رواية عشق ايام الطفوله البارت_28 و 29 و30 بقلم ميرفت محمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج
سليم بهدوء: انتي فعلا عايزه تطلقي
قمر ودامعه نزلت من عنيها هدوءه بيقول انه هيطلقها فعلا : ا ايوه
سليم : تمام يومين كده ونروح المأذون ونطلق
قمر بقهر: احم طب وليه يومين
سليم : علشان مشغول اليومين دول وبعدين كمان علشان اشوف ليكي شقه عن اذنك
سليم قال كده و مشي من قدامها خرج من البيت اما قمر قعدت علي الارض وعيطت مكنتش مصدقه هيطلقها كانت مفكره انه هيتمسك بيها ومش هيرضي بس هي كده خلاص عرفت ان سليم فعلا محبهاش ولا كان بينجذب ليها ولا اي حاجه قامت واخدت شاور وقعدة في اوضتها و بتفكر هتعمل اي يعد ما تطلق من سليم فعلا هتقدر تعيش وتشوف حياتها ولا كده حياتها وقفت وهل ممكن تحب تاني ولا قلبها وقف عليه
قمر لنفسها بقهر وببكاء : لاي ياقمر مفيش حياة بتوقف علي حد انا اللي سمحت لنفسي احبه وانا عارفه احنا متجوزين ليه بس انا كان عندي امل انه يحبني بس انا اللي غلطانه انا اللي استاهل علشان حبيته وقربت منه وهو بيحب واحده تانيه انا اللي استاهل وجع وقهرة قلبي دلوقتي.
★****************★
تاني يوم
حور كانت بتشتغل فجأة فونها رن بس مردتش كان مالك وكملت شغل لحد ما الحاله مشت حور ردت
حور: يابني عند حاله بشتغل بشتغل
مالك: انا اهم ياروحي
حور: ااه الكلام ده لو شغاله في محل بقاله ها فاكر
مالك : ده انتي قلبك اسو. د اووي
حور ضحكت
مالك: تعالي نخرج نروح اي مكان
حور : اممممممممم تدفع كام
مالك:ربع جنيه
حور: ربع جنيه ؟!!
مالك : وخرروم كمان خلصي بقا اي الرخا.مه دي
حور بغيظ: ربع جنيه ورخا.مه ماشي يامالك
مالك قفل السكه
حور بتنظر للفون بصدمه : ده قفل السكه ماشي يامالك شوف بقا مين اللي هيكلمك
مالك وهو بيقعد باستفزاز : مش بمزاجك ياروحي
حور : انت دخلت منين
مالك : من الشباك هيكون منين
حور : ههه ظريف
مالك : كنتي بتقولي اي بقا وانا داخل كده
حور: كنت بقول مش هكلمك تاني واطلع برا مكتبي
مالك : المستشفي كلها بتاعتي علفكره
حور: وانا صاحب المستشفى بتاعي انا
مالك بضحك : ايوه ياعم محدش يقدر يكلمك
حور ضحكت : وانت يابني مش وراك شغل
مالك وهو ينظر وراه: ورايا الشباك
نظرت له حور باستغراب بس فهمت واخدت الفون وقعدت تلعب بغيظ منه
مالك وهو بيشد الفون : ممنوع ياقلبي طول مانتي معايا مفيش موبايلات
حور بهمس : رخم
مالك: بتقولي حاجه
حور : لااا
مالك : همشي انا علشان ورايا شغل بس هنتقابل واحنا مروحين هاتروحي مني فين كان بيبص عليها وهو ماشي خبط في الباب
حور بضحك: بص يابابا قدامك هتتكفي علي وشك
مالك : ماشي ياختي اضحكي اضحكي
حور فضلت تضحك وبعد كده اتنهدت وقالت بحب : يارب سعادتنا تدوم والخطوبة دي بقا تعدي علي خير
★******************★
عند ليلي كانت في غرفتها كانت واقفه في البلكونه وسانده ايديها علي السور كانت شارده ودموعها بتنزل منها من غير ما تحس
ليلي لنفسها: يارب انا عملت اي علشان يحصل فيا كده وهو انا مش بتعلم انا اتأذيت مرتين ومن نفس الشخص. ليه كده ياصقر هو كنت لسه سمحتك علي اللي حصل زمان.. خلاص يا ليلي كفايه كده دموع ووجع علي حد مايستهلش كفايه
ليلي بقوة : انا مش هستسلم واقع واقعد اعيط كفاية وجع لحد كده انا مش تثبت ليك ياصقر وانت والحرباية اللي معاك
ليلي قامت لبست ونزلت علشان تروح الشركة وكانت متحمسه جداا عكس امبارح خالص اول ما دخلت الشركه كانت علي وجها ابتسامة ثقة ودخلت علي مكتبها علطول تسنيم دخلت عليها
تسنيم: اي ياليلو عامله اي
ليلي : الحمدلله كويسه يا تسنيم
تسنيم : انتي كان مالك امبارح ليه وقعتي كده
ليلي: احم اصل مكلتش امبارح، ح نزلت من غير فطار حسيت بدوخه ووقعت يعني حصل خير
تسنيم : الحمدلله انك كويسه بس اي؟
ليلي باستغراب: اي؟
تسنيم : الاستاذ صقر ده كان هيموت عليكي امبارح اول مره اشوفه يعني يتخض علي موظفه كده هو...
ليلي: تسنيم متكمليش ومتنسيش ان صقر خاطب ولا ناسيه احم ان النهارده خطوبة يعني قالت اخر كلامها لانكستر حاولت تداريه
تسنيم: اه والله معرف هي تجوز اللي اسمها هايدي دي ازاي دي ر. خمه
ليلي بحزن: هو حر بقا
تسنيم: هو عازم الشركه كلها هتروحي
ليلي بخبث: طبعا ازاي مروحش
تسنيم: تمام هنروح بدري بقا علشان نلحق نلبس
ليلي : تمام
ليلي روحت ولبست وبالفعل راحت حفلة الخطوبة اللي كانت فخمه و معزوم فيها ناس كتيرة من رجال الاعمال
تسنيم : اي الناس دي كلها الحفلة فخمه اوي يا ليلي.. ليلي
ليلي كانت في عالم تاني وهي شايفه هايدي قاعده جمب صقر بفستانها والكل بيبارك ليهم
تسنيم: ليلي انتي روحتي فين يابنتي
ليلي: لا كنت سبحانه كنتي بتقولي اي
تسنيم: لا انتي في الباي باي تعالي نبارك للعرسان
ليلي: يلا
تسنيم وليلي قربوا من صقر و هايدي وليلي بيت علي عيون صقر وكان بيبص عليها برده
تسنيم سلمت عليهم
ليلي بابتسامه بسيطه: مبروك
هايدي بتكبر : الله يبارك فيكي
وسلمت علي صقر ومدت ايديها له وهو سلم عليها
ليلي بوجع وهي تخفي دموعها: مبروك
صقر بنفس الشعور :الله يبارك فيكي
ليلي و تسنيم راحوا وقعدوا علي الطربيزه ليلي كانت قاعده باستخدام علي صقر لقت ان صقر ماشلش عينه من عليها ده حتي مش شايف هايدي الي بتكلمه
ليلي عملت نفسها مشغعملت علشان متبينش له انها مهتمه بيه
جت لحظه تلبيس الخاتم
صقر لبس لهايدي الخاتم وهايدي برده لبست لصديق الخاتم وبا. سته من خده وهو ابتسم علشان الناس كل ده تحت عين مكسورة وكلها وجع نزلت دمعه ممن عين ليلي بس مسحتها بسرعه علشان محدش يلاحظ بس صقر لاحظها
صقر باستغراب لنفسه : منين تبقي مش بتحبني وبتقولي ابعد ومنين زعلانه دلوقتي معتش فاهمك يا ليلي انتي عايزه اي
ليلي بصوت مختنق: يلا يا تسنيم
تسنيم: اي يا ليلي لسه بدري
ليلي: لا انا همشي هتيجي معايا ولا لا
تسنيم: هاجي خلاص يلا
ليلي و تسنيم خرجوا وصقر كان متابعهم
هايدي: صقر ركز معايا
صقر: مانا مركز اهو
هايدي بغيظ: يلا نتصور
صقر : يلا
الحفلة عدت وصقر كان مشغول بليلي كان عايز يسيب الحفله و هايدي ويوم يحضن ليلي ويلبسها هي الخاتم بس افتكر كلامها ورجع تاني وكمل الحفلة لحد ما خلصت وكل واحد روح
★***************★
