القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ماسة_الأركان الفصل السابع والعشرين والثامن والعشرين والتاسع والعشرون بقلم ميفو السلطان حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج

اعلان اعلى المواضيع

 رواية ماسة_الأركان الفصل السابع والعشرين والثامن والعشرين والتاسع والعشرون بقلم ميفو السلطان حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج 

رواية ماسة_الأركان الفصل السابع والعشرين والثامن والعشرين والتاسع والعشرون بقلم ميفو السلطان حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج 


البارت السابع والعشرين .....اشتتعل عندمت اشارت لصدرها ...فضحكت....ايه مكسوف هما بيحطولي الفلوس هنا.ابتلع ريقه تقدمت بصددرها وضع لها الشيك  لتشد البادي لا ماتحطش كويس حطه كويسه يا روكي .احس بقلبه سينفجر ..قالت ..ايه مش عايز اقول لحس مكسوف غلبان انت  لسه مالوش في النجااسه انتي معبي ومكيل يا سوسو اقتربت لحسام ليرتعب هنا لم يحتمل اركان قام من حرقتته ورززع حسام بوكسسا طررحه ارضا(الله وانا مالي يا لمبي  😂😂)  فهو سبب في كل ذلك ..هم الحرس ان ياتو فاشارت لهم ..نظرت لاركان ضاحكه .،ايه يا بيبي مالك جاي علي حس كده ..الواد اتشلفط ..قوم يا حس اضبطك ..

قام حسام ونظر لاركان بغضب اقتربت من حسام فصررخ ..ابعدي عني 

اقتربت من اركان ومالت عليه فنزلت حماالت الباادي احس بانفااسه تهتااج فجزء منها يظهر مد يده بعننف وشد الباادي فضحكت وانزلته..تؤتؤ تؤ ..لا انا بحبه كده بيجيب زبااين اكتر يا روكي .

اغمض عينه اقتربت وهمست ..ماتجيب بووسه ايه ماوحشتكش .

كور يده ونظر لحسام فصرخ حسام ..انا مالي ماتبصليش هو انا هتعجن ليه انا... كل شويه مانت خدت حقك تالت ومتلت .

ضحكت ماسه ..خد حقه ..مالك يا حس زعلان كده عمل فيك ايه روكي .

ضحكت ..ايه الليله الزرقه دي الله امال هممز في مين لا مابحبش النكد ..

شددها اركان وهتف ..اترززي في يومك الاغبر .. لتجلس وسطهم وتهتف.. حلوه برضه القاعده في وسط المعارف.. حاجه تشرف.. ابن عمي العزيز وزوجي المصون  ..الا يا حسام امك عامله ايه جابتلك عرسه تليق بيك والا ايه .

نظر اليها ....ماسه مالكيش دعوه بيا الليله دي مش ناقص الله .

نظر اليهم بغضب ..تنهدت .. ووضعت يدها علي يد اركان وظلت تدااعبها وتدندن مع الموسيقي وتررقص ...كان اركان مغمضا ويستغفر في سره حتي لا يقوم ويطيح فيها   .مر الوقت وهما صامتين لتتافف ...ايه الغم ده هو مفيش حد فيكو عايز حاجه لا ماعرفش اقعد كده.

هتف اركان بغل .....حاجه حاجه ايه.

ضحك.. يعني ررقصه كده لممسه كده ايه مالكوش في الممسخره لتقوم و تجلس علي قددمه ليبهت من وقااحتها لتتللمسه .. ايه مش دافع مش هتاخد حاجه فلوسك كده هتضيع.

اشتتعل واحس انه دخل ناااارا تكوي قلبه هتف واسنانه تصطك من الغضب ....لمي ايدك ولمي نفسك بدل ماخللص عليكي.

لتطلق ضحكه عاليه.. نرفوز انت طب بالراحه بلاش انت الخسران اقوم اوجب حسام بيه لتقوم ليهتاااج ويتراجع حسام خوفا شددها اليه يجلسها عنووه اقعدي.... ماعتش تربيه خالص هتوجبيه ازاي انت عايزاني ارتكب جرريمه صح انت عايزاني اتقتتل هنا وانا ماعنديش مانع ...مسك وسططها يعتصصرها لتتاوه هتف بفحيح ...لمي نفسك يمين بالله انا خلاص هجيب رقبتك.

خافت من منظره ولكنها تشجعت.. رقبه مين يابو رقبه لتخرج الشيك ترميه في وجهه... ماسه بمزاجها تقعد في الحته اللي تعجبها.. تاكل روحك تمموت توولع ما يعديش علي دماغي.. روح شفلك حد تطلع عليه غباوتك وغررورك ماسه خلاص ماعادش حد يهمها واللي يقفلها تهررسه بجززمتها لتتركه وترحل .

هب مشتتعلا.. ومسكها بعنف وشدها لتقع في احضضانه.انا هققتلك ماشي انا هققتلك .

لترفع اصبعها وتفرقع بها لياتي الحرس مسرعين كانو كالتيران وقف حسام مرعوبا فهو يعلم مدي خطوره الموقف اتي احدهم ..خير فيه حاجه ،،الا انها لم تستطع ان تؤذيه فهتفت ..ادهم اركان بيه عايز مززه و التصققت باركان .مش كده يا بيبي عايز تمزز وحاجه تهديك 

ضحك الحارس .هو فيه حد غيرك يقدر يهديه دانت الجممدان كله .

هتفت ضاحكه ..مش كده يا دومي قوله اصله دافع ومخشب ومش راضي ياخد حق فلوسه .

ضحك الحارس ..يا بيه ماسه راضيه عنك الحق خد اي حاجه دا ملكه المكان ..نظر اليها الرجل وغمزز يا ريتها ترضي عني  .

ضحكت ماسه ...مش بعيد يا دومي بكره اشوفك اقترب منها وعيونه تااكلها امتي بس . مسكها اركان وشددها بعننف فكشر ادهم فضحكت ..معلش اصله عايز يقلل ادبه بالجامد هتبهددل انهارده فاطلق الحارس ضحكه عاليه ..ظل اركان يشدها لم يعلم اين يذهب بها فدخل بها الحمام ودفعها للحائط ..ظل يدور ويدور هائجا كان يشعر بعروقه منتفخه والدموع متحجره بعيونه وهيا تركن عالحائط تنظر اليه بسخريه ولكن قلبها يتمزق .

التفت اليها راها تلعب في سلسلتها  وتنظر اليه بسخريه هججم عليها ومسكها وصررخ بحرقه......عايزه ايه وانا اعمله .

ظلت تنظر اليه ولم تتكلم ولم تمحي تلك النظره الساخره فصررخ ماتبصليش كده انطقي عايزه ايه اعمله ليكي نزلت دمعه من عينه ماسه انا اسف ابوس ايدك بلاش كده اعملي اي حاجه غير كده .

هتفت بسخريه ..اعمل ايه انا مابعملش حاجه ده شغلي يا بيه ..كانت فعلا لا تفعل ذلك من اساسه ولكنها عزمت ان تاخذ حقها يكفيها ذل..... انت باينك موهوم ..مش عايزاك تعمل حاجه هاه ماسه راحت بسببك ماسه انتهت بسببك ماسه قلبها اتنزع اللي قدامك واحده صاايعه مالهاش اخلاق شرب وسفااله وقله ادب .ايه هتعيش معايا وانا  مع رجاله البلد ايه هتطلع قروون طب هتاخدني وتنضفني ازاي .طب في حفله من حفلاتك لو حد جاي ولقاني هتعمل ايه هترفع الارياال.روح روح انا مش فاهماك والله بص لو عايز نتصاحب مافيش مشكله ايه رايك بس طبعا فلوسك حاضره انا مش بلوشي صرخ بحرقه.. حرام بقه اندفع يحتضضنها .انا بحبك وبموت فيكي والله بحبك لو عايز تعذبيني عذبيني بس ماتعمليش فيا كده كان يتللمسها بحنان وهيا قلبها سيميتها من وجعها مسك وجههها.. عيونك هيا يا قلبي اهوه شايف عيونك بتحبيني انا عارف.. نفسي اسمعها تاني حرقت قلبي بايدي عارف بس غصب عني حطي نفسك مكاني واحد حب واحده وهيموت عليها وحاشت نفسها عنه وهو عشقها بجنون واخرتها كده ..

