القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية منتهي العشق الفصل الأول والثاني بقلم نرمين حصريه وجديده

 رواية منتهي العشق الفصل الأول والثاني بقلم نرمين حصريه وجديده 


في ڤيلا مكونه من طابقين الطابق الاول يتكون من غرفتين ومطبخ ودورة مياه  ورسيبشن كبير والطابق الثاني يتكون من اربع غرف ومطبخ صغير ودورة مياه بكل غرفه وصاله متوسطه الحجم

تستيقظ فتاه في ال23 من عمرها هي فتاه جميله ومحجبه وعيناها بلون البحر شعرها طويل يصل الي منتصف ظهرها قصيرة القامه عنيده ورقيقه في كليه الفنون الجميله فهي تعشق الرسم منذ صغرها ايضا تستيقظ علي رنين هاتفها المتواصل الذي لا ينقطع وكان المتصل اختها لورين هي اخت لارا التوأم بشرتها بيضاء جسدها ممشوق متخرجه من كليه الهندسه المعماريه  تحب عملها جدا بدأت في عملها منذ الدراسه عنيده عصبيه جدا

لورين بحنق: يابنتي ما تقومي بقا كل ده نوم هو انا الشغاله بتاعتك 

لارا ببرود:مفيش السلام عليكم صباح الخير حتي داخله فيا شمال كده وبعدين اه الشغاله مش اختي

لورين بغضب: انا الشغاله انا منك لله يا بارده يا مستفزة

لارا: ميرسي يا قلبي ده مدح ده صح

لورين بخبث: لا وانت الصادقه ديه النتيجه




قفزت لارا من فوق السرير وهي تقول بلهفه: جبتيها صح طب قوليلي والنبي انا عملت ايه يلا قوليلي

لورين بإنتصار: مش فاكرة الصراحه عملتي ايه 

لارا بتوسل: لورين حببتي قوليلي ده انا اختك

لورين: ليه مش كنت الشغاله من شويه

لارا: والله ابدا مين ديه اللي شغاله ده انا اللي شغاله بس قوليلي النتيجه

لورين: بس خلاص كفايه تسول نجحتي يا اختي بتقدير جيد جدا

لارا بفرحه: وحياه امك نجحت يس الله ربنا يخليكي ليا يا لوري

لورين: اه نجحتي الحمد لله عشان اخلص بقا من صحيان باليل وتفضلي تقوليلي" انا حاسه اني مش هنجح يا لورين انا حاسه اني مش هجيب تقدير يا لورين " اوف اخيرا

لارا: ما خلاص بقا يا لوري قلبك ابيض يلا سلام 

لورين: خدي هنا يا اختي هو ايه اللي يلا سلام اللي قلتلك عليه جاهز

لارا بحنق : يا الله منك جشعه موجودين يا اختي

لورين براحه : طيب سلام 

لارا : سلام عشان اروح افطر

لورين: ماشي يا لولو وانا داخله ع البيت اهو عشان الحقكوا ع الفطار

اغلقت لارا الهاتف مع لورين وبعد فترة قصيرة دلفت والده لورين ولارا التؤام المختلف تماما فهما لا يتشابها في الطبع ولا في الشكل حتي فريده وهي ربه منزل وطيبه القلب ومحجبه بشرتها بيضاء عمرها55 عام

فريده بغضب: كل ده تأخير ف الصحيان بسبب السهر وخوفك م النتيجه 

لارا وهي تقبل امها: صباح الخير يا لولو ما انت عارفه اني استحاله انام او افكر ف النوم اصلا لو النتيجه هتظهر

فريده: ما هي المصيبه اني عارفه وبرضو مبحرمش اخد منك التليفون قبلها ما هو كده كده اختك اللي بتجبهالك