سليم روح البيت بس كان هادي استغرب جدا فكر تكون مشيت بس هتروح فين هي ملهاش مكان
سسليم دور عليها ودخل اوضتها لقاهت فاضيه استغرب بس لقاها خارجه من البلكونه اللي في الصاله
قمر بهدوء طبعا بغير العاده: كنت عايز حاجه
سليم : لا كنت بشوفك
قمر: تمام عن اذنك عايزه ادخل الاوضه
سليم اضايق من هدوءها اللي مش متعود عليه وبيحاول يفتح معاها كلام :انا انا هطلب بيتزا اطلبلك معايا
قمر: شكرا. فضلت واقفه مستنياه يمشي علشان تقفل الباب
سليم: تمام
سليم دخل غرفته وقمر قفلت الباب وفضلوا كده لمده ساعتين كل واحد قاعد لوحده بس سليم زهق واضايق هو مش متعود علي كده كان متعود علي هزارها معاه هي اصلا مكنتش بتسيبه يقعد لوحدهم علطول بتحب تغلس عليه افتكر انها طالبه الطلاق وانها عايز تمشي من حياته وتبدأ حياة جديده من غيره ومع .. حد تاني؟
سليم قرر انه.........
البارت_٢٩
سليم دخل غرفته وقمر قفلت الباب وفضلوا كده لمده ساعتين كل واحد قاعد لوحده بس سليم زهق واضايق هو مش متعود علي كده كان متعود علي هزارها معاه هي اصلا مكنتش بتسيبه يقعد لوحده علطول بتحب تغلس عليه افتكر انها طالبه الطلاق وانها عايز تمشي من حياته وتبدأ حياة جديده من غيره ومع .. حد تاني؟
سليم قرر انه لازم يتكلم معاه مس هيسيبها اكيد تطلع برا حياته هي فعل لما دخلت حياته خلت فيها روح هو مش طايق البيت بسبب ساعتين بس قاعده في غرفتها امال لما تمشي سليم اتجه الي غرفة قمر وخبط عليها بس مكنش في رد فدخل الاوضه بس لقاها نايمه قال خلاص هي كلمها بكرا ووقف شويه يتأملها وبيتخيل حور في دماغه وحيران في حور وقمر
★**************★
تاني يوم
حور نزلت علشان تستني مالك ييجي ويروحوا سوا الشغل بس هو قال لها ١٠ دقايق واتأخر فقلقت وقالت تنز لتستناه تحت كانت بتكلمه
حور : اي يامالك كل ده ١٠ دقايق
مالك: ياحبيبتي اعمل اي والله حصل حاجه خلتني اتأخر دقايق واكون عندك
حور : ااه الدقايق اللي انا عرفاهم يبقي مش هتيجي
مالك بضحك: لا متقلقيش جاي سلام
حور: سلام
: حور
حور بصدمه: سليم انت بتعمل اي هنا
سليم: حور انا عايزه اتكلم معاكي
حور بغضب: امشي يا سليم
سليم : لا مش همشي يا حور قولت عايزه اتكلم معاكي
حور بغضب وخوف لمالك ييجي: امشي بقا يااخي كفايه مشاكل اي مش عايز تسبني في حالي ليه ابعد عني بقا انا بحب مالك و حياتنا كويسه ليه عايز تخربها
سليم: حور انا بحبك
حور: لا مش بتحبي لو بتحبني هتسبني اكون مرتاحه هتفرحلي لكن انت عايز تغمرني وتخرب عليا حياتي ابعد بقا يا سليم و سبني بقا وامشي من هنا لوسمحت علشان مالك جاي
سليم : ماشي يا حور بس مش هسيبك ومشي
حور : اووف بقا ناقصه عكننه هي
بعد دقيقتين مالك جه وحول ركبت
مالك وهو ملاحظ تعبيرات وجه حور المضايق: مالك يا حور في اي كل ده علشان ١٠ دقايق اتأخرت فيهم
حور : لا يامالك مش عشان ١٠ دقايق اتأخرت فيهم
مالك: امال اي؟
حور بتردد: مالك
مالك: في اي؟
حور : كنت عايزه اقولك حاجه بس خايفه
مالك باستغراب: خايفه من اي؟
حور: انك تتعصب او تزعل
مالك: في اي يا حور؟
حور: مالك. انت قبل ما تيجي كان.
