القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشق ايام الطفوله البارت_25 و 26 و 27 بقلم ميرفت محمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج

اعلان اعلى المواضيع

 رواية عشق ايام الطفوله البارت_25   و 26 و 27 بقلم ميرفت محمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج 

رواية عشق ايام الطفوله البارت_25   و 26 و 27 بقلم ميرفت محمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج 

قمر بضعف ودموع:ارجوك متزعقش 


سليم بزعيق :هو اي اللي مزعقش مزعقش في اااااي انا ازعق براحتي علشان انتي غب.يه 


قمر بدموع وضعف حطت ايديها علي ودانها وعيطت جامد وقعدت في زوايا وكان ايديها بترتعش وكان باني انها خايفه 


سليم بصدمه وخوف عليها :مالك ياقمر في اي

قمر كانت بتبكي فقط وحاطه ايديها علي ودانها بخوف مكنتش بترد علي سليم

سليم بخوف: مالك ياقمر.. قمر ردي عليا

قمر ببكاء وهي بترتعش: ارجوك متزعقش

سليم بندم لانه زعق عليها: مش هزعق خلاص بس قولي مالك اي اللي حصل 

قمر وهي يتمسح دموعها: ا انا بخوف من الصوت العالي.. وبعدين انا اكيد مكنش قصدي تسبب ليك مشاكل بس انا معرفتش اقول اي 

سليم بهدوء: خلاص حقك عليا انا اسف اني اتعصبت عليكي وزعقت 

قمر بطفوله:متعملش كده تاني 

سليم بضحك: حاضر مش هعمل كده تاني.. قومي تاني 

قمر بابتسامه : حاضر 

سليم : ايوه كده احبك وانت مطيع

قمر : ان شاء الله هتحبني في كل حالاتي متقلقش

سليم بضحك: ماشي ياختي قومي 

قمر وهي تتجه الي غرفتها ولكنها رجعت لسليم تاني 

سليم : في اي تاني 

قمر : هو مين يا سليم اللي جه ده وسأل عليك وانت مكنتش عايز تعرفه اني مراتك ليه 

سليم: خشي تاني ياقمر ونبقي نتكلم بعدين 

قمر وهي تجلس جنبه: بعدين ليه ما نتكلم دلوقتي وبصراحه بقا انا مش هعرف انام طول ما انا عايزه اعرف حاجه ممكن البس واروح للي اسمه مالك ده واسئله بنفسي 

سليم بغضب: طب ابقي اعمليها كده اقسم بالله هقت. لك 

قمر بخوف: اي يسطا انا بهزر اصلا هو انا اساسا اعرف عنوانه ولا اعرف ده مين متقلبش كده . فهمني بقا علشان اعرف انام 

سليم بضحك علي فضولها: ماشي ياست فضوليه: ده مالك خطيب حور 

قمر : حور مين؟ 

سليم بتنهيده حزينه: حور حبيبتي 

قمر متصدميتش لانها كانت عارفه وسمعته قبل كده بيكلم حور علي التلفون وبيقول بها انها ملكه مش لحد تاني ولكن اتكسرت جامد زعلت اووي لانها حبته بجد كانت بتصبر نفسها انه ممكن ينسي حور ويسوفها ولكن مفيش امل 

سليم : قمر انتي معايا 

قمر وهي بتحاول تكون طبيعيه: امال يعني مشيت وسيتم مانا جمبك اهو كمل. طب هو عايز منك اي يسأل عليك ليه المفروض انه مش طيق. ك يعني 

سليم : ايوه اصل انا عملت........ سليم مقدرش يقول لقمر اللي عمله مش عارف ليه بس مش عايز يقل من نفسه في عينيها هو عارف ان اللي عمله غلط بس ( الحب اعمي) 

قمر: اي سكت ليه 

سليم وهو بيقف ويتجه الي غرفته : لا عايز انام تصبحي علي خير 

قمر : تصبحي علي خير؟.! . اي ده كمل ليا الحكايه 

سليم: حكايه اي هو حدوتة اخر الليل نامي ودخل غرفته وقفل الباب 

قمر : ماشي ياسليم يابن ام سليم 

★*****************★

عند ليلي بعد اللي سمعته رجعت مكتبها وفضلت تعيط مش مصدقه ان صقر يكون بيضحك عليها وبيخدعها لتاني مره 

ليلي ببكاء: تاني. تاني ياصقر بتضحك علي و بتلعب بيا تاني.. طب ليييه انا عملت اي انا في كل مره بصدقوا انه فعلا بيحبني .. كل مره بطلع هب. له  بصدقه...  ثم اضافة بقوة :بس المره دي لا انا همحي من ذاكرتي حاجه اسمها صقر هنساه.. مهما يحصل مش هرجع ليه تاني. مسحت ليلي دموعها بعنف وقوه ومن جوها مقرره انها مش  مش تصدقه تاني

********************

عند حور ومالك بعد الشغل خرجوا سوا وقضوا اليوم في سعاده بعد ما وعدوا بعض انه عمرهم ما يتخلوا عن بعض او يسمحوا للحزن يدخل بينهم 

حور: ااه صحيح نسيت اقولك 

مالك : اي 

حور: ماما حتى من السفر 

مالك : حمدلله علي سلامتها 

حور بضيق: الله يسلمك. بس؟! 

