القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشق مذبذب بقلم دنيا ثروت حصريه وجديده وكامله جميع الفصول علي مدونة النجم المتوهج

رواية عشق مذبذب بقلم دنيا ثروت حصريه وجديده وكامله جميع الفصول علي مدونة النجم المتوهج 

رواية عشق مذبذب بقلم دنيا ثروت حصريه وجديده وكامله جميع الفصول علي مدونة النجم المتوهج 

 بترمي لحم اخوك في الشارع

يتفلقو هما كانو عيالي.

كانو واقفين ورا العمود بتحضن اختها علي كلام عمها الجشع.

سهيله : سامح عملك اي عشان تعمل في عياله كدا؟!.

سالم : قصدك معملش اي.. مش كفايه مدخل عياله مدارس بفلوس ابويا 

سهيله بصوت عالي : فلوس ابوك ايي.. سامح كان بيعلم عياله بعرق جبينه وبعدين يخصك في اي عياله وهو حر فيهم 

سالم بيمسكها من ايدها ويخرجها ويشد البنتين اللي بيعيطو = وانا حر في بيتي ملمحكيش هنا تاني... 

حضنتهم في نص الشارع وهي بتعيط : اروح فيكو فين ولا اجي منين 

مسكتهم من أيدهم ومشيت بيهم في الشارع 

سهيله مقدرتش تتنفس وقعت علي الارض 

حور بخوف : ماما ماما انتي كويسه استني هجيب مايا. 

مسكت ايد حور ومليكه = متسيبوش بعض ولا في يوم تتفرقو 

بصت للسما :جايالك ياحبيب عمري بدأت تكح د'م تو'فت علي الحال 

حور جريت علس بيت عمها بعياط :افتح ياعمو ونبي افتح ونبي افتح ياعمو  ماما ماما بتمو'ت تدمرت في العياط وجريت لاختها

كانت حور... بصتلها بققدان امل وحضنتها : متخافيش انا جنبك

دفنو مامتها وأهل القريه ساعدتهم عمهم مفتحش الباب ولا حتي فكر يفتحه...

في المساء حور : مليكه لازم نلاقي مكان نقعد فيه

مليكه بعياط : حور انا لازم أقولك حاجه

حور وهي بتدور علي مكان وبتبص يمينها وشمالها= انجزي قولي

مليكة : أنا حامل.

حور (14سنه) بصدمه=اي!!!

مليكة (16 سنه )والله ماكنت اعرف ان هيحصل كدا

حور بتضربها بالقلم وبتمسكها من ايدها : انتي فاهمة اللي بتقوليه حصل امتي وازاي وفين ومن مييين انطقيييي

مليكه : ابن عمك

حور : عاصم! 

مليكة : ضعفت ورماني زي الكلبه مكنتش اعرف اروح فين واجي منين في اليوم اللي كنت هقول لبابا فيه ما'ت

حور : واستنيتي لما امك كمان تمو'ت

بيقطع شرودها طفل صغير يمسك ايدها = خالتو حور خالتو خالتو

حور بتشيله وتحضنه = حبيب خالتو

يزن : هو لازم تروحي الشغل انهارده

مليكة : ماكفايه بقا الشغلانه دي 

حور بتسيب يزن وتقف قدامها : الشغلانه دي اللي انقذتك من المو'ت انتي وابنك

بتبوس يزن وبتروح علي الشغل...

كان قصر فخم وباين عليه تجهيزات فرح بتجري عشان تلبس لبس العاملين لأنها خادمة فيه 

جه المساء وكلهم كانو جاهزين العريس جه هو وعيلتو وحور كل ده مطلعتش من المطبخ.. طلعت عشان تقدم العصاير بتقع منها الصينيه بصدمه =عمي!!

بترجع ورا بخوف  = يامصيبتي يامصيبتي اي اللي جابه هنا.

واحده من الشغالين بتقرب عليها : وقعتي الصينيه لي ياست هااانم

حور بتحاول تتكلم :ان. انا.. انا اسفه.

= هاتي صينية تانيه وروحي عشان تضيفي

حور بتوتر جامد : انا. لازم امشي لازم وبتجري تغير هدومها وتخرج من البيت بتخبط فيه وهو مكنش شايف قدامة بتقع بين ايديه بيفضلو يبصو في عين بعض بتبلع ريقها وهي عارفه انه مين

بتقوم من ايديه بتتكلم بتوتر : اسفه اسفه بتمشي بسرعه من غير ماعمها يشوفها بترجع البيت

حور بخوف لمليكه: شوفته شوفته يامليكه

مليكه بتحاول تهديها : مين اهدي اهدي واحكي بهدوء وانا جنبك

حور : عمك عمك يامليكه

مليكة كأنه نغزه دخلت قلبها : حور اوعي ليكون شافك

حور بدأت في العياط ومليكه حضنتها = متقلقيش مصيرهم هيمشو من هنا ويرجعو بلادهم

💫💫💫💫في القصر اللي بتشتغل فيه 💫💫💫💫💫

بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير

باص راسها قدامك الناس= مبروك ياروحي

مايا : حبيبي مبروك علينا

عاصم كان قاعد مش فاهم لي بيفكر فيها اوي عيونها كانت ساحراه

عدي الفرح وكلهم طلعو عشان يباتو ليهم اوضتهم الخاصه...

عاصم في الاوضة : يلا ياروحي غيري هدومك

مايا دخلت الحمام عشان تغير... عاصم في تفكيره = عبيطة مش عارفه ان اتجوزتها عشان الفلوس... بس انا لازم اعرف مين اللي شوفتها الصبح دي

💫💫💫💫💫💫💫💫الصباح 💫💫💫💫💫💫💫💫

دعاء والده مايا بتخبط علي الباب : يلا ياحبايبي اصحو ولا هتقضوها نوم طول النهار

عاصم بيقوم منزعج : مش عارف بيصحونا لي وهو مالهم.. يلا اهو هاخدك انهارده ونروح بيتنا.

مايا : لا انا مش هسيب اهلي وقامت من علي السرير تتجهه للحمام =حاضر ياماما  جاييين اهو

لبست وهو كمان لبس.. عاصم بجدية وصرامه= هنشوف كلام مين اللي هيمشي.

مايا نزلت تحت علي السفر : ماما فين جوري

دعاء : معرفش والله يامايا

مايا بزعل : مجتش حتي كتب الكتاب إمبارح أنا زعلانه منها اوي

قررت حور تروح القصر وتتابع شغلها لمجرد إنها فاكره ان خلاص مش هتشوفهم تاني. بتدخل من باب القصر مايا بتنده عليها جوري تعالي

جوري بتدخل وكان قدامها عمها بصت في عينة افتكرت كل ذكرياتها كأن كان امبارح بس هو مفتكرهاش حاول يلمح بس برضو مفتكرهاش ملامحها اتغيرت في ال4 سنين

وعلي ناحيه اخري كان بيبص عليها كأنه مش عايز يسيب عيونها حس إنها سحرته

مايا بزعل : اي بقا ياست هانم مجتيش لي إمبارح..

جوري بضحك : متزعليش مني كان عندي شغل ضروري

مايا : ايوة ايوة يزن واخدك مننا

بلعت ريقها لمجرد ان حد يشك او يعرف مكانه

عاصم بفضول: اي ده مخطوبه.

مايا : لا لا ده ابن اختها جوري ممكن تضحي بحياتها عشانه هههه

خلصو اكل بين الكلام بين العيلتين

عاصم : يلا يامايا لازم نمشي.

مايا : لا مش همشي واسيب بيت أهلي

عاصم : وانتي دلوقتي بقيتي علي زمه راجل واظن ان قايلك من بدري ان هنعيش في بيت اهلي.

سالم : ياولاد خلاص اهدو هتتحل 

عاصم بيقوم بعصبيه بتوقفه جمله مايا : لو همشي همشي ومعايا جوري..... 

ماما هو انا إبن حرا'م؟

وقع منها الطبق =انت بتقول اي

بيقولولي ان انا ابن حرا'م وإن ماليش اب زيهم

مليكة بتنزل لمستواه: مين ياحبيبي اللي بيقولك كدا

= اللي بلعب معاهم في الشارع دايما بيقولولي كدا حتي ياماما المدرسة وبدأ يعيط

مليكة حضنتهم: لا لا ياقلب ماما كلامهم كدب طب استني كدا دخلت جابت شهاده ميلاده وحطتها بين ايديه

بص هي حتي عليها اسمك واسم بابا اهو عاصم وحضنته وسط عياطهم الاتنين

....... عند حور

حور مسكت ايدها بخوف وهي مش عارفه تنطق عاصم في نفس الوقت كان فرحان من جواه حور كانت بتبصله علي اساس انه يرفض

عاصم : خلاص اللي تشوفيه ياروحي اهم حاجه تعيشي في بيتنا

مايا بتجري بفرح لحور=هيه هيييه هتيجي معايا هتيجي

دعاء : مايا مينفعش ده بيت جوزك

مايا بزعل : ماما انا مش همشي من هنا من غير جوري وبعدين انتي عارفه جوري بالنسبالي اي

حور : بس انا مش موافقه

مايا بتضربها بالقلم : انتي هنا مش عشان ترفضي او تقبلي.. هتيجي يعني هتيجي لاما تشوفي هتعيش اختك وابنها منين وطلعت اوضتها.. حور اخدت شنطتها ورجعت البيت اول مادخلت قعدت في الصاله وهي بتفكر

مليكة دخلت عليها : حور انتي كويسه

حور : انا مسافره بكره.

مليكة بأستغراب : يعني اي.

حور : سفريه شغل هبعتلكو الفلوس كل اول شهر بتقوم وتحضنها =خلي بالك من نفسك يالوكا انتي ويزن

مليكة : سفريه شغل فين ياحور

حور بعصبيه : اي اللي فين قولت سفريه شغل خلاص مش عايزة اسئله...

