رواية الهروب إلى المجهول الفصل السابع والثامن بقلم أروي عادل حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج
سميرة ٠٠٠ كريم ما بيتحركش مابيردش عليا مش عارفه ماله
صرخت إيلا هى تقول
إيلا ٠٠٠ أبنى ماله
سميرة ٠٠٠ أنا و كامل طالعين بيه على أقرب المستشفى
( إنتهت المكالمة)
ركضت إيلا و أميرة خلفها وهى تقول
أميرة ٠٠٠ فى ايه ... فهمينى بس انت بتجرى ليه
إيلا ٠٠٠ كريم تعبان
خرجت إيلا من الفندق وهى تركض إلى أن اصطدمت بعمر الذى وقف امامها وهى تركض وقال
عمر ٠٠٠ أنتى بتجرى كده ليه
إيلا ٠٠٠ ( بصراخ) ابعد عنى دلوقتى
عمر ٠٠٠ فى ايه
تركته إيلا و ذهبت دون أن ترد عليه
أميرة ٠٠٠ معلش يا عمر بيه
عمر٠٠٠ هو فى ايه
أميرة ٠٠٠ اتصلوا عليها ابنها تعبان أوى عن أذنك الحقها
وقفت إيلا تبكى أمام الفندق وهى فى انتظار أى سياره تنقلها للمستشفى
لكن صعب وجود سيارة أجرة فى هذا المكان
أميرة ٠٠٠ مافيش عربيات ... طيب انا هروح اشوف حمزة يوصلنا
قبل ما تتحرك من مكانها وقف عمر بسيارة وقال
عمر ٠٠٠ تعالوا اوصلكم
واقفت إيلا متردده لكن أميرة قالت
أميرة ٠٠٠ إيلا مافيش وقت للتفكير..
ركبت إيلا السيارة هى و أميرة هنا قال عمر
عمر ٠٠٠ هتروحوا على أى مستشفى
هنا أتصلت على سميرة
( بدأت المكالمة)
إيلا ٠٠٠ ايوه يا طنط انتم فين دلوقتى
سميره ٠٠٠ احنا دخلين على مستشفى العاصمة التخصصى
إيلا ٠٠٠ ( ببكاء قالت ) طيب كريم عامل ايه
سميرة ٠٠٠ أيه زى ماهو
إيلا ٠٠٠ ثوانى و هكون عندك
( إنتهت المكالمة )
إيلا ٠٠٠ رايحين على مستشفى العاصمة التخصصى
عمر ٠٠٠ تمام انا عارف المستشفى
خلال ١٠ دقائق كانوا وصلوا المستشفى
فتحت إيلا باب السيارة و خرجت تركض بسرعة لداخل المستشفى
هنا قالت أميرة
أميرة ٠٠٠ معلش أعذورها إنها ما شكرتش حضرتك بس هى مخضوضه على أبنها .. اتفضل حضرتك مش عايزين نعطلك اكتر من كده
عمر ٠٠٠ لأ عادى . و طالما انا هنا بالمره خلينى أروح أطمن على أبنها
كان يوجد صوت زعيق و تهليل عندما دخل عمر مع أميرة المستشفى
إيلا ٠٠٠ يعنى ايه ماينفعش تقبلوا الولد فى مستشفى
موظفة الاستقبال٠٠٠ يا هانم لازم تدفعوا مبلغ التأمين قبل ما يدخل المستشفى ده نظام هنا
إيلا ٠٠٠ نظام ايه الزفت ده ..و إللى مش معاه مبلغ التأمين يموت .. دى مش مستشفى دى ....
قطع الكلامها عمر وهو يقول
عمر ٠٠٠ فى إيه
الموظفة الإستقبال٠٠٠ يا فندم الهانم رافضه تدفع مبلغ التأمين
عمر٠٠٠ خلاص خلاص بتقبلوا فيزا هنا
الموظفة ٠٠٠ ايوه يا فندم
فى أقل من ربع ساعة تم الكشف على كريم
الدكاترة قرروا إجراء العمليه
فعلأ و دخل كريم غرفة العمليات
لبنى ٠٠٠ أيه إللى حصل .. كريم فين
سميرة ٠٠٠ فى العمليات
ظل عمر يراقبها من بعيد و هى إتمشى ذهابآ و أيابآ أمام غرفة العمليات .و القلق و الخوف واضح على ملامحها و هى تنظر للساعة لكن الوقت يمر ببطئ شديد كأنه يرفض أن يمر
هنا قالت آيلا
إيلا ٠٠٠ همآ أتأخروا ليه .. بيعملوا ايه كل ده جوه
سميرة٠٠٠اهدى يا إيلا الدكتور قال ان العمليه بتاخد وقت
أدعيله ربنا يقومه بالسلامه
إيلا ٠٠٠ يارب انت عالم بحالى و عارف قد ايه انا تعبت عليهم . انا اتبهدلت و أتمرمط عشان خاطرهم يارب نجيلى أبنى
قربت لبنى و أميرة و قاموا بأحتضان إيلا
لاحظت أميرة انا عمر مازال موجود ذهبت إليه وقالت
أميرة ٠٠٠ عمر بيه حضرتك لسه هنا
عمر ٠٠٠ أنتى شايفه ايه . روحى طمنى صاحبتك وقولى ليها ان الدكتور قال ان العمليه مش هتاخد أقل من ٤ ساعات . ده كلام الدكتور
أميرة ٠٠٠ حاضر هقولها
عمر٠٠٠ انا ماشى .اه .ابقى قوليلها متشلش هم حساب المستشفى انا دفعته كله
أميرة ٠٠٠ بس كده كتير يا فندم
أكتفى فقط برفع أيده حتى تصمت ثم انصرف
بعد ٥ ساعات مره على إيلا كأنهم ه سنين
خرج الطبيب كان واضح عليه الإرهاق
ركضت إيلا إليه وهى تقول
إيلا ٠٠٠ أبنى عامل ايه
الدكتور ٠٠٠ الحمدالله العمليه كانت ناجحه وهو بخير
أخذت إيلا نفس طويل هى مغلقه عينيها و سنده ظهرها على الحائط وهى تقول
إيلا ٠٠٠ الحمدالله. الحمدالله . الحمدالله
□○□○□○□○□○□○□○□○□○□
فى المساء
فى غرفة خاصة فى المستشفى
=====================
فاق كريم و بدء يتكلم
لبنى ٠٠٠ إيلا حلوه أوى الأوضة دى ..ده ولا فندق خمس نجوم ..
