المراه والشيطان الحلقه الثانيه والاخيره بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج
وفي الوقت ده انا اتخضيت وقولت
اميره بخضه
اي ده انت انت مين
الشيطان
انا ابليس ولازم تنفذي وعدك الي وعدتهولي
واسجديلي عملتك كل اللي انتي عايزه .وجه الدور
علشان تعملي اللي انا عايزو
اميره بخبث
هعمل كده بس بشرط قبل ما اعمل كده خلي حماتي وولادها الاتنين يسجدولك قبلي
الشيطان
ماشي يا اميره هعمل الي انتي عاوزه
بس لو مش نفذتي هتشوفي غضبي وانتي
مش عارفه لو ابليس غضب هيعمل اي
وراح مختفي
وراح محول نفسو لداسم
وراح واخد بعضو ونزل عند شقه حمات اميره وهو بيبص بشر وراح مخبط عليها
الحما
في اي يا استاذ داسم في حاجه مضايقاك قولي وملكش دعوه
داسم بخبث
لا ابدا بس انا مش عارف انتي عملتي فيا اي اول ما شوفتك مش خليتيني انام الليل
الحما بكسوف
اي الي انت بتقولو ده يا استاذ داسم ميصحش دا الي يشوفني يقول ان والدتك
داسم بخبث
اي الي انتي بتقوليه ده بالعكس بس لو اهتميتي بنفسك وشلتي الحجاب الي مكبرك ده
هتبقي اصغر مني شكلك الحلو اوي
والجمال ده حرام تفضلي مدرايا باللبس ده
الحما بفرحه
بجد يا داسم الي انت بتقولو ده معقول
انا زي ما بتقولو ده
داسم
طبعا يا حبيبتي امشي انتي ورايا وملكيش دعوه بحاجه وهتكسبي
الحما بفرحه
طبعا يا داسم هعمل كل الي انت عاوزو
انت مش عارف انا واثقه فيك اد اي وغير كده
انا استريحتلك من ساعت ماشوفتك
داسم بخبث
يبقي اتفقنا وشويه واعدي عليكي واخدك اغيرك خالص وراح سايبها وطالع بره
وهو بيبتسم بشر
هو انتم جنس ءادم بتمشي ورا شوهتكم
وانا وراكم لحد يوم الدين وفي الاخر هتعرفو ان برئ منكم ههههههههه
وفي مكان تاني عند سهير بنت حماتي
لقيت الباب بيخبط
سهير بخضه
مين انت يا جدع انت والزاي تطلع كده من غير ما حد مايشوفك بالذات حماتي
الي مش بتنتقل من قدام باب البيت
الشيطان بخبث
طب دخليني الاول قبل ما حد يشوفني واقف معاكي كده ويفهمو غلط وتعرفي ان كنت جاي احذرك
سهير بغيظ
قصدك اي ان انت جاي تحذرني انا مش فاهمه حاجه
الشيطان بخبث
في ان الدهب الي سرقتيه من سلفتك
حماتك عرفت وطالعه تفتش في الشقق كلها
ولو مش خفيتيه غي اي مكان المستور هيتكشف
سهير بتوتر
ددهب اي انا ما اخدتش ددهب هو انت جاي تتبلي عليا يا استاذ انت
الشيطان بخبث
خلاص انتي حره يا سهير
انا همشي وانا الي كنت جاي اساعدك بس انتي حره ولسه جاي علشان يفتح باب الشقه
سمعت خبط علي الباب جامد
الحما
افتحي يا سهير مالك يا بنت انتي قافله علي نفسك كده ليه
سهير بخوف
الحقيني اتصرف انا كده هتفضح
لو دخلو ولقيو الدهب موجود هتحصل مصيبه
ارجوك انت عندك حل للمشكله دي
الشيطان بخبث
طبعا عندي حل واقدر اخرجك منها زي الشعره
من العجينه
تمام يا سهير بس توعديني وعد
ان انقذك بس تنفذي الي اطلبو منك واطلعك من الموضوع ده كان مش حصل حاجه
سهير
حاضر حاضر اوعدك بس ابوس ايدك انقذني وطلعني من الورطه الي بقيت فيها دي
الشيطان بخبث
حاضر حاضر هعملك الي انت عاوزاها
بس مش تنسي وعد علشان واعدي سيف
وراح مختفي من قدامها فاجاءه
سهير بخوف
اي الي حصل ده انا كنت بتهيالي ولا اي
