القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ليلة الدخله الساخنه البارت الحادي عشر بقلم الكاتبه حنان حسن حصريه وجديده

اعلان اعلى المواضيع

رواية ليلة الدخله الساخنه البارت الحادي عشر بقلم الكاتبه حنان حسن حصريه وجديده 


رواية ليلة الدخله الساخنه البارت الحادي عشر بقلم الكاتبه حنان حسن حصريه وجديده 


بعدما كنت خلاص...

علي وشك اني اتحبس


بتهمة الشروع في القتل


و لبست الكلبشات في ايديا فعلا....


فجاءة ...

ظهر الي انقذني من الورطة

 الي انا فيها دي


وده حصل ..

لما سمعت صوت 

كنت اول مره اسمعة


وصاحب الصوت...

 كان بيخاطب كريم بيه


وبيقولة..

متخليهمش ياخدوها يا كريم

البنت دي بريئة


في اللحظة دي


اتجهت عيون الجميع باتجاه الصوت

واتفاجئنا بان صاحبةالصوت  

هي...(الست ثريا )


وفي اللحظة دي


كريم بية فضل متنح شوية

 

 و مكنش مصدق نفسة


وبسرعة جري علي الست ثريا


 وفضل يبوس ايديها ..وراسها ويقولها..


انتي بتتكلمي... وبتتحركي كمان

يعني خفيتي؟


حمد لله علي سلامتك يا امي


فا بصتلة امة

 وقالتلة...


الله يسلمك يا حبيبي


انا بيتهيالي ان ربنا شفاني بس


عشان انقذ البنت المظلومة دي


(ادارة مجرمة والبنت بريئة)


انا كنت سامعة وشايفة كل حاجة


لكن مش قادرة انطق 


وبمجرد ما شعرت برغبة في اني ابرئ عفاف


فجاءة..

  لقيت نفسي بتكلم وبتحرك معرفش ازاي


في اللحظة دي


اقترب ظابط المباحث

 من الست ثريا


وسالها..

وقال..

طالما قدرتي تتكلمي يا حاجة ثريا

 يبقي لازم ناخد اقوالك


فا ردت الست ثريا بحماس


وقالت..

ايوه انا عايزاك تاخد اقوالي...


 وانا هحكيلك علي الحقيقة كلها


للكاتبة...حنان حسن


وفعلا..


الست ثريا سردت الحقيقة كلها.. للضابط


وقالت علي كل الي شافتة وسمعتة


وشرحت للضابط

 الطريقة الي خدعتني بيها ادارة


 عشان تغصبني علي قتلها


فا بصلها الضابط

وقال..

يعني انتي بتشهدي

 ان المتهمة 

بريئة من محاولة قتلك؟


والي حاول يقتلك هي..مديرة مزلك

  زكية...الشهيرة ب ادارة ؟


قالت...ايوه اشهد بكدة طبعا


فا اخد الضابط اقوالها...


وبعدها ..

بدء يوجه ل.. ادارة 

 الاتهام المنسوب اليها؟


وبدل ما ادارة تعترف علي عمة كريم...وتفتش المستور


بصت في الارض


وقالت..ايوه حصل..


انا طلبت من الجليسة عفاف انها تقتل الست ثريا

مقابل ٢ مليون جنية


 وعفاف رفضت فعلا


فرجع الضاب  يسالها تاني


وقال..ومين الي طلب منك تعملي كده؟


وبرضوا بدل ما تراجع نفسها


 وتحاول تتبرء من التهمة


 وتقول ان عمة كريم هي السبب


اصرت علي الاعتراف...


 بانها هي الي...

 اقدمت علي ارتكاب الجريمة بمفردها


لانها انها كانت بتكره الست ثريا


 

واعترفت علي نفسها فقط


فا امر الضابط  يفك الكلبش عن ايدي 


ووضعة في يد ادارة.. والطباخ ..والسواق 


و كل الي اتورطوا مع ادارة وشهدوا زور ..

راحوا معاها


في اللحظة دي


انا بصراحة ...كنت عايزة اشهد علي عمتة


 واقول..ان كل الي حصل ده كان بتحريض منها


لكن...التزمت الصمت..


لما لاحظت ان الست ثريا اتسترت عليها


فا قلت..يمكن تكون خايفة علي سمعة العيلة


فا متكلمتش انا كمان


المهم...