صرخت ..وانا ماطلبتش عشقك يا اركان مش ذنبي ان قلبك دق انا ماطلبتوش بتعاقبني انك حبتني تحرق قلبي فاكر ايه انت عاايز ايه انت باينك فاكرني هبله وهسمع كلمتين حب زي بتوع الروايات واتراضي وانبسط لا يا بيه انا بقيت اقذذر خلق الله هاه نووم و شرب وبطلع حفلات وبسافر ها عايز ايه من واحده زي دي ....كانت تكذب في كل شيء كان مكانها في الصاله تجلس فقط بجوار الفتيات ولا يقربها احد واحبها الكل لبرائتها وتمسكها بنفسها ولكنها تفعل امامه الاعاجيب  لتحرق قلبه .

نزلت دموعه بحسره ...لا ماصدقش ماسه ماتعملش كده ..انت كتي قطه مغمضه حبيبي مايعملش كده لو قولتي ايه مش هصدق .

احست بالغضب ارادت ان تحررقه بزياده ....لا يا الدلعددي عملت كل حاجه لما اترميت منهوشه في الشارع .

صررخ.... انا ما رمتكيش .

قالت بحررقه ..انت نهشتني اقعدلك ليه بعد ماقلتلي اكتمي وسيبي نفسك كاني حيوانه هاه قول اقعدلك ليه بعد ماشفت اني عار في عينك وزبااله وماحسسيتش ولو دقيقه اني كويسه اترجيتك وقولتلك خدرني وغصب وانت كل اللي يهمك اركان وبس ازاي اللي يحبها تكدب عليه .بيه سيد في نفسه لازم ياخد النقاوه ..طب استرني وطلقني ليه توجعني مافكرتش دقيقه اني ممكن اكون مظلومه ..كانت دموعه تسيل ..

همس بقهر.... والله مت مت .

قالت بوجع ..مت لما عرفت اني بنت صح احساس الذنب نهش قلبك ..وانا بقه بقولك خلاص روح الله يسهلك وطلقني انا خلاص دي حياتي وده مكاني .استدارت فاندفع ومسسكها واحتضضنها بقوه ..دا لما اكون مش راجل انا جوزك وراجلك .

هتفت بوجع ..ماعتش ليا راجل انا بقيت عالمشاع  دفعته وهمت ان تخرج الا انه هااج وشعر بالحررقه وبدا يكسر في الحمام ويرزع فيه اندفع وخبط الزجاج فانشجت يده اندفعت بذعر اليه تمسك يده بلهفه .،انت مجنون ازاي تعمل كده..رفع عيونه وخفق قلبه فحبيبته مشاعرها ظهرت امامه دمعت عيناه نظرت اليه احست بالوجع هنا اندفع واحتضضنها وظل يعتصصرها بقوه كانت دموعه تسيل وجعا عليها ومنها كيف تحولت هكذا هل اوصلها الالم ان تترك نفسها وتصبح مسخا لا يحس كانت هيا تشعر بوجع فدموعه تسيل وحالته بائسه ويكللبش فيها بشده ،همست بوجع ..سيبني سيبني بقه .

هتف .،ماقدرش مش قادر هموت والله .

هتفت بوجع وصل لقلبه مزق انياط قلبه ..انت مت يا اركان وانا مت روح عيش واسكت وخليك بعيد ماعتش ينفع .

صررخ ومسسكها بعنف .،ماتقوليش ماعتش ينفع انت مراتي رضا غصصب مراتي.لو بيكي ايه مراتي لو عملتي فجر الدنيا برضو مراتي انا استحق حرقه القلب بس انت ماتستحقيش كده انت هتسيبي هنا من سكات وتيجي معايا .

احست انها لانت دفعته ..لاااا بقه انت تلم نفسك بلا غصب زمن الغصب راح و اندفن مع اول لممسه غصب. زمن الغصب والذل رااااح وراحت ايامه انا هنا بكيفي بورقه مالهاش لازمه هرميها للمحامي يخلعك وتبقي اركان المخلوع فاكر لما قولتلي انت مين انا ماحدش يطولني انا بقه بقولك ماسه الرخخيصه اللي انتو عملتوها ررخيصه بتقولك انها بررخصها بقرفها ماحدش يطولها ،،اقتربت منه وقد جحظت عيناه من كلامها الموجع ،،خبطت علي صددره وهتفت .،ماسه مش ليك ولا هتكون ليك ماسه اللي كت ليك ماتت يوم ماخدتها غصب ماسه دي مااتت وجه مكانها واحده لا عايزاك ولا عايزه دنيتك واه لو فاكر فلوسك وخايف عليها هات ورقك يا حبيبي وانا امضيلك انا بكره اعبيك فلوس ومش بعيد اتجوز واحد غني وهما زي الهم عالقلب ماتفكرش نفسك يعني انك الاوحد خالد ذات نفسه هيموت عليا ..ايه هتبقي قاعد في بيتك ومراتك بتلف  وماله ابقي خليني ابعتلك فديوهات تتفرج علي مراتك ...اقتربت ولمست شفتاه التي يضغط عليهم وهمست ،،هدي اعصابك .،ماسه بقت رخيصه فعلا افهم بقه ولما تفهم هترتاح وتريحنا كلنا يا ...بيبي .واقتربت منه وقبلته واستدارت وخرجت ..لم تعد هيا قادره علي التحمل اتجهت علي الفور للاسفل وقفلت عليها وانهارت من البكاء ..يا رب ماعتش قادره يا رب تعبت يا رب انا بموت جاي ليه جاي ليه هو السبب هما كلهم السبب انا تعبت تعبت.انا مش عايزاهم انا هطفش واسيب الدنيا انا ده مش مكاني ولا هما عايزاهم .صفحه حكايات ميفو. 

كان هو قد خرج وجلس وقد تحول الي كتله من النار فكلامها موجع .وجدها تخرج وتتهادي واتجهت الي احد الاشخاص  واتفقت معه علي لعبه علي زوجها لتفهمه انها منتهيه ويتركها ويرحل فهو لن يقبل علي نفسه ذلك .....نظرت لاركان وغمزت له ..انفرجت اسارير الرجل وقام مسرعا ومسك يدها و اخذها من وسطها وهم ان يخرج بها من الصاله علم اركان ماذا تنوي ان تفعل شعر انه مات فعلا هب واندفع اليها يمسكها صارخا.... لو روحتي معاه هموتك في ايدي .

بهت الكل وهتف الرجل ..بهت الكل وهتف الرجل ..فيه ايه يا جدع انت اوعي انا اللي خدتها الاول .

شدها اركان لحضنه.... وهيا مش هتخرج معاك لو عايز عدي علي جتتي الاول .

هنا سمعا صوتا كان خالك قد اتي ووقف متعجبا ..اركان بيه خير .

هتف .....،ماسه مش هتخرج معاه علي جثتي .

قطب خالد جبينه فهو يعلم ان ماسه لا تخرج مع احد من اساسه ولكنه لمح شيئا وقرر ان يلعب عليه هتف ..طب يخصك ايه دا شغل  .

احس بحرقه في قلبه فهتف ....وانا عايزها ..

ضحكت هيا ،،شفت يا خلودي عاملالك شغل في الصاله ازاي اقتربت ووضعت يدها علي خالد عايزه مكافأه يا بيبي ماشي .

كان خالد يعلم ماسه جيدا ولكنه يملك من الدهاء ما يجعله يستغل الموقف لصالحه   والله يا باشا دا شغل  .

احس بحرقه في قلبه هتف وانا عايزها ..

ضحكت هيا ،،شفت ياعيوني احلي مكافاه بس الطالعه دي بخساره هتبقي علي مين .

اندفع اركان ......، اللي تطلبه ..

هتف خالد ..تمام ..ميه كاش مش هطلعها .

هنا اخرج اركان  دفتر شيكاته وكتب له شيك اخذه خالد .

هتف الرجل الاخر ..هو ايه ده اصله مانا ممكن ادفع اكتر منهم .

هتف اركان .،تلم نفسك بدل ما اطحنك في قلب الصاله .

هتف خالد ،،عدنان باشا .،اركان حاجز والله تعالي بس انا هضبتك دانا جايب حاجات هتعجبك بس وشده لانه يعلم جيدا ان ماسه لن تذهب معه .،ظل اركان يقف امامها ليستدير ويبتعد لم يكن يريد ان يقف معها كان مشلولا .،اقترب من حسام فوقف حسام ايه البت اتهبلت خلاص 

هنا اقترب منه ورزعه بوكس في عينه فصرخ حسام ،،الله يخرببيتك انت مش قادر عليها هتخلص علي عيني .