لارا: خلاص بقا يا لولو ديه اخر سنه اهو وترتاحي خالص يلا بقا عشان جعانه

فريده بتنهيده: الحمد لله انها الاخيرة يلا طيب خدي شاور والبسي وانزلي

لارا: حاضر يا لولو 

خرجت فريده من الغرفه بينما اتجهت لارا اللي المرآة فهذا هو المعتاد صباحا لإجراء بعض الحركات التي لا معني لها الا معني واحد فقط وهو ان صاحبه هذه الحركات شخصيه معتوهه ومن ثم اتجهت الي المرحاض لتأخذ شاور ثم الي الخارج لتأديه فرضها وذهبت حتي ترتدي ملابسها وكانت مكونه من بنطلون چينس ضيق وبلوزة بيضاء بنصف كوم وبها فتحه كبيرة بالظهر وفردت شعرها وذهبت حيث طاوله الافطار

لارا: انا چيت يا بشر

محمد المنصوري والد لارا رجل اعمال لديه شركته ويعمل بها  عمره59 عام

محمد بإبتسامه: صباح النور يا حبيبه بابا عامله ايه؟

لارا بعد ان قبلت والدها قبله الصباح فهي شئ اساسي من بناته

لارا: صباح النور يا عسل الحمد لله فاكر هديه نجاحي ولا لا؟

محمد بضيق: اه فاكرها طبعا وطالما افتكرتيها تبقي نتيجتك ظهرت

لارا: اه ظهرت اقوله ييجي امتي بقا؟

محمد : مبروك يا حببتي 

ربنا يسهل يا لولو

محمد محاولا تغيير الموضوع : قولتي لماما انك نجحتي

لارا: لا لسه هقولها

فريده وهي تأتي من المطبخ: انا جيت اهو عاوزة تقولي ايه؟

لارا: انا نجحت يا ماما بتقدير جيد جدا

فريده بفرح: مبروك يا حببتي مبروك

لارا: الله يبارك فيكي يا لولو

" هو الواحد ميعرفش ينام ف اليت ده" 

قال هذه الجمله مراد شقيق لارا ولورين وهو يهبط من الدرج الي طاوله الطعام

لارا: بس يا مراد بس يا بابا ده بدل ما تقولي مبروك وتديني هديتي 

إب بالهديه يا مراد فاكرها

مراد: مبروك يا كلبه البرك وبإستفزاز بس برضوا مفيش هدايا عشان مصحياني علي صوتك الزفت ده 

لارا بتوسل: قلبك ابيض بقا خلاص الهديه يا اخويا يا حبيبي 

مراد بضحك : بس خلاص كفايه تسول

لارا بضجر: مش هتبطل انت واختك تقولولي كده

مراد: يعني انتي بطلتي تسول الهديه فوق روحي خديها 

لارا وهي تحتضن مراد : قلبي بقا انا هروح اشوفها صعدت لارا اللي الدرج حيث غرفه مراد لتأخذ هديتها ولم تهتم لهتافات والدتها لها بتناول فطورها اولا

في الحجرة تدور لارا في غرفه اخيها بحثا عن الهديه اللي ان وجدت بطاقع تحمل اسمها وانها من المرشحين في مسابقه لاختيار افضل لوحه عن طريق التصويت والفائز سيكون له فرصه عمل في شركه ديكور معروفه 

في الاسفل 

لورين: هي فين اللي ممرطاني كل سنه؟

فريده بضحك: فوق وبعدين بطلي ديه ع قلبك زي العسل 

لورين بإبتسامه حانيه: طبعا زي العسل ديه الشق بتاعي

فريده بإبتسامه : ربنل يخليكوا لبعض

الجميع : يارب

في الاعلي حيث لارا يرن هاتفها ولكن هذه المرة برقم من تعشقه " ايمن" حبيبها 

لارا بحب: حبيبي عامل ايه؟

ايمن: الحمد لله وانت؟

لارا: الحمد لله مالك؟

ايمن بوجوم: ماليش هيبقي مالي يعني؟

لارا بإستغراب : معرفش فيه ايه بس عارفه انه فيه قولي بقا مالك؟

ايمن: يعني انت مش عارفه مالي ؟

لارا بحيرة: لا مش عارفه

ايمن: موضوعي انا وانت مش هتكلمي باباكي بقا عشان اجي اتقدملك ولا ايه

لارا بضحك: كل ده عشان كده حبيبي انا مستعجله اكتر منك والله انا اصلا قولتله وهو قالي هقولك معاد مناسب ييجي فيه عشان بابا مشغول

