expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

نوفيلا وجدان صعيدي البارت الاول بقلم زهرة الربيع حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

نوفيلا وجدان صعيدي البارت الاول بقلم زهرة الربيع حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

نوفيلا وجدان صعيدي البارت الاول بقلم زهرة الربيع حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

 ابوس ايدك امسح الصور دي انا مخطوبه لواحد صعيدي لو شافهم هيقتلني ارجوك


بعت الرساله دي وهيه مرعوبه ومستنيه قدام التليفون وهيه بتترعش


جاتها رسالتو الي خلت دموعها نزلت برعب لما كتب...مفيش صور هتتمسح لو حابه تمسحهم ..تلبسي الي لبساه في الصور وتجيلي اتفرج على الطبيعه


اتسعت عنيها برعب وكتبت  ..انت..انت بتقول ايه لا طبعا مقدرش اعمل ده مقدرش..انا بنت ناس..ومخطوبه 


جاتها رساله منو وكتب...فعلا بنت ناس بأمارة اللبس الي لبساه في الصور الي بعتهالي...والمسجات..كل حاجتك معايا يا قمر ولو مسمعتيش الكلام هتلاقيهم كلهم ترند


حاولت تبعتلو تاني او تترجاه بس بعت لها العنوان وحظر الرقم


بقت تبكي جامد وهيه مش عارفه تتصرف ازاي بس سكتت ومسحت دموعها بسرعه لما باب اوضتها خبط


دخلت ست في اواخر الأربعين وقالت..كل ده ملبستيش يا وجدان حرام عليكي با بنتي ابوكي هيتجنن تحت


وجدان قعدت بغضب وقالت..ومش لابسه ويارب اموت وترتاحو مني..قولتلك مش هتجوز..عايزين تجوزوني واحد معرفوش ولا عمري شوفتو لمجرد انو ابن عمي..لا وكمان صعيدي...ده انتو بتدفنوني انسي


دخل راجل في الخمسين لما سمع صوتهاوقال..فيه حاجه يا وجدان سامع صوتكم عالي


امها لسه هتتكلم وجدان قالت بسرعه..ابدا يا بابا ..كنت بسأل ماما بس هنوصل امتى باذن الله


ابوها قال..طيب تمام ان شاء الله منتأخرش على الطريق ...المهم البسي بسرعه يلا 


ابوها طلع وامها بصت لها واتنهدت وخرجت

وجدان  قعدت على السرير بحزن مش عارفه تعمل ايه اذا مشيت هتعمل ايه مع الشاب الي بيهددها حاولت تهدى وبعتتلو رساله انها اضطرت تسافر وهتتفاهم معاه من هناك


وقفلت التليفون وجهزت ونزلت عند اهلها ورجعو كلهم في الصعيد


هناك كانو اهلهم بيستقبلوهم بالزغاريد وضرب النار ورحبو بيهم بحفاوه


الكل كانو بيتكلمو سوا ومبسوطين بس وجدان كانت مخنوقه جدا وحاسه بمللل رهيب


ابوها قال ..امال فين عاصم 

اخوه قال...من شويه نزل يشوف العمال لو مراحش هو محدش بيشتغل بس زمانو على وصول و....اها جيه اها


وجدان التفتت للباب ودخل شاب طول بعرض له هيبه وطله قويه ملامحو جذابه جدا وحاده اتقدم عليهم وقال...حمد الله على السلامه يا عمي


عمه قام وحضنو وسلم عليه...وسلم كمان على مرات عمه

ابوه قال...مش تسلم على عروستك يا عاصم


عاصم التفت لوجدان ومشى عيونه عليها بنظره سريعه وبان الضيق على ملامحو من لبسها كانت لابسه لبس ضيق شويه بالنسبالو وبشعرها قال  بضيق...حمد الله على السلامه يا بنت العم..


وجدان اضايقت من طريقتو وقالت...الله يسلمك...وبصت لامها وقالت...ماما..عايزه اريح تعبانه


طلعت هيه وامها يريحو وعمها قال بفرحه...فرح العيال الاسبوع الجاي خلينا نفرح


اخوه قال...الي تشوفه يا خوي..على خيرة الله


تاني يوم وجدان صحيت من النوم على رساله من الشخص نفسه مكتوب فيها مبروك يا عروسه..عرفت انك سافرتي تتجوزي ابن عمك..وعلشان كده بعتلكم هديه حلوه قوي على تليفونو..ان شاء الله تعجبكم


وجدان قامت بخضه وزهول وقلبها كان هيقف طلعت جري بالبجامه على اوضة عاصم وبقت تخبط جامد 


عاصم كان خارج من الحمام ولابس بنطلون بس وبينشف شعره واستغرب من صوت الخبط الشديد...راح يفتح وهو بيقول..ايوه ايوه..فيه ايه على الصبح


عاصم فتح واتصدم بوجدتن قدامو بالبجامه وبشعرها  وحافيه فضل باصص لها بزهول واستغراب


بس اتصدم اكتر لما دخلت بسرعه وقفلت الباب وقالت برعب ...تليفونك . تلييفونك فين


عاصم استغرب ولسه هيرد جاتلو رسايل كتير ورا بعض


وجدان جريت على التليفون بس قبل ما تمسكو عاصم سحبه بسرعه وبصلها بنظره حاده وفتح الرسايل واتسعت عنيه بزهول شديد  ووووو

يتبع 


🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇

من غير ماتدورو ولاتحتارو جبتلكم أحدث الروايات حملوا تطبيق النجم المتوهج للروايات الكامله والحصريه مجاناً من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇

روايات كامله وحصريه من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close