صرخ فيه .،عارف لو فتحت بقك ههرسك تحت رجلي واطلع روحك .

هتف حسام .،ماهي طلعت وخربت بيتي بطل بقه اما اقوم اغور من خلقتك .

صرخ اركان ،،يمين الله لو اتحركت من مكانك لاكون داعك بوذك في الارض فاهم تقعد زي فرده الجزمه اما اشوف هعمل....جلس حسام خائفا فاركان اخرج سمه وخرب بيته ولا يقوي ان يقف امامه ..

اتت هيا تتهادي اليه واقتربت وجلست علي قدمه وبدات في مد يدها الي صدره ..خسيت يا روكي ليه تنت ليلي مش بتاكلك ليه اخص عليها وحشه ...لم ينطق اقتربت منه وحاوطته همست في  اذنه ...ماتيجي ننزل تحت عايزاك .

تشنج هو واحست هيا بعضلاته قد اشتدت ... ايه مش عايز ..طب استني ومسكت تليفونها .،اوريك فديو لسه مصوراه كنت ايه نار كت لسه هبعته وهكيش مبلغ . ..همت ان تفتح الفديو مسك يدها يعتصرها واسنانه تصطك ببعضها وصعد بيده لرقبتها وهيا نائمه عليه ظل يضغط وهيا تشهق ..هتف بفحيح ..لو مفكراني هسكت علي قله ادبك تبقي ماتعرفيش اركان هاه روحك في ايدي اخد روحك ولا حد يقرب منك هاه اركان ماهوش بقرون عشان تعملي كده وهرجعك زي ماكتي وهبلعك قله ادبك دي هخليكي تقطمي ماتفتحيش بقه كانت تشهق بشده ولا تتنفس ليترك رقبتها ويشدها لاحضانه وهيا نائمه عليه تنهج وهو محاوطها 

وهبلعك قله ادبك دي هخليكي تقطمي ماتفتحيش بقه كانت تشهق بشده ولا تتنفس ليترك رقبتها ويشدها لاحضانه وهيا نائمه عليه تنهج وهو محاوطها 

ظلت مستكينه ولكنها شعرت بالغضب لتهب وتترنح وتنظر اليه بغضب عارم  وقررت ان تخرج قرف الصاله رغم انها ليست هكذا ولا تتكلم هكذا ابدا فهيا وضعت لنفسها حدود منذ ان دخلت ان لا تفقد هويتها وبرائتها ..هبت صارخه ...

هيا مين يا روح امك اللي اللي هتبلعها وتقطم ،،لااااا يا شاطر وبدات تعلي صوتها ..اشهدي يا صاله عالمرجله البيه ده جوزي وال ايه مش عايز يطلقني اصله فرحان بقرونه بقيت جوز الست يا اركان اجبلك طبله والا تقف بره القوضه تلم اجرتي ..روح يا شاطر اتعالج من غرورك ماسه طاحت فاهم واللي يقف قدامها تهرسه ..

وتركته وهو يقف علي شفا برهه من قتلها .،نظر بغل ..لم يعلم ماذا يفعل كانت شرايينه ستنفجر ولابد ان ينفس ما بداخله .نظر لحسام بغل ليرتعب حسام ،،انا مالي والله خلاص انت عملت فيا كل حاجه ماتبصليش كظه الا انه سحبه من رقبته وخرج بره البار وانهال عليه ضربا حتي تهالك ووقع ارضا ووقع اركان بجواره وارتخي ومد قدمه لا يعلم ماذا يفعل وحسام عالارض ليركن عليه ويظل يفكر ..ليشعر بالغليان ليهب ...بقي كده ورحمه ابويا لاعرفك ان ماربيتك وعلمتك الادب ترجعي قطه...ليستدير ويدخل وفي نيته ان يستعيدها حتي لو قتل او اندفن بالداخل ...


وسع للجمداااااان

#ماسة_الأركان 

#حكايات_mevo 

البارت الثامن والعشرين....كان اركان محترقا بعد ان حرقت قلبه ليهب هاتفا  ورحمه ابويا لارجعك قطه مغمضه يا ماسه انا مراتي ماتعملش فينا كده .. ليستدير ويخرج الي حجره خالد و يدخل عليه .رحب به خالد فاركان شخصيه معروفه هتف. ....خالد بيه كنت عايز منك طلب واظن انت يهمك الافاده.

رفع خالد حاجبيه.. خير يا باشا حد يرفض النعمه.

هتف اركان ... ماسه.

قطب خالد..... اشمعنا.

هتف اركان..... عايزها.

رفع خالد حاجبيه.. وفكر .. والله يا اركان بيه انا ماحب ماعليا بس ماسه مختلفه شاور علي اي بنت وانا اجبهالك.

هتف اركان .....مليون جنيه حلو.

ابتسم خالد.... والله يا باشا نفسي بس ماسه مابتنزلش لحد.

قطب اركان جبينه وخفق قلبه بسعاده ...ليكمل خالد ...ماسه اخرها تلف في الصاله وانا مش هقدر اغصبها .

تنهد اركان وشعر كأن جردلا من الماء نزل علي قلبه المشتعل ان ماسه لم تندرج في ذلك العالم  القذر  هتف.. بس انا عايزها تبقي بتاعتي وتخرج من تحت طوعك.

قطب خالد.. قصدك اشيل ايدي من عليها واسيبها ليك تبقي مش في حمايتي.

هتف اركان ....بالضبط انا اللي اقول واتصرف انت متقفليش.

هتف خالد.... بس ماسه ليها مكانه ماقدرش ياباشا.

هتف اركان.. اتنين مليون وتسيبها وماتتعرضلهاش .

ابتسم خالد و فكر  هتف.. طب هتستفاد ايه ماهي مش هتنام معاك بتضيع فلوسك.

هتف أركان ....دي بتاعتي انا بقه بس المهم منقطعش علي بعض اراضيك وتسيبها انا كفيل بقه  اعمل ايه المهم ماتبقاش من محظيه خالد الريميسي وانا فاهم وانت فاهم انك مش بتسيب اللي تبعك يبقي نتفق.

هتف خالد.. طالما عايزها اوي كده نتفق وانا ليا الاستفاده خمسه مليون واسيبهالك مقشره أخرجها من تحت حمايتي. 

ابتسم اركان.... ديل خالد بيه ..اخرج دفتر شيكاته ليعطيه له ويكتب المبلغ لياخذه خالد ويقف مبتسما.. حلال عليك يا باشا ولو انك هتتعب.

هتف.. هتعب.. ليتنهد ويهمس .....دانا هشوف السواد.. ليقوم خالد ويامر الحرس ان لا يتعرضو لاركان مهما حصل ليعود اركان للصاله ليرها تجلس مع احد الرجال  وتتدلل عليه اقترب وهتف عايزك.. لتستدير بلا مبالاه وتضحك وتترك الرجل وتذهب معه هتفت ...اؤمر خير.

هتف.. من سكات كده يلا معايا.

قطبت جبينها.. يلا ايه يا شاطر انت اهبل لتستدير وتتركه شدها من يدها لتدفعه وتهتف ....لم نفسك بقه انا جبت اخري.

وقف امامها...هتفت بغضب... اخبط راسك في الحيط ليشدها لتصرخ وتنادى علي الحرس   لتنصدم عندنا شدها اركان واحتضنها في وسط الصاله ولم يحرك الحرس ساكنا لتخاف وتقطب جبينها .

ضحك لتحاول ان تبتعد.... انت عقلك خفيف ابعد لاطين عيشتك مش عايزه اذيك. 

هتف..... طب ماتاذيني هو انا اطول لما قلبي من جوا ياذيني .

لتحاول ان تدفعه فكلبش فيها وهيا تصرخ ....انت مجنون مش خايف علي روحك. اركان ابعد والله هخليهم يقطعوك. 

هتف.. واهون عليك يا قلبي اركان حبيبك يتقطع لا ماعتقدش حبيبي اهون عليه. 

صرخت.. انت اهبل ليه انت مش قدي هزعلك واحسرك علي شبابك اللي فرحان بيه .

ضحك.. هتزعلني يا مز انت حبيبي يعمل ما بداله بس نلم حالنا المبعتر ده يا قلبي خلاص كان فيه وخلص. 