مالك : امال عايزه اي 

حور بضيق : مش عايزه حاجه 

مالك : علفكره مش ناسي من بكرا هتلاقيني عندك 

حور: بجد 

مالك  : طبعا 

نظرت له حور بحب وحملوا يومهم بسعاده 

★***************

اليوم بسلام  علي بعض وعلي بعض اخر حزين 

صباح يوم جديد اليوم هو زفاف علي وعليا 

عليا منمتش طول الليل كانت بتفكر هل علي زعل منها وهيلي الجواز وبدل ما يبقي يوم فرح هيبقي حزن كانت خايفه وحزينه قطع تفكيرها خلك اللي الباب وكانت الساعه التاسعه صباحا 

عليا قامت علشان تفتح وانصدم لما لقت علي 

عليا بفرحه : علي 

علي بهدوء: يلا علشان اوصلك للكوافير 

عليا عرفت انه زعلان : حاضر 

لبست عليا و نزلت وراه ركبت العربيه وعلي اتجه علي الكوافير وكان السكوت هو الحاله المسيطره عليهم 

عليا نفسها تفتح كلام مش عايزه في يوم زي ده يبقي يوم حزين عليهم لحد ما قررت تقطع السكوت 

عليا: احم انت زعلان مني 

علي باصص قدامه ومردش

عليا: احم علي النهارده فرحنا بلاش ننكد علي بعض ارجوك 

علي ببرود: انا متكلمتش اصلا علشان انكد

عليا : وانا عايزاك تتكلم طب بص تعالي نتفق كده ان

حتي لو زعلانين من بعض نواجه بعض بلاش نكتم جوانا 

علي: انا طلبت منك طلب وانتي  رفضتي وانا متكلمتش عايزه اي بقا 

عليا: لا اتكلم متسكوتش.. انا موافقه انفذ ليك طلبك بس بشرط 

علي : كمان بشرط اي هو 

عليا : نجرب يعني هنزل الشغل اول شهر من الجواز لو قصرت انا اللي هاجي واقولك هقعد في البيت 

علي: لا 

عليا بحزن: ليه؟ 

علي: علشان اول شهر من الجواز هنبقي في شهر العسل مش هيبقي في شغل اصلا هتشتغل حاجه تانيه وغمز لها في اخر الكلام 

عليا بخجل : بطل بقا 

علي : ماشي 

عليا : يعني موافق 

علي: ايوه موافق انا بس مكنتش عايز اتعبك علشان شغل البيت وبعدين انتي عارفه ان شغلنا متعب هترجعيلي بقا تعبانه وتقولي اصل واصل انتي حره 

عليا: لا متخفش حتي لو تعبانه هاجي علي نفسي 

علي : لا انتي كده مش هتخليني اوافق

عليا : ليه 

علي: علشان انا عمري في حياتي ما هقدر اشوفك تعبانه واطلب منك اي حاجه او اخليكي تتحملي فوق طاقتك وده اللي خلاني اقولك سيبي الشغل 

عليا بحب: اي الجمال ده 

علي بضحك: عجبتك 

عليا : جداااا

علي : اي خدمه 

وصلوا الي الكوافير وعلي سلم علي عليا ومشي 

الفرح عدا بسلام وكل واحد كان مبسوط في الفرح علي اخد عليا وسافروا يقضوا شهر العسل ومالك وصل حور البيت و اتفقواا سوا ان مالك هيجيب اهله ووهييجي يتقدم بكرا لحور 

★*******************★

حور : خالتو يا خالتو 

قادمه: اي يا حبيبتي الحمدلله شكلك مبسوطه 

حور وهي بدرو حول نفسها: مبسوطه جدا جدا جداااا

فاطمه: يارب ديما بس اي اللي باسطك كده

حور بفرحه: مالك جاي هو واهله يتقدمه ليا بكرا 

فاطمه بفرحه: بجد 

حور: ااه والله 

هنادي : مين ده اللي جاي بكرا 

حور : مالك ياماما جاي هو واهله بكرا علشان يطلبه ايدي

هنادي وانا كيس جوافه هنا متجيش تقوليلي

حور: ما حضرتك قولتي ليا ان لما ترجعي من السفر ان مالك يبكي يتقدم ليا 

هنادي ببرود: انا مش فاكره اني قولت كده .. علي العموم ييجي وماله يشرف اهلا وسهلا وقامت داخل الاوضه وهي ناويه علي حاجه ( الست دي انا مش طيقاها🙄) 

