القائمة الرئيسية

الصفحات

راقصه وأربع ظباط الفصل الثاني بقلم نوران أحمد مليجي حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

 راقصه وأربع ظباط الفصل الثاني بقلم نوران أحمد مليجي حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

راقصه وأربع ظباط الفصل الثاني بقلم نوران أحمد مليجي حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات


سلوي : اي عيله المجانين اللي وقعت فيها دي يا ربي حتي الخدام بيتكبر عليا اصبرو عليا يا شويه اطفال اوباش 


خرج الشيخ وقال : هسيبك بقا يا بنتي خلي بالك من نفسك كويس ويارب ربنا يقدرك وتكوني قد المهمه


سلمت سلوي علي الشيخ بابتسامه وودعت عثمان ودخلت للبيت لقت ماجد نازل ومعاه كتاب بابتسامه وقعد علي جنب وبدات هي تنادي


سلوي :  انت يلا ياللي اسمك مراد تعالالي والمهزق اللي اسمه ماهر ده يجيلي جري اي يا شويه عيال عاملين دوشه ليه 


ماجد :  نسيتي  ماجد والواد مازن كمان ده شقي اوي متعرفيهوش شكلك لسه مش عارفه الاسماء ف بقولك بس كملي حضرتك


لسه سلوي بتكمل لقت شاب قوي بعضلات نازل وعلى وشه معالم الغضب وهو بيقول 


مراد بضيق : انا سمعت صوت حيوان بيتكلم مين ده اللي نادا وقال يا مراد


ماجد : اسف اني بقاطع كلامك بس للتوضيح هي قالت انت يلا ياللي اسمك مراد التفاصيل دي بتفرق حضرتك اي ده بتبص ليا كدا ليه  بص دي اللي كانت بتتكلم هناك اهي  


قرب مراد من سلوي اللي كانت بترجع بقلق 


سلوي : والله حضرتك يا فندم الموضوع مش زي ما انت فاهم خالص هما قالوا لي مراد ده ولد صغير وانا وانا  الداده بتاعته بس ما اعرفش انه حضرتك اكيد اهدي يا وحش محصلش حاجه 


مراد  : انا العقيد مراد عثمان العشري انا مسؤول عن كتيبه كامله في الجيش ورجل المهمات الصعبه دي حته بت زيك تقولي يلا ده انا ممكن احبسك


سلوي : لا لا لا لا لا لا لا يا باشا ما ما ما لوش لازمه حضرتك تقطع عيشي يعني انا لسه مش فاهمه سوء تفاهم بسيط 


بص لها مراد بصه تحذيريه ومشي اما ماجد فكان قاعد ومش قادر ياخد نفسه من ضحك


ماجد : كان نفسي تشوفي شكلك وانت نافشه عضلاتك وجايه تتكلمي ونفسي تشوفي شكلك قوي اول ما اقرب منك كانك شفتي اسد جاي يفترسك شكلك بشع بشع


سلوي  : هو بما ان يعني مراد طلع بالمنظر اللي انا شفته دوت واتصدمت وكرامتي باظت هل انت بقى


ماجد وهو بيضحك : ايوه ايوه انا انا نفس الشخص الطفل انا الابن الثالث معلش بقى خيبت توقعاتك اصل كنتي داخله متحمسه قوي وكنت عايز اشوف شكل وشك بس 


سلوي : ماشي ماشي عادي علي فكرة مردوده ليك انت وأخواتك العرر بس اصبر 


نزل مازن ببرود : سمعت صوت عالي وعرفت انك المفروض الداده المسؤوله عننا فين الفطار جعان 


سلوي : هو انت من عالم موازي يا ابني انت مسمعتش صوت اخوك اللي عامل زي الرعد يا جدعان لو كان حصلي حاجه بس كنتم هتعملو اي هتساعدوني ازاي 


ماجد : ربنا يديكي الصحه ويسترك ويصبرك يا بنتي انا مش فاضي سلام 


مازن : وانا جعان بردو مين هيعمل الاكل انتي لو سمحتي هو الفطار هيكون جاهز كمان قد اي بالضبط