صرخت.... هو ايه يا مخبول انت اللي كان فيه وخلص اوعي بقه بسداغتك دي انا جبت اخري. 

ضحك.. ماتجيبي بوسه وانت عسليه كده وحشتيني مراتي انهبلت يا جدعان .. 

صرخت ....طب ابعد بقه عشان هسود عيشتك واناديهم يطلعو روحك .

اركان بسماجه.... ايه ماتنادي وريني هتسودي عيشتي السوده اصلا ازاي.

وقفت وصرخت في الحرس.. انت يا زفت منك له مش شايفين بنادي.. ابعدو البتاع ده عني. 

ظل الحرس واقفين لا يتحركو لتصرخ ....انتو مخابيل طيب والله لاوريكو واطين عيشتكو لتدفعه وتتجه لخالد وهو وارءها لتدخل.. تعال شوف الزباله اللي بره دول البيه بيتهجم عليها واناديلهم ماييتحركوش تعال سود عيشتهم .

ابتسم خالد بهدوء.. اهدي يا ماسه مالك كده براحه حبيبتي. 

صرخت..... بقولك البيه اتهجم عليا قوم خلي الزباله اللي بره يرموه بره.. 

اقترب اركان وجلس ووضع قدما علي قدم لتصرخ ....انت جاي تقعد ليك عين ..... خالد خرج الزفت ده بره.

هتف خالد.. ممكن تهدي ونتفاهم. 

هتفت.... اما ترميه بره اهدي. 

هتف.. طب ماهو ماينفعش.. البيه عايز بالجامد والاستفاده حلوه

لتبهت وتقطب جبينها هتفت بخوف.... استفاده انت اتجننت يا خالد

هتف.. لا ماتجننتش بس انت عارفه خالد البيزنس عنده هو الاساس انا اه انت عندي غاليه بس الفلوس ماحدش يقولها لا.

رجف قلبها. فلوس.. فلوس ايه.

هتف خالد.. اركان بيه  عايزك وطلبك مني.

صرخت.... انت اتجننت مانت عارف.

ضحك.. اه عارف.. بس هو طلب اشيل حمايتي عنك واسيبك له 

هتفت بذهول..تشيل حمايتك انت اتخليت عني يا خالد.

هتف.. طب اعمل ايه البيه دفع مبلغ يدوخ خمسه مليون برضه ما يترفضوش.

لتبهت وتتراجع وشعرت بوجع..... خمسه مليون.. دفع.. دفع ليك.. دفع ..ظلت ساهمه ..دفع عشاني خمسه مليون ..خفق قلبها ...الا انها ..

هتف خالد..اه يا ماسه.. اهدي كده انتو اكيد ليكو علاقه ببعض وهو عايزك وانا مش هقفله لأننا اتفقنا. انا ليا الافاده  فوق ده كله انت بعد كده بقيتي حره دانتي تفرحي هتبقي بطولك انت بقه مع بعض اصطفلو انا بقيت بره القصه انا كلمتي سيف. وخالد خلاص خرج بره القصه لا عاد فيه تحكم ولا اجبار انت حره يا ماسه بس اللي بينكو انا ماليش فيه. 

هتفت بغل.. اه صح ماهو دفع ماكل حاجه بتمشي بالفلوس انا ازاي مكمله هبل كده صح انت صح يا خالد الدنيا دي فلوس وبس

اقترب اركان ومسكها.. يلا يا ماسه اهدي ويلا من سكات نروح بيتنا.

شدت  يدها بغل.. يلا فين يا شاطر.. انت عقلك خف.

هتف بغضب ....ماسه ماتخلنيش اتغابي عليكي انت مراتي. 

ضحكت وانطلقت ضحكاتها.. لا والله لا بجد.. وحد بيدفع في مراته.. طب طالما قرف بقرف  وماله مش دفعت.. فين بقه نصيبي.

بهت اركان..... نصيبك انت بتقولي ايه.

هتفت ....ايه هنام معاك ببلاش.

أقترب وهرس يدها  .....اخرسي ولمي نفسك بقه انا جبت اخري فيه حدود ماتتعديهاش ماشي .

  هتفت بغل.. هتمد ايدك تاني هسوي وشك بالاسفلت انت فاكرني ايه يا شاطر عشان خالد رفع حمايته عني بقيت لوحدي وسهله.. لاااا فوق دانا ليا بره رجاله ادك واد اللي يتشددلك اشاور بس يرمولك الخمسه مليون علي جزمتهم.. لتكون فاكر اني لسه الهبله بتاعه زمان اللي اتذلت ليك ولعيلتك الغلبانه المكسوره ... انسي انا بقيت حاجه تانيه وليا اللي يقفلك وممكن قوي ياخدوني ويسافرو ماتعرفلي طريق فاهدي علي روحك جوز ايه يابو جوز محامي بشلن ارميله قرشين ويخلعك انت باينك عايش من ايام زمان وفاتك فرق ايام وهرس فوق واعرف بتكلم مين.. نتفق ان كان خالد شال ايده وقبض انا بقه ماقبضتش وماليش سكه الا الفلوس هتدفع هكون معاك واه فلوس خالد ماليش فيها انا ليا فلوسي.مراتك علي راس راسي بس بفلوس عارف ليه لاني هخرج من حياتك برضه احنا اصلا مافيش بينا الا الفلوس اللي كت دايما بينا .

تجمد ونظر اليها بقهر ليهتف.... انت ازاي بقيتي كده.

هتفت بغل... فضله خيرك الرخيصه بتوريك الرخص علي اصوله.فاكر كلمتك انا عمري ما هصدق انك نضيفه ..اشرب من افعالك يابن السويفي . مالكش حيل قدامي يابن السويفي ماسه بتقولك زمان راح وهبله راح والايام اهه بتعيد من تاني عشان تقلي يا رخيصه عن حق.. هتدفع هتاخد.

هتف بوجع...... طلباتك.

هتفت ....اتنين مليون وابقي ليك تعمل مابدالك لفتره برضه مش علي طول وماهكونش لحد تاني ومش هقعد مع حد.

صرخ.... تقعدي فين احنا هنمشي من هنا.

نظرت اليه بخبث...... نمشي نروح فين.. انا مماتي هنا وحياتي لتجلس علي المكتب وتهز  قدميها  هتفت.. واول ليله معاك هتكون تحت زي اي حد.

صرخ وأقترب يعتصر يديها ...لمي نفسك بقه انت ايه مالك طايحه كده . وبعدين خلصنا وعرفت انك مش كده بطلي قله ادب هاه حرقنيلي قلبي يومين كفايه بقه . ماتخلينش اطلع قهرتي عليكي لتكوني فكراني سوسن وهمشي وار الست.

ضحكت..... مانت فعلا بقيت سوسن ومراتك مرمغت وشك في الارض ماتطلقني الله يستر أصلك الا لو حد عرف بفضيحتك هتبقي الفضيحه بجلاجل.. لتدفع يده.. دا اللي عندي ولو مش موافق غيرك هيوافق وانا كنت لسه مامشيتش في السكه دي انهارده اوعدك اول ليله هابقي ليا تحت مع البنات. براحتك وبدل ماتبقي سوسن هركبلك قرنين لتنطلق ضاحكه .

هتف بغل.... ماشي يا ماسي موافق هديكي وماحدش يقرب منك كان يريد ان يضمنها ويعلم انها تحرق قلبه كانت اول خطوه لخروجها خالد ورفع يده فهو مهما كان مبيرا ليس بقذاره خالد ...كان يهادنها ليخرج بها فهيا مازالت محاطه ببئر من القذاره وممكن ان ترتكب اي فعل جنوني ..

لتبتسم وتهتف  ....طب ايه شخلل جيبك والا هنام بلوشي والا اول ليله كادو.

صرخ ....انت ايه اتجننتي اتقلبتي انت مش حاسه بنفسك دانا سالت عليكي طوب الارض من قهرتي.انا ليا سنه شايف السواد مش حاسه بيا خالص .