★***************★

صقر بيحاول ان يوصل لي ليلي بأي طريقه ولكن ليلي قافله فونها خالص مش بتستقبل لا رساله ولا مكالمات ومرحتش الشغل مكنتش جاهزه تشوفه او مش عايزه تشوفه كرهته اووي لحد دلوقتي مش مصدقه انه يعمل كده يخدعها للمره التانيه هي للدرجه دي ساذجه للدرجه دي فتت فونها تتسبب عليه شويه يمكن تنساه و ياريتها ما فتحت لقت رسايل كتير اووي منه ومكالمات كتير ومعظم المكالمات ( انتي فين) (طمنيني عليكي) ( انتي كويسه) ( ردي عليا) (طب اجيلك) الرسايل كانت كلها كده اول ما ليلي شافت الرسايل عيطت اكتر صدر صوت رنين يعلن علي وصول رساله من صقر 

( بتشوفي الرسايل و مش بتردي ليه؟ ) (طب طمنيني عليكي انتي كويسه؟ ) وبعد كده رن 

ليلي لما جابت اخرها ردت 

ليلي بغضب : عايز اي؟؟

صقر : ما بترديش عليا ليه 

ليلي: وارد عليك ليه ابعد عني بقا يا اخي 

صقر بصدمه: ابعد؟! في اي ياللي ما احنا كما كويسين مع بعض 

ليلي: عمرنا ما هتكون مع بعض مش عايزه تكون معاك بكره ياسيدي ابعد عني بقا عايز مني اي 

صقر بصدمه من كلامها : هو اي اللي حصل كل ده علشان غلطه عملتها من سنين 

ليلي: غلطه . غلطه انت بتسمي دي غلطه ااه وابعد عني بقا مش عيزاك يا سيدي هو بالعافيه بكرهك لو انت عندك كرامه متكلمنيش تاني وقفلت السكه 

صقر كان بينزل للفون بصدمه و حزن وانكسار مش مصدق ان الكلام ده يطلع منها ياترا هي قالت كده ليه 

صقر بكبرياء رجل: انت كده عملت اللي عليك متهنش نفسك اكتر من كده خلاص كفايه وجع وقله قيمه كفاايه 

★*****************★

النهاردة هكلم ابوكى ..قالها وروحى راحت يانى


قالى خدودك كسفوكى...لونهم برتقالى


قالى دة عيونى استنوكى..ردت روحى جيه فستانى


الى متلون بلونى عقبال كل البنات


طب ديق ياسمك ايه؟ واسمك عاللون دة


فرحانة ياناس عالاخر جدا في اليوم دة


بسلامته عجبنى دوبنى بيتنك عالعمدة


وجعتى روحى بالغيبة بردو سيد الجدعان

 كانت حور بتغني وهي واقفه قدام المرايه وبتظبط في لبسها وبتتأكد ان شعرها مظبوط و الفستان وكانت فرحانه اووي 



دخلت عليها فاطمه بفرحه 

فاطمه: حبيبة قلبي قمر ما شاء الله 

حور بابتسامه وسعاده: حلو بجد 

فاطمه: ايوه ياحبيبتي ااه صحيح العريس وصل تحت 

حور بتوتر : وصل؟ طب ماما فين 

فاطمه: انا عارفه مخرجتش من اوضتها هروح اشوفها 

حور  بتوتر: ماشي ربنا يستر 

طلع مالك مع مامته واخته وفاطمه استقبلته وقعدوا 

فاطمه: ثاني واحده هشوف ام العروسه 

سعاد: براحتك ياحبيبتي 

هنادي خرجت من الاوضه بتكبر وقعدت ومسلمتش علي حد 

سعاد نظرت لمالك اللي هو مالها  دي ؟

مالك لنفسه: انا عارف ان المقابله دي مش هتعدي علي خير 

هنادي لفاطمه : حور فين؟ 

فاطمه بحرج من تصرفات اختها : هروح اشوفها 

حور خرجت بينيه العصير وكانت متوتره جدا وسلمت علي سعاد وليلي وجت علي مالك وعدته 

مالك برفع حاجب: ياسلام 

حور قعدت بكسوف جمب ليلي 

ليلي بهمس لمالك: اي اتكلم

مالك: هما بيقولو اي 

ليلي : انت جاي تكتشف هنا هو مش انا محفظاك

مالك: من التوتر نسيت 

ليلي: اتكلم حور بطلع نار من ودانها 

مالك نظر لحور وفعل هي مضايق لانه ساكت 

مالك: احم انا جاي علشان اطلب ايد الانسه حور اطلبها وتكون زوجه ليا وانا الحمدلله مرتاح مديا ودكتور وعندي مستشفي يعني مش هخليها محتاجه حاجه 

