expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

رواية بنت المدينة الريفية الفصل الاول بقلم الكاتبه المجهوله حصريه وجديده

 رواية بنت المدينة الريفية الفصل الاول بقلم الكاتبه المجهوله حصريه وجديده 

رواية بنت المدينة الريفية الفصل الاول بقلم الكاتبه المجهوله حصريه وجديده 

تعريف بالشخصيات:

البطلة رونق بنت جميلة قوية ، تعيش حياة صعبة مع أمها گانها في ريف لكن هي من المدينة. في بداية القصة عمرها 12 ثم 20 

البطل إبن عم البطلة  آدم عصبي و قوي جدا لا يحب أن يفرض عليه شئ يعيش مع أمه و جده .في بداية القصة عمره 18 ثم 26 سنة

أخوات البطلة البنات:

سيلين بنت أنانية لا تحب أخواتها تحب أختها نرجس و تسخر من رونق بسبب طاعتها التي تراها مبالغة لأنها تزوجت غصبا عنها من إبن خلاها سليم و لها بنت وولد ، يعاملها سليم ببرود و عدم اهتمام شديد تزوجت في عمر 17 عشر. في بداية القصة عمرها 20 ثم 28 سنة 

نرجس: بنت جميلة تحب جريئة في تعاملها تزوجت من إبن عمرها كرم الذي يحبها جدا و هي كذلك تلك فتاة فقط تزوجت في عمر 18 . في بداية القصة 18 ثم 26 في نفس عمر آدم 

قمر: بنت هادئة و جميلة تحب أختها رونق بشدة منعزلة جدا و كل اهتمامها في دراستها 

ميرا: بنت جميلة و مرحة تحب المزاح و الضحك تعشق أختها بشدة و تراها بمثابة أمها 

أخوات البطلة الذكور : 

فهد : كبير العائلة شخصية غير مبالية يفكر في نفسه فقط . في بداية القصة عمره 22ثم 30

أحمد: شخص مرح مع الناس و أخواته ، يحب البنات و السهر ، دائما ما يتشاجر مع أمه على أفعالها 

يوسف: الابن الأصغر يحبه جميع من في العائلة شخصية كيوت جدا تهتم به رونق و هو يعتبرها أمه و يحب مساعدتها و مشاكستها جدا

مريم: صديقة البطلة تحب أخ رونق أحمد لكن لايراها إلا مجرد أخت له. في نفس عمر مريم 

دينا: حبيبة آدم شخصية نرجسية ولها حب التملك غنية جدا لكن ليس بحجم آدم 

رواية بنت المدينة الريفية: 

الفصل الأول: 

الأم نورة: يا بت يا اسمك ايه 

رونق بسرعة: في إيه أنا رايحة المدرسة متأخر يا ماما

نورة: مدرسة ايه بس تعالي ساعديني

رونق: يا ماما عندي مدرسة هي نرجس مش هنا 

نورة : لا يحبيتي نرجس هنا بس أكيد مش حتقوم تشتغل 

رونق: و ماتشتغلش ليه

نورة : أختك عروسة يا بت 

رونق: أنا حروح المدرسة بالله عليكي يا ماما 

نورة : قلتلك لا هعيد الكلام ولا إيه وبعدين روحي حضري الفطور أخواتك حيصحو دلوقتي ولما تنهي الفطور اطلعي اسرحي شوية بالخرفان و ماتتأخريش مشان الغداء 

رونق: يا ماما بس المدرسة 

نورة بعصبية صفعتها: مش قلتلك يالله بنات آخر زمن 

مسكت رونق مكان الصفعة وراحت غرفتها تغير ملابس إلى ملابس مريحة طبخت الفطور و حطته على السفرة 

رونق : الفطور جاهز يا ما 

نرجس بنوم: صباح الخير مارحتيش المدرسة ليه 

رونق : بسبب ماما هو في حد غيرها 

جلس فهد بدون مبالات 

أحمد صباح الخير يا أحلى زهور 

رونق و نرجس: صباح الخير 

يوسف وهو يمسك أسفل فستان رونق: هو مفيش صباح الخير ليا 

حملته رونق بإبتسامة أحلا صباح لأحلى سيفو في الدنيا تعال تشرب حليبك 

أمهم: صباح الخير يا ولاد 

كلهم صباح الخير 

فهد بابتسامة: صباح الخير يا أحلى ماما 

نظرت له رونق بنظرة ألم و أكملت تغذي أخيها 

نورة: هو إنتي يا بت لسه هنا بتعملي إيه روحي اسرحي بالخرفان انا عندي دولقتي عجين و زرابي مين يبعهم و انتي لسه ماعملتيش حاجة 

أحمد : يا ماما كل ده ليه بابا الله يرحمو ترك لنا مصاري حمد الله اتركي البنت تدرس وانتي ارتاحي كل ده شقى ليه بس

نورة: عشانكم يا بني أنت في حد اشتكالك ماهو البنات انا جبتهم ليه 

نرجس: الحمد الله انا طالعة لسه في شغلات اشتريها 

أحمد: آجي معاك 

نرجس: تمام 

يوسف : رورو هو أنا ممكن آجي معاك لما تطلعي خرفان 

رونق: لا يحبيبي انا بخاف لحسن يجرالك حاجة 

فهد بحدة: لا اتركيه معاك ولا بتحبي طلعة لوحدك عشان تتسرمحي براحتك 

رونق: أنت بقول إيه يا ابيه أكيد لا انا خايفة يجرالو حاجة لسمح الله 

فهد: خذيه معك وانتي ساكتة 

رونق: ماشي 

طلعت رونق هي و يوسف و قطيع الاغنام وراها و في طريقها التقت بأصدقائها و من بينهم آدم و دينا 

دينا بضحك: هي مش دي بنت عمك يا دودو 

آدم: أيوه دي هي 

دينا: هي بترعى الاغنام 

آدم : آيوه 

دينا بسخرية: الله وانا أقول ريحة الاغنام جاية منين في المدرسة دي طلعت منك يا رورو 


الفصل الثاني من هنا


🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇

من غير ماتدورو ولاتحتارو جبتلكم أحدث الروايات حملوا تطبيق النجم المتوهج للروايات الكامله والحصريه مجاناً من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇

روايات كامله وحصريه من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close