ايمن: بجد يا لارا قولتيله

لارا: اه والله قولتله فك بقا ولا بتهرب من مفاجئتي؟

ايمن: حببتي نجحتي الف مبروك يا قلبي هروب ايه بس انا خلاص حضرت كل حاجه مش فاضل الا الخروج وبس

لارا: تمام انا قايلالهم ع الخروج بس طبعا زي ما انت عارف لازم السواق ولورين

لارا بحده: ايمن قولتلك ميت مرة اخواتي مش بحب حد يتكلم عليهم كده مش عاوز لورين بلاها خروج خالص

ايمن بحنق: خلاص ماشي المهم هتيجي النهارده عند سلنترو الساعه6 بالدقيقه تمام

لارا : تمام سلام

ايمن: سلام

انهت لارا مكالمتها ثم ما لبثت ان شهقت بقوه عندما هزتها لورين بقوه لتنتفض

لارا بغضب: انت مش هتبطلي حركاتك ديه ابدا 

لورين بضحك: وانت مش هتبطلي تتخضي

لارا بضيق: بارده

لورين : ما خلاص بقا المهم هديتي فين

لارا: والله ما انا عارفه المفروض مين اللي يجيب لتاني

لورين : انت طبعا مش انا اللي بطمنك ع نتيجتك كل سنه طلعي الهديه يلا

لارا وهي تنهض لتجلب لها هديتها 

لارا: اهم ياختي " لازم من عند الف يا لارا " ولارا بيتها يتخرب صح اهم يا اختي الخمس روايات اللي كان نفسك فيهم تقولي خلفتك ونسيتك وبعدين انا نفسي افهم ايه اللي عاجبك فيهم ديه روايات يا بنتي يعني خيال يعني عمر اللي فيهم م هيحصل

لورين: انت واحده مرتبطه سبيني اعيش ف رواياتي بقا وبعدين خليكي ف حالك شاكرين افضالك يا خرا واه مش خسارة فيكي مبروك

لارا بتهكم: الله يبارك فيكي يا اختي 

بقولك صح حضري نفسك ع 5 كده عشان عندنا معاد 6 

لورين بضيق: ايمن تاني

لارا: يا بنتي انتي مبتحبيهوش ليه بس

لورين: معرفش اهو كده ده انطباع اول مش بإيدي اغيره عموما خلاص هاجي معاكي 

لارا : قلبي 

لورين بإبتسامه: ماشي يا قلبي

في مكان اخر حيث شركه ديكور ضخمه وتحديدا في مكتب رئيس مجلس الادارة يجلس شاب جذاب بملامح رجولبه وسيم وطويل القامه يمتلك جسد رياضى عمره 30 عام خريج كليه الفنون الجميله مهندس ديكور كان يعمل كموظف عادي بشركه والده وهو يدرس وبعد فترة ترك له والده الشركه ليديرها هو هذا الشاب هو حازم السعدي

حازم بعمليه : طيب تمام يا مريم فيه حد تاني

مريم وهي ابنه خال حازم مخطوبه وتعمل معه كسكرتيرة عمرها 26 عام ملامحها طفوليه وبشرتها بيضاء

مريم: لا يا فندم الاستاذ اللي مشي كان اخر واخد

حازم: كام مرة اقولك لما نبقي لوحدنا متقوليش افندم ديه ويلا روحي هاتي فنجان قهوة وتعالي

مريم : حالا يا حازم

بعد قليل جاءت مريم بالقهوة ووضعتها امام حازم فارتشف منها ثم اغمض عينيه بتعب فقد اولاه والدته ادارة الشركه واصبح يأتي زيارات فقط

حازم: ايه يا روما هتتجوزي امتي بقا؟

مريم: والله لسه بنوضب ف الشقه اصل رفدوه من شغله 

حازم بتساؤل: ليه ده مبقالوش كتير يعني؟

مريم: ابدا حضرتك عارف ان اسلام حقاني ومبيسكتش مكتبه ف وش مكتب المدير شاف المدير وهو بيتحرش بالسكرتيرة والسكرتيرة بصعوبه خرجت وطبعا خرجت واشتكته لانه مدير القسم اللي بتشتغل فيه مش مدير المكان كله وطبعا اسلام شهد باللي شافه ف المدير طرد الزفت ده اللي اتحرش بالسكرتيرة مطرود وحطله هو مطرود ليه ف ملفه التاني مخلصهوش قام ملفقله تهمه قال سرق فلوس وحاجات كده ف اسلام سدد الفلوس اللي المفروض انه سرقها ومشي

حازم: والله اللي زي خطيبك دول خلصوا من زمان يلا ربنا يوفقه 

اخبار المحاسبين اللي اتقدموا للوظيفه ايه

مريم: والله ولا واحد فيهم ينفع ده من ساعه الانترفيو وهما بيبصبصوا للبنات هنا

حازم بحيرة: طب وبعدين هنعمل ايه احنا معندناش وقت وانا تعبت بقوم بشغله وبشغل الادارة مع بعض

مريم بتردد: يعني هو ينفع يعني......

حازم: ايه يا مريم ما تقولي

مريم بسرعه قبل ان تفقد شجاعتها: بقول يعني لو اسلام ييجي يقدم ف الوظيفه ديه

حازم : طب وهو ايه دخله بالحسابات؟

مريم: ماهو محاسب يا فندم

حازم: قولتلك فندم ديه لا وبعدين طالما هو محاسب خلتيني اعمل اعلان ليه ده انا قلت لكل اللي ف الشركه اللي عنده حد محاسب يجيبه وكنت هختار افضلهم طبعا مش بالوسايط

مريم بفرحه : يعني اجيبه لحضرتك

حازم: اه طبعا وظيفه وهيقدم فيها اخلصي وقوليله

مريم بسرعه: حاضر حاضر شكرا جدا يا حازم

في المساء في ڤيلا محمد المنصوري وتحديدا في غرفه لورين ولارا

لورين بضجر: يا بنتي حلوة وربنا حلوه زقمر يلا بقا

لارا: استني بس احط الروچ

كانت لارا ترتدي چيب هاي وسط بيضاء وبها ورود ورديه مع شميز وردي وحجاب وردي وحذاء ابيض وحقيبه بد بيضاء وتضع روچ بينك وماسكارا فقط اما لورين فكانت ترتدي بنطال قماش واسع به بعض الرسومات الخضراء وشميز باللون الاصفر الهادئ وترتدي حجاب ابيض نفس لون بعض خطوط البنطال وحقيبه بيضاء وحجاب ابيض

كانت تضع ملمع شفاه وردي مع كحل فهي رموشها كثيفه بالاضافه اللي انها لا تحب الماسكرا علي عكس توأمها ف بالرغم من انها تمتلك رموش كثيفه ايضا ولكنها تعشق الماسكارا

لارا: يلا خلصت

لورين بتنهيده: اوف اخير يلا الحمد لله كفارة

هبطوا الدرج وذهبوا اللي السائق الذي سيقلهم الي الكافيه وبعد وقت قليل كانوا قد وصلوا الي الكافيه خرجوا من السيارة ووقفوا امام الباب

لارا بإستغراب: الله ده الكافيه مقفول بس مش مقفول

لورين بتعجب من حاله اختها: يعني ايه

لارا: اقصد مفيهوش حد والنور مقفول بس الباب مفتوح يعني نخش ولا لا يلا يلا نخش

لورين: طيب

بمجرد دخول لارا اضاءت الانوار وانهال عليها اصدقائها بالاحضان وعبارات التهنئه وكان منهم مروة ابنه خالتها في تكبرهم بسنه واحده فقط عمرها 24 عام خريجه اداب قسم انجليزي بشرتها بيضاء وشعرها اسود طويل قصيره القامه جسدها ممشوق عيناها خضراء ورثتها عن والدتها

مروة وهي تحتضن لارا: مبروك يا لولو عقبال العريس

لارا: الله يبارك فيكي وعقبال عريسك انت كمان يا قلبي

اقترب منهم ايمن : ايه يا حببتي عجبتك المفاجأه 

لارا بفرحه : ده سؤال طبعا عجبتني ربنا يخليك ليا يا ايمن يارب 

ايمن : ويخليكي ليا يارب يلا بقا ع الحفله وانت جميله كده

لارابخجل : بس بقا مبحبش كده

ايمن : طيب طيب بكرة اتجوزك واقول اللي انل عاوزه

لارا: لما ييجي بكره ودلوقتي يلا ع الحفله بقا

ايمن : يلا يا ستي

اخذ ايمن لارا اللي طاوله كبيرة نوعا ما عليها   قالب من الحلوي كبير يحتوي علي صورة لأيمن ولارا في مكان عام وقطعوا القالب واحتفلوا بتخرجها وهكذا انقضت الليله مع فرحه لارا من مفاجأه ايمن لها وموافقه ابيها علي مقابلته وبقي فقط الميعاد كما انسجمت لورين مع الحفل ومع اصدقاء اختها ومروة رغم عدم حبها

لايمن الا انها انسجمت معهم

الا ان هناك شخص لم يرفع عينه عن لورين

بعد انتهاء الحفل ذهبت لورين ولارا الي البيت ولكن في وقت وتأخر غير المتفق عليه ولذلك كانوا يدخلون الي البيت علي اطراف اصابعهم وتوقفوا فجأه عندما صدح صوت قوي حاد"اهلا وسهلا اهلا بالبشوات هو ده اللي هتيجي 9 يا لارا هانم الساعه دلوقتي 12 ونص يا هوانم"


كان هذا الصوت الغاضب الحاد صوت والدهم

لارا بارتباك:يابابا ما حضرتك عارف احتفال وكده وبعدين احنا اصلا بنخرج من غير ما حضرتك تبقي عارف وبتثق فينا ولا انت مش واثق فينا

محمد:انتوا عارفين كويس ان الموضوع مش موضوع ثقه بس لما بناتي يخرجوا مع شب حتي لو ف حكم خطيبك يا لارا ف ده مرفوض وبعدين انتوا لما بتخرجوا مع ابراهيم السواق مبتكلمش لان انتوا يعتبر خارجين مع ابوكوا عشان هو اللي مربيكوا لكن اللى حصل ده مرفوض

لورين بخجل من نفسها:احنا اسفين يا بابا عندك حق مش هتتكرر تانى

لارا:مش هتتكرر تاني يا بابا 

محمد بابتسامه: انا مش بقول كده عشان تعتذروا انا خايف عليكو يلا تصبحوا علي خير 

لارا/لورين :وحضرتك اهله

صعدت كل من لارا ولورين الي غرفتهم واخذوا يثرثرون عما حدث في الحفل ولم يخلوا الحديث طبعا من حرص لورين على توصيل احساسها لاختها بان الحفل كله كان رائعا عدا وجودايمن هو من كان غير مرغوب به وتذمر لارا من كره اختها الغير مبرر له حتي ناموا

في الصباح في شركله الديكور 

كان حازم يتحدث في الهاتف 

حازم: بقي يا حيوان ادوخ اتصالات عليك وف الاخر لما ترد تقولي اصلي كنت ف حفله حفله ايه وانت سايب الشغل كله فوق راسي

مازن:اوف بقي ما خلاص انت اللي حريقه شغل قولتلك تعالي معايا مرضتش خلاص بقا خليك وسط دفاترك وملفاتك

حازم:انت عارف اني مليش ف جو الحفلات ده المهم هتيجي امتي؟

مازن:لا انا هأجز النهارده

حازم بغضب:نعم يا روح ماما تأجز ايه اقفل الاقيك ف وشي بدل ما اتصل بالحاج ولو وصلت هيجيبك بالسرير

مازن:خلاص اوف منك لله يا مفتري ييجوا الموظفين يشوفوا بتعامل ابن عمك ازاى 

حازم:اه مفتى يلا تعالي واخلص سلام

مازن:سلام

بعد ان انتهي من مكالمته راجع بعض الاوراق وبعدها دلفت مريم

مريم:اسلام بره يا حازم ادخله؟

حازم:انتى بتسألي دخليه طبعا

مريم:حاضر

بعد قليل دلف شخص طويل القامه بجسد ممشوق وسيم نوعا ماومعه بعض الاوراف 

حازم:اهلا وسهلا اتفضل يا اسلام

اسلام بابتسامه:اهلا بيك شكرا ده ورقي والc.v بتاعي 

اخذ حازم منه الاوراق وكلما كان يقرأها كانت دهشته تزداد فكانت الاوراق تحتوي علي كورسات في المحاسه وكورسات اخري لاكثر من لغه واحده وما اثار دهشه حازم هو سبب طرد اسلام من الوظائف فبعضها بسبب شهاته الحق واخى بسبب مساعدته لبعض الموظفين الذين اخذوا من مال العمل ومن العهدات وكان اسلام عندما يعلم يسددها لهم وكان المدير يطرده ويقول انه متواطئ معهم واخر بسبب مشاجرته لمدير العمل بسبب تعنيفه لعامل في سن والده بسبب سقوط بعض الاكواب

حازم بدهشه:كل الحاجات ديه مشرفه مش عقاب يعني انها تتحط ف ملفك انت تروح دلوقتي تستلم شغلك محدش جه ربعك كده حتي

اسلام بفرحه:بجد

حازم:اه طبعا بجد بس النهارده هعلمك الشغل هنا ازاى ونظام الشركه وبكرا تبدأ الشغل تمام

اسلام:تمام جدا

ظل حازم يشرح لاسلام طريقه العمل حتي فهم كل شئ بعد ذلك ذهب حازم الي بيته حيث تمكث والدته واخوته فهو من ربي اخوته بسبب انشغال والده بالعمل وتأمين مستقبلهم

حازم:السلام عليكم

هناء والده حزم ربه منزل طيه القلب ومحجبه وتعشق ابنائها

كوالله لسه فاكر ان ليك بيت وانت بايت ف الشركله من امبارح

حازم:مانتى عارفه اني بشتغل شغل المحاسب وشغل الاداره مع بعض معلش بقا حقك عليا

هناء:انا عارفه انى مش هاخد منك لا حق ولا باطل بس لو حصلت تانى مش هتكلم هعمل ها

حازم:لا خلاص مش هتتكرر تانى والله

هناء:ايوه كده ويلا عالغدا

حازم:وراكي انا اصلا ميت جوع

هناء:بعد الشر عليك

ذهب حازم مع والدته الي حيث طاوله الطعام عندما جاء كائن صغير وتحديدا قصير بشعرها الاشعث

سلوى بضجر:يا ماما يا ماما

هناء :ايه فيه ايه

سلوى:مصحتنيش افطر ليه

هناء بخضه: مصتكيش ايه ده انتى طلعتي عيني

سلوي: انا مبصحاش زيكوا انا انا لازم ميه

هناء بتوعد: من عيوني المرة الجايه

سلوى:ها بقي فين الفطار

هناء:فطار ايه ده معاد الغدا

سلوي باستنكار:غدا ايه لا طبعا لازم فطار وغدا وعشا

هناءوهي تضربها بخفه علي كتفها:يابت ياطفسه نتيجتك ظهرت ولا لسه

سلوى: ايه اللي جاب سيرتها بس نفسي اتسدت

هناء :يا بت ده انتي اعداديه مش قلقانه؟

سلوى: واقلق ليه هنجح هنجح

حازم:والله هنجح هنجح عشان اقطم رقبتك صحسلوي بخضه: ابيه ده انت هنا من امتي

حازم:من ساعه اصحي بالميه

سلوى:ازيك عامل ايه كويس الحمد لله يارب تبقي كويس

حازم:بت متستعبطيش رقم جل

سلوى بخوف:ها....رقم جلوسي مش فاكراه

حازم بنصف عين :والله مش فاكراه طيب ماشي اجبهالك بالاسم غالي والطلب رخيص

سلوى برعب حقيقي:لا لا والنبي انت بلاش

حازم بصرامه:بس يا بت هى مش فيها هنجحهجبهالك واهو اطلع غلبي فيكي

سلوي بتوسل والنبي بلاش حضرتك بابا اه انت لا

حازم:لا انا اللى هجبهيا عشان لما نقول يازفته ذاكري تتنيلي

سلوي بدموع:يا ماما والنبي قوليله هو لا

هناء:بس يا حببتي مالك بس ناجحه وبمجموع ان شاء الله

سلوى :لا يا ماما مش هو اللي يجبها لا

حازم/فيه ايه انتى جبتيها وفيها حاجه مش معقول يعني الرعب ده كله 

سلوى بتردد:اصل ....اصل 

حازم بقوة: اصل ايه وزفت ايه ما تنطقي

سلوي: اصل فيه كتير ساقطين وانا خايفه

حازم: طيب انا هجبهالك

ذهب حازم الي المكتب واخرج الاب توب وفتح الموقع مع توسلات سلوى بألا يفعل حتي ظهرت نتيجتها امامه 

حازم:خلاص جبتهالك

سلوى:بجد حرام عليك ليه طيب

حازم:ما خلاص يا بت الله جايبه مجموع حلو اهو

هناء برحه وهي تحتضن سلوي :مبروك يا حبيبتي مبروك

سلوى:الله يبارك فيكي يا ماما جبي كام بقا

حازم :280يا لولو

سلوي بعد انا قامت باحتضانه :الله يخليك يا وش السعد انت

حازم بابتسامه: مبروك يا حيوانه

سلوي :الله يبارك فيك

حازم بتساؤل :امال نايا فين؟

هناء بتلعثم :هي ااا

قاطعها حازم بحده:ايه ياماما هي فين ومتقوليليش ان هى لسه بتعمل اللي بتعمله ده

هناء لطف:ياحبيبي الموضوع مش بسيط برضو ده طلع نصاب

حازم:نصاب وخلصنا منه ديه متخرجه بقالها 3سنين عندها 25سنه وبنرفض من بره بره ومن غير اسباب وانا سايبها مبضغطتش عليها بس كفايه بقا

هناء: يا حازم سيبها وهي هتفوق

حازم بغضب: هتفوق امتى بعد ما عمرها يضيع بدل ما تعيش حياتها بتبكي علي ذكراه ده نصاب وميستاهلش انا هروحلها

هناء:يا حازم استني بس


الا ان حازم لم يعبا بهتافات والده ذهب نحو الدرج 

هناك في غغرفه اقل ما يقال عنها انها كئيبه حيث مطليه بالون الاسود مع الرمادى وستائرها سوداء اللون لا تفتح اطلاقاتجلس فتاه في الخامس والعشرين من عمرها وبيدها صوره تجمعها بشخص في مكان ما وتنظر اليها بشرودوهناك في البوم صور صورها هي ونفس الشخص رامز ولكن في حفله خطبتهم تقلب في الصور بشرود وهي تبكي

يدلف حازم بعصبيه وهو يصفق الباب خلفه بعنف 

حازم بعصبيه : وبعدبن معاكي بقي هتفضلي كده لحد امتي انا زهقت وقرفت منك ومن تدميرك لنفسك ده شغلك وبتيه الجيم واتقفل كفايه بقا واوضتك ديه من امتى بتحبي الاسود ده كله فوقي بقا ده نصاب

نايا بدموع: لا مش نصاب انا لسه بحبه مش قادرة انساه

حازم بغضب :لا نصاب وفوقي يا بدل ما افوقك انا وانا لو عملتها هتكرهيني ف اعمليها من نفسك 

نايا ببكاء مش قادرة انساه ده من الجامعه 4سنين حرام والله حرام 

 مسكها حازم بشده من اكتافها وهو يهزها بعنف:اذا كان فيه حاجه حرام فحرام اللي بتعمليه ف نفسك وخلي بالك اللي ييجي 

وهيكون مناسب هوافق عليهحتي من غير موافقتك سامعه

نايا برعب:لا متعملش معايا كده لا

حازم:لا هعمل انا هفوقل وهربيكي من الاول والاوضه ديه هشتغل فيها من بكره والستاير ديه اهي

وقام حازم بفتح الستائر وخرج من الغرفه وتركها دلفت اليها امها واختها حتي يهدئوا من روعها ورعبها من قرار حازم وتنفيذه لتهديده

تابعووووووني 


لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم 



الفصل الثالث والرابع من هنا



الفصل الخامس والسادس من هنا


أدخلوا واعملوا متابعة لصفحتي عليها كل الروايات بمنتهي السهوله بدون لينكات من هنا 👇 ❤️ 👇 


صفحة روايات ومعلومات ووصفات





تعليقات

التنقل السريع
    close