رواية أنت لي وحدي الفصل الثاني بقلم أماني جلال حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات - النجم المتوهج The glowing star

بحث هذه المدونة الإلكترونية

Translate

المتابعون

2024/01/09

رواية أنت لي وحدي الفصل الثاني بقلم أماني جلال حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

رواية أنت لي وحدي الفصل الثاني بقلم أماني جلال حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

رواية أنت لي وحدي الفصل الثاني بقلم أماني جلال حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات


تمر الايام وكانت حنان في قمة سعادتها هي وشهاب اضافة ملك البهجه والفرح الى قلوبهم وعز تقريبالايفارق ملك ابدا مما جعل احمد وشهاب بشراء فيلا كبيره لهم بعد نجاح مشروعهم واصبحت شركتهم الصغير من اكبر الشركات بمستوى الوطن العربي 

.................................................

في الصباح الباكر جدا في غرفة مليئة بالطابع الرجولي واغلب الوانها الاسود كانت هناك جنية تتسلل بهدوء تام

حتى وصلت لهدفها وهو عز اخذت تنظر اليه بشده وتتمعن بملامح وجهه الرجوليه البحته من حاجبيه الكثيفه لانفه المستقيم الشامخ لشفتيه الغليضه للحيته الخفيه التي تزيده وسامه يالله شهقت بخفوت وهي ترىُ وهو يفتح عينيه كصقر بغضب ماهي الاثواني حتى تحولت الى حب وبعدها استغراب!!!!!

عز-ملك بتعملي اي هنا !!!!هي الساعه كام 

ملك -5:45دقيقه

عز-وايه الي صحاكي بدري كده

ملك -مش جايني نوم قