القائمة الرئيسية

الصفحات

المنتقبه والعاجز الحلقه الثالثه بقلم الكاتبه هويدا زغلول حصريه وجديده في مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

11111111111111

 المنتقبه والعاجز الحلقه الثالثه بقلم الكاتبه هويدا زغلول حصريه وجديده في مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

المنتقبه والعاجز الحلقه الثالثه بقلم الكاتبه هويدا زغلول حصريه وجديده في مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

المنتقبه الجميله داخل القصر 

جميله 

طب انت بتقرب ليه دلوقتي لو سمحت ابعد عني


سليم بدا يقرب من جميله خطوه ورا خطوه ورا خطوه لحد ما رماها على السرير وقال 


سليم 

معقوله الجمال ده كله اللي ما يت على السرير هناك ده هياخده لوحده ليه يعني وعلى فكره هو مش هيفوق ابدا مهما عملت يبقى عقلك في راسك تعرفي خلاصك انا هنا اللي هنفعك يبقى سلمي لي نفسك احسن لك 


جميله بدموع 

ابوس ايدك سيبني وابعد عني الله يخليك 


وجميله حاولت انها تصوت علشان حد ينقذها لكن سنين حط ايده على بقها وكتمه وقال 


سليم 

ريحي نفسك يا جميله انا مش هخرج وهعمل اللي انا عاوزه عشان لما بحط حاجه في مخي مش بسيبها غير لما باخدها انت جميله قوي والحسنه اللي في خدك دي مخلياكي جميله اكثر وانا بصراحه مش هقدر اسيب الجمال ده كله واخرج فيا ريت تستسلمى


وجميله عماله تصرخ وسليم حاطط ايده على بقها ومش عارفه تعمل اي حاجه 


وفي الوقت ده المنشاوي كان طالع علشان يطمن على مروان وهو طالع على سلم الفيلا كان  بيتكلم في التليفون وبيقول 


المنشاوي 

خلاص تمام ظبط كل حاجه وظبط السفر كله ونبقى نشوف هنعمل ايه انا داخل دلوقتي اطمن على مروان حفيدي  وبكره ان شاء الله نبقى نتكلم 


سليم طبعا سمع الكلام ده كله قال

سليم 

اللي لحقك مني دلوقتي هو جدي سليم انا خارج بس وغلاوه امي لو قلت اي حاجه هقول ان انت اللي كنت بتشديني ليكي وان انا شفت شكلك وهوصف شكلك كمان وتخيلي بقى لما واحد يعرف شكلي منقبه يبقى اكيد هي اللي رفعت النقاب 


وبعديها سليم خرج من الاوضه جري وراها على اوضته


ودخل المنشاوي في اوضه جميله وقال 


فى اوضه مروان 

المنشاوي 

عامله ايه يا جميله النهارده ومروان عامل ايه يا حبيبتي مالك شكلك مبهدل كده ليه وعيونك حمرين كده ليه كانك معيطه هو حصل حاجه 


جميله 

لا يا جدي ما حصلش حاجه انا كويسه ومروان الحمد لله كويس لسه مديه له العلاج في المحاليل 


المنشاوي 

اصيله يا جميله انا قلت ان انت ممكن مع اول خبطه او اول زعل في الفيلا هتمشي على طول اللي هو يعني هتصبري ليه وعشان ايه بس طلعت اصيله 


جميله 

ربنا يخليك يا جدي انت الوحيد اللي مهون عليا ان انا افضل في الفيلا انت ومروان اما الباقيين صعبين قوي انا مش عارفه هم ازاي عايشين مع بعض 


المنشاوي 

اللي يشوف يا بنتي المنشاوي يتمنى يدخل فيها زيك كده ولما يدخل فيها يندم لانه دخل بيت العقارب ما دخلش بيت المنشاوي 