مالك: كملي
حور: سليم جالي
مالك سكت وكانت تعبير وشه غريبه حور معرفتش تفسرها
مالك: قالك اي
حور بتوتر: قالي انه عايز يتكلم معايا
مالك بغيره: يتكلم معاكي في اي
حور: معرفش هو قالي كده بس انا مسمحتش ليه ومشيته
مالك بدون كلام وقف العربيه
حور بتوتر: وقفت العربيه ليه
مالك مسك ايد حور وقبلها وقال بحب: انا بحبك اوي
حور بصدمه من رد فعله : اي؟!!!!
مالك : اي اول مره تسمعيها
حور : لا بس بصراحه مكنتش متوقعه رد الفعل ده
مالك بضحك: امال كنتي متصوره اي يا حور اغضب و ازعل واقول ازاي جالك وازاي وقفتوا تتكلموا عارفه انا كان ممكن اعمل كده امته
نظرت له حور باهتمام
مالك: لو مكنتيش قولتيلي كنت هزعل اووي يا حور
حور: وانت كنت هتعرف منين لو مكنتش قولت
مالك : هعرف زي ما عرفت المره اللي فاتت
حور : طيب انا مخبتش اهو
مالك:مانا بقولك بحبك وبموت فيكي كمان
حور: ياسلام اهو ده بقا فايدة الراجل المتفاهم والحنين
مالك ضحك وكمل سواقه
★*************★
عند ليلي راحت الشغل واول حاجه عملتها دخلت علي صقر
صقر: ازيك ياليلي
ليلي: ازي حضرتك اتفضل
صقر باستغراب: اي ده. ثم قال بصدمه: استقاله
ليلي: ايوه. لوسمحت امضي عليها
صقر: امضي علي اي
ليلي : علي الورقه
صقر : وانيت عايزه تستقيلي ليه ؟
ليلي: انا حره
صقر: لا مش حره مفيش استقاله
ليلي: ليه ان شاء الله انا عايزه امشي مش عايزه استغل تاني
صقر قام وقف قدامها: عايزه تمشي ليه ياليلي
ليلي: وانت عايزني ليه افضل موجوده وجودي فارق ليك في اي
صقر: ليلي انتي عرفه كويس وجودك بالنسبه ليا اي
ليلي: معرفش ومش عايزه اعرف
صقر: في اي ياليلي
ليلي: لو سمحت امضي علي الورق
صقر: ده اخر كلام
ليلي : ايوه
صقر كان لسه هيمضي علي الورق بس فونه رن برقم مهم وكان لازم يرد
صقر: الو....... بجد... طب كويس...... لا وعلي اي ده واجبي....تمام شكرا
ليلي: لو سمحت امضي
صقر وهو بيلم حاجته : مش دلوقتي بعدين
ليلي: هو اي اللي بعدين امضي بسرعه قبل ما تمشي
صقر: قولت بعدين ...ومشي
ليلي : اوووف بارد
وخرجت
★*****************★
عند علي وعليا
عليا: مالك ياحبيبي مضايق من اي
علي:مش مضايق يا عليا
عليا:لا ياعلي انت بقالك يومين زعلان من اي
علي بضيق هو انتي مش شايفه ياعليا انك بتيجي من الشغل تعبانه ده غير امبارح لما شغلك يصحيكي الساعه ٣الفجر ويطلبوكي وطبعا مش عارفه تقولي لا
عليا فعلا عندك حق
علي: يعني انتي مقتنعه ومش زعلانه
عليا: لا مش زعلانه انا كنت مفكره ان انا هقدر اني مأثرش بين الشغل والبيت بس انا اللي تعبت انا بكرا هقدم استقالتي لدكتور مالك
علي: يعني انتي مش زعلانه
عليا: لا مش زعلانه
علي بحب وفرحه لانها اتفهمت الموضوع: حبيبة قلبي
★***************★