💫💫💫💫💫💫💫جه الصبح وحور جهزت 💫💫💫💫💫

جت عربيه ركبت العربيه اتقفل الباب بصت جنبها لاقيته قاعد فضلت بتبلع ريقها وخايفه 

عاصم : مايا سبقتنا بعربيتها  ومشيت قولت أجي اخدك بنفسك 

ساكته مش بترد 

عاصم : مش بتردي لي ولا القط اكل لسانه 

حور بخوف : ممكن نمشي بسرعه معلشي.. 

بالفعل مشيو وراحو القصر... 

كانت مرعوبه من كل خطوة بتقدمها بتدخل القصر وبتفتكر اللي حصل لابوها وامها بيقطع شرودها تسليم عاصم علي عيلته.. بصت علي اللي قاعده علي الكرسي المتحرك (مرات عمها).. كل حاجه اتغيرت والقصر اللي من ملك ابوها بقا كئيب 

عبير : انتي بقا اللي مايا هانم دي جابتك.. بصتلها من فوق لتحت يلا روحي اقعدي في الاوضه اللي في الارضي 

واحدة من الشغالين : بس ياهانم الاوضه دي مقفوله بقالها كتير 

عبير وهي بتحرك الكرسي وتقرب لحور: مفيش اوضه ليها دي حته خدامة... يلا ياشاطره روحي شوفي اوضتك 

عاصم : جوري هتقعد فوق اوضتها اصلا جاهزة 

عبير : بعني اي! 

عاصم : مايا ممكن تحتاجها في اي لحظه بعدين عشان تبقي قريبه منها ويبص لحور= يلا اطلعي فوق 

(حور هي هي جوري.. غيرت من بدايه الشغل اسمها خوفا لاهل ابوها يعرفو) 

حور طلعت واستقرت في الاوضة 

عاصم راح لمايا  كانت لابسه ليه قميص النوم ومجهزه نفسها بتقرب منه = وحشتني 

عاصم بيبعدها: دماغي.. شكلي مصدع من السفر هنزل اجيب دوا واطلع بيطلع من الاوضه وهو بيطلع نفس = اووق مش طايقها 

بيخبط علي حور مفيش حد بيفتح ولا سامع صوت.. فتح الباب كانت خارجه من الحمام وشبه عريا'نه وووووووو

اللهم صل وسلم على نبينا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين 

#عشق_مذبذب

خارجه من الحمام لافه البرنص شعرها بيتساقط منه المياه..

حور بشهقه =انت بتعمل اي هنا؟

عاصم بتوتر :ان. انا

حور بتحدي وهي بتزيح شعرها : ايوة انتتت

عاصم : خبطت محدش فتح قولت ادخل خوفت عليكي

حور راحت تفتح الباب : اخرج برا الاوضة يلا.. بعد اذنك

عاصم خرج وهي قفلت الباب في وشه..

قعدت علي السرير وهي بتمسك الملايه بشده التلفون بيرن

حور : الو

مليكة : وصلتي؟

حور : اه ياحبيبتي طمنيني يزن عامل اي.. مليكة حكتلها علي اللي حصل

مليكة بتوتر : المدرسه لو عرفت التز'وير ممكن نتسجن ياحور

حور : متقلقيش هعملك هنا واحدة اصليه.

مليكة بإستعجاب: ازاي

حور : قولتلك ليا معارف كتير وبعدين عندنا كام يزن يعني يلا هقفل عليكي عشان الشغل..

بتبدل لبسها وبتخبط علي الباب بشده : جوري جوريتيييي.

حور بتطلع ليها :  نعم يامايا

مايا : يلا عشان الاكل. واخدتها من ايدها ونزلو كانت لابسه فستان من كتر جمالها تنح فيها 

عبير : حيلك حيلك... الخدامين مبيقعدوش علي سفره واحده.

مايا وهي بتبص لعاصم : بجد!!.

عاصم وهو بيزيح الكرسي =اقعدي ياجوري ماما بتضحك.

عبير : انتي ملامحك لي مش غريبه عليا حاساكي شبهه خدامة قديمه كانت هنا.. دعاء كانت شبههك.

جوري اتعصبت وحاولت تتمالك اعصابها إنها بتقول علي مامتها كدا اكتفت انها مسكت الشوكه جامد حتي نز'فت..

بعد ماخلصو الاكل مايا : جوري عايزين نروح السوق

حور كان باين عليها التعب عاصم لاحظ ايدها اللي بتنز'ف

عاصم : مايا اي رايك نروح بكره ونرتاح انهاردة حتي العربية لسه في التصليح

مايا رضيت : طيب اوكاي اسيبكو بقا واطلع

بتقرب عليه من ضهره : مستنياك ومشيت.

عبير : علم مرتك إنها تستحي عيب ده بيت وفيه رجاله.

إبراهيم أخوة : يلا اطلع مستنياك.

عاصم بتريقه: نينينيني

عاصم طلع بس كان مستني حور تطلع..

تحت كانت واقفه في الجنينه بتبص للسما بتفكير : ربنا يرحمك ياماما انتي وبابا مكنش لينا غيركو في الدنيا السودا دي عيونها بدأت تعيط.

بيحط ايده علي كتفه : معقول الجميل بيعيط

بتتنقض =إبراهيم بيه

إبراهيم : بتعيطي لي بقا.. وبعدين مش عايز اسمع بيه دي تاني

بص على ايدها اتكلم برعب : اي الد'م ده كله استني استني هدخل اجيب علبه الاسعافات

بالفعل جابها وبدأ يطهرها ويلفها بالشاش وهو بيلفها بيقرب عليها =انتي حلوة اوي ياجوري بيزيح شعرها لورا وبيقرب يبو'سها....

من اول ماتجوزنا ملمستنيش معيوبه انا ولا اي! 

واخدة بالك ان مش فايق للخناق

مايا بصوت عالي = لا فووق.. انا باجي احضنك تنفر مني ولا كأني معيوبه

عاصم :لا لا شكلك اتجننتي خالص.

مايا : اتجننت عشان بطلب حقوقي اومال الجواز اي هاااات

عاصم بيمسك ايدها وبيتجهه للسرير: يلا عايزة تحققي الجواز يلا

ماايا بصت في عينيه بدموع ضربته بالقلم ونزلت جري للجنينه

حور بعدت عن ابراهيم = انت بتعمل اي.

ابراهيم رجع لوعيه: احم.. انا اسف مخدش بالي.. ياستي جمالك عاميني

مايا جريت : جوري جوري جريت عليها وحضنتها

حور : اهدي مالك طيب قولي.

مايا : انا مش كويسة.. اتخانقنا وعاملني وحش

ابراهيم = مين..عاصم

مايا اكتفت إنها تعيط ابراهيم = طب انا اطلع اشوف في اي

حور حاولت تهديها = يلا بقا اطلعي ليه

مايا : بس هو قلل مني

حور : صلحي الموقف واعتبريه غلط

مايا بالفعل طلعت وهو كان نايم كانت مستغربه من رده فعله بس نامت ومهتمتش.. عدي ساعتين في الليل

اتأكد إنها نامت اتسحب وخرج من الاوضة راح لاوضه حور كانت نايمه زي الملاك

وهو قاعد بيبص عليها بحب : قد اي نفسي احضنك دلوقت.. يلهوي لو تبقي ملكي

وخرج من الاوضة هي فاقت علي ريحه البرفيوم حست كان في حد تجاهلت ورجعت نامت تاني....

💫💫💫💫💫💫💫في الصباح 💫💫💫💫💫💫💫💫

عاصم = هتفضلي زعلانه كتير

مايا بصتله وعيونها زعلانه: انت اهنتني ياعاصم

عاصم بيمسك وشها بإيديه : أنا آسف ياعيون عاصم

مايا ضحكت في وشه وحضنته = متبعدنيش عنك تاني

عاصم وهو بيتخيل ان بيحضن حور : ولا انتي كمان تبعدي

بينزلو تحت وحور نزلت كمان

حور كانت بتحط الشاي لمايا.. مايا من غير قصدها كبته علي ايدها

عاصم جري عليها بخوف : حوور.. مسك ايدها بخوف =ان انتي كويسه

الكل لاحظ رده فعله الغريبه لمجرد خادمة عادي بعدت ايديه = شكرا دخلت المطبخ وهي بتحاول تكتم عياطها

التلفون بيرن = الو

مليكه : طمنيني عليكي ياروحي اخبارك

حور وهي بتحاول تخبي الوجع: الحمد لله ياروحي انتي عامله اي

مليكة :كويسه يزن عايز يسلم عليكي

حور : حبيب خالتو عامل اي

يزن : بخير ياحوري وحشاني اوي مستنيكي

حور : ياحبيبي وانت كمان واحشني.. يلا هات ماما مليكة بقا

عمها من وراها : مليكه!!!!

#عشق_مذبذب

عمها بيشدها من دراعها= أنتي مين يابت انتييي

حور : جوري حضرتك وشدت ايديه 

سالم : مش عايز عنااااد.. مين اللي كنتي بتتزفتي بتتكلمي معاها 

حور : دي جارتي كنت بطمن عليها..هو انت بتتكلم كدا اتكلم عدل 

رفع كفه يضر'بها بالقلم.. لاحظ حد وراه 

 مايا دخلت عليهم = جوري انتي كويسه

حور بتمثيل: اه اااه بتوجعني اوي

سالم  بصلها بصه رعبتها كأنه بيتوعدلها المو'ت

حور بتفكيرها = ينهار اسود لازم امشي من هنا.

مايا حطتلها الدوا.. خرجو وقعدو علي السفره = عايزاك تجهزي نفسك عشان ننزل بقا

عاصم : آه يلا وانا هوصلكو

إبراهيم : عاصم أنت عندك شغل يلا هوصلهم أنا

عاصم بغيره : محدش هيوصلهم غيري

مايا وهي بتحضنه = حبيبي متتعصبش بقا وبتبوسه من خده بتقوم= يلا هجهز انا بقا وانزل

حور خرجت واستنيتهم برا...

