رواية قصيرة القامة طويلة اللسان الفصل الخامس عشر بقلم_شيماء_صبحي حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات


رواية قصيرة القامة طويلة اللسان الفصل الخامس عشر بقلم_شيماء_صبحي حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

رواية قصيرة القامة طويلة اللسان الفصل الخامس عشر بقلم_شيماء_صبحي حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

هادي اخد قمر في حض"نه وبعدها قال" قمر انتي مستعده تيجي معايا وتسيبي هنا !! 

قمر كانت مغمضة عينيها وساكته لحدما انتبهت لصوته وهوا بيقول" 

هادي" مستعده تيجي معايا ردي يا قمر" 

قمر هزت راسها بالموافقه وهادي قبل"ها قب"له رقيقه وبعدها قال" روحي جهزي حاجتك علشان هنمشي!! 

قمر بصتله بإنتباه وقالت " هو احنا هنروح فين! 

هادي ابتسم وقال" هنروح القصر بتاع اهلي هنعيش كلنا هناك" 

قمر بصت حواليها بحزن وقالت" انت قصدك اني هسيب المنطقة والورشه ! 

هادي هز راسه وقال" ايوا يا قمر انا رجعت الشركه تاني ومحتاجك انتي والشباب جمبي !! 

قمر قالت بفرحه" بجد الشركة رجعت؟؟

هادي هز راسه بابتسامه وقال" ايوا وكل الاملاك رجعت تاني  ' 

قمر بصتله بإستغراب" ازاي كل الاملاك رجعت هو انت اشتغلت في المخ"درات ولا ايه! 

هادي ضحك وقال" حاجه زي كدا بس الحمدلله انا مش  مافيا  متقلقيش!! 

قمر بصتله بشك وقالت" لو مشتغتاش في المخ"درات هتكون جيت الفلوس دي كلها منين وازاي رجعت املاكوا! 

هادي بصلها  وسكت وهيا بصتله بشك وبعدت عنه وقالت" انت معقول اشتغلت في الحجات الحرام علشان ترجع املاك ابوك تاني!! 

هادي بصلها بصدمه وقال" لا طبعا مشتغلتش خالص انا بس كنت في مهمه برا مصر ولما خلصتها كل حاجه رجعت لينا" 

قمر بشك" مهمة ايه دي الي بتتكلم عنها دي وازاي مقولتلناش  عليها!! 

هادي قرب منها وقال" مش وقته يا قمر علشان في حجات مهمه لازم اعملها واوعدك اني هحكيلك كل حاجه وبالتفاصيل بس ممكن تجهزي علشان نمشي!! 

قمر فضلت واقفه مكانها وهيا بتقول باستغراب" انا مش  همشي  من هنا  ياهادي دي حياتي وانا اتعودت عليها وبعدين الورشه مين هيشغلها وازاي هسيب البيت بتاع ابوينا وليه!! 

هادي كان مصدوم من كلامها وقرب منها وهوا بيقول" انا بس عايزك تيجي معايا وهنبدأ حياة جديده  كلنا انا وانتي وبقيت الشباب حتي عبدالله هيجي معانا!! 

قمر" بس برضوا انا لازم افهم ليه عايزني اسيب مكاني الي اتربيت فيه ! 

هادي فضل باصصلها وساكت وهيا قربت منه وقالت" انا عارفه انك ابن ناس اغنيه واتربيت علي العيشه في الأماكن الفخمه بس انا برضوا دي حياتي واتربيت واتعودت عليها !! 

هادي " يعني انتي هتفضلي هنا مش هتسيبي المكان دا !! 

قمر بحزن " ايوا مش هقدر اسيب هنا انا عارفه ان مليش حد هنا  بس انا كبرت واتعودت علي البيت دا  والورشه وصوت الدوشه وكل التفاصيل الي هنا انا حباها!! 