كارما ٠٠٠ آه . أوضة جميله أوى . يا بختك يا كريم يارتنى انا بدالك
إيلا ٠٠٠ كارما ايه إللى انتى بتقوليه ده.. بعد الشر عليكى .. بعدين مهما كانت الاوضه حلوه دى اسمها فى الاخر أوضة فى مستشفى
ياسمين ٠٠٠ براحه عليها . هى مش فاهمه حاجة
رقية ٠٠٠ هدى أعصابك يا إيلا.. يلا يا ياسمين عشان نروح
ياسمين ٠٠٠ طيب يلا .. حمدالله على السلامة
يا كريم
إيلا ٠٠٠ أميرة قومى عشان تروحى انتى كمان و خدى لبنى معاكى هى و كارما
كارما ٠٠٠ ماما عايزه افضل معاكى
إيلا ٠٠٠ لاء ماينفعش احنا فى مستشفى
يلا يا حبيبتى روحى مع أميرة مع السلامه
أميرة ٠٠٠مش عايزه حاجة أجيبها ليكى معايا بكرة
إيلا ٠٠٠ آه..فلوس السلفه ٣٠٠٠٠ جنيه نسيت اخدهم من مستر جمال . و انتى يا لبنى هاتى ٩٠٠٠ جنية إللى جمعتيهم من البنات .عشان ندفع حساب المستشفى
أميرة ٠٠٠ بس الحساب كله ادفع.. عمر بيه دفعوا الحساب كله
إيلا٠٠٠ لاء .... هو دفع التأمين بس
لبنى ٠٠٠ لاء انا سألت و عرفت انه دفع ٥٠٠٠٠ جنية .
إيلا ٠٠٠ ازاى يخلو يدفع الحساب بأى صفه
لبنى ٠٠٠ المستشفى مالهاش دعوة مين إللى يدفع الحساب أهم حاجه الحساب يدفع و بس
رقية ٠٠٠ طيب والله كتر خيره
إيلا ٠٠٠ لاء انا مش ممكن هقبل بحاجة زى كده بكر
يا أميرة تاخدى الفلوس من مستر جمال
و تديهم له
أميرة ٠٠٠ أسمعى ياريت تبعدينى عن عمر بيه ..لم كريم يقوم بالسلامه ابقى اعملى إللى انتى عايزه .. يلا سلام
<><><><><><><><><><><><><><><><><><>
بعد مرور أسبوع
===========
كريم٠٠٠ ماما ايه الورد ده
إيلا ٠٠٠ مش عارفه .. استنا اشوف الكارت...ايه ده معقوله عمر القاضى
كريم ٠٠٠ مين عمر ده
قبل أن تجيب دخل الطبيب
الدكتور ٠٠٠ لاء احنا بقينا تمام و زى الفل
إيلا ٠٠٠ يعنى ممكن نخرج يا دكتور
الدكتور ٠٠٠ أيه زهقتى مننا بسرعة كده
كريم ٠٠٠ آه انا عايز أروح
الدكتور ٠٠٠ ماشى يا بطل هتروح النهاردة .. بس نفك السلك الأول ..
إيلا ٠٠٠ طيب نظام الاكل يا دكتور هيبقى ازاى
الدكتور ٠٠٠ كل حاجة هكتبهلك و لازم أشوفوا كل أسبوع لمدة شهر متابعه
إيلا ٠٠٠ تمام
■□■□■□■□■□■□■□■□■□■□
اليوم التالى
=========
سميرة٠٠٠ ماتخافيش عليه بقى روحى شغلك انتى بقالك أسبوع. ماروحتيش الشغل
إيلا٠٠٠ كريم أوى تتحرك . وانتى يا كارما العبى بعيد عن أخوكى
كارما ٠٠٠ حاضر
إيلا ٠٠٠ يلا مع السلامه
《》《》《》《》《》《》《》《》《》《》
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
فى الفندق
=========
مستر جمال ٠٠٠حمدالله على السلامه أبنك
هو عامل ايه
إيلا ٠٠٠ الحمدالله كويس .كنت عايزه فلوس السلفه
مستر جمال ٠٠٠ موجوده روحى على الحسابات هيصروفها ليكى
إيلا ٠٠٠ تمام شكرآ يا مستر
بعد ما أخذت إيلا فلوس السلفه و فلوس البنات و راحت على جناح عمر
♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧
جناح ٩
======
كان ينتظر فتاه المساج عندما طرقت أيلا الباب
كان عريان الصدر مثل العادة عندما فتح الباب قال من غير ما ينظر مين الذى امامه
عمر ٠٠٠ أدخلى و أقفلى الباب وراكى
قال جملته و استدار. لكنه وقف و ابتسم عندما سمع صوتها وهى تقول
إيلا ٠٠٠ أنا مش جايه عشان أدخل أتفضل
عمر ٠٠٠ أمال جايه ليه
إيلا ٠٠٠ جايه أديلك فلوسك اتفضل دول ٣٩٠٠٠جنية
انا عرفت انك دفعت ٥٠٠٠٠ جنية فى المستشفى
يعنى باقى ١١٠٠٠ جنية أدينى بس أسبوع و انا هجيبلك المبلغ الناقص
عمر٠٠٠ خلى فلوسك معاكى انا مش عايز حاجة
إيلا ٠٠٠ لاء معلش شكرآ اتفضل فلوسك
عمر ٠٠٠ ممكن أعرف هتجيبى منين ١١٠٠٠ جنية فى اسبوع
إيلا ٠٠٠ دى حاجة تخصنى المهم المبلغ يكون عندك خلال أسبوع
عمر ٠٠٠ أيه هتتطلبى سلفه تانى ولا هتجمعى من صحابك