إبراهيم قرب عليها = جوري أنتي كويسة

حور مكنتش سامعاه وكانت بتفكر وبس في اللي هي هيحصل

إبراهيم بصوت عالي : يابنتي فينك

حور : اه معاشي ماخدتش بالي

إبراهيم بإبتسامه : بتحبي اللون الأصفر

حور :اه

إبراهيم جري جاب ورده وحطها في شعرها : علفكره بقا كدا انتي عثل

عاصم من وراهم : مش يلا ولا اي

إبراهيم : يلا.. متستغربش اكيد مش هسيب جوري لوحدها يعني انتو ثنائي والبت هتكون لوحدها

بالفعل ركبو وعاصم كان هيمو'ت من الغيره في نفس الوقت حور عامله حدود وقاعده بس بتفكر في عمها واللي هيعمله لو عرف الحقيقه قد اي نفسها تهرب وتمشي

وصلو مول كبير مايا كانت دايما بتحاول تلفت انتباه عاصم ولكن كان كل انتباهه مع حور وعيونها الساحرتين

دخلو مطعم بعد يوم طويل متعب.. وطلبو اكل

حور كانت لسه هتاكل ايدها كانت بتوجعها وبدأ إبراهيم يأكلها وعاصم كان هيمو'ت من الغيرة وفؤ نفس الوقت مايا بتحاول تشحت الأهتمام منه

خلصو تسوق وحور قاست فساتين حلوة كتير واشتروها وصلو البيت وهما خلاص تعبانين اوي

مايا : بقولكو اي جوري بتعمل بيتزا روعه نخليها تعملنا واحدة ونسهر اي رايكو

حور كانت تعبانه جدا ومش شايفه قدامها أجبرت نفسها وعملت البيتزا بالفعل

حور بتعب : أنا هطلع فوق انام.. تصبحو علي خير

💫💫💫💫💫💫💫عند مليكه 💫💫💫💫💫💫💫💫

يزن حبيبي يلا اصحي بقا الاكل جاهز

مش بيقوم ولا بيتحرك قربت عليه عشان تصحيه لاقت حرارته مرتفعه جدااا اخدته وجريت بيه  مكنش تاكسي بيقف عيطت في نص الطريق =ابني ابني الحقوووه.. لاقت تاكسي واخيرا وراحت علي المستشفى دخلو بيه قسم الأطفال وخفضو حرارته...

مليكة برعب : ونبي قولي يادكتور هو كويس

الدكتور بهدوء : متقلقش هو طفل زي اي طفل هو كويس متقلقيش ومشي. ممرضه جت عليها : بعد اذنك الحسابات تحت انزلي سجلي البيانات

نزلت وبتقدم لاقت عايزين بطاقه الوالد

اتكلمت بخوف : هو عادي من غير بطاقه الوالد

الموظفه: وانا اضمن ازاي إنك مش خاطفاه

مليكه اترعبت وقررت تتصل علي حور قعدت تدور علي التلفون مش لاقياه!!!!

💫💫💫💫💫💫عند حور 💫💫💫💫💫💫💫

خلصت قراءه روايه وقفلت النوم عشان كانت متعبه ونامت...بعد ساعات قليله.. دخل شخص حط مخده عليها ليكتم نفسها....!

 #عشق_مذبذب

بيكتم نفسها بقوه بالمخده.... الباب خبط مشي ونط  من البلكونه

حور كانت بتاخد نفسها بصعوبه كأنها بتطلع في الروح فتحت النور كان عاصم دخل لاقاها بتنهج حاول يشربها مايه = في اي انتي كويسه

حور : عمي.. عمي انا لازم امشي لازم امشي قامت وهي متعبه بتلم هدومها

عاصم بيقوفها بأيديه : اهدى اهدى

حور : عمي هيقتل.. واغمى عليها

عاصم حطها علي السرير مايا صحيت وراحت للاوضه= انت بتعمل اي

عاصم : اغمى عليها تعالى شوفيها..

مايا جريت عليها : جوري انتي كويسة.. حصل اي قولي

عاصم : كانت بتهلوس بكلمه عمها وقالت هيقت.. واغمي عليها

قاسو ليها الضغط وسابوها ترتاح.. راحو اوضتهم عاصم مكنش قادر ينام من التفكير

تلفون حور مبطلش رن يحد ماصحيت :الو مين معايا

مليكة : الحقيني ياحور يزن في المستشفي

حور : اييي. انتي بتقولي اي

مليكه : حور عايزين صورة بطاقه عاصم لاما هيمشو يزن الحقيني

حور : طب طب استني اهدي هتصرف

مليكه : ازاي

حور : الصوره هبعتهالك واتس.. يلا اقفلي سلام

حور خبطت علي اوضتهم = معلشي ياعاصم هو ممكن بطاقتك

مايا بأستغراب : وعايزاها لي

حور : بصراحه كدا في برنامج شهر عسل قدمت ليكو فيه ومحتاجين ارقامكو القوميه.. معلشي اديني البطاقه وانا هحل المشكلة 

ادوها البطايق وهي بسرعه صورتها وبعتتها لمليكه

💫💫💫💫💫💫💫الصبح علي السفره 💫💫💫💫💫💫

سالم : عبير بفكر اكتب البيت بأسم أبني عاصم 

نزلو علي السفره وقعدو... سالم = اي ياولدي  مش هتجيب حفيد للعيله ولا اي 

مايا بمياصه  بتمسك دراعه = اكيد ياعمي ان شاء الله قريب اوويي

... خلصو الأكل طلعت علي اوضه حور كانت قافله علي نفسها بالخوف. 

فتحت الباب وقفلته بسرعه : جوري محتاجه مساعدتك 

حور : اي يامايا حبيبتي 

مايا : بصي أنتي عارفه ان من اول ماعرفنا بعض وانا معتبراكي اختي عشان كدا واثقه من اللي هحكيهولك دلوقتي 

حور وهي بتمسك ايدها بحنيه: قولي ياروحي. 

مايا : عايزاه يبات ليله في حضني ياجوري. 

حور : يعني اي!! 

مايا : مش بيجي جنبي اصلا من اول الجواز مدخلش عليا انتي متخيله ياجوري 

حور : طيب اهدي ان شاء الله شهر العسل هيبقي حلو عليكو وبعدين يابت متكونيش ناشفه خليكي تقيله. 

مايا : حاضر ياستي..يلا هسيبك انا بقا. 

حور بتفكير بعد مامشيت: مايا رغم فرق الطبقات بيني وبينها إلا أنها بتعاملني أختها واكتر كمان.. بس لازم أمشي من هنا.. لو فضلت اختي ويزن ممكن يم.. يارب 

أبراهيم : ماما عايز افاتحك في موضوع

عبير : اب ياحبيبي لاقيت عروسه. 

إبراهيم : بصراحة آه. 

عبير : قول مين مين دي ونروح نخطبهالك 

إبراهيم : جوري..!!!! 

بيدخل عليها عمها الاوضة : عامله اي ياجوري هانم 

بيقرب عليها وبترجع لضهرها للبلكونه: بخير في حاجه حضرتك 

سالم  بيقدم خطواته بالعصايه : وإمبارح بليل كنتي كويسه 

حور بصدمه : هو أنت! بصريخ بتقرب لي ابعددددد...... 


#عشق_مذبذب

بتبص تحت بخوف ونظرته ليها بترعبها بيقرب اكتر :أنا اي ياجوري هانم... مش اسمك جوري بردك.

بتمسم الباب بأيدها وشها بيصب عرق :ا. ااه..

سالم رجع لورا بضحك :مش عارف خايفه مني لي طب ده انا حتى دمي خفيف

حور بتتعدل مكانها وبتقرب بتتكلم بتوتر : حضرتك عايز حاجه تانيه

سالم : اه تقريبا كدا انزعجتي..يلا عن اذنك انا بقا

💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫

انت شايف نفسك ناقص رجل ولا ايد

إبراهيم : يعني اي

عبير : يعني البت دي ولا من طوبنا ولا تنفعنا مفهوم

إبراهيم بيقوم بعصبيه: بس انا بحبها

عبير بضحك: وحبيتها امتي ياعين امك.. امبارح ولا اوله والله ضحكتني.

إبراهيم اكتفي بنظره عصبيه ومشي

عند حور كانت بتنهج من الخوف ومرعوبه = لو مشيت همشي ازاي طيب انا لازم امشي بكره لازم بكره والكل نايم 

عبير وهي في الصاله بتشرب فنجان قهوة : مايا 

مايا : نعم ياماما 

عبير : هاتي كوبايه القهوه بتاعتك وتعالي اقعدي جنبي ياحبيبتي 

جابت قهوتها وقعدت جنبها 

عبير : حبيبتي ينفع اقولك شويه كلام بس متزعليش مني 

مايا : اه طبعا اتفضلي 

عبير : حبيبتي انا من الاول مش مرتاحه لجوري دي يعني بزمتك في واحده متجوزه جديد تجيب واحده معاها 

مايا : ياماما والله كلامك مظبوط بس جوري طيبه ونقيه دي حتي اختي والله 

عبير : ومهما يكن ياحبيبتي يعني عيني عينك اهو شوفتي لما عاصم اتلهف عليها إمبارح اي مش خايفة تاخده منك وبتوشوشها في ودانها = ده حتي حامت علي إبراهيم عايزاه بتجوزها 

مايا : ممكن حضرتك فاكرة كدا معلشي لازم اقوم... وقامت 

عبير من وراها : ونبي مصيرك تطرديها 

سالم وهو بيتكلم في التلفون : شايف ان ده انسب حل بدل مانمو'تها 

اللي معاه في التلفون : قولتلك من الاول يابيه.. طريقة مضمونه عشان تخلص منها وتفرح شويه 

سالم : يلا عايزك تجيب اختها من قفاها مفهووم وقفل التلفون

بيرن التلفون كتير.. حور : الو عامله اي ويزن بتبص علي الباب عشان محدش يكون جاي 

مليكة بتحذير: لو عند عمك امشي ياحور امشييي

حور : عرفتي منين 

مليكة : البطاقه مش هتجبهالك مصادرك المعروفه ياحور هانم 

حور : هحاول اجي بكره متقلقيش طيب. 

مليكه : حور حطي  قدامك يزن وحياته مش مستعده اخسره سلام 

حور وقعت الموبايل من ايدها قعدت علي السرير بعياط: يارب يارب ونبي مليش غير ونبييي

بيدخل عليها عاصم  بيشوفها بتعيط يمسك ايدها بحنيه: ششش مالك. 