هادي قرب عليها وشدها عليه وقال وهوا باصص في عيونها" انا مستحيل هسيبك هنا يا قمر ولا لحظة واحده انتي عارفه انك اتعرضي لإيه النهارده عارفه عمك دا ومراته وعياله كانو هيعملو فيكي ايه !! 

قمر بصتله بجمود وقالت" انا مش ضعيفه علي فكرا يا هادي وكنت اقدر أقفلهم بس انا كنت لسا صاحيه وهما هجموا عليا مره واحده  ولاكن ورحمة ابويا الي كنت بحبه اكتر من نفسي كنت هردلهم الضربه بألف!! 

هادي بصلها بجمود وقال" يعني انتي حابه تفضلي هنا علي طول ! 

قمر هزت راسها وقالت" مستحيل اسيب بيت ابويا مهما حصل ؟ وبعدين لو انت هتاخد الشباب خدهم انا هشوف ناس تانيه تشتغل وانا مش محتاجه لحد فيكوا" 

هادي كان واقف مصوم مكنش عارف يقول ايه ولا يعمل معاها ايه ازاي بتتحول من شخص ضعيف لشخص قوي نظراتها كلها قوه وجمود هو عارف انها قويه بس برضوا متقدرش علي اي حد لانها في الاخر انثي ! يعني كائن رقيق زي الورده ممكن تتدبل او زي الشجره ممكن اوراقها تقع" 


قمر كانت بصاله بحزن " هو حقيقي اتغير وحست ان شخصيته بقت اقوي بس صعب اوي  عليها تمشي وتسيب بيت ابوها والمنطقه الي كبرت فيها وعاشت احلي سنين عمرها فيها " 

هادي  كان واقف يبصلها وهيا بصاله وكانوا ساكتين قاطعهم صوت تيلفون هادي  " خرج تليفونه من جيبه وفتح الاتصال  وكانت المتصله ساره" 

هادي فتح عليها وهوا بيبص لقمر بنضرات غاضبه  وقال" ايوا يا ساره عملتي ايه في الي قولتبك عليه ! 

قمر كانت مركزه معاه واول ما سمعت إسم بنت قلبها اتهز من مكانه بقلق! 

ساره " ايوا يا مستر هادي انا خلاص خلصت  كل حاجه ونظفت الشركة  ورجعتها احسن من الأول وكمان كلمت كل  الموظفين وكلهم وصلوا وناقص بس حضرتك تيجي علشان تشرحلهم كل التفاصيل بنفسك! 

هادي هز راسه وقال" حاضر انا جاي علي طول المهم انتي ظبتي الجو  كدا لحدما اوصل!! 

ساره كانت لسا هتتكلم بس لقته قفل  المكالمه فقالت بضحكه" تمام يا مستر هادي تيجي بالف سلامه مع السلامه في رعاية الله " 

الموظفين كانوا واقفين وباصين عليها وهيا لفتلهم وقالت" مستر هادي علي وصول يلا كل واحد يقعد علي مكتبه كدا اصل الشركه بإذن الله هترجع تشتغل تاني! 

الموظفين بصولها بفرحه وهيا قالت" ها تحبوا تشربوا ايه بق " 

الكل بدأ يقول طلبه بحماس وهيا اخدت الطلبات كلها وراحت علشان تجيبلهم الي هما عاوزينه !! 

بقلمي شيماء صبحي 

وعند هادي وقمر " 

هادي قفل المكالمه مع ساره وحط الموبايل في جيبه ورجع بص لقمر الي كانت نظراتها غريبه؟ ف قال بحزن" طيب يا قمر انا مش هضغط عليكي براحتك بس انا هجيب ناس هنا  تحميكي علشان انا مش ضامن ايه الي ممكن يحصل " 


قمر بصتله وقالت برفض " متجبش حد انا هعرف  احمي نفسي كويس انا مش صغيره وبعدين دي اول مره يحصلي حاجه زي دي بس انا اصلا محدش يقدر يكلمني؟! 

هادي  بصلها بغيظ وقال " انا مش باخد رأيك يا قمر انا بعرفك ايه الي هيحصل ! بصلها تاني وقال"  بعد ازنك انا لازم امشي علشان عندي شغل كتير وفي ناس مستنيانس! 

