القائمة الرئيسية

الصفحات

آخر الأخبار

رواية دلهي بقلم مهرا مجدي الفصل السابع حتى الفصل الحادي عشر حصريه وجديده

 رواية دلهي بقلم مهرا مجدي الفصل السابع حتى الفصل الحادي عشر حصريه وجديده 

رواية دلهي بقلم مهرا مجدي الفصل السابع حتى الفصل الحادي عشر حصريه وجديده 

(البارت السابعه) 
بتقول فيها: سمحوني انا معرفتش احافظ علي شرفكم
ولاقيت الشباك مفتوح ولمحته وهي بتجري ف نطيب من شباك وجريت بسرعه وراها
قولتله: رنا استني يارنا متجريش استني اوعي تعمل حاجه ف نفسك يارنا يارنا اروجوك استني ولاقته دخلت ف صحرايه كبيره قولتله: استني يارنا انتي بتعمل اي وايه الورقه اللي انتي كتبها اهدي يارنا
قالتلي: خلاص ياليلي خلاص وقت انتهي انتي عارفه ابويا لو عرف هيقتلني انتي عارفه ابويا ابويا حتي متبطبش عليا ابدا ياليلي عمره ده كان بيزعقلي لما قولتله ان هسافر الهند وهرقص هندي قعت يضرب فيا جامد مبقالك بقا لما ادخل اقوله: مبروك يابا بنتك حامل من واحد مش معترف ب ابنه ان كل ده حرام ف حرام انتي فهمني ياليلي
قولتله: فهمكي صدقني بس اهدي وهنحل كل حاجه اهدي بس
ولاقته مطلعه مسډس وبتوجه علي راسه
وبتقولي: ليلي متنسيش حلمنا يارنا 
قولتله وانا متوتره وخاېفه تعمل حاجه ف نفسه اهدي ارجوك ونزل المسډس صدقني احنا لو كسبنا المسابقه دي هنسافر علي طول وهنمشي من هنا علشان خاطري نزلي المسډس ارجوكي
[[system-code:ad:autoads]]قالتلي: وبعدني احنا كده كده احنا هنروح وهنرجع تاني يوم ف انا كده كده ھموت صدقني خلاص ياليلي وفجاءه لاقته بتقولي: ليلي خلي بالك من نفسك ياليلي ومتنسيش الوعد اللي قولتلك عليه
وفجاءه سمعت صوت رصاص ولاقيت رنا ماتيت 
انا كنت ف وقته ق صډمه 
كنت عمله زي المجنونه وكنت عمله اضحك واقولها: قومي بقا بطلي هز يارنا رنا ردي عليا يارنا رنا متهزريش يارنا قومي يارنا سرخت عالي قومي يارنا يارنا ارجوكي قومي يارنا 
قولتلك يارنا بلاش ده يارنا علشان خاطري قومي بقا يارنا ومن كتر العيط اغم عليا كان اصعب يوم ف حياتي خسړت صحبت عمري وخسړت اكتر واحده مخليني كمل الحياه عشانها وصحيت ولاقت ماما بټعيط جامد وقعت اعيط معاها وحضرت الجنازه 
وقعت اقول: قولتك بلاش ده ياغبيه يارنا غبيه عشتي غبيه ومۏتي غبيه ولاقيت ابوها بيعيط وبيقول: انا اسف يارنا يابنتي انا اجبارتك علي رجل ده 
قولتله: ياه انت لسه فاكر ان هي بنتك  اهي مشيت وسبتلك الدنيا ومافيها ارتاح ياحج رنا مشيت 
قالي: انا كنت وحش معاها
قولتله: متقلقش مش انت بس دي الدنيا كلها وحش
[[system-code:ad:autoads]]وسبت العزا ومشيت زي تايه ومش عارفه اعمل حاجه 
ودخلت ف دور اكتأب وكنت كل يوم افتح الصور وببص علي صور ليا انا ليها وعيط واقول: ليه يارنا ليه منك لله انت والغبي بتاعك يارب ليه يارب ليه ختها
وعدي 
وكان فاضل علي المسابقه٥تيام بس
ولاقيت ماما بتقولي: ليلي بنتي انتي هتفضلي حبس نفسك كده اقوم علشان المسابقه
قولتله: ماخلاص المسابقه مبقاش ف مسابقة تاني 