هتفت بسخريه.... لا حاسه. وكمان انا مبسوطه بنُسختي الجديده

انا لا عايزاك تسأل عليا لا فى الحلوه ولا فى المره ... عايزاك بس تطلعوني من دماغكم وهنبقى شاكرين ليك اوووى أنا إديت كل واحد مكان علي مقاسه و حطيت قلبي ف مكانه الصح ال يليق بيه انا للأسف الشديد اتربيت اوي ..اتربيت لدرجة أن انا مش عارفه اعيش لأني ما اتعلمتش اللف ولا الدوران متستغربش ماأنا ياما عملت وقولت وحاولت افهمك اني مش كده بس انتوا مقدرتوش

بس للأسف بقينا في زمن صعب وقلة الأصل ع كل لون بس تسلم الشدة ومرارتها يلي خليتنا نشوف الوشوش ع حقيقتها اهوه طلعتلك وش زي وشوشكو اللي بتنهش الصدر انجز واخلص هتدفع والا اشوف غيرك .

اغمض عينه يتحكم في اعصابه وهيا تستمتع بحرقته اخرج دفتر شيكاته وكتب لها الشيك لتستدير لخالد ايه رايك في تلميذك تربيتك.. هتف خالد ...ماسه انا بعزك وطلع جوزك وبيحاول يخرجك من هنا اخرجي معاه انا مش هقفلك .

ضحكت ..كتر خيرك ..اهو انا بقه مش هخرج الا بمزاجي ..لتستدير انا هستناك تحت في القوضه ابقي ابعته يا خالد هعيشك ليله ملوكي وتركته مشتعلا .

ليستدير ينظر لخالد بقهر  هتف خالد.... انت عملت فيها ايه عشان تعمل فيك كده ماسه مش كده ودي اول مره اشوفها محروقه كده.. انت  عملت فيها حاجه قتلتها.

تنهد اركان.. مش انا لوحدي اللي عملت كلو عمل.

هتف خالد.. بص انا عاشرت ماسه واعرفها كويس ماسه بتحرق قلبك ماسه استحاله تسلم نفسها لمخلوق اتعرض عليها ملايين  وقصور بجواز ومن غير جواز بس هيا رفضت عموما سايرها وشوف هتخرجها من هنا ازاي ماسه فعلا تعرف ناس تقيله ومابقتش سهله ماسه هترجع لما تبرد نارها وماعتقدش انت هتعرف بقربك ده ترجعها ماسه عايزه قلبها يجبرها انها تحن وترجع بس ازاي ومين يرجعها دي بتاعتك اكيد ليها حد او سكه ترجعها فكر انما هتفضلو كده هتطحن فيك وتحرقلك قلبك ماسه ماعادتش قطه هيا قطه اه بس غلفت نفسها بخرابيش الدنيا 

تنهد اركان ووقف يفكر في كلامه خرج يسال عنها ...اقترب منه حسام ..ايه عملت ايه .

نظر اليه غاضبا واقترب منه ليرفع حسام يده علي وجهه ايه انا مالي .

هتف حسام ..تروح تترزي في العربيه بره وتستناني ويمين الله لو اتحركت من مكانك لاكون هارسك تحت رجلي مفهوم .

هتف حسام واستناك في العربيه ليه ما استناك هنا و..

لم يكمل حسام ليرزعه اركان بوكسا صرخ حسام ..منك لله هغور دا عيشه طين علي دماغي وخرج مجبرا يلعن ايامه ومجالب يده السوداء ..

دخل عليها كانت حجره كبيره بها فراش كبير واضاءة تناسب المكان لينصدم عندما دخلت عليه تلبس قميص لينشل مكانه كانت هيا قد ذهبت الي احد الفتيات وطلبت منها ذلك لتحرق قلبه ظل واقفا يتاملها بغضب وهيا تجلس علي الفراش تحرك قدمها لتتنهد ايه هتفضل واقف كده ماتيلا تاخد تمن فلوسك..

لم يتحرك كان يغلي لتقوم وتتهادي وتقترب وتلتصق به لتضحك.. ايه عايزني اشجعك لتتلمسه بوقاحه ليمسكها ويلوي ذراعها لتتأوه هتف.. يمين بالله لو نطقتي والا عملتي حاجه لكون جايب رقبتك انا عملتلك اللي عايزاه هتزودي عن كده اركان هيوريك سواد قهرته وحرقه قلبه فلمي نفسك دفعها عالفراش لتنكمش كان منظره مخيفا اقترب وجلس وازاح بوجهه فمنظرها يحرق قلبه..

ظلت جالسه تشعر بالخوف والغيظ لتتشجع وتهتف.. ايه مش عايز ماتقول اقوم اجبلك واحده تانيه وتاخد فلوسك مانت مش هتاخد بيها انا مابنامش مع حد بلوشي اخد فلوس اشتغل بيها لتقترب وتجلس علي قدميه.. تعالي بس هبسطك دانت دافع مبلغ يهز يخليك تاخد قدامها ليله نار.. هنا لم يستطع ان يتحمل اكثر من ذلك ليستدير ويشدها وينام فوقها لتبهت وتري الغضب بركان في عينه لترتعش خوفا ليهتف بغل ايوه اترعشي اترعشي عشان هطيح فيكي واخلص عليكي غلبت اقولك لمي نفسك وانت طايحه ومزوده في الوساخه لما خلاص قتلك هيبقي علي أيدي  عايزه تديني تمن اللي دفعته وماله ماهقولش  دانا حتي جوزك وغايب ليا مده وقلبي انحرق بزياده ..لترتعب لينهال عليها لتصرخ وتقاومه لم تكن تظن انه سينفلت من نفسه ولكن حرقه قلبه وضغطها عليه جعلته يشتعل ظل معها وهيا تقاومه لتنهار وتنتحب خوفا وما ان سمع صوتها حتي توقف وظل واضعا راسه في رقبتها يحاول ان يهدا وهيا تبكي وترتعش خوفا تنهد اخيرا واستدر ينام وشدها علي صدره لتحاول ان تبتعد ليهتف بغضب حارق.. عدي ليلتك السود بدل ماخلص عليكي ونقلبها مناحه للصبح انكتمي انا فيه غلايه بتدور جوايا لو اتحركتي ههرسك بين ايديا لتخاف وتنكمش ليشدد عليها .

ظلت مستيقظه فتره لتحس بارتخاء جسده لتحاول ان تتململ فهو مشدد عليها ..صرخ... اتخمدي قولت في ليلتك السودا لتنكمش بسرعه وتنام بين يديه احس بتشنجها وبكائها تنهد وبدا في تمسيد جسدها حتي ارتخت ونامت بين يديه تاركه حريقه قد اشتعلت بداخله ظل يتلمسها بحنان.. طب ايه اعمل ايه قلبي اتحرق حرقتي قلبي اخرتها هموتك واموت نفسي يا مين صبرني للدرجادي اتوجعتي تتقلبي كده.. هموت حاسس اني هنجلط.. ليتلمسها بحنان.. لابسالي ايه هموت والله يا رب ايه القهر ده.. حقك عليا يا قلبي انا عملت فيكي كده استاهل قلبي ينحرق بس مش قادر هموت والله هموت.. دانا مت في بعدك سنه بموت من القهر طب دي هرجعها ازاي اخرجها ازاي من الزباله مكلبشه في المكان  دا اتحولت فين ماسه الرقيقه قلبي اتوجع واتحول بقي حد تاني. ليهمس بحبك وعارف انك موجوعه يا عمري بس كان غصب عني عارف قدامي اميال عشان اوصلك واوصل لقلبك تاني. فكر فكر هترجعها ازاي ظل طول الليل يفكر كيف سيقنعها ان تعود اليه وتترك ذلك المكان الحقير وتخرج معه لتاتي له فكره اراحت قلبه فليس امامه الا تلك الوسيله ليرجعها بها.صفحه حكايات ميفو 