قمر بصتله وسكتت وهوا خرج من شقتها وقفل الباب وراه واتنهد بتعب وهوا بيبص للباب بحزن (كان يتمني انها توافق وترجع معاه بس طلع الموضوع صعب وهيا مش مستعده تمشي وتسيب منطقتها  ) 

طلع هادي للشباب  شقتهم وقمر كانت واقفه ورا الباب وهيا بتقول" مين ساره دي الي عايزها  تظبتله الجو وايه انا علي وصول اهو مين دي !!!  

قالت كلامها بغيره  واضحه وكانت رايحه جايه في الصاله وهيا بتقول بغيظ" يعني ايه هيمشي يعني وازاي الشباب هتسيبني وتسيب الشغل ووعدهم ليا  ويروحو معاه " ؟؟ هوا اكيد بيهزر يعني ايه هياخدهم .،انا لازم امنعهم  طبعا مينفعشي يمشوا ويسبوني لوحدي انا خلاص اتعودت عليهم؟؟ 


قالت كلامها وبعدها فتحت الباب وطلعت علي السلم وهيا بتهمس بكلام غير مفهوم!! 

وعند الشباب كانت شقتهم مفتوحه و كانو كلهم  واقفين ومجهزين  شنطهم و بيتكلموا مع هادي واول مشافوها بصولها وهيا قالت" انت رايحين فين وليه واخدين شنطكم!! 

محمد بصلها وقال بابتسامه" احنا رايحين مع هادي ورجع بصلها بإستغراب وقال" هو  انتي مجهزتيش ليه! 

قمر بصت لهادي بضيق ورجعت قالت لمحمد" لأ انا مش هاجي معاكوا انا هفضل هنا لان دا بيتي ودي حياتي ولاكن انتو لو هتمشوا ف دي حياتكوا وانتو طبعا حرين فيها ! 

خالد بص لقمر وهيا بصتله وكان باين علي وشها الحزن  ومن ملامحها عرف انهارمش عايزاهم يمشوا فقال وهو عيونه عليها " انا مش هينفع اسيبك هنا يا قمر لوحدك انا هفضل معاكي!! 

قمر بصتله وقالت  " شكرا يا خالد انا مش محتاجه لحد يفضل معايا !! انا كنت عايشه لوحدي هنا قبل مانتو تيجو المنطقه والحمدلله اقدر اعيش برضوا لوحدي وبعدين مدام انتو شايفين مصلحتكوا مع هادي روحوا معاه  وانا مش هزعل" 

سعيد بصلها بحزن وقال" طيب والورشه ياقمر هتعملي فيها ايه" 

قمر بصتله وقالت بابتسامه" عادي يا سعيد هشغلها ؟ هجيب ناس تانيه تشتغل وانشاء الله ربنا هيوفقني! 

هادي كان باصصلها وساكت مش عارف يعمل معاها ايه مكنش متوقع ردها الغريب دا بس اكتفي انه يشاور للشباب علشان يمشوا وسابوها واقفه مكانها بتبصلهم بحزن"" وباكنها نزلت وراهم بسرعه "

نزل هادي والشباب وهادي شورلهم علي العربيه بتاعته وقال" اركبوا يلا ياشباب علشان نتحرك"" 

الشباب بصوا لقمر وقالو" هنسلم علي قمر الأول" 

قمر بصتلهم بحزن واول واحد سلم عليها كان محمد " مد ايده وهيا قالت" مع السلامه يا محمد متبقاش تنساني بق وابق تعالي زورني كتير!! 

محمد بصلها بحزن وقال" اكيد يا قمر هجيلك انتي بقيتي زي اختي واكتر ، وانا كنت اتمني انك ايجي معانا بس دي حياتك وانتي  اكيد شايفه راحتك فين وفي الاول وفي الاخر قرارك!! 

قمرهزت راسها  ابتسمت وقالت" ربنا يوفقك يا محمد  واشوفك احسن الناس! 