رنا ماشية افرحي ياماما انا غيرت رأي علي الموضوع ده
ولاقيت بابا بيقول: طبعا ماانتي فشله اللي كانت بتعرف ترقص احسن منك راحت عند خلقه اما انتي فاشله
قولتله: انا المرادي اوافقك ف الموضوع انت صح
ودخلت الاوضه وعيط ونمت ولاقيت رنا جيلي ف الحلم
بتقولي: قومي ورانا المسابقه ياليلي

(البارت الثامن) 
قلم: مهرا مجدي
(دلهي) 
بتقولي: قومي ورانا المسابقه ياليلي
قولتله: رنا انتي جت هنا ازاي 
قالتلي: انا بقيت روح يعني جسمي مېت بس روحي عايشه وانا قولتلك ان مش هسيبك يلا قومي ياليلي
قولتله: خلاص يارنا انتي مش معايه وكمان متنسيش ان المسابقه عايزين اتنين وانتي مشيت وكمان الحياه من غيرك وحشه رنا انا عايزه اجي عندك
قالتلي: قومي يابت انتي لسه وراكي مشوار طويل وقومي اضربي خلاص فاضل خمس تيام ياليلي قومي
وصحيت قولت: رنا انتي فينك يارنا ماما دخلت عليه قالتلي: اهدي ياحببتي رنا ف مكان احسن من هنا بكتير
قولتله: ياماما رنا جتلي ف الحلم وقالتلي كملي ف المسابقه
قالتلي ماما ساعتها: قومي ياليلي يابنتي كملي ف حلمك يلا ياليلي قولتله: اكيد ياماما بس انا مبعرفش ارقص حلو زي رنا قالتلي مع تدريبات هتعرف 
وفعلا بدأت لوحدي بدأت اضرب ليوم المسابقه كنت مش عارفه ف اوله بس حولت وكنت كل حركه بعملها بشوف رنا وقف فرحانه بيه
وجايه يوم المسابقه
ودخلت وبدأت رقصت كنت خاېفه ارقص وحش وبعد ماخلصت لاقيت للجنة تحكيم بيقولولي: امال فين صحبتك اللي معاكي 
قولتلهم: سافرت عند اللي خلقه 
قالولي: تعرف ان لازم حد معاكي شريك هناك ف الهند 
قولتله: عارفه بس هي معايه ف كل حته
قالولي: طب اتفضلي انتي وشويه هنعلن مين اللي فاز
وطلعت 
ولاقيت ماما حضنتني جامد وقالتلي: كنت شاطره اوووي ياليلي 
قولتله: حببتي ياماما وحضنت امي وقالتله: يلا نمشي ان كده كده مش هيختروني ان لازم يبقا معايه شريكه وانتي عارفه فين شركتي
يلا ياماما ولاقيت فجاءه بيقوله اسمي كنت فرحانه بس مش اوووي ان مش معايه صحبتي ولاقيت ماما حضنتني جامد وقالتلي: انا فخوره بيكي ياعمري انتي ولاقيت رنا جيالي بتقولي مبروك ياصحبتي ومسكت ايدي ودخلتني المسرح وختفت وقعت ابص عليه كتير لاقته اختفت وفهمت ساعتها ان روحه بتطلع لما بكون ف المكان اللي هي بتحبه كمان بتجيلي لما ببقا ف مشكله
وقاله: لجنة تحكيم ليا انا خترنكي ان رقصك حلوه وكمان علشان صحبتك تبقا فخوره بيكي وقاله 
من بكرا يابنات تحضره شنطكم علشان الطياره هتطلع بكرا ساعه١٠ 
ف طلعت وروحت وكنت زعلانه وبعيط ولاقيت ماما بتقولي: بټعيط ليه تاني ياليلي قولتله ان هسافر ومش معايه رنا قالتلي: هي معاكي وسمعك وشايفكي وكمان هي هنا ف قلبك يلا ياليلي قومي حضري شنطه علشان تفرح رنا
وفعلا قومت حضرت الشنطه وجايه تاني يوم 
وقبل مااروح المطار روحت وداعت اهلي رنا وامها قالتلي: يابنتي روحي ربنا معاكي وحقيقي حلمك وحلم رنا اللي كنا احنا سبب لما وقفنا ف وشه 
قولتله: هروح وارفع راسكم هناك متقلقيش