نظرت إيلا له بأستغراب كيف علم بأمر السلفه و كيف علم انها جمعت فلوس من الفتيات
إيلا ٠٠٠ عرفت منين
عمر ٠٠٠ أنتى فاكره جمال يقدر يوافق على سلفه من غير ما انا أمره بكده.. اما بالنسبال صحابك فأنا ليا عيون فى كل حته
إيلا ٠٠٠ على عموم . مستر جمال وافق او انت إللى وافقت على السلفه فى كل الحالات دى هسددها من مرتبى
عمر ٠٠٠ أدخلى نتكلم جوه
إيلا ٠٠٠ أنا مستحيل أدخل الجناح ده تانى
هنا مسكها عمر من يدها لداخل الجناح ثم سحبها لغرفة النوم ثم أغلق الباب بالمفتاح
و القى المفتاح على الفراش
لذلك قالت إيلا بأرتباك وخوف
إيلا ٠٠٠ سيب ايدى . انت ازاى تسحبنى بطريقة دى
و بعدين انت جايبنى هنا ليه ..أعمل حسابك إللى حصل المره إللى فاتت . انا مش ممكن أسمح بحاجة زى دى تحصل تانى انت فاهم
عمر ٠٠٠ شششششش أسكتى .. يلا تعالى اعمليلى مساج
إيلا ٠٠٠ أعملك اسود و مهبب. انت اتجننت مساج ايه ده
عمر ٠٠٠ مش عايز اسمع منك ولا نفس و يلا
ثم استلقى على وجهه
ركضت إيلا اتجه الفراش و هى بتحاول
توصل للمفتاح لكنه عمر كان أسرع منها
أمسك هو بالمفتاح و وضع على طاولة بجواره وقال
عمر٠٠٠ متحاوليش
لذلك قالت بضيق
إيلا ٠٠٠ افتحلى بعد أذنك . افتح الباب بقى خلينى اخرج
نظر إليها عمر بطريقة جريئه جعلت إيلا ترتجف بخوف
عمر ٠٠٠ بعد ما تعمليلى مساج ممكن ساعتها أسيبك تخرجى . بس لو فضلتى على الحال ده انا مش ضامن نفسى ممكن أعمل ايه الحاجة مش بيقولوا اذا اجتمع اثنان كان ثلاثهم الشيطان .. و آنا شيطانى حاضر دلوقتى و بقوه كمان
إيلا ٠٠٠ سيبنى بدل ما ارتكب جريمة دلوقتى
ضحك عمر ثم أقتربه منها حتى حصارها فى أحد أركان الغرفة هنا قالت
إيلا ٠٠٠ خلينى أخرج
هنا وضع اصابعة على شفتيها لكى لا تكمل كلامها و قال
عمر ٠٠٠ لاء انتى ناسيه ولا ايه احنا متحسبناش
إيلا ٠٠٠ حساب ايه ما انا قولتلك ١١٠٠٠جنية هجيبهملك بعد أسبوع
عمر ٠٠٠ ده الحساب الجديد ..طيب و الحساب القديم
إيلا ٠٠٠ أنا مش فاهمه حاجه حساب قديمة ايه ده
عمر ٠٠٠ كان فيها قلم اضرب على وشى فاكراه
هنا مسك ذقنها بيده وقال
عمر ٠٠٠ أيه رأيك نخلص كل الحساب إللى بينا هنا دلوقتى . و كل واحد ياخد حقه ..
و انا حقى قدامى اهو ..
أتصدمت أيلا من تلميحه الجرئ هى بتحاول أبعاده عنها بيدها لكنه كان ثابت مكانه مثل الصخر هو مستمتع من اقترابه منها و خوفها منه
قالت إيلا وهى ترتجف بخوف
إيلا ٠٠٠ أنت قليل الأدب ازاى تكلمنى بطريقة السفله دى.. انت بنى أدم هجمى
عمر ٠٠٠ أنتى ليه محسسانى ان دى أول مره
ليكى
ما كان امامها غير انها تقوم بضربوا بركبتها
تحت الحزام . تألم عمر من ضربتها
بينما انتهزت إيلا الفرصه و أخذت المفتاح و فتحت الباب و هربت من الجناح
هنا قال عمر
عمر ٠٠٠ يا بنت المجنونه ... واللهى ما هسيبك
■□□□□□□□□□□□■■■■■□□□
غرفة خدمة الغرف
،============
دخلت إيلا الغرفة و هى بتركض وشها أحمر
أميرة ٠٠٠ فى ايه أنتى بتجرى من ايه
بتاخد نفسها بصعوبه
إيلا ٠٠٠ حبة ميه بسرعة
أمير ٠٠٠ امسكى أشربى و قوليلى مالك
بعد ما هديت شويه قالت
إيلا ٠٠٠ عمر مش ناوى يسبنى فى حالى.
أميرة ٠٠٠ تقصدى عمر القاضى
إيلا ٠٠٠ هو فى غيرو
أميرة ٠٠٠ عمل ايه تانى
إيلا ٠٠٠ حاول يعت.........
أميرة ٠٠٠ بس من غير متكملى فهمت
إيلا ٠٠٠ بس انا مسكتش و عرفتو ان الله حق .عشان يبطل يعمل دكر تانى
أميرة٠٠٠ يا نهار أسود. انتى عملتى ايه بالظبط
إيلا ٠٠٠ إللى قدرنى عليه ربنا
أميرة ٠٠٠ ربنا يستر
□□□□□□□□□□□□□□●●●●●●
انتهى الدوام اليوم للشغل
و كان عمر يجلس مع مروان فى السياره أمام الفندق عندما رأى إيلا و أميرة واقفين فى انتظار حمزة ليوصلهم للمنزل بسيارات كعادة
عندما جاءه حمزة قال
حمزة ٠٠٠ معلش اتأخرت عليكم .
