القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

رواية قصيرة القامة طويلة اللسان الحلقه الثانيه بقلمي شيماء صبحي حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

رواية قصيرة القامة طويلة اللسان الحلقه الثانيه بقلمي شيماء صبحي حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

رواية قصيرة القامة طويلة اللسان الحلقه الثانيه بقلمي شيماء صبحي حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

فضلوا الشباب يبعدو قمر عن هادي لحد ما هادي زعق فيها وقال" انتي متخلفه رسمي انتي مش عارفه انا مين يابت!

قمر حطت ايديها في وسطها وقالت" انا مبتهددش وبعدين انت بق مش هتسكن معاهم وتتفضل تمشي برا !

الشباب بصوا  لهادي واخدوه بعيد وهما بيقولوا " هادي دي فرصه متتعوضش وبعدين ياصاحبي انا اسف بس انت دلوقت مبقتش ابن صاحب الشركة انت بقيت شاب عادي يعني معلش في الكلمه بقيت فقير  و زيك زينا!

هادي بص عليهم بضيق وقال" انا مستحيل اقعد في المكان المقرف دا وبعدين ملقتوش غير دي الي هتسكنو عندها !!


سعيد قرب منه وحط ايده علي كتفه وقال" اهي دي الي وافقت بق وبعدين بتقولك المنطقه دي مبتسكنش حد غريب !! 


هادي" لأ يا سعيد يعني لأ انا مستحيل اشوف وش القزمة دي كل يوم مستحيل!!!


خالد" ياعم وانت مالك بيها انت هتروح الشركة وبس واحنا الي هنشغلها الورشه  ملكش دعوه بحاجه !

هادي " يعني مفيش غير المنطقة دي؟

محمد " احنا لفينا وكانو مناطق غريبه وكلهم بلطجيه والحمدلله اننا لقينا منطقه نظيفه نوعا ما وبعدين ياعم متتبطرش انت ناسي اننا كلنا بقينا في الشارع ويعتبر دي الي نجدتنا!


هادي قال" خلاص موافق بس مش عايز اشوف وشها ولا تتكلم معايا!! 

الشباب" خلاص احنا هنقولها ملهاش دعوه بيك وانت بس ملكش علاقه بيها !! 


هز هادي راسوا و الشباب لفوا علشان يتكلموا مع قمر ولاكنهم ملقوهاش فضلو يبصوا حواليهم بصدمه لحد ما هادي الي شافها   عند الورشه وقعده علي كرسي وبتبصلو قال" اهي هناك اهي !


الشباب بصوا علي مكان مهوا بيبص لاقوها فعلا قربوا عليها وعلي وشهم ابتسامه وقال  خالد" انسه قمر احنا اسفين علي الي حصل دا بس أصل صاحبنا دا كان ابن ناس اغنيه وهما حاليا خسروا كل فلوسهم واول مره يجي منطقه زي دي !


محمد" هو صحيح مغرور شويه بس طيب والله وبعدين انتي الكبيره سامحيه علشان خاطرنا!

قمر وقفت وقالت" انا خلاص معنديش شقق اسكنها واتفضلوا بق في مناطق كتير احسن وارقي من هنا !


الشباب بصوا عليها بصدمه وكانو هيتكلموا وصل عبدالله والي قال" خير ياقمر مين الشباب!

قمر" مفيش يا عبده دول كانو بيسألو علي حاجه وخلاص ماشين !

عبدالله" وكانو بيسألو علي ايه انشاء الله اصل باين عليهم كدا مش وش بهدله!


سعيد" متشكرين يا انسه قمر احنا هنمشي بعد ازنك!

قمر "ازنكم معاكوا ياغالين نورتو المنطقة!! 


الشباب رجعوا لهادي والي قال" ايه رجعتوا ليه!

محمد" افرح بق ياعم اهي طردتنا وقالتنا معنديش شقق اجرها يلا خلينا نلف علي اي منطقه تانيه علي قد فلوسنا!


هادي بصله بغيظ وقال" لأ بقولوكو ايه متحسسونيش اننا السبب!

سعيد قرب منه وقال" انت ملاك مبتعملش اي حاجه !

خالد" منك لله ياعم بعدما لقينا حد يعبرنا اديك بوظت كل حاجة!


هادي" انا معملتش حاجه دي هيا الي عيله مجنونه ؟

سعيد" انا عندي حل وياريت تقبله!

هادي بصله باستغراب وقال" حل ايه دا انشاء الله !

سعيد" تروح تعتذر منها وتخليها توافق!!

هادي بصوت عالي هز اركان المكان"نعم اعتذر من دي!


قالها وهو بيشاور عليها وهيا لاحظت صوته العالي ووقفت ولاكن عبدالله قال" متفهميني ايه الحكايه!


قمر بضيق" الولا الي هناك دا غلط فيا وانا طبعا وريتو مقامه بس شكله بيغلط تاني وانا مستحيل اسكتله!


عبدالله مسكها" اهدي ياقمر وبعدين هما كانو عايزين ايه !

قمر وهيا بتبص علي هادي واصحابه" بيدورو علي شقه يقعدوا فيها وانا قولتلهم علي شقه جمال اخويا ولاكن الولا الي شايف نفس دا قل آدبه!


عبدالله" وفيها ايه ياقمر ماتخليهم يأجروها انتي ناسيه انك محتاجه فلوس!

قمر بضيق" انا اتجرحت في كرامتي ياعبده وبالزات ان اول مره واحد يغلط فيا!


عبدالله" استني انتي وانا هروح اتفاهم معاهم" 

قمر" استني بس انا كنت اتفقت معاهم هيسكنوا في الشقه ببلاش مقابل انهم يشغلوا ورشه ابويا!

