القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ضحية ذئب الفصل الثالث والرابع والخامس عشر بقلم ريهام الحديدي حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج

اعلان اعلى المواضيع

 رواية ضحية ذئب الفصل  الثالث والرابع والخامس عشر بقلم ريهام الحديدي حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج 

رواية ضحية ذئب الفصل  الثالث والرابع والخامس عشر بقلم ريهام الحديدي حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج 

(فى منزل عواطف)

رجعت حنان وعصام ومصطفى من بحثهم الدائم على سارة فستقبلتهم أمينة بلهفة وقالت


-ها ياولاد عرفتوا حاجة عن سارة؟


-تنهدت حنان وقالت للأسف ياماما مش عرفين حتى نوصل للمكان اللى هى أختفت فية.


-حزنت أمينة لسماعها نغس الاجابة التى تتلقاها دائما من ابنتها أو عصام أو مصطفى عند سؤالها عن نتيجة بحثهم عن سارة.


همت عواطف بالتحدث معهم ولكن قاطعها صوت الجرس فاتجهت لفتح الباب


-السلام عليكم ورحمة الله وبركاته. أزيك ياست أم مصطفى.


- التفتت أمينة عند سماعها لصوت أخيها وذهبت فى اتجاهه والقت نفسها بين ذراعيه وقالت ببكاء


-بنتى راحت ياصلاح .سارة ضاعت وخلاص معدناش لقينها .


-رد صلاح عليها وهى ماتزال بين ذراعية


-هترجع إن شاء الله هترجع.بس متعمليش فى نفسك كدة يا أمية وحدى الله وسبيها على الله وهو هيحلها من عندة.


-ردت أمينة بصوتا باكى .ونعمة بالله.


-قالت عواطف جرى ايه يا أمينة هتسيبى أخوكى واقف على الباب كدة .


-ردت أمينة وقالت.معلش يا أخويا اعذرنى .اتفضل أدخل يا صلاح.


دخل صلاح والقى التحية على كل الحاضرين ثم سئل عن أى أخبار جديدة عن سارة.


-ردت حنان وقالت للاسف ياخالى سألنا فى كل المستشفيات وقدمنا بلاغ فى القسم ومفيش فايدة.


- قال صلاح طب مرحتوش المديرية تشوفوا اللواء حمدى يمكن يعرف يوصل لحاجة لو قولناله.


-رد إبراهيم وقال حمدى صح مجاش فى بالى خالص .أكيد هيقدر يخدمنا لو روحنا وقولنالة.


-رد أمينة بأمل وأنا هكلم الحاجة والدتة وهخليها توصية يدور على سارة بكل قوتة .


رد صلاح وقال بكرة الصبح نروح له على المديرية أنا عارف مكتبة .أنا كنت زورتة مرة فية قبل كدة.


-ردت حنان بتفاؤل ان شاءالله يقدر يساعدنا مفيش حد من كل جيرانا بيقصدة فى حاجة غير لما يساعدة لوكان مظلوم .


***************


(فى شقة سلوى)


-تقترب من حسن وتحتضنة من الخلف وتقول


-واقف هنا لية وسرحان فى اية .


-يبتسم لها حسن ويقول أبداً يا قولت أقف فى البلكونة شوية وهو أفكر فى عملية بكرة .أنتى عارفة أنها كبيرة ومهمة للباشا أذاى دا تقريبا حاطط فيها كل فلوسة .


-ردت سلوى وقالت اه ياحبيبى أنت متعرفش هو عامل ازاى الأيام دى.دا بيشك فى كل اللى حولية .فاكر يوم متصلت عليك وقولت لك على المكلمة اللى كانت بينة وبين محروس قال أية أشمعنا أنت بالذات


 اللى عملياتك بتم من غير مشاكل وكل اللى تحت ايدة الباقين بيحصل فى شغلهم نصايب مش مشاكل بس .وقتربت منه ووضعت يدها على وجهه و نظرت الية نظرة يعرف ما سوف يحدث بعدها وقالت


 ميعرفش أن حبيبى جامد ومش أى حد يقدر على شغلنتنا دى .وأخذت تقبلة فى جميع أنحاء وجهه .


