القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أذوب عشقا الفصل الرابع والخامس بقلم الكاتبه حنان حسن حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

رواية أذوب عشقا الفصل الرابع والخامس بقلم الكاتبه حنان حسن حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


رواية أذوب عشقا الفصل الرابع والخامس بقلم الكاتبه حنان حسن حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات


انا كنت فاكرة ان اك..&ل لح..&وم البشر

 هو  اكبر عيب في زوج اختي...

لكن..لما فيروز فتحت الباب المقفول فجاءة..عرفت ان صدام عنده عيب منيل اكتر من الق..&تل بكتير...

اصل لما فيروز فتحت الباب فجاءة..  شوفت ادامي صدام نايم علي السرير وكان ع..&اري الجسد تماما 

والمنظر كان غريب ومريب في نفس الوقت لان صدام مكنش لوحده

دا كان في شخص تاني معاه علي نفس السرير...وللاسف الشخص التاني الي كان قاعد علي السرير وبيتحسس جسد صدام دا كان ( راجل)

عارفين دا معناه ايه..؟

ايوه...انا شكيت في الي جه في بالكم دا

والي اكد ظنوني اكتر هي حالة الارتباك الي حصلت لصدام  اول ما شافني ادامة

والغريبة انه منطقش بكلمة واحده

وكل الي عملة ..هو انه ستر الجزء السفلي من جسمة

بملاية السرير


في اللحظة دي

تجاهلت المنظر القذ..&ر الي انا شايفاه ادامي...

وطلعت من جيبي علبة الدواء بتاعة فيروز

عشان ابرر لصدام بطريق غير مباشر  سبب دخولنا المفاجئ عليه 

ودا لما وجهت كلامي لفيروز

وقلتلها.. متجريش وتستخبي مني يا فيروز...لانك هتاخدي الدواء بتاعك يعني هتاخدية

وبعدها جذبت  فيروز من ايديها ..وخرجنا من الاوضة

وبمجرد ما خرجت من الغرفة

فضلت اقول لنفسي

ايه البني ادم الب..&شع دا؟

وايه الي هو بي..&نيلة دا

دا طلع ملوش في الستات اصلا

ياعيني يا ميار دا انا سمعت انها كانت فرحانة بيه اوي..

وكانت فاهمة انه طلب ايديها عشان بيحبها

اتارية كان عايز يتجوزها   عشان يستفرد بيها  ويأ...&كلها مش اكتر

ولقيت نفسي

هموت من الغضب والغيظ والقهرة علي اختي وامي الي اختفوا بسببة

فا قلت ..

انا لازم ابلغ عنه وحالا

لكن رجعت اقول لنفسي

بس هبلغ عن مين

دا صدام راجل  غني يعني له معارف ومسنود..

وبعدين هبلغ اقول ايه؟

وفين الدليل الي معايا

ما خلاص  التليفون الي كان عليه اتهام امي لصدام ضاع

يعني الحل الوحيد الي ادامي هو اني انتظر لغاية ما الاقي دليل تاني علي صدام 

بس فين الدليل وهجيبة ازاي

وفضلت افكر وافكر بدون فايدة

واثناء ما كنت شاردة بذهني

سمعت صوت نسمة الي فوقتني من حالة السرحان

الي كنت فيها

ولقيتها بتبصلي وهي مستغربة

وبتقولي..

في ايه يا ريم انتي مش سمعاني ولا ايه؟

فا رديت وانا بحاول انتبه لكلامها

وقلتلها..

معلش اصلي كنت سرحانة

فا كررت نسمة الي كانت بتقولة

وقالتلي..

كنت بسألك وبقولك ليه سمحتي لفيروز انها تخرج من غرفتها

فا رديت 

وقلتلها ..مفيش اصلي حسيت ان فيروز محتاجة تجري وتلعب

فا اخدتها وخرجتها من الغرفة عشان تتهوي شوية

فا ابتسمت نسمة

وهي بتبص لفيروز

وقالتلها...

خلاص لعبنا واتبسطنا..نرجع علي غرفتنا بقي

فا رفضت فيروز انها ترجع تتحبس في الغرفة تاني

للكاتبة..حنان حسن

في اللحظة دي

همستلي نسمة 

وقالتلي..

