رواية زوجة جميله ولكن الخاتمه بقلم الكاتبه سلمي سمير حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج
في فيلا كاظم النعماني
سيف ينزل يجري من علي السلم ووراه غرام
متعصبه وتتخانق معه
غرام:- مش هتخرج يا سيف يعني مش هتخرج
سيف:- هو عند ياغرام وخلاص طب انا هخرج من البيت ووريني هتقدري تعملي اي
غرام:- ايوة عند وبقولك اهو مش هتخرج ودة اخر كلام عندي ولو خرجت هترجع مش هتلاقيني
سيف:- يبقي اتجننتي رسمي ياغرام ومحتاجه تروحي مستشفي الامراض العقليه يعالجوكي يمكن ربنا يشفيكي
غرام:- هو دة حبك ليا ودة وعدك انك مش هتزعلني ابدا
سيف:- حبيبتي الحب حاجه والشغل والمسؤليه حاجه
تانية مش كل يوم نفس الخناق اعقلي ياغرام
غرام:- تخبط برجليها في الارض زي الاطفال
ماليش دعوة بردو مش هتخرج النهاردة وحياتي عندك
سيف:- ربنا يهديكي يارب عليا حبيبتي ياعمري ياغرامي هو الخناق ده و نفس الحوار كل يوم مش هيتغير
انتي ليه عندك احساس اني مش هحضر ولادتك زي المرة اللي فاتت ويحضنها ويرطب علي شعرها
ياحبيبتي المرة اللي فاتت كنت مسافر برة مصر وكان صعب احضر الولادة لكن حاليا انا معاكي و بين المستشفي والشركه ربع ساعه وماتنسيش انك انتي اللي اصريتي اسافر قبل ولادتك كاظم بيوم وملحقتش الولادة
اوعدك ياحبي مش هتاخر عليكي ساعه واحده بس اشوف الشغل واظبطه وارجع بسرعه اقعد معاكي
غرام:- بدلع ماليش دعوة انت هتمشي من هنا ويجيلي وجع الولادة انت عارف ان انا في شهر الولادة
وحاسه اني هولد واموت من غير مااشوفك
سيف:- يبوس راسها ويحضنها بعد الشر عليكي ماتقوليش كدا انا اموت وراكي بس انتي ياحبيبتي بقالك اسبوعين بتقولي نفس الكلام ومافيش ولاده مش معقول ياغرام الشركه كدا متعطل اشغالها وهيقف حالها
غرام:- انت شايف كدا خلاص روح شعلك حبيبي حقك عليا
سيف:- يالهوي انا اسيب الطعامه دي واخرج انا موافق اقعد بس ليا شرط واحد
غرام:- تميل علي براسها علي صدره
شرط اي ياروح قلبي
سيف:- نفضل في السرير انا وانتي طول النهار
غرام:- تبعد عنه سرير اي بقولك هولد تقولي سرير
روح ياسيف لشغلك روح يلا مع السلامه
سيف:- غيرنا راينا وخوفنا ياجبانه
غرام:- بدلع يووه ياسيف بقي انا تعبانه
سيف:- طب اي رايك علشان حبت الدلع بتوعك دول انا مش رايح الشركه يالا بقي ان شالله تتخرب هو انا ليا غيرك
لكن يسمع صوت من وراه بيقوله يبني اتكل علي شغلك وسيبك منها وانا معاها ماتقلقش
غرام:- بقي كدا ياداده فاطمه بدل ما تخليه يقعد جمبي
عايزاه يسبني ويروح الشغل
داده فاطمه:- انتي بقيتي دلوعه زيادة عن اللزوم بسبب دلع سيف فيكي اطلعي علي اوضتك وارتاحي وانا هاخد بالي منك لحد ماتقومي بالسلامه وانت يابني اتكل علي الله
سيف:- ماشي يا دادة فاطمة طب فين كاظم الصغير اخده معايا وانا خارج اركبه الباص بتاع المدرسة
داده فاطمه:- انت عايز كاظم يقعدلك دة كله بص في ساعتك يابني الباص اتحرك من نص ساعه انت بتنسي نفسك في الخناق مع غرام كل يوم