قامت ماسه فلم تجده بجوارها لتتنهد وتجلس لتنزل دموعها.. هتكملي كده ازاي انت مش كده وهو ممكن يقتلك هتمشي معاه كده ازاي اركان امبارح انت حرقتي قلبه كنتي هتخليه يموتك .موجوعه منه اعمل ايه هموت.. لتسيل دموعها لتهمس لسه بتحبيه صح خايفه منه ومن قربه انت مانمتيش بقالك سنه نمتي امبارح زي الطفله اول مره  من غير كوابيس هتعملي ايه اخرجي من المكان المقرف ده وعذبيه برضه بس انت ماصدقتي خالد يشيل ايده عنك كتي هتعيشي في الوحل طول عمرك. كت مرعوبه من خالد حتي لو عاملك كويس كان هيغدر بيكي في يوم ماهو مالوش مله ولا مبدا بس بس  لتتنهد هو السبب هو اللي عمل كده. لتهمس ماهو ماهو برضه معذور حسام شوه صورتي واخر يوم قالي بحبك وهعيش معاكي وافرح بيكي وانت قولتيله بتحبيه يقوم ينصدم ويقولولو انك متجوزه عرفي ومتاخده وتبقي ضحكتي عليه.. . وجه اهوه ودفع فلوس كتير وانت دعكتي وشه اخرجي بقه من القرف ده انت اصلا كنتي ناويه تطفشي  اه اتوجع زيك يا ماسه ماتبقيش ظالمه.. لتنهر نفسها.. ظالمه انا ظالمه وهما ايه هما ايه.. بتحني ليه ليه انت ايه ماعندكيش كرامه حتي لو مظلوم كان يصدقك او يسيبك مش يعتدي عليكي هو دبحك زيهم بطلي تحني قلبك ده ايه انت ماعندكيش كرامه ليه كده.. لتنتحب فهيا تعشقه وقربه يوجعها طب هفضل كده مش متحمله السفاله اللي بعملها دي انا ازاي سافله كده .انا قليله الادب قوي ليه كده دانا مابخليش راجل يلمسني ايه القرف ده اخص عليكي وعلي تربيتك ... لتتنهد ايه هو راح فين ليكون ماستحملش وطفش وسابك. لتجلس مقهوره.. هيسيبني صح عشان بقيت وحشه وقليله الادب وسافله لتنفجر في البكاء طب ايه اعمل ايه انا خايفه.. هيسيبني والا ايه.

ظلت جالسه تبكي حظها ووجعها منه زايد لتهمس بتحبيه ومش قادره علي بعده انت اتخلقتي تتعذبي وبس.. لتقوم وتغتسل وتلبس ليمر الوقت حضر اركان وحسام ..هتف حسام ..عايز انام انت مبيتني في الشارع من امبارح .

مسكه اركان من ياقه قميصه  وشده اكتم احسنلك بدل ماهرسك وسط الصاله ...  لتظل جالسه لا تعيرهم اي انتباه.. طلبها لتذهب اليه ...اقترب حسام ..خلاص بقه يا ماسه انا عارف اني زباله بس انت مش كده .

هتفت ..غور يا حسام من قدامي .

نظر اليها بغضب ...ماتحترمي نفسك بقه وتخرجي .

هنا استدار اركان غاضبا فاندفع حسام للخلف ..لا لا ماتحترميش انا مالي ...نظر اركان غور بره في العربيه ..ليستدير حسام متذمرا يشتم نفسه .

اخذها ودخل بها احد الكبائن.. هتفت بسخريه.... ايه عايز تقعد قاعده مزاج وماله قررت تاخد تمن فلوسك.

هتف بغضب ....لا مش لوحدي بصراحه معايا ضيوف هتخدمي علينا.. 

بهتت وشعرت بقلبها يتمزق ولكنها تجلدت وتقف ...وماله اخدم هيدفع برضه لتضحك وماله واخده انزل بيه تحت مانت نمت زي خيبتها امبارح.. 

قام يشدها وماله ....خديه وانزلي هتنبسطي قوي بيه  وريني كده.. لتنظر اليه بغيظ وهاخده ماخدوش ليه لتشد بلوزتها وتعدل نفسها ليظهر نصف صدرها لتهمس انا جاهزه هعمل معاك احلي واجب لينفتح الباب لتنصدم وتشعر بالوجع الشديد لتحس بقهر وخزي مما هيا فيه لتنهار ويتكالب عليها الوجع والقهر والرخص الذي انغمست فيه ويغشي عليها عندما  رات .......

#ماسة_الأركان 

#حكايات_mevo 

البارت ٢٩..

كانت ماسه تقف تتبجح فيه لتشد ملابسها ويظهر صدرها وتبدوا كالعاهرات لتستدير ترحب بالضيف لينفتح الباب ..انشلت مكانها لترتعش فجاه وتشعر بالعار من نفسها ومنظرها المخزي . فامامها جدها والصدمه علي وجهه والالم قد بداد يظهر عليه لترتعش وتشعر بالعار من نفسها فهو ابيها الذي ساندها واراد ان يرد لها شرفها ودافع عنها ليسقط في غيبوبته من اجلها لتشعر بالعار من نفسها وانها اصبحت رخيصه في عين جدها لتنهار فجاه ولم تعد تتحمل كل ذلك فما مرت به تكالب عليها لياتي من حن عليها في دنياها ليراها بهذه البشاعه لتسقط مغشيا عليها ليتلقفها اركان بين احضانه . 

حملها مسرعا واخذها يريحها علي الكنبه 

همس ماسه قلبي حبيبتي فوقي يا عمري انا اسف  

دخل الجد وقفل الباب ليقوم اركان ويحضر شيئا لتفوق رويدا رويدا لتجد اركان محتضنا اياها والجد يجلس ينظر اليها لتنكمش خجلا وتجهش بالبكاء كانت تشعر بالعاړ امام جدها تنهد اركان ليقوم ويخلع بدلته يلبسها اياها لتنكمش وتعود تلك الماسه التي تشع براءه وتنفض عنها ذلك بعوده ذلك الجد الذي يمثل صدرها الحنون وامانها 

ليقوم الجد ابتعد اركان وجلس بجوارها لتندفع الي احضانه وتجهش بالبكاء كانت تنتحب ۏجعا نهش قلبها دنيا لم تدعها الا ومزعتها كانت غيبوبته قد جعلت دنياها خاليه من كل خير ليتكالب عليها الكل لتتحول لشئ بغيض افقدها الحب والامان بعد السند اصابها بخلل جعلها تتحول لكائن مسخ لا يعلم لماذا يعيش في دنيا القهر ليعود الجد وتعود الماسه تلمع مره اخري تنتحب لشعورها انها فقدت نفسها لتعود البراءه عادت ماسه برجوع جبيبها وامانها عادت متسه برجوع شخص يمثل الابوه والضهر فما ان تفقد ضهرك تفقد نفسك عادت هادئه قطه وديعه كما كانت وانكمشت في احضانه كالطفل الذي وجد ضالته 

هتف الجد اهدي حبيبتي جدك معاكي ماحدش هياذيكي لتنتحب كلهم اذوني يا جدي كلهم مۏتوني لتظل تبكي واركان ېتمزق من اجلها 

هتف جدك ربنا رجع للحياه عشانك يا حبيبتي عشان ياخدك في حضنه 

نظرت اليه بحنا ودموعها تسيل بجد يا جدي هتاخدني في حضنك تاني 

ابتسم بجد يا روح جدك لتنكمش هتف يلا قومي 

لتشعر بالخجل اقوم فين 

هتف ترجعي بيتك تنوريه دا مش مكانك ولا دا مقامك 

نظرت لاركان لا يا جدي خلاص مش عايزه 

تنهد اركان هتف الجد ايه خاېفه منه هو جدك قليل انت هتيجي معايا وجدك هيعرف الكل انت ايه وهتبقي ايه يلا حبيبتي يلا لتقوم وتشد بدله اركان عليها لتحاول ان تقوم لتترنح ليقترب اركان ويحملها لتهتف نزلني مالك بيا 

هتف نلم نفسنا بقه عشان انا جبت اخري 

هتفت شفت يا جدو قله ادبه 

هتف سيبيه يعيشله ساعه لما نوصل هنشوف قله ادبه هتبقي شكلها ايه 

تنهد اركان وخاف من جده لياخذها ويذهب بها الي البيت 

ما ان وصلا البيت اقتربت صفاء الف حمدالله عالسلامه يا قلبي كده يا ماسه كده تخوفينا حبيبتي واركان كان عايش قهر الدنيا 

لم ترد ماسه لتقترب ليلي وتلوي شفتيها  

وقف الجد ونظر لليلي مخصوص اسمعو بقه عشان انا كده كتر خيري ماسه مرات اركان وست البيت ده زيها زيكو هلاقي حد مزعلها ياخد بعضه ويغور بطلو حرابه محمود غار بقرفه اللي عايز يكمل هنا يتلم ويصفي قلبه لاني مش هسكت فاهمين 

