expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

جوزي عايزني اكون ع علاقه ب صاحب الشركه الفصل الاول بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده

 جوزي عايزني اكون ع علاقه ب صاحب الشركه الفصل الاول بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده

جوزي عايزني اكون ع علاقه ب صاحب الشركه الفصل الاول بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده


وقبل ما نبدا الحكايه اعرفكم بنفسي 

انا ليلي عندي ٢٥سنه ومتجوزه وفي يوم 

كنت بروق الشقه ولقيت جوزي دخل 

وقولت 


ليلي 

اي ده فيه اي غريبه رجعت من الشغل 

بدري ليه وهو اقعد علي الكرسي وقالي 


عماد 

بقولك اي امشي من قدامي دلوقتي انا مش طايق اشوف حد قدامي وليه وشها فقر صحيح 


ليلي 

ليه بس كده يا عماد هو انا عملت ليك حاجه 

قولي بس اي اللي مزعلك 


عماد 

مدير غبي مش بيسمع الكلام وشايف ان 

كل رائيه هو بس اللي بيكون صح 


ليلي 

طيب متزعلش نفسك وبعد كده وضح 

ليه الأمور بهدوء 


عماد 

أوضح اي الغبي مشاني انا من الشركه 

يوريني بقي هيشغلها ازاي ان شاء الله 


ليلي 

ازاي تعمل كده يا عماد تسيب الشغل ليه انت عارف ان احنا ورانا مسؤوليات كبيره ده قسط العربيه اللي احنا بندفعه بياخد المرتب كله