سيف:- يبقي انا كدا اتأخرت انا ممان وياخد بعضه ويخرج بعد مايبوس غرام بحب علي جبينها ويقوله بمووت فيكي
غرام :- تبص لداده وتبتسم بدل مافيش سيف اروح الكليه عندي محاضرات
داده فاطمه:- كان لازمته اي الخناقه بتاعة كل يوم
غرام:- هرمونات الحمل ياداده وكمان طول ما هو غايب عني بحس اني تايهه وكمان خايفه مايحضرش ولادتي زي ولاده كاظم
داده فاطمه:- ماتقلقيش بينك وبين شركته مافيش وقت
وانا هتصل بيه اول ماتحسي بتعب
يالا بقي اقعدي افطري قبل ماتروحي الكليه
غرام:- انتي متخليه اني هيبقي ليا نفس افطر وسيف مافطرش
داده فاطمه:- لا ياستي سيف فطر مع كاظم الصبح وطلع يودعك شبطي فيه كالعادة
غرام:- طيب حطيلي افطر ياداده بقي انا جعانه مووت
تطلع اوضتها تغير علشان تلحق المحاضرات
وهي بتلبس تسمع صوت شيماء بينادي عليها من تحت
غرام تبصلها من فتحه الباب:- اطلعي ياشيماء انا في اوضتي
شيماء تطلع عليها جري واول ماتدخل عليها
شيماء:- الحقيني ياغرام الحقيني ياغرام
غرام:- مالك فيكي اي قلقتيني في حد من العيال جراله حاجه
شيماء:- لا انا اللي واقعه في مصيبه
غرام:- مصيبه اي قلقتيني يخربيتك
شيماء:- شكلي حامل تاني وتعيط
غرام:- لااااا انتي مجنونه رسمي حرام عليكي
3 عيال في 5 سنين ارحمي نفسك وصحتك
وجوزك والله كان ليه حق وليد يمنعك من الخلف
شيماء:- يوووه بقي ياغرام منا اعمل اي مافيش
وسيله بتنفع معايا
غرام:- طب ووليد قالك اي اكيد هيطلقك بعد.حملك الجديد
شيماء:- وليد لسه معرفش حاجه وانا مش متاكدة لسه بس حاسه بأعراض الحمل
غرام:- طب اصبري الاول نتاكد ونشوف هنتصرف ازاي تعاليلي المستشفي بعد الظهر اكون خلصت محاضراتي واعملك التحاليل اللازمه
شيماء:- وانتي هتنزلي الشغل كده ازاي وانتي تعبانه مش خلاص قربتي تولدي
غرام:- انا خايفه اقعد في البيت مدايقه ومخنوقه وكمان سيف خرج وسابني هروح اشغل نفسي بالشغل واشوفلي عمليه اعملها بدل قعدتي بالبيت
شيماء:- طب خلاص ابقي احصلك علي المستشفي وربنا يستر بقي
غرام:- تعالي معايا اوصلك في طريقي
شيماء:- لا انا جايه بعربيتي ماتقلقيش روحي انتي
غرام:- ماشي خلاص تودعها عند عربيتها وتركب هي عربيتها
وتروح علي الكليه وتدي محاضرة للطلبه
وتحس بألم خفيف وهي في طريقها للمستشفي
ولكنها تتحامل علي نفسها وتوصل المستشفي
وكانت شيماء في انتظارها وتعمل ليها كل التحاليل اللازمه وتاخدها مكتبها في انتظار النتائج
وفجأه تصرخ غرام الحقينيييي ياشيماء انا بولد
وتخرج شيماء تستنجد بحد من التمريض وطقم الدكاتره اللي موجود ويجو يحملوها علي السرير النقال ويدخلو بيها غرفه الولاده
غرام تمسك في ايد شيماء اتصلي بسيف يجي مش هولد الا اما يجي يلا بسرعه
دكتور كمال اعقلي يادكتورة غرام مش بمزاجك هو ادخلي نجهزك وربنا يسهل يلحقك قبل ماتولدي
غرام:- ب استعطاف ارجوك يادكتور ونبي استني شويه عايزاه يحضر ولادتي المرادي
دكتور كمال:- والله مش ب ايدنا يادكتوره ادخلي غرفه الولاده ونشوف هنعمل اي وربنا يكرمك ويوصل
شيماء تتصل بسيف...