جميله 

ربنا يخليك لنا يا جدي انت الوحيد اللي عاوز مصلحه الكل وخايف عليهم كلهم 


المنشاوي 

وعاوز مصلحتك انت كمان وبخاف عليك انت بقيتي واحده مننا خلاص يا جميله ولو في اي حد مضايقك تيجي تعرفيني على طول تمام 


جميله كانت نفسها تحكي له على اللي حصل مين سليم بس خافت قوي لحسن سليم يخلوهم يفهموا غلط لانه عرف شكلها 


جميله 

ربنا يخليك لنا يا جدي اكيد لو في اي حاجه هاجي لحضرتك على طول 


وبعديها المنشاوي سابها وخرج وهي وقفت الباب بالمفتاح وكانت قاعده خايفه ومرعوبه من سليم ومسكت ايد مروان وقالت 


جميله 

يا رب تفوق يا مروان عشان تحميني من اللي اسمه سليم ده انا خايفه قوي ده قادر وبجح انه يستناني هنا في الاوضه كمان عاوزني يا رب تفوق يا مروان 


وفي الوقت ده سماح خليتها كلمتها في التليفون وقالت لها 


سماح 

عامله ايه يا قلب خالتك وحشتني قوي يا جميله كده برده تتجوزي من غير ما تقولي لي 


جميله 

حقك عليا يا خالتو وعارفه ان انت من حقك تزعلي بس والله الموضوع كله جه في يوم وليله 


سماح 

لا يا حبيبتي ولا يهمك انا اهم حاجه عندي اشوفك مرتاحه ومبسوطه ببيت جوزك عرفيني بقى فين عنوان الفيلا عشان اجي لك 


جميله 

حاضر يا خالتو خدي عنوان الفيلا اهو بس لو سمحتي قبل ما تيجي عرفيني هتيجي امتى اصل هنا عندهم حبه انضباط شويه 


سماح 

حبه ايه يا اختي لا بقول لك ايه انا ما بفهمش بالكلام ده وربنا يسهل اول ما الاقي نفسي كويسه هاجي لك على طول يا حبيبتي 


جميله 

ماشي يا خالتو تيجي تنوري وربنا يخليك ليا 


وبعديها جميله قفلت السكه مع سماح 


وثاني يوم جميله صحيت من النوم على صوت زغاريط كثير ولما ركزت في الصوت لقيته صوت خالتها وقالت 


جميله 

دي خالتي سماح ايوه هي خالتي سماح يا خراشي عليك يا خالتي هو ده اللي انا قلت لك عرفيني هتيجي امتى قبليها انا لازم انزل بسرعه عشان  حماتي تعملها بطريقه كويسه 


اما تحت في الفيلا سماح دخلت وقالت 


سماح 

لولولولى يا الف نهار مبروك يا الف نهار ابيض الله اكبر الله اكبر بقى جميله بنت اختي عايشه في العز ده كله ما شاء الله عليك يا حبيبتي


جميله لبست نقابها ونزلت على سلم الفيلا بسرعه بسرعه وقالت لها 


جميله 

نورتيني يا خالتي بس الله يخليك وطي صوتك شويه عشان الفيلا دي ساكن فيها ناس كثير قوي 


سماح 

قصدك ايه يا بت يا جميله انه ساكن فيها ناس كثير قوي  يخيابك هو انت يا بت واخده الفيلا شرك ولا ايه اه يا خايبه 


جميله 

شركه ايه يا خالتي لا طبعا انا عايشه هنا مع جوزي ومع اهله كمان واهله حاطين مناخيرهم في السما قوي وما يعرفوش كلامنا ده 


سماح 

يا اختي وانا مالي بكل الكلام ده ما يغوروا في داهيه انا اهم حاجه عندي اني شفتك في بيت جوزك لولولولى كنت عارفه ان انت هتقعي واقفه يا جميله ربنا يعوضك عن كل اللي عملته فيك مديحه الحربوقه 