حور بتشد ايديه وبتمسح دموعها : بعد اذنك اخرج برا 

عاصم بيخرج بالفعل ويروح الشركه 

حور وهي بتحضر شنطتها من غير ماحد يعرف.. بيجي بليل والكل بيفكر في اللي بيفكر ازاي يعترف بحبه ليه وفي اللي بيفكر فيها طول اليوم وفي برضو اللي بيفكر يأذيها وفي النهايه حور بتفكر تنقذ نفسها واختها وابن اختها 

بتقعد علي السرير بتعب بتوصلها رساله : لو عايزة تنتقمي لأبوكي ولأمك خليكي في البيت...... 

#عشق_مذبذب

ياحماتي إبنك مدخلش عليا من أول يوم

قصدك أي يابتي

ملمسنيش حتى.. بقف في المرايه وبقول انا وحشة طيب معيوبه ولا أي

عبير :اطلعي علي اوضتك يامايا طلعت.. دخل عليها عاصم وهو جاي وزهقان من الشغل

عبير :لو مدخلتش علي مرتك اليوم أبوك هيعرف واظن مش عايزة يعرف

عاصم بيلف ليها : هي اللي قالتلك الزفته صح

عبير بتقرب ليه بالكرسي : ايام زمان غلطت مع بت عمك.. دي بت ناس وأصول لو غلطت معاها ياويلك.. عاصم بص عليها بإستنكار وطلع لمايا بقت مراته قولا وفعلا وهو غير راغب فيها..

عند حور

حور الموبايل رمته بعيد من الخوف فكرت بتدبير: شكلي لازم اكمل التلفون يرن وتتنفض من مكانها بترد :مليكه عايزة اي

مليكه : انتي فين اجي اخدك

حور :مش همشي

مليكه :حياتك في خطر ده ممكن يقتل'ك.

حور افتكرت مشهد الخنقه ودمعت :اهدى.. بس لازم نخلص حقنا.. متنسيش حق يزن. هقفل معاكي  بقا انام شوية 

في المساء 

بيخبط عليها عاصم وهو فاتح زراير قميصه بيكمل لبس وبيتكلم بكسره :أنا لمست واحدة مش طايق ألمسها ياجوري مش طايق

حور بصدمه من اللي بيقوله :أي!!

اعتبريني مقولتش حاجة هنزل سلام نزل قعد في الجنينه وقعد يشرب

خبطت حور علي مايا.. مايا لبست هدومها فتحت ليها الباب بفرحه كبيره = جوري جوري اتحققت امنيتي اتحققت 

حور : اهدي طيب 

حضنتها بفرحه: بقيت مراته قولا وفعلا بتخرج من حضنها = عارفة ان بحبه اوي ياجوري من اول يوم شوفته فيه 

حور بتفتكر اختها اللي ضحك عليها وبتبص في عيونها جواها كلام كتير عايزه تقوله : ياه لو تعرفي حقيقته لو تعرفي ابنه ازاي عايز يشوفه لو تعرفي حقيقه الجحيم اللي دخلتيه 

مايا : جورري فينك كدا. يلا انزلي اعمليلي عصير فرش 

نزلت حور تحت تعمل عصير لمايا دخل إبراهيم عليها المطبخ = حور عايز افاتحك في موضوع

لفت ضهرها لاقيته راكع علي رجله :أنت بتعمل اييي

التلفون بيرن تاني =الو يامليكه في اي

مليكة بعياط: ورثت المرض عن امي ياحور ورثته.!!!!

#عشق_مذبذب

سرطان!!

مليكه : أبوس ايدك ارجعي وخدي يزن خديه عندك عرفيه علي أبوه

بيدخل عاصم بيلاقيه  واقف وفي ايديه خاتم = انت بتعمل اي عندك يمسك ابراهيم بيضربه وبياخده للجنينه

إبراهيم : انت بتعمل اي اوعي اوعييي بتضرب لييي

عاصم : بتتقدم ليهاا لييي

إبراهيم: بحبها بحبهاا اي اللي بتقدم ليها لي كل البيت نزلو علي الصوت حور قفلت الموبايل وخرجت

عاصم : بتحبها اه قولتلي بتحبها ضربه بوكس في وشه وشفته نز'فت د'م

إبراهيم : أنت ايييي مشكلتك وأنت مالك احبها او لا وأنت مالك

مايا : هو في اي

عاصم : البيه بيقول أنه بيحب الاستاذه جوري.. وبيتكلم بزعيق جورييي اطلعي علي اوضتك اطلعيييي

جوري طلعت خوفا منهم كلهم مايا بتقرب عليه : الظاهر كدا ان لازم انت كمان تطلع وطلعت وسابته

إبراهيم بيقرب عليه وبيهمس في ودنه : خليك مع الفلوس وخليني مع اللي حبتها ياعاصم بيه رجع وبص لعينيه = شكل ذنب بنت عمك ربنا بياخده منك ومشي وسابه

حور طلعت فوق مسكت الموبايل ورنت عليها = اعملي التحاليل تاني واي حاجه أنا جنبك وهقف معاكي

مليكه بعياط: حور انا في المرحله الاخيره.. مكنتش اعرف ولا حتى حسيت بيه ارجوكي ياحور خديه عندك وانا خليني هنا يحد مامو'ت

حور بعياط : بس مش هسيبك مش هسيبك تضيعي مني انا لازم اجيلكو لازم.

مليكة : الحق لازم يرجع ويزن لازم ياخد حقه ويعرف ابوة بكرة تعالي خديه وقوللهم انك نسيتي حاجه في البيت اسمعي كلامي ونبي وقفلت معاها والاتنين بيعيطو في نفس الوقت بتفقد اختها وهي بعيد عنها دخلت جحيم كأنها في سجن مش عارفه تخرج منه

سالم :بقولك اي إحنا نخلص منها علي بكره بالكتير الاولاد وصلو بيتخانقو عشان زباله زي دي

عبير : انت متأكد إنها بنت اخوك.

سالم : عرفت كل قرارها والظاهر كدا هي مبتفهمش بالتحذيرات جه الوقت بقا عشان تفهم.

جه الصباح دخلت عليها بهجوم ورمت كوبايه مايه ساقه في وشها = ماتقومي ياملاك وقربت عليها ولا اقولك خرابه بيوت قد الدنيا

حور وهي مش فاهمه اللي بتقوله = أنتي بتقولي اي

مايا : هههه بقول اي.. وانا اقول الراجل مش عايز يلمسني أداري واحده زباله رخيصه زيك واخده عقله

دخلت عليهم الخدامة : استاذه جوري الشرطة عايزاكي تحت..!!!

أظن مفيش دلع بعد كدا 😂😂❤️

#عشق_مذبذب

نزلت وهي مرعوبه أنه هيعرفه الحقيقة هيعرفو مين هي هيسجنو'ها لأنها زورت يزن هيعيش لوحده في الدنيا 

الشرطي: حضرتك كنتي موجوده امبارح في المطبخ؟

حور برعب : ا. اه لي في اي

الشرطي : هنضطر نفتش غرفتك الشخصية سالنا الخادمات كلهم وعرفنا ان انتي الوحيده اللي كنتي موجوده

حور بخوف : ت. تحقيق تحقيق اي

الشرطي : عبير هانم قدمت بلاغ ان خاتم الماظ ضاع منها

حور بتبص عليها وعبير كانت بتضحك بخبث بتبص عليها بدموع وترجع تبص للشرطي : تمام اتفضل اعمل اللي عايزة

فتشو الغرفه وللاسف = حضرة الظابط الخاتم اهو

الظابط : استاذه جوري هتتفضلي معانا علي القسم

عاصم تدخل : انت بتقول اي بعدين في اي ياماما جوري عمرها ماتعمل كدا اكيد وقع بالغلط..

سالم وهو ماسك العصايه بيضحك في وشها بخبث بعدين اتكلم بجديه= خلاص خلاص حضرة الظابط كويس ان احنا عرفنا الحقيقه من الاول

الظابط : بس هي لازم تيجي معانا

عبير : خلاص ياحضره الظابط احنا تنازلنا اتفضل انت

الظابط مشي...مايا قربت منها وضربتها بالقلم بقوه : كان لازم اعرف حقيقتك الاول عملتي اي لعبتي علي جوزي وبتسرقي كمان بقولك اي انتي تلمي هدومك وتغوري من هنااا مشيت وسابتها

الكل مشي ماعدا عاصم قرب عليها : متعيطيش عشان خاطري

حور : اطلع برا لو سمحت

عاصم : عشان خاطري

حور بعصبيه : أنت اي ماتفوق فوووق لنفسك خاطرك اي انت شوفت مراتك قالتلي اي ولا انت مش سامع دي متهماني سرقتك منها اطلع برا وروح لمراتك انا مش عايزة مشاكل في حياتي تاني

عاصم بيكتفي بنظره ليها ويمشي

إبراهيم مكنتش اتوع إنها كدا ياماما

عبير بخبث: قولتلك البت دي طماعه ومش طوبنا ياحبيبي شوفت كنت خايفه عليك ازاي

إبراهيم : أسف حقك عليا...بس في حاجه مش فاهمها

عبير : أي ياحبيبي

إبراهيم : سرقت خاتم ازاي وانتي حاطاه علطول عندك

عبير : كنت رايحه في النوم حسيت بحد لما شميت البرفان طلع بتاعها..

إبراهيم : يلا همشي انا

بيمشي وحور بتدخل عليها بعصبيه = انتي ايييي معندكيش د'م

عبير : أتكلمي عدل

حور : أتكلم عدل اه اللي انتي وجوزك عملتوه في أمي هنساه في يوم وبتكملو علينا انتو اي ايييي معندكوش د'م

عبير بضحك بتقرب الكرسي ليها : اه معندناش د'م واحسنك تمشي

حور بتنزل لمستواها بتحدي وبتمسك الكرسي وتبص في عينها بتحدي: لو فكرتي تمشيني هفضح أبنك مش في البيت لا في البلد كلها إنه غلط مع اختي وساعتها بقا وريني هتودي وشك فين

بترجع تقف عبير بتمسك الكرسي وتوقع نفسها بتمثيل:اااااه

عاصم بصوت عالي من ورا : جووووري....!!

