القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية بنت البائعه الحلقه الثالثة عشر والرابعة عشر بقلم شيماء منير حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج

اعلان اعلى المواضيع

رواية بنت البائعه الحلقه الثالثة عشر والرابعة عشر بقلم شيماء منير حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج 

رواية بنت البائعه الحلقه الثالثة عشر والرابعة عشر بقلم شيماء منير حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج 

تاني يوم في الشركه

ادهم كان بيخلص شغل في المكتب

طرقات على الباب

ادهم :ادخل


رائد بجديه:صباح الخير


ادهم بجديه وهو ينظر له واضح انه جهز الفساتين اللي كان طلبهم منه:اممم خير


رائد بضيق من اسلوب ادهم بيحاول يداريه:الشغل اللي انت طلبته مني يكون جاهز هو جاهز من امبارح بس جيت هنا لقيتك مشيت


ادهم وهو يقوم من مكانه اممم فرجني


رائد وطلع الفستان الاول من جرابه ولابسه لمليكان موجود في مكتب ادهم


ادهم :تمام وريني التاني


رائد وشال الاول وحط التاني 

ادهم فضل يبص للفستان شويه  وقال الاول كويس انما ده الشغل اللي على الصدر يخف شويه اووفر اووي وكمان شكله مش مظبوط من الوسط  

ثم اكمل وهو يجلس مره اخرى على كرسي مكتبه تخلصه وتجيبهم انا اخدهم النهارده


رائد :تمام اي حاجه تانيه


ادهم وهو ينظر في الاب:لا خلاص تقدر تتفضل انت


ادهم كان مشغول جدا في الشغل


ورجع تعبان على القصر ونام من التعب


إيلاف كانت قاعده مضايقه متاصلش بيه حتى

فضلت تبص على الموبيل  لاقت الساعه عدت 12بعد منتصف الليل


رمت الموبيل وزفرت بضيق


مديحه قربت منها انا هدخل انام ياهانم هتحتاجي حاجه


إيلاف وواضح عليهاالضيق:لا شكرا روحي نامي


مديحه:طيب ماتجربي انتي ترن عليه يمكن هو مشغول


إيلاف وهي تقف:لا انا هدخل انام تصبحي على خير


إيلاف ودخلت الاوضه وهي مضايقه انه مرنش عليها ولو مره واحده نفسها تسمع صوته ولو مره واحده بس فكرت ترن زي ما مديحه قالت بس لاقت الوقت اتاخر


فضلت تفكر لحد ما راحت في النوم


فاقت الصبح على صوت موبيلها


إيلاف بصوت نائم الو


ادهم:يعني اهون عليكي لحد دلوقت مسمعش صوتك من اول امبارح 


إيلاف وركزت وقعدت على السرير صباح الخير


ادهم:صباح الورد والفل والياسمين على اجمل عيون في الدنيا


ابتسمت إيلاف  


جاءها صوته وحشتني


إيلاف بخجل وانت كمان وحشتني


ادهم:طيب ممكن البرنسيسه تسمحلي اجي اتغدى معها النهارده


إيلاف:طبعا تنور في  اي وقت


الساعه 4إيلاف كانت جاهزه ومستنيه ادهم

ادهم ورن الجرس

إيلاف و فتحتله الباب

ادهم بتفاجاء القمر بنفسه بيفتحلي


إيلاف :مديحه مشغوله في المطبخ ففولت افتح  انا


ادهم وشدها لحضنه ايه ما وحشتكيش


إيلاف وهي تسند رأسها على صدره لا واحشتني اووي


ادهم وهو ينظر اليها انتي ليه لابسه الحجاب انتي في البيت وانا جوزك 


إيلاف بخجل مش قصدي عشان مش متعوده


ادهم:لا اتعودي  ياقلبي


قعدوا اتغدوا 

وبعد الاكل قعدوا في البلكونه يتكلموا


إيلاف: ادهم ايه رايك في الاكل


ادهم:كويس بس ليه؟


إيلاف بابتسامه:انا اللي جهزته


ادهم :اممم هو كويس تسلم ايدك بس متتكررش تاني 


إيلاف واختفت الابتسامه من على وجهها ليه؟


ادهم:إيلاف اسمعني انا جايب مديحه عشان تريحك وانتي متعمليش حاجه


إيلاف:بس انا مرتاح طالما الحاجه دي بعملها عشانك


ادهم وقام قعد بجانبها حبيبتي افهمني في القصر الكلام ده ماينفعش  وانتي لازم تتعودي على كده 