هتفت ليلي ايه يا بابا انا نطقت 

هتف مش هستني تنطقي لمي نفسك وشغل العقارب تلميه اختك

هبله وطيبه خليكي زيها وخلي بالك من بنتك ودوريلها بقه علي حد يلمها وسيبي اركان وبيته هتنخوري يمين بالله يا ليلي لاكون مخرجك وراميكي في الشارع وتاخدي جوزك اللي مابينطقش وتتملو بره 

هتف سالم انت بتجيب سيرتي ليه انا ماعملتش حاجه 

هتف ماهو عيبك انك مابتعملش بنتي عقربه وممشاياك يا ريت يا سالم تلمها بقه وتشوف دنيتك اللي خربت انت حد نضيف وطيب ونفسي تقف في ضهر اركان هتكسب اركان لا هو وحش ولا عويل صدقني هتكسب بس هيا تفهم انها لو حربت يمين بالله هنسي انها بنتي فاهمه يا

---

ليلي انا مش اهبل شغل الحرابيق بطليه ودا اخر انذار لتنظر اليه پخوف وتصمت ويقف سالم سعيدا ان ابيها قد حاول ان يكسر سمها لتنسي شغل المشاحنات وتفوق لبيتها وابنائها 

اخذ اركان ماسه وصعد بها وضعها في حجرتهم هتفت غاضبه جايبني هنا ليه انت 

تمهد غيري القرف اللي لابساه جدي عايزه والا هتروحيله قالعه 

نظرت اليه غاضبه وذهبت لتاخذ حماما وتلبس فستانا بسيطا لتخرج ابتسم فحبيبته عادت ببراءتها بعد ان كوت قلبه اخذها وذهب الي جده 

هتف اقعدي يا حبيبتي جلست منكمشه هتف لا لا ارفعي راسك ماعتش فيه توطيه تاني جدك حبيبك سندك ماهيخليش مخلوق يذلك تاني 

هتف اركان انا موجود يا جدي اطمن 

تحول الجد ونظر اليه پغضب لا والله موجود من امتي ان شاء الله

ليبهت ايه يا جدي فيه ايه ماحنا رجعناها 

صړخ الجد پغضب وتطفشها ليه من اساسه هاه هيا دي الامانه يابن السويفي هيا دي اللي سيبتهالك تخلي بالك منها غلبت اقولك خلي بالك خلي بالك ايه الغرور بتاعك ده لقيتها كده سيبها اه سيبها هيا وحشه سيبها انما تبقي خسيس وتعمل زيه وتكمل طعن فيها ماصعبتش عليك لوحدها تترجاك ايه غرورك ده غلبت اقولك ماسه طيبه ماسه غلبانه مظلومه بس انا غلطت كان المفروض ماتبقاش انت اللي جوزها كان مفروض بهاء يبقي جوزها 

صړخ اركان انت بتقول ايه انت بتحرقلي قلبي بهاء ايه وطين ايه تاني تاني 

صړخ الجد تاني وتالت ماكتش اعرف اني سايب واحد اهبل بيتجاب ويتاخد تذلها وتعذبها ويجي الواد يقولك عيب اختشي تسيبها لعمتك تشغلها خدامه يا جاحد ايه جبروت بتتجبر عالغلبانه عشان مالهاش حد دي جزاتها انها نجدتني من المۏت جزاتها انها شالت قرفكو وهمكو تنذل منك ومن غيرك عشان ايه عشان عيله ماتسواش عيله غربان وحدادي فاكرني هسيبهالك 

هتف اركان پخوف بتقول ايه يا جدي ماسه مراتي 

هتف لاااا انسي دا كان زمان وجبر ماسه هتطلقها وتسيبها تعيش بحريتها تحب وتختار براحتها 

صړخ اركان تحب ايه ماسه بتحبني وانا بحبها 

هتف الجد فيك وفي حبك انت بحبك ماتسوش ماسه هتكبر وتشتغل وتحس انها مش عايزه حد انا مش هعشلها العمر

كله ماسه هتشتغل في شركتي مش لسه معاها الربع انا بقه هديهولها واحړق قلوبكو كلكو 

صړخ اركان ربع ايه وطين ايه محروق ابو الفلوس انا عايز مراتي تاخد انا مايهمنيش بس تبقي ليا 

هتف الجد لا مش انت اللي تقول ولا تنطق خلاص هيا من هنا ورايح اللي تقول انت مالكش حكم عليها وهتطلقها 

اشټعل اركان وهب انا مش هطلق حد هيا مراتي وحبيبتي ليندفع ويشدها اسمعي انت بتاعتي حبيبتي ولو انطبقت السما ماهسيبكيش انا قلبي انهري بعاد واتربيت تفكري تبعدي اكون مموتك ومۏت نفسي طلاق مش هطلق واقعدو بقه احربو براحتكو واركان مش هيسيب حبيبه ليدفعها ويخرج وقلبه مكوي خوفا من جده 

ظل الجد واقفا ينهج ليستدير وجدها منكمشه كانت خائفه مړعوبه مما قاله الجد لتقترب منه وتمسك يده وتجلس ليجلس وينظر اليها لتتنهد هتف ايه مالك مكموشه ليه كده 

نظرت اليه برهبه انت انت هتطلقني منه بجد  

ابتسم علي برائتها وهتف مش ده كان اتفاقنا وانا خليت بيه واتعذبتي بسببه 

لتخاف وتصمت يعني خلاص كده هتخليه يطلقني 

هز راسه لتهتف طب هو هيسمع كلامك يعني هتجبره يعني 

مسك يدها وهتف بتحبيه مش كده 

هتفت لا خلاص ماعتش

---

ابتسم هتكدبي علي جدك حبيبك انا عارفك وعارف جواكي لتخجل وتخفض راسها 

هتف عشان كده عايزك تكبري لنفسك تحسي انك حاجه كبيره ماحدش يطولها ولما تحسي بكده ساعتها تقولي ان كتي عايزاه والا لا عايزك تقفيله وتكسري غروره عشان يعرف ان وقت غضبه يتحكم وانه هيفقدك لانك ماتقبليش بده لانك تقدري عليه يعرف انه بحنانه هياخد حنانك 

همست خلاص يا جدو انا مش عايزه منه حاجه خلاص نتطلق 

تنهد انا مش هتكلم في حاجه دلوقتي عايزك فتره كده ترجعي لنفسك وتحسي انك مش لوحدك ولو قررتي تتطلقي انا هطلقك من عينه ليرجف قلبها وتظل صامته ليبتسم قومي يلا ريحي واستعدي لشغلك وعايز ماسه قويه فاهمه 

ابتسمت له وخرجت تذهب لحجرتها ظلت جالسه ايه جدك قال انه هيطلقك هتطلقي وتبعدي بس هو قال مش هيطلقك وبيحبك ومش هيسيبك ودفع مبلغ كبير قوي عشانك اه قال لتقطب وسيادتك بقه يقول ويتحكم لا انا هطلق ويخبط راسه في الحيط فاكرني هقعدله لا يلم نفسه بقه ومايزعقش تاتي بقله ادبه بدل ما يداديني جلست قاطبه ايه عايزاه يداديكي والا ايه جلست بغلب فهيا تحبه وتعشقه هتفت لا مش عايزاه خلاص يبعد بقه وهشتغل واقهره و و ايه هيطلقني هتطلقني يا اركان لا شكله مش هيطلقني بيحبني هو قال لتتنهد وتجلس بغلب مابين حبها وخۏفها ان يطلقها ومابين ۏجعها وكرامتها فمهما كانت الانثي موجوعه ففكره الطلاق عندها قاتله فالانثي لا تبيع ابدا وخاصتا لو عاشقه 

دخل هو وقف يتاملها احس براحه كانه كان يعدو اميالا

فحبيبته جالسه علي فراشه وديعه عادت جميله بريئه تنير له حياته ولكن خوفه من ڠضبها وتهورها وخوفه من جده اكبر همس هعمل ايه فيكي طيب يا رب اهديها ذهب وجلس بجوارها بهدوء وظل يراقبها ويتامل وجهها وهو يلين ويغضب همس بتاكلي في روحك ليه بس  

لتستدير تنظر اليه هتفت غاضبه نعم بتتفرج علي ايه سيرك هو وجاي ليه قوضتي مش هنطلق يلا من هنا 

ابتسم ونام علي الفراش يتاملها بسعاده لتصرخ ماتقوم تغور مش خلصنا 

شدها اليه لتشهق ايه جدي اداكي حبوب الشجاعه لتكوني فاكر يا قط اني هطلقك وتتحامي في جدي 

