القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

رواية تاج الزين الفصل الاول بقلم إيمان محمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

رواية تاج الزين الفصل الاول بقلم إيمان محمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


رواية تاج الزين الفصل الاول بقلم إيمان محمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

شخص مجهول الصورته مش واضحة اوي ظهر 

فسألتة انت مين انت تعرفني ف رد قالي انتي تاج الزين 

تااااااج قومي ي بت قومي يالا اتأخرنا علي الجامعة تاج مهما تعملي مش بتقوم نومها تقيل راحت جابت ماية و كبيتها عليها في ايه ي شمس قومي ياختي يالا اتأخرنا علي الجامعة انتي لسة موالك موال لسة تقومي تتوضي و تصلي و تلبسي وو خلاااااص كفاية و الله فهمت المحاضرة بتاعت كل يوم انا قايمة اهو انتي لسة ح ترغي 

تاج: عندها 23 سنة في كلية فنون جميلة كيوتة و طيبة و ملامحها صغيرة و جميلةو بيضا و لون عيونها زرقة زي البحر و ملتزمة في صلاتها و متخمرة ومرحة كل يلي شوفها يحبها لخفة دمها عندها اخت تؤام ليها و هي شمس 

شمس: وهي نسخة عن تاج في الشكل و مرحة زيها و نفس واصفتها بس مع اختلاف العيون لون عنيها عسلي بتنور ف الشمس ف هي شمس علي اسم مسمي و هي في كلية هندسة. 

هاجورة حضرلنا الفطار عمال مانخضر حاجاتي الاننا مأخرين و شكلي مش داخلة المدرج النهاردة زي كل مرة بسبب تأخيري دا علي حظي الحلو عندنا اول حصة استاذ سمج بكرشة يلي مترين قدام بيتن يديني محاضرة ساعة و في الاخر بيطلعني برا 

هاجر: والدة تاج هي سيدة ربة منزل منزل عندها عيالها في الدنيا و ما فيها هي سيدة حنونة وطيبة للغاية ف تاج واخدة منها لون عنيها و طبيتها 

هاجورة فان بابا نسلم عليه عليه قبل ما نمشم وهو في الصالون ي تاج بيقرأ الجريدة 

تاج و شمس حمووودا عامل ايه الحمدلله ي بناتي الحلوين اكيد عاوزين حاجه قولم ي بقاشا انتي وهي عاوزين ايه تاج بصتلة بدهشة بنبرة تجعلها حزينة لا لا يا حج انت ظلمنا و مكنتش متوقعة كدا خالص خالص ي حج اطلع منك كدا لا لا 

الله الله طلعتي ممثلة هايلة ابهرتيني الصراحة 

ميما كدا بقي ي حج شوفت انا الزاى منعرف امثل ف ايدك علي كل واخدة فينا 200 جنيه قولي كدا بقي 

طلع من محفظتة ادي لكل واحدة فيهم 300 جينة

محمد: تاج و شمس شخصية طيبة 

يالا ي بت انتي و هي اتأخرت عل شغل بسببكم يلي نوصلكم الاول في طريقي 

تاج و شمس حاضر ي حودا 

محمود: اخو تاج و شمس الكبير عندة 30 سنة ف اهو عندة شركة هندسة فهو بناها بجهده و تعبه و هو شخصية حنون علي اخواتة لدرجة كبيرة و مستعد يضحي ب اي شيء لأجلهم و مرح ولون عيونة بني غامق بس وقت جاد جد و متفاهم 

يالا اركبم العريبة ركبم العربية و صلهم ل جمعتهم و راح علي شغلة داخلم الجامعه و كل وحدة راحت للقسم بتاعها تاج دخلت المدرج و يدوبك فتحت الباب و هب سمعت صوت ازعجها للغايه انتي الزاي يا انسة تتأخري كل دا و از... 

لاكن قطعته تاج / والله منتى مكمل انا ح كمل عنك و متكمل بطريقة مضحكة و حركات ايديها انتي انتي لسة فاكرة تيجي دلوقتي انتي عارفة الساعة كام انتي عارفة انا داخل من امتة طب لو انتي بتتأخري كدا ف غيبي احسن ايه يلي جابك و.. 