#عشق_مذبذب

عبير بنظره شر وتمثيل ليها :ااااه اااه

عاصم شد دراع حور وزقها قوم امه من علي الارض وقعدها علي الكرسي :أنتي كويسه؟

عبير بعياط: اااه أيدي بتوجعني بتوجعني اووي

بيبص علي حور وبيقرب منها بعصبيه : أنتي اي اللي عملتييبه ده

حور : عملت اي

عبير بتمثيل : الله يسامحك وكمان بتكذبي

حور بزعيق : أنتي بتقولي ايي

عاصم بيضربها بالقلم : أنتي ليكي عين تزعقي في امي بيمسكها من ايدها ويرميها برا الاوضه =تلمي هدومك وتغوري من هناااا

حور مكنتش عارفه تعمل اي قامت ومسحت دموعها طلعت اوضتها

مايا دخلت عليها : مغورتيش ليه

حور بتبصلها بصدمه: اتغيرتي اوي.. في يوم اتغيرتي مبقتيش مايا اللي اعرفها

مايا : اه شكلك هتقولي كلام ملهوش لازمة بتمسكها من ايدها بتطردها برا القصر

سالم بيطلع : في اي يامايا

مايا : ياعمي الزباله دي مكنتش عايزة تمشي

حور قاعده علي الارض بتفتكر مشهد امها واخوتها بتفتكر مو'ت امها قدامها عينها بتدمع للحظه بتقوم بترمي مايا في وشها هدومها: يلا أمشي من هنا ياحراميه ياخطافه الرجاله وقفلت الباب في وشها

سالم بيدخل علي عبير : ننام بقا مرتاحين

عبير : بقولك اي القصر ده وكل حاجه تتكتب بإسم عاصم عايزين نخلص قبل ماحد فينا يحصله حاجه مش ضامنين وبعدين ولادنا اولي من ولادهم

سالم وهو بيريح راسه علي المخدة : ليكي حق والله يعني عياله عمله اي بالعلام اهو ما'ت ومش عارفين يعيشو وقال اي جايه تخدم عندنا هههههه

عاصم بيدخل اوضتها : مالك كدا متعصبه لي مش واحده زي دي تعصبك

مايا بتقرب منه وبتلف ايديه ورا رقبته : ياروحي عايزه تاخدك مني يرضيك يعني

عاصم بيبعد ايدها بخفه بيلاقيها زعلت بيمسك ايدها : ياحبيبتي كبري دماغك.. بعدين صحيح هو نسبتك كام في الشركة

مايا : ياروحي بابا اللي يعرف بس تقريبا مديني 25 في الميه.. بتحضنه وبتدفن راسها في عنقه : وحشتني علفكره

في المساء  بينزلو علي العشاء وكلهم فرحانين.

عبير بضحكه: ياه علي السفره وهي من غير شؤم

مايا : لي تجيبي سيرتها بس ياااه هم وانزاح

عبير : يلا بقا عايزة اشوف حفيدي بأسرع وقت 

مايا بتتكسف : يامرات عمي بقا 

بيدخل عليهم إبراهيم وهو ساكت.. عبير : حبيبي اهلا وسهلا

حور بتدخل وراه بيمسك ايدها بتحكم الكل بصدمه: اي اللي جاب الزباله دي

بيبص في عينها = جوري هانم مراتي..! 

#عشق_مذبذب

مرات مين برو'ح أمك

إبراهيم : مراتي وأظن كلامي واضح

عاصم بغيره وعصبيه : سرقت وأذت امك وأهل البيت تتجوزها!!

إبراهيم: بقولك اي دلوقتي جوري مش بتخدم هنا.. جوري مرات اخوك الكبير واتمنى الكل توصلو المعلومه دي

كله كان في صدمة بما فيهم مايا

مايا بضحك بتقرب عليها: بقيتي رخيصه اوي بيتباع ويشتري فيكي

حور : ماتخليكي في حالك وجوزك احسن

إبراهيم بيمسكها من ايدها =يلا تصبحو علي خير.. عرسان جداد بقا وكدا.. حور بتبصله بضحكه بيطلعو الاوضه يقفل الباب عليهم

حور بتقرب منه : شكرا ياإبراهيم

إبراهيم : لو مكنتيش اخدتيني ورتيني بنت عمي في الوقت المناسب كنت لسه هعيش في وهم إن هما طيبين

حور : صدقني بابا وماما مأذوهمش ولا حتي بابا فكر ياخد حق عمي بس الدنيا الدنيا وحشة اوي وإحنا ولاد العم اللي انظلمنا في الاخر

إبراهيم : المهم لازم ننام ومن بكره هنخليهم يندمو

بالفعل حور نامت علي الكنبه وإبراهيم علي السرير

مليكه: ياحبيبي انت هتروح تقعد مع خالتو شوية وترجع 

يزن : بس عايز اقعد معاكي ياماما 

مليكه بدموع : لو بتحب ماما عشان خاطري 

يزن بطفوله وبراءه بيمسح دموعها : خلاث ياماما متعيطيث انا هروح لخالتو 

عاصم : إزاي يتجوزها إزااااي

مايا : وأنت مالك ياعنى يتجوزها ولا يطلقها هي كانت تخصك

عاصم : هنزل اقعد تحت شويه نامي انتي

نزل تحت وقعد في الحديقه بص على اوضتهم لاقاها ضلمه حس بنغزه وغيره كأنه مش عايز حد ياخدها غيره مش عايز حد يلمسها غيره

مايا كانت بتبص عليه بغيظ ودخلت الاوضة 

عبير : يتطلقو من طلوع النهار

سالم : لا

عبير : يعني اي لا انت مستوعب اللي حصل اي

سالم : عملت كدا عشان تلوي دراعنا.. لكن لما تعرف انه كله مكتوب بأسم عاصم هيبقي ولا كأنها عملت حاجه

عبير : هتفرق بينهم ياسالم

سالم بشر  : افرق بس ولاد اخوي مياخدوش جنيه واحد

بيصحو الصبح  بيقعدو علي السفر 

عبير : يلا ياسالم فرح عاصم 

مايا : في اي يامرات عمي 

سالم : كل خير في قرار مهم اخده وشايف هيفرحكو وبالذات حفيدي المستقبلي.. ههه

حور وإبراهيم بينزلو وبيتعالو في الضحكات بيقعدو علي السفره

الكل قاعده مش طايقهم بما فيهم الغيران والحقود علي ضحكتهم واللي عايز يطرده حتى لو ابنه! 

حور بمياصه : إبراهيم حبيبي ماتفرحهم زي مافرحتني 

إبراهيم بيمسك أيدها ويبص في عيونها : أنا اشتريت بيت لحوري 

الكل بصدمه......!!!!!!! 

 #عشق_مذبذب

مالكو مفرحتوش لي

حور بضحك : ابلعي اللقمه يامرات عمي كدا تشرقي لاسمح الله

عبير بتبصلها بصه غل وبتشرب مياه

سالم بكل برود : ولحقت عملت كل ده امتى

إبراهيم : اي اللي لحقت دي مراتي من حقها تطلب اللي هي عايزاه ولا انت شايف ان مايا مرات عاصم أولى بكل حاجه

مايا كانت هتتكلم عاصم مسك ايدها

سالم : أنا أشوف اللي عايزة مش مالي اتحكم فيه زي مانا عايز

إبراهيم : ودي مراتي اجبلها اللي انا عايزة

عبير : عملتلك اي بنت الكل'ب دي عشان تقف قدام أبوك عيني عينك

حور بتقوم بعصبيه: متجبيش سيرة أبويا علي لسانك

إبراهيم يمسك ايدها ويتكلم بصوت واطي : اطلعي علي الاوضة

حور بتبص في عينه كأنها بتقوله سيبني اخد حقي

إبراهيم : أطلعي علي اوضك يلا

حور طلعت.. إبراهيم وهو بيحط عينه قدام أبوه وأمه : بحذركو كلكو لو جوري نزلت منها دمعه هتبقي دما'ر علي الكل فاهمييين

عاصم بيقوم بعصبيه : أنت فاكر إنها متجوزاك عشان بتحبك تبقي عبيط تلاقيها متجوزاك عشان فلوسك وعشان منصبك اوعي تنسي إنك طبيب جراح

إبراهيم : أنت اللي شايف كدا دماغك كدا وتفكيرك كدا جوري مش زيك تتجوز عشان فلوس يا عاصم بيه

سليم بصوت عالي : كفااايه مش عشان حرمه تتخانقو

إبراهيم اكتفي بنظره ليهم كلهم وطلع فوق قفل الاوضة وراه

إبراهيم : حور البسي

حور بصت بنظره استغراب

إبراهيم : أي هنروح عشان تشوفي أختك

حور : هنقولهم اي

إبراهيم : سهله هتروحي تشوفي بيتك الجديد

لبسو ونزلوا

مايا : واخدها تشتريلها هدوم ولا اي هههه

إبراهيم وهو ماسك أيد حور بشده : لا وانتي الصادقه رايحين نشتري عفش لبيتها الجديد

اخدها وركبو وطلعو المستشفي..كان يزن قاعد مع الممرضه بيلعب اول ماشاف حور جرى عليها بحب وباسها من خدها

يزن : خالتو حبيبتي وحشتيني

حور بحب : وانت ياعيوني

إبراهيم راح عشان يسأل الدكتور راح لحور: هي في جلسه الكيماوي نقعد يحد بليل معاها ونقدر ناخد الكتكوت ده معانا..

......في المساء

مايا : واي الغلط نكشف بكره

عاصم : وانا قولتلك مش عايز اكشف

بينزل وهو متعصب مايا بتجري عليه : يعني اللي قالو اخوك صح

مبيهتمش ويكمل نزول بتمسك دراعه وتشده ليها = حرام لما اخلف منك يعني ولا اي الكل بيجي علي صوتها بتقرب عليه = مايمكن المشكله من عندي..