فاطمه : ماشاء الله ياحبيبي 

سعاد: انا من رأي انا الاتنين بيحبوا بعض ومالك مش غريب عليكم من رأي يعني اننا نقرأ الفاتحه 

هنادي : هو اي ده اللي يقروا الفاتحه 

نظرتت حور بخوف لمامتها و بتوتر لمالك اللي كان مستعد وعارف ان مامتها هترفض و اكيد هتعمل مشكله وقبل ما حد يتكلم ويقطع حالة التوتر اللي ما بينهم سمعوا صوت خبط علي الباب وخور قامت علشان تفتح 

حور بصدمه : سليم؟!!!!! 

نوقف لحد هنا 

#البارت_26

سعاد: انا من رأي انا الاتنين بيحبوا بعض ومالك مش غريب عليكم من رأي يعني اننا نقرأ الفاتحه 

هنادي : هو اي ده اللي يقروا الفاتحه 

نظرتت حور بخوف لمامتها و بتوتر لمالك اللي كان مستعد وعارف ان مامتها هترفض و اكيد هتعمل مشكله وقبل ما حد يتكلم ويقطع حالة التوتر اللي ما بينهم سمعوا صوت خبط علي الباب وخور قامت علشان تفتح 

حور بصدمه : سليم؟!!!!! 

سليم بخبث:اي جيت في وقت مش مناسب ياعروسه 

هنادي:تعالي ياحبيبي

سليم وحور دخل 

مالك لحور بغضب:اي اللي جابو ده 

حور:ولله معرفش سليم حبيبي ممكن تهدي وانا هتصرف 

فاطمه بحرج:معلش ياجماعه هنستأذن بس خمس دقايق ورجعين 

فاطمه اخدت هنادي وراحوا الاوضه

فاطمة بغضب:ليه كده يا هنادي ليه مده عايوه تبوظي فرحت بنتك وانتي عارفه ان وجود سليم هنا غلط

هنادي :انتي عارفه اني مش موافقه علي اللي اسمه مالك ده اصلا 

فاطمه :ليه ماله وبعدين اللي عاجبك في سليم ده  عاملك اي مش فاهمه

حور دخلت عليهم وهي بتعيط :ليه كده ياماما ليه تجيبي سليم 

هنادي:علشان انتي عارفه من الاول ان انا مش موافقه علي مالك 

حور بكاء وغضب :وانا لو مش هتجوز مالك مش هتجوز خالص

هنادي بغضب :انتي بتعنديني ياحور 

فاطمه:مالك فين يا حور 

حور :برا

فاطمه:مامتك ياحبيبتي هتهدي وهتخرج دلوقتي وهتقروا الفاتحه

حور :بجد يا ماما 

هنادي مبتردش

فاطمه:بجد ياحبيبتي اخرجي انتي لعريسك واحنا جايين وراكي 

حور :حاضر  ..ولسه هتخرج

هنادي :استني 

حور :نعم 

هنادي:انا هوافق وهنقرأ الفاتحه ونعمل خطوبه بس لو في فترة الخطوبة دي حصل حاجه معجبتنيش هفسخ الخطوبه فاهمه 

فاطمه:هو انتي هتقفي ليهم علي الوحده ولا اي 

هنادي:هو ده اللي عندي مش عجكم خلاص هطلع امشيهم

فاطمه وحور غي نفس واحد:لا لا خلاص 

حور:موافقه 

هنادي: طيب 

خرجت هنادي واطمه وحور 

فاطمه :احنا اسفين لو كنا اتأخرنا عليكم 

سعاد:لا ولا يهمكم مش هنقرأ الفاتحه ولا اي 

سليم بيبص لهنادي ومستني منها انها تقول مفيش قراية فاتحه زي ما قالت له بس اتصدم لما لقا انها موافقه وانهم بدأو يقرأو الفاتحه فعلا وبيشوف نظرات حور الي كلها حب لمالك ومالك اللي بيبدلها نفس النظرات نظر مالك لسليم بانتصاؤ كأنه بيقول له خلاص هانت هتبقي بتاعتي انا 