وحضنتها ومشيت وقبل ماامشي روحت زورت رنا قولتله: متقلقيش ياصحبتي احنا هنكسب المسابقه دي زي ماوعدنا بعض وصدقني لما هكسب الجايزه دي هاجي ادهلك ف توربتك وهتبقا فرحانه وصدقيني هخدلك حقكك من حاتم 
ومشيت ودعت ماما ودعت مصر ومشيت وركبت الطياره اللي كانت رايحه الهند
كنت طلعه حزينه مشيت الفرح اللي كانت جوايا
ونمت وحلمت ب رنا
لما كنا صغيرن
بصي يارنا انا معايه عروسه احلي منك طب ماانا نفس كلام معايه عروسه احلي منك وقعدنا نضحك انا وهي ورشني علي بعض مايه وكنا بنجري ورايا بعض ولاقيت امها مسكتها ضړبتها وقالتلها: انتي ايه اللي نزلك يابت يارنا من البيت انا مش قولتلك متنزليش تاني ف شارع وهي ماشية نادتني ليلي 
انا بحبك ياليلي وعروستك فعلا احلي مني باي باي ياليلي

(البارت التاسع) 
قلم: مهرا
(دلهي) 
انا بحبك ياليلي وعروستك فعلا احلي مني باي باي ياليلي
وقولتله: باي باي يارنا
وصحيت لاقيت صاحب الرحله بيقول حمدلله علي سلام احنا وصلنا الهند هننزل دلهي وهنروح الفندوق وعلي باليلي هننزل كلنا ك مجموعه اللي عايزه تشتري اكسسورات هنديه اي حاجه هنديه معانه وقت وبكرا ان شاءلله هتبداتي المسابقه الهنديه نسيت اقولكم الحكم هيبقا هنود احنا هنبقا معاكم هنترجملكم كل كلمه
كنت فرحانه بكلام اللي سمعته من المرشد بتاعنا اللي جاي معانا من مصر ونزلة كنت من بهرا ب الهند وجمال الهند وغني ورقص وناس هناك كانه جمال كنت فرحانه اوووي اوووي ان اخيراا وصلت الهند وشغلت اغنيه هنديه وكنت فرحانه جدااا ولاقيت المرشد بيقولي: يلا ياليلي هنركب الاوتبيس 
قولتله: حاضر وركبت فعلا وانا بسمع الاغنيه تخيلت نفسي برقص ف الاتوبيس من الفرحه ووصلنا الفندوق ونزلة دخلت الفندوق كانت الناس مسغربينا بس كانه مرحبين بينا وقدملنا مشروب كان طعمه غريب بس حبته اوووي واول مادخلت الفندوق لاقيت صورت شاروخان جريت وقعت اتصور معاه
ونادني المرشيد وقالي: متبعديش عننا اننا ممكن نتوها ولو تهنا عن بعض مش هعرف اجيبك ف لوسمحت خليكي جمبنا قولتله: حاضر 
وطلعت صوره ل رنا قولتله شوفتي الهند حلوه ازاي متقلقيش يارنا هنكسب المسابقه 
ولاقيت شب بيبصي
وكان منبهر بيا
قولتله: بص قدامك
المرشد: قالي انتي بتقولي تعالي لو سمحت ياليلي هنا 
ولاقيت المرشد بيقوله: كلمه هنديه معنها احنا اسفين
ولاقته بيضحك جامد
قولت المرشد طب اروح اضربه ده ولا اي
قالي: امشي بقا
قولتله: طيب
ومشيت و طلعت الاوضه  كنت منبهاره ب الهند وطلعت صورت شاروخان قولتله: وصلتك يابطلي  يافارس احلامي 
قعت ارقص جامد من فرحه ونمت وبعد شويه لاقيت المرشد بيخبط علي باب بتاعي وبيقولي: يلا علشان الاكل جاهز 
وصحيت من النوم جهزت بسرعه ونزلة بسرعه ولاقيت اكلات غريبه مكنتش فاهمه ولا حتي اسمها وكلت بس كان طعمه حلوه اوووي لدرجت ان الناس بيبصولي قرفانين مني
المرشد قالي: كلي علي مهلك محدش بيجري وراكي
قولتله: سبني الاكل حلوه 
بقولك احنا هنخرج امتي قالي: بعد مانخلص الاكل هنمشي شويه علشان بكرا عندنا مسابقه 
قولتله: تمام