وفي الوقت ده سمر نزلت على سلم الفيلا وقالت 

سمر بزعيق 

هو في ايه يا ست انت هو انت فاكره نفسك داخله حاره ولا ايه وطي صوتك شويه ايه الكلام الفارغ ده وانت يا ابله جميله الاشكال دي ما ينفعش تقابليها عندنا في الفيلا هنا روحي بره جنب اوضه الكلب بتاعنا وقابليهم هناك 


سماح 

وليه يا اختي ان شاء الله كلب ايه اللي هنقف عنده شايفانا كلاب ولا ايه ولا كنا بنهوهو قدامك لا بقول لك ايه فوقي كده لكلامك انا واحده خلقى ضيق 


جميله 

حقك عليا يا خالتي سماح معلش ما تزعليش من كلام حماتي 


سماح 

يا نهار اسود ومنيل هي دي حماتك هي عامله كده ليه يا اختي ده انا بحسبها اختي جوزك الصغيره مالك يا وليه مسخوطه كده ليه وحاطه الاحمر والاخضر يخرب بيتك ما تعيشي سنك يا اختي والنبي تلاقيكي تحت المكياج ده وليه كركوبه


سمر 

يا نهار اسود ومنيل هي وصلت لكلمه كركوبه بقول لك يا زفته يا اللي اسمك جميله اطلعي بره انت واللي معاكي دي علشان ما اخليش البواب يطلعكم بره 


في الوقت ده المنشاوي صحي وقال 


المنشاوي 

ويطلعوا بره ليه ويعني ايه تخلي البواب يطلعهم بره كانت فيلتك يا سمر ولا ايه والاخر مره هقولها لك ليك حدود لو عديتيها هتزعلي مني 


سمر 

انا مش قصدي يا عم انا كنت خايفه لاحسن صوت الست العالي ده يصحيك من النوم ويقلق منام وفعلا اهو ده اللي حصل 


المنشاوي 

وانا مبسوط وفرحان بان في حد جديد دخل عيله وعمل روح في الفيلا بدل ما هي كئيبه وعامله زي بيت العقارب كده روحي على اوضتك يا سمر بدل انت مش عاوزه تسمعي صوتهم 


وفعلا سمر دخلت اوضتها وهي متغاظه وهي نفسها تنتقل من المنشاوي بسبب ان هو دايما بيقل منها عشان جميله 


اما عند سماح قالت للمنشاوي 

سماح 

شكلك راجل طيب وانت كبير العيله دي بقول لك ايه انا عامله حته فطيرتين بالسمنه البلدي للبنت جميله بس والله مش خساره فيك يلا تعالى افطر معانا 


المنشاوي بضحك 

ههههههههه الله فكرتيني بايام زمان تصدقي ان انا بقى لي سنين يا حاج ما اكلتش الاكله دي 


جميله 

طب تعالى يا جدي عشان تاكلها معانا اتفضلي على السفره يا خالتي 


سماح 

سفره ايه يا ام سفره الكلام ده ما ينفعنيش احنا هنقعد بره في الجنينه يا حاج على الارض ونفرش حاجه ونقعد ناكل يلا تعالى معانا 


وفعلا سماح وجميله قعدوا بره في الجنينه والمنشاوي قعد معاهم وكلوا الفطير بالعسل والجبنه القديمه والمنشاوي قال 


في الجنينه 

المنشاوي 

ياه طعمه جميل قوي يا حاجه سماح انا بحب الجو اللطيف ده اللي بيكون حب من القلب وان انا اصلا محروم منه 


جميله 

ما تقولش كده يا جدي انا والله بحبك من قلبي 


المنشاوي 

ربنا يخليك ليا يا جميله وانت يا حاجه سماح الفيلا فيلتك وما لكيش دعوه باي حد وتيجي تزوري جميله في اي وقت اللي انت عاوزاه انا همشي دلوقتي علشان اروح الشركه 