عند ليلي روحت البيت وكانت بتفكر تعمل اي بعد ما تستقيل من الشركه استقالتها معناها انها مش هتشوف صقر تاني هي كانت بتروح علشان تشوفه بس من ساعة تللي حصل وهي مش عايزه تروح تاني مش عايزه يضحك عليها بكلامه تاني
قطع تفكيرها رنة فونها وكانت تسنيم
تسنيم: الو ياليلي انتي روحتي بدري ليه
ليلي: كنت تعبانه شويه وعايزه اروح مش اكتر حصل حاجه
تسنيم : انتي متعرفيش اللي حصل لصقر بيه
ليلي بقلق: اي اللي حصل
تسنيم:********
البارت_30
تسنيم : انتي متعرفيش اي اللي حصل لصقر بيه
ليلي بقلق: اي اللي حصل
تسنيم باستغراب : مالك اتخضيتي كده ليه ؟
ليلي بخوف: تسنيم قولي في اي ماله صقر
تسنيم : خسر صفقه يا ليلي يعني كان هيموت عليها كان متضايق اووي طول اليوم وكان كل شويه يزعق لينا
ليلي بحزن: طب ليه كده
تسنيم : مش عارفه
ليلي بتوتر وقلق : طب طب هو عامل اي
تسنيم: معرفش هو عامل اي دلوقتي بس اكيد مضايق
ليلي ماشي يا تسنيم بتجيبي ليا الاخبار الحلوه اووي
تسنيم بضحك: انا مالي يالمبي مش بقولك اللي حصل
ليلي : ماشي يا تسنيم
تسنيم: انتي مش هتيجي الشركه بكرا
ليلي: ايوه ان شاء الله هاجي
تسنيم: ماشي اشوفك بكرا بقا سلام
ليلي : سلام
★********************★
عند سليم دخل علي قمر البلكونه
سليم :احم بتعملي ايه
قمر: واقفه
سليم: ما تيجي نتكلم
قمر : هتكلم في اي
سليم: هو انتي اشمعنا الوقت ده اللي طلبتي الطلاق
قمر: علشان زهقت
سليم: زهقتي من اي
قمر: هو انا مش من حقي احب واتحب يا سليم مش من حقي اني اعيش عمري زي اي بنت هنفضل كده لحد امته
سليم : هو انتي ليه محسساني ان عندك 100 سنه
قمر: لا مش عندي 100 سنه بس جاوبني كنا هنفضل كده لحد امته وبعدين انت ملكش ذنب يعني انا مجرد واحده انت خبطها بعربيتك ولقيت نفسك ادبست فيها واتجوزتها وانا عرفت انك بتحب واحده تانيه
سليم: عرفتي منين
قمر بدموع :فاكر يوم كتب الكتاب لما اتصلت بيك وانت زعقت في التلفون وقولت لها انك انت بتحبها وانها هتكون ليك ومش هتبقي لغيرك وبرده اللي اسمه مالك ده لما جه هنا وعرفته اننا متجوزين انت يوميها زعلت وزعقت ليا . سليم انت مش ذنبك حاجه انا هرجع تاني لجوز امي وامي وهعيش معاهم
سليم: هو انتي مش قولتي ليا ان اشوف ليكي شقه
قمر: انا مش هعرف اعيش لوحدي في شقه من غير راجل انا ست ولوحدي لا
سليم : خلاص اعمل ياللي انتي عيزاه انا برده كنت تقلق عليكي طول ما انتي قاعده لوحدك
قمر: تمام عن اذنك
سليم: رايحه فين
قمر : هدخل تنام وااه اليومين خلصوا بركا ان شاءالله هنروح للمأذون علشان نطلق
قمر مستنتش رد منه ودخلت غرفتها سليم فضل واقف ولكن مضايق جداا انه هيطلقها بكرا
★****************★
تاني يوم