وبعد ماخلصنا فعلا خرجنا وكان معانا واحد هندي ورانا مناظر جميله ف الهند ف دلهي  كانت دلهي حلوه اووي وكانت الناس لبس لبس الهندي واكسسورات وكانه مشغلين اغاني هنديه واتحمست اووي لدرجت رقصت ف شارع هناك وكنت ناس مبسوطه بيا وكانه بيسقفه ليا وبعد ماخلصت قعت اتصور كتير واطلع صورت رنا واتصور كأنه معايه بضبط
وروحت وطلعت ونامت وصحيت تاني للمسابقه كنت خاېفه اوووي ان هرقص قدم جمهور الهندي ولبست لبس الهندي واتجهزت ولبست الاكسسورات الهندي
وبدأت ادرب قبل ماادخل المسابقه وبعد ماخلصت صليت ل ربنا قولتله: يارب اقف معايه يارب انت عارف ان ده كان حلمي انا ورنا يارب ارجوك اقف معايه
وبعد ماخلصت صلي
لاقيت المرشد بيقولي: يلا جايه دورك اسمع انتو كده٢٠بنت ١٠بنات مصريه ١٠هنديه 
ف واحده من العشرين هتكسب وهتاخد جايزه
قولتله: ان شاءلله هنكسبها
وطلعت ورقصت هندي وانا برقص كنت عمله اغاني مع الاغنيه ف كانت لجنة التحكيم منبهاره بيا
وبعد ماخلصت كانه بيتكلمه معايه
ف فهمت بيقولي: اتعلمت منين الرقص الهندي
ف كان معايه المرشد بتاع الفريق وقالي
قولتله: اقولهم ان انا بحب الموسيقه الهنديه وكنت بدرب انا وصحبتي علي رقص الهندي وتعلمت مع تدريبات انا وهي
ولاقيت المرشد بيترجم كل كلمه قولتله ولاقيت لجنة تحكيم مبسوطين بيا
وقالولو: هي فين صحبتها 
وقالي
قولتله: قولهم ان هي دلوقتي رحت عند اللي خلقه
وقالهم لاقتهم حزنه وخلصنا كلم وطلعنا 
قولتله: ياترا هنكسب 
قالي: معرفش
بس حاسيس اه
وفعلا كسبت وكنت فرحانه اوووي اوووي بنفسي والبنات اللي معايه حضنونني جامد وقالولي انتي فعلا تستحقيها ياليلي
وخلصت وكنت فرحانه وطلعت صورت رنا قولتله بصي يارنا خت الجايزه اهي انا وانتي كسبنا افرحي 
ولاقيت المرشد بيقالنا احنا بكرا هنتحرك من الفندق ساعه٦ علشان الطياره اللي رايح مصر هتتحرك ساعه٨ ف ياريت بلاش سهر 
قولتله: ماشي
وطلعت اتمشيت برا وقعت اتصور واجيب اكسسورات
واتصلت ب ماما فديو كول 
قولتله: انا كسبت الجايزه ياماما وبكرا هركب الطياره وهيجي بكرا
قالتلي: مبروك ياحببتي كنت عارفه انك انتي قده
قولتله: انا هقفل معاكي علشان الحق احضر الشنطه قالتلي ماشي ياعمري خلي بالك من نفسك
وروحت الفندوق وحضرت الشنطه وسرحت ف جمال دلهي وحلوياتها 
وبعد كده نمت 
وصحيت علي ساعه٧ونص

(البارت العشر) 
بقلم: مهرا مجدي
(دلهي) 
وصحيت علي ساعه٧ونص
يلهوي ساعه سبعه ونص ده اكيد راحو المطار لبست وجريت برا الفندق مكنتش عرف اعمل اي ولا اروح ازاي المطار بس وقفت تاكسي هناك ومكنتش عرف افهم الرجل نهاء وبس لاقيت الرجل وصلني المطار 
كنت مستغربيه هو ازاي عرف ان عايزه المطار 
بس نزلت بسرعه علشان الحقهم
ودخلت المطار قعت انادي علي المرشد بتاعي وزعقت جامد ف المطار وقعت اعيط ان كنت بحب اه الهندي بس مبعرفش اتكلم ومكنتس بفهم للغه كانت للغه تقيله عليا وقعت اعيط ف مطار وسمعت بيقول ان الطياره توجهت ل مصر وفهمت انهم ماشيه
وقعت اعيط جامد اوووي وكمان اقامتي ف الفندق خلصت مكنتش عرف اروح فين او كلم مين مكنتش عرف اعمل اي وماما اتصلت بيا