خديها بالراحة وحايليها لغاية ما ترجع اوضتها

لان خطيبة صدام جاية تزورنا لاول مره 

يعني لازم البيت يبقي هادي النهارده

فا حاولت اقنع فيروز انها ترجع لغرفتها تاني لكن رفضت

وفضلت تعيط

فا اخدتها نسمة في حضنها

وقالتلها..انا حاسة بيكي وعارفة انك زهقانة من الحبسة في الاوضة

وبعد لحظات

لقيت نسمة بتطلب مني اني البس والبس فيروز عشان خارجين

وفعلا لبسنا وخرجنا معاها بالعربية

والغريبة اننا روحنا لمنطقة فيها ناس فقيرة وزورنا مساكن عشوائية

وكل ما ندخل بيت من البيوت دي...نسمة كانت بتديهم ظرف وتقولهم..ان صدام بيه باعتلكم ده

والي فهمتة ان الاظرف دي فيها فلوس بيبعتها صدام كل شهر للناس الفقراء

بصراحة  موضوع الشهرية دا لخبطني خالص

هو ازاي صدام بي..&قتل ..وبيأ..&كل لح..&وم البشر

 وفي نفس الوقت بيعمل خير وبيدفع شهريات؟

والناس بتدعيلة؟

واتلخبطت اكتر لما سمعت نسمة بتتكلم عن الجوازة التانية 

عشان كده استغليت الفرصة واحنا راجعين  انا و نسمة  بالعربية

وسالتها

وقلتلها..

هو صدام بيه هيتجوز فعلا؟

فا ردت نسمة

وقالتلي..بتسألي ليه؟

قلتلها..اصلك انتي قولتيلي قبل كده انه متجوز

فا ردت نسمة باسف

وقالتلي..

صدام فعلا اتجوز قبل كده لكن.. يا قلبي ملحقش يفرح بعروستة 

لانها ماتت في الصباحية

ودلوقتي ربنا وفقة واتقدم لعروسة تانية ..

وكملت نسمة كلامها 

وقالتلي..

وعشان انا لسة

 مشوفتش العروسة الجديدة

صدام عزم عروستة النهاردة  تقضي اليوم كله معانا عشان يعرفني بيها

عشان كده عايزه ارجع البيت بسرعة عشان اكون في استقبالها...وارحب بيها

  لجل عيون صدام


في اللحظة دي

فضلت اسب والعن 

بيني وبين نفسي

واقول...يخر..&بيت صدام علي سنين صدام

الي طلع ملوش في الجواز

ولا ني..&لة

واكيد العروسة الجديدة هتبقي وجبة جديدة يشبع بيها شهي..&تة النهمة 

مش اكتر

بس انا استحالة امكنة من فريس...&تة الجديدة 

وفي اللحظة دي

قررت اني هعمل المستحيل عشان افركش الجوازة دي

 المهم...

فضلت نسمة تنتظر وصول العروسة

وهي قاعدة معايا في غرفة فيروز

وفي الميعاد...لقينا الشغالة جاية علي نسمة وبتقولها ان الضيفة وصلت

فا خرجت نسمة تستقبل العروسة

وانا كمان اخدني فضولي اني اشوف الض..&حية الجديدة 

فا خرجت ورا نسمة

واتسللت لغاية ما وصلت لمسافة قريبة من الرسيبشن

وقدرت اتمكن من رؤية العروسة والعريس الي كانوا قاعدين جنب بعض

بس الغريبة ان العروسة كانت كبيرة  في السن

والي يشوفها يقول انها ام صدام...مش عروستة

لكن منظرها وشعرها المصبوغ باللون الاصفر.. وطريقة لبسها كانوا بيقولوا انها عجوز متصابية


المهم..

لما دققت النظر علي نسمة لقيتها بتعامل العروسة باشمئ..&زاز

وكان واضح انها اتص..&دمت لما شافت العروسة المسنة

وبادرت نسمة بالاساءة

وقالتلها...ازيك يا (طنط)

فا ردت العروسة بعدما ارتسمت علي وجهها علامات الضيق

وسالتها بغضب

وقالتلها..طنط...؟ 

طنط دا ايه يا نسمة؟

 دا الفرق بيني وبينك في السن ميجيش سنتين ثلاثة

فا ردت نسمة بسخرية

وقالتلها..

ليه ؟ حد قالك اني عندي ٧٠ سنة؟

وبالجملة الاخيرة الي قالتها نسمة دي 

اسدل الستار علي مشهد  المجاملات ..واختفت ابتسامة العروسة 

وبدأت العجوز المتصابية  تبادل نسمة تراشق الاهانات الغير مباشرة

وبدات تعاملها بمنتهي التعالي والغرور

ولما نسمة لاحظت ان صدام سامع وشايف الي بيحصل من عروستة وبيتابع في صمت

بدون ما يثور لكرامة اختة

 قامت نسمة من جنبهم وهي في منتهي الغ..&ضب

واتجهت علي غرفتها

اما انا فا قررت اني احاول اخد رقم الموبيل بتاع العروسة باي طريقة

 عشان احذرها من الي هيحصلها 

ودا كنت هعملة من خلال اي رقم مجهول 

المهم اني كنت  هاقولها اهربي بجلدك من الجوازة دي 

وفضلت واقفة اترقب اللحظة المناسبة الي هنفرد بيها بالعروسة

لغاية ما لقيت صدام قام من جنبها و راح يطيب خاطر نسمة

 فا قطعت الطريق علي  الشغالة ..وهي متجهة للعروسة بصينية الشاي...