عاصم ببرود و إبتسامه  : حلو اكشفي انتي  بقا أنا مش عايز 

مايا : لا نكشف.. انت مش عايز تكشف لي هااا هااا

عاصم  بصريخ ويكسر الكوبايه : عشان عقيييم

بيتفتح الباب يجري عليه يزن : بابا بابااااا....!!! 

#عشق_مذبذب

حس بنغزه في قلبه نزل لمستواه ملحقش يتكلم  شدته من ايده : يزن عيب اللي عملته جريت من ايدي ودخلت عيب

الكل بيبص عليها صدمة بيفكرو في كذا حاجه في بالهم

إبراهيم بيدخل مش واخد باله : بقولك جبت الالعاب بتاعت يزن اهي بيبص عليهم وهما كلهم مصدومين

سالم : اي اللي بيحصل ده وده ابن مييين اي المهزله دييي

إبراهيم ببيحط اللعب على الارض: أهدي يابوي وبيشيل يزن علي حضنه : ده يزن حبيبي وأبن أخت جوري هيقعد معانا كام يوم ويرجع

عبير بزعيق  : هو كان بيته عشان يقعد

يزن بيبص عليها وهي بتتكلم بزعيق وبيعيط

حور بتاخده في حضنها:حبيبي أهدي ياعيوني بتبص عليها بعصبيه بسبب صوتها العالي

بتاخده وتطلع بيه الاوضه

سالم بعصبيه : بقولك اي تتجوزها تطلقها دي بتاعتك لكن الولد ده مش هيقعد لحظة في البيت هو انا ناقص

عاصم : واختها لي متراعهوش بقا ولا لتكون ملهاش اخت اصلا وملبساك ابنها

إبراهيم بيضربه بالبوكس : اللي بتتكلم عنها دي أشرف منك شخصيا إياك تجيب أسمها علي لسانك يازبا'له

مايا بتجري عليه بيزيحها : أبعدي عني

إبراهيم وهو بيبص علي أمه وأبوه : جوري وهتفضل في البيت يزن وهيفضل في البيت.. زي مامايا مرات عاصم ليها مكان جوري كمان ليها مكان مفهوم

بيسيبهم وبيطلع  الاوضة بيلاقيها نيمت يزن وقاعده ماسكه صورة أبوها بدموع

بيقرب عليها ويمسك ايدها مبترفعش راسها بيمسح دمو'عها : هناخد حقه متقلقيش

حور :أنا اسفة

إبراهيم مبيستحملش ويحضنها : أسفه أي ياعبيطه.. انا اللي اسف علي كل حاجه عشتيها ياحور

بيطلعها من حضنه ويمسك وشها بحنيه : أنا عارف إنك قد كل حاجه وعارف انك عشان يزن وعشان مليكة هتحاربي

بيدرك ان هي اتكسفت بيسيبها = تصبحي علي خير بقا يلا

بتحضن يزن وتنام بيه وهو بينام علي الكنبه بيفكر فيها واللي عاشته واللي حصل فيها

مايا : مقولتش لي قبل مانتجوز 

عاصم وهو بيتوجع من وشه : بقولك اي مش ناقصك علي المسا نامي وانتي خر'ا ساكته 

مايا : مش شايفه مبرر ان تتجوز بنات الناس وتضحك عليهم. 

عاصم : طيب انا وحش وشخص ميتعاشرش وعايز اتز'فت انام قفل النور وحط راسه علي المخده..في دماغه = اخد منك الفلوس وارميكي زي الكلبه في الشارع.. يارب تدخل عليكي وارتاح من زنك بقا

إبراهيم بيصحي الصبح ويلبس طقمه وهو نازل : حاولي متطلعيش كتير عشان هما ماهيصدقو

راح الشركه وهي حاولت متطلعش

دخلت اخدت شاور طلعت لاحظت يزن مش موجود

نزلت تحت تدور عليه سمعت زعيق من اوضه عبير

عبير بزعيق : قولتلك متلعبش هنا قوم بقاا وبتزقه بإيديها

حور بتاخده في حضنها بتزعق في وشها : اي اللي بتعمليه ده ده طفللل

حست يزن اتضايق من الصوت قالتله يطلع فوق

وقفت قدامها بتحدي  : يزن خط أحمر يامرات عمي

عبير : بقولك اي متصدعيش دماغي خديه وديه لابوه ولا لامه مش ناقصين نربي ولاد شوارع

إبراهيم : حفيدك يبقي إبن شارع ياعبير هانم...! 

#عشق_مذبذب

حفيد مين معنديش أحفاد

إبراهيم : الظاهر إنك نسيتي اللي عمله عاصم

بتبص لحور بشر : أنتي عملتي اي في أبني وسوستي في دماغه أي ياشيطا'نه

إبراهيم : دي الحقيقه وكلنا عارفينها بتنكري الحقيقه لي ياعبير هانم

عبير بتحرك بالكرسي : الحقيقه اللي انت مصدقها دي لعبه منها عشان تاخد فلوسك يابيه

إبراهيم : أنا مش هتكلم كتير مصيرك تعرفي حقيقه أبنك في يوم

مسك ايدها وطلع بيها الاوضة لقي يزن بيعيط

إبراهيم قرب عليه : حبيب قلب عمو بيعيط لي

يزن بعياط : مبحبش الست اللي تحت دي بتخوفني أوي ياعمو

إبراهيم بيحضنه : ياعيوني أهدي أنا آسف بالنيابه عنها هي اكيد متقصدش

يزن كان لسه بيعيط إبراهيم بضحك : يلا خمن انا في جيبي اي ليك بقاا

يزن بطل عياط بيمسح دموعه : أي

إبراهيم بضحك طلعله شوكولاته : شوف بقا الشوكولاته الحلوه دي لمين

يزن جاي ياخدها نتشها من ايده : اوعدني تبطل عياط وتاخدها

يزن بطفوله : ماثي

بيدهاله ويبوس راسه بيدخل البلكونه يلاقها واقفه وسرحانه

إبراهيم : سرحانه في أي ياحور

حور بتبصله باين الدموع في عينها : هنفضل يحد أمتي في الحر'ب

دي

إبراهيم : هتخلص هتخلص

حور بعياط : أمتي أمتي.. أختي بتمو'ت قدام عيني قدام عيني ياإبراهيم

مايا لنفسها : يلا اقوم انضف الاوضة شكلها مكركبه 

بتفتح الدرك بتلاقي شريط غريب : أي الشريط ده ليكون عاصم.. لا لا ألف بعد ال'شر 

مليكة بتعب : الجلسات دي هتخلص أمتي يادكتور كملت بدموع وحشني إبني 

الدكتور : هنضطر نكمل فيها يحد مالخطر يخلص 

مليكه بتحط راسها بإحباط: يعني لسه كتير 

الدكتور بتحط ايدها علي كتفها المسنود علي ترابيزه : أنتي قدها ومؤمنه يامليكه

بتمسك التلفون وتعمل سيرش : منع حمل!!! الجو'جل بيخرف ولا اي 

بترن علب صاحبتها : بقولك اي عايزة اعرف تفاصيل عن دوا معين 

= اتفضلي ياحبيبتي 

اسمه...******

= اه المتزوجين مش عايزين ينجبو بياخدوه بس خدي بالك الادويه دي ليها تأثير سلبي علي الر'حم متاخديش منه كتير 

بيقع منها الشريط بتنطق الحروف بالعافيه : بيمنع أي!!! 

في الشركة 

عاصم : دي مش أول مره تعملها عايزك تنقل الملكيه دي كلها ليا 

المحامي : بس ياعاصم بيه انا محتاج إمضاء مدام مايا

عاصم بعصبيه : مش هينفع من غيررره؟!!! 

المحامي :للاسف 

بياخد الورق بعصبيه وبيتجهه للقصر 

💫💫💫💫💫💫 في القصر💫💫💫💫💫💫💫💫

عبير : يعني اي اللي بتقوله عاصم بذات نفسه قال إنه عقيم 

الدكتور علي التلفون : يامدام بشرحلك التحاليل اللي قدامي.. أستاذ عاصم ليه قدره علي الإنجاب وكذلك أستاذه مايا بتقفل معاه التلفون بتتكلم وهي مصدومه : ياترى دماغك فيها أي يابن بطني

سالم بيدخل الاوضة : عملت اللي عاوزينه خلاص

عبير : يعني اي

سالم : كل الأملاك نقلتها لعاصم

عبير : يزن أبن عاصم ياسالم

سالم بصدمه : أنتي بتقولي اي!!!

بيحص بخنقه بيفك زراير القميص : قصدك اييييي

عبير بإستهزاء : يزن إبن مليكه بعد ماعاصم غلط معاها.. مالك في اي

الخنقة عنده بتزيد بيمسك قلبه جامد وبيترمي علي الارض الدنيا بتسود في وشه.....

#عشق_مذبذب

للاسف هيكمل حياته بشلل نصفي

عبير :يانهار اسووود يامصيبتي

عاصم بيحاول يهديها :ياماما اهدي ده نصيبه

حور كانت واقفه بعيد بتبص عليه من الشباك:صدقني رغم كل اللي عملته بس موصلتش لطبعك وأتمني ليك المو'ت

بتقرب علي إبراهيم وطبطب علي كتفه : شد حيلك إن شاء الله هيبقي كويس

بيبص في عيونها : ربنا بياخد حقكو ياحور..