قولتله: الو ياماما
قالتلي: اي ياحببتي ركبت ولا لسه الطياره
قولتله: لاء وانا عمله اعيط وكتم العيط علشان متخدش باله من حاجه
قولتله: اصلا ياحببتي ياماما لما وصلنا المرشد بتاعنا قالنا ان ف مسابقه تاني ولازم نكسب ف هنطول هنا بس انتي ادعيلي ان انجح
ماما قالتلي: ربنا معاكي ياليلي وخلي بالك من نفسك يابنتي هناك وانا هطمن عليكي 
قولتله: حاضر ياماما متقلقيش عليا ماما انا هقفل معاكي ان المرشد عيزني اروح ادرب مع صحابي
قالتلي: تمام ياروحي
وقفلنا وانا عيط جامد جداااا ومش عارفه اعمل اي
وطلعت من مطار 
قولت:ياترا يادلهي كتبلي اي 
وطلعت وتمشيت ف شوارع دلهي وكنت منبهار بيها بس مكنتش عارفه انام فين وجايه ليل ونمت ف شارع وانا نايمه وحلمت ب رنا وبتقولي: معلش ياليلي عارفه انك تعبت هنا بس صدقيني هتشرفي اسم مصر وهتحقيق حلمنا قولتله: بس انا عايزكي انتي مش عايزه جايزه يارنا الدنيا من غيرك وحشه اوووي يارنا تعالي يارنا اروجوك ليا 
قالتلي: هيجلك حد هنورلك حياتك وهتحبي وصدقيني هتحبي الحياه تاني ياليلي
وانا نايمه لاقيت ولادين بيصحني وبتكلمه معايه ومكنتش فهمه حاجه وقامت بسرعه قولتلهم: انتو عايزين اي انا مش فاهمه حاجه منكم ابدا ولاقيت خيال رنا طلعلي وبتقولي: اجري ياليلي عايزين يتحرش بيكي
بقولها: ليه
قالتلي: فكرينك مجنونه 
قولت ل خيال رنا متخفيش يارنا انا هنقذك منهم محدش هيجي جمب رنا انتو فهمين 
وقعدو الولادين يضحك وبدأ يقربه مني وانا كنت بقاوم وقعت اقول يارب يارب انقذني منهم يارب وفجاءه لاقيت حد ضربهم جامد واول ماشفوه جريا علي طول وكانه بيقول حاجه ومفهمتش كان بيقول اي 
بس من كتر المقاومه كنت خاېفه علي رنا وحبي ل رنا قولتله: شكرا وانا بقوله شكرا اغمي عليا هو شلني وداني المستفشي وصحيت ف المستشفى الهنديه كنت شايفه الممرضين حلوين ولبسهم كان عجبني 
مكنتش فاهمه جيت هنا ازاي وكنت بقول مين جبني هنا
ولاقيت نفس شب اللي نقذني امبارح ولاقته بيقولي: انا جبتك هنا
قولتله: شكرا وبعد كده اټصدمت جامد 
قولتله ايه ده انت بتتكلم عربي زي انت بلدك اي 
قالي: انا مصري زيك بس هندي برضوك
قولتله: اي ده انا مفهمتش حاجه
قالي: افهمك انا ابويا هندي وامي مصريه 
ابويا لما نزل مصر كان بيعمل اشغال هناك ف اعجب ب امي ف اتجوزه وجت عاشيت هنا بس امي علمتني كل حاجه مصريه وكانت بتخدني ف الاجازه انزل مصر واشوف الاهرامات والقلعه والمدارس والجوامع والكنايس وكانت بتعلمني ازاي اتكلم مصري
بس انا هنا بتكلم هندي وناس هنا كله عرفني وبحبني ان ابويا محبوب وكان بيسعد الناس رغم ان ابويا غني جداا عندو هنا شركات كتيره بس انا طلع زي ابويا بحب اساعد الناس يعني ممكن تشوفني سوق ممكن تشوفني بطلع شنط ممكن تشوفني اي حاجه ف الهند
قولتله: استني كده وقمت من علي سرير قولتله: ايه ده انت اللي كنت بتضحك عليا ف الفندق صح 
قالي: صح
انا وانا اللي وصلتك ف المطار بصراحه كان شكلك مضحك لما جيت كنت بضحك عليكي انك مش فاهمه حاجه