وطلبت اني انا الي اقدم الشاي

وبمجرد ما دخلت علي العروسة

بصتلها وقلتلها ..

يا اهلا وسهلا بست العرايس

حضرتك نورتينا

فا بصتلي بتعجب

وسالتني

وقالتلي...انتي مين؟

فا قلتلها...انا ابقي زميلة نسمة في الجامعة

وصدام زي اخويا وبعزة زي اخويا بالظبط

وطبعا عروستة لازم تبقي اخت وصديقة  ليا انا كمان

فا بصتلي العروسة من فوق لتحت وكأنها بتفرز كل حتة في جسمي بعنيها

وقالتلي..انتي اسمك ايه

قلتلها.. اسمي ريم

فسالتني تاني

وقالتلي..انتي  بتيجي هنا كتير ياريم؟

فا ابتسمت ورديت بتلقائية

وقلتلها...

بجي هنا كتير دا ايه؟

د انا عايشة هنا

فا بصتلي بدهشة

وقالتلي.. .

عايشة هنا ازاي يعني وبصفتك ايه؟

في اللحظة دي 

 شعرت بالغيرة في نبرات صوتها

فا قلت اخ..&رب الجوازة عن طريق الغيرة

فا قلتلها ..اصل صدام بيعزني اوي 

و هو الي صمم اني اعيش معاهم علي طول

يعني انتي هتلاقيني هنا علي طول  و اكيد هنبقي اصحاب

وطالما هنبقي اصدقاء بقي ياريت ناخد موبيلات بعض

عشان نتواصل ديما

فا ردت العروسة بمنتهي قلة الذوق

وقالتلي...اسفة

انا مش بعطي ارقامي لحد معرفوش

ومش بصاحب غير فئة معينة من الناس 

للكاتبة..حنان حسن

في اللحظة دي

 وقفت ابصلها بغيظ

واقولها..بيني وبين نفسي

انا مش عايزة اصاحبك ولا طاي..&قة اشوف وشك

بس عايزة انقذك يا غ...&بية

 لكن طبعا مقولتش حاجة

ورجعت بضهري

بعدما كسفتني

ومقبلتش تديني رقمها

قولت برضوا مش هيأس وهحاول اجيب رقمها من اي مكان تاني

لكن ..

انشلة حتي من موبيل صدام نفسة

المهم...

بعدما فشلت محاولة اخد الرقم

كان لازم امشي بسرعة من الريسبشن

قبل ما صدام يشوفني بتكلم معاها ويعرف انا كنت عايزة منها ايه

لكن..

 بسبب لهوجتي واضطرابي اتكعبلت ووقعت علي التربيزة الي عليها الشاي

فا وقع كاس من الكاسات الغالية واتكسر

ودا زود من توتري

فا قمت بسرعة وفضلت الم في الزجاج بايدي

قبل ما حد يعرف بامر الكأس الي اتكسر

ودا خلي ايدي اتجرحت وجابت د..&م

لكن انا مركزتش مع الج..&رح وفضلت الم في الفوضي الي انا عملتها 

واثناء ما كنت بجمع اخر قطعة زجاج من علي الارض

لمحت جذمة رجالي بجانب قطعة الزجاج

فا رفعت عيني علي صاحب الشوز لقيتة (صدام)

فا قلت اكيد  هيوبخني بسبب الكأس الغالي الي كسرتة

لكن الغريبة ان صدام انحني علي الارض..ومسك ايدي وساعدني علي الوقوف

وبعدها لقيتة بيمسك ايدي بحنية وفضل يكتم الدم بمنديل 

وقالي ..

خلي ايدك في ايدي لغاية ما اكتملك الدم 

فا سيبت ايدي في ايده

وفضل صدام فعلا كاتم الدم بايده

لكن عنية كانت مركزة في عنيا

وكان صدام لحظتها علي مسافة قريبة مني جدا

 

في اللحظة دي

 اتحققت من ملامحة الجميلة

   وعيونة العسلية الي كان فيها حنية... وراحة غريبة

راحة عاملة زي السحر

السحر.. الي نساني  اختي..

 ونساني رسالة امي ..