محمد ابتسم وبعدها سعيد قرب وسلم عليها وقال" انا بصراحه مبحبش الوداع بس انا مش ناسي وقفتك معايا انا والشباب وربنا لوحده اعلم معذتك عندي قد ايه ربنا يوفقك وانا اوعدك اني هاجي ازورك انا ومحمد وخالد علي طول !! 


قمر ضحكت وقالت" وانا هستناك ومتنساش تجيبلي حاجه حلوه وانت  جايلي زياره !! 

هادي كان بيسمع كلامها وضاغط علي ايده لدرجه ان عروق ايده كلها بانت وهوا عمال يبص علي الشباب والي بيغازلوها وهيا مبتسمه ومتقبله كلامهم !! 

بقلمي شيماء صبحي 

وخالد قرب من قمر وهيا ابتسمت وقالت" رغم انك رخم بس هتوحشني يا خالد! 

خالد ابتسم وقال" انا بصراحه مش عايز اسيبك وامشي لان اتعودت اني اشوفك كل يوم ومش عارف هل هقدر اتخطي كل ذكرياتي معاكي ولا لأ بس بجد هتوحشيني اوي يا قمر! 

قمر بصتله وابتسمت وقالت" انت والشباب هتوحشوني اوي لاني بجد اتعودت عليكوا ويعتبر كمتو عيلتي الي افتقدتهم بس متنساش تيجي معاهم وتزورني ها متنساش! 

خالد ابتسم وقال" دي حاجه اكيد انا مش هنساها واتمني يا قمر تفكري في الي قولتلك عليه صدقين هفرح جدا ! 

قمر هزت راسها وابتسمت وقالت" رغم اني قولتك علي ردي بس ماشي هفكر وهرد عليك بنفس الإجابه! 

خالد ابتسم بحزن وبعد عنها وهيا فضلت بصالهم وفي دمعه نزلت غصب عنها!! 


سهر كانت جايه من بعيد وشايفه الشباب والي كانو ماسكين شنط في ايديهم ومن الواضح انهم ماشيين "ولاحظت محمد والي كان واقف سرحان  وكان في حاجه مزعلاه !! 

سهر قربت من قمر وهيا بتقول" اي دا يا قمر هوا ايه الي بيحصل! 

محمد انتبه ليها وبصلها بعيون لامعه وقمر قالت" الشباب خلاص ماشيين يا سهر لازم يشوفوا حياتهم ويشتغلوا في شغل يليق بيهم وكمان لازم ينجحوا علشان يقدرو يفتحوا بيت" 

سهر بصتلهم وقالت" وانتو هيهون عيكيوا تسبوها تعيش لوحدها وتمشوا! 

محمد الي رد عليها وقال" صحبتك دماغها ناشفه ومش عايزه تيجي معانا" 

سهر بصدمه " تيجي معاكوا ؟؟؟ تيجي معاكوا فين مينفعش! 

هادي بص لسهر بتركيز ولاكن خالد الي رد عليها وقال" ومينفعش ليه يا انسه سهر ايه المبرر الي يخليها ترفض " 


سهر بصتلهم وهيا ماسكه في قمروقالت " مينفعشي تسيب المكان الي اتربت فيه وقضت عمرها فيه من غير اي سبب مقنع يعني! 

محمد بإستغراب وقال" وايه هو دا السبب المقنع دا يا انسه سهر" 

سهر بصتله بخجل ولاكنها ردت عليه" مينفعش الوحده تسيب بيت ابوها غير علي حاجتين ! 

هادي كان مركز معاها اوي وقال وايه هما الحاجتين يا انسه " 

قمر رفعت عينيها وبصت عليه وهوا كان مركز اوي في عينيها ورجع بص لسهر والي قالت" 

اول حاجه والي هيا بعيد الشر طبعا عنها انها تموت وتخرج يعني علي الكفن" 

هادي بص لسهر بغيظ وهيا قالت" والحاجه التنيه هيا الجواز !! 