لتدفعه وتهب اه بتحامي وهتطلقني واخبط راسك في الحيط 

هتف عايزه تتطلقي يا ماسه 

هتفت ايوه طلقني احسنلك 

هب يقف امامها همس حبيبي يامر رجف قلبها مد يده ورفع وجهها ينظر اليها بحب اطلقك يا عمري خلاص وتمشي وتسيبي حبيبك لترتجف خوفا عايزه تسيبي حبيبك وتخلعي قلبه عايزاني انفذلك طلبك يعمر اركان شدها لترتجف اقول اللي عايزاه اقول نبعد ونفارق واموت عايزاني اموت خلاص يا عمري كده عايزاني انطق اللي يدبحني دا اللي هيريحك صمت برهه وقلبها ېصرخ ړعبا مسك وجهها بيديه هامسا ماسه انت 

لتدمع عينها بقوه وترتجف خوفا وهلعا وبدات ترتعش وتشهق قلبي والله بطلي تترعشي كده والله ماقدر انت هبله يا قلبي واركان يبقي اهبل لو طلقك احتضنها بقوه لتحس بجسدها ينساب من رعبها فهو اوحي لها ان يطلقها دا حبيبي بالدنيا اطلق ايه يا عمري والله مايحصل روحي انت والله ظل يملس عليها بحنان لتخف رعشتها 

الا انها اغتاظت لتدفعه وتنظر اليه غاضبه من تلاعبه بها لتهتف لا هنتطلق بس هه واوعي مش طيقاك لتدفعه وتهرب الي الحمام 

لينفجر ضاحكا انت هبله ليه كده يا عمري قلبي كان خاېف اني هطلقه حبيبي لسه بيحبني تنهد ۏجعتك

---

عارف بس بس كان ڠصب عني عارف ماليش عذر اعمل ايه بس يا رب اهديها ليا ليذهب ويحضر لها بعض الطعام 

دخلت ماسه الي الحمام تجلس متهالكه نهارك اسود كتي ھتموتي لما قالك هيطلقك اعمل ايه يا ربي عالوجع ده ماقدرش اطلق نفسي اموته بس مش قادره الكلمه صعبه مش مستحملاها اسيبه اسيبه ازاي بحبه لتتنهد وتجلس بغلب انت ماعندكيش كرامه ليه كده لتتنهد ماهو برضه سي زفت محمود قله حاجات وحشه عني وانا خبيت وهو قلي بحبك ونسي كلام حسام وطلب حبي كان لازم اعترفله بس وساعتها يقرر انما انا ضحكت عليه لتننهد انا مش عارفه اعمل ايه عايزاه وقلبي محروق ومش عايزاه لتتنهد لا خلاص مش عايزاه اه اجمدي بقه طب ماتحملش افضل جنبه طب امشي من هنا لتتنهد امشي اروح فين واسيب جدي طب هعمل ايه طيب مش عارفه اعمل ايه لتتنهد

وتخرج حزينه علي حالها 

وجدت اركان جالسا وامامه صينيه مليئه بالاطعمه مختلفه ظلت واقفه 

قام وذهب اليها يلا حبيبي عشان تاكلي وترتاحي 

هتفت ماتقلش حبيبي دي فاهم واعرف ان خلاص خلصنا بقه مش قصه 

ابتسم ماقلش حبيبي طب اقول ايه يا ماستي مانت حبيبي والله

نظرت اليه پغضب تنهد طب تعالي بس كلي وريحي واعملك اللي عايزاه 

ذهبت تجلس ليجلس امامها بدات في الاكل وهو يتاملها بحب كانت تاكل وهيا صامته لا تنظر اليه وهو مبتسما همس وحشتيني لتنتهي من الطعام لتقوم وتغسل يدها وتخرج تذهب الي الفراش من سكات اقترب منها 

لتهتف اياك تنام عالسرير بقلك اهوه 

تنهد طب انام فين الكنبه صغيره 

هتفت ماليش فيه روح نام في حته تانيه خلاص وبعدين قاعد معايا ليه انت اسمع بقه انت من هنا ورايح مالكش دعوه بيا بقلك اهوه 

اقترب منها فاړتعبت ايه بتقرب ليه انت امشي 

ليا شهور بعض في المرتبه لما قلبت جلده والله بلاش كمان اقرب غمز اليها اركان جوا دماغه حاجات لو طلعت هتسورقي فيها كانت ترتجف غمز اليها ماوحشتكش طيب يا جامد انت ياللي عايز تطلق وتحصرني 

ضحك دانا حاليا مابفكرش في غيرها بس حبيبي يسيبني ماتسيبني يا وحش هفطس 

نظرت اليه غاضبه اوعي ولم نفسك ودفعته فشدها مره اخري طب لو ما لمتش هتعملي ايه 

هتفت ترتجف هقول لجدو يحوشك اوعي وهكلم بهاء و 

لسانك هاه انا وبس اللي في دنيتك انا انحرقت سنه كامله بمۏت وقلبي باكل جتتي ماستي انت متخيله لما اشوف مراتي وسط الرجاله بسببي كان شعوري ايه ماسه انا مت الف مره والله قدري انك خبيتي وقدري اللي حصل والله كت ھموت حبيبي انا غلطت والله غلطت اعمل ايه عشان ترجعيلي اران بيحبك والله بېموت عليكي رفع وجهها بصيلي شوفي عيون حبيبك شكلها ايه موجوع لمس خدها شايفه عيوني شايفه ايه كانت عيونه دامعه فعيونه تشع حبا مسك يدها ووضعها علي خده وعيونها قد لمعت وتقاوم دموعها نظر اليها بعشق والله بحبك اركان قلبه متمزع يمين الله اندعكت في بعادك غير احساس الذنب باللي عمله والقهر اني مش لاقيكي نزلت دمعه من عينه فرجف قلبها كنت كل يوم بمۏت والله ظلت هكذا الي ان همس ولا يوم هتبعدي ولا يوم اصلا انت بتاعتي واهوه بين ايديا عايزاني 

مر وقتا لتشعر انها لانت لتدفعه وتهتف دا في احلامك انا مش عبيطه اوعي .صفحه حكايات ميفو كامله .

لتستدير غاضبه ليقف يتنهد سمع خبطا ذهب

وفتح الباب ليجد ساندي ابنه عمته تدخل 

هتفت حمدالله عالسلامه يا ماسه عرفت انك رجعتي 

قطبت ماسه وهتفت الله يسلمك 

لتستدير الي اركان روكي كان مضايق خالص وزعلان بس خلاص بقه

والا ايه عموما سعيده انك رجعتي والا لسه فيه مشاكل بينكو 

لتنظر اليها ماسه غاضبه لتستدير من الحق يا روكي من بكره هنزل معاك الشغل نفسي بقه اتعلم حاجه جديده وابقي اد المسئوليه مش انت كنت مضايق اني مستهتره احست پالنار داخلها لتقوم وتخرج من الحجره الي الشرفه وترزع الباب هتف اركان ساندي اظن احنا فاهمين بعض فاعقلي وشوفيلك سكه بعيد

لتهتف بدلع انا عملت حاجه سداغه عابره القارات دانت ابن عمي مش عايزلي الخير كل ذلك وماسه مشتعله في الخارج تراقبهم وقلبها مكوي لتظل تاكل روحها الزباله دي مقربه منه ليه كده عبوشكلها منها لله اه زمانها عارفه ان عايزه اتحبب حربايه هيا وامها بس هيا احرب ھموت نهار اسود كلي روحك شاطر تقولي تطلقي هيا هتاخده دها ربنا البعيده ووقفت تراقبهم وتاكل روحها لتستدير تقف بعيدا من حرقتها حتي لا تهجم عليهم لتسمع الشرفه تفتح دخل هو يراقبها مقتربا حبيبي ماله 

هنا استدارت لتدفعه پعنف و

اشوفك يا ساندي متلقحه عالكوبري .هنفرح امتي يا مرارنا ..


الفصل 30/31/32 من هنا


بداية الروايه من هنا


🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇

من غير ماتدورو ولاتحتارو جبتلكم أحدث الروايات حملوا تطبيق النجم المتوهج للروايات الكامله والحصريه مجاناً من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇

روايات كامله وحصريه من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

ادسنس وسط المقال

تعليقات

التنقل السريع
    close
     
    CLOSE ADS
    CLOSE ADS