ونساني الراجل الي شوفتة مع صدام تحت ..

 ونساني كمان الب..&لوة عروستة الي كانت قاعدة تتفرج عليا انا وهو 

واحنا متنحين لبعض

  والغريبة اني كنت حاسة ان هو كمان نسي العروسة الي قاعدة واخده بالها من نظراتة ليا

ومنتبهش غير علي صوتها

وهي بتسألة بنبرة مليانة غيرة وغضب

وهي بتقولة...

هو كل دا 

ال..&دم لسة موقفش؟

لا دا احنا كده محتاجين  نتصل بالاسعاف

في اللحظة دي

سحبت ايدي من ايده بسرعة

وقلتلها..

لا خلاص  الحمد لله

 ال..&دم وقف

وبعدها خدت بعضي ومشيت

وروحت لغرفة فيروز

وانا بفكر في الي حصل مع صدام

وكنت محتارة في شخصيتة المتناقضة دي بصراحة

وقلت لنفسي

ازاي صدام فيه كل العبر..

 وازاي هو لطيف وحنين  اوي كده؟

وفضلت ابص للمنديل بتاعة الي مازال علي ايدي المتعورة

وكنت تقريبا قربت اعجب بيه

لكن...

بعدما قعدت لوحدي شوية

استعدت تركيزي تاني

وبدات اؤنب نفسي

واقولها...فوقي

اختك وامك مفقودين بسبب صدام 

وحتي العروسة الجديدة هتبقي ضحية جديدة علي ايده

دا غير انه ملوش في الستات اصلا

فا فوقي كده واصحي يا ريم

وبالفعل..

استعدت عقلي وتركيزي تاني

وجددت عهدي مع نفسي بالانت...&قام من صدام

وقولت لازم اعمل المستحيل

عشان اعرف امي واختي فين

blog-post_29

لكن الاول لازم انقذ العروسة الغ..&بية الي رايحة للنار برجليها

  ودا عشان يحصل لازم اجيب رقمها ..من موبيل صدام

لاني لو روحت حذرتها شخصيا هتكدبني وممكن تفضح امري عند صدام

يبقي لازم اكلمها علي اني حد فاعل خير من رقم غريب

وفضلت اسأل نفسي

واقول..

بس دا هيحصل ازاي

الوحيد الي معاه موبيلها هو صدام

طب وانا هجيبة منه ازاي دلوقتي؟

هسرق الموبيل بتاع صدام مثلا؟

لا طبعا صعب

وحتي لو سرقت الموبيل هعرف الباسورد منين؟

ولا هفتح البصمة ازاي

لا لا ...انا لا هس..&رق ولا حاجة

انا هروح لصدام اقوله اني محتاجة الموبيل اعمل بيه مكالمة 

ولما اخد الموبيل هبقي احفظ رقم العروسة في دماغي

وفعلا رجعت علي الصالون 

عشان استلف الموبيل من صدام

لكن...ملقتهوش

فا سالت عليه الشغالة

فا شاورتلي علي الغرفة بتاعتة

وفهمت انه في غرفتة

فا روحت وخبطت علي الباب

لكن محدش رد عليا

فا خبطت تاني 

وبرضوا محدش رد

فا عرفت انه مش موجود في الاوضة

فا قلت استغل الفرصة

وافتش في غرفة صدام يمكن الاقي اي دليل يوصلني لمكان مي او اختي

فا مديت ايدي علي الاوكرة وفتحت الباب بهدوء

وفي لحظة بقيت جوه  الغرفة

وفضلت افتش بعنيا في محتويات الغرفة

واول ما بصيت علي السرير

اتأكدت ان امي كانت موجودة هنا

عارفين لية.....؟

لو عايز باقي اخداث الرواية صلي علي رسول الله وطبعا مش هننسي نضع عشر ملصقات مع متابعة صفحتي الشخصية

مع تحياتىالجزء الخامس

بعدما دخلت غرفة صدام..اتأكدت ان امي كانت موجودة  في الاوضة عنده

ودخلتها قبل كده

لاني شوفت الشال بتاعها علي السرير

والشال دا انا عمري ما اتوه عنه لاني انا الي كنت جايبهولها في عيد الام

وبمجرد ما شوفت الشال في غرفة صدام..اتأكدت من الكلام الي قالتهولي امي في الفويس ...

وعرفت ان صدام هو الي مسؤال عن اختفاء امي واختي

ووارد جدا يكون قت..&لهم هما الاتنين..لاني فتشت في البيت كلة وملقتش لهم اي اثر

وفي اللحظة دي

قررت اخد بثأر امي واختي من صدام

ايوه..العين بالعين وبالسن بالسن

وزي ما صدام قت..&لهم لازم يت...&قتل هو كمان

وبسرعة خرجت من غرفة صدام وانا عازمةعلي الانت..&قام

وكنت ناوية اروح علي غرفتي عشان افكر بهدوء واشوف هعمل ايه

لكن ..