بعدما انصرف رجال الشرطة


اتصل كريم بالطبيب الخاص بالست ثريا


وطلب منه يجي فورا


عشان في اخبار سعيدة


وبعدها...


بدء كريم يحتفل و يهنيئ امة علي شفائها 


وفي اللخظة دي


قربت العقربة عمتة


عملت نفسها فرحانة بشفاء الست ثريا


وقالتلها...الف حمد لله علي سلامتك يا غالية


يعلم ربنا اني كنت ديما بصلي وادعيلك ان ربنا يشفيكي


فا رمقتها الست ثريا بنظرة مليئة بالكره 


وقالت..صادقة طبعا


 اكيد شفائي

كان بسبب بركات  دعاكي

وانا اوعدك...


 اني هردلك الجميل قريب


وفضلت الست ثريا مثبتة عنيها في عين عمتة ..


وبصوا لبعض بصة مخيفة


بدون ما يقولوا  اي كلام


وفي الاخر


اتكلم كريم بية


عشان يقطع لحظات الصمت دي


ووجه كلامة لامة


وقال....

احنا لازم نحتفل بالمناسبة العظيمة دي يا امي


فا ردت الست ثريا


وقالت..

ايوه بس الاول..


احنا  لازم نكافئي  عفاف


 الي رفضت الرشوة ...

و اتعرضت للظلم ...والبهدلة عشان تنقذ حياتي 


فا بصلي كريم بية

وقال..

سيبي مكافئة عفاف عليا 


انا  اصلا محضرلها مفاجئة


وقبل ما يكمل جملتة


 ويقول ايه هي المفاجئة


لقينا الطبيب داخل


ولما عرف بشفاء الست ثريا


طلب انه ينفرد بيها عشان يكشف عليها


وفعلا..خرجنا كلنا من غرفة الست ثريا


عشان  الدكتور يشوف شغلة


وبعدما خرجنا للصالون


لاحظت ان عمة كريم بية كان وشها مخطوف..


 ومش علي بعضها


وفهمت ساعتها طبعا 


انها خايفة

لا ادارة تجيب سيرتها في التحقيقات


والي زود من سؤ حالتها النفسية

 اكتر ..


انها كانت ملاحظة اهتمام كريم بية بيا ...

وافتكرت انه معجب بيا


من خلال  كلامة الكتير عني


وانبهارة بموقفي...مع امة


 لما رفضت الملايين وانقذتها


وانا طبعا كنت فاهمة حقيقة اهتمامة


وكنت عارفة

 ان شعورة ناحيتي...


 مش اكتر من شعور بالامتنان


 عشان كده

 مكنتش متعشمة في اهتمامة اوي


ولا كنت بحلم انه يفكر فيا اصلا


المهم..

بعدما خرج الدكتور من عند الست ثريا


قال..

ان سبب شفائها


هو...

..الضغط العصبي الي اتعرضتلة


لما شافت شخص بيتعرض للخطر


ساعتها جسمها رفض  يستسلم للعجز


وخصوصا..

ان الشخص ده كان بيتعرض للخطر بسببها


وفعلا جسمها اتحرك...

 وعقدة لسانها اتفكت ....واتكلمت


يعني باختصار

رب ضرة نافعة


المهم

بعدما الدكتور

 بارك لكريم بية... 

والست ثريا  علي الشفاء


حذر الجميع .. من تعرضها لاي انفعال

 مهما كان بسيط


عشان كدة

 منع  اختلاطها باي حد

لمدة شهر علي الاقل


 لان وارد انها تتعب تاني


و ممكن كمان يحصل لها انتكاسة


وقال كمان...


 ان من الافضل


ان محدش يدخل عندها 

غير ابنها ...

كريم بية... فقط


ومعني كده ..


اني انا كمان مش هدخل عندها


وممكن يستغنوا عني


وخصوصا ان الست ثريا اصبحت سليمة  وتقدر تخدم نفسها


ولما  عمة كريم بية


عرفت اني مبقاش ليا لازمة 


نادت عليا 

وقالنلي...


دلوقتي الست ثريا ربنا شفاها


يعني انتي خلاص مبقاش ليكي لازمة هنا


فا ا تفضلي بالسلامة


في التوقيت ده


انا فعلا كنت قررت اني امشي

لكن...