وفاقت من خوفها علي تخبيط علي الباب
الحما بحده
افتحي يا بنت انتي هو اي الي انتي بتعملي
سهير بخوف
ححاضر يا حماتي هفتحلك اهو ثانيه بس اشوف حطيط المفاتيح فين
وبعد شويه بتفتح سهير
سهير بتوتر
في حاجه يا حماتي طالعه انتي وساليفي ليه كده
اي الي حصل
الحما
مالك يا اختي خايفه لي كده كانك عامله عامله
وسعي كده لما اخش افتش الشقه وانشوف دهب المعدوله سلفتك مين الي خدو
سهير بارتباك
وانا مالي يا حماتي بالموضوع ده هيه الي واحده مهمله او ممكن هيه الي خدت الدهب وبتعمل التمثيليه دي علشان تلبسها في اي حد فينا
الخما بحده
طب وسعي كده لما افتش الشقه واشوف بنفسي واشوفك مظلومه ولا لا
سعير بارتبام
خشي يا حماتي وانا واثقه ان مش فيه حاجه هتلاقيها
وفجاءه بيظهر الشيطان
وهو بيبص لسهير بخبث
وبيهز ليها راسه وبعدها بيختفي
وفعلا حماتها بدور في الشقه كلها فوقاني تحتاني مش تلاقي حاجه
سهير بخبث
مش بقولك يا حماتي مش هتلاقي حاجه
وزي ما فتشتي شقتي فتشيتي شقق سلايفي
الحما
لا لسه بس انا كنت واثقه ان انتي الي اخدتيه
اصل عمر بن منال شافك وانتي طالعه من شقه سلفتك وهيه مش موجوده وفجاءه الدهب اختفي
سهير بدموع مزيفه
معقول يا حماتي تصدقي ان اعمل كده
طب مش قولتي ليه ان عيل وان ممكن امو هيه الي قالتلو كده علشان يداري عليها ان هيه الي اخدتو
وفي الوقت ده اتكلمت منال
منال بحده
انا مستحيل اعمل حاجه زي دي انتو كلكم عارفين ان بخاف ربنا ومستحيل اعمل حاجه تغضبو
وان عمر ابني طالما قال ان شافك يبقي
ابني صادق ومستحيل يكذب
سهير بخبث
تمام يا منال طالما واثقه في نفسك كده
يبقي ننزل كلنا نفتش شقتك زي ما فتشتو شقتي ولو كده لو مش انتي الي واخدها خايفه من اي
منال
تمام تعالو فتشو شقتي
ولو لقيتو فيها حاجه بحق وانا واثقه من نفسي
وان مستحيل اعمل حاجه زي دي
وكمان انا واثقه من عمر ابني ان بيقول الحقيقة
وفعلا كلهم خدو بعضهم ونزلو يفتشو تحت
واول ما دخلو الشقه بيفتحو الدلاب لقيو الدهب في وشها
سهير بردح
شوفي يا حماتي الي كلكم ان هيه شيخه وعمرها ما تعمل حاجه واديها اهيه هيه الي سرقت الدهب وغير كده كمان كانت كل ما تطلع عندي الشقه الاقي الفلوس تختفي
بس مش كنت برضي اقول علشان مش كنت هتصدقوني
واهو كويس ان جه الوقت ان تنكشفي فيه
وان كانت ده كلو بتخدعكو وعامله فيها قال اي الخدره الشريفه
منال بصريخ
حرام عليكم انا مظلومه والله ما عملت حاجه
وانا بخاف ربنا يا ناس مش معقول امدي ايدي واسرق ارحموني
وفي الوقت ده حماتي اتكلمت
الحما بحده
وانا الي كنت مغكره يا منال ان مش فيه منك وانك تتامني علي الالماظ
بس فعلا تحت السواهي دواهي
وان الي كنت بقول هتفتش شقتي بس مش ارضي اخليهم يفتشو شقتك
معقول كنا مخدوعين فيكي بالشكل ده
منال بدموع
والله مظلومه مظلومه مش معقول
انا اعمل كده والله مظلومه
الحما بحده
خلصت يا منال علي كده امشي غوري من هنا مش عاوزه اشوف وشك وهكلم محمود جوزك علي الي حصل
وهو يتصرف
لو لسه هو عاوزك بتصرف وياخدلك شقه بره
ولاما يطلقك خلاص مش عاوزينك خلاص
واجوزو واحده امينه غيرك
منال بدموع
مظلومه مظلومه صدقوني والله ما عملت حاجه