أميرة ٠٠٠ لا يهمك
حمزة٠٠٠ ايه يا إيلا يومك كان عامل ايه النهاردة
إيلا ٠٠٠ أهو يوم زى باقى الأيام
كان عمر ينظر لهم بغضب و غلت الدماء في عروقه
هى تانى مره يرى حمزة مع إيلا ..لذلك نزل عمر من السيارة و أقتربه منهم قال
عمر ٠٠٠ أنتى واقفه كده ليه
إيلا ٠٠٠ نعم . انت بتكلمنى
عمر٠٠٠ هو فى حد قدامى غيرك
حمزة ٠٠٠ فى ايه يا أستاذ
عمر٠٠٠ياريت مالكش دعوة روح شوف انت رايح فين
إيلا ٠٠٠ يلا يا حمزة نمشى
عمر ٠٠٠ استنى هنا مين ده عشان تركبى معاه
قالت أيلا كاذبه
إيلا ٠٠٠ ده خطيبى. يلا يا حبيبى عشان
نروح
قالت جملتها و هى تركب السياره
ابتسم حمزة هو لا يصدق ان إيلا قالت انه خطبها
ثم صعد السيارة و انطلق بها ..
وتركوا ورائهم عمر الذى كان مصدوم من كلام إيلا لقد وصل لقمة غضبه هو يركل إطار السيارتة بقدمه بغضب
مروان ٠٠٠ اهدى يا عمر فى إيه
عمر ٠٠٠ مش ممكن يكون خطبها مستحيل
مروان ٠٠٠ فهمنى بس ايه إللى حصل
عمر ٠٠٠ هى بتاعتى انا وبس ملكى انا
مروان ٠٠٠ أنت بتتكلم على إيلا
عمر ٠٠٠ أيوه بتكلم على زفته
مروان ٠٠٠ كل ده عشان رهان انسى يا عمر
عمر ٠٠٠ أنا مش ممكن انسى غير ما اخد منها إللى انا عايزه .انا مافيش واحده تقول لعمر القاضى لاء
مروان ٠٠٠ أنا قولتلك من الأول البنت دى صعبه و مش هتعرف تاخد منها حق ولا باطل
عمر ٠٠٠ مش معايا انا دى خلاص بقيت تحت رحمتى
مروان ٠٠٠ ازاى يعنى
عمر٠٠٠ بالورقة دى
مروان ٠٠٠ فيها ايه الورقه دى
هنا قرأ مروان الورقه وقال
مروان ٠٠٠ عمر التوقيع دى حقيقيه
عمر٠٠٠ طبعآ حقيقيه
مروان ٠٠٠ أنت ازاى خلتها توقع على ورقه زى دى
عمر٠٠٠ مش مهم ازاى المهم انها وقعت على الورقه وخلاص
مروان ٠٠٠ وليه كل ده ماتفكك منها و خلاص
عمر ٠٠٠ افكنى منها . مش قبل ما تيجى ليا زحفه ساعتها أذلها و خليها عبر لأى واحده
تفكر تقف قصادى تانى.
مروان ٠٠٠ بس خايف عليكى يا صاحبى لا
تيجى تصيدو يصيدك
عمر٠٠٠ هو ايه ده
مروان ٠٠٠ الحب يا صاحبى الحب
عمر ٠٠٠ أنت شكلك عبيط مافيش حاجة اسمها حب .
بس فى حاجة أسمها رغبة . انا ليا رغبه فيها هى دى كل الحكايه
مروان ٠٠٠ بس إللى انا شوفتوا فى عنيك من شويه كان غيره عليها لما عرفت انها مخطوبة
عمر٠٠٠ شكلك خرفت انا أغير .انا بس مش
بحب حد يقرب من ممتلكاتى
◇◇◇◇◇◇◇♡♡♡♡♡♡♡◇◇◇◇◇◇
فى صباح اليوم التالى
فى سيارة حمزة
===============
عندما وصلوا للفندق نزلت أميرة هنا قالت إيلا
إيلا ٠٠٠ أنا أسفه انى قولت امبارح قدام عمر القاضى انك خطيبى
حمزة ٠٠٠ كان نفس انك ماتتأسفيش و يكون الموضوع بجد
إيلا٠٠٠ حمزة احنا اتكلمنا فى موضوع ده قبل كده
حمزة ٠٠٠ نفسى اعرف انا مش عجبك فى ايه
إيلا ٠٠٠ الموضوع مالهوش علاقة بيك المشكلة فيا انا .. لان الولاد اخدين كل حياتى
هنا قالت أميرة من خارج السيارة
أميرة ٠٠٠ يلا يا إيلا هتأخر
إيلا ٠٠٠ معلش نكمل بعدين
خرجت إيلا من السيارة إلى غرفة خدمة الغرف
وغيرت ملابسها و لبست هدوم الشغل
□□□□□●●●●●●□□□□□□□□
بعد ساعتين كانت تجر عربة التى بها أدوات التنظيف و الشراشف النظيفه
كانت إيلا تسير عبر الممر عندما رأت عمر واقف امامها و واضح على ملامحه الغضب
حاولت تسير فى الاتجاه الاخر لتتفادى مواجهته
لكنه أوقفها و أمسكها من معصمها و سحبها خلفه
هى تصرخ فيه لكى يتركها لكنه لم يهتم لا بصرخها ولا ببعض النزلاء الفندق الذين كانوا ينظرون لما يحدث بدهشه
عندما وصل لجناحه.. دفع إيلا لداخل الجناح ثم أغلق الباب هنا قالت آيلا بعصبيه
إيلا ٠٠٠ لا كده كتير انا مش هقبل اهانه اكتر من كده انت سحبنى و كأنك سحب بهيمه ولا همك. ولا فارق معاك حاجة . ايه سكتناله دخل بحماره .انت.....