عند ليلي راحت الشركه وبتقنع نفسها انها رايحه علشان تقدم استقالتها لكن في نفسها هي كان نفسها تطمن علي صقر من ساعة ما تسنيم كلمتها وهي نفسها تطمن عليه ليلي دخلت الشركه
وراحت علي مكتبها تسنيم دخلت عليها
تسنيم: صباح الخير علي جميل
ليلي بشرود: صباح النور
تسنيم: مالك ياليلو
ليلي : احم هو صقر بيه جه
تسنيم : صقر بيه ايوه جه
ليلي: طب هو عامل اي
تسنيم : في اي يا ليلي
ليلي: في اي؟
تسنيم: انتي بتحبي صقر بيه
ليلي: انتي بتقولي اي لا طبعا
تسنيم: ليلي
ليلي: لا..... اي صوت ده
تسنيم: ليكون حصل مشكله تعالي نشوف
ليلي وتسنيم طلعوا برا بس لقو اللي صدمهم..........
★*****************★
مالك كان قاعد مع حور في بيتها بيتكلموا اصر انه هو يطلع معاهم علشان يفاتح ماما حور في موضوع تسريع الجواز مع ان عارف انها اكيد مش تتوافق وهتعمل مشكله لكن قال يكلمها حتي يعملوا كتب كتاب هو اصر علي كده خصوصا بعد ما سليم اتكلم مع حور
حور: هو انت مستعجل ليه يامالك
مالك: انتي مش عايزه ياحور
حور: مش عايزه اي ده انا هموت علي اليوم ده اني اتكتب فيه علي اسمك بس انت عارف ماما مش هتوافق
مالك: ان شاء الله هتوافق متخفيش
حور بتوتر: يارب
دخلت هنادي وقعدت علي الكرسي من غير حتي ما تسلم علي مالك
هنادي: خير
مالك بضيق منها: خير انا كنت جاي عايزه اقول لحضرتك اننا يعني نقدم في موضوع الجواز ده وانا وحور عارفين بعض كويس يعين الخطوبه ملهاش لازم
هنادي: لا ليها طبعا لو حور عرفاك فأنا مش عرفاك الخطوبه هتكمل لو مش عجبك ياحبيبي الباب يفوت جمل وبكرا تتجوز سيد سيدك
مالك عرف انها عايزه تهينه وخصوصا قدام حور نظر لحور اللي كانت بتبص علي الارض و دمعه نزلت منها
مالك بحده وهو بيقف: اقسم بالله لولا غلاوة بنتك في قلبي وان انا امي ربتني اني مهنش الكبير حتي لو هو مش محترم نفسه . هنادي عند الكلمه دي برقة وشهقت بصدمه
مالك : لكن اقسم بالله
هنادي : بتقسم بأيه ياابن سعاد طب اي رأيك بقا مفيش خطوبه اقلع. ي الدبله يابت اقلعي.ها
حور فضلت ساكته متتكلمش لكن مالك نظر لأم حور بكره ومشي
حور ببكاء وكانت عايزه تجري علشان تلحق مالك لكن هنادي شدتها
هنادي : الخطوبه دي مش هتكمل هاتي الدبله دي والاسبوع الجاي هتبقي خطوبتك علي سليم انا بقولك اهو
في نفس الوقت عند سليم كان خارج هو قمر من عند المأذون بعد ان تم طلاقهم.............
يتبع
تفتكروا اي اللي هيحصل
استنونا فى البارتات الاخيره
🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹
ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇
وكمان اروع الروايات هنا 👇
انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
تعليقات
إرسال تعليق