إيلاف: عشان كده بقولك عايزه افضل عايشه هنا مش عايزه اروح القصر هبقا مقيده


ادهم بحده:إيلاف احنا هنا قاعدين مؤقت  لكن انتي مكانك في القصر وده قرب على فكره مديحه هتبقا معاكي هناك انا حاسس انك مرتحه معها هتبقا مهمتها انتي وبس 


إيلاف بضيق:يعني ايه قرب


ادهم:العرض السنوي يوم الخميس وطبعا انتي هتحضريه وهناك الكل هيعرف انك مراتي


إيلاف وهي وقفت مكانها ومن قال اني  هحضر العرض


ادهم :انا اللي قولت


إيلاف:بس انا مش عايزه احضر


ادهم:مش بمزاجك انا اللي اقول مش انتي


نظرت له إيلاف بضيق


ادهم وقام وقف

في فستانين  هيوصلكي هنا ومعاهم كل اكسسوراتهم  هتلبسي واحد منهم يوم العرض وهعدي عليكي الساعه8 تكوني جاهزه


ثم اتجه الى باب الشقه وخرج واغلق الباب بعنف


إيلاف فضلت واقفه بضيق وبصت عليه من البلكونه وهو بيركب العربيه ويمشي


فضلت قاعده مكانها 

مديحه وقربت منها 

اعملك حاجه تشربيها ياهانم؟


إيلاف بصت لها ومردتش


مديحه وهي تقف امامها انا ممكن اقولك حاجه


نظرت لها إيلاف بصمت 


مديحه:والله انا متصنتش بس صوتكم كان عالي واصلني وانا قاعده في المطبخ انتي غلطانه


نظرت ليها إيلاف ورفعت حاجيبها 


مديحه:مش قصدي ادخل بس اي واحده مكانك المفروض تفرح انها هتروح القصر دا انتي هتبقي مرات ادهم بيه انتي عارفه يعني ايه ده يعني كل اللي في القصر هيخدم فيكي وكلمتك هتتنفذ 


إيلاف   انتي مش فاهمه حاجه


مديحه:طيب ماتفهمني


إيلاف بتعب:مش وقته انا هدخل انام دلوقت دماغي واحعني اووي


....


ادهم وصل القصر


قابله رائد

رائد:كنت عايز اتكلم معاك شويه


ادهم وواضح عليه الغضب انا جايب اخري دلوقت ومش عايز اتكلم في حاجه


رائد بضيق خفيف:طيب هنتكلم امتى


ادهم بعصبيه:بقولك ايه اطلع من دماغي اللي عندي قولته 


رائد بعصبيه:ودا مش كلام ناس عاقله انا بحبها


ادهم  وهو يتجه ناحية السلم اما تبقا تعرف قميتها تبقا ليك


صعد السلم وتوجه الى غرفته


دخل الحمام واخد شاور


خرج من الحمام وهو بيلف فوطه حوالين وسطه


مسك الموبيل ورن على مديحه


ايوه يامديحه

مديحه :ايوه يابيه


ادهم:الهانم فين؟


مديحه:نامت يابيه من شويه


ادهم:ماشي متسبهاش لوحدهاوخليكي جمبها


مديحه:حاضر يابيه


عدت 3 ايام

ادهم مكانش بيكلم ايلاف او حتى بيروحلها وكمان كان مشغول عشان العرض


في الصاله االي هيتعمل فيها العرض


كان موجود هناك ادهم ورائد وامجد وحتى سمر السكرتيره

وبعض موظفين من الشركه والمصنع والمهندسين االي مسؤلين عن التصاميم وطبعا امجد في مقدمتهم


طبعا كانوا موجودين بيعملو بروفا على العرض


ادهم كان عصبي جدا كالعاده بس كان زياده شويه


الكل كان مفكر انه عصبي عشان العرض اللي هيبقا بكره بس الحقيقه هو عصبي عشان  ده رابع يوم مش بيشوفها ولا بيكلمها  وبيطمن عليها من مديحه


ادهم بعصبيه وهو بيكلم رائد وواقف بنتين لابسين فساتين 


ادهم وهو بيشير للفستان شغلك اوفر ليه  مش عارف 

رائد:انا ماشي حسب التصاميم


ادهم  بعصبيه ممزوجه بسخريه:لا يا بيه التصميم الهيكلي بس انما  الشغل االي بره ده شغلتك انت


