القائمة الرئيسية

الصفحات

آخر الأخبار

رواية عروستي الفصل الاول والتاني والتالت والرابع والخامس والسادس بقلم لوجي احمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

 رواية عروستي الفصل الاول والتاني والتالت والرابع والخامس والسادس بقلم لوجي احمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

رواية عروستي الفصل الاول والتاني والتالت والرابع والخامس والسادس بقلم لوجي احمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

جعانه قوي ممكن تديني حاجه اكلها

...وانتي معاكي فلوس بقى يا شاطره تدفعيها حق الاكل وهو يقرب لها ويدقق في ج.سمها

بنظرات ضعيفه لا والله معيش حاجه يا عمو بس انا جعانه قوي وعايزه اكل ان شاء الله استنى معاكي هنا اكنس واغسل


عزت.. لا تكنسي وتغسلي هنا لا انتي تطلعي معايا الشقه فوق تكنسي وتغسلي فوق وانا هجيب لك اكل واشربك واعمل لك كل اللي انتي عايزاه ها قلت ايه ياه الله صحيح انتي اسمك ايه


...انا اسمي دنيا ثم سكتت شويه وقالت له مش هتاكلني بقى يا عمو اديني اي حاجه كلها دلوقتي انا جعانه قوي والنبي


عزت كان رجل مش مظبوط وكانت البت حلوه في عينه قرب عليها وحط ايده على شعرها وقال لها انا هديكي طبق تقعدي تاكلي فيه وتدخلي تقعدي جوه في المخزن بتاع المحل لما اخلص واقفل المحل واخدك معايا فوق


دنيا فرحت قوي بالاكل اللي هو هيديه لها وقالت له موافقه 

فعلا داخلها المخزن وقعد ده وجاب لها طبق اكل واديه لها وقال لها قال لها قولي لي انتي اهلك فين

دنيا....مليش اهل 

عزت..ازي يعني هو حد بيبقى معندهوش  اهل

دنيا..انا معنديش أهل 

عزت يوه ده انتي هتتعبيني معاكي المهم اقعدي كلي هنا لما اخلص واقفل المحل واجي لك وما تقوميش من هنا ولا تتحركي من مكانك

دنيا .حاضر ياعمو 

وفعلا عزت سابها قاعده في المخزن وخرج المحل يكمل شغله

بس كان فرحان قوي بالبنت لانها بنت حلوه وما يعرفش هي جات له منين

..

دنيا في المخزن 

كانت قاعده على الارض مربعه رجليها وشعرها كان حلو قوي وكان طويل واسود هي ما كانتش كبيره ولا صغيره هي كانت طفله 12 سنه 13 سنه كده يعني لكن الغريب في الموضوع

ان هي بدات تتكلم وتقول بصي بقى احنا هنقسم الاكل انا وانتي 

هديكي نص الاكل وانا نص الاكل وفعلا بدات تقسم الاكل واخذت من طبقها شويه كمان وحطيتهم على الارض وقالت علشان انت بتشربيني د'م معاكي

ودلوقتي هنطلع نق'تله ونخلص منه بس انتي ما قلتليش هو انتي هتفضلي معايا لحد أمته 

بس ما كملتش كلامها على دخول عزت عليها

الله استغرب قوي وقال لها انتي ليه حاطه الاكل على الارض

وهي بدات تبص بصات غريبه

هو قرب عليها وقال لها انا مش صابر لما نطلع فوق يا قمر مش انا اديتك اكل واكلتك

كمان جبت لك فستان حلو بدل الفستان اللي انت لابساه ارفعي يلا فستانك عشان اغير لك هدومك

وبدا يخل،عها الفس،تان 

وكانت الصدمه 🙂🙂🙂🙂

التاني


اخلعي فستانك يلا وريني ج'سمك الحلو بنظرات مقرفه 

 وعشان اجيب لك حاجات حلوه اسمعي الكلام يلا ياقمر وهو يحسس على ج'سمها


الغريب في موضوع ان دنيا كانت بتبصله وساكته خالص تبص له مره ومره تبصوا قدامها كاني حد قاعد قدامها اساسا ما كانش مركز في حاجه وخلاص غير ان هو يشوف ج'سم البنت