وفعلا المنشاوي اللي راح شركته 

وكانت شيماء بصه من بلكونه اوضتها وقالت 


شيماء 

يا نهار اسود ومنيل انتوا قعدتوا المنشاوي بنفسه في الجنينه على الارض ياكل فطير ده انت طلعتي مش سهله يا جميله وانا اللي بحسب سمر هي اللي واقفه في طريقي اتاريك انت اللي هتقفي في طريقي ولازم اخلص منك 


اما عند جميله وسماح وسماح قالت 


في الجنينه 

سماح 

بصي يا بنت يا جميله انا جايه لك اصلا علشان اديك الورث بتاعك يا حبيبتي

امسكي الست غوايش دول بتوعك انت البسيهم في ايديك وشخليلي بيهم كده يا بت

الست لازم تلبس ذهب وتتزين بيه 


جميله 

يا حبيبتي يا خالتو ربنا يخليكي لي انت من يومك وانت بتحبي الحق قوي 


سماح 

ويخليك ليا يا حبيبتي انا هقوم امشي بقى وربنا يقويك على بيت العقرب اللي انت دخلتيه 


جميله 

عشان خاطري يا خالتو تفضلي كلميني في التليفون وتعالي بصي عليا وزوريني عشان انا بقيت وحيد وما حدش بيسال فيا ابدا 


سماح 

ما تخافيش يا قلب خالتك انا هفضل جنبك على طول فوتك بعافيه بقى سلام 


وبعديها جميله لبست الغوايش وفرحت بيهم جدا وطلعت فوق اوضتها عند مروان وقالت 


في اوضه مروان 

جميله 

شفت يا مروان خالتي سماح اديتني الورث بتاعي وطلعوا ست غوايش انا فرحانه بيهم قوي بس مامتك الله يسامحها زعلتها بكلامها 

عارف يا مروان انا بعد الصبر ده كله لو في الاخر طلعت زي امك رخم انا هعضك من مناخيرك سامع ولا لا 

وتعرف بقى انا ممكن اعمل في امك ايه 


وفي الوقت ده جميله بتبص جنبها لقيت الكلب قاعد بيبص لها وقالت


جميله 

انت بتبص لي كده ليه يا بوبي انا ما كنتش هعمل حاجه والله اكيد حماتي هي اللي مسلطاك عليا اعااااااا اعاااااا اعاااااا الحقوني الحقوني 


في الوقت ده شيماء دخلت الاوضه على طول وفتحت عليها الباب وقالت لها 


شيماء 

يا نهار ابيض معقوله بتصرخي من الكلب ده بتاع مروان يا حبيبتى وبيحب يجي يقف جنبه ويطمن عليه 


جميله 

طب الله يخليكي مشيه من هنا انا خايفه منه قوي 


شيماء 

حاضر يا حبيبتي همشيه بس انت لازم تتعودي عليه لان دوت الكلب المفضل عند مروان وبيفضل معاه طول اليوم 


جميله 

حاضر هتعود عليه اشمعنا هو يعني ما اتعودت على حاجات كثير من ساعه ما دخلت الفيلا هنا 


شيماء 

بصراحه انا شفت خالتك من شباك الفيلا ونزلت علشان اسلم عليها لقيتها مشيت على طول دي شكلها ست غلبانه قوي هي عامله ايه 


جميله 

ربنا يخليكي ليا يا مرات عمي فعلا انت انسانه طيبه قوي ومتواضعه جدا مش متكبره زي حماتي 


في الوقت ده دخلت سمر وقالت 


سمر 

وهي مين دي متكبره يا جميله هانم 


جميله 

سعديه الخدامه يا سمر هاني ما اعرفش متكبره كده ليه صباحك زي الورد يا حبيبتي 


شيماء 

مالك يا سمر مخوفه البنت منك كده ليه يا حبيبتي عيشي عيشه اهلك وبطلي تعيشي في الدور 


سمر 

وانا قلت لك احترمي نفسك يا شيماء واتكلمي معايا بحدود وايه اللي دخلك اوضه مروان ابني امشي اطلعي بره يلا 


