير كلام
فاطمه حست بي اهانه من تجاهله ليها وكانت الدموع تتلئ من عيونها بصمت
خرج ممدوح وعينه وقعت عليها مره اخري ولاحظ دموعها ولاكن ليس بيدو شئ فا هو لا ينفع ان يكون زوج لها
دخل البلكونه وهو يشرب سيجاره
دخلت فاطمه وراه بعد ان اردت الروب
فاطمه_ ممكن اتكلم معاك
ممدوح_ اتفضلي
فاطمه_ ممكن افهم سبب معملتك دي اي
ممدوح زقر أنفاسه بصعوبه وقال انا هقولك يابنت الناس وانتي قرري
فاطمه _سمعاك
في نفس الوقت كانت ليلي تجلس علي السرير ببردو وزوجها سالم يقف بغضب ويقول_ انتي بقيتي بارده ومستفزه في كلامك
ليلي ببرود_ كل ده علشان بقولك انا عايزه اطلع راحله انا وانت بس
سالم _لا مش علشان كده علشان ده مش وقته انا واخواتي اللي شايلين الشغل وممدوح عريس واجازه اسافر انا كمان واسيب اسماعيل لوحدو كيف
ليلي_ شئ ميخصنيش ياسالم ويعدين ممدوح كان في الشغل انهارده
سالم_ يوم إنما هو لسه عريس استني كمان اسبوعين وهخدك ونسافر يا ليلي واكمل بحب وبعدين تعالي في حضني انتي واحشاني
بعدت ليلي بزهق وقالت _لما الأسبوعين يعدو ونسافر يبقه اجي في حضنك غير كده لا يا سالم وسابتو ونزلت
وهو كان قاعد حزين علي عيشتو
نزلت ليلي لاقت اسماعيل وصباح قعدين في الجنينه كانت بتبص عليهم وهي غيرانه منهم
((للاسف ليلي من النوع اللي مش بحب عيشتو ولازم يبص في حيات غيرو ))
اما عند خديجه كانت الكل قلقان والدكتوره لسه جوا
خرجت الدكتوره وقالت_ إنها عندها انهيار عصبي من كتر العياط ولازم تستريح شويه والاحبال الصوتيه تمام هي بس من الص.راخ حجات سخنه مع العلاج وتبدأ تتكلم تاني عادي هي دلوقتي واحده منوم وتفوق الصبح انشاء الله
عامر_ متشكرين يادكتوره
الدكتوره_ لاشكر علي واجب
محسن فكر ان دي هي فرصتو ولازم يعمل اللي بيفكر في
عامر انتو عرفتو ماكنها ازي
محسن كان متابعه الكلام علشان يفهم
مالك_ انا وعمي حمد روحنا اخر القريه وعمي محمود وكريم وكانو في نصها وحضرتك في الأول فا انا الصراحه قررت ادور بصورتها يمكن حد شافها ومن حظي لقيت عيل صغير بيقول انه شافها امبارح مع رجال مطلعها البيت اللي في الشارع جنبهم خليتو وراني البيت وطلعنا لاكن كان اللي خطفها هرب
عامر_ الحمد لله انها بخير بكره نفهم منها كل حاحه يلا كلو يروح علي اوضته
جميله كانت خلاص هتنهار لاكن سمعت صوت رساله من كريم
فاتحتها لاقت ريكود بصوتو بيقول
انا اسف يا جميله اني مجتش بس حصل عندنا شويه مشاكل طمنيني عليكي انتي بخير
حست جميله من صوتو انه مخنوق محبتيش تزود الخنقه وقالت كل شي تمام
وركن الفون جنبها ونامت من تعب وتوتر اليوم
ممدوح بحزن_ زمان كنت خاطب بنت من مصر اتعرفت عليها وقت ما كت بدرس
وخطبتها وحبتها جدا وقبل الفرح بكام يوم طلبت مني نروح نعمل تحليل شامل لنفسنا اطمئنان روحت معها فعلا ولقيت النتيجه طلعت في نفس اليوم خدنا النتيجه وعرضنها علي دكتور وكانت صحتنا تمام ولاكن الدكتور قال كلمه خلت الدنيا اسودت قدامي انا عقيم
نظرت فاطمه لي نظره حزن
كمل وقال سعتها خفت من حجات كتير اني مش هكون اب وان خاطبتي تسبني وفعلا بعد ما روحنا للدكتور بيوم المعامله اتغيرت وبدأت تبعد ولما واجهتها قالت إنه نفسها تكون ام مزعلتش منها لانها ده حقها لاكن اتوجعت جامد ومن سعتها وانا مش موافق ادخل حد حياتي ولاكن اهلي صممو اني اتجوز وكنتي انتي صاحبه النصيب قرري هتكملي ولا نقعد مع بعض ٦ شهور واطلقك من غير شوشرة
فاطمه كانت متوتره ومش عارفه تعمل اي ولاكن حسمت وقررت انها ........