هادي بصلها بانتباه وقمر بصتلها  بصدمه من كلامخا  وسهر كملت وقالت " تسيب بيت ابوها وهيا رايحه بيت جوزها  غير مدا متقدرش تسيب بيت ابوها" 

الشباب بصولها باقتناع وهادي ركز مع قمر وعيونه عليها وهوا بيفكر في كلام سهر وانها عندها حق في كلامها هو ازاي محسبهاش كدا وازاي مفكرش ان قمر يعتبر من بيئة محافظة يعني مش زي اي بنت هوا عرفها قبل كدا """ 


عندها موضوع  انها بتسيب بيت ابوها وتسافر وتخرج وتقعد في فنادق  وفي بيوت  مع شباب عادي ! 

ولاكن هو ازاي نسي قمر وعاداتها وتقاليدها بصلها وسكت وهوا بيقول" انتي عندك حق يا انسه هيا فعلا مينفعش تخرج من البيت دا بس انا عندي طلب بس واتمني انك تقبليه" 

قمر بصتله برفع حاجب وسهر بصتله باهتمام وقالت" اتفضل ؟ 

هادي" انا عايزك تيجي تعيشي معاها لاني بصراحه مش واثق ايه الي ممكن يحصل تاني  "لاني الفتره دي هكون انا والشباب مشغولين ومش هيكون عندنا وقت خالص اننا نكون جمبها  ولاكن بوجودك معاها هحس اني مطمن اكتر عليها وطبعا هسيبلك رقمي لو حصل اي حاجه تتواصلي معايا " 

سهر بصتله بصدمه وبصت لقمر الي كانت بتهز عيونها انها ترفض ولاكن هادي كان بصصلهم بتركيز وسهر قالت" هو بصراحه الي بتطلبه دا صعب جدا لاني انا عايشه في بيت ابويا ومش هيوافق اني ابات برا البيت نهائي بس انا هحاول اكون معاها امتر وقت ممكن ومتقلقش عليها دي قمر وبعدين انت تقريبا متعرفش هيا بتعمل ايه في اي حد بيفكر بس  يقربلها" 

هادي فضل باصص لقمر والي كانت مش عاجبها الكلام وقال" المشكله اني عارف قمر ولاكن برضوا لازم اقلق عليها! 

خالد مكنش عاجبه الكلام الي هادي بيقوله وكان بيبص لقمر بغيظ لانها مكنتش بترد علي كلام هادي  زي مكانت بتعمل الاول وانها كانت بترد الكلمه بألف  عليه الاول ؟ فضل باصصلها وهو مستغرب سكوتها المفاجئ واللي يعتبر مش طبيعي لانه من عشرته لقمر عارف انها بنت قويه ومش سهل ان حد يقربلها او يفكر بس يأذيها !! 


فضلوا واقفين يبصوا لبعض لحدما سمعوا صوت  عبدالله  جاي من وراهم والي بيتكلم بصوت تقيل  وبيقول" حد يجي يساعدني يا  رجاله الله يستركو! 

الكل بص عليه بصدمه من شكله  واكتر حاجه صدمتهم الي كان شايله عبدالله!! 

بقلم شيماء صبحي 

كان  عبدالله رابط عابيتين من بتاع امه القديمه وحاطط فيهم كل هدومه وكان شايلهم علي ضهره ولاكنه قبل ما يوصل عندهم بدأو يتحركوا ووقعوا علي الارض وهوا وقع معاهم  " 

الشباب فضلوا يضحكوا علي منظره واولهم هادي واللي مكنش متوقع الي هوا شايفه " هو طلب من  عبدالله انه  يجهز شنطته ولاكن  عبدالله  كسر كل التوقعات وفجأهم باللي جايبه معاه " 

سهر وقمر كانو باصين علي عبدالله  عادي لان الموضوع  كان بالنسبالهم طبيعي لانهم دايما بيشوفوه ولاكن الشباب كانو اول مره يشوفوا حاجه زي كدا!! 