سلوي : ياربي ارحمني دول مفيش فيهم امل خالص هدخل المطبخ اهو يا حبيبي هعمل لك تاكل اصل انا هنا بقيت مرضعه استغفر الله العظيم يا رب لو موديني سجن مش هتعامل المعامله دي


دخلت سلوي عملت الاكل وقعد مازن ياكل ببرود 


شويه ودخل ماهر بيطوح مش حاسس بالدنيا وقلع التيشيرت واترمي علي اول كنبه قابلته 


اتضايقت سلوي جدا وجابت جردل ميه ملته وغرقت ماهر بيه اللي فضل يصرخ بصوت عالي 


ماهر : انتي حماره غبيه مبتفهميش متعرفيش انا ممكن اعمل فيكي اي يا جربوعه انتي وفجاه سكت وقال لولو حبيبتي يعني اسيبك في الكباريه امبارح اجي الاقيكي هنا معقول وحشاني اوي وجايه في وقتك محتاجك اوي يا قلبي ضربته قلم علي وشه جامد


سلوي : فوق يا حيوان انت في بيتك مش في القرف اللي بتروحه وانا مش بنت رخيصه عشان تقولي الكلام ده يا زباله واعمل حسابك انا ومراد اخوك مرتبطين ولو عرف بالكلام اللي انت قولته ليا ده هيكسر عضمك ومش بس كدا لو عرف بقا انك بتاع كباريهات وسخنه من ناحيتك وابقا وريني وشك ده لو بقي عندك وش اصلا بعدها 


ماهر : لا بقولك اي احب علي يدك يا ست سلوي هانم اوعي تعرفيه ده مبيهزش متخلفه وبعدين ازاي واحد زيه يرتبط بيكي متاكده أنه مش حوار عليا مراد يعرف انك رقاصه 


سلوي : اه طبعا عارف عني كل حاجه واحب اقولك بقا أن من هنا ورايح في قوانين في البيت ده وانا اللي هتصرف مع اللي يخالفها اولا مفيش سهر بره البيت بعد الساعه 11 ثانيا ممنوع تشرب اي زفت كحل بره البيت ولا تدخل البيت وريحتك كدا فيها حاجه غلط ثالث حاجه هتنام كل يوم في سريرك في ميعادك وتلتزم بشغلك والا انا اللي هعاقبك بنفسي وهتشوف


ماهر : اهدي اهدي جري اي يا لولو اول مره اعرف انك شرسه اوي كدا حوار اخويا ده مش مصدقه بس هبلعلك الحوار أما نشوف هتعملي اي سلام يا قطه


سلوي : لا يا بابا رايح فين انت هتلبس عشان تنزل شغلك اتفضل يلا بره البيت 


خلته يلبس بسرعه وطردته بره البيت اضطر أنه يروح ينام في مكتبه اتصل بيه مراد


ماهر : جاي في وقتك بقولك اي يا كبير ما تشوفلي حد كدا من الكبار اللي تعرفهم ينقلوني لقسم الاداب احب انا الاداب وهخدم فيها بضمير اوي 


مراد : مبحبش الكلام اللي ملوش لازمه هو سؤال انت كنت في كباريه امبارح واتخانقت مع حد 


ماهر : اه حاجه بسيطه كدا عيل طري عرفته مقامه متقلقش كله تحت السيطرة 


مراد : جميل اوي الكلام ده تمام ارجع الساعه 5 من الشغل الاقيك في البيت مستنيني في كلام كتير اوي عايز اقوله 


ماهر : تمام يا بوص بس تبقا تشوفلي حوار الاداب ده الله يباركلك الواحد تعباااان يا ابو صلاح 


اتفاجا أن الفون اتقفل في وشه مستغربش لانه متعود وكمل نوم 


أما في البيت خبطت سلوي علي اوضه مازن واذن ليها تدخل 


سلوي : ممكن اعرف انت مالك كدا ليه دايما في اوضتك ووحيد وبعيد عن كل حاجه 


مازن : الدنيا وحشه اوي والقسم اللي انا فيه في الشرطه وحش وتعبت نفسيا ونفسي اهرب لعالم تاني محدش هنا بيفهمني ولا بيحبني عشان كدا انا عايز اهرب من العالم ده بالكتب 