قولت اروح لغرفة فيروز واتعامل عادي ..

لغاية ما اشوف انا هعمل ايه 

وهاخد حقي من صدام ازاي

وبالفعل روحت لفيروز ومارست عملي كا المعتاد

لغاية بليل

وبمجرد ما فيروز اتعشت و نامت

خرجت من اوضتها واتوجهت لغرفتي

لكن قبل ما اوصل لغرفتي

لقيت نسمة بتنادي عليا

وبتقولي..تعالي يا ريم عايزاكي

ولما اقتربت منها لقيتها بتمد ايديها ليا برزمة من الفلوس

وبتقولي...خدي يا ريم 

فا قلتلها ..ايه الفلوس دي؟

دا لسة معاد القبض مجاش؟

فا ردت نسمة

وقالتلي..الفلوس دي ملهاش علاقة بالقبض بتاعك

دي فلوس من صدام اخويا 

وهو الي طلب مني اني اعطيكي المبلغ دا 

لربما تحتاجي تشتري حاجة لنفسك

في اللحظة دي

استغربت تاني من تصرفات صدام 

ومن كرمة الغريب مع الناس


المهم..

بصيت للفلوس

وقلتلها...

لكن الفلوس دي كتير اوي..

 انا هعمل بيها ايه؟

فا ضغطت نسمة علي ايدي

وقالتلي..الفلوس معاكي اعملي بيها الي انتي عايزاه

وانا لو منك هخرج من النجمة واشتري كل الي نفسي فيه

بس ارجعي بسرعة عشان فيروز متفضلش لوحدها كتير

فا هزيت راسي وانا ببتسم

وقلتلها...شكرا

فا بادلتني نسمة الابتسامة

وقالتلي..

العفو علي ايه 

يلا ..تصبحي علي خير

فا قلتلها ..وانتي من اهلة

ورجعت لغرفتي

وبمجرد ما دخلت غرفتي

رميت الفلوس علي التربيزة

و فضلت افكر

واقول لنفسي

الشال الي لقيتة علي سرير صدام

دليل جديد بيأكد علي كل كلمة امي قالتهالي في الفويس 

وانا دلوقتي متأكدة من ادانة صدام

يبقي صدام لازم يت..&قتل

لكن....

 هقت..&لة ازاي بس؟

دا انا مقدرش اقت..&ل فرخة؟

طب اعمل ايه واتصرف ازاي...؟

انا محتاجة حد يساعدني

وفي اللحظة دي

افتكرت  منال اختي الكبيرة الي اتجوزت بدون علمنا وهربت مع زوجها ..المن..&حرف

وقلت لنفسي

منال لو كانت عرفت بالي حصل لامها كان ممكن تساعدني

اصل زوج منال كان له معارف شم..ال   كتير

وكان  ممكن زوجها يرشحلنا  حد من السوابق الي يعرفهم عشان يساعدونا في الت...&خلص من صدام

و في اللحظة دي

شعرت بالق..&هر وقلة الحيلة

لما افتكرت ان زوج اختي اخدها وطفش

ومش هقدر اوصلة

وكنت خلاص بدات اتصاب بالاحباط

لكن قبل ما شعور اليأس يتغلب عليا

رجعت قلت لنفسي

وانا هحتاج زوج منال 

في ايه ؟

لو كان زوج منال طفش ومنعرفلوش طريق

فا اصدقائة الي ميتخيروش عنة مازالوا موجودين

عندنا في الشارع بتاعنا

وبمجرد ما تذكرت اصدقاء زوج اختي

جه في دماغي فورا

( كمال الهرش)

ودا بلط...&جي مشهور

ساكن عندنا في الحتة ومعروف عنه انه بيت..&عارك بالاجر ...

وممكن يق..&تل برضوا بالاجر 

اصل كمال الهرش 

 م..&دمن 

ومش فارق معاه اي حاجة في الدنيا

والي اعرفة ان الناس اطلقوا علية اسم  (كمال الهرش)

 بسبب انه بيهرش ديما 

والهرش الي عنده  دا طبعا بسبب الاد..&مان 

للكاتبة..حنان حسن

المهم..

 لما افتكرت كمال الهرش..

شعرت اني اخيرا لقيت ضالتي

لاني افتكرت لحظتها..ان منال زمان كانت ديما تقولي..

ان كمال الهرش معجب بيا وعينة مني...