سهير بخبث
يله يا حلوه خدي بعضك وامشي كويس
ان حقيقتك بانت وان كنت ده كلو خدعانا ومخليانك الشيخه منال
وفي الوقت ده بصه ليهم منال بدموع وحسره
ولسه جايه تاخد عيالها وتمشي
راحت حماتها موقفاها
الحما بحده
انت واخده العيال فين
امشي بطولك مش عاوزه نشوف وشك
منال
ابوس ايدك يا حماتي سيبني اخد العيال
الحما بحده
وانا قولت كلمه سيبي الولاد كفايه ان مش رضيت اطلعك بفضيحه
منال بحسره
راحت واخده بعضها ومشيت
سهير بخبث
علشان يا حماتي تعرفي ان انتي كنتي علي
طول ظلماني وان كنت علي طول مفضلاها علينا
الحما
خلاص يا سهير مش وقتو كلامك ده
اطلعي علي شقتك دلوقتي
لما اشوف اعمل اي
سهير بخبث
ماشي يا حماتي الي تشوفيه ولو عاوزه حاجه نادي عليا
وراحت طالعه علي شقتها
واول ما دخلت لقيت الشيطان
الشيطان بخبث
اي رايك يا سهير عجبتك علشان تعرفي
انا اقدر اعمل اي حاجه في الدنيا
سهير
ده انا مش عارف انت عملت فيا اي
ده لولا ان انت حذرتني وساعدتني كنت اتفضحت
الشيطان بخبث
جه الوقت يا سهير ان انتي تنفذي وعدك ليا
سهير
شوف انت عاوز اعمل اي وانا انغذو
الشيطان وهيه بيتحول بقرون وعينو الحمرا
الشيطان بخبث
اسجديلي يا سهير انا نفذت الي انتي طلبتيه جه الوقت ان انتي تنفذي المطلوب منك
سهير يخوووف
بس الي انت بتقو لو ده شرك انا خايفه
الشيطان بغضب وصوت غليظ
نغذي يا سهير الي ان طلب منك انتي مش عارفه ان لو غضبت عليكي اعمل فيكي اي
سهير بخوف
حاضر هعملك الي انت عاوزو وراحت ساجده ليه
وخسرت دينها
الشيطان
تمام يا سهير انا كده رضيت عليكي وهتشوفي الهنا بعد كده وراح مختفي
وفي مكان تاني
ظهر الشيطان من بعيد وكانت ناديه اختها
ماشيه في الشارع
الشيطان بخبث
وجه وقتك يا ناديه انتي الي شكلك هتتعبيني
بس مش هسيبك الا لما اغويكي زي ما غوتهم
وراح محول نفسي لشكل تاني
الشيطان
ازيك يا ناديه عامله اي
ناديه
انت مين يا استاذ انا اول مره اشوفك
الشيطان بخبث
انا سالم زميلك انتي نسياني ولا اي
ناديه بحده
لا مش عارفه انا اول مره اشوفك وبعد اذنك وسع علشان وقفتي في الشارع معاك غلط كده وميصحش
الشيطان راح ماسك ايدها
استني هو انا ضايقتك في اي بجد انا عايز
اتكلم معاكي شويه وعايزك تسمعني مالك فيه اي
ناديه بحده
انت اتجننت اي الي انت بتعملو ده ابعد علشان انت مش تعرف انا هعمل فيك اي
وراحت سايباه وماشيه
وهو بيبص ليها بخبث
وده كلو وحماتها كانت في البكونه وهيه بتبص فيها بحده
ولسه ناديه جايه تخش علي الشقه بتاعتها
الحما بحده
هو انتي يا بنت انتي اتجننتي ازاي تخلي واحد زي ده يمسك ايدك بالشكل ده
ويقف معاكي كده في نص الشارع
هيه بقت بجاحه ومحدش مالي عينك
ناديه بضيق
اي الكلام الي انتي بنقوليه ده يا حماتي
هو الي واحد مش محترم ورحت مزعقالو وسيبتو ومشيت أنتي عارفه ناديه علي اي
الحما بسخريه
ده انتي ليكي عين تتكلمي كمان اطلعي علي شقتك لما جوزك يجي
وهو يتصرف معاكي
ناديه بضيق
الموضوع مش تستاهل لده كلو ولا انتي لما بتصدقي تمسكي عليا حاجه
علي ما قد ان بعاملك زي امي
الحما بسخريه
انتي مفكره لما تقوليلي كده هصدقك اط
اطلعي وهتشوفي هعمل اي لما جوزك يجي
