رواية نسمه متمرده البارت الاول بقلم أمل مصطفى حصريه وجديده - النجم المتوهج The glowing star

بحث هذه المدونة الإلكترونية

Translate

المتابعون

2024/02/08

رواية نسمه متمرده البارت الاول بقلم أمل مصطفى حصريه وجديده

رواية نسمه متمرده البارت الاول بقلم أمل مصطفى حصريه وجديده

رواية نسمه متمرده البارت الاول بقلم أمل مصطفى حصريه وجديده

نسمه تسير وهي تبحث في حقيبتها علي الفون 

ولكنها اتصدمت بأحدهم 

نسمه ::بإحراج أسفه أسفه جدا مأخدتش بالي 

سهير :::بإبتسامه مافيش مشكله دنا حظي حلو 

أشوف القمر ده علي الصبح 

نسمه ::وقد تورد وجهها من الخجل شكرا جدا لذوق

حضرتك 

سهير ::وهي تعرف نفسها أنا سهير أصحابي بينادوني سوسو والناس الغريبه سهير هانم 

تحبي ايه 

نسمه ::بمرح سوسو طبعا

ضحكت سهير خلاص بقينا أصحاب انتي برده بتصيفي زينا 

نسمه ::لاء دي مدينتي أنا عايشه هنا 

سهير ::طيب كويس لاقيت حد يخرجني انا هنا

من يومين بس أبني مش فاضي وبيرجع متأخر

فأيه رأيك نتفسح مع بعض اليومين دول علي ذوقك 

نسمه ::مافيش مشكله بس لازم أستأذن بابا الأول

سهير::طبعا ده رقمي وهاتي رقمك ونبقا نتفق 

نسمه ::بإبتسامه عذبه بكره أقابل حضرتك 

سهير ::لا تيجي تاخديني من الفندق 

نسمه ::حضرتك فين 

سهير ::أنا في فندق ****

نظرة لها نسمه بتعجب 

سهير ::بإستفهام مالك شكلك أتغير 

نسمه :: أصل نزلاء الفندق ده من الطبقات الرقيه جدا 

سهير ::وده فيه مشكله بالنسبالك 

نسمه :: لا بس روح حضرتك متدلش علي أنك من الطبقه دي أبدا 

سهير ::بإبتسامه سيبك أنا اصلا مش بحب الشكليات

والمظاهر الكدابه 

نسمه ::انا اتشرفت بحضرتك جدا وبكره إن شاء الله 

هكون عندك من الساعه ٩ صباحا 

سهير ::ياه أنتي بتصحي بدري كده 

نسمه ::بضحكه مرحه لا أنا بصحي من الفجر 

سهير ::بجد 

نسمه ::أه والله إحنا متعودين علي كده معلش مضطره أمشي لاني اتأخرت

سهير ::خلاص يا حبيبتي علي معادنا

*******بقلم امل مصطفي********

رجعت سهير الفندق ونسمه علي المنزل 

نسمه ::السلام عليكم يا أهل الدار أنا جعانه 

مامتها ::بحب الاكل جاهز يا قلبي بس اول مره 

تتأخري كده إحنا بنظبط عليكي الساعه

نسمه ::انا قابلت واحده واتعرفت عليها والكلام خدنا

هيام ::طيب أدخلي غيري وصلي يكون بابا وصل 

وأنا حضرت السفره قبلت نسمه جبينها حاضر

*********

عند سهير 

حنين صحت يا دادة لا يا هانم 

دخلت سهير غرفة حفيدتها ذات الخمسه اعوام

ونظرة لها بحزن حبيبتي أتحرمتي من الحب والحنان 

بدري وتذكرت أبنتها وبكت بصمت 

مش عارفه ليه شوفتك النهارده في نسمه

يمكن روحها وقلبها الابيض زيك ربنا يرحمك

ويصبرني علي الفراق

رن فونها برقم مروان ايه يا حبيبي كده تخرج بدري

من غير ماشوفك 

مروان ::معلش يا حبيبتي غصب عني أنا معرفك

أني جاي شغل مش سياحه

سهير ::انا عارفه بس حبيت أخرج حنين يمكن تتصاحب علي حد وتشوف أماكن تانيه غير الڤيلا 