قطع كلامها عمر هو يصيح بها بصرامه و هو
يقترب منها
عمر ٠٠٠ اخرسى .. و قوليلى الواد ده فعلآ خطيبك
إيلا ٠٠٠ و انت مالك
صرخت إيلا عندما مسكها عمر من شعرها وقال
عمر ٠٠٠ ردى على قد السؤال . يلا انطقى
إيلا ٠٠٠ آه ه ه ه ه سيب شعرى يا مجنون
عمر٠٠٠ لمى لسانك و انطقى احسنلك
ثم اشتد اكتر على شعرها حتى شعرت انه سوف يقتلع شعرها من جزوره لذلك قالت
إيلا ٠٠٠ مش خطيبى .. مش خطيبى .خلاص بقى سيبنى
هنا سابها عمر وهو يقول
عمر ٠٠٠ آمال قولتى انه خطيبك ليه
إيلا ٠٠٠ عشان اخليك تبعد عنى لانى تعبت من مطاردتك ليا كنت عايزه اخلص منك
عمر ٠٠٠ أنتى فاكره انك هتتخلصى منى بسهوله كده
إيلا ٠٠٠ أسمعنى كويس أوى إللى فى دماغك ده مش هيحصل . لو حتى على جثتى
عمر ٠٠٠ لاء هيحصل و بموفقتك كمان
إيلا ٠٠٠ أنت بتحلم
عمر ٠٠٠ طول عمرى بعرف احقق أحلامى
إيلا ٠٠٠ إلا انا مش ضمن أحلامك
عمر ٠٠٠ ههههههه لو تعرفى ان كلامك ده بيخلينى أصمم عليكى أكتر
إيلا ٠٠٠ طيب اسمعنى بقى انا طلع من هنا هروح أقدم فيك بلاغ عدم تعرض و ابقى ورينى بقى هتعمل ايه ساعتها
عمر ٠٠٠ تمام براحتك روحى بس قبل ما
تطلعى من هنا ممكن تقرى الورقة دى
إيلا٠٠٠ فيها ايه الورقة دى
عمر٠٠٠ دى صوره من الورقه إللى انتى وقعتى عليها لجمال يوم ما اخدتى السلفه فاكرها
اتسعت عينيها عندما قرئت محتوى الورقة
ثم شهقت بصدمه وهى لا تصدق ماذا تقرأ عينيها
#رواية /الهروب إلى المجهول
#الفصل_الثامن
اتسعت عينيها عندما قرئت محتوى الورقه
وهنا شهقت بصدمه وهى لا تصدق ما تقرأ عينيها
ثم قالت بقهر
إيلا ٠٠٠ لاء لاء مستحيل الورقة دى مزوره. مش هى دى الورقة إللى انا وقعت عليها
ثم قامت بتمزيق الورقه
عمر ٠٠٠ على فكره دى مجرد صورة أنما الأصل فى الحفظ و الصون
إيلا ٠٠٠ كده فهمت انت أستغلت أنى كنت محتاجة فلوس و اتفقت مع الكلب إللى اسمه جمال انه يخلينى
أمضى الورقه دى ... وانا زى الغبيه مضيت. من غير ما أقرأ المكتوب في الورقة
صفق عمر و هو يضحك بخبث و يقول بسخريه
عمر٠٠٠ برافو عليكى 👏 هو ده بالظبط إللى حصل
إيلا ٠٠٠بس انتم ضحكتوا عليا ..و أنا هوديكم فى ستين داهيه
عمر ٠٠٠ أسمعى ياريت تتقبلى الوضع بسرعة
على الأقل عشان نوفر وقت و جهد و وجع دماغ مالهوش لازم
إيلا ٠٠٠ لو كنت فاكر ان بالورقة هتقدر تلمسنى تبقى جعبيط .
مسكها من معصمها بقوة و قال
عمر ٠٠٠ هو أهلك مش علموكى لما تتكلمى مع جوزك تتكلمى بأدب
إيلا ٠٠٠ جوز مين انت هتكدب الكدبه
و تصدقها. كمان
عمر ٠٠٠ خلاص مش معترفه بالجواز ده اطلبى الطلاق و ساعتها المفروض تدفعيلى ٥ مليون جنيه لان مكتوب فى الورقة عندى فى حالة...انك رافضتى تنفيذ أى طلب انا أطلبو منك.. أو طلبتى الطلاق خلال سنه المفروض تدفعى ليا الشرط الجزائى وهو ٥ مليون
ضحكت إيلا بسخريه
إيلا٠٠٠ لا أنت مش طبيعى .انا شايفه انك تروح تكشف على قواك العقلية ..
لان مافيش حاجة اسمها كده أصلآ
عمر ٠٠٠ العقد شريعة المتعاقدين . وانتى لازم تلتزمى بالمكتوب فى الورقة .
إيلا ٠٠٠ الورقه دى بلها و أشرب ميتها.. لانها مالهاش أى لازمة . لأن من شرط من شروط الجواز هو القبول بين الطرفين و آنا موفقتش على جواز منك. و مستحيل أوافق
أقترب منها و فجأة حملها .. صرخت إيلا و هى بتحاول الافلات منه. لكنه لم يهتم بصراخها ثم ألقى بيها على الفراش .
ثم أعتلاها . و كانت إيلا بتحاول تضربه على صدره وهى تصرخ لكى يبتعد عنها لكنه كان ثابت لم يتزحزح من مكان.. ثم ثبت يديها الاثنين بيده حتى يمنع مقاومتها له
ثم نظر فى عينيها التى سحرته من أول مره رأها
و قال
عمر٠٠٠ دلوقتى انتى تحت أيدى ممكن أعمل فيكى. إللى أنا عايزه .. بس متخافيش انا مش هعمل كده عارفه ليه .. لان انا عايزك بمزاجك لانى متعودتش أخد واحده غصب عنها
ثم غرز أنفه فى عنقها ليستنشق عبيرها.
هنا شهقت إيلا يخضة شعرت بأن روحها تهرب منها
و قبل ما تستوعب ما حدث قال عمر
عمر ٠٠٠ بعشق ريحتك.. دلوقتى لو خايفه على نفسك قومى امشى بسرعة. لانى ماسك نفسى بالعافيه عنك
قامت بسرعة من على الفراش و ركضت للخارج الجناح هنا أبتسم عمر وقال
عمر ٠٠٠ لأمتى هتفضلى تقاومى
ركضت حتى وصلت لغرفة خدمة الغرف هى بالكاد. تحملها قدميها . هى تتنفس بصعوبه
و عندما رأتها أميرة
أميرة٠٠٠ فى ايه اوعى تقوليلى عمر تانى
إيلا ٠٠٠هو مش ناوى يسبنى فى. حالى
أميرة ٠٠٠ لاء كده بقى كتير .. عمل ايه المردى
إيلا ٠٠٠ ضحك عليا و اتفق مع الزفت جمال
و خلونى أمضى على ورقه جواز عرفى
شهقت أميرة بذهول عندما سمعت ما قالت إيلا
أميرة ٠٠٠ لاء واحدة واحده و فهمينى ايه موضوع ورقة الجواز دى
حكت إيلا كل شئ خاص بالورقة و الخدعه الذى قامه بيها عمر و جمال حتى تقوم بتوقيع على الورقه
قالت أميرة و هى مصدومه من ما حدث
أميرة ٠٠٠ . الله يخربيتك يا إيلا انتى ازاى تمضى على ورقه من غير ماتشوفى ايه المكتوب فيها .