وانا كمان  كنت واخده بالي من تصرفاتة معايا..

وكنت ملاحظة .. انه هيموت عليا..

 بس انا كنت بتجاهلة لاني كنت بق..&رف  من

   من..&ظرة

بس دلوقتي للاسف

 انا مضطرة اني اتجاوب معاه 

وافهمة اني ببادلة نفس الشعور

عشان  يوافق  يساعدني اني انت..&قم ... من صدام

واجيب حق امي واختي منه

وبالفعل.. 

انتظرت اول ما نور الصبح  شقشق..

واخدت الفلوس ..

وغادرت بيت صدام 

واول ما نزلت روحت اشتريت موبيلةجديد

واشتريت خط

وبعدها.. ركبت ورجعت علي الحارة بتاعتنا

وبدل ما ادخل علي البيت بتاعنا...

روحت علي القهوة الي كمال بيبقي مرزوع عليها ديما

وكنت خايفة لا ملقهوش

وفضلت

 ادعي ربنا اني 

الاقية علي القهوة كا العادة

وبالفعل شوفتة قاعد بنفس قعدتة ...وماسك الش..&يشة في ايدة

فا اتعمدت امشي من ادامة بخطوات بطيئة عشان يجي جري ورايا كا العادة

وفعلا كمال شافني

و بمجرد ما عنية لمحتني

لقيتة جاي في ديلي

وبيلاغيني بكلمات المغازلة الرخيصة بتاعتة

فا التفت وبصيتلة ..

ودي كانت اول مره ابص في وشة واتحقق من وجهة

ولحظتها اخدت بالي من الخريطة الي مرسومة في وجهة

 ..بسنون  المط..اوي والس..&كاكين

المهم..

  ابتسمتلة

وقلتلة...ازيك يا كمال

فا رد كمال وهو فاشخ ضبتة 

وكان واضح انه مبسوط اني نطقت اسمة اخيرا

وقالي..ا زيك انتي يا ست البنات..

كفارة..ومبروك خروجك من الحبس 

علي فكرة انا ديما كنت بسال عليكي  الحاجة

فا ابتسمت

وقلتلة..

سألت عليك العافية يا كمال

معلش بس هو انا ممكن اسالك سؤال

فا رد كمال بحماس

وقالي..اه طبعا اسألي يا ست البنات

فا رديت

 وقلتله

هو انت لسة متعرفش طريق عابد جوز اختي منال

اصلي واقعة في مشكلة مع ناس ..وكنت محتجالة اوي

فا رد كمال

وقالي...

والعشرة دول ما اعرفلة طريق لغاية دلوقتي

لكن..ولا يهمك

الي كان هيعملة  عابد

جوز اختك..

 انا بعون الله اقدر اعمل اضعافة

قولي بس محتاجة لاية وانا سداد يا ست البنات

فا رديت وانا بمسح دموعي

وقلتلة ..

طب انا عايزاك في حوار

فا رد وقالي

طب اسبقيني علي درب الخ..رابة 

وانا هحصلك

وبالفعل...

روحت علي درب الخ..رابة

ودي منطقة فيها ارض فاضية كبيرة خالية من البشر

وبيرموا فيها القمامة

المهم..

لما جه كمال الهرش

طلب مني يعرف الحكاية ايه بالظبط

فا سردتلة الاتي..

وقلتلة..

الحكاية وما فيها

ان اختي ميار كانت وارثة ثروة كبيرة عن جوزها الي م..ات

وبعدها

جه شخص ضحك عليها واتجوزها

واخد فلوسها ...

وياريتة اكتفي بكده وبس

الا دا  غ..در بيها و ق..&تلها

 و قتل امي كمان

ودلوقتي ضاف ثروتها علي ثروتة واصبح من الاثرياء بعدما ورثها

 انا بقي عايزة اق..&تلة

و انتقم منه 

عشان اجيب حق اختي وامي

في اللحظة دي

سكت كمال شوية

وبعدها سالني

وقالي..

انتي بتقولي ان الشخص دا ثروتة كبيرة دلوقتي؟

فا قلتلة ..ايوه ثروتة تعدي الخمسين مليون 

اصل انا دخلت بيتة بالحيلة ..واشتغلت عنده 

فا عرفت كل حاجة عنة

فا رد كمال الهرش

وقالي.  

ماشي..

 انا ممكن اساعدك واخلصك منه

فا فرحت جدا

وقلتلة..انت بتتكلم جد؟

فا رد بثقة

وقالي..وجد الجد كمان

هاتي رقم اتواصل معاكي عليه

فا اعطيتة بسرعة رقمي واخدت رقمة

وكنت فاكرة اني هحصل علي خدمة مجانية من كمال الهرش

 لكن...بعدما كمال اخد رقم موبيلي

رجع سالني تاني

وقالي..