روحت قولتله:بقولك اي شكرا انك جبتني هنا وكفايه اوووي كده وشكرا كمان انك نقذتني وصدقني لما اقف علي رجلي تاني اكيد هشوفك ف الهند يعني وهيدك الفلوس وانا بزعق جامد اغمي علي تاني ولما اغم عليا مسكني بسرعه 
وصحيت لاقته ف وشي
قولتله: هو انت هنا جامد قالي: انتي بصي بقا انا فهمت من الممرضه انك تعبانه اووي وشكلك لما نمتي ف شارع شكل جسمك ضعيف ف انتي لازم تاكل كويس وكمان لازم تبقي مرتاحه ف مكان كويس
قولتله:طب ان شاءلله لما اطلع من هنا هدور علي مكان وهاكل كويس ممكن تمشي
قالي: طب انا ماشي وكده كده الممرضه قالتلي انك انتي كويسه ف ممكن تخرجي 
قولتله: طيب ماشي شكرا
ف ماشي 
فقولت: طب انا اعمل اي انا نفسي انام ف المستشفى ان معيش فلوس ولا هعرف اكل ولا هعرف اروح ف حته بس قمت وخت لبسي وطلعت اتمشي ف دلهي كنت جعانه اووي وكنت حاسه ان ضايعه ومش عارفه اعمل اي
وقولت: يارب مش عرفه اعمل اي سعدني ارجوك 
ولاقته فجاءه شب اللي سعدني ف وشي
وقالي: طب ماانا قولتك انك عايزه مسعده
قولتله: صراحه اه علشان منكرش ان مش عايزه مسعده 
قالي: طب تعالي 
قولتله: بس بص انا لو عرفت اشتغل هدفعلك فلوسك الي تفعدتهلي تمام 
قالي: تمام
وركبت معه العربيه
وكنت قعده ولاقيت خيال رنا ظهر ف المرايا وبتضحكلي وبتقولي هو ده طريقك مكنتش فاهمه قصده اي
ولاقته فجاؤه بيقولي: اي يامصريه فينك شكلك سرحانه ف الهند وجمال الهند 
قولتله: هي فعلا جميله
قالي: طب ماتحكيلي علي قصتك ب ماأني حكتلك علي القصه بتاعتي احكيلي انتي كمان
قولتله: معلش مش قادره اتكلم 
قالي: برحتك 
ف وصلنا الفندق اللي كنت فيه وكنت فرحانه ان ده الفندق اللي كنت عرفه هناك ف الهند
ودفعلي فلوس اقعد هناك اسبوعين
وكنت فرحانه
قالي: انا دفعتلك الفلوس اهي ابقي اشكريني بقا
قولتله: شكرا بس انا من صبح بقولك شكرا انت اي
قالي: انتي شكلك لمضه فعلا 
قالي: سلام يامصريه
قولتله: استني انت اسمك اي
قالي: عايزه المصري ولا الهندي 
قولتله: انت ليك اسمين 
قالي: اه 
امي سمتني عمر 
وابويا سمني آريان
قولتله: اسمك حلو اوووي ب الهندي 
ده معنه اي 
قالي: الرجل المحارب القديم
قولتله: طب ماشي يا آريان

(البارت الحاديه عشر) 
بقلم: مهرا مجدي
(دلهي) 
قولتله: طب ماشي ياآريان 
قالي: انا جيلك باليل علشان اتعشي معاكي
قولتله: ماشي تعالي
وسبتها وطلعت وكنت الاوضه
كنت فرحانه ان لاقيت حد بيتكلم عربي زي وكمان مصري ف شكرت ربنا 
قولتله: بجد يارب بشكرك انك وقفت معايه 
ولاقيت الباب بيخبط ولاقيت واحد جيبلي فستان وفهمت منوا ان البسه علشان في حفله ف الفندوق وختو منوا
وقولت: اي رايك يارنا حلو صح 
لاقيت خياله: بيقول ايوا حلو انتي ياصحبتي حلوه وهتفضلي حلوه 
ولبست الفستان وكان الفستان عجبني اوووي ان كان عباره فستان هندي اللي بنشوفه ف الافلام الهنديه بضبط
ونزلت الحفله وكان الحفله مشغلين اغاني هنديه كنت منبهره معاهم وكان المزيكا الهنديه تدخل القلب وقامت رقصت معاهم وانا كنت مركزه ف رقص الهند لدرجت كنت هقع لاقيت مره واحد آريان مسكني بسرعه 