حور : هروح اشوف مليكه واجيلكو

بتدخل ليها كانت معلي السرير شاحبه اللون وشعرها اغلبه تساقط : اتشل يامليكه

مليكة بخوف ورعب: مين مين ياحور

حور : عمك.. سالم بيه اتشل

مليكه وهي بتلف راسها الناحيه التانيه : ربنا كبير ياحور ومش هيسيب حقنا

بتمسك إيدها برجاء بتكح بتعب  : خلي بالك من يزن عشان خاطري

حور  بدموع وعياط : لا لا انتي هتبقي كويسه هتكملي وهتربيه مقدرتش تستحمل وتقعد اكتر : هضطر امشي عشان ميشكوش 

مشيت وراحت عندهم كانت واقفه وعبير نظرتها ليها كانت كلها ش'ر 

إبراهيم : هنمشي انا وجوري عشان يزن في البيت لوحده 

عاصم بيضحك بغيظ في وشه 

بيروحو يزن بيجري علي حور : خالتو خالتو وحشتيني اي اللي حصل 

حور بهدوء وضحكه مزيفه : حبيبي كانت لعبه بيلعبوها مع بعض متقلقش متقلقش 

عبير : روحو انتو كمان وانا هفضل جنب ابوكو 

مايا كانت طول الطريق متعصبه منه وهو مش عارف مالها 

دخلت الاوضة وبترمي شنطتها بعصبيه =مالك في اي متعصبه 

بتقرب عليه بكل عصبيه وبطلع الشريط من جيبها : الزفت ده بيعمل اي هنااا 

عاصم :  اي ده 

مايا بضحك : ضحكتني والله علي اساس مش عارف ان ده حبو'ب منع الحمل 

عاصم : ايوا نهايته عايزة اي 

مايا ترميه علي الارض : أي اللي عايزة ايييي قال اي عقيم وقال اي اكشفي أنتي انت ازبل وأحقر شخص اشوفه في حياتي 

بيضر'بها بالقلم بقوة بيقرب عليها بصوت شبه الافعي : قسما بالله كلمه زياده هكون مطلقك مشي وسابها... 

بتنيم يزن وهو طفل كان في حاله ذهول صدمة وخوف 

بيقرب عليها بحنيه : متقلقيش كله هيعدي 

حور بتبص في عيونه : هي مليكه ممكن تمشي؟ 

كملت بعياط حضنها بشده صرخت بصوت عالي أوي : مليكه لو ما'تت ممكن امو'ت وراها.. عاصم لازم يعرف إن يزن أبنه. 

مايا بصدمه : يزن إبن عاصم...!! 

#عشق_مذبذب

بترجع لورا بصدمه : يانهار أسود إبنه أزاي أزاااي

جريت علي اوضتها بتتصل علي أبوها : بابا أنا عايزة... قبل ماتكمل شد التلفون من إيدها ورماها علي الارض

شدها من شعرها : قسما بالله لو حاولتي تفكري بذكاءك هكون ممو'تك هنا وبيضربها بالقلم وبيرميها علي السرير

بيقعد علي الكرسي ويحط رجل علي رجل بيو'لع سجارة : بصي اخليكي تمشي واطلقك وتمضي علي الورقتين دول بيرميهم في وشها

مايا بصدمه بعد ماتقرأ: عايزني اتنازلك بنسبتي!؟! بترميها علي الارض وبتعدل شعرها علي جث'تي اديك قرش فاهم يعني اي

بينفخ الد'خان: عادي خالص هخليكي هنا زي الكلبه وياحرام أقول للناس  إن الهانم مش بتخلف وشوفي هتوري وشك فين

مايا : ضحكتني والله وانت بقا هتوري وشك فين لما أفضحك 

إبراهيم : هيعرف ياحور بس في الوقت المناسب 

حور : يزن من حقه يعرف أبوت ياإبراهيم

إبراهيم بيحضنها : متقلقيش كل حاجه هتبقي زي مانتي عايزة 

بتطلع من حضنه بكسوف : شكرا عشان وقفت جنبي وصدقتني لما جتلك يومها 

فلاااااش بااااك 

كان بيطلع من الشركة يركب العربية جريت عليه وقفت قدامة : اسمعني 

إبراهيم : أسمع اي واحدة حراميه جايه تبرري أي سرقت لامي ولا سرقه اخويا من مراته 

مسكت ايديه بضعف: أسمعني وبعد كدا احكم

بعد عده دقايق : يعني انتي اخت مليكة!!! 

حور : هي دي الحقيقه صدقني انا جيت بالغصب عشان مايا وكنت عايزة امشي أبوك حاول يقتل'ني واستحملت بس ابوس أيدك ألحقني أنقذ اختي ومش عايزة حاجه تانيه 

إبراهيم : حور من وإحنا أطفال عارفاني إن مبحبش الظلم حقك هيرجع وحق مليكه هيرجع.. مليكه هتيجي هنا وانا هتابع مع الدكاتره وانتي بالمرة هتشوفيها ويزن يجي معاها 

حور : يعني اي 

إبراهيم : يعني جاهزة عشان تاخدي حقك 

حور : بس دول مامتك وأبوك 

إبراهيم : اللي يقبلو علي عيالهم قرش حرا'م هيبقو أهلي ازاي... القانون هيعرف يجيب الحق.. الحل دلوقتي ان هنتجوز عشان نعرف نكمل وتعرفي تدخلي البيت ومتخافيش مني الجواز هتبقي ورق بس 

بااااااااك 

إبراهيم بحنيه : بزهق من شكرا دي علفكره 

حور بتضحك وتبص في عينه  بتحس قلبها بينبض وفي بالها : ياترا حبيتك يابن عمي؟! 

مايا بتفكير سيبني افكر يحد بكرا

بيعدي اليوم وهو حزن على الكل في اللي بباكله الطمع وفى الحزن واكله وفي اللي بيخطط وبيفكر

يصحو تاني يوم بيلاقو عبير وصلت هي وسالم الاتنين على كرسي متحرك لكن هو لسانه معقوده بيهز راسه بالعافيه

حور بتنزل هي وإبراهيم وهو ماسك ايدها وبيبص في عينها 

عبير بصرامه : هتطلق الشيطا'نه دي إمتي يابيه

إبراهيم :مراتي ومش هطلقها

عبير : خدها واطلع برا مش عايزين شيا'طين في بيتنا كفايه اللي حصل لابوك بسببها

عاصم نزل : أمي بتتكلم صح 

إبراهيم :أنتي اي مبتتعظيش من اللي حصلكو

عاصم اتعصب :أزاي تكلم أمك كدا

مايا بتنزل معاها شنطة السفر : هات الورقتين

محدش كان فاهم اللي بيحصل عاصم حط الورقه قدامها مضت بصت في عيونه : في مفاجأة عايزة أقولهالك ياعاصم بيه

عاصم : أخلصي

يزن يكون إبنك ياعاصم بيه...! 

#عشق_مذبذب

عاصم : أنتي بتخرفي بتقولي اي

أطلعي برا مش ناقص جنانك وقرفك

مايا وهي بتاخد شنطتها بضحك : جنان ده للي زيك  كفايه منظر أمك وأبوك قدامك

عاصم بعصبيه بيجرها من ايدها ويرميها قدام الباب : مشوفش خلقتك هنا أنتي طالق طالق طااالق قفل الباب في وشها بدون رحمه

بيبص عليهم : اي عجبكو المولد ولا اي بيبص لعبير = واحده رخيصة بتقول أي كلام

إبراهيم : بس دي الحقيقة ياعاصم

عاصم كان بيضحك ثبت علي كلامة بصله بذهول : يعني اي حقيقة!

كمل بضحك : عبير هانم شكله إبنك خلاص بقا يصدق في اي كلام

حور : يزن إبن مليكه ياعاصم

عاصم : مليكه!!. مليكه مين مليكه بنت عمي.. يعني انتي..

حور : حور أنا حور بنت عمك اللي ابوك اكل حقنا ورمانا في الشارع

سالم كانت عينه بتدمع وهو مش عارف ينطق كلمة

عاصم  بصدمه بيحاول يستوعب اللي بيتقال بيمسك راسه : يعني يزن إبن مليكه وإبني...

حور : ضحكت عليها لي ياعاصم

عاصم بص عليها بدموع : مضحكتش عليها مضحكتششش هي اللي قالتلي ابعد عنها هي اللي رفضت جوازنا  بيشاور علي امه عبير بصت علي الارض مكنتش عارفه تقول اي ورجعت لاقيتهم طردوكم

فلاااااش بااااااك 

مليكه : بجد ياعاصم يعني هنتجوز 

عاصم بيمسك شعرها : بجد ياعيون عاصم.. هتكوني ملكي ونجيب عيال قد كدا 

مسك ايدها : تعرفي ان بحبك 

مليكه : امممم وانا بعشقك ياعاصومي. 

عاصم : اي رايك نكتب ورقتين وياستي اول ماخلص هنكتب قدام الناس كلها يامليكه مش عايز امسك ايدك في الحرام 

مليكه : ياعاصم مينفعش هستناك ياسيدي لما نخلص. 

عاصم : طب خلاص حلو نكتب عند المأذون وبعدين نبقي نشوف. 

مليكه بالفعل وافقت ولانه كان مكتوب علي سنه الله ورسوله وبشهود حب يتمم جوازه بيها كانت مقرره معاه إن تمنع الحمل يحد مايحصل إشهار وللاسف كان في مره نسيت 

مليكة : أنا حامل ياعاصم 

عاصم بحنيه : طيب  اهدي وكام شهر هقولهم 

مليكة : بطني هتظهر 

عاصم  بيحضنها : متقلقيش انا معاكي 

بعدها بيومين بيرجع من الجامعه كان سالم وعبير طردوهم 

باااااااك

إبراهيم : والضحيه كانت يزن ياعاصم. 

عاصم بيسيبهم ويطلع يدخل الاوضة بدموع بيشوفه نايم زي الملاك بيقرب عليه ويحسس علي شعره في سره : معقول إنت إبني معقول كنت قدامي ومش عارف.. أنا آسف اسف علي كل حاجه أسف والله 

بينزل تحت الدموع علي خده : مليكه فين ياحور 

حور : مستحيل اخليك توصلها كفايه يحد كدا 

بيقرب عليها بتهديد : وأنا بقولك هي فييين 

إبراهيم بيقف قدامة : مليكه بتمو'ت ياعاصم 

عاصم : يعني اي.. انت بتقول اي اكيد بتهزر صح 

حور : عندها سرطا'ن.....!!