يا نهار أسود ٥ مليون حته واحده
إيلا ٠٠٠ هو ده كل إللى همك ٥ مليون . ونسيتى انه معاه ورقة بتقول ان احنا متجوزين
أميرة ٠٠٠ ماتتجوزى ولا تتنيلى مش مهم. المهم دلوقتى هو ممكن يطلب الشرط الجزائى ده
إيلا ٠٠٠ آه. لو طلبت الطلاق. و ......
قطعت أميرة عبارتها وقالت
أميرة ٠٠٠ طلاق ايه بعد الشر . مافيش الكلام ده .صح انتى مش هتطلبى الطلاق مش كده
إيلا ٠٠٠ أميرة فى ايه هى هبت منك ولا أيه. انا أساسآ مش معترفه بالجواز ده
أميرة ٠٠٠ ياختى اتنيلى انتى تطولى تكونى مرات عمر القاضى ده يبقى طاقة القدر أتفتحتلك .
إيلا ٠٠٠ أنتى بتقولى ايه
أميرة ٠٠٠ إللى انتى سمعتى . وافقى يا إيلا. عمر ده منبع فلوس ملهاش أول من أخر . هيحققلك كل إللى بتحلمى بيه.. و يرحمك من بهدلة و قرف الشغل .
و ترتاحي بقى من عيون و ألسنة الزبائن الفندق إللى مبترحمش
إيلا ٠٠٠ أنتى عايزانى أوافق انى اتجوز بطريقه دى
أميرة ٠٠٠ لو موضوع الورقه مدايقك. خلاص اطلبى منه يتجوزك رسمى . و صدقينى هيوافق
إيلا ٠٠٠ إيه اللى مخليكى متأكده كده
أميرة ٠٠ لأن عمر القاضى خلاص حطك فى دماغه ..و هيعمل اي حاجة تقوليله عليها عشان تبقى ملكه و بتاعته .. وانتى
و شطرتك بقى تستغلى الموضوع ده
لصالحك
سكتت إيلا وهى تفكر فى كلام أميرة
أميرة ٠٠٠ صدقينى يا إيلا الموضوع مش محتاج تفكير . عمر هياخدك هياخدك .. طالما حطك فى دماغه مش هيسيبك . يبقى فكرى
. تطلعى من الحوار ده كسبانه
فكرت آيلا كثير فى كلام أميرة
■■■■■■○○○○○○■■■■■■
فى المساء فى منزل الفتيات
===================
حكت إيلا للبنى كل ما حدث مع عمر و كلام أميرة لها
لبنى ٠٠٠ اوعى تقوليلى انتى موافقه على كلام أميرة
إيلا ٠٠٠ و ليه لاء
لبنى ٠٠٠ بس ده مش تفكيرك انتى مش كده
إيلا ٠٠٠ يعنى القيم و المبادئ و الأخلاق عملتلى ايه ما أنتى عارفه كل حاجة. انا من عشر ايام كنت بعيط ليكم هنا عشان ماكنتش لاقيه فلوس اعمل عملية لكريم... على أقل لو اتجوزت عمر هضمن انى مش هتعرض للموقف ده تانى
لبنى ٠٠٠ أنتى فاكره بالورقة إللى معاه دى انتى كده بقيتى مراته
إيلا ٠٠٠ لأ انا هطلب منه يتجوزنى رسمى
لبنى ٠٠٠ حتى لو وافق انه يتجوزك رسمى .بس ده هيبقى جواز متعه.فاهمه يعنى ايه جواز متعه
.ده غير كده انه اول ما هيزهق منك هيطلقك
و يرميكى
إيلا ٠٠٠ فاهمه و عارفه كل إللى بتقولى عليه . عشان كده انا هطلب منه يأمن ليا مستقبلى
لبنى ٠٠٠ و شكلك قدام الناس لما تطلقى بعد شهر ولا شهرين من الجواز
قالت إيلا بسخريه
إيلا ٠٠٠ ايه خايفه عليا اخد لقب مطلقة .. ولا انتى ناسيه ان الناس كل هنا فكرانى انى مطلقه فعلآ... يعنى عادى انا متعوده على القب ده
لبنى ٠٠٠ شكلك اخده قرر و مصممه عليه
إيلا ٠٠٠ كده كده عمر القاضى مش هيسبنى فى حالى.. بعدين انا معنديش رفاهية الأختيار. لازم أوافق عليه برضايا أو غصب عنى .
لبنى ٠٠٠ رغم انى مش موافقه على إللى انتى ناوى تعملى . بس عذراكى و عارفه انك
مجبوره تعملى كده
■■■■■■■○○○○○■■■■■■■
اليوم التالى
فى الفندق
==========
إيلا أخذت نفس طويل و هى واقفه أمام الباب الجناح ثم طرقت على الباب .. فتح عمر الباب
نظر إليها. وهو مستغرب من وجودها ثم قال بدهشه
عمر ٠٠٠ أوعى تقولى انك جايه تنضفى الجناح
إيلا ٠٠٠أكيد لاء انا جايه اتكلم معاك
عمر ٠٠٠ أدخلى نتكلم جوه
قالت إيلا بقلق
إيلا ٠٠٠ لاء انا هتكلم و آنا واقفه مكانى
عمر ٠٠٠ أدخلى متخافيش مش هعملك حاجة
إيلا ٠٠٠ و مين قالك انى خايفه . انا بس مستعجله ومش فاضيه
عمر ٠٠٠ و دخولك جوه هو إللى هيعطلك
إيلا ٠٠٠ لو سمحت ممكن تسيبنى اقول الكلمتين إللى عندى
عمر ٠٠٠ اتفضلى
آيلا٠٠٠ ( بأرتباك قال) بص انا فكرت فى كلامك كويس عشان كده بقولك انا موافقه على كل الموجود فى الورقة .. بس انا عندى ٣ شروط لو وافقت على شروطى يبقى تمام لو مش موافق يبقى تسيبنى فى حالى و تبعد عنى
عمر٠٠٠ (بأستغراب) و ايه هى بقى الشروط دى
إيلا ٠٠٠أول شرط الجواز يكون رسمى على أيد مأذون لأنى مش بعترف بأى جواز غير الجواز الرسمى
تانى شرط عايزه شقة و عربيه بأسمى .. أكيد من حقى أامن نفسى منك. و ده مش عيب
و حرام خصوصآ أنا عارفه ان الجوز بينا مش هيدوم كتير
عمر ٠٠٠ ليه مش يمكن تعجبينى و اكم....