خلصوا قراية فاتحه ومالك طلع خاتم ولبسوا لحور واتفقوا ان الخطوبه كمان اسبوع ومالك استأذت منهم انه ياخد حور ويتمشوا ومع اصرار حور وفاطمه هنادي وافقت 

****************

سليم روح ومكن طايق نفسه ومستغرب ازاي هنادي وفقت هو كان متوقع انها هترفض زي ما هي قالت له ودخل البيت ورزع الباب جامد 

قمر:اي ياعم بتفقفل الباب كده ليه هتكسروا 

نظر لها سليم بضيق ودخل الاوضه وبرده رزع الباب

قمر باستغراب:ماله ده..نبدأ الخطه بسم الله 

قمر خبطت عليه

سليم:عايزه اي يا قمر 

قمر:مش هتاكل

سليم:مش عايز

قمر:ايه ده اهو اول حاجه من الخطه باظت 

سليم خرج:انتي باقولي اي وبعدين واقفه كده ليه بتتصنتي عليه

قمر بتوتر:اتصنت عليك ليه يعني اوعي كده 

سليم:اوعي اي دي اوضتي 

قمر:ااه صحيح انت مش هتاكل 

سليم:قولت لا

قمر:احسن برده ..قمر مشت خطوتين ورجعت تاني 

قمر :يعني مش هتاكل 

سليم:انتي مالك كده مممه ليه اني اكل وبعدين طبخه يعني غيبه لتكوني حاطه ليا س.م 

قمر:لا لسه موصلتش لمرحل الس.م لسه لما تثق فيا الاول 

سليم:اي الصراحه دي مش مطمن ليكي 

قمر:عيب عليك تقول كده وبعدين مش انت علطول تقول ليا اطبخي وخليكي زي الستات طبخت هوو 

سليم:طيب يلا يارب بس يبقي اكلك حلو 

قمر :فشر 

سليم قعد علشان ياكل اول لما اكل لقا ان الاكل جميل جداا وعجبه 

سليم بأعجاب:الله الاكل حلو اووي 

قمر بغرور:شوفت مش قولت لك 

سليم:لا بجد تسلم ايدك 

قمر وهي بتمد ايديها ليه بوس ايدي بقا 

نظر لها سليم بقرف ولأيديها الممدوده وراح عاضت ايديها 

قمر بوجع وصراخ:ااااه اااه ياابن العضا.ضه

سليم :اي مش كنتي عايزاني ابوس ايدك 

نظرت له قمر بغيظ 

سلي:قومي يالا اعملي ليا قهوه

سليم:انت اتكسحت ماتقوم تعمل لنفسك وبعدين قهوة وانت بتاكل ازاي 

سليم:مانا خلصت اهو 

قمر :هقوم بس بشرط

سليم :ككمان شرط شرط اي 

قمر :انك تخرجتي 

سليم:اخرجك

قمر :ايوه ياسليم انا زهقت من قاعده البيت دي انا عايزه اخرجك

سليم بتفكير :طيب ماشي قومي البسي وابقي اشرب القهوه برا

قمر بسعاده:فوريره وقبلته من خده وجرت 

سليم بابتسامه من اللي هي عملته واستغرب نفسه انه معاها فعلا بينسي كل حاجه حتي بينسي نفسيه نسي ان حور كانت قراية فتحتها النهارده حتي هو محاولش يعترض او يوقف قراية الفاتحه مستغرب هو بيعمل كده ليه 

ياترا اي اللي هيحصل

************

عند مالك وحور

حور :مال يحبيبي

مالك بضبق:هو اي اللي جاب سليم

حور:والله معرف يامالك اكيد ماما اللي جبته علشان تبوظ الجواز  بس الحمد لله عدت علي خير

مالك بضحك:بصراحه انا كنت متوقع ان مامتك هتحاوا تبوظ الجوازه بأي طريقه غير انها تجيب سليم

حور:ايوه انا كمان اتصدمت ...خلاص بقا انسي انت مش فرحان

مالك وهو بيقبل يديها:فرحان ده انا هكطير من الفرحه اول خطوة في انك تكوني ليا وبعد كده الجاي كلو سهل 

حور:يارب يكون سهل 

مالك:انتي واثقه فيا

حور بتلقاية:طبعا 

مالك ابتسم بحب:يبقي ان شاء الله انتي هتكون ليا وانا هكون ليكي وان شاء الله مفيش حاجخ هتفرق ما بينا غير الموت

حور ابتسمت بحب ونامت علي كتفه بسعاده 

وقضوا يوم اطيف مع بعض اتبسطوا اووي وبعد شويه كل واحد روح بيه وهو مرتاح 

***************

عدا شهر بحالو في سلام مالك وحور اتخطبوا وعدا حفلة خطوبتهم بسلام وعايشين فترة خطوبة مابين الضحك والحب والهزار 