دي طفله ومحتاجه التغيير 

مروان ::بحزن لحزن والدته خلاص يا حبيبتي هحاول أخر يومين نقضيهم مع بعض وأفسحها

فيهم زي ما هي عايزه 

سهير بحب منتحرمش منك يا حبيبي

********بقلم أمل مصطفي*********

جريت نسمه علي والدها وأحتضنته قلب نسمه 

وحشتني 

والدها ::وأنتي اكتر يا قلب خالد

هيام ::من خلفهم أه يا قلبي بتخني يا خالد ومع بنتي مكنش العشم 

ضحك خالد ماقدرش يا حبيبي أنتي الفي الحته

الشمال

نسمه ::بمرح بقا كده ياسي بابا لما هي في الشمال 

أنا أروح فين 

خالد :: بمرح في حاجات تانيه جوه كتير شوفي انتي عايزه ايه لكن الشمال لهيام قلبي وبس

نسمه ::الله الله يا حج أنتوا مش كبرتواعلي كده

خالد ::مين الكبر فشر ده مافيش واحده تملي عيني

زيها مهما كبرنا 

هيام ::بخجل وبعدين معاك يا خالد كده تكسفني

قدام الولاد 

نسمه ::بحب ربنا يخليكوا لبعض ويرزقني بواحد

يعيشني نفس الحب ده يا بابا 

خالد ::يارب يا حبيبتي يلا ناكل

**********

مروان :::مالك بس يا حبيبتي 

شاهي ::كده يا مروان أهون عليك تسبني كل ده 

مروان ::غصب عني يا حبيبتي ده شغل وكان لازم

اكون موجود 

شاهي :::بدلع وانا مكنتش هعطلك والله

كان فيها ايه لو خدتني معاك 

مروان ::حبيبتي أفهمي أمي بتتضايق لما بتشوفني

معاكي وأنا مش بحب أضايقها 

وبعدين كتير قولتلك حاولي تغيري من لبسك وطريقتك وأتقربي منها علشان تتقبل وجودك 

بس أنتي مش راضيه أعمل أيه 

شاهي ::نحطها قدام الامر الواقع ولا أنت خايف 

منها

مروان ::بحده شاهي إلزمي حدودك أنت عارفه 

كويس أنا مش بخاف من أي حد علي وجهه الارض

بس دي أمي وليها أحترمها وقلبها تعبان أخاف يحصلها حاجه أنت عارفه أنا كنت هتجوزك قبل حادثة ندي وكانت هتاخد فتره وبعدين تتقبلك

لما تلاقيني مبسوط معاكي بس موت ندي جبلها

القلب وأنا مش ممكن أجازف بيها 

وده السبب أن طلبت منك تتقربي منها وتكسبي حبها

شاهي ::مامتك مش ممكن تتقبلني المشكله مش لبسي ولا طريقة معاملتي هي بتكرهني أنا بالذات

مروان ::بحب معلش يا حبيبتي بكره لما تلاقيني

رافض الجواز علشانك هتوافق أنا هقفل الوقت 

علشان وصلت قدام الجناح ومش عايزها تنزعج

مني سلام 

شاهي ::سلام يا قلبي هتوحشني أوي

********بقلم أمل مصطفي**********

دخل مروان وجد والدته تشاهد TV مساء الخير

يا امي مساء النور يا حبيبي 

مروان ::أيه المسهرك كل ده 

سهير::بستناك أنا بكره انا وحنين هنخرج مع واحده

أتعرفت عليها النهارده 

مروان :::أزاي حضرتك عايزه تخرجي مع واحده متعرفيش عنها حاجه 

سهير ::البنت طيبه وأنا حبيتها

مروان ::حضرتك عارفه أن المظاهر خداعه 

وبعدين أنت عارفه مركزي وعارفه أن ليا منافسين

نفسهم يكسروني 

سهير ::أنا كبيره وأعرف أميز بين الكويس والوحش

مروان ::بس حضرتك أول مره تتعاملي مع حد بالسرعه دي مش ممكن يكون حد حطها في طريقك 

علشان يوصلي 

سهير ::بفروغ صبر من شكوك أبنها أولا انا الطلبت رقمها وأنا العرضت عليها نتفسح 

مروان ::خلاص يا أمي الحرس هيكون معاكم 

سهير لا يا حبيبي خليني براحتي مش عايزه أكون متأيده لو مصر ممكن يتابعونا من بعيد ولو حاسوا