كنت عايزة انتظر

 لغاية...

 ما انفرد بكريم بية ...


وافهمة حقيقة عمتة


عشان ياخد بالة علي نفسة منها


ويخلي بالة من امة كمان


فا اضطريت اني اترجاها


تديني مهلة يومين


علي ما الاقي شغل تاني


فا وافقت بشرط

اني اشتغل بدل الطباخ...

لمدة يومين فقط


وفي اليومين دول..


 افضل في المطبخ طول النهار


ومخرجش منه غير علي النوم


فا وافقت علي طلبها طبعا..


و فعلا روحت علي المطبخ


وانا بدعي اني اقابل كريم بية

قبل اليومين ما يعدوا


المهم..


بعدما اخدت شغلانة الطباخ الجديدة


وا ثناء ما كنت واقفة في المطبخ


لقيت عمتة داخلة عندي 


وهي بتكلم شخص في الموبيل

وبتقولة..


مش هوصيك بقي


انا اخترت المكان عندكم


لان الحفلة الي كريم عايز  يعملها...

 لازم تكون علي مستوي عالي من الرقي


اصل كريم هيعلن فيها عن خطوبتة لميرهان بنتي


وانا مصدقت ان ايام الحزن غارت ...

وعايزين نفرح بقي 


وفي اللحظة دي


فهمت ان السبب الي كان مانع كريم بية من الارتباط


 

 هو مرض امة


ودلوقتي خلاص...

 هي خفت


و هو كده بدء يجهز لحفلة

 بمناسبة شفاء امة


وهيعلن فيها بالمرة..

عن خطوبتة ببنت عمتة


 ايوه ..امال انا كنت فاكرة اية؟


مهو لازم يتجوز واحده مناسبة له

ومش عارفة ليه

 حسيت اني اتخنقت

لمجرد اني تخيلت انه هيخطب 


وقلت..

يارتني ما كنت...

سمعت المكالمة بتاعة عمتة


وفي عز ما كنت مخنوقة


لقيت عمتة بتطلب مني

اني اسيب الي في ايدي


 واروح اكوي طقم  لمريهان بنتها عشان تخرح بيه

 

وطلبها ده زادني اصرار علي المغادرة.... وحالا


ولقيت نفسي غصب عني بعيط


فا قررت منتظرش يومين


وروحت ادور علي كريم بية

عشان احذرة وامشي


وبمجرد ما خرجت من المطبخ


لمحت كريم بية خارج

بالصدفة

 من غرفة والدتة


فا روحتلة بسرعة

وقلتلة..عايزة حضرتك في موضوع مهم


فا لقيتة ..بيقولي


انا كنت جاي ادور عليكي اصلا


عشان موضوع مهم بردوا


وسالني... 

وقالي


لية مردتيش علبا لما رنيت عليكي الجرس 

الي في اوضتك ؟


قلت..اصل عمة حضرتك نبهت عليا..

 اني اشتغل في المطبخ طول النهار ...

ومخرجش منة غير علي النوم


 


فا اتعصب كريم بيه

وقالي..

طيب اسمعي بقي الي هقولهولك ده


انا مش عايزك تقفي في المطبخ تاني

ولا تخدمي حد ابدا


ولا تاخدي اوامر من اي حد هنا


قلت.. ايوه بس عمة حضرتك هي الي...


وقبل ما اكمل


اخدني كريم بيه  من ايدي


وقالي..تعالي معايا


ولما خرجت معاه


راح بيا لعمتة وبناتها ووقفني ادامهم..


وقالهم..


بعد الي عملتة عفاف مع امي..


انا وامي بقينا بنعتبرها واحدة مننا

با اختصار...

عفاف اصبحت جزء من العيلة


يعني خلاص

 مبقتش هتقف في المطبخ...

 ولا هتخدم حد هنا


وبص لعمتة


ووجهلها الكلام

وقال..

مش عايز اعيد الكلام ده تاني


وياريت يا عمتي تخلي بناتك يخدموا نفسهم


 لغاية متجيبوا طباخ ومديرة منزل

 بدل المجرمة  (ادارة) 

الي غارت من هنا


وخلوا بالكم

لو كلامي متنفذش


هضطر اقولكم


 اتفضلوا ارجعوا بيتكم


فا رمقتة عمتة بنظرة غل

وردت علي كريم بية


وقالتلة.. ..