لكن المرة هو يلي قاطعها بعد ما شاف الطلاب يكتمون الضحك خلاص خلاص مصورة اتفتحت ادخلي و اخر مرة تتأخري 

دخلت تاج راحت قاعدت فريح صحبيتها روان يلي اول ما قعت و سمعتها و هي بتبرطم انفجرت في الضحك هههههه دا انتي فظيعة ي شيخة ايه دا كله دا انتي حفظي المحاضرة و برضك مش بتحرمي تتأخي 

روان: صحبة تاج المقربة و هي معاها في نفس القسم و ملتزمة في الحجاب و عيونعها سودا و رموشها كثيفة وطويلة و هي فتاه هادية عكس تاج 


قعدم يهزرم و يضحكم الاستاذ: قومي ي انسة روان اشرحي انا كنت بقول ايه روان واقفت و مش عارفة تقول ايه

ــ قومي ي انسة تاج اشرحي انا كنت بقول ايه 

تاج قامت و شرحتله بالتفصيل

ـــ انتي عارفة ي انسة تاج لو انتي مش شاطرة و بتطلعي الأولا يلي علي الدفعة كنتي رفتك دا كل تحت نظارات المدهوشة صديقتها 

ـ اتفضلي ي انسة روان و بعد اكدا ركزي في يلي بقوله 


قعدت روان و رمقت تاج بصدمة يخربيتك انتي دماغك دا مصنوع من ايه 

رد عليها تاج الله اكبر الله اكبر خمسة و خميسة 

قل اعوذ برب الفلق الله.... 

قطعتها التانية خلاص والله منتي مكملة راضيو و اتفتح المحاضرة خلصت ايه رأيك نروحم كافيه و تشربي النسكافية يلي بتحبيه يلا 


دخلم الكافية و بعد شوية دخلت و راهم فتاه بتزعج تاج كل ما تشوفها و بتتريق عليها قربت من طولة تاج 

تاج استخفر الله العظيم و كل زم العظيم خير ي مايا عاوزة ايه 

مايا باستفزاز عاوزة سلامتك يختي مش عارفة 

الكل بيحبك علي ايه دا حتي انتي لبسة خمار و لبسك كلة جلاليب هههه

تاج باستفزاز جعلت التانية وشها يجيب الوان من 

كتر الغضب ايه دا هو انتي ما تعرفيش بيحبوني ليه 

قالت كدا و هي تتصنع الدهشة يبتي انا عيوني زرقا 

و وشي مدور و بيضا و ملامح صغيرة و منطلع كل 

سنة الاولا علي الدفعة بدرجة امتياز و ايه صحيح لو علي لبسي ف دا حاجة ترضيني و ترضي ربنا 

دا حاجة انتي ما تفمهاش مش زيك لبسك حزق ملزق و بشعرك الاكرت دا يلي المفروض مفيش حد غريب يشوفة اولا تخلي ربنا يغضب عليكي ف الحجاب دا فرض علي كل بنت 

مايا بغضب انتي الزاي تقوليلي كدا انتي متعرفيش انا مين 


تاج مين قالك يلي انا عاوزة نعرف مش عاوزة نعرف ي حبيبتي دا كلة و التانية بتحاول تكتم ضحكتها 

يلا ي روان سلام ي مايا 

اول ما طلعم في الكافيه روان انفجرت في الضحك 

دا انتي فظيعة ي شيخة انتي ماشفتيش وشها بقي 

احمر الزاي من كتر الغضب هههه بس جدعة ي بت 

انك ما سكتلهاش تستاهل اكتر من كدا 


يلا باي انا حمشي و نتصل علي شمس نستناها لما نيجي نروحم سوي 

ـ ماشي ي قلبي سلام نشوفك بكرا 

تاج و هي ماشية فجأة...... 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

دكتور زين تعالي بسرعة في عملية صعبة و مفيش دكتور متوفر حالا متتأخرش 


انا في مسافة السكة ح قون عندك 


زين الراوي: عنده 30 سنة فهو حلم كل فتاة 

شعره اسود و عيونة رمادي و جسم رياضي بعضلات

ذكي و غموض و هو كتلة من البرود لا احد لا يعرف

يتعصبة بسهولة فهو دكتور جراحة و عندة اكبر مستشفي في مصر وبرا مصر في الدول الاروبية مستشفي الراوي و عندة شركه هندسة ملكه هو مساكها بعد وفاه عيله و دخل طب الان كان حلمه و عنده اخت و اخ اصغر منه ح نتعرفم عليها في الاحداث القادمة

و هو سايق في بالعربية فجأه.

يتبع


🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇

من غير ماتدورو ولاتحتارو جبتلكم أحدث الروايات حملوا تطبيق النجم المتوهج للروايات الكامله والحصريه مجاناً من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇

روايات كامله وحصريه من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺



تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close