بخطر يقربوا أيه رائيك

مروان ::بقلة حيله خلاص يا حبيبتي تصبحي علي 

خير 

****************

تاني يوم كانت نسمه في الميعاد بالظبط تجلس في ريسبشن الفندق في إنتظار سهير 

بعد دقائق كانت سهير أمامها بإبتسامه كبيره

مواعيدك مظبوطه يا نسوم 

نسمه ::حبيبتي يا سوسو وضربت التحيه العسكريه

وقالت بمرح إحنا تربيه عسكريه يا فندم 

جلست سهير بجوار نسمه ن

نسمه مش هنمشي 

سهير ::بستنا حنين تصحي علشان أخدها معايا

نسمه ::دي بنتك 

سهير ::لاء حفيدتي الوحيده 

نسمه ::ربنا يخليهالك 

جائت سهير تتحدث قاطعها صوت رجولي 

مش ممكن أنسه نسمه عندنا أنا مصدقتش لما عرفت

وقلت لازم أتاكد بنفسي الفندق كله نور 

أخفضت نسمه وجهها بخجل أزي حضرتك يا

بشمهندس كريم 

أعجبت سهير بحيائها وغض بصرها 

كريم ::بإحراج وصلني ردك علي طلبي ممكن أعرف

المشكله فيا ولا في حاجه تانيه 

نسمه ::لا والله ابدا حضرتك من الشباب المعروف

عنه أخلاقه ومن عيله كبيره تشرف أي بيت تدخله

ومليون بنت أحسن مني تتمني قربك 

كريم ::بس أنا بتمناكي أنتي 

نسمه ::أنا أسفه والله أنا مش حابه أرتبط بالطريقه

دي 

كريم ::لو علشان التعليم أكيد مش همنعك 

أنا أحب زوجتي وأم أولادي تكون علي مستوي عالي

من التعليم 

نسمه ::لا مش ده السبب أنا عايزه يكون فيه توافق

بين الطرفين وانا بعتبرك زي أخويا أحمد وأتمني تلاقي الانسانه التستهلك وأرجوك تسامحني 

ماكنتش عايزه أحطك في الموقف ده مره تانيه

كريم ::وأنا كمان أتمنالك السعاده مع الانسان

القلبك يختاره بعد إذنكم تركها وكان يتمني

أن توافق علي طلبه فقد وجد فيها الزوجه الجميله 

المتدينه التي تحافظ عليه وتربي اولاده علي القيم

أما نسمه فقد شعرت بالحزن لهذا الموقف سمعت صوت طفله تقول تيتا رفعت عيونها فوجدت أمامها 

طفله جميله ببشره قمحيه شعر اسود وترتدي فستان

أحمر 

سهير ::تعالي يا حبيبتي سلمي علي نسمه

نسمه ::جلست علي إحدي ركبتيها ماشاء الله 

تسمحلي برنسس حنين نكون أصحاب 

حنين ::بطفوله هتلعبي معايا 

نسمه ::طبعا هنلعب ونركب مراجيح ونسوق عربيات

التصادم وكل حاجه تأمري بيها

حنين ::خلاص موافقه نكون أصحاب 

حملتها نسمه وقبلت وجنتها يلا نبدا اليوم من أوله

فرحت سهير من تقبل حنين لنسمه فهي لا تقبل الغرباء بالسهل وعندما تري شاهي تصرخ كأنها

رأت شبح 

دخلت كافتريا جميله جدا رغم بساطة ديكورها

أهلا اهلا بست البنات 

نسمه أزيك يا اونكل رضا أخبارك

رضا ::انا تمام لما شوفتك أزي بابا

نسمه ::الحمد لله هو مش بيجي لحضرتك

رضا ::لاء يا ستي بقالوا يومين من يوم ماكسبته

في الشطرنج 

نسمه ::بضحكه لا حضرتك بتهزر غلبت بابا

رضا :بفخر كانه أمم القناه جبت واحد علمني أصل تعبت من كتر مابتهزم قدامه من ساعتها مجاش 