#الحلقة_10
فاطمه بتنهيده طويله قالت
وانا موافقه اكمل معاك حتي لو مفيش نصيب نخلف
ممدوح بصدمه كان فاكر انها هتتطلب الطلاق
انتي مستوعبه كلامك يا فاطمه دي خلفه عيال هتتحرمي منها طول حياتك يابنت الناس
فاطمه_ لو مكنش ليا نصيب فيك مكنش ربنا ارد اننا نتجوز وكل حاجه في ايد ربنا يمكن يرزقنا بكره بعيال كتير اوي
ممدوح ملاقش رد يرد عليها بي غير انو خدها في حضنو وكانت الفرحه ظاهره علي وشو
قرب ممدوح من ش.فايفها يطبع ملكيتو عليها وهنا تاهت فاطمه في بحور زوجها
ونسبهم حبه بقه
في الليل كان محسن ينظر يمين وشمال يتأكد من عدم وجود احد ويدخل غرفه خديجه بهدوء وهو يوقظها من النوم بصعوبه بسبب قوه الم.نوم اللي واخده صحيت خديجه وهي حاسه بدوارن ولاكن اول ما لمحت محسن الخوف ظهر علي وجهها
محسن بحده_ اللي هقول عليه يتسمع لو قولتي ان انا اللي خط.فتك يبقه اقري الفتحه علي روح حبيب القلب مالك سامعه
خديجه بقت تهز رأسها بخوف وزعر من محسن
خرج محسن تاني من الاوضه ولاكن سمر شافتو واستغربت وقررت ترقب محسن وتعرف ناوي علي اي
ومع صباح جديد كان الكل متجمع عند خديجه
عامر_ انتي زينه دلوقت يابنتي
هزت خديجه رأسها بنعم
مالك ادها الفون وقالها تكتب مين اللي كان خاط.فها
خديجه مسكت الفون وكانت متوتره جدا ومش عارفه تتصرف ازي ولاكن نظره محسن ليها خلتها تكتب انها متعرفش مين اللي خ.طفها
عامر_ يعني انتي مشوفتهوش خالص
خديجه هزت رأسها بلنفي
حمد _الحمد لله انك بخير واحنا هنعرف مين اللي عمل كده
نعيمه _طب يلا بقه خلوها ترتاح شويه وخدي ياحبيبتي اشربي الينسون ده علشان زورك
الكل نزل تحت
مالك _انا بطلب ايد خديجه منك يا حج عامر
محسن _معندناش بنات للجواز
محمود_ متدخلش يا محسن خديجه دلوقتي متخصكش
مالك_ انا طالب ايدها في الحلال موافق ياحج ولا لا وانا اوعدك هشلها في عيوني
عامر_ الري رايها يابني انا موافق لاني استجدعتك لما خديجه حالتها تتحسن هنشوف الموضوع ده
كان محسن يطلع شرار من الغضب
مالك_ طب استأذن انا
عامر_ مش هيحصل لازم نتغدا الاول
مالك_ ملوش لازمه والله ياحج
كريم _لا اذي اقعد نتغدا الاول ونسافر سواء علشان الشغل
وبعد مده كان كريم ومالك في العربيه راجعين علي القاهره
وكان مالك شاغل دماغو شكل خديجه وهو بيسلم عليها قبل مايسافر كانت خايفه ومتوتره
كان حاسس ان فيها حاجه لاكن مش قادر يتصرف
كريم_ حمدلله علي السلامه يامالك اشوفك بكره في الشغل سلام
مالك_ سلام
وطلع البيت وهو مشغول البال ولاكن من التعب سلم علي امه ونام
اما كريم فراح علي جميله علطول
صحيت فاطمه لقت ممدوح بيتفرج عليها بحب
فاطمه بكسوف _صباح الخير
ممدوح بحنيه_ صباح النور يا فاطمه انتي زينه في حاجه واجعاكي
فاطمه وفهمت قصدو _لا انا زينه يا حبيبي
نظر لها ممدوح من نطقها له بي حبيبي
فاطمه بجراء_ متستغربش انا حبيتك من اول يوم شوفتك في وحبيتك اكتر لما صارحتني
ممدوح_ ربنا يخليكي ليا يا اجمل فاطمه
فاطمه حزنت بعض الشى فا هي كانت تريد كلمه بحبك
احس بها ممدوح فقال
انتي كبيره في نظري اوي يا فاطمه ومع حياتنا الجايه هحبك وهتعلق بيكي قوي قوي
فاطمه بضحك وهي تتجه للحمام_ انا متأكده انك هتحبيني قوي قوي اصلا
ضحك عليها ممدوح وسمع الباب بيخبط
جميله بخوف وهي سمعه خبط علي الباب مين