قولتله: انتي ازاي كده
يعني زي اي
قولتله: يعني بتيجي بسرعه لما بتحس ان هقع او هيحصل اي حاجه
قالي: اشكريني رابع مره انقذك
قولتله: طب سبني انت مسكني جامد 
قالي: لاء مش هسيبك
قولتله: لاء سبني
قالي: طب وسبني وقعت جامد علي الارض 
قولتله: انا مكنش اقصدي تسبني ترميني انا قصدي يعني خلاص امشي 
قالي: انتي شكل الوقعه اقصرت عليكي مش عارفه تقولي اي
ف قومت 
قولتله: بقولك اي
اعتبرني متعرفنيش هنا استمتع ب الحفله انتي وانا نفس الكلام 
قالي: تمام بس لو قعتي ف مشكله متجيش تقوليلي عليها 
تمام 
قولتله: ماشي
ومشيت وقفت علي ترابيزه لوحدي
وكان شغال اغنيه رومنسيه كنت عرفه كنت بسمعه انا ورنا ف المدرسه كنت سرحانه ف ذكرياتي انا ورنا
ولاقيت رجل هندي كان عايز يرقص معايه علي الاغنيه الهنديه دي ولاقته انحني وكان بيتكلم ولاقيت رنا بتقولي: عايز يرقص معاكي
اقبالي ياليلي
وفعلا لاقيت نفسي ماسكه ف ايدو ورقصت معاه وكانت برقص معاه وكنت فرحانه ان مش مصدقه ان بحقيق حاجه من حلمي وكنت فرحانه
ولاقيت آريان دخل وتكلم معاه ولاقيت الرجل سبني وماشي 
قولتله: انت قولتله اي
قالي: قولتله انك مراتي
قولتله: اي اوعي كده انا اروح اتكلم معاه واقوله
ولاقيت مره واحده شدني جامد ومسك ايدي وحط ايدو علي وسطي وبص ف عنيه وقالي: الرقصه دي بتاعتي انا وبدأ يلفني كنت منبهاره بيه وبشجعته وكان فعلا محارب فنظري 
قولتله: انت شكلك غيرت من الراجل ده
قالي: لاء ولا غيرت ولا حاجه بس انتي مش عارفه حد غير هنا ف قولت انقذك منوا 
قولتله: طب ماشي بس خلاص سبني ان الموسيقه خلصت وانت مش عايز تنزل عنيك من عليا
قالي: انا اسف 
قالي: تيجي اوريكي دلهي وجماله
قولتله: مش هعرف امشي ب الفستان ده 
قالي: طب اطلعي غير وانا مستنكي تحت
قولتله: طب اديني ثانيه
وفعلا طلعت لبست
ونزلت لاقته 
وخرجنا وقالي: استنيني هنا استنيته ولاقيت رنا بتقولي: شكلك ياصحبتي هتحبي ولا اي
قولتله: لاء احب اي بس انتي عرفه ان الطياره فاتيتني ومش معايه فلوس وادفع بيها حق الطياره غير لما اشتغل وهنا مش هعرف اشتغل
انتي عارفه يارنا ان مش بعرف اتكلم زيهم
قالتلي: هتعرفي
وفجاءه لاقيت آريان بيقولي: انتي بتكلمي مين 
قولتله: متخدش ف بالك 
ولاقته جايب العاب 
قولتله: ده لمين 
قالي: هتعرفي وداني دار ايتام
واول مادخل كانت العيال فرحانه بيه اوووي وجري عليه حتي انا جري عليا كنت فرحانه وانا مع الاطفال دول وهو كمان كان فرحان
ووزع العاب ليهم كنت وانا كنت معي وقالي: انا بفرح لما بكون هنا بحس براح هنا العيال دي ملهاش ذنب ان اهلهم يسبوهم 
قولتله: ايوا بس صدقني ربنا هيرعهم 
قالي: فعلا
وفجاءه لاقيت واحده ډخله علينا
وبتحضنه وبتبوس فيه 
وبتقوله: وحشتني 
قولتله: طب اسيبكم انا انا ف العربيه لو عايز حاجه قولي
قالي: تعالي هنا بس دي اختي وانا اتصلت بيها وفهمتها انك انتي مصريه وبتتكلمي عربيه واختي شاطره بتعرف تتكلم زي وفعلا