وبدا فعلا يتسلل بايده داخل فستانها وبدا يلمس ج'سمها 

بس كان مستغرب من اللي حاسس بيه وبدات ايده ترتعش جامد قوي ولما حاول يرفع الفستان واشوف جسمها كانت هنا المصيبه

جاء له حاله صراع وبدا يصرخ من الا شافه 

ومجرد ما صرخ اول صرخه مالحقش يصرخ الدنيا لانه كان وقع في الارض جثه هامده غرقان في د'مه 

دنيا..دا مات 

وبدات تبصوا قدامها كان حد موجود قدامها وقالت ادينا خلصنا منه يلا بقى انا وانت عشان نشرب د'مه


علي دخول الناس  عليهم وفعلا كان فيه د'م علي بوقها وعلي الكرسي الا قبالها

الناس بدات تزعق وتقول قتلتيه يا عزت يا عزت لكن لا حياه لما تنادي كان مات والناس اتلمت 

دنيا فضلت تبص قدامها وتضحك 

كان حد قدامها والناس بقى مستغربين اللي بيحصل وبعد حاله الضحك اللي دنيا كانت فيها بدات تصرخ وتقول تعالي هنا سايباني ليه وماشيه استني استني استني وكانت بتحاول تجري ورا ايه ما حدش يعرف

كانها مجنونه وبتكلم نفسها ده اللي الناس كانوا فاكرينه بس مع مرور الوقت كان البوليس جه وملا المكان لان دي حادثه ق'تل 


دنيا بدات تصرخ وتحاول تقاوم وعايزه تجري تلحق بس تلحق مين ما حدش عارف لسه ايه الحكايه  لكن كان ااعكسري خدها علي القسم 

وصلت لحد ما مكتبه الظابط

وفضلت قاعده بره المكتب ودخلت 

الظابط اول ما اشوفها استغرب لانها لسه عيله صغيره وبص للعسكري وقال له انت متاكد ان هي دي اللي قت'لت الراجل

العسكريه ايوه يا باشا ده اللي الناس قالوه


الضابط... فضل بص عليها وكان مستغرب حالتها جدا 

وقال لها تعالي قربي اقعدي ق'تلتي لي 

دنيا. مش انا والله دي هي

الظابط اسمه اسلام

الظابط هي مين هي كانت لوحدها وهو بيبص للعسكري ولا كان في حد معاها العسكري يا بيه لما هجمنا كانت لوحدها والناس اكدت ان ما حدش كان معاها

الضابط.. مستغرب اللي بيحصل وكمان دي طفله ازاي هتقدر تق'تل الراجل ده

طلب من العسكري ان هو يخرج يجيب لها ليمون لما يقعد يتكلم معاها ويفهم منها ايه اللي بيحصل

وفعلا ده اللي حصل والعسكري خرج وقال لها اقعدي جنبي على الكنبه وقعدت جنبه وقال لها اعتبريني بقى صاحبك واحكي لي ايه اللي بيحصل وهي مين اللي كانت معاكي فضلت تبص له كثير كده وقربت على ودانه وقالتله 

مراتك دلوقتي هتلاقيها على سريرك هي وراجل عر'يانين


اسلام.. اتفزع من كلامها ولا انت عبيطه ولا ايه ايه اللي انت بتقولي ده

دنيا.. مش انا اللي بقول دي هي وشاور ت بايديها على حاجه وراها اسلام وهو يلتفت وراه ليشاهد المنظر الصادم