شيماء 

انا اصلا مش جايه اطمن عليك انت انا جايه اطمن على مروان وجميله 

وبعديها شيماء خرجت من الاوضه 


سمر قالت 

ما اشوفش وش خالتك هنا تاني يا جميله سامعه ولا لا ومش معنى ان المنشاوي قال كلمتين في حقك حلوين فتشوفي نفسك عليا 


جميله 

حاضر يا سمر هانم


سمر 

وقلت لك كذا مره اول ما تلاقيني جيت قعدت مع ابني تغولي من هنا مش عاوزاك تقعدي معانا ويا ريت تاخدي في علمك ان انت خدامه ابني مش مراته 


جميله بزعل 

حاضر يا سمر هانم عن اذنك 

وبعديها جميله خرجت من الاوضه ونزلت قعدت في الفيلا وهي زعلانه 


اما في بيت مديحه رنا صحيت من النوم وقالت


في بيت مديحه 

رنا

صباح الخير يا ماما يا ريت تديني 5000 جنيه عايزاهم ضروري النهارده 


مديحه 

مش معايا غير 3000 جنيه يا حبيبتي ابوكي ما سابش فلوس النهارده 


رنا 

بقول لك ايه يا ماما انا الكلام ده مش عاجبني هو في ايه مش انتوا جوزتوا جميله عشان خاطر الفلوس تنزل علينا زي الرز فين بقى الفلوس دي 


مديحه 

شكلي كده يا حبيبتي ابوكي اتعلم انه يخبي علي وبعين الفلوس في الخزنه اللي في الشركه عند المنشاوي ما هو من ساعه ما ابوكي نقل مكتبه في شركه المنشاوي وانا ما بقتش عارفه عنه اي حاجه 


رنا 

لا يا حبيبتي غير الكلام ده ما ينفعنيش انا رايحه بنفس الشركه اخذ الفلوس اللي انا عاوزاها من بابا مش معقول يعني جميله قاعده متهنيه هناك بالفلوس والاملاك وانا هنا مش عارفه اخد منكم 5000 على بعض 


مديحه 

يا حبيبتي ده دلوقتي بقيت متهنيه بالمال والاملاك والذهب كمان طلع عليها يا اختي ست غوايش ورث امها سماح بنت المبقعه جابتهم امبارح وما عرفتش اخدهم منها وزمانها دلوقتي راحت لها الفيلا وملبسهم لها كمان 


رنا 

بقول لك ايه يا ماما احنا لازم نعمل زياره في الفيلا لجميله وطبعا مش من حبنا فيها

يمكن يطلع لنا اي مصلحه هناك 


مديحه 

عندك حق يا بت يا رنا هو انا ازاي ما فكرتش في الكلام ده ان شاء الله هنحدد يوم ونروح هناك 

يلا بقى يا حبيبتي ساعديني في الشقه ابوك البخيل ابن البخيل مش راضي يجيب لي خدام 


رنا 

الله يقويك يا ست الكل انا رايحه اخذ فلوس من بابا عشان رايحه النادي ومش فاضيه الكلام ده خالص 


وبعديها رنا راحت في الشركه عند مصطفى وقالت له 


في شركه 

رنا دخلت مكتب مصطفى قالت 

رنا 

صباح الخير يا بابا عامل ايه انا عاوزه فلوس 


مصطفى 

هو في ايه يا رنا هو كل يوم كده عاوزه فلوس نفسي في يوم يا بنتي تقولي لي شكرا عاوزه عاوزه سلامتك يا بابا 


رنا 

طب وانا هعمل ايه بسلامتك يعني بالعقل كده اديني فلوس يا مصطفى عايز امشي 


مصطفى 

لمضه من يومك امسكي يا ستي الفلوس اهي 


رنا 

ايوه كده هو ده الكلام الصح عايز حاجه يا حبيبي وخلي بالك من سلامتك ايه رايك في الجمله دي جديده صح هههههههههههه 