سيف:- الو شيماء خير في اي
شيماء:- الحقني تعالي بسرعه غرام بتولد
سيف:- بتولد ولا بتدلع زي كل مرة🙄
شيماء:- لا بتولدو بتتخانق مع الدكاتره ومش عايزة تدخل تولد غير لما حضرتك تشرف ياريت حضرتك تشرفنا قبل ماتفطس النونو في بطنها
المكالمه تتقفل وميردش عليها😂
غرام:- اتصلتي بسيف ولا لسه
شيماء:- جوزك اتجن وقفل السكه في وشي
ابن عمتي مجنون وبنت عمي مجنونه اتنين مجانين
و اتلمو علي بعض ✋😒
غرام:- انا مش هولد غير لما يجي سيف ماليش دعوة
وتصرخ من الالم
دكتور فريد :-يسمع صوتها ويبص ل اخوه دكتور كمال
انتو سيبينها ليه تتالم كدا دخلوها تولد
دكتور كمال :-بيضحك الدكتورة مصره جوزها يدخل معاها غرفه الولاده شكلها متعرفش ان كدا خطر عليها وعلي الجنين
فريد:- هي مين اللي ماتعرفش في ايه يا دكتور كمال
انت بتتكلم عن دكتورة غرام نبغه زمنها عايزه
ماتعرفش مخاطر تأخر الولاده بعد نزول الميه
هي بتتدلع عليكو يالا دخلوها غرفه الولاده مش هيجرالك حاجه انتي زي الفل وهتقومي بالسلامه ان شاء الله
غرام:- تعيط انا قولتلو الصبح خليك معايا مسمعش الكلام مافيش فايدة بقي ماليش نصيب يحضر ولادتي
وتدخل غرفه العمليات ويجهزوها وتبدا طلق الولاده
وتمسك في ايد حد من الموجودين علشان تتحمل الالم
تلاقيه بيبوس ايدها انا جمبك ياحبيبتي
غرام:- تنسي آلامها وتبص ليه بفرحه
ربنا مايحرمني منك ياحبيبي
ويسمعو صراخ بيبي وبخبرهم الدكتور ربنا رزقكم
بنوته زي القمر
غرام:- مش معقول
انا ولدت محستش ب اي الم
الدكتور:- هو انتي كنتي فاضيه تركزي معانا في الولاده احنا نسينا انك كنتي بتولدي
ويدي البنوته لسيف مبروك وتتربي في عزكم
سيف:- يحضن البنت ويحطها علي صدر غرام
سيف صدقتيني لما وعدتك اني مش هتاخر عليكي واحضر الولاده الحمد الله اديني حضرتها وقومتي بالسلامه انتي وبنتي
غرام:- سيف انا ليا عندك طلب
سيف:- انتي مش تطلبي ياغرامي انتي تؤمري🙉
غرام:- انت سميت ابني الكبير كاظم وانا عايزة اسمي بنتي عايدة علي اسم عمتو الله يرحمها
سيف:- انا سميت كاظم تنفيذ وصيه خالي لكن مش ملزمه تسمي بنتي علي اسم امي لان الاسم بقي قديم مش عايز البنت تتعقد عايزها دلوعه زي مامتها
اي رايك في اسم لوجي
غرام:- لاء بنتي هسميها عايدة علشان يفضل كاظم وعايدة اخوات طول العمر ومع بعض
سيف:- خلاص يامليكه قلبي اللي انتي عايزاه
ويوطي يبوسها هي وبنته ربنا مايحرمني منكم
وتجي الممرض يخرجها لغرفتها
وتلاقي شيماء في انتظارها وتبارك ليهم
شيماء:- مبروك ياحبيبتي انك قومتي بالسلامه
وتوطي توشوشها في ودنها التحاليل طلعت
وطلعت حامل ياغرام وتعيط
غرام:- ربنا يكون في عونك ياوليد
سيف :- يبصلها بغضب انتي بتدعي لوليد بمناسبه اي
غرام:- اصله جايله ضيف جديد
سيف:- تاني ياشيماء حرام عليكي
يدخل عليهم وليد ويبص لمراته بغضب والله انا كنت عارف من يومين وهي بترجع وكانت بداري عليا بس علشان تعرفي ياشيماء اللي في بطنك دة كوم وعيشتك معايا كوم تاني خااالص شيماء تعيط