عبدالله كان مستغرب انهم بيضحكوا عليه فقال باستغراب" هو الي بيضحك يا رجاله متيجوا تساعدوني ! 

الشباب ضحكهم زاد  أكتر ولاكن هاادي قرب عليه  وهوا ماسك ضحكته بالعافيه وهو بيقول" هات يا عبدالله اما اساعدك"" 

عبدالله ابتسم واداله عبايه يشيلها .، ولاكن هادي اول  اول ما مسك العبايه  الي مليانه هدوم   وشاف ربطتها ضحك اكتر ومقدرش يمسك ضحكته !! 

قمر وسهر ضحكوا علي الي بيحصل  وعبدالله كان واقف  يصلهم ويضحك معاهم  وهوا مش فاهم ايه الي بيضحكهم بالطريقه دي!! 

ولحدما ما هادي وقف تاني وعدل هدومه قال بإستغراب" هو ايه الي انت عامله دا يا عبدالله🤔 !! 

عبدالله قال بابتسامه" دي هدومي كلها مش انا مسافر معاكوا" 

هادي هز راسه وقرب من مصطفي حض"نه بضحك وقال" طبعا بس انا طلبت منك تجهز شنطك زي الشباب كدا'

عبدالله بص للشباب بضحك وقال" مش تحدد يا هادي منا قولت يعني اني مسافر وكدا فجهزت كله! 

هادي ابتسم وقال" انت تؤمر يا عبدالله المهم انهم عاجبينك" 

عبدالله ضحك وقال" بصراحه انا جبت  الهدوم يعني  الصيفي والشتوي قلت علشان لو الجو غدر بينا ولا حاجه" 

هادي ضحك وقال" صدق فكره احنا لازم نعملها ياشباب؟

الشباب ابتسمت وهزت راسها وعبدالله قرب من قمر وقال" يلا يا قمر علشان نمشي! 

قمر هزت راسها وقالت" روح انت يا عبدالله انا هفضل هنا المهم خلي بالك علي نفسك ! 

عبدالله بصلها بإستغراب وبص لهادي والشباب وهما هزو راسهم بمعني مفيش فايده معاها فهوا قال " ليه يا قمر رفضتي متيجي معانا دا هادي قالي اننا هنشتغل عنده في الشركة ! 

قمر قربت من عبداللهو حض"نته  وهي بتقو" عارفه يا عبده  بس انت عارف اني مش هقدر اسيب البيت والورشه بس المهم انك تيجي تزورنا تاني ومتخفش انا هابق ازور امك  واطمن عليها كل يوم ! 

عبدالله ابتسم وقال" طول عمرك أصيبه يا قمر وصاحبة واجب" 

قمر ابتسمت ورجعت حض"نته تاني وقالت بحزن" هتوحشني اوي يا عبده!! 

عبدالله مقدرش يشوفها مدا فقال بحزن وهو بيبص لهادي" لأ يا صاحبي انا مش هقدر اسيبها لأ! 

هادي بصلها بغيره مانت واضحه لانه يعتبر كان في حض"نها فقال" يلا يا حنين وابعد كدا عنها !

قمر ابتسمت وهزت راسها ليه انه يمشي وهوا بصلها وابتسم بحزن  وبعدها  ركب العربيه مع الشباب وشاورلها   وهيا ابتسمت وبعدما مشيوا قمر بصت لسهر وقالت"  هيوحشوني اوي انا اتعودت عليهم جدا !! 

سهر قالت بحزن علي حالتها "بصراحه هما كانو مالين المنطقه كدا ومدينها طاقه وبصراحه كانو حلوين اوي" 

قمر حطت ايدها علي ايد سهر وقالت"  عندك حق بس انا مغلطش في قراري  صح" 

سهر هزت راسها وقالت" صح يا قمر كان لازم تعملي كدا واكتر مكنش ينفع تروحي معاه غير وانتي ضامنه ايه الي هيحصل بعدين" 

قمر هزت راسها بابتسامه حزينه وقربت من الورشه هيا وسهر وفتحوها وهما بيبصولها بحزن!!!