ثم اكمل وهو يشير الى الفستاين


اللي لابساهم البنتين


شايف  مثلا دا  

انت بوص كده مش هترتاح لشكلهم اقولك انا بقا  ليه الحزام من هنا مش مظبوط زي هنا

ووجه كلامه للبنت لفي كده


والبنت لفت واعطتهم ظهرها 

ادهم بوص كده من واره وضحت اكتر


كمان شغله من قدام اووفر والشغل اللي على دراع ده ملوش اي ستين لازمه حاجه تقرف من الاخر يعني 

زفر رائد بضيق من طريقة ادهم


ادهم وهو يجلس على احد الكراسي يلا عايز الشغل ده كله يتظبط


رائد ومشي والبنتين 

ودخل غرفه كده ملحقه بالصاله

دخل امجد وراه

امجد :هو في ايه هو متعصب اووي كده ليه


رائد وهو ينظر في شغل في ايده ايه الجديد ماهو على طول صوته عالي


امجد:بس الايام اللي فاتت كان اهدى من كده


رائد :بكره نعرف مستعجل ليه


امجد :تقصد ايه مش فاهم؟


رائد بضيق :مقصدش حاجه وسيبني اخلص شغلي ده

.....


عند إيلاف

الفساتين وصلت االي بعتهم ادهم


إيلاف اتفرجت على الفساتين بانبهار

مسكت الاول كان لون احمر بكم من الدنتل طويل لحد تحت مش موجود عليه اي شغل غير انه في وسطه حزام من نفس اللون مرصع بفصوص من االلون الفضي


مسكت التاني كان من اللون الموف كان قطعتين قطعه ساده تحت طويل لحد تحت والتانيه بتتلبس من الوسط  بحزام لونها اسود بس منقوشه باللون الموف من نفس درجة القطعه الاولي


مديحه  وهي فاتحه بقها ببلاهه ايه الفساتين دي


إيلاف  باعجاب وهي تنظر للفساتين  ايه رايك


مديحه :دوول حلوين اووي وهيبقوا عليكي احلى


إيلاف بضيق وهي تتجه لغرفتها مش لو  روحت


مديحه :انتي بردوه لسه مصممه 


إيلاف يعني انت شايفاه معبرني اووي وبقاله 4ايام مش بيكلمني حتى

مديحه :اكيد مشغول .


إيلاف بضيق :بردوه هو االي مش عايز يكلمني   وانا بقا مش عايزه اروح العرض


مديحه :نصيحتي اسمعي الكلام وبطلي العند واخذي الشيطان لهتشوفي منه وش تاني عمرك ماشوفتيه


إيلاف وهي تتجه لغرفتها يعمل اللي يعمل هو مش اشتراني

الحلقه الرابعة عشر


يوم العرض السنوي


ادهم جيه بالعربيه ووقف قدام العماره

بص في الساعه االي في ايده كانت 8.00بالظبط


مسك الموبيل ورن على مديحه

....


فوق في الشقه مديحه موبيلها رن


كانت عارفه انه ادهم


مديحه:ايوه يابيه


ادهم بجديه:الهانم جهزت والا لسه


مديحه وهي تحرك فمها يمينا ويسارا بتوتر مش عارفه يابيه 


ادهم بحده خفيفه ماتشوفيها يامتخلفه انتي والا اطلع اشوفهالك انا


مديحه واتحركت بسرعه اتجاه غرفة إيلاف حاضر يابيه بشوفها


مديحه وخبطت على الباب 

فتحت الباب وزي ماتوقغت لقت إيلاف قاعده على السرير ومجهزتش


مديحه وهي بتبص ل إيلاف وبتشاور بايدها على الموبيل بتنبها ان ادهم على الخط ادهم بيه بيسأل حضرتك جهزتي والا لسه


إيلاف ببرود وهي مازلت جالسه على السرير قوليله مش جايه


نظرت لها مديحه برجاء ممزوج بالخوف


إيلاف  وهي تقف هاتي وانا اكلمه بنفسي


في الوقت دا قفل ادهم الخط


مديحه بصت في الموبيل لقته فصل


لسه هتتكلم

سمعت باب الشقه بيتقفل


ادهم ودخل الاوضه كانت مديحه واقفه على اول الاوضه وايلاف واقفه جو شويه جمب السرير


ادهم بغضب وهو ينظر لمديحه اطلعي واقفلي الباب


مديحه بصتله ورجعت بصت ل إيلاف


ادهم بصوت اعلى:انتي مسمعتيش


مديحه بسرعه خرجت وقفلت الباب من غير ولا كلمه


ادهم وقرب من إيلاف 

ملبستيش ليه؟


إيلاف بشجاعه مزيفه:مش ..عايزه اجي


ادهم بعصبيه:هو احنا مش اتكلمنا قبل كده


آيلاف:متكلمناش انت اديت اوامر ومشيت


ادهم:طيب يلا البسي


إيلاف بعند: لا مش لابسه ..مش جايه


ادهم وقرب من ذراعها وماسكها منه

وقال وهو بيضغط على دراعهاكلمة لا دي مش بحب اسمعها ومش بحب اسمع غير حاضر سامعه والا لا


إيلاف بتوجع وهي تبكي:اه سامعه ااه سيب دراعي 


ادهم وسابها

وفتح الباب

ونادى على مديحه

اللي جاءت بسرعه تحت امرك يابيه


ادهم:ساعدي الهانم انها تلبس وانا مستني بره


ادهم وخرج وقفل الباب


مديحه واقتربت من إيلاف اللي بتبكي وبصت على ذراعها وكانت صوابع ادهم معلمه عليه 

مديحه بحنان :يلا قومي البسي 


كان قاعد في البلكونه 

بص في الساعه كانت8.45

زفر بضيق

 المفروض يكون هناك بدري


قام بتلقائيه وفتح باب الغرفه 

كانت مديحه بتربط الحزام ل إيلاف

الاتنين بصوا باتجاه الباب


ادهم بجديه روحي يامديحه  وسبيني مع الهانم

انتي عارفه هتعملي ايه؟


مديحه:اه يابيه هجهز الشنط وهستنا الاسطى حسن يجي ياخدني بالشنط


اشار لها ادهم ان تخرج اقترب هو من إيلاف التي تبكي ربط لها الحزام 


بحث بعيونه وجد العلبه التي بها الاكسسورات موجوده على التسريحه  فتحهاواخرج منها كوليه اللي هو اشترهلها ادهم مسكه بايده وبداء يلبسهولها 

ادهم لبسهولها وهو بيعد خصلا شعرها المتبعثره  على رقبتها 

كل ده وإيلاف ثابته ودموعها بتنزل من عيونها


ادهم ومسك وشها بين ايده ومسح دموعها بشفايفه وهو بيحركها على وجهها 

واقترب من شفاتيها كاد ان يضع بصمته عليهم

لكن الباب  خبط

ادهم زفر بضيق ايه مديحه

مديحه :تليفون حضرتك رن اكتر من مره فقولت اقول لحضرتك


ادهم :طيب سبيه مكانه وانا جاي


ادهم وجاب الطرحه اللي ايلاف هتلبسها


وحاطها على شعرها


ادهم وهو بيلبسهالك شعرك ده اجمل شعر شوفتي في حياتي واحلى حاجه ان انا اللي بشوفه بس


نظرت له إيلاف بصمت

ادهم ولبسها الحجاب بمهاره ايه رايك كده


إيلاف وبصت في المراءه 

هزت دماغها بالموافقه


......


رائد:اووف انا مش عارف هو مبيردش


امجد:ممكن يكون جاي في الطريق


رائد دا مش يوم التاخير اصلا

 

رائد بيدور وشه الناحية تانيه بص وفتح عينه بدهشه


 امجد وهو بيص لرائد بتعجب وبص اتجاه ما بيبص


لاقى ادهم داخل  وإيلاف  متعقله في ذراعه


امجد وملامحه كلها اتحولت لغضب


ادهم وإيلاف قربوا منهم


ادهم :واقفين كده ليه؟


رائد والدهشه مسيطره عليه وهو ينظر لايلاف اللي كانت بتحاول تخبي نفسها في ادهم من نظرات رائد وامجد