عر'يانه في السر'ير مع راجل تاني غيرك مراتك في حض'ن ع'شيقها

اسلام.. انتي عبيطه ولا مجنونه ايه اللي انت بتقولي ده

دنيا.. مش انا ده هي وشاورك بايديها على الحيطه الا وراه

اسلام بدون تفكير التفت ظهره يشوف ايه اللي وراه بس حس بنفس سخن جنب رقبته

هنا بدا يرتكب ويحس ان في شي مش طبيعي 

كوبايه الميه وقعت من ايده على الارض من الارتباك 

مش فاهم اللي بيحصل وكلام البنت ده جننه اكتر واكتر

دنيا.. الحقها هتجيب لك عيل مش ابنك علشان تاخد كل فلوسك

اسلام بعصبيه يوه كفايه بقى انتي مجنونه ولا ايه وهو بيوقع كل حاجه على المكتب من التوتر

في الوقت ده كانت دنيا بدات تخاف وملامح وشها كلها اتغيرت

اسلام بعصبيه يا عسكري

العسكري اللي بره دخل قال له تمام يا فندم

اسلام وهو ياخد حاجته من على المكتب قال لي العسكري البنت دي ما تتحركش من هنا لحد ما اوصل البيت واجي اشوف حكايتها 

ايه وخرج بس كانت عينه كلها على دنيا

....

العسكري سبها قاعده في المكتب وقفل عليها باب المكتب

فضل واقف على الباب بره زي ما  الباشا قاله

                                                                       🥺 دنيا في المكتب كانت بتتكلم  انتي جيتي تاني انا زعلانه منك عشان سبتيني لوحدي انا عايزاك تخرجيني من هنا انا زهقت خالص 

طب انا العسكري كان سامع الكلام ده واستغرب جدا هي بتكلم مين وفتح الباب عليها بس لقاها قاعده لوحدها استغراب اكتر

#عروستي 3

لوجي احمد 

اسلام 

طبعا هو رجع علي البيت علي طول لانه كان شاكك كده كده في مراته وكلام البنت دي خلاه قلق اكتر ورجع علي البيت 

المصيبه أن هو راح لاقها في حضن عشق'يها

محسش بنفسي غير وهو ساحب  السلا'ح ومخلص عليهم الاثنين

قا'تلهم هم الاثنين

والسرير بقى عباره عن د'م

خرج من الاوضه مهزوز ومصدوم من اللي بيحصل وحط ايده على اول كرسي موجود في الصاله وبدا يقعد كان منهار مش قادر يقف على رجله

اول ما قعدوا فرد ظهره اتفاجئ ب دنيا قاعده على الكرسي اللي قدامه وبتضحك وبتقول هنشرب د'م لحد معاها 

اسلام ..بدا يقرب منهم 

وووووووووووو

الرابع

ق'تل مراته عشان كانت خا'ينه وكان شك فيها بس ما كانش متاكد لكن دنيا اكدت له الكلام وفعلا لما راح الشقه وجدها بتخونه فق'تلها

الغريب في الموضوع ان هو كان سايب دنيا في المكتب واول ما خرج الصلاه بتاعه شقته لقى دنيا قاعده على الكرسي قدامه كانت ازاي ولا ايه اللي حصل ما يعرفش


عرقان خالص وجسمه ما بيرتعش للي شايفه

قرب عليها بهدوء انتي جيتي هنا ازي وبقى مش مصدق ايه اللي بيحصل

دنيا بهدوء ما اعرفش هي اللي جابتني وهي بتشاور على الكرسي اللي قصادها

اسلام هي مين وهو يلتفت حواليه لان ما كانش حد موجود في الشقه غيره هو ودنيا بس


دنيا دي انت مش شايفها وهي تشاور بايديها

اسلام لا مش شايف حد انا عايز اعرف انتي حكايتك ايه

دنيا..انا معرفش حاجه  هي اللي تعرف كل حاجه وهي برده بتشاور على الكرسي

اسلام هي مين وقرب عليها وبدها يحط ايده عليها ويقول لها احكي لي كل حاجه انا سامعك

🥺

دنيا بدات تتنهد ولميت ركابها بايديها وبدات تقول له انا بنت غلبانه

وساكنه في الشارع الفلاني قالت له على اسم الشارع يعني

 قوي ما ليش حد غير مرات ابويا 

وكانت ست وحشه قوي بعد ما ابويا مات خدت الشقه وطردتني منها وفضلت ماشيه في الشوارع ما اعرفش انا رايحه فين ووقعت في ايدي الراجل الوحش اللي اسمه عزت ده وهي قالت لي نق'تله عشان نشرب من د'م