وبعديها خرجت رنا من مكتب مصطفى وقابلت سليم وقال لها 


سليم 

اوبا ايه القمر والجمال ده اللي على الصبح ده 


رنا 

عيب قوي نكون نسايب وتعاكسني يا سليم 


سليم 

ايه ده نسايب قصدك ايه هو انت تعرفيني


رنا 

انا ابقى رنا اختي جميله يا ريت تتوصى بيها يعني تحط لها موزه تزحلقها على السلم تحط لها سم  فار في اوضتها يعضها عادي بصراحه بحبها قوي قوي 


سليم 

لا ده انت كده بقى تيجي معايا المكتب بتاعي ونطلب اثنين نسكافيه ونتكلم على رواقه 


رنا 

تمام بدل فيها نسكافيه يبقى يلا بينا انا اصلا لسه ما فطرتش 


وبعديها سليم رنا دخلوا مكتب سليم وسليم قال 


في مكتب سليم

سليم 

قولي لي بقى انت بتحبي جميله اختك قوي كده 


رنا 

قوي قوي قوي بطريقه ما تتوصفش بصراحه 


سليم 

اجي لك على الدوغري اختك طلعت مش مظبوطه والنقاب اللي هي لابسها ده بتستخبى فيه كمان 


رنا 

لا الكلام ده جديد عليا بصراحه جميله لابسه النقاب على التزام على فكره انت جبت الكلام ده منين 


سليم 

هي اللي رفعت النقاب ووريتني شكلها بالاماره عندها حسنه كبيره فخدها اليمين صح ولا غلط 


رنا 

اه يا بنت القفل جميله وعامله علينا الخضراء الشريفه وعملت ايه تاني يا سليم قل لي 


سليم

بصراحه نفسي اكشف على حقيقتها لانها عامله فيها الغلبانه ومخليه الكل يحبها وانا خايف قوي على ابن عمي ومش عارف اعملها ازاي 


رنا بخبث

تدفع كام وانا اديك الدليل اللي يعرفهم ان هي مش طايقه مروان ولا طايقه الفيلا باللي فيها 


سليم 

اوبا ده احنا نطلب بقى فراوله بلبن مش نسكافيه عشان الكلام بدا يحلو وايه هو الدليل اللي معاكي يا ست البنات 


رنا 

معايا تسجيل ليها بتتكلم فيه براحتها مع بابا وبتقول ان هي مش طايقه مصطفى ولا طايقه البيت كله 


سليم 

حلو قوي الكلام ده التسجيل ده يلزمني يا ست البنات 


رنا 

تمام وانا ما عنديش مانع خده بس هتاخده بكام 


سليم 

اه ده انت عاوزه تعملي مصلحه بقى احب انا نوع المخربش ده 


رنا 

لا ده انا بخربش وبعض كمان فيا ريت تاخد بالك مني انا التسجيل ده هبيعه ب 100 الف جنيه قلت ايه 


سليم 

ليه كده حيلك حيلك هو تسجيل مين يعني بقول لك ايه هم 50 الف جنيه موافقه ولا مع السلامه من غير ما تشربي الفراوله بلبن 


رنا 

لا موافقه هاتي ال 50 الف جنيه وهبعت لك التسجيل على تليفونك حلو 


وفعلا رنا اخذت من سليم ال 50 الف جنيه وبعتت له التسجيل على تليفونه ومشيت على طول 


وسليم قال 

كده الكلام عمال يحلو يا جميله ولو ما سلمتيش نفسك ليا هتفضحك قدام المنشاوي نفسه 

ومتهيالي انت هتخافي من الفضيحه ولازم تسلمي نفسك ليه 


اما في الفيلا عند المنشاوي كل العيله كانت قاعده على الغداء والمنشاوي قال 


في الفيلا 

المنشاوي 

ان شاء الله انا هسافر بعد ساعه  ويا ريت تخلي بالكم من بعض وتحبوا بعض شويه الكلام ليك يا كريم خلي بالك منهم لحد ما اجي 