سلوي : بس ده مش حل انت تقدر بايدك تخلي حياتك روايه انت بتحبها تقدر تغير كل حاجه عارف انا كنت بحاول اهرب من حياتي كتير ومعنديش اخوات ولا صحاب ولا أهل يعني وحيده جدا عشان كدا كنت بضطر اشتغل واتعب اما انت حتي لو قررت متشتغلش اخواتك مش هيسيبوك احمد ربنا أن عندك اخوات وحاول تقرب منهم وتعرفهم خليك شخص مهم في البيت الكل محتاجك بعدك عن الكل ده وحش اوي صدقني واسمع كلامي مش هتندم 


ابتسم مازن : انا موافق انا معاكي وهحاول بكل الطرق بس لو منفعش اي حاجه هرجع تاني لحياتي دي ومحدش هيمنعني 


سلوي : اتفقنا انا واثقه ان نظرتك لكل حاجه هتتغير واوعدني تدخل نفسك في حياه اخواتك وتفهمهم اوعي تفضل واقف ساكت حتي العالم ده متاكده انك مش هتعرف ترجع ليه ممكن بقا تنزل تساعدني في ترويق البيت والغداء يلا بسرعه 


مازن : اوعدك تمام 5 دقائق وهنزل معاكي بعد ما اخلص الروايه دي تقدري تنزلي الاول


نزلت سلوي وبدأت ترتب البيت وبعدها نزل مازن وساعدها في الغدا وكان مبسوط جدا وروق معاها دخل ماجد 


ماجد : حلو اوي اوي الجو ده المتوحد بتاعنا نزل اخير وبيبتسم وبيتكلم وبيعمل حاجه مفيده 


سلوي : اهلا بالمتنمر بتاعنا اللي بدل ما يقول لأخوه كلمه حلوه بيتريق اللي بيسيب الناس تغرق ويفضل يبص عليهم من بعيد ها 


ماجد : اي ده هو انا مش اعتذرت ليكي علي العموم اسف بجد بس شكلك كان فعلا بيضحك اوي مقدرتش افوت الفرصه دي بس كويس البيت كويس واول يوم ليكي حلو اوي شكله 


سلوي : الله اكبر من عينك ربنا يستر وتعدي علي خير مازن لو سمحت اتصل باخواتك شوفهم هييجو أمتي عشان الغدا واسال ماجد يومه كان عامل ازاي النهار ده واتكلم معاه هناك يلا 


مازن : كلمتهم وبيقولو نص ساعه وجايين اي يا عم ماجد اي اخبارك والدنيا ماشيه معاك ازاي 


ماجد : زي ما انا شغلي في القسم زي الفل بس دخلت عليا بنت زي القمر بتترعش وخايفه وبتعيط في واحد خبط عربيتها وخدها القسم وهي خايفه شوفت عيونها يا مازن نسيت الدنيا والناس وكل حاجه حواليا وكنت عايز بس اطمنها اخدها في حضني بس مينفعش بقا قربت منها واتكلمت معاها برقه واتعرفت عليها اسمها سما وهي صافيه وجميله زي السما فعلا وخدت رقمها وشكلي كدة وقعت في قصه حب تفتكر هتحبني 

     

وكدا تكون خلصت حلقتنا استنونا في بارت جديد مع السلامه 


الفصل الثالث من هنا


بداية الروايه من هنا


🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

اتفضلوا حضراتكم كملوا معنا هنا 👇 ❤️ 👇 


روايات جديده هتعجبكم من هنا


أجدد وأحدث الروايات من هنا


روايات كامله وحصريه من هنا




وكمان اروع الروايات هنا 👇


روايات جديده وكامله من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

تعليقات

التنقل السريع
    CLOSE ADS
    CLOSE ADS