علي وعليا قضو شهر عسل جميل ورجعوا وهما مبسوطين جداا 

سليم حضر خطوبة حور ومالك وكان مدايق كان عايز يبوظ الخطوبة علشان متمش ولكن سكت وروح بيته هو وقمر اللي كانت حياتهم مليانه هزار وسليم اتعود علي وجود قمر وهزاها معاه  ولحد دلوقتي هو مش عارف هو عايز اي حور ولا قمر 

ليلي رجعت الشغل تاني بس بتشتغل بعيد عن صقر  مش بتتعامل معاه نهائي وصخر برده مكنش بيفضل معاها في مكان من ساعة اخر كلام مابينهم هو فلا زهق ومعتش عارف يعمل اي 


عند ليلي وصقر في الشغل 

ليلي كان بتشتغل وبتحاول تشغل نفسها بالشغل ومتفرش فه بس هو كل شوية ييجي في دماغها لحد ما سمعت شوشرة برا المكتب بتاعها وصوت عالي خرجت ولقت اللي كسرها اكتر لقت هايدي ماسكه في ايد صقر اللي كان باين علي وشه الجمود

هايدي بفرحه:كل الشركه معزومه بكرا علي خطوتي انا وصقر 

نظرت ليلي لصقر بصدمه وحزن اللي كان بيبص لها بنظرات حزن ايضا كأن بيقول لها زعلانه ليه انتي اللي بعدتي

الكل كان بيهني هنادي وصقر اللي مكنش مركز معاهم وكان مركز مع ليلي بس 

ليلي رجليها مش شايلها وفجأة وقعت قدامهم واغم عليه 

صقر بلهفه وخوف وهو بيجري عليها وبيلحقها قبل ما تقع وضمها جامد وقال بصدمه وخوف:ليلي !! 

#البارت_27 

هايدي بفرحه:كل الشركه معزومه بكرا علي خطوتي انا وصقر 

نظرت ليلي لصقر بصدمه وحزن اللي كان بيبص لها بنظرات حزن ايضا كأن بيقول لها زعلانه ليه انتي اللي بعدتي

الكل كان بيهني هنادي وصقر اللي مكنش مركز معاهم وكان مركز مع ليلي بس 

ليلي رجليها مش شايلها وفجأة وقعت قدامهم واغم عليه 

صقر بلهفه وخوف وهو بيجري عليها وبيلحقها قبل ما تقع وضمها جامد وقال بصدمه وخوف:ليلي !!..مالك ردي عليا 

كل الشركه اتلم عليهم ماعدا هايدي اللي كانت بتنظر ليها نظرات كلها حقد وغيرة 

صقر شالها واخدها علي مكتبه وجاب ماية ورش علي وشها شويه وبدأ يفوقها ويضرب علي وجها بخفه 

صقر بخوف عليها:ليلي فوقي ..ليلي..متخوفنيش عليكي 

وبالفعل بدأت ليلي تفوق وهي تشعر بألم في رأسها وبتنظر حواليها باستغراب 

صقر بقلق:انتي كويسه

هزة ليلي راسها نعم وساكته واتذكرت اللي حصل وقامت علي تمشي بس كانت لسه دايخه 

صقر بلهفه لسه هيسندها ولكن ليلي بعدت:حاسبي هتقعي 

ليلي :انا كويسه انا بس ...عايزه اروح

صقر:طب انتي كويسه 

ليلي: ايوه بس عايزه اروح 

صقر:طب تعالي اوصلك

ليلي :لا شكرا 

صقر:لا هوصلك

ليلي:شكرا مش عايزه حاجه .عن اذنك

صقر بحده:لا انتي تعبانه هوصلك .يلا انا مش بخيرك

ليلي عارفه انها مش هتعرف ترفض لانه مصمم وهي عايزه تروح  فسكتت 

صقر:يلا 

فعلا صقر وليلي ركبوا العربيه وطول الطريق كانو ساكتين صقر عايز يفتح معاها كلام مش عارف ليه عايز يبرر لها  عن سبب خطوبته  من هايدي بس بيفتكر كلامها وجرحها له في التلفون انه لو عنده كرامه يبعد عنها وطبعا الا كرامة الراجل لو هيدوس علي قلبه علشان كرامته 

وليلي اللي كانت في وادي تاني بسبب اللي سمعته  هي كانت عارفه لما سمعتهم بيتفقواعلي الجواز بس اتقهرت اووي لما اتخطبوا فعلا مش عارفه ازاي هي قاعده جمبه دلوقتي وسمحت له يوصلها ولكن هي مش عايزه تتكلم هي كل اللي همها انها تروح علشان مش قادره تكتم دموعها وبكائها ومش عايزه تظهر قدامه انها ضعيفه 