عماد 

بقولك ايه انا مش ناقص اي نكد اتفضلي ادخلي يلا اعمليلنا الاكل


ليلي 

حاضر يا  عماد اللي تشوفه برحتك انا هعمله 

وبعدها دخلت المطبخ 


عماد 

بقولك اي اعملي حسابك انا بكره هاخدك 

تنزلي شغل في ورشه ملابس 


ليلي 

اي الكلام الغريب انا مش هعرف اشتغل 

في ورشه وبعدين عيالنا هعمل فيهم اي 


عماد 

عادي يعني انا قاعد معاهم اهو 

لحد ما تلاقي شغل فرصه البنات اي الشغل 

اكتر من الرجاله 


ليلي 

اللي تشوفه يا عماد ماشي انا هعمله 

وبعدها بص لقاه الفراخ 


عماد 

بيت المهمل بيخرب قبل بيت الظالم 

عامله فرختين ليه يا مفتريه حرام عليكي 

هو انا بلاقي الفلوس في الشارع 

ولا اي 


ليلي 

عماد انا اتخنقت بسبب اسلوبك وبعدين 

بابا اللي جايب اتنين انت عارف أنه 

عايش لوحدة ومافيش حد يعمل ليه اكل 

قال بدل ما اجيب واحده تعمل ليا اكل لا 

اجيب اكل لبنتي وتعمل ليا وليها 


عماد 

شغالين عندو بقي وبعدين احنا كلنا 

ناكل فرخه وهو يأكل فرخه لوحدة 

مافيش الانص فرخه اللي هتنزل 


ليلي 

ازاي يعني الكلام ده 


عماد 

هو ده اللي عندي عجبك عجبك مش عجبك 

امشي وبعدها نزلت وفتح ليا بابا 


الاب 

اي يا بنتي كل ده حرام عليكي انا جعان اوي 

وبعدين انتي عارفه ان باخد دوا ولازم 

اكل 


ليلي 

معلش يا بابا حماتي جت اعمل اي 

انا اسفه والله يا بابا بس حماتي شافت الاكل 

وقالت هتغدا معانا وانا اخد من اكلك 


الاب 

اخس عليكي طيب كنتي اتصلتي بيا جبت 

فراخ مشويه ولا حاجه وكنتي خليتي 

الاكل لحماتك ولا حاجه 


ليلي 

لا مهو ده كفايه ربنا يخليك اي ده ريحه 

الشقه عامله كده ليه ما تفتح الشبابيك تهوي 


الاب 

الشقه يا بنتي عارفه محدش بيمسحها 

ارجوكي تبقي تنزلي تمسحيها ليا 


ليلي 

عنيا حاضر بس مش بكره لان رايحه مشوار 

انا هعدي عليك الصبح ابقي كل بالله 

عليك وبعدها سبت التلفون وطلعت 


وفي شقتي الكل كان قاعد علي السفره

وحماتي قالت 


الحما 

تسلم ايدك يا مرات ابني متعرفيش الاكل 

طعمه حلو اووي ازاي بس معلش 

بقي الاكل خلص 


ليلي 

ب الف هنا وشفاه ياحماتي مافيش مشكله

انا بحب اكل رز وسلطه 


عماد 

مهو الرز كمان خلص انا مش قولتك تبقي 

تذودي بعد كده وبعدها دخلت وكان 

بابا طالع يطلع ليا الموبيل وسمع الكلام 

ونزل واتصل علي عماد 


عماد 

خير يا عمي فيه اي 


الاب

معلش يا عماد عرف ليلي أنها نسيت موبايلها هنا وخليها تنزل تاخدو 


عماد 

ماشي وبعدها قال ليا ونزلت


الام 

مش عارفه يا ابني انت طايق تعيش هنا 

ازاي مع الراجل ده 


عماد 

امال عايزني امشي برا وادفع ايجار احمدي 

ربنا أنه مش بياخد مني فلوس خالص 


الام 

هو علشان سواد عيونك هو بيعمل 

كده علشان بنته المهم حاول تاخد 

منه فلوس بدل الفقر اللي انت فيه ده 


عماد 

اكيد هيحصل بس واحده واحده اصبري بس 

وبعدها نزلت عند بابا 


ليلي 

يا خبر يا بابا كل شويه انسي 

تلفوني في مكان بجد مش عارفه اعمل 

اي 


الاب 

بقولك اي أنا مش عارف اكل 

لوحدي اقعدي كلي معايا 


ليلي

بس حماتي فوق وانت عارف عماد 

مش بيحب ياكل لقمه من غيري 


الاب 

وابوكي برضه كلي كلي يا حبيبتي 

وفضلنا ناكل وصعبان عليا بابا علشان 

عارفه ان مش هيكون في اكل ليه بليل 


وتاني يوم روحت شغلي الجديد 

وقابلت حسام المشرف 


حسام 