#عشق_مذبذب

لا لا لا انتو اكيد بتهزرو.. بيهز حور بشده : قولي انك بنهزر قولي ان مقلب قولي قولي

كانت بتعيط ومش قادر تنطق إبراهيم بعده عنها : حالتها متأخره

بيقعد علي الكرسي بعياط : هي هتسبني لي لما لاقيتها هتسبني لي لييي

يزن بينزل : عمو عمو أنت فين

بيبص عليه بدموع وهو بيجري علي إبراهيم

يزن بيبص عليهم : مالكو كلكو زعلانين لي

عاصم بيقرب عليه ممكن احضنك يايزن

إبراهيم بيشاوره براسه بيطمن ويحضنه بيبدأ يعيط في حضنه بكثر

يزن بطفوله بيمسح دموعه : أنت بتعيط لي ياعمو

عاصم : ممكن تقولي بابا

يزن بيبص عليه بإستغراب طفل مش مستوعب اللي بيقوله

عاصم بدموع وعياط : أسف لو في يوم احتاجتني ومكنتش جنبك أنا باباك انا عاصم باباك

يزن بيحضنه وبيعيط : متسبنيش يابابا ولا تسيب ماما عشان خاطري 

إبراهيم : أي رايكو نروح لمليكه 

إبراهيم بيحاول يشاور بأيديه كأنه بيقول خدوني أنا كمان 

عبير  مسكت أيد عاصم : سامحني يابني 

بيشد ايدها ويروحو العربيه وإبراهيم يركب أمه وابوه 

بيروحو المستشفى كانت لسه مخلصه جلسه كيماوي بيجري عليها يزن : ماما ماما وحشتيني اوي ياماما 

بتحضنه بعياط : وأنت كمان وحشتني ياعيون ماما.. انت جاي لوحدك! 

بيدخل عاصم من وراه : سامحيني يامليكه 

مليكه بصدمه : عاصم!! 

عاصم بدموع : سامحيني عارف ان غلطت سامحيني يمسك ايدها ويعيط بدموع : سامحيني عشان خاطري يامليكه سامحيني 

بترفع راسه بتعب وبتحط أيد يزن في ايديه : مسامحاك ياقلب مليكة.. مش عايزة ايديه تفارق أيدك ياعاصم.. كفايه اللي أمه شافته 

عاصم بيمسح الدمو'ع من عينيها : هتبقي كويسة وهتبقي أحسن من الاول وأنا وانتي هنربي يزن سوا مش هتسيبيني 

بيدخل إبراهيم بسالم وتدخل حور بعبير.

سالم كان عاجز بيحاول ينطق الحروف= س. سا. سامح. يني يامليكه 

مليكة بتبص عليه نظره رجاء : أمي وأبويا ذنبهم أي ياعمي 

سالم : أن. أنا أس. أسف 

مليكه بعياط : تمو'ت هي  ومتقفش جنبها مفتحتش بابك لينا ليييي مراتك منعت طفل يشوف أبوه لي لييي ياعمي لييييي ذنبنا اي وذنب ابونا وامنا اييي وفجأه نفسها بيقل بتحاول تاخد نفسها بيغمي عليها علي السرير وووووو 

#عشق_مذبذب

السرطان اتملك جسمها إحنا عملنا اللي علينا عن اذنكو...

حور : يعني اي يعني ايييي.

بيحضنها إبراهيم وهي كانت متدمره من العياط

عاصم يسند على الحيطة ويبص في سقف المستشفي الدموع بتنزل منه بصموت كان في حاله عياط ذهول مش مصدق ان حبيبه عمره بتروح من ايديه

يزن بيخبط في رجله : بابا بابا.. هي ماما هتكون كويسه

مكنش بيرد ولا سامع راح لعبير : هو مش انتي تيتا

عبير الدموع خانتها على الحال اللي وصلتله بتمسك راس يزن :ايوة تيتا ياحبيبي بتشده في حضنه وهي مش قادرة تقوله ان هي السبب في كل حاجه حصلتله

سالم مكنش قادر يعمل حاجة بيبص علي عياله بدموع

فلااش باك

صالح : ياسالم سالم تعال تعااال بقا

سالم : يابني اي مش متعود تاكل من غيري

بيحضنه بشده: ياخويا حتي لما نكبر عيالنا برضو هياكلو مع بعض

بيضحكو ويقعدو على الاكل :قولي بقا هتعمل اي لما تكبر

صالح : ياه ياسالم انا نفسي ابقي رجل أعمال كبير كدا

سالم : طيب ياخويا كل عشان الاكل السليم في الجسم السليم

صالح: هههه حبيبي يديمك ليا

باااااك

دموعه خانته بصوت إبراهيم راح ليه ونزل لمستواه كان على الكرسي راسه لتحت : مالك يابويا

سالم : وحشني صالح ياإبراهيم

إبراهيم وهو بيبص على حور بقله حيله.

سالم : ممكن تسامحوني

عبير :تسامحونا بيبصو عليهم = عرفت غلطي وفهمته سامحوني ياولادي

بيمر 6 شهور ومليكه كانت بتصارع مع المرض اتنقذت بأعجوبه بس كان يزن بيقويها وعاصم اشهر جوازه منها حور كانت بتتعرف اكتر على إبراهيم كأنهم خلو أول سنه كأنها فتره خطوبه عبير وسالم حاولو على قد مايقدرو ان يكفرو عم ذنبهم من سنين حاولو يصفو المواضيع 

إبراهيم : يلا ياحور اتأخرنا

حور : كلهم هناك صح

إبراهيم : أه ياقمر... يلا نمشي بقا

بيركبو العربيه بيصلو بيلاقي يزن بيجري عليه بترفعه في حضنها : حبيب قلب خالتو وحشتني

يزن : شوفي بابا جايبلي حلويات قد اي

بيدخلو قدام الاوضة

الدكتور بجديه :احب ابشركو المريضه عدت مرحله الخطر وتقدر ترجع معاكو بس هتكمل في الجرعات بأقل وهنفضل نتابع معاها

عاصم بضحك : بجد بجد بجددددد

بيجري يفرح عبير وسالم : مليكه هترجع ياماما هترجع يابابا بناظت عمك هترجع.. كان موطي راسة مش بينطق

=بابا بابا باباااااا...! 

#عشق_مذبذب

 بيجس نبضه بر'عب: ما'ت

عبير بصويت: يلهواااااي يامصيبتييييي.

حور بتجري تاخد يزن وتدخل اوضه مليكه

مليكه بخوف : في اي ياحور

حور بدموع : عمك ما'ت يامليكه

مليكة صمتت للحظات بصت في عينها وهي كاتمه عياطها : الله يرحمه

يزن بيجري عليها بعياط : هو جدو ما'ت ياماما

مليكة بترفعه ليها وتحضنه : أنت عارف جدو راح في مكان احسن من هنا بكتير عارف الأشجار دي المكان اللي راحو ان شاء الله مليان باللون الأخضر الجميل ده

يزن بعياط : يعني مث هشوفه تاني ياماما.

بتحضنه وتحاول تحبس دمو'عها : ياروحي اهدي الله يرحمة

برا كان الدكاترة اتصرفو اخدو سالم للغسل.

إبراهيم كان قاعد علي الارض بكسره وإنهيار : ضهري اتكسر ياعاصم

عبير : مشيت ياسالم بدري مشيت بدري وسيبتني وسيبت عيالك.

عاصم بيحاول يكون ثابت: لكل أجل كتاب ياأمي هو في مكان احسن بكتير الله يرحمة ويغفر ليه

عبير بعياط : ربنا يسامحك ياسالم ربنا يسامحك ياحبيب عيوني

بيخلص اليوم وبيتم الد'فن بيرجعو كلهم القصر وهما مهمومين

مليكة كانت واقفه على الباب مش قادره تنسي منظر امها من سنين للحظة افتكرت سيناريوهات عاصم مسك ايدها : ادخلي انا معاكي

عبير بدموع وصموت في نفس الوقت : ورث سالم بإسم عاصم نقله وملحقش يقسم قبل مايمو'ت

انت وقرارك ياعاصم

عاصم بيروح لابراهبم : اللي عمله ابويا زمان مش هعمله في اخويا ياأمي

💫💫💫💫💫💫بعد مرور 3 سنين 💫💫💫💫💫💫💫

يامايا بقا غلبتيني

إبراهيم : قولتلك طالعه زيك

بتضر' به في كتفه : ومالها بقا يابيه

بيحضنها بعشق : هو أنا أطول ان يكون عندي اتنين حور

مليكه : مالك متشيك يابيه رايح فين

عاصم بيقرب عليها  ويسحبها ليه : لو عايزاني افضل معاكي مش هقول لا.

مليكة : اممم خليك طيب

عاصم : طيب ننزل نقعد معاهم ونطلع نشوف الحكايه دي

بينزلو تحت ويتجمعو عاصم بتساؤل : هو فين ماما

إبراهيم بيبص عليها: أهي جت... كنتي فين ياحجه

عبير : وزعت حاجات على روح سالم أقراو الفاتحه عليه ياحبايبي.

يزن : تيتا ممكن نقرأ لجدو صالح برضو.

حور ومليكه بيبتسمو كلهم بيرفعو إيدهم بصوت واحد :أمين

مليكه بكسوف: عايزة اقول حاجه كدا بتمسك ايد عاصم وقلبها بيدق بسرعه... أنا حامل..

حور بزغاريط : مبروك ياحبايبي

مايا : ماما.. ممكن تصو. ريني

حور : لا بقا متبقيش طماعه هههه هاتي الموبايل نتصور كلنا

دنيا : ماصوركو بدل ماتتعبي عيب برضو اكمنك حامل في السابع 😂♥️

يلا كله تشييييز...

تمت🥰💙

(وبكدا أكون وصلت فكرتي.. ماتخلوش الطمع يخطفكو والدنيا تلهيكو واللي اخد حق يرجعه الدنيا دي والله ماهي إلا متر في متر سامحو فإن الله مسامح كريم عيشو حياتكم عافرو وحبو الدنيا وحافظة علي اللي بتحبوهم حرفيا زعلانة اكتر منكم وانا بودعها🥺♥️💙) 


🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇

من غير ماتدورو ولاتحتارو جبتلكم أحدث الروايات حملوا تطبيق النجم المتوهج للروايات الكامله والحصريه مجاناً من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇

روايات كامله وحصريه من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


تعليقات

التنقل السريع
    close
     
    CLOSE ADS
    CLOSE ADS