لحد ما صقر وصل عند بيت ليلي بدون كلام ليلي نزلت وقفلت الباب ودخلت  وصقر اتنهد بحزن ومشي 

ياترا اي للي هيحصل ؟؟هل فعلا صقر هيتجوز هايدي وكد تبقي حكايته وليلي انتهت 

★*************★

الحال عند حور ومالك كان مستقر وعلي وعليا رجعوا الشغل طبعا بعد اصرار عليا انها تنزل الشغل علي وافق

حور راحت لعليا مكتبها 

حور بابتسامه:اهلا بالعروسه

عليا بضحك:عروسة اي بقا خلاص الدور عليكي ..عامله اي انتي ومالك 

حور:الحمدلله كويسين ادعي بس الخطوبه دي تعدي علي خير

عليا باستغراب:ليه كده 

حور:والله كل حاجه بتمنع الجوازه دي انا ومالك بنحارب بس يارب نقدر

عليا بابتسامه:ان شاء الله تقدروا ونفرح بيكم قريب 

حور :يارب

وفجأة سمعوا شوشرة وصوت عالي تحت 

حور باستغراب:في اي تحت 

عليا :مش عارفه تعالي ننزل نشوف 

حور وعليا خرجوا من المكتب لقت احدي الممرضات بتجري عليهم 

الممرضه:الحقي يادكتورة حور المستشفي كلها مقلوبه عليكي تحت 

حور بخوف:مقلوبة عليا انا ليه 

الممرضه:بيقولوا ان في حاله كشفتي عليها غلط وان الولد تعب واهله عايزينك تحت

نظرت حور برعب لعليا 

عليا وهي بطمنها:متخفيش ان شاء الله خير تعالي ننزل 

حور وعليا نزلوا 

حور بخفوت وخوف:في اي 

مالك بحده:تعالي ياحور

حور قربت منه بخوف 

ابو الولد:انا ابني تعب بسببك حسبي الله ونعم الوكيل

حور بخوف:بسببي انا ازاي

ابو الولد:مدام مش فاهمين في الطب بتشتغلوا ليه

مالك بحده:لو سمحت متعليش صوتك احنا في مستشي محترمة ولو ليك حق هتاخده

ابو الولد:حق حق اي الولد تعب اكتر من الاول 

مالك بتنهيده حده:ياحور انتي فعلا كتبتي للولد ده دوا غلط

حور من التوتر مكنتش قادره تتكلم

مالك:حور اتكلمي مخفيش 

حور:لا اكيد مش هكتب له دوا غلط وبعدين ده عنده حاساسيه هكشف له ليه ده بروج لدكتور جلدية ده مش تخصصي

ابو الولد:ومدام ده مش تخصصك بتكتبي دوا ليه

حور:انا مستحيل اكتب دوا لحاله مش تخصصي ازاي يعني 

ابو الولد:يعني لما مراتي ج ليكي امبارح مش انتي قولتي لها ان دكتور الامراض الجلديه مش موجود وانتي كتبتي له اي دوا وخلاص 

حور بصدمه:انا مستحيل اعمل كده

مالك بهدوء :طيب فين ام الولد

ام الولد بتوتر:انا 

مالك :يافندم هي دي الدكتوره اللي كشفت علي ابنك

ام الولد:مانا يادكتور عايزه اتكلم من الصبح واقول ان مش هي دي الدكتور محدش عايز يسمعني لا يادكتور مش هي 

مالك :امال مين 

ام الولد:دكتوره تانيه

مالك لأبو الولد اللي كان واقف في نص هدومه  : ياريت حضر تك تتأكد بعد كده قبل ما تتهم حد 

ابو الولد : انا طلبت دكتورة اطفال جابو ليا الدكتوره دي معرفش ان في دكتوره تانيه 

مالك : تمام والدكتوره اللي عملت كده هتتجازه وطلب من الممرضه انها تنقل الطفل لدكتور الامراض الجلديه 