اسلام.. هي مين بقى

ثم سكت شويه وقال لها واكيد هي اللي قالت لك على خيانه مراتي


دنيا..ايوه هي .. عروستي

اسلام .بصدمه ايه قصدك ايه

لكن قبل ما يكمل الجمله جرس الباب كان بيرن

وكان بيرن جامد قوي فقال لها خليك مكانك انا بشوف مين 

دنيا.. مسكتوا من ايده وقالت له ما تفتحيش عشان يقبضوا عليك

اسلام... ما تخافيش مش هيعملوا لي حاجه هي اللي كانت بتخ'وني مع واحد متخافيش 

وفعلا  وراح فتح الباب


وكانت الشرطه لان الجيران سامعه صوت ضر'ب النار وبلغوا البوليس والبوليس جاي على الشقه بسبب البلاغ. وطبعا اسلام ظابط فلما دخلوا عليه وقالوا له احنا جانا من هنا بلاغ على صوت ضرب نا'ر ومعانا امر بالتفتيش

اسلام بدا يقلق وبدا يقول لهم ما فيش حاجه انا ظابط بس هم كانوا مصممين وفعلا دخلوا يفتشوا

اسلام بدأ يتوتر والتفت لدنيا وبيقول لها

انتي عرفت ازاي أن البوليس الا علي الباب 

بس مكملش كلامه 

بس للاسف لما التفت لما لقاش وبدا يدور عليها في الشقه كلها افتكر انها استخبت من البوليس اي مكان في الشقه لكن قلب عليها الشقه كلها ملقهاش اختفت  كانها ما كانتش  موجوده 

بدا يجنن 

والا جننه اكتر لما  الشرطه احنا اسفين على الازعاج يا باشا احنا ما لقيناش حاجه في الشقه

اسلام ..ايه قصدك ايه وهو فاتح بقه مصدوم

الظابط ما لقناش حاجه والشقه تمام وكله تمام احنا اسفين على الازعاج وخرج هو العساكر ي اللي كانت معاه

اسلام اتجنن 

وبدا يقرب على اوضه النوم اللي كان ق'تل فيها مراته وعشقها

وجد كل حاجه زي ما هي كاني ما كانش حد هنا اصلا ولا مراته هنا

خرج من الشقه يجري زي المجنون خايف

وركب عربيته وبدا يسوق مش عارف رايح فين بيفتكر ايه اللي حصل ده هو كان بيحلم ولا ده حقيقه رجع علي شغله 

اول ما وصل الشغل لا انا عساكر كلها بتتكلم على هروب دنيا انها مش موجوده

والعسكري اللي كان واقف حراسه على المكتب بيقول له انا ما اتحركتش من هنا والمكتب ما لهوش بيبان ثاني هي خرجت منين ما اعرفش

اسلام طبعا ما اتكلمش بسبب اللي حصل معايا ورجع تاني على عربيته مش عارف يعمل ايه

بس الحاجه الوحيده اللي جت في دماغه العنوان اللي هي قالت له عليه

ساق عربيته متجه للعنوان ده يسال عليها

وفعلا وصل الشارع وبدا يمشي في الشارع شويه

وبدا يسال عليها وكانت هنا الصدمه اول ما سال عليها كانت الاجابه ان البنت دي ميت

البنت ماتت ماتت ازاي امال مين دي

كان عامل زي المجانين بالظبط مش فاهم اي حاجه خالص امال مين اللي شافها دي وايه اللي بيح صل 