نخدم نفسنا و مالة


ولو تحب كمان...

 اننا نشتغل كلنا عند البرنسيسة  مفيش مانع


فا تجاهل كريم سخريتها


واخدني  ودخلنا علي البلكونة

وقعدني جنبة


وهو بيقولي..


متديقيش من عمتي


هي (طيبة) لكن...


بعدما سمعت وصفة لعمتة بالطيبة

بصراحة استفزني الوصف


فا قلتلة..لا 


عمتك مش طيبة


انت شايفها كده بس عشان هي عمتك...و انت بتحب بنتها


لكن.. الحقيقة ان عمتك مش طيبة


قال..بنتها مين الي بحبها؟


قلت..ميرهان


قال....لا

 انا مش بحب ميرهان


قلت...امال لية عايز تتجوزها؟ 


قال... وهتجوزها كمان؟

مين قال الكلام ده؟


قلت...عمتك


وعموما مش ده الموضوع الي كنت عايزاك فيه


قال..امال كنتي عايزاني في اية


قلت..كنت عايزة استاذن حضرتك


 و اقولك..


اني ..هسيب الفيلا وامشي


فسالني


قال..لية؟


قلت...

عشان ...

خلاص مبقاش ليا لازمة هنا ولازم امشي 


فسالني سؤال مفاجئ


وقالي..

انتي بتغيري عليا؟


فا اتوترت 

وقلتلة ..

ايه الي حضرتك بتقولة ده؟


 فا قرب مني 


ورفع وجهي ناحيتة


 عشان ابصلة


وسالني


وقالي..طب عيني في عينك كده؟


انتي زعلتي لما عرفتي اني هتجوز؟ صح؟


فا ارتبكت

وقلتلة..


لا طبعا ...وايه الي هيزعلني من جوازك؟


انا بس اتدايقت لما سمعتك بتوصف  عمتك... بالطيبة


وعمتك مش طيبة نهائي


ولازم تخلي بالك منها


فا اتعجب من كلامي

وسالني

وقالي..


ايه الي بيخليكي تقولي..

ان عمتي مش طيبة؟


قلت..اسمعني لو سمحت


انا خلاص همشي  من هنا

وقبل ما امشي


لازم اقولك الحقيقة 


الي انت متعرفهاش عن عمتك


لازم تعرف ان عمتك هي السبب في كل الي بيحصل لكم 


عمتك لجأت للسحر...


واتسببت في مرض الست ثريا...


وكل ده 

عشان تجوزك لواحدة من بناتها


فا بصلي كريم بية ...

بدهشة

وقالي..


ايه الكلام الي انتي بتقولية ده يا عفاف ؟


سحر ايه؟ واعمال ايه؟ وتخاريف اية؟


ازاي واحدة متعلمة زيك تؤمن بالكلام ده؟


قلت..صدقني ده مش كلام فارغ


 السحر مذكور في القران


 والاعمال ياما اذت ناس ..

وخربت بيوت عمرانة


وهنروح بعيد لية ؟


ما عمتك استعانت 

ب (ام غراب )

الساحرة

واذتكم كلكم فعلا


فارد كريم بية


وسالني


وقالي...

ايه الي اكدلك ان ام غراب ساحرة فعلا؟


ما يمكن دجالة ؟


وبتبيع شوية كلام مش اكتر


قلت..لا استني 


انا عندي دليل 

ان  ام غراب ساحرة فعلا واذت ناس كتير


قال..دليل ايه؟


قلت..من فترة 

دندوشة قالتلي...


 ان التربي او (حارس المقابر) فتح المقابر


 الخاصة ب ام غراب...


ولقي فيها اعمال... وسحر اسود


 لناس كتير


 وكلهم اتاذوا فعلا


والحمد لله 

التربي صور كل الكلام ده

 فيديوا 

ونشرة علي النت


يعني...


تقدر تجيب الفيديوا الي نشرة التربي 

وتتاكد من الكلام ده بنفسك


فا بصلي كريم بية


وقالي...