بس انتي هتستفادي ايه من م...وت الشخص دا

 ع الناشف كده؟

فا استغربت من مفرداتة الغريبة

وسالتة..

وقلتلة..يعني ايه موتة ع الناشف؟

فا وضح كمال مقصدة

وقالي..

 لما هتنتقمي من  الشخص دا

وتقت..&لية

الفلوس بتاعة اختك هتروح للورثة بتوعة

يبقي انتي كده استفدتي ايه؟

فا رديت 

وقلتلة..هستفاد اني ابقي انتقمت لاختي وامي

فا رجع سألني تاني

وقالي...

وانا هستفاد ايه؟

في اللحظة دي 

 وقفت مبلمة ادام سؤالة المفاجئ ومعرفتش ارد

فا كمل كلامة

وقالي...

انا ممكن اقترح عليكي فكرة

لو نفذتيها

هنطلع  انا وانتي منها كسبانين

فا بصتله بقلق

وسالتة

وقلتلة..صفقة ايه

فا رد كمال الهرش

وقالي...الصفقة هي انك (تتجوزية)...

وبمجرد ما يتكتب الكتاب ..انا هق...&تلة ..

وانتي تورثي

وبعدها  تدفعيلي خمسة مليون جنية ...

وساعتها هتبقي انتقمتي لامك واختك

وكمان  هتتمتعي  بباقي الميراث

في اللحظة دي

صرخت فيه

وقلتلة...جواز ايه ؟ وهباب ايه؟

انت عايزني اتجوز الي ق..تل اختي وامي؟

لا طبعا مش موافقة

وخلاص انسي الي قولتهولك

واعتبرني مقولتش اي حاجة

فا بصلي كمال

 وقالي..خلاص براحتك

فا سيبتة ومشيت

وانا بلعن في اليوم الي خلاني احتاج له...

المهم...

بعدما ما فشلت في محاولتي مع كمال الهرش

كان لازم ارجع

 تاني علي بيت صدام 

عشان انتقم لامي واختي بنفسي

لكن كان لازم اروح الاول اشتري اي حاجة

عشان ابرر سبب غيابي الفترة دي كلها عن البيت

وبالفعل روحت علي مول كبير ...واشتريت شوية حاجات ليا

واشتريت كمان لعبة لفيروز

واثناء ما كنت بمر من علي محلات الفضة...

لمحت سلسلة شيك جدا مصنوعة من الفضة 

و فيها دلاية علي هيئة قلب بيتفتح وجوه القلب مكتوب 

بصراحة السلسلة كلها كان شكلها جميل

blog-post_30

فا طلبت من صاحب المحل  يجيب اتنين

واحده ليا وواحدة لنسمة

اصلي  حبيت نسمة وفيروز اوي ..

 وكنت فصلاهم عن قضيتي مع صدام

المهم ..

بعدما اشتريت الحاجة بتاعتي

 كلمة ( اذوب عشقا)

رجعت علي الكمبوند

وبمجرد ما دخلت البيت

روحت علي غرفتي

وبعدما دخلت الحاجة الي اشترتها في اوضتي

اخدت الهدايا

وروحت علي غرفة فيروز

وبالصدفة لقيت نسمة هناك

ولما فيروز شافت الشنطة الي فيها الهدايا في ايدي

اخدتها مني...

في اللحظة دي

انا كنت نسيت خالص

ان الهدية بتاعة نسمة في شنطة الهدايا بتاعة فيروز

ولما ملقتهاش في ايدي

اعتقدت اني نسيت الهدية بتاعة نسمة في غرفتي

فا رجعت تاني لغرفتي

عشان اجيب السلسلة لكن ملقتش غير سلسلة واحدة بس

فا افتكرت اني نسيت السلسلة التانية في المحل

المهم

 جيبت السلسلة الوحيدة الي لقيتها

وروحت اعطتها لنسمة

وبالرغم من ان الهدية كانت بسيطة

 لكن نسمة فرحت بيها جدا

المهم...

قضيت  اليوم كله في غرفة فيروز

وعلي المغرب كده

اتفاجئت بدخول صدام علينا

وكنت فاكراه هيخرج اول ما يتفاجئ بيا في غرفة فيروز

لكن الي حصل...