كريم 

ما تخافش يا بابا كلهم في عيني وسافر وانت قلبك مطمن 


سعديه 

 تؤمروني بحاجه تانيه منشاوي بيه 


سمر بزعيق 

انت يا بنت انت واقفه عماله تتمايصى كده ليه ما خلاص انت حطيتي الاكل يلا غوري على المطبخ


شيماء 

حتى الخدامه يا سمر مش سايباها في حالها حرام عليك هي عملت لك ايه سعديه مكان مامتها هنا وبصراحه من ساعه ما اشتغلت وهي شايله فيلا كلها فوق راسنا وما شفتش منها حاجه وحشه اهدي عليها شويه يا حبيبتي 


سمر 

ما لكيش دعوه يا شيماء انا حره اقول ان انا عاوزاه


المنشاوي 

بس بقى انتم ايه اعداء نفسي تحبوا بعض شويه نفسي نقعد نتغدى مع بعض واحنا فرحانين الفرح ده عمره ما دخل البيت من ساعه ما سمر وشيماء دخلوا البيت انا بجد قرفت وتعبت والسفريه دي جات لي عشان ارتاح من شكلكم شويه 

وبعديها المنشاوي قام من على السفره وكريم قال 


كريم 

يعجبكم كده يعني ايه اللي انتم بتعملوه ده هو انتم صغيرين ولا ايه ما يصحش كده 


شيماء 

اخس عليك يا كريم هو انت بتزعق لي كل ده علشان جوزي ميت يعني وما ليش حد يجيب لي حقي كثر خيرك يا كريم 


كريم 

بطلي الكلام ده بقى يا شيماء وانت فاهماني وانا فهمك كويس يا ريت يكون قلبنا على بعض شويه انا رايح لى  بابا اراضيه بكلمتين


وبعديها كله قام من على السفره ما عدا سليم وكمان سمر وسليم قال 


سليم 

انت مرتاحه مع مرات ابنك جميله ولا لا يا مرات عمي 


سمر 

كويسه يا سليم لحد دلوقتي كل ما ادخل عليها الاوضه الاقيها تقرا قران لمروان اهم حاجه عندي مصلحه ابني 


سليم 

انا بس حبيت اقول لك بلاش تامنيلها لانها انسانه مش كويسه دي امبارح دخلت عليا اوضتي ورفعت النقاب وعرفتني قد ايه هي جميله ومش عاوزه مروان وعاوزاني انا 


سمر 

ايه الكلام الفارغ اللي انت بتقوله ده يا سليم اوعى تكون بتقول كلام من عندك ده هيكون فيها خراب بيوت 


سليم 

كده برده يا مرات عمي معقوله بتكدبي سليم حبيبك ده انا تربيه ايديك بالاماره كمان عندها حسنه كبيره في حدها اليمين وهي اموره جدا وكل ملامحها مسمسمه وجميله 


سمر 

ايوه فعلا يا سليم هي دي ملامحها 

يعني في الاخر جميله طلعت انسانه مش كويسه هي كمان يا حبيبي يا ابني منك لله يا منشاوي انت اللي عملت فينا كده ودخلت ما بينا شيطانه بس على مين مش هديها فرصه تقرب من ابني عشان ما تاذيهوش 


وفي الوقت ده كان المنشاوي حضر شنطته والعربيه وصلته عند المطار عشان يسافر


وجميله كانت قاعده في اوضتها جنب مروان وعماله تقرا له قران ودخلت عليها سمر بسرعه وقالت 


في اوضه جميله 

سمر 

انت يا بنت انت بطلي تمثيل قومي من جنب ابني وغورى في اي حته اتخمدي فيها وما تقربيش من ابني تاني يا محترمه 


جميله 

ليه بس الكلام ده كله يا سمر هانم هو انا عملت ايه لكل ده 


سمر

انت عارفه كويس انت عملت ايه عامله علينا الخضراء الشريفه وانت اصلا انسانه مش محترمه امشي اطلعي بره 