انا عايز اشوف الفيديوا ده


وفعلا فتح موبيلة 


وعمل بحث وبعدما  وصل

 للفيديوا

 مبفاش مصدق الي هو شايفة


وفجاءة..

اتسعت حدقة عيناة


ولقيتة اتاخد

 وقال بصوت عالي


دي صور امي هنا فعلا؟


ودي صورة المرحومة مراتي؟


 وامها ...واخواتها البنات كمان؟ ....


كل الصور مرسوم عليهم رموز

وكلام مش مفهوم


 صور اهل امي كلهم

 موجودة

  في الفيديوا بتاع التربي  لية؟


قلت...جالك كلامي؟


تفتكر مين  بقي الي كان لة مصلحة

انه يزيح مراتك من طريقة؟


فا فضل كريم 

بية يبصلي شوية وهو سرحان


وبعدها قالي...


 انا مش عايز حد يعرف

 اني عرفت حاجة 

عن  الكلام ده


وخصوصا..عمتي


قلت..متخفش

انا في كل الاحوال مكنتش هقولها حاجة


ده غير اني كنت ناوية امشي

واسيب الفيلا 


بس كان لازم احذرك الاول


عشان تاخد حذرك منها


وتخلي بالك علي نفسك....

 وعلي الست والدتك


في اللحظة دي


وبدون اي مقدمات


سالني كريم بيه 

سؤال مفاجئ


وقالي..تتجوزيني ؟


بعدما سمعت سؤالة


حسيت ان الدنيا وقفت من حواليا


فا رجعت لورا وبصيتلة كويس


عشان اتأكد

 هو فعلا اتكلم دلوقتي؟....


 وطلب مني... الطلب ده ؟


ولا انا كان بيتهيالي؟


فا لقيتة عاد عليا الطلب تاني


وقالي..

بقولك تتجوزيني يا عفاف؟


فا رديت 


وقلت..انا مش  هرد علي طلبك


غير لما اعرفك بنفسي الاول


وانا كنت متاكدة 

انه بعدما يعرفني..

 ويعرف قصتي ...


  هيسحب طلبة تاني

المهم..

فعلا..سردتلة حكايتي كلها 


من يوم ما اتقدملي غراب ... واتجوزتة


لغاية وقتنا هذا


وطبعا حكيتلة عن العفريت حضن

 الي بيساومني دلوقتي


 وبيحاول يجبرني اني اقتل الست ثريا...

 يا اما هيخفي بنتي


وبعدما كريم بية 

 سمع حكايتي


لقبتة سرح شوية

وبعدها 

قالي..

غريب اوي موضوع

 الشخص الي اسمة حضن ده؟


انتي متاكدة انه شبهي؟


قلت...اولا مسمهوش شخص 


اسمة (العفريت حضن)

 


وايوه فعلا يشبهك تماما

وتقدر تقول...


 صورة طبق الاصل منك


فا شرد كريم بذهنة شوية

ورجع سالني تاني 


وقالي ... 

 انتي متاكدة انك شوفتي حضن ده

 هنا في الفيلا؟


قلت..ايوه

وشوفتة في غرفة الست ثريا تحديدا


فسالني

وقالي..اخر مرة ظهرلك امتي؟


قلت..من ثلاثة ايام تقريبا


ويومها حضن زعل لما شافني بتكلم معاك.. 


و طلب مني اني اقتل

 الست ثريا 

والا هيخفي بنتي للابد


واعطاني مهلة سبع ايام


فات منهم ثلاثة


وهو طبعا يقدر يخفي بنتي


زي ما قدر يخفي ام غراب ...وابنها


وهنا وقفني كريم بية


وسالني


وقالي...هو محدش دور علي غراب وامة؟


يعني مثلا مسالتوش في اقسام الشرطة..

او المستشفيات؟


قلت..لا ...

لان سحر ماتت..


 وانا كنت عارفة...

 ان العفريت هو الي خفاهم


فا هسال عليهم لية؟...

 و ازاي؟


فا بصلي كريم بية


وقالي ...

طيب اديني اسم ام غراب

.. وابنها


  بس يكون الاسم  رباعي


وبعدما اخد الاسماء


عمل اكتر من مكالمة


واتصل بمعارفة الواصلين ...