أبعدها حسن عنه برفق وقال ليستدرجها فى الحديث


-اهو من قرة دة روحت يومها لقيت بنت من البنات كانت هتهرب .لا ومش بس كدة كمان حرضت اللى معاها فى نفس الاوضة على الهرب.


-ردت سلوى بحماس وقالت


-اه ياحبيبى سمعت المكالمة اللى محروس عملها للباشا وقاله على اللى البنت عملتة وكمان قالة على عملتة فيها ثم ابتعدت عنه خطوتين ووضعت يدها


 فى خصرها وقالت ما كان حد من رجلتك عمل كدة ولا البنت عجبتك ودخلت مزاجك وقولت فرصة أنام معاها.


-ضحك بملئ فمه فكما توقع محروس أبلغ خالد بما فعلة حسن.


-فرد عليها وهو يجذبها الية وقال


-مش كان لازم أربيها يا على عملتة عشان محدش يتجرأ بعد كدة ويعمل زيها .


-حاولت الأفلات منه وقالت منتا ربيت الستات اللى أتسببوا فى اللى حصل .وهى كان ممكن تضربها وبس مش تحبسها فى أوضة ليك عشان كل ما تشتقلها تلقيها .


-رد وهو فى قمة سعادتة أن مخططة نجح وقال الله دا الاخبار كلها عندك


بقا.


-ردت بثقة وقالت طبعا .وأنت مثتقل بية ولا ايه .


-رد وهو يشدد من احتضانه لها وقال وأنا أقدر ياقلبى .


بس قوليالى لسة خالد شاكك فية وقلقان من نحيتى .


-ردت علية وهى تتمسح فى جسدة وقالت


-لا من بعد ماسمع كل اللى حصل بينكوا يوميها وهو خلاص بقا بيثق فيك أكتر من الأول .


-رد عليها بذهول مذيف وهو يعرف إجابة ما سيسئلة


-سمع .سمع ازاى .وسمع اية؟


-قالت لة ما اللى أنت متعرفوش أن محروس مركب كاميرات مراقبة فى معظم أوض البيت اللى بتحطوا البنات فية بس لما أنت قولت حطوها فى الأوضة


 الغربية هو مكنش عامل حسابة ان حد هيستعملها المهم بقا عمل فيها أبو العريف وحط تليفون تحت السرير اللى كان في الاوضة و سجل كل اللى حصل وجة سمعه للباشا بنفسة .


بس الباشا استغرب شوية لما قولت للبنت أمضى ألا صحيح ياحبيبى أنت خلتها تمضى على أية .


-رد حسن وهو يمثل دور المستاء لما سمع من سلوى بخصوص تجسس محروس علية وقال وصل أمانة ياروحى عشان لو فكرت تهرب ونجحت فى دة


 وراحت تبلغ الشرطة هقدم الوصل دة وقول بتتبلى علية عشان متسدتش الفلوس اللى عليها بس كدة ياقلبى


-ردت علية وهى تقوم بفك زراير قميصة وقالت دماغك دى زرية.وبعدين اية احنا هنفضل مقضينها رغى ولا اية ؟


- رد عليها وهو يقبلها مش أنتى اللى فتحتى فى الكلام هه بتشتكى لية الوقتى


-ضحكت بصوتا عالى وهى تمسك يدة وتتحرك بة نحو حجرة النوم وقالت


-خلاص حقك علية أنا غلطنالك ياروحى


****************


الحلقة 14


الحلقة 15


✔✔✔✔✔✔✔✔✔✔✔✔✔


الحلقة 14


(في شقة عواطف)


رجع كلاً من صلاح و إبراهيم وعصام فأستقبلتهم أمينة بلهفة متسائلة وقالت:


- ها عملتوا ايه يا إبراهيم؟ قاللك هايعمل حاجة؟


أجاب إبراهيم وهو يهم بالجلوس وقال:


- قالنا إن شاء الله هايتابع الموضوع بنفسه وهايعمل تحرياته وبإذن الله هايبلغنا لو فيه جديد.