 سمع الكلام من الناس واتجه الى عربيته فتح باب العربيه ودخل قعد فيها وركن دماغه على الكرسي وغمض عينه

مش عارف ايه اللي بيحصل يا ترى هو بيحلم ولا دي حقيقه بدا يفتكر اللي بيحصل تاني

هي قالت له ان هي ما كانش لها حد خالص ومرات ابوها كانت وحشه قوي وهربت وهربت منها

وان هي راحت لست عجوزه قعدت معاها شويه

وكان في حاجه كمان كانت تعمل لابسه في ايديها خاتم كده لونه اخضر شبه خواتم الاطفال

بدا يفكر هيعمل ايه 

من كتر التعب ومن قله النوم النوم كبس عليه ما نامش كتير لمجرد دقائق وشافها في الحلم

وقع في مكان كله طوب رمل وهو واقف بيبص عليها وبيحاولوا ينقذها ومش عارف

وهي بتصرخ وبتقول له ساعدني ساعدني

فاق من نومه علي كدا 

كان الليل دخل عليه وهو مش عارف برضو ايه الا بيحصل وجث'ت مراته وعشيقها راحت فين والبنت دي راحت فين 

محدش عارف حاجه 

رجع شقته 

اول ما دخل الشقه بتاعته فضل يلف في الشقه كلها بيحاول يفهم ايه اللي حصل لفت نظر ان كل مرايات الشقه مكتوب عليها كلمه ساعدني ساعدني ساعدني 

انهار من العصبيه والتوتر اللي بيحصل قدامه بدا يكسر كل المرايات اللي في البيت لانه مش فاهم حاجه ومش قادر يفهم

لكن مجرد ما القزاز نزل على الارض حس بايدي على كتفه

التفت لقاها هي 

اسلام ..من عصبيته شدها من يدها وقالها انتي مين انتي عايشه ولا ميته انتي ايه اصلا ردي عليا

دنيا..ساعدني ارجوك دا اخر امل ليا ساعدني 

اسلام .اساعدك ازي انا عايزه افهم  وجث'ت مراتي فين 

دنيا .. اختفت لما تلاقي جث'ي الاول 

وما لقهاش قدامه اختفت 

اسلام جات له حاله من الذهول فتح باب  الشقه ونزل جري ه على العربيه بتاعته

متجه للمكان اللي هي كانت عايشه فيه

ونزل تاني الشارع بتاعها وبدا يسال شخص واثنين وثلاثه

لما وصل لبيت ست عجوزها وخبط عليها

وبدا يسالها قالت له ياه محدش يعرف دنيا فين 

اسلام . ازاي كل اللي في الحاره قالوا انها ماتت

الست . ما حدش يعرف يا ابني ان كانت عايشه ولا ميته وما حدش شاف جث'تها عشان نقول دي ميته

اسلام..وانا اعرف ازي 

ما فيش غير مرات ابوها والراجل اللي كانت متجوزاه اللي اسمه عزت بس سمعت أنه اتق'تل

اسلام . اسلام بزهول  وهو يكلم نفسه يعني عزت اللي مات ده كان جوز مرات ابوها

بدا هنا يفهم شويه الا بيحصل  وبدا ياخد معلومات من الست العجوزه وخلص كلام معاها وخرج من عندها

بس هي رجعت نادت عليه وقالت له بس في حاجه ناقصه نسيت اقولها لك

دنيا كان عندها عروسه 

اسلام .. اول ما قالت كده افتكر كلام عليه لما قالت له دي عروستي

🥺🥺🥺🥺


#عروستي  6

لوجي احمد 

اسلام كان خارج بس صوت الست وقفه لما قالت له كان معاه عروسه ما بتسيبهاش من ايدها خالص الاثنين في يوم وليله اختفوا ما حدش عارف عنهم حاجه ان كانوا عايشين ولا ميتين المشكله اي حد بيسال مرات ابوها بتقول لها ايه ده سافرت البلد عند قرايبها ودنيا ما كانش لها قريب اصلا