عبدالله" دا عال اوي طيب استني انتي وانا هروح احل الموضوع؟؟


عند هادي "

خالد" وطي صوتك ياهادي احنا مش ناقصين !

هادي بص عليه بغيظ" انتو السبب   خليتوني  اجي هنا ليه!


سعيد" ايه يا هادي انت عارف الي حصل محنا اطردنا كلنا من الفيلا والبنك حجز علي كل املاك ابوك!

عبدالله" مساء الخير ياشباب!

بصوا عليه وقالو" مساء النور !


عبدالله" انا عرفت انكم اتفقتوا مع قمر علشان تسكنو في الشقه مقابل تشغلولها الورشه"


الشباب  بموافقه" ايوا!

عبدالله" بصوا بق دا كلام بيني وبينكم بصراحه قمر من بعد وفاه ابوها وهيا بتدور علي حد يشغل الورشه وكل الي جم يشغلوها طمعوا فيها وانتو بق باين عليكوا ولاد حلال ولو انتو موافقين ترجعوا في قراركم انا مستعد اتوسطلكم عند قمر!


الشباب بصوا عليه بفرحه وكان هادي هيتكلم محمد حط ايده علي بوقه وقال" موافقين طبعا!!

عبدالله ابتسم وقال طيب انا هروح اتكلم مع قمر ولما اشاورلكوا  تيجوا !

الشبابا بفرحه"  اتفقنا!


عبدالله مشي وهما كانو واقفين يبصوا عليه وكان محمد لسا حاطت ايده علي بق هادي !

عبدالله شاورلهم يجوا وهما راحو وقالت قمر" انا هسامحكم المره دي بس انا مش عايزه اختلط بصاحبكوا الرخم دا ولا يكون ليا كلام معاه حتي!!


الشباب" متقلقيش احنا مستحيل نخليه يقرب منك ولا يضايقك بس هاتي المفتاح بق لاننا هنموت وننام!

قمر طلعت المفتاح من جيبها وقالت" هاتو شنطكم وتعالو ورايا!

الشباب مشيت عند التاكسي وبصوا لهادي علشان يحاسبه !

وهو استغرب نظارتهم وقال" بتبصولي كدا ليه انا معيش فلوس!

الشباب بصدمه بتقول ايه ياعم !

هادي" انتو من الصبح عمالين تعايروني ابوك فلس ابوك فلس وناسين اني مفلس انا كمان!

سواق التاكسي" خلصوني بق ياشباب انا واقف بقالي كتير!

سعيد قرب من السواق وقال" حسابك كام يسطا!

السواق"300 جنيه!

الشباب بصوا لبعضهم وبدأ كل واحد يطلع من جيبه مبلغ لحدما جمعوا 250’

محمد" فاضل خمسين جنيه!

هادي" وانا هكدب عليكوا ليه اهو معيش حاجه" 

سعيد قرب من السواق وقال" انا اسف ليك بس الي معانا كلهم250 السواق هز راسو وقال" هات يابني خليني امشي دنتو ربنا يكون في عونكو"


اخدو شنطهم والتاكسي مشي وكل واحد اخد شنطته البسيطه ومشي وفضل هادي يبص علي الاربع شنط بتوعه بضيق وقال" انا مستحيل اشيلهم !!


طلعوا الشباب ووصلوا لمكان الشقه وكانت شقه متهالكه ولاكن حلوه نوعا ما " 

قمر" هي دي شقه اخويا جمال اهم حاجه تاخدو بالكوا منها دي اغلي حاجه اخويا سبها!


سعيد " شكرا اوي يا انسه قمر !

قمر بابتسامه" الشكر لله انا هسيبكوا ترتاحو وبكرا تنزلوا تروقوا الورشه؟

الشباب هزو راسهم بالموافقه ولاكنهم سمعوا صوت دوشه بيبصوا لاقو ثلاث رجاله طالعين وكل واحد شايل شنطه وبيقولو بتعب" دي شنط الاستاذ هادي "

خالد بقلق" وهوا فين هادي" 


الرجاله" طالع ورانا!

وصل هادي وقال" متشكر ليكوا يا رجاله بص علي الشقه بتقزز وقال" هي دي الشقه !


الشباب هزت راسها وهوا عدي من جمب قمر من غير مايبصلها وقعد علي كنبه ولاكن فضلت الرجاله واقفه وبصين عليه!

هادي بإستغراب" انتو واقفين ليه!


الرجاله" مستنين الحساب!

هادي باستغراب" حساب ايه!

الرجاله حساب الشياله يا باشا '

قمر بصت عليه بسخريه ومشيت وفضلوا الشباب يبصو لشادي بصدمه ورجعوا بصوا للرجاله وقالو" وانتو حسابكوا كام" 

الرجاله"هناخد 50جنيه ونقسمها علي بعض!


عبدالله كان واقف وسعيد قرب منه وقال" انت باين عليك جدع ممكن تحاسبهم وانا والله هديهملك"

عبدالله هز راسو وفعلا حاسب الرجاله وقبل مايمشي سمعوا صوت  عالي  جاي من المطبخ كان هادي الي كان جوا وبيقول" ايه دا انتو منظفتوش من امتي!

عبدالله" من ساعت وفاة المرحوم!

الشباب بصدمة" مرحووووم مين المرحوم"

عبدالله" المعلم جمال اخو الست قمر اصل بعيد عنكوا مات في الشقه دي محروق!!!!!


الفصل الثالث من هنا


بداية الرواية من هنا


 🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇

من غير ماتدورو ولاتحتارو جبتلكم أحدث الروايات حملوا تطبيق النجم المتوهج للروايات الكامله والحصريه مجاناً من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇

روايات كامله وحصريه من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close