حور فضلت لسه خايفه ومتوترة من اللي حصل 

مالك : انتي لسه خايفه ليه 

حور ساكته 

مالك : مالك يا حور 

حور : مش عارفه بس خفت اووي حسيت اني اتشليت 

مالك : بعد الشر عليكي 

حور بغيرة : طب وانت هتعمل اي مع الدكتورة  التانيه دي 

مالك : هكتفي بأنذارها 

حور : اذارها انا مالك متمسك بيها كده ليه 

مالك بضحك: وهتمسك بيها ليه ما انا معايا الدكتورة بتاعتي

حور بخجل: طيب 

مالك : طب بقولك اي ما تيجي نعجل في موضوع الجواز ده كفاية خطوبة لحد كده

حور : لحد كده اي احنا بقالنا شهر واحد بس 

مالك وهو بيقترب منها: ايه ده امال حاسس اني بقالنا سنه ليه 

حور : مالك اتلم احنا في المستشفي اوعي كده ورايا شغل.. حور مشت 

مالك : اتلم!؟ واوعي؟! ماشي يا حور الكل. ب وضحك ومشي 

★*****************★

عند علي وعليا كان قاعد بخنق وضيق بعد الشغل وهو يرا وجه عليا المتعب من أثر الشغل والبيت ولكن بتحاول ماتبينش قدام علي علشان ميمنعهاش من الشغل ولكن علي لاحظ 

عليا : مش بتاكل ليه ياحبيبي 

علي: باكل اهو ياحبيبتي.. انتي كويسه 

عليا : ايوه كويسه ياحبيبي مالي 

علي بضيق : لا مفيش 

وفضلوا ياكلوا وبعد كده خلصوا وعليا دخلت علطول نامت من تعب وعلي نام جمبها بضيق وقرر انه يفتحها في الموضوع ده تاني مع انه عارف انها  مش هترضي وهتتخانق ولكن هيحاول يكلمها 

★*****************★

عند سليم وقمر 

فضلو طول الشهر عايشين في جو من المرح وقمر نزلت الشغل مع سليم وكانت السكرتيرة بتاعته وقمر  بتحاول تقرب من سليم علشان تلفت نظره وفعلا حاسة بانجذاب سليم لها شويه بشويه 

قمر : سولم يلا علشان تاكل 

سليم  وهو بيخرج من الاوضه : سولم تاني مش قولت ليكي بلاش الدلع ده 

قمر : الحق عليا اني بدلعك اصلا اقعد اطفح 

سليم : شرسه انتي برده ياقمري 

قمر بابتسامه لياء الملكية : امال اي ياسليمي

سليم بابتسامه: سليمي؟! 

قمر : مش انا قمرك يبقا انت سليمي 

سليم بضيق : اممممم طيب 

قمر : طب اقعد يلا علشان تاكل 

سليم : يلا 

قمر  برقة مصطنعه:احم سليم 

سليم باستغراب : اي الرقه دي ؟ 

قمر : مانا طول عمري رقيقه

سليم بسرعه: ااه انتي هتقوليلي بأمارة اطفح

قمر بغضب همس: احم علي ابو شكلك خرجتني من الدور

سليم : بتقولي حاجه 

قمر : لا مش هقول حاجه انا عايز اقولك حاجه 

سليم :  قولي 

قمر : احم انا عايزه اأجر شقة 

سليم باستغراب :تأجري شقه ؟ 

قمر بحزن مصطنع: ايوه كنت عايزاك تشوف ليا شقه أجار اخدها ويكون سعرها حلو 

سليم: تخديها تعملي بيها اي 

قمر : اعيش فيها 

سليم: بطلي هبل ياقمر وكلي 

قمر بحزن حقيقي: انا بتكلم بجد كفايه كده انا حساه اين خربت حياتك جيت في لحظه وبوظتها انا مش هفضل عايشه كده العمر كلو  انا من حقي اشوف حياتي و اتجوز بجد وانت من حقك تشوف حياتك وتتجوز بجد علشان كده طلقني يا سليم طلقني وكل واحد يشوف حياته 

قمر كانت بتقول الكلام ده بجد هي فعلا تعبت من التمثيلة دي حبت سليم فعلا بس هي عايز تعيش زي ما اي بنت وتتجوز وتحب وتتحب بجد وتعبت من التمثيلية دي 

اما سليم كان مصدوم من طلبها ازاي تطلب منه الطلاق ازا بتقول انها عايزه تتجوز غيره او تشوف حياتها مع حد تاني اضايق جداا من الفكره دي ولكن قال لنفسه : اي يياسليم فعلا هي عندها حق طلقها وشوف حور حبيبتك و اتجوزها انت من ساعة ما ظهرت قمر في حياتك وانت ناسي حور خالص طلقها.

سليم :******

نوقف لحد هنا 

يتبع 

توقعااااااتكم


تكملة الرواية من هنا


بداية الروايه من هنا


🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇

من غير ماتدورو ولاتحتارو جبتلكم أحدث الروايات حملوا تطبيق النجم المتوهج للروايات الكامله والحصريه مجاناً من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇

روايات كامله وحصريه من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺



ادسنس وسط المقال

تعليقات

التنقل السريع
    close
     
    CLOSE ADS
    CLOSE ADS