سيف:- يقوله ياراجل عايزها تسقط ولا اي
وليد:- لاء طبعا حاشي لله✋
دة بسببه وقبل مااعرف بخبر حملها ربنا بعتلي رزق
عمري مااتخيلته
ويحضن شيماء ويمسح دموعها
انا ورثت مليون جنيه احب اقولك ان الفلوس دي ليكي انتي و لأولادك بس يمثل العياط بس ابوس ايدك ياشيماء كفايه
شيماء:- بتتكلم جد انت مش زعلان ان انا حامل
وليد:- لا محدش يعترض علي رزق ربنا
بس كفايه علشان نقدر نربيهم وربنا يبعتلنا رزقهم معاهم
شيماء:- طب اي حكايه المليون جنيه دي
وليد:- مافيش فاكرة عمي اللي كنت بروحله الامارات
باع كل املاكه ووزعها علي بناته وعلشان انا وريثه الواحيد ادالي نصيبي وانا ياستي هسلمهملك تربي بيهم العيال بس توعديني تكون دي اخر مرة
غرام:- مافيش غير حل واحد هو اللي ينفعها مادام مافيش وسيله بتنفع معاها نعملها عمليه ربط للرحم
بعد الولاده مباشرة
وليد:- والله فكره ممتازة انا اللي هعملها ليها بنفسي
سيف:- شوفت مراتي بتاعه الحلول الجاهزة
غرام:- مش هيجبولي عايدة الصغيرة اشوفها
سيف:- بيجهزوه ليكي الاول ياحبي
************&&&*
وتصرخ غرام هاتولي بنتي عايزة بنتي ابوس ايدك ياسيف رجعلي بنتي
سيف:- اهدي ياغرام انا وعدتك ارجع البنت يعني هرجع البنت
داده فاطمه:- يابنتي ماتقلقيش شيماء ووعدت تروح ل اخوها تكلمو بنفسها وتقنعه مايأذهاش
احنا ماصدقنا انك نمتي شويه وقومتي مفزوعه
غرام:- مش هتصدقي ياداده كنت بحلم ب اي
داده فاطمه:- كنتي بتحلمي ب اي بكاظم بيه ولا مامتك الله يرحمها
غرام:- كنت بحلم بيوم ولاده عايدة اليوم اللي نورت فيه حياتي علشان يجي المجرم فايز ويخطفها يوم عيد ميلادها
سيف:- ورحمه امي وابويا اللي دمه لسه مغرق اديهم
لو فيها موت فايز هموته وارجع عايدة لحضنك
غرام:- انا خايفه ياسيف اخسرك انت وهيا
هو يقتلها وانت تقتله وانتو الاتنين تضيعو مني
وينزل سيف لمستوي كاظم انت راجل البيت مكاني دلوقتي خلي بالك من ماما لحد ماارجع ويبوسه علي راسه ويخرج
وغرام تجري عليه تحضنه من ظهره انا خايفه عليك
اوعدني انك ترجعلي بالسلامه انت وعايدة
يلف ليها وياخدها في حضنه ويمسح دموعها
سيف:- انا وعدتك بقي مش هقدر احمي بنتي وارجعهالك
غرام:- انا واثقه فيك وهستناك ترجعلي انت وعايدة
ويخرج سيف وتنهار غرام من البكاء
يحضنها ابنها كاظم ويمسح دموعها ب ايديه الصغيره بابا وعدك يرجع عايدة لينا بخير ان شاء الله يا مامي انا مش عايزك تعيطي تاني هو انا مش راجل ومالي عينك ولا ايه
داده فاطمه:- انت تملي عنين الباشا ربنا يباركلنا فيك
طالع لجدك كاظم بيه الله يرحمه
غرام:- تحضنه وتبوسه ربنا يخليك ليا ولبابا
شويه وتحضر حنان وجوزها حسام وشيماء وجوزها وليد يقفو معاها في ازمتها
شيماء:- انا طول عمري كنت واثقه ان اخويا ندل بس متخيلتش ت وصل ندلتها انه يخطف اطفال انا حاولت
اتصل بيه كتير بس هو مش بيرد عليا
غرام:- مش مهم اي حاجه لو عايز فلوس زيادة ياخد.