اهلا بحضرتك باذن الله هتكوني مبسوطه 

معانا هنا اوي 


ليلي 

اكيد بس انا لحد دلوقتي مش عارفه 

هشتغل اي 


حسام 

احنا هنا هنعلمك كل حاجه مش عايزك 

تشيلي هم خالص 


ليلي 

شكرا لحضرتك 


حسام 

بس الشغل فيه حاجه مكتبي كل يوم 

واحده تطلع تروقه ليا واكيد انتي 

مش هيكون عندك مانع يعني 


ليلي 

اي ازاي يعني 


حسام 

اصلا هنا مافيش حد نظافه وبعدين المكتب 

هيكون مقفول عليكي تقدري تعملي فيه 

اللي انتي عايزه 


ليلي 

عالعموم مافيش مشكله بس كل يوم 

هاجي متاخره ساعه علشان لازم اودي عيالي 

المدرسه 


حسام 

مافيش مشكله خالص اللي تشوفيه تعالي 

بقي اوريكي شغلك وبعد ما خلصنا شغل 

لقيت حسام باعت ليا في المكتب 


ليلي 

خير يا استاذ حسام حضرتك عايزني 


حسام 

خدي الفلوس دي يا ليلي لو عوزتي اي حاجه 

كلمني وانا تحت امرك 


ليلي 

الفلوس دي بتاعت اي أنا مش اتعود اخد 

فلوس الا لما اكون تعبانه فيها بعد اذنك 

وبعدها مشيت 

وروحت البيت 


عماد 

ها عملتي اي في الشغل الجديد اكيد مبسوطه 

مش كده 


ليلي 

بقولك اي أنا مش رايحه تاني الشغل انت 

سامع ولا لا الراجل ده مش محترم ده بيديني 

فلوس كتير وانا مش عملت حاجه 


عماد 

انتي وش فقر اصلا يعني الراجل كريم وبيديكي 

فلوس وانتي قولتي لا 


ليلي 

هو انت اي مش بتغير عليا ولا اي حرام اللي 

بتعمله فيا ده انا مراتك 


عماد 

بقولك اي يا ليلي اسمعي الكلام 

الست الذكيه تقدر تاخد الفلوس اللي هي 

عايزه من غير ما تعمل اي حاجه غلط 


ليلي 

انا داخله المطبخ اخلص الاكل اللي ورايا 


عماد 

وبكره تروحي ليه وتقولي ليه انك موافقه تعملي 

اي حاجه هو عايزها وانك اسفه فاهمه ولا لا 


ليلي 

حرام عليك والله وبعدها روحت الشغل 

وطلعت مكتب حسام 


حسام 

ازيك عامله اي والله خوفت انك متجيش 

الشغل انهارده أنا آسف علي اللي عملته 

امبارح 


ليلي 

علي العموم مافيش مشكله تحت امرك 

انا طلعت بس  علشان اقولك 


حسام 

متقوليش حاجه انا نازل تحت المصنع 

عايزك انتي اللي تروقي المكتب انهارده 


ليلي 

تمام مافيش مشكله 


حسام 

بس للاسف مافيش هنا شرشوبه 

معلش هتمسحي بجردل وممسحه عاديه


ليلي 

مافيش مشكله حاضر وبعدها نزل وانا 

فضلت اعيط صعبا عليا نفسي 

خوفت علي هدومي تتبهدل وبعدين 

قلعت وفضلت اروق وبليل حسام كان قاعد 

مع صاحبه هشام قدام الاب توب وهشام قال 


هشام

اوبا حلوه اوي البت دي شكلها جديده عندك 

هنا في الشركه مش كده 


حسام 

جديده وكمان متجوزه وعايز اقولك الواد 

اللي جابها هنا بيقولي جوزها ده بيحب 

الجنيه اوي والتأكد كده بنفسي 


هشام 

ازاي يعني مش فاهم 


حسام 

اديتها فلوس كتير وهي شكلها عندها كرامه 

رفضت بس تاني يوم جت الشغل وكمان 

طلعت مكتبي 


هشام 

طيب ما تخليك جدع وتجبها سكه لاحسن 

اخوك خالص نفسه يقضي ليله حلوه 


حسام 

انت مش متجوز يابني ابعد عني 

بقي 


هشام

متجوز واحده نكديه اوي والله متعرفش كرهت 

حياتي بسببها ازاي المهم هتعرف تجيب 

البت دي 


حسام 

اي حاجه بتيجي بالفلوس اعرف اعملها 

الحمد لله ملكش انت دعوه خالص 


وفي شقتي دخلت الشقه وكانت حماتي 

قاعده 


ليلي 

ازيك يا حماتي عامله اي معلش ثواني 

والاكل يكون جاهز بقولك اي بابا 

قالي انه جايب اكل الا هو فين 


الحما 

البت شيماء بنتي كانت عايزه 