قمر" الورشه بقت فاضيه يا سهر معدش فيها حد !! 

سهر هزت راسها وقالت بزعل علي الي حصل " كانو عاملين روح ليها وكانت الورشه عامله حس للمنطقة " 

قمر سندت براسها علي سهر وقالت" هي دي الحياه يا سهر فجأة  بتديكي ناس حلوه في وقت بتكوني فيه لوحدك ووقت لما تلاقيكي مبسوطه ومتعوده عليهم  بترجع فجأه  تاخدهم  منهم وكأن مشاعرك مش فارقه معاها !!! 


سهر اتنهدت وقالت" واحنا اول مره هنتعرف علي الحياه  ياقمر وطبعها محنا ياما شوقنا يا  منها  وبعدين ما يمكن  الي حصل دا يكون خير!! 

قمر بصتلها بتركيز وقالت" فعلا  انتي عندك حق  يمكن كل الي بيحصل دا  خير واحنا مش واخدين بالنا!! 

سهر ابتسمت وقالت" بس انا هسألك سؤال برضوا يا قمر ! 

قمر بصتلها بانتباه وقالت" قولي يا ستي مهوا مبقاش ورانا حاجه نعملها غير اننا نتكلم! 

سهر ضحكت وقالت" هو ازاي عمك ومراته وعياله دول يمسكوكي كدا وانتي متديش اي رد فعل"" 

قمر بصتلها وقالت بتوهان" انا وقتها حسيت ان جسمي اتشنج ومقدرتش ادي اي رد فعل مش عارفه ليه كل الي كنت بفكر فيه وقتها هو مين الي هينقذني! 

سهر ابتسمت وقالت" وكنتي متوقعه انه هوا بنفسه الي هيجي ينقذك" 

قمر هزت راسها بلأ وقالت " لا والله مكنتش متوقعه خالص انه يجي بس كنت بتمني انه يجي  وربنا حققلي امنيتي !! 

سهر ابتسمت وهيا بتبص لقمر وقالت" طيب انا دلوقت بتمني راجلين يدخلو علينا كدا ويقولونا احنا جمبكوا ومسؤلين عن حمايتكوا!! 

قمر ضحكت عليلامها وقالت" ومالو يختي اتمني !! 

سهر ضحكت وهيا بتبص قدامها  ولاكنها اتصدمت  وهيا بتقول معقول الأمنيه اتحققت يا قمر!! 

قمر بصتلها يإستغراب وقالت" تقصدي ايه بكلامك يا بت " 

سهر شاورت علي الراجلين الضخمين الي واقفين عند بيت قمر وباصين عليهم وقالت" بصي هناك كدا وانتي تفهمي!! 

قمر بصت مكان ما سهر بتشاور ولاقت فعلا راجلين شكلهم غريب ومرعب واقفين عند باب بيتها وعيونهم عليها هي وسهر ؟؟ 

وقفت قمر وهيا باصالهم وهيا بتفكر وبتسأل نفسها " يا تري مين دول"" 

وبعد وقت قالت بصدمه وهيا بتبص لسهر " دا طلع بيتكلم بجد وجاب حراس لينا!!!!! بقلمي شيماء صبحي 

يتبع!!

أسفه علي التاخير الي حصل بس انا كان عندي ظرف طارئ ومقدرتش انزل البارت ❤️🌸

رأيكوا يا حلوين في البارت وتوقعاتكوا ايه الي هيحصل بين هادي وقمر وعايزه ريفيوا حلو كدا عن الرواية🌸


الفصل السادس عشر من هنا


بداية الرواية من هنا


 🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇

من غير ماتدورو ولاتحتارو جبتلكم أحدث الروايات حملوا تطبيق النجم المتوهج للروايات الكامله والحصريه مجاناً من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇

روايات كامله وحصريه من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺




إرسال تعليق

أحدث أقدم

إعلان آخر الموضوع

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close