بس المهم مايأذيهاش عايدة
حنان:- اللي عرفته من عشرتي ليكو من الفتره اللي فات ان اللي زي فايز دة مايهموش الفلوس في انتقامه انا خايفه يضر سيف
حسام:- انا مش عارف انتي ازاي سمحتي لسيف يروح يقابله لواحده انا خايف عليه
غرام:- للاسف ماكنش في ايدينا حاجه ده كان شرطه
وليد:- سامحيني ياغرام
غرام :- تبص لوليد ببقلق تقصد ايه با اسامحك
وليد:- انا بلغت البوليس وزمانه في اثر سيف
غرام:- انت عملت اي انت اتجننت انت عايز تموت بنتي
وليد:- مش انا اللي هعرفك دنائه فايز وزي ماحنان قالت انه فعلا مش عايز فلوس عايز ينتقم منكو ده كان واجب وتكوني اول واحده تبلغي و تأمني جوزك
غرام:- تمسك في جاكيت وليد منا علشان عارفه دنائه وحقاره ابن عمي كنت عارفه ان بنتي ممكن ترجع لكن دلوقتي انا خسرت جوزي وبنتي بسببك يا دكتور وليد
وتصرخ وتضرب في صدره عملت ليه كدا عملت ليه كدا وتخبط في صدره لحد مايغمي عليها
ويفوقها وليد وشيماء وتلاقي نفسها في حضن سيف بيضحكلها انتي واثقه انك دكتورة وجراحه كبيرة معقول يغمي عليكي من شويه ارهاق كنت بحسبك اقوي من كدا ثم مين فايز دة اللي خايفه عليا منه
غرام تبصله:- فين عايدة يا سيف اكيد انا بحلم
سيف:- في واحده تسمي بنتها عايدة بذمتك
غرام بعصبيه:- فين عايدة يا سيف
وتطلع داده فاطمه وهي شيلاها اتفضلي ياستي ادي عايدة
غرام تحضن عايدة بنتي وتقعد تعيط
داده فاطمه:- براحه علي البنت هطفتسيها
غرام:- مش مصدقه انها رجعتلي سليمه سيف احكيلي انت عملت اي ورجعتها ازاي
سيف:- لو حكيتلك هتستغربي بس هقولك كل حاجه
انا خدت معايا الفلوس زي ما اتفقت معاه وروحت علي العنوان اللي قالي انه هيستناني فيه اول ماوصلت لاقيت
فايز بيديني البنت من غير ماياخد شنطه الفلوس
واول كلمه قالهالي انا خسرت من عمري 5 سنين في السجن بسبب الفلوس والطمع
والحقد اللي ابويا ملا قلبي بيه صدقني لو قولتلك
كنت اول مرة في حياتي اعرف ان ابويا السبب في موت والدك بعد ماسرق شركتكم كان بيحسب انه لما يتخلص من ابوك هيخلص من جريمه الاختلاس ابويا ظلمك وظلم عمي وانا ظلمت غرام وظلمتك انا خدت بنتك علشان الفت انتباكم مش علشان الفلوس مابقاش ليا لا عيله ولا اهل بعد اعدام ابويا عرفت ان الطمع واخد حق الغير بيكون دي نهايته
الموت من غير ما حد يترحم عليك سيف خد فلوسك وخد بنتك انا كل اللي عايزه منك تديني فرصه تانيه ويبقي ليا عيله يقفو جمبي زي ماوقفو جمبك حتي اختي اتخلت عني
سيف:- ماكنت تقدر تيجي مكتبي او تتصل تاخد مني ميعاد او تيجي الفيلا كنت لازم تحرق قلبنا بخطف البنت