اتفضلوا هنا جلس الجميع 

كانت عباره عن طاوله مستديره بمفرش أحمر وكراسي بيضاء 

نسمه ::لسهير المكان بسيط بس نظيف جدا 

والطلبات هنا بيتي اليوم بيومه 

سهير فعلا بسيط وجميل بيعطي إحساس بالراحه

طلبي حضرتك عارفه 

رضا :اه طبعا عصير برتقال فريش وتشيز كيك 

حنين::ببراءه وأنا زي نسمه

رضا::أجمل طلب لاجمل بنوته وحضرتك 

سهير ::أنا كمان عصير برتقال لوفيه 

رضا::طبعا موجود ثواني ويكون عندكم الطلبات

سهير ::لنسمه يلا نتكلم بصراحه أنتي بتحبي حد 

نسمه ::لا مافيش حاجه من دي خالص 

سهير ::بس أنا شايفه أنه عريس مايترفضش

فأكيد فيه سبب 

نسمه ::بصي حضرتك أنا الماديات دي ماتفرقش 

معايا خالص ولا الشكل هو غني ومن عيله كبيره

وشاب وسيم بس أنا عايزه الانسان الهرتبط بيه

ده وشاورت علي قلبها يحس بيه من أول لحظه

ويقول ده العايز أكمل معاه حتي لو مش وسيم

أو ابن بواب كل ده مش مهم أهم حاجه أحس بيه

حضرتك فهماني 

سهير::طبعا يا حبيبتي بس معدش فيه بنات بتفكر

بالطريقه دي 

نسمه لا فيه وفيه كتير كمان بس الشباب عايزين

يعيشوا حياتهم وبعد كده يدورو علي الوحده الخام

التحافظ عليهم يعني الزينا أخر أختيارتهم 

قضوا اليوم في ضحك ولعب وكانت حنين في 

منتهي السعاده لانها وجدت من يشاركها طفولتها

وسهير كانت تتابعهم وتضحك من قلبها لأول مره 

من ٣سنين علي حركات نسمه وحنين كان يوم جميل

ورجع الكل إلي بيته 

**********بقلم أمل مصطفي*********

عند نسمه 

خالد ::حمدلله علي السلامه 

نسمه الله يسلمك يا بابا 

خالد ::أتبسطي

نسمه ::بسعاده وهي تدور حول نفسها جدا يابابا

لو شوفت حنين هتحبها جدا وهتنسا معها كل حاجه

خالد ::طيب هتتعشي 

نسمه ::لا يابابا شبعانه هدخل أخد شاور وأصلي

ونام هنخرج بكره كمان 

خالد ::طيب بس خلي بالك من نفسك 

نسمه ::حاضر بس خف علي أونكل رضا شويه 

طول عمرك بتغلبه مافيهاش حاجه لما يغلبك

مره من نفسه 

ضحك ::خالد هو أشتكاني ليكي طيب أما اشوفه

بكره لازم أخليه يغني ظلموه 

نسمه ::الداخل بنكم خسران وفتحت فونها 

بص حضرتك دي حنين 

خالد ::ماشاءالله شكلك هصتي النهارده 

نسمه ::جدا جدا كأني رجعت طفله تاني 

قبلها والدها ربنا يسعدك يا حبيبتي تصبحي

علي خير 

************

عند سهير 

كانت تجلس بجوار حنين وهي مبتسمه

مروان ::مساء الخير يا أمي 

سهير::مساء الخير يا حبيبي

مروان ::خير يا أمي اول مره اشوف إبتسامتك

دي من زمان 

سهير::بفرحه اليوم كان جميل وحنين كانت فرحانه جدا وكانت بتضحك من قلبها 

النهارده كان أسعد يوم عندي من٣سنين 

لسه ليك كام يوم هنا 

مروان::كلها أربع أيام ونرجع 

سهير::إحنا هنخرج بكره كمان

مروان ::طيب بس خلي بالك من نفسك 

أنا مش مطمن من العلاقه الكبرة بسرعه كده 

سهير::البنت جميله من جوه ومن بره روحها

جميله ومتواضعه ومحبوبه من الكل هنا 

ده حتي صاحب الفندق ده طالب إيدها بس

رفضته 

مروان ::بضحكه رنانه وحضرتك صدقتيها

في بنت بترفض صاحب ملايين 

سهير ::بضيق أه طبعا لان هو كلمها قدامي

كان بيسألها رفضاه ليه 

مروان ::بسخريه تلاقئها بتدور علي حد أغني منه

سهير ::بنرفزه ماتتكلمش عليه كده هزعل منك 

مروان :: نظر لها بعدم تصديق فهي أول مره 

تتحدث معه بهذا الضيق وعلم أن هذه البنت خطر 

وخلفها سر 



الفصل الثاني من هنا



الصفحه الرئيسيه لجميع روايات المدونه من هنا



روايات كامله وحصريه من هنا



 
close
 
CLOSE ADS
CLOSE ADS