اتكلمت إيلا قبل ان يكمل عبارته
إيلا ٠٠٠ سيبنى اكمل لو سمحت.. فاضل الشرط الأخير ده أهم شرط.. ولادى هيبقوا معايا ..يعنى لو عايزنى يبقى انا و ولادى غير كده لاء ..
عمر ٠٠٠ خلصتى شروطك
إيلا ٠٠٠ آه خلاص
عمر ٠٠٠ قوليلى انا ايه إللى يخلينى أوافق على الهبل بتاعك ده .. مع انى معايا ورقة بتقول انك مراتى و كمان ملزمة تنفيذى كل طلباتى
إيلا ٠٠٠ أنا إللى عندى قولته.. موافق تمام
مش موافق براحتك .. فكر
ثم تركته و انصرفت من أمامه دون انتظار اي رد منه
ظل عمر يفكر كثير فى كلام إيلا .و هو يعلم جيدآ انها لن تتنازل عن أى شرط من شروطها
.بالنسبال عمر الشرط الوحيد الصعب هو الزواج الرسمى
و لأن فكرت حصوله على آيلا و أمتلكها كانت مسيطره على كيان عمر لذلك سأل عمر نفسه
هل هو فعلآ يريدها لدرجة انه مستعد أن يتزوجها رسمى
بعد تفكير طويل قرر عمل ماذا سيفعل
<><><><><><><><><><><><><><><><><><>
فى مطعم الخاص بالفندق
================
يجلس عمر يتناول الغداء و يتحدث مع مروان صديقة و بصفته ايضآ المحامى الخاصة لعمر
بعد قال له عمر ما القرار الذى اتخذه بخصوص إيلا
عمر ٠٠٠ ياريت تنفذ إللى انا قولتلك عليه خلال ساعة
تكون جاهز . ومش عايز مخلوق يعرف حاجة بالموضوع ده فاهم
مروان ٠٠٠ عمر انت بتتكلم بجد ولا بتهزر
عمر ٠٠٠ و ايه الهزار فى إللى انا بقوله
مروان ٠٠٠ يعنى انت ناوى تتجوزها رسمى بجد
عمر ٠٠٠ أه ناوى اتجوزها رسمى
مروان ٠٠٠ تبقى اتجننت . انت عارف انت مين و هى مين ده غير انها كانت متجوزه وعندها ولاد
عمر٠٠٠ انت ليه مكبر الموضوع أوى كده انت عارف انه الجوز ده لفترة مؤقته و هطلقها
و كل واحد هيروح لحاله
مروان٠٠٠ عمر ده جواز مش لعبه . و خصوصآ انه جواز رسمى يعنى هيكون ليها حقوق
و واجبات حتى لو طلقتها.. طيب مافكرتش افرض خلفت هتعمل ايه
عمر ٠٠٠ متخافش انا حاسب حساب كل حاجة. اعمل انت بس إللى انا قولتلك عليه
مروان٠٠٠ أنا مش عارف هى تفرق ايه عن غيرها
عمر ٠٠٠ تفرق كتييير .. إيلا مش شبه حد فيها حاجة زى المغناطيس بتجذبنى ليها... ده غير ان مافيش واحده قدرت تتحدانى
و تقف قدامى غيرها . نفسى
اكسر مناخيرها إللى حطها فى السما . لازم
تفهم و تعرف ان مافيش واحده تقول لعمر القاضى لاء
مروان ٠٠٠ منين عايزها و منين عايز تكسرها.
تعرف انا خايف عليك من البنت دى
قال عمر بسخرية
عمر٠٠٠ ههههه . ايه ده انت بتغير عليا ولا ايه يا حلوه
مروان ٠٠٠ بتهزر تمام .. بس ابقى حاسب على قلبك يا صاحبى .