جلست أمينة على الكرسي المقابل له وقالت بإحباط:


- يعني بردو لسه هانستنى لما يعرفوا يوصلوا لمكانها.


أجابها صلاح وقال:


- خلي أملك في ربنا كبير وإن شاء الله اللواء حمدي هيقدر يعمل حاجة أنتِ ماتعرفيهوش ده مافيش حد بيقصده في حاجة غير لما بيساعده فيها مابالك بقى بالمشكلة دي ، قولي يارب يا أمينة وهو هايقف معانا ويرجعلنا بنتنا .


- ردت بصوت متضرع: يارب رجعلي بنتي .


- أمن الجميع بقلب خاشع على دعائها.


(في مكتب خالد)


دخلت سلوى مكتب خالد تعرض عليه بعض أعمال اليوم فرد عليها وقال:


- إلغي كل حاجة النهاردة يا سلوى دماغي مش رايقة لحاجة ، ثم بادرها بسؤاله عن حسن وقال:


حسن لسه عندك في الشقة لحد دلوقتي؟


- أبتسمت عند ذكر حسن وقالت: أيوة من ساعة ماجالي أمبارح لسه ماخرجش لحد دلوقتي .


- نظر لها يتفحص وجهها الذي أشرق بإبتسامة واسعة وقال: شايف إنك حبيتيه يا سلوى والحب ده خطر على شغلنا وانتِ عارفة كده كويس وعارفة أخرته بتكون إيه.


- تجهم وجه سلوى وقالت: ماهو شغال معانا من زمان يا خالد باشا وكل الأخبار اللي بتطلب مني أجبهالك منه بجيبها بطريقتي.


- نظر لها يتفحصها ملياً ثم قال : وانتِ ؟ أنتِ مابتقوليلهوش على أخبارنا؟


✔✔✔✔✔✔✔✔✔✔✔✔✔✔


الحلقة 15


- ردت سريعاً تنفي هذا الإتهام عنها وقالت: أنا !! أبداً والله يا خالد باشا ، ده أنا مابفتحش معاه سيرة الشغل غير لما حضرتك تكون عايز تعرف هو ناوي على إيه وبيفكر في إيه.


- صمت قليلاً يتفحص وجهها ثم أومأ برأسه وقال: وعرفتي هو مضى البنت دي على إيه؟


- ردت سريعاً: طبعاً يا باشا هو قاللي أنه مضاها على وصل أمانة عشان لو فكرت تعمل زي اللي عملته قبل كده ونجحت فعلاً أنها تهرب بعد ما يبيعها وبلغت عنه يكون هو في التمام ويقول هي بتتبلى عليه عشانماتدفعش اللي عليها.


- صمت خالد يفكر في كلام سلوى ثم أشار لها بيده أن تنصرف.


فإنصرفت بهدوء.


(فى مديرية الأمن (


فى قاعة الاجتماعات حضر عدد كبير من أفراد القوات الخاصة هذا الأجتماع و يترأس هذا الاجتماع اللواء حمدى يقوم بأعطائهم الأوامر والتعليمات


 الخاصة بخطة الهجوم على شحنة الأسلحة الآتية من الخارج وبعد أن انهى تعليماتة سألهم وقال:


-ها يارجالة كل حاجة فى الخطة واضحة ؟ ، كلة عارف مكانة فين ؟


- ردوا علية بصوت واحد قوى : كلة تمام يافندم


-رد وقال : مش عايز أى حد يهرب منكم يارجالة عايز كل اللى هيكونوا هناك يتم القبض عليهم ، العملية دى متوقف عليها حاجات تانية مهمة .