وراحت داخله ورازعه الباب في وشها
ناديه بدموع
اعمل اي يا ربي انا عارفه ان حماتي مش هتسكت الا لما تعمل مشكله ليا
وراحت طالعه علي شقتها بهدوء
ولسه جايه علشان تقلع الحجاب
لقيتو واقف بس علي هيئه شيخ كبير
ناديه بحده
انت مين وازاي دخلت هنا وانا متاكده ان قافله الباب ورايا
الشيطان بخبث
انا اقدر اعمل اي حاجه واخش اي مكان ولو عليه الف قفل بس طاوعيني
واخلي حماتك الي بتكرهك دي تدوب فيكي وكل الي تشاوري عليه هنغذهولك
ناديه بحده
وازاي بقا انت تقدر تعمل كده
واكيد الي يعمل كده يبقي خارق ولا حاجه
الشيطان
بقدر اعمل كده كمان انتي لو تعرفي انا مين
عمرك ما تستهذئي بيا كده
ناديه باستهزاء
اتكلم علي طول لاما تاخد بعضك وتمشي
انا مش فاضيالك
الشيطان بجبروت
انا ابليس وراح متحول بهيئتو الحقيقيه
ناديه بخضه
اعوذو بالله اعوذو بالله من الشيطان الرجيم
انت ملعون ابعد
الشيطان بغضب
اسكتي اي الي انتي بتقوليه ده
انتي لو مش نفذتي الي طلبتو منك
هخرب بيتك واخلي حماتك مش تطيقك
وانتي عارفه انا اقدر اعمل كده
ناديه بثقه
انا معايا رب العالمين وان انت مش هتقدر تعملي حاجه انت ملعون ليوم الدين
وقعدت تتلو ايات من القرءان
وفجاءه بص ليها بغضب وراح مختفي
ناديه بخوف
اعوذ بالله اعوذ بالله ربنا يبعدك عني وراحت متوضيه ودخلت تصلي ان يبعد عنها الشر ده
وعند الحما
جه داسم
داسم بخبث
اجهزتي يا حبيتي اصل انا مستنيكي علي شوق
الحما
طبعا يا داسم وانا ايدك دي من ايدك دي
داسم
وانتي كده تعجبيني
وراح واخدها وجاب ليها لبس مش في سنها وراح مقاع ليها الحجاب
داسم بخبث
ايوه كده انا مش قولت امشي ورايا
وهتكسبي
وراح داخل معاها الشقه وقافل الباب
وبعد شويه
الحما
انا مش عارفه يا داسم انت عملتي فيا
انا مش عنت اقدر تبعد عني تاني
داسم بخبث
ولا انا كمان يا روحي
وفي الوقت ده لقيت الباب بيخبط
الحما بخوف
هعمل اي دلوقت يا داسم دي شكلها اميره الي بتخبط دي لو شافتني انا وانت كده هتفضح اتصرف
داسم
طب انا ممكن اعمل ليكي الي انتي عاوزاه بس قبل اي حاجه تعملي الي اطلبو منك
الحما
انا مستعده اعمل ليك الي انت عاوزو بس
اتصرف انت مش عارف لز حد شافنا
مع بعض ممكن يحصل
ليا اي ارجوك اتصرف وانا هعمل اللي انت
عايزة
داسم بخبث
اسجديلي
وفي الوقت ده استغربت الحما
وراحت فعلا ساجده ليه
ولسه مستنيها ترفع راسها بيبص انها ماتت
الشيطان بخبث
وانا عند وعدي ليك يارب ان افضل اضلهم الي يوم الدين وبعدها الكل دخل وكانت الحما
راحت
اميره
حماتي با حماتي اي اللي حصلك بس
وبعدها جهزو كل حاجه للدفنه
وجت سهير
سهير
اي اللي حصل لامي بالظبط يا اميره
امي كانت كويسه وانا كنت مكلماها الصبح
في التلفون
اميره
وانا مالي يا حبيبتي بتكلمني انا ليه
اسالي اختك ناديه كانت معايا ودخلت
وشوفنها وفي الوقت ده ناديه قالت
ناديه
انا عايزه اعرف بس من امتى امي بتسكن حد غريب البيت مش ملاحظين الراجل ده ما جاش وعزانه ده اول ما عملنا صوان راح ماشي
اميره
وقريب قوي هيمشي من البلد كلها
ناديه
اميره انا عايزاك تسامحيني على اي حاجه عملتها وحشه معاكي والله العظيم انا ما كانش قصدي ازعلك مني ابدا