فايز:- للاسف تفكيري واحد مجرم ودي الطريقه الواحيده اللي فكرت فيها علشان اخليك تسمعني والله ياسيف مش عايز منك حاجه انا عايز ترجعوني في وسطكو تاني عايز اما اموت الاقي حد يترحم عليا مش زي ابويا اللي الكل قاله عليه ارتحنا من شره ربنا لا يرحمه لا دنيا ولا اخره
في الوقت دة يدخل عليهم البوليس ويقبض عليه
لكن سيف يطلب منهم يسيبوه لانه حس في عيونه بالندم سيف:- ده عمها وانا مبلغتش عنه وكنت عارف انه واخدها وكده جوز شيماء لبس محضر ازعاج للسلطات وهما حاليا قبضو علي وليد وفايز تحت مستنيكي تسامحيه وتديله فرصه تانيه علشان يرجع لعيلته
غرام:- مستحيل هو قدر يضحك عليك ازاي
سيف:- غرام السجن كسر فايز وموت ابوه بالشكل دة اكدله
ان آخر طريقه هتكون زي ابوه وهو عايز يلحق نفسه
شيماء:- سامحيه ياغرام اللي هتشوفيه تحت دة مش فايز اللي انتي تعرفيه ده بقي انسان تاني خالص
سيف:- يهز راسه علي انه موافق علي كلام شيماء
غرام:- تحضن بنتها بقوه وتنزل معاهم وتشوف فايز انسان تاني غير اللي تعرفه مكسور ومذلول ويرفع عينه فيها اول مايشوفها نازله ويروح ليها ويتأسف
فايز:- غرام انتي اكتر واحده انا كنت بأذيها مش هتصدقيني لما اقولك اني كنت بحبك فعلاهي دي الحقيقه وسبب كرهي لسيف انك كنتي بتحبيه وتحترميه وانا لاء لحد ماعرفت حقيقه نفسي ان اللي زيي مايستهلش واحده زيك
غرام:- اخيرا اعترفت ب السوء اللي جواك يا فايز
فايز:- اعترفت للي مني واتمنا انهم يسامحوني ياريت تسامحوني ونبدا صفحه جديده
غرام:- انا عن نفسي مسمحاك بس لازم سيف الاول يسامحك وتروح شيماء تحضنه الحمدالله انك رجعتلي وفوقت لنفسك
سيف:- يحضن غرام من ظهرها بدل غرام سامحتك انا كمان مسامحك وكلنا هنبدا صفحه جديدة وينادي داده فاطمه يالا جهزي لنا عيد ميلاد عايدة ولم شمل العيله وياخد عايدة اللي نامت علي ايد غرام ويديها للداده خدي نيميها كفايه اللي شافته انهاردة لحد.الحفله بليل
ويقول لشيماء روحي يامدام خرجي جوزك قبل ماسمعته تضيع ويضحك وتخرجي شيماء تجري علي جوزها تشوف هتطلعه ازاي
سيف:- ياخد غرام للغرفه ويقولها انتي كمان محتاجه راحه علشان حفله بليل بس اي رايك تاخدي شور الاول يخلصك من الإجهاد اللي كنتي فيه طول اليوم
وتدخل غرام تاخد الشور و تتفاجاه وهي في الحمام
بسيف يحضنها من ظهرها
غرام:- انت هنا بتعمل اي
سيف:- انا بس جاي في سوال واحد والله هو انا مش رجعتلك بنتك زي ما وعدتك
غرام بتضحك:- ايوة رجعتهالي ها فين السؤال
سيف:- فين حلاوتي
غرام:- حلاوتك ماتقدرش تستني يعني لبعد الحفله
سيف:- دلوقتي حلاوتي وبعد الحفله التحليه
غرام:- اي دة اي دة انت بقيت طماع زيادة عن اللزوم
سيف:- هو اللي يعشق غرام مايبقاش طماع ازاي يعني انتي اسمك غرام معناه الحب والهيام انا بس عايز جزء بسيط
غرام بدلع:- طب عايز اي بالظبط
