رواية أخيه الجاني الفصل الثالث والرابع بقلم دنيا ثروت حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج
![]() |
انت مش راجل ياعامر
عامر : مش هنخلص من حوار كل يوم ده يافريدة
فريده : في اي ياعامر انت مش هتصدق غير لما اخوك يلمسني
عامر : أنتي ليه عايشه في وهم عادل هيبصلك ليه مراته ب10 منك
فريده : ياسيدي انا مالي.. ابوس ايديك ياعامر خلينا نعزل من هنا ابوس ايديك لو ليا خاطر عندك
عامر : والله ياختي وانا هجيب الفلوس ازاي هروح اقول لابويا عايز اعزل عشان مراتي الهانم متخيله اخويا بيبصلها
بيقوم عشان يغير لبسه بتجري وراه : طب ارجع لبيت ابويا وامي انا مش هقدر مش هقدر اعيش هنا اكتر من كدا
عامر : معندناش نسوان تمشي من بيت جوزها
فريده بضحك : اومال عندك الرجاله تسيب شرفها للي يسوي وميسواش
مهتمش ليها وغير هدومه ونزل للأكل
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
رانيا : خايفه ياهدير
هدير بضحك : ياعبيطه خايفه من اي
رانيا : عادل مبقاش حتى يلمسني.. مر'ضي بعده عني ياهدير
هدير :رانيا انتي عارفه ان عادل بيحبك
رانيا : هبقي بكدب علي نفسي.. حبها هي وجسمها هي
انا لما اتجوزته قولت هعوضه ولكن القدر كان ليه رأي تاني
هدير : متفكريش كتير وفكري في صحتك صحتك وبس يارانيا
ويلا بقا ننزل ناكل
........ علي السفره بعد ماخلصو اكل
نعيم : بقولك اي ياعامر عايزك في موضوع
عادل : موضوع اي يابوي
نعيم : هو انا قولت عامر ولا عادل
عادل : ومش من حقي اعرف ولا اي
نعيم : لا مش من حقك ودخل المكتب فضل دقايق مستني
عامر دخل عليه : اي يابوي قولي في اي
نعيم: ادخل واقفل الباب وراك
عامر : خوفتني يابوي
نعيم : امضي على الورق ده ياعامر
عامر : ورق اي ده يابوي
نعيم : ورق الأملاك كلهم تنازل بإسمك ياحبيبي
عامر : واخوي يابوي
نعيم : امضي انا مضيته برضو
بالفعل عامر مضى جاي يخرج : مع السلامه يابوي
نعيم : حس بنغزه في قلبه : مع السلامه ياحبيبي
طلع اوضته كانت قاعده على السرير : حصلت حاجه غريبه يافريدة
فريده : اي اللي حصل ياعامر انت كويس
بدأ يعرق نفسه بيبطأ بيقع على الأرض وهو ماسك قلبه : فريده ان..
الدنيا اسودت في وشه اغمى عليه فريده بصويت : الحقونا الحقونااااااا
عادل بيقتحم الاوضة : قتل'تي اخوي....!
الرابع
#اخيه_الجاني
قتل'تي اخوي
هدير دخلت علي صوته العالي لاقيته مرمي علي الارض : عامر عامر قوم ياحبيبي
فريده بعياط: عامر عشان خاطري قووووم
عادل بيشوف نفسه كمل بصوت عالي : قتل'تيييه يازبا'له قتل'تيه
سهير طلعت بصويت : ابني ابني ابنييييي عاامر بتهز راسه بتكراراقوم قوم يابني متجننيش عليك
فريده صرخت بأعلى صوت : الاسعااااف اتصلو و بيهم بسرعههههه
مرة بضعه دقايق كانت جت الإسعاف جريت علي المستشفى وهي بتدعي وبتترجي من ربنا انه يعيش
بيروحو المستشفى وهي ماسكة ايده : فوق ياعامر والله ماهشتكيلك تاني والله ماهتكلم تاني ونبي فوق فوووق عشان خاطري
.... بيمر ساعتين في العمليات
الدكتور بيخرج وهو باين عليه التعب بشده : أنا آسف
سهير صوتت في نص المستشفى : يلهوي يلهوووووي
فريده بهلوسه : يعني اي قصدك اي
الدكتور : المريض دخل في غيبوبه بس عايز اقولكو انه لو طولت الغيبوبه اكتر هيمو'ت مو' ت سريري وبأيديكو نسيب الأجهزة يعيش عليها ولا يكمل ويحد اللحظة دي هنسيبه في العنايه... عن اذنكو
وقعت على الأرض وهي بتمسك بوقها خوفت لحد يسمع شهقاتها العاليه : لا لا ياعامر لا لا متسبنيش ياعامر...
سهير بعصبيه مسكتها من ايدها : أنتي السبب عملتي اي فيه عملتي اي في ابنييي
عادل : شربته حاجه ياأمي انا شوفتها
سهير بدون وعي ضر'بتها بالقلم : اخدتي ابني مني اخدتيييه
هدير : اخويا عملك اي يافريده عملك اي عشان تقتل' يه كل ده عشان مبيسمعكيش كل ده عشان حاول يفهمك انه ده أخوة ومستحيل يبص ليكى
فريده بعياط وهي ماسكة خدها : انتو لي كدا لييي انا عمري ماأذيه ده حبيبي
عادل بعصبيه : حبيب اه بعد ماقتل' تيه حبيبك مثلي مثلي ياختي
رانيا بغيظ : بقولك اي يافريده انتي تاخدي هدومك وتطلعي برا بيتنا
فريده: بس انا مش هسيب عامر
رانيا: عندك المستشفى باتي فيها يحد مايفوق ده إذا فاق اصلا
فريده : لا انا مرات عامر ومن حقي اقعد في اوضته مش هسيب ريحته وامشي
عادل : مش هتسيبي البيت بس مش هتبقي مرات عامر
بصتله بصدمه وبتبريقه... =هتبقي مراتي...!
يتبع
🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹
ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇
وكمان اروع الروايات هنا 👇
انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