اسلام.. بدا يفهم ان السر كله عند مرات ابوها

خرج من عند الست وبدا يتمشى في الشارع يفكر في الكلام فاهم ان عزت اللي مات ده اصلا اصلا جوز مرات ابوها يعني الموضوع كله مرتبط ببعضه

حل للغز ده كله عند مرات ابوها

وبدا فعلا يسال على بيت مرات ابوها والناس دلته وصل لحد باب الشقه وخبط

فتحت له ست كده كان شكلها اعوذ بالله وحش جدا وواضح عليها انها ست شريره من ردود وشها

اول ما فتحت له الباب قالت له مين انت

طبعا اسلام لو كان قال لها ان هو ظابط او ان هو جاي بخصوص موضوع دنيا ما كانش هيفهم حاجه منها بس هو حاول يخدعها ا وقال لها ان هم برنامج وكده ومعه فلوس وهي كده كده كسبانه

هي اول ما سمعت كلمه فلوس اتجننت ورحبت بيه وقالت له اهلا يا باشا اتفضل والله يا بيه غلبانين وانا قاعده لوحدي وما عنديش حد

كان بنت عامل زي البدرون كان مقبره بمعنى صحيح

اسلام كان قاعد بس كان مركز في كل تفاصيل البيت

بيحاول يدور على اي حاجه او على بدايه الخيط اللي هيوصل بيه بس للاسف ما كانش فيه حاجه

طلب منها كوبايه ميه وبدا يتمشي في الشقه اول ما قام يمشي لفت نظره على الحيطه صوره متعلقه فيها دنيا وعروستها وابوها وامها هنا اتاكد ان في واحده اسمها دنيا يعني هو ما كانش بيحبونا اللي بيحصل ده مش حلو لانها نفس البنت اللي شافها

.....

مكنش عارف يتصرف ازي مع الست دي شكلها مش سهله والا حصله اليومين الا فاتوا مخليينه فاقد كلها اعصابه والسيطره على نفسه

بس لفت نظره أن فيه منور في المكان عليه باب حديد 

ورائحه من حلوه 

وكان لسه هيفتح ويشوف لكن الست كانت جات بالمياه 

هي ... هو في حاجه ولا ايه يا استاذ حضرتك قمت من مكانك 

اسلام لا ما فيش حاجه بتفرج بس على المكان اتبيعي البيت ده اشتري منك

وطلع لها فلوس كتير قوي هي في الاول كانت رافضه لكن اول ما شافت الفلوس اتهوست وافقت على طول قال لها بس بشرط دلوقتي تكوني مطلعه كل حاجتك من المكان والا هرجع

في البيع وفعلا واثقه وبدات تلم حاجتها هو بدا يدخل المنور وجد أن فيه حد مدفون فيه من شكل التراب ومن شكل الحفره الواضحه طبعا هو ظابط اتصل عليهم وبلغهم بالحادثه ومجرد وقت والقوه كلها كانت موجود ومسكه الست قبل ما تمشي وهي كانت رافضه تتكلم أو تعترف 

وجزء تاني فحر المكان وبقول فعلا وجدوا  الجثه والعروسه

واسلام ادخل في الموضوع وطلب أنهم يدفنوها علي طول في المقابر ومعاها عرستها

والست اتقبض عليها اعترفت ان هي موتتها هي وجوزها عزت علشان ابوها كان كاتب لها البيت باسمها وهي لما تموت الست دي اللي هتورث البيت عشان كده موتوها

واليوم خلص واسلام برده لسه مش فاهم الا بيحصل 

وبدا يحلم بدنيا وتحكي له اللي حصل

وووووووووووو

يتبع 


ادخلوا بسرعه من هنا 👇👇👇

من غير ماتدورو ولاتحتارو جبتلكم أحدث الروايات حملوا تطبيق النجم المتوهج للروايات الكامله والحصريه مجاناً من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇

روايات كامله وحصريه من هنا




تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close