تيجي تغدا هنا قولتها تيجي فين مرات 

اخوكي عالطول شغاله وتعبانه ومافيش حد يعمل 

ليكي لقمه 


ليلي 

ازاي لا حماتي تقولي كده تيجي تنور في اي 

وقت اتصلي بيها خليها تيجي 

عقبال ما اخلص 


الحما 

ماهي جت اخدت الغدا قولتها اعملي بقي 

وكلي في بيتك انتي وعيالك 


ليلي 

ازاي يعني تعملي كده مانتي عارفه

ان بنزل ل بابا من الاكل ده 


الحما 

جرا اي يا بت هو انتي واقفه تردي عليا 

الكلمه بكلمتها ولا اي اخلصي يلا 

ادخلي علي المطبخ 


ليلي 

فين عماد وبعدها خرج عماد وبعدها خرج عماد 


عماد 

خير يا ليلي مالك عامله صوت عالي ليه 


ليلي 

عجبك اللي مامتك عملته ده اكل بابا ايه 

بقي دلوقتي 


عماد 

هو انتي يا بت مش اعتزرتي أصحاب الشركه 

ولا اي 


ليلي 

ااعتزرت بس هو مش رجع ليا الفلوس اعمله 

اي يعني ألمهم هتصرف ازاي مع بابا دلوقتي 


عماد 

بقولك اي أنا مش عايز صداع ادخلي 

يلا اعملي ليا سندوتش جنبه انا جعان 

وبع

ها دخلت وانا عامله اعيط ومش لقيت الغساله 

خرجت وقولت


ليلي 

هو انا مش قولتلك يا عماد ما تغيرش مكان الحاجه حطيت الغساله فين


عماد 

لا يا حبيبتي ما هو انا بعت الغساله اتعودي بقى من هنا ورايح تغسلي على ايديكي يرضيكي ان جوزك يبقى عليه فلوس


ليلي 

الكلام الغريب اللي انت بتقوله ده يعني 

اي مش كافيه اللي عملته في وخليتني انزل اشتغل وانا عمري ما عملتها في حياتي


الحما 

جرى ايه يا بنت انتي هتعلي صوتك على جوزك ولا ايه مش عاجبك العيشه يا حبيبتي روحي

 لابوكي


ليلي 

هروح يا عماد لان خلاص ما بقتش طايقه العيشه معاك وعيالي اللي انت ماسكني من ايدي اللي بتوجعني بيهم انا هعرف اخدهم بالمحكمه ازاي وبعدها نزلت 


الحما 

تفتكر يا واد حماك هيمشينا من الشقه بعد اللي حصل ده هنروح فين دلوقتي


عماد 

يا خبر ابيض يا ماما دي الحاجه اللي انا ما كنتش عامل حسابها صحيح هيخليني هنا ليه وانا مشيت بنته 


الحما 

ربنا يسترها بقي وبعدها نزلت وفضلت ارن 

الجرس وبابا مش كان بيفتح وبعدها دخلت 

الاوضه وكانت المصيبه لما لقيت بابا علي 

الارض اتصلت بالدكتور جه ونزل عماد وأمه 


الدكتور 

البقاء لله يا جماعه توفي 


ليلي 

لا انت اكيد بتهزر وبعدها دخلت جري علي 

بابا وحماتي قالت 


الحما 

طول عمرك فيه عمار بينك وبين ربنا 


عماد 

والله ما هسيب حقي منها وبكره تشوفي



الحلقه الثانيه من هنا



اكتبوا في بحث جوحل( مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات) تظهر القصص كامله


القراء والمتابعين الغاليييييييين عليا إللي يدخل عندنا ميخرجش كل إللي محتاجينه هتلاقوه من غير تعب ومن غير لف في الجروبات والصفحات موجود في اللينكات بالاسفل 👇👇👇



أروع الروايات الكامله من هنا



اللي يخلص قراءه ميسبناش ويمشي أنا بحبكم أدخلوا انضموا معايا علي تليجرام واستمتعوا بقراءه الروايات من اللينكات بالاسفل 👇💙👇❤️👇



انضموا معنا على تليجرام عشان كل متنزل روايه يصلكم اشعار فور نزولها من هناااااا




اعملوا متابعه لصفحتي عليها جميع الروايات إللي عوزينها من هناااااااا




الروايات الحديثه من هنا




جميع الروايات الكامله من هنا




وكمان روايات كامله من هنا




🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺



تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close