قالتلي: سلامو عليكم
قولتلك: عليكم سلام
قالتلي: اخويا فهمني انك جيت من مصر بس عايزه اعرف انتي بتعمل اي هنا ف الهند
قولتله: انا كنت جايه مع ناس من مصر علشان كان ف مسابقه ف الهند وانا كسبتها واهي الجايزه بس الطياره كانت هتمشي ساعه٨ بس انا صحيت متأخر وملحقتش الطياره
ف بس دي كل قصتي 
قالتلي: طب انا اعرف ناس برضوك بتتكلم عربي فاتحين محل ملابس انتي ممكن تشتغلي معاهم 
قولتله: بجد ممكن اشتغل
قالتلي: اه 
قولتله بس انا مبعرفش اتلكم هندي
قالتلي: انا هديكي كتاب تتعلم او لاقيت حد بيتكلم معاكي افتح الكتاب وبصي فيه وهتعرفي 
قولتله: بجد انا مش عرفه اقولك اي بجد شكرا وحضنتها وكانت فرحانه وقالتلي: وحشتني مصري وبنات مصري
قولتله: وانا بس عايزه اقعد ف الهند ان من محبين الهند
وودعتها ومشيت انا وآريان وكان مشغل اغاني وكنت سرحانه ف زكرياتي انا ورنا وافتكرت لما رنا كانت بتقولي احنا لازم نروح الهند وافتكرت لما كنا بنطلع السطح ونرقص هندي 
وقولت: ياريتك يارنا تبقي معايه وتشوفي جمال ده
لاقيت آريان بيقولي: هي مين رنا دي
قولتله: دي صحبتي
قالي: اخيرا عرفت حاجه منك
قولتله: انت عايز تعرف اي عني
قالي: مثلا عندك كام سنه كنت بتدرسي اي ف مصر كنت من عيله غنيه ولا فقيره
قولتله: هتعرف كل ده بس ف وقته 
ووصلت الفندوق ودخلت الاوضه 
ولاقيت ماما بتتصل بيا فديو كول وفتحت: لاقيت بابا ف وشي وبيقولي: اي يافشله عملت اي ف الهند تلاقي الهند مش طايقنك هناك
حتي يابت الطياره مشيت وسبتك عرفه ليه مشيت وسبتك علشان انت فشله
قولتله: بابا اديني ماما
لاقيت ماما مڼهاره وخاېفه 
وقالتلي: كده ياليلي تضحك علي امك وتقوللها ان ف مسابقه 
قولتله: ماما انتي عرفت منين
قالتلي: هو ده اللي همك عرفت منين المرشد بتاعك اتصل بينا وقالنا ان اكتشفه انك مش موجوده لما رحه المطار وكان المرشد هيجي يخدك بس لاقه ان مفيش وقت ف ركب طياره بس قالي: ان هياخدك من هناك
قولتله:يا ماما متقلقيش انا ف حد ساعدني شب اسمه آريان سعدني وهو شب مصري بس باباه هندي بس ټوفي وكمان امه مصريه اللي عرفته منه هو سعدني هو و اخته لاقټلي شغل ورجل اللي هشتغل عندو عربي ف متقلقيش عليا ياماما
لاقيت بابا شد التلفون بيقولي: طب ماتحولي تخلي الواد ده يحبك بدل ماانتي فشله ف كل حاجه خلي يحبك يابت علشان تبقي غنيه 
قولتله: بابا خليك انت ف نجحك وابوس ايدك سبني ف حالي علشان الواحد علي اخرو
قالي: طب يابت غوري من هن
قولتله: عرف لما عرفت ان طياره مشيت كنت زعلانه بس كنت فرحانه ان مش هشوف وشك تاني
قالي: لو كنتي قدام وشي كنت مسكتك نفختك
طب يلا انا هقفل ولاقيت ماما بتقولي: خلي بالك ياليلي 
قولتله: حاضر ياماما
وقفلت مع ماما ودخلت نمت وحلمت ب رنا بتقولي: ياليلي متنسيش تخدي حقي من حاتم انا عارفه انك هتخدي حقي ولاقيت صوت بيخبط جامد كنت فكره ف الحلم ولاقيت ف الحقيقه وصحيت بقول مين لاقيت آريان بيقول: انا آريان

يتبع

 





تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close