كريم_ انا يا جميله كريم افتحي
فتحت جميله الباب بفرحه كريم حمدلله علي السلامه واحشتني اوي
وانتبهت لما قالت بكسوف وقالت اصلك طولت اوي عامل اي
كريم بضحك_ طب ادخل طيب
جميله برتباك _اتفضل انا اسفه
اي اللي اخرك كده حصلك حاجه
كريم_ لا ابدا اصل حصل عندنا وبدأ يحكي ليها فا هو برتاح معها في الكلام
ممدوح _ايوا يا ليلي رايده شئ
ليلي _اه قولت اطمن عليك اصل مراحتش الشغل
ممدوح ببردو _عريس بقه يا ام غاده
ليلي بغيظ وهي تدور بعينها في الاوضه_ اومال فين فاطمه
ممدوح بغضب حاول كبته _في الحمام يا ليلي عرسان ومش فاضين لوقفه الباب
ليلي_ ماشي يا ممدوح ماشي ونزلت وهي متغاظه جدا وناويلهم علي شر تخرب بي حياتهم
جميله_ يا كل ده حصل المهم ان خديجه كويسه
كريم_ مش حابه تتعرفي عليهم
جميله_ اتعرف عليهم ازي بصفتي اي
كريم_ بصفتك مراتي
جميله الكلمه هزتها ولاكن قالت بس مؤقته مراتك لوقت معين
كريم _اممم عادي انا قولت تتعرفي الفتره دي يعني
لاكن جميله مكنتش عايزه تعلق نفسها بي زياده عن الازم علشان لو انفصلو
فغيرت الموضوع وقالت
عملت اي مع مرات أبويا
كريم بتنهيده_ ابن اختها ات.خانق معايا لما عرف اني اتجوزتك ولاكن الموضوع اتحل ورفعت عليهم قضيه تزوير في الورق وان التاريخ بتاع القمضه كانت ساعت وافات بباكي ولسه القضيه شغاله
جميله _شكرا علي كل حاجه يا كريم
كريم ابتسم وقال انا همشي لاني محتاج انام
جميله بكسوف_ ممكن تنام جوا وانا هعمل غداء واصحيك وبعدها امشي
كريم_ امم تمام
اما خديجه كانت قاعده مع مني وفوزيه ونعيمه بيهونو عليها دخلت عليهم سمر
ازيك يا خديجه
خديجه .....
سمر بشماته_ اممم ايوه صح مش بتعرفي تتكلمي ياحرام
خديجه بغيظ حاولت تتكلم مقدرتش فا دموعها نزلت بصمت
مني_ سمر اطلعي برا
سمر_ الا انا كنت بطمن بس وخرجت بضحكه
بعد فترا كانت جميلة تقف في المطبخ تصنع الاكل بكل حب وهي تكلم صديقتها المقربه
الصديقه_ يا بت افهمي اتعرفت علي اهلو وقربي منو وبايني حبك لي علشان يتعلق بيكي ويحبك علشان متطلقيش منو افهمي واسمعي كلامي
انتي ادخلي البسي بجامه حلوه كده بس تكون قصيره شويه
جميله _اي قلت الأدب دي
صديقتها_ يبت ده جوزك مش عيب ولا حرام وزيني السفره وشغلي اغاني رومانسي وهو هيقع متقلقيش
جميله_ همشي وراكي لما اشوف اخرتها
نفذت جميله كل شئ وصحت كريم اللي كان متفجاء وأثناء اكلهم قال كريم
شكلك حلو اوي يا جميله اسم علي مسما
جميله وهي ترجع شعرها خلف اذنها بكسوف شكرا
كريم كان مغيب وهو ينظر لها ويقترب من فمها ويطبع بوسه صغيره ويبدأ يتعمق اكتر وكانت جميله لا تقاوم فا حبها له عدا الحدود
ويحملها كريم ويذهب الي الغرفه
يتبع
لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم
اللي بيحب الروايات الكامله والحصريه من هنا 👇 ❤️ 👇
الحلقه الخامسه والسادسه والسابعه من هنا
الحلقه الثامنه والتاسعة والعاشرة من هنا
لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم
❤️🌹💙🌺❤️🌹💙🌺❤️🌹💙🌺❤️🌹💙🌺❤️🌹
❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺
الصفحه الرئيسيه للروايات الجديده من هنا
جميع الروايات الحصريه والكامله من هنا
انضموا معنا علي قناتنا بها جميع الروايات على تليجرام من هنا
❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺
تعليقات
إرسال تعليق