عمر ٠٠٠ يلا قوم نفذ إللى قولتهولك و بطل
حكم و مواعظ اللى مالهاش لازمه دى
إنصرف مروان لينفذ ما أمره به عمر
هنا عمر طلب من جمال أن يأتى بإيلا
بالفعل بعد عشر دقايق جاءه جمال و معاه إيلا
عمر٠٠٠ جمال روح انت
انصرف جمال وهنا نظرة عمر لإيلا و قال
عمر ٠٠٠ أقعدى
إيلا ٠٠٠ خير عايزنى ليه
عمر ٠٠٠ أقعدى الأول. ولا هنتكلم و انتى واقفه هنا بردوا
جلست إيلا قم قال
إيلا ٠٠٠ نعم عايز تقول ايه
عمر ٠٠٠ أنا موافق على شروطك كلها
شعرت أيلا بضيق كأنها كانت بتتمنا انه يرفض
عمر٠٠٠ مالك كأنك أديقتى. ايه كنتى عايزانى أرفض
إيلا ٠٠٠ لاء بس ماكنتش متخيله انك هتوافق بسرعة كده
عمر ٠٠٠ اه تمام . بس زى ما انتى كان ليكى ٣ شروط انا كمان عندى ٣ شروط
إيلا ٠٠٠ شروط ايه دى كمان
عمر ٠٠٠ أول حاجة جوازنا هيكون فى السر محدتش هيعرف عنه حاجة...ثانيآ مالكيش أي علاقة باللى انا بعملوا . يعنى اخرج ادخل اسهر . يعنى ببساطه كده
ما تدخليش فى حياتى ... ثالثآ خلفه لاء . لو حصل حمل حتى بالغلط ينزل فورآ ده موضوع غير قابل للنقاش . فاهمه
دون أن تفكر إيلا بماذا ورطت نفسها قالت
إيلا ٠٠٠ موافقه
عمر ٠٠٠ يبقى تعالى معايا
إيلا ٠٠٠ فين
عمر ٠٠٠ هتعرفي لما نوصل
ثم انصرف و إيلا خلفه حتى وصل لسيارته ثم قال
عمر ٠٠٠ اركبى
إيلا ٠٠٠ ( بتوتر قالت ) هتاخدنى على فين
عمر ٠٠٠ متخافيش مش هكلك
صعدت إيلا السيارة و هى مش فاهمه حاجة
عندما وصلوا أمام عماره فخمه نزل عمر من السيارة ثم نزلت إيلا خلفه
و هنا أمرها عمر بدخول العمارة معاه لذلك قالت إيلا
إيلا ٠٠٠ لاء لحد هنا و أستوب ده اخرك معايا انما تقولى ادخل العمارة و بعدين تقولى معلش أدخلى الشقة لاء الشغل ده مش عليا
عمر ٠٠٠ أيه التفكير القديم أوى ده .بقولك ايه اطلعى وانتى ساكته
إيلا ٠٠٠ لاء مش طالعه غير لما افهم جيبنى هنا ليه
عمر ٠٠٠ عشان نتجوز و تشوفى شقتك
شهقت بضيق ثم قالت
إيلا ٠٠٠ أيه ده بسرعة كده
هنا مسكها عمر من يديها و سحبها لداخل العمارة
حتى وصل للشقة فى الدور الثالث
فتح باب الشقة هنا أتصدمت إيلا عندما رأت ثلاثة أشخاص لا تعرف منهم غير مروان
إيلا ٠٠٠ هو ايه إللى بيحصل هنا
عمر ٠٠٠ ده مروان صاحبى
إيلا ٠٠٠ متهيألى انى اعرفك صح
شعر مروان بالخجل لانه كان قبل عام بيحاول
يتقرب لها
مروان ٠٠٠ انا من نزلاء الفندق
عمر ٠٠٠ و ده المأذون . و ده عز المساعد الشخصى بتاعى و هيبقى الشاهد على اجوازنا مع مروان
لا تعرف إيلا كيف وضب كل شئ بسرعة كده
المأذون ٠٠٠ فين الشهاده الصحيه
مروان ٠٠٠ موجوده . و الصور الشخصية كمان موجوده
إيلا ٠٠٠ لكن جبتوا الصور دى ازاى والشهادة..
قبل أن تكمل عبارتها شاور لها عمر لكى تصمت
مروان ٠٠٠ بطاقتك لو سمحتى
إيلا ٠٠٠ بس بطاقتى فى شنطتى فى الفندق
و لأن الفندق كان قريب من العمارة .
ذهب عز للفندق ليأتى بحقيبة إيلا
هنا قال عمر
عمر ٠٠٠ اتفضلى أمضى
إيلا ٠٠٠ ايه ده
عمر ٠٠٠ عقد الشقة بأسمك .. ومن بكرة تنزلى تشترى العربيه إللى تعجبك .. اظن كده انا نفذت إللى انتى طلبتى كله
و بعد ربع ساعة جاءه عز بالحقيبتها
بعد نصف ساعة كان تم كتب الكتاب
المأذون ٠٠٠ جواز مبارك ان شاء الله
ثم انصرف المأذون.. بعد ذلك انصرف عز
و مروان
هنا نظر عمر لإيلا و هو يتفحص جسدها
لذلك قالت إيلا بتوتر
إيلا ٠٠٠ يلا عشان عايزه امشى
عمر ٠٠٠ ( بأستغراب قال) معلش مش فاهم تمشى تروحى فين
إيلا ٠٠٠ الشغل
عمر ٠٠٠ من أولها كده مافيش شغل تانى
إيلا ٠٠٠ خلاص أروح على البيت عشان الولاد.....
قبل أن تكمل عبارتها قال عمر
عمر ٠٠٠ مافيش خروج من هنا فاهمه
إيلا ٠٠٠ ( بخوف قالت) بس انا عايزه امشى من هنا
كان بيقترب منها و هو يقول
عمر ٠٠٠ أنتى عبيطه . يعنى انا عامل كل ده فى الاخر تقوليلى عايزه امشى .. لاء أنسى انك تخرجى من هنا النهاردة غير لما اخد إللى انا عايزه
إيلا ٠٠٠ انت مستعجل ليه كده .. الأيام جايه كتير
عمر ٠٠٠بس انا مش قادر أصبر اكتر من كده
ثم قامه بفك رباط شعرها ليطلق العنان لشعرها الطويل الذى يغطى معظم ظهرها
هنا و لف ذراعه حول خصرها و يده الاخره تداعب خصلات شعرها .ثم دفن و جهه فى عنقها ليستنشق عبرها
عمر ٠٠٠ أه لو تعرفى أد ايه انا بعشق ريحتك
شهقت إيلا من اقترابه منها و هى تشعر بنار تسرى في جميع جسدها .. ثم وقالت بتأتأ بخوف
إيلا ٠٠٠ طيب... استنا ... لبكرة بس
عمر ٠٠٠ و لا دقيقه تانى
وهنا التهم شفتيها بقبله معبرة عن رغبته بها و اشتياق لها..ثم ابتعد عندما شعر انها بحاجه الى التقاط أنفاسها. هنا قالت ايلا وهى بتحاول تتمالك نفسها بصعوبه
إيلا ٠٠٠ لاء لاء مش قادره اعمل كده . مش قادره
اتفضل عقد الشقه بتاعتك أهو ..انا مش عايزها ..
و ياريت تلغى الاتفاق إللى بينا . و تطلقنى
يتبع
رأيكم
هل سيتقبل عمر رافض إيلا بعد ما أصبحت زوجته
ماذا ستكون شكل العلاقة بين عمر و إيلا بعد الزواج
🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹
ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇
وكمان اروع الروايات هنا 👇
انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
تعليقات
إرسال تعليق