جميله 

طب هروح فين بس ما هو ده المكان اللي انا بنام فيه 


سمر 

عادي يا حبيبتي روحي نامي في مكانك اللي المفروض تنامي فيه في المطبخ جنب سعديه خدامه 


جميله 

ازاي يا سمر هانم ابقى انا مرات ابنك وانام في المطبخ انت ليه بتعامليني كده هو انا عملت لك ايه 


سمر 

ده انت هتشوفي مني ايام سوداء هو انت لسه شفت مني حاجه انا بكون عامله زي الاعصار لو حد قرب من ابني او اذاه وباين كده الاعصار ده هيعصرك قريب جدا 


جميله بخوف 

بس انا ما عملتش حاجه لكل ده 


سمر 

امشي اطلعي بره قلت لك واتخمدي في المطبخ هو ده كلامي 


جميله فعلا راحت المطبخ علشان تنام 

وبعديها ما ارتاحتش في المطبخ خرجت من المطبخ وهي محتاره وعماله تقول 


جميله 

هو ايه البيت الغريب ده طب اروح فين دلوقتي انا زهقت قوي هم ازاي وحشين كده وبيكرهوا بعض كده


ومره واحده جميله اتضربت على راسها بعصايه جامده جدا واغمى عليها وكان دمها سايح على الارض 

وطبعا اللي ضربها جري على طول 


وسمر خرجت من اوضه مروان ولقت جميله مرميه على الارض ودمها سايح وقالت 


سمر 

يا نهار اسود ومنيل مين اللي عمل فيك كده يا جميله يا جميله 


في الوقت ده جت شيماء وقالت 

شيماء بخضه 

ليه كده يا سمر ضربت البنت وموتيها ليه هي عملت لك ايه حرام عليك 


سمر 

انت اتجننتي يا شيماء انا ما عملتش حاجه انا خرجت من اوضه ابني لقيتها مرميه على الارض ودمها سايح ما اعرفش مين اللي عمل فيها كده 


شيماء 

ما فيش غيرك يا سمر انت الوحيده اللي بتكرهي وجود جميله في الفيلا ونفسك تخليها تموت حرام عليك ليه عملتي فيها كده انا لازم اكلم المنشاوي حالا يرجع من سفره ويشوف هيعمل فيك ايه 


سمر بخوف 

بس انا فعلا ما عملتش حاجه صدقوني 


كريم 

هو انتم لسه بتتكلموا بسرعه يلا ننقلها المستشفى 


وفعلا سليم خد عربيته وكريم دخلها العربيه ونقلوها في مستشفى 


في المستشفى 

الدكتور 

يا نهار ابيض مين اللي عمل فيك كده يا بنتي ده اللي ضربك على دماغك كان ضربك بغل وكان عاوزك تموتي 


سمر 

هي كويسه يا دكتور عامله ايه دلوقتي يعني ممكن تعيش 


شيماء 

طبعا يا سمر انت مش عاوزاها تعيش عشان لو عاشت هتقول عليك ان انت اللي عملت فيها كده 


كريم 

سليم خذ مراه عمك وامك وروحهم الفيلا وانا هفضل هنا مع جميله 


وبعديها بشويه جميله فاقت واول ما فاقت قالت 

جميله 

اه اه دماغي اه 


كريم 

انا كان لازم اعمل فيك كده عشان ما تقوليش على اللي انت شفتيه...........


وانتظرونا في الحلقه القادمه


الحلقه الرابعه من هنا


بداية الروايه من هنا


إللي خلص القراءه يدخل هيلاقي كل الروايات اللي بيدور عليها من هنا 👇 ❤️ 👇 


❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺


جميع الروايات الحصريه والكامله من هنا


انضموا معنا علي قناتنا بها جميع الروايات على تليجرام من هنا


❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺




تعليقات

التنقل السريع
    close