رائد: مفيش منتظرينك انت اتاخرت 


ادهم وهو يمسك ايد إيلاف انا واصل في ميعادي

واتجه الى الصاله اللي هيتعمل فيها العرض واللي كانت موجود فيها ناس ملهاش عدد


رائد وامجد مشيوا وراه


امجد بغضب:هي البت دي رجعت امتى؟


رائد:معرفش


امجد بضيق: لا كده بقا كتير اووي ياترى هيحصل ايه تاني


ادهم دخل الصاله وإيلاف ماسكه في إيده


كان فيه مصورين كتير وبدوا يلتقطوا صور


ادهم وضغط على إيد إيلاف بيطمنها واتجه للصف الاول 

كانت زهيره تجلس وبجانبها سما وبجانبهم مي وهند


الكل بص ناحية ادهم وإيلاف

زهيره اللي هزت رأسها بابتسامه هي عارفه حفيدها لم يحط حاجه في دماغه 

سما بدهشه  مش معقول إيلاف 

هند وهي تنظر ل ايد ادهم اللي ماسكه ايد إيلاف بضيق


ومي اللي عينها كانت على الفستان والكوليه والخاتم اللي لبساهم ايلاف


ادهم وقرب من زهيره وقبل ايدها

زهيره بابتسامه حمدلله على السلامه ياحبيبي


ادهم:الله يسلمك

ادهم وهو يمسك ايد إيلاف  اللي واقفه وراه ويوقفها قدام زهيره  إيلاف مراتي ياتيتا


هند ومي بصوا لبعض بضيق

وامجد بص لرائد اللي كان سامع بس مركز مع  سما اللي بتبص بابتسامه واسعه وفرحانه

زهيره وهي تنظر بابتسامه واسعه ل إيلاف اهلا ياحبيبتي 

إيلاف وانحنت لمستوى زهيرها وقبلت يديها اهلا بحضرتك يا تيتا


سما وحضنت ايلاف جامد  وحشتني اووي


إيلاف وهي تبادلها الحضن وانتي كمان وحشتني اووي


رائد ل ادهم:مبرووك 

ادهم :الله يبارك فيك


امجد بضيق بيحاول يداريه مبرووك


ادهم :الله يبارك فيك


اما هند ومي فالاتنين قعدوا من غير ولا كلمه


ادهم قعد بجانب زهيره وجمبه إيلاف وجمبها سما وبعدها هند وبعدها مي وامجد ورائد جمب امجد


وبداء العرض 

ادهم لف ايده حولين كتف إيلاف وبايده ضغط على ايدها اللي حس برعشتها

وبصوت هامس في ودنها مفيش حاجه مستهله التوتر ده كله


إيلاف بصتله ابتسمتله بخفه


ادهم وكأنه مش حاسس بكل اللي حواليه وضع قبله خفيفه على شفايفها


إيلاف بصلته بخجل  وبصت في الارض 


مي طول العرض وهي مركزه مع إيلاف وادهم  


هند كانت باصه قدامها بضيق مش مستوعبه هو في ايه اصلا مش متخيله انه فضل ايلاف عليها واختار إيلاف


عكس سما اللي كانت كل شويه تبص على إيلاف مش


مصدقه انها رجعت


العرض استمر 3ساعات


بعد انتهاء العرض

بدوا يخرجوا من الصاله وكل واحد يستقل عربيته


في عربية رائد ركبت سما وزهيره


وامجد ركب ومعه مي مراته وهند اخته


ادهم ركب هو آيلاف عربيته


في عربية  امجد

مي كانت راكبه جمبه

كانت مضايقه جدا


مي بعصبيه:انا مش مصدقه الجنان ده بقا يجوز بنت البايعه  دي


امجد بحده:مي اسكتي شويه


مي:اسكت ايه.. ايه البرود اللي انت فيه ده يعني عجبك ده


امجد:لا مش عاجبني بس هقول ايه هقوله متتجوزش هو حر


مي بعصبيه هو يعني اختار واحده عدله دا اختار وحده جربوعه ومش بس كده شوفت الفستان اللي لابسه دا لا انا ولاهند ولا حتى سما لبسنا زيه والا الكويله والا الخاتم اللي لابسه


امجد مردش عليها هو اللي عامل التصميم دي  وعارف ان ادهم منزلش التصميم  ده واخده ل إيلاف


تنهد بضيق وانا مقصرتش معاكي في حاجه انتي عندك دا دول 10مرات


مي ونظرت لهند اللي قاعده وراه بنت البايعه عرفت تعمل االي ناس مقدرتش تعمله


هند بصلتها ورجعت بصت من الشباك بضيق 


ونكمل بكره

ياترى ايه اللي هيحصل


الحلقه الخامسه عشر من هنا


بداية الروايه من هنا


🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇

من غير ماتدورو ولاتحتارو جبتلكم أحدث الروايات حملوا تطبيق النجم المتوهج للروايات الكامله والحصريه مجاناً من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇

روايات كامله وحصريه من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

ادسنس وسط المقال

تعليقات

التنقل السريع
    close
     
    CLOSE ADS
    CLOSE ADS