اميره
واشمعنى دلوقتي بتقولي كلامك ده غريبه
يعني
سهير
هو انت اتجننت ولا ايه يا بنت انت عماله تعتذري ليها اوعي تكوني فاكره ان هي هتاخد البيت باللي فيه لا يا حبيبتي فوق لنفسك البيت ده احنا هنجيلك فيه
اميره
البيت عندك خديه واشبعي بيه امك راحت بتبصي على ايه وبعدها طلعت شقتها وكان الشيطان
قاعد
الشيطان
انا قولت انك هتطلعي على طول عشان تنفذي بوعدك ليااي اظن جه الوقت ده
اميره
انت مستعجل علي أي كده لسه قدامنا الايام
طويله وانا حقي لسه مجاش
الشيطان
اوعي تكوني فاكره انك تقدري تضحكي
عليا لا انتي مش عارفه انا ممكن اعمل
فيكي اي
اميره
لا لا لا براحه كدة الكلام لازم يكون براحه
بيني وبينك اللي انت بتعمله انا اقدر
في ثانيه اخليك تختفي من هنا
وبعدها القران اشتغل في الشارع
وبعدها اختفي الشيطان
وطلعت سهير
اميره
خير يا سهير في ايه تاني طالعه عندي ليه هنا الشقه
سهير
انا كنت لسه في شقه السكن الجديد اللي فوق وطلعت لقيتها كنت تراب وما فيهاش اي عفش ممكن تقولي دي الكلام ده ازاي
اميره
خليكي قاعده يا حبيبتي وابقي اسالي
بقولك اي ما تدخلي تتوضي وتصلي يمكن ربنا .يسامحك علي اللي انتي عملتي
سهير
عملت عملت ايه يعني انا ما عملتش اي حاجه وايه كلامك ده مش مفهوم
اميره
ما فيش حد فينا ما غلطتش ما فيش حد في نسب فرد كلنا غلطنا ولازم في اي وقت نستغفر ربنا ونصلي ليه ركعتين لله ولازم تسجدي
ل ربنا مهو ربنا بس اللي بنسجد ليه
مش حد تاني
سهير
بقول لك ايه انا مش فاهمه كلامك خالص قصدي جيب كل الكلام اللي انتي بتقوليه ده
اميره
ولا اي حاجه روحي استغفري ربك علي اللي
عملتي وبعدها مشيت وراحت بيت حماتها
وكانت حماتها وافقه علي الباب.
سهير
مالك يا حماتي واقفه كده ليه ما تخليني ادخل انا طول النهار في عزا امي ومش قادره اقف على رجلي
الحما
مش داخله البيت تاني ابني محمود طلع مركب كاميرا عند الدولاب وطلع انتي اللي واخده الذهب
سهير
الكلام ده مش حقيقي خالص يا حماتي انا لا يمكن اعمل كده
الحما
العيب علينا احنا أن دخلنا شيطانه البيت
امشي برا وبعدها مشيت وشافت داسم
سهير
ارجوكم اقف جنبي حماتي مشيتني من البيت وانا مش هينفع اسيب عيالي
الشيطان
انا انا ما اقدرش اعمل اي حاجه ادعي له هو يخرجك من المشكله اللي انتي فيها ده لو قدرتي اصلا تطلعيها من بوقك بعد اللي انتي عملتيه
وبعدها مشي وظهر في شقه اميره
الشيطان
انا مش همشي من هنا الا ما تنفذي كلامي انا عملتلك كل اللي انتي عايزاه
اميره
وانا قاعده من بدري مستنياك وبعدها راحت لبسه الحجاب وقفت تصلي لربنا يا
الشيطان
لا انت فاكره كده ان انت بتهربي مني انت ما تعرفيش انا اقدر اعمل فيكي ايه لا انت مش هتعملي الكلام ده بطلي اللي بتقولي ده
واميره فضلت تصلي وتستغفر ربنا علي اللي حصل
والشيطان بعد عنها بس مش بعد عن البلد
لسه موجود في كل بيت فيها
وبكده تكون خلصت قصتنا
🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹
ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇
وكمان اروع الروايات هنا 👇
انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
تعليقات
إرسال تعليق