ان صدام قلع الجاكت بتاع البدلة 

ودخل يلعب مع فيروز كا العادة

وبعد شوية

جالة اتصال علي الموبيل بتاعة

وبدل ما يروح علي مكتبة ويرد علي المكالمة الي جاية له

دخل البلكونة الي في غرفة فيروز ورد علي المكالمة

في الوقت دا بصيت علي فيروز

لقيتها بتلبس الجاكت بتاع صدم

وعمالة تبهدل فيه

 وكان مفروض اني اخده منها

لكن

قلت يت...&حرق الجاكيت..وصاحب الجاكيت

لكن...بعد شوية سمعت صدام بينهي المحادثة 

وفهمت انه قرب يرجع مكانة في غرفة فيروز

فاروحت اخدت الجاكت من ايد فيروز بسرعة

قبل ما صدام يرجع ويشوفها وهي 

بتحاول تحط اللعب بتاعتها في جيب الجاكيت

وبالفعل لحقتها..واخدت الجاكت 

لكن... قبل ما ارجع الجاكت مكانة

كان صدام دخل وشافني وانا ماسكة الجاكيت

فا حاولت ابرر مسكتي للجاكت

فا مديت ايدي له بالجاكيت

وقلتلة...

فيروز كانت هتلبس الجاكيت عشان كده اخدتة منها

فا مد ايده 

واخد الجاكت...

وسابني وخرج من الغرفة

المهم

بعدما انتهي اليوم

نيمت فيروز

ورجعت علي غرفتي كا العادة

لكن قبل ما اوصل لغرفتي

سمعت صوت صدام بينادي عليا لاول مره

وبيقولي ..ريم

فا  اتجهت ناحيتة 

وقلتلة ..نعم

فا لقيتة بيقرب مني بمنتهي الرقة

وبيقولي..

بعد كده لما تفكري تهادي  حد بهدية.. 

ابقي اديهالة في ايده

بلاش تحطيهالة في الجاكت

فا بصيتلة بتعجب 

لاني مكنتش فاهمة هو بيتكلم عن ايه؟

وقبل ما ارد واسألة

واقولة ..انت بتتكلم عن ايه؟

لقيتة نهي كلامة

 وقالي... تصبحي علي خير

فا رديت وانا مستغربة

 وقلتلة...

وانت من اهلة

وبعدها كملت في طريقي لغرفتي تاني

وفضلت لغاية ما دخلت الاوضة

وانا بفكر في كلام صدام

وقعدت اقول لنفسي

  هدية ايه الي كان بيتكلم عنها دي؟

واثناء ما كنت بفكر في موضوع الهدية

سمعت صوت رنين موبيلي الجديد لاول مرة

فا روحت بسرعة رديت عشان اشوف مين الي بيرن عليا

وفي اللحظة دي

سمعت (صوتي)

في الموبيل الي بيتصل عليا

 ايوه... دا صوتي انا فعلا

فا بدات اركز اكتر في المكالمة

وفي اللحظة دي

عرفت ان كمال الهرش كان بيسجلي اتفاقي معاه   علي مق..&تل صدام 

واتصل بيا عشان يسمعهولي

ودا معناه ان الي بيتصل بيا وبيساومني بالتسجيل

هو كمال

وبعدما التسجيل انتهي

لقيت كمال بيكلمني

وبيقولي ..

انا مشيت وراكي وعرفت مكان بيت ميار الي انتي عايشة فية دلوقتي

ونهي كمال الهرش كلامة بتهديدي

وقالي... 

اظن دلوقتي بقي لازم نتمم اتفاقنا

والا.......

في اللخظة دي

 عرفت ان كمال الهرش

 بيضغط عليا عشان  اوافق علي فكرتة

ويظهر اني لازم انفذ فكرة الهرش

فاكرين الفكرة الي قالهالي كمال الهرش كانت اية

تابعووووووني 



بداية الروايه من هنا



رواية منعطف خطر كامله من هنا



رواية زواج لدقائق معدودة كامله من هنا



رواية خيانة الوعد كامله من هنا



رواية نار الحب كامله من هنا



رواية الطفله والوحش كامله من هنا


رواية منعطف خطر كامله من هنا


رواية فلانتيمو كامله من هنا



رواية جحيم الغيره كامله من هنا



رواية مابين الضلوع كامله من هنا


رواية سيطرة ناعمه كامله من هنا


رواية يتيمه في قبضة صعيدي كامله من هنا



الروايات الكامله والحصريه بدون لينكات من هنا


إللي خلص القراءه يدخل هيلاقي كل الروايات اللي بيدور عليها من هنا 👇 ❤️ 👇 


❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺


الصفحه الرئيسيه للروايات الجديده من هنا


جميع الروايات الحصريه والكامله من هنا


انضموا معنا علي قناتنا بها جميع الروايات على تليجرام من هنا


❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺








تعليقات

التنقل السريع
    close