سيف:- نبدا من هنا ويوطي يبوس رقبتها ويطلع علي خدها ويقرب من شفايفها وتهز شعرها بقوة وتتساقط قطرات الميه علي وشه يشدها لصدره العاريو يلتصق جسدها بجسده تحت المياه ويشدها بشوق وقوه
سيف:- انا كنت عايزه الحلاوه بس لكن دلوقتي هيبقي عقاب كمان تحبي عقابك يبقي ازاي يا غرامي
غرام بدلع:- سيف بوسني سيف
سيف:- بس كدا لكن مش هيكفيني بوس بس
ويشيلها علي ايده وينيمها علي السرير يتلمس انحناءات جسدها ويغزو جسدها بمزيد من القبلات وتتأوه غرام بين يداه طالبه المزيد ليعتليها سيف وينظر الي عينيها كم اعشق النظر الي عيونك التي تسرقني الي عالمك وكم اتمني ان اعيش حبيس بين جدران هذا العالم الذي لايخلو من عشقك المثير وتمد غرام ايدها علي صدره النابض والمتعرق وتسمع دقات قلبه اللتي تصدح باسمها
وتلف ذراعيها علي ظهره العاري وتغرق معه في بحر متلاطم الامواج هائج المشاعر ويلبو نداء جسدهم الي عشقهم الدائم في علاقه حميمه محمومه بالمشاعر والاحاسيس القوية
____________&&
في المساء تقام الحفله ويتجمع كل مالاحباب والاهل
والاقارب في فيلا كاظم النعماني التي تصبح مقرهم
لتجميع العائله وجمع شملهم الدائم
وترقص غرام وسيف على موسيقي هادئه وشيماء ترقص مع زوجها اللي خرج بإعجوبه من الحبس وحسام وحنان التي تنتظر مولودها التاني ويعم السكون المكان فجاءة ويتفاجأ الجميع ب فايز الذي يطلب منهم يتجمعو حوله ويسمعوه للاخر قدام الجميع يعتذر لسيف وغرام واخته ويطلب منهم ان تكون فعلا دي بدايه خير للجميع ويروح سيف يخده في حضنه دليل علي مسامحته وغرام تحضنه من الجهه الثانيه ويقولو انت هنا في بيت العيله الجديد اللي هيفضل مفتوح للكل ويجمع الكل ويبص كلهم لصوره كاظم اللي متعلقه علي الحيطه ويقراو الفاتحه وكاظم الصغير يبص لعايدة الصغيرة ويحضنها وهي بتعيط علشان تسكت فيحضنه ويقول ليها كاظم:- اخوكي هيفضل في ظهرك يقويكي ويساندك
ويبص ليه سيف وغرام
غرام:- التاريخ بيعيد نفسه زي ماكان كاظم سند لعايدة
ابنك كاظم هيكون سند ل اخته عايدة تاني
فايز :- يروح لشيماء انا اسف ليكي اني مكنتش السند اللي تعتمدي عليه بس اوعدك من انهاردة ان اكون اخ اللي تتمنيه وتقدري تعتمدي عليه
شيماء:- كان ليا سيف الاخ اللي اتمنيته انهاردة بقي ليا اتنين ربنا مايحرمني منك يا فايز ولا منك يا سيف
ويجتمع الجميع علي عهد الوفاء والحب والاخوه والاخلاص ويتطفو شمع عيد الميلاد ومعاه ينتهي كل الاحقاد وفعلا الاخوه هي السند ربنا يبارك في اخواتنا
الي اللقاء
🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹
ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇
وكمان اروع الروايات هنا 👇
انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
تعليقات
إرسال تعليق