- رد شريف وقال: إن شاء الله يافندم مش هانخذلك .


- رد اللواء حمدى طيب يارجالة أتفضلوا أنتوا الوقتى والساعة خمسة هنبتدى نتحرك على هناك عشان نتمركز وناخد احتياطيتنا.


- هم الجميع بالانصراف وبقى شريف ومعة أيضا زميل له يدعى حسام فى الحجرة فتحدث اللواء حمدى وقال: انا مش عايز حد يفلت النهاردة ياشريف ، عايز من أكبر واحد لأصغر واحد يتقبض علية ، ثم


 أتجة بنظرة نحو حسام وقال وأنت ياحسام هاتتابعنا من هنا وأول ما نقولك نفذ تنفذ كل اللى أتفاقنا علية أنا مش عايز غلطة تحصل النهاردة دا مجهود أتعمل فى سنين و جة وقت أننا نشوف نتيجة مجهودنا دة اية مش عايز حد من اللى عندك اسمائهم


 ياخد علم باللى حصل و يلحق نفسة ويهرب عايز على بكرة الظهر إن شاء الله يكون كل الكبار مشرفنا هنا .


- رد حسام وقال: ماتقلقش يافندم انا مرتب مع ظباط زمايلنا أننا ورانا حاجة مهمة النهاردة ومحدش يعرف اية هى الحاجة دى ، أول ما سيادتك تدينى الأوامر هابتدى أديلهم المعلومات وأعرفهم احنا


 هانقبض على مين وبأذن الله محدش هايعرف يهرب منهم لأنى حاطط على كل واحد منهم ناس تراقب تحركاتهم وبيعرفونى أول بأول أماكن تواجدهم فين


.


- تحدث اللواء حمدى وقال: كدة كلة تمام ربنا يوفقنا ونخلص البلد دى من أشكالهم القذرة دى ، يلا أنتوا يارجالة على مكاتبكم كل واحد يشوف وراه اية لحد ما يجى وقت التنفيذ .


- انصرف حسام وشريف بعد أن أدوا التحية العسكرية كلا الى مكتبة.


(في شقة سلوى)


- أستعد حسن للمغادرة بعد أن أخبر محروس أن يقابله في مكتب خالد ، وبالفعل توجه حسن إلى مكتب خالد وقابل محروس هناك، وأستأذن حسن لمقابلة خالد فردت سلوى وقالت:


- الباشا مستنيكوا من بدري أتفضلوا أدخلوا.


- دخل حسن ويليله محروس وألقى حسن التحية وقال : مساء الخير أزيك ياباشا .


- رد خالد وقال: مساء النور ، إيه يا حسن كل ده تأخير؟ أنت مش عارف إم ورانا سفر؟


- رد حسن بإقتضاب وقال: معلش أصل راحت عليا نومة .


- رد خالد وقال : طب يلا عشان مانتأخرش وأنصرفوا جميعهم من المكتب.


(في تمام الساعة الخامسة)


أجتمع جميع أفراد الشرطة المسؤولون عن تنفيذ العملية أستعداداً للذهاب إلى الصحراء حيث مكان التسليم، حيث شدد عليهم اللواء حمدي للمرة الأخيرة


 على أن يتم القبض على كل من يقوم بتسليم أو تسلم هذه الأسلحة وشدد على شريف أن يحرص على خروج حسن من هذا الإقتحام حياً يرزق .......


الفصل السادس والسابع عشر من هنا


بداية الروايه من هنا


🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇

من غير ماتدورو ولاتحتارو جبتلكم أحدث الروايات حملوا تطبيق النجم المتوهج للروايات الكامله والحصريه مجاناً من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇

روايات كامله وحصريه من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


ادسنس وسط المقال

تعليقات

التنقل السريع
    close
     
    CLOSE ADS
    CLOSE ADS