 الي في ايديهم انهم

 يساعدوة 


علي العثور علي ام غراب... وابنها


وبعدما خلص اتصالاتة 

بصلي 


وقالي..اسمعي يا عفاف


انا متاكد ان حضن ده شخص نصاب


استغل الشبة الي بيني وبينة..


او حتي لبس ماسك يخلية شبهي


عشان يعمل مصلحة معينة في دماغة 


واكيد بعدما  خدعك ...

وخلاكي تقتلي ام غراب ..

وابنها


 سهاكي وغفلك 

 واخد الجثتين


وخرجهم من البيت 

بدون ما انتي تشعري


واكيد كمان 

هو له اعوان هنا في الفيلا 


ولما جابك هنا..


هما الي ساعدوه علي انه يدخل ويخرج براحتة


وانا هثبتلك الكلام ده حالا


واخدني كريم بية 


وقعدني جنبة علي الكمبيوتر بتاعة


وقالي..

انا هفرغ كاميرات الفيلا كلها


 وانا متاكد انه هيظهر فيها...


 وهيظهر معاه الناس الي كانت بتساعدة كمان


فا سالتة


وقلت..بس حضرتك ركبت كاميرات 

في غرفة الست ثريا النهاردة

 الصبح فقط


 وحضن كان هنا من ثلاث ايام


 يعني اكيد مش هتلاقية في الكاميرات 


فا رد كريم بية

وقالي..

الي انتي متعرفيهوش


ان الفيلا كلها فيها كاميرات من فترة كبيرة


ما عدا غرفة امي فقط


وده كان بناء علي رغبتها هي 


لكن بعدما امي تعبت..


 انا صممت اني اركب كاميرة 

في اوضتها 


عشان اطمن عليها في كل وقت

وانا بعيد عنها


فسالتة

وقلت..

تقصد تقول..

ان حضن هيظهر في الكاميرات الي بره؟


قال..ده لازم يظهر في الكاميرات الي بره..


لانه عشان يوصل لغرفة امي


 لازم هيعدي علي الكاميرات كلها


قلت..تمام

 فرغ الكاميرات


وفعلا..


فرغ كريم بية الكاميرات

 كلها


وفضلنا نتابع الكاميرات بدقة

لكن...للاسف


مشوفناش في الكاميرات اي حد غريب 

 داخل ...او ...

خارج من الفيلا  نهائي


فا عاد كريم بية تاني مشاهدة الكاميرات


وبرضوا ملقناش حاجة


فا استغرب كريم بية


وقالي...غريبة؟

فسالتة

وقلت..جالك كلامي؟


حضن مش موجود في الكاميرات خالص


تفتكر معناه ايه الكلام ده؟


وقبل ما يجاوب عليا..


سمعنا صوت الموبيل بتاعة

 بيرن

فا فتح الخط


ولقيتة بيقول..


ايه ده ؟ فعلا ؟


طيب كويس اوي


انتظرني عندك وانا هجيلك


وبعدما ما كريم بية خلص مكالمتة


لقيتة بيقولي..


في خبر مش هتصدقية


قلت...خير خبر اية؟


قال..عرفوا مكان ام غراب... وابنها


قلت...بجد؟

 يعني ام غراب وابنها لسة عايشين؟


وحضن  طلع نصاب ومقتلهمش؟


فا رد كريم بية

وقالي...


ايوه حضن نصاب


واكيد هو الي عطل الكاميرات

 او عمل حيلة معينة 


 عشان ميظهرش في الكاميرات


لكن في كل الاحوال


حضن هيطلع  بني ادم ونصاب وكداب كمان


 وفي اللحظة دي


سمعت صوت جاي من ركن 

في الاوضة


بيقولي...


اديني جيت يا عفاف

 

عشان تتاكدي اني مش

 كداب


 وطبعا انتوا دلوقتي عرفتوا ده صوت مين.....؟


 صلي علي رسول الله

وطبعا مش هننسي نضع عشر ملصقات


الحلقه الاخيره من هنا


بداية الرواية من هنا


🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇

من غير ماتدورو ولاتحتارو جبتلكم أحدث الروايات حملوا تطبيق النجم المتوهج للروايات الكامله والحصريه مجاناً من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇

روايات كامله وحصريه من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺





ادسنس وسط المقال

تعليقات

التنقل السريع
    close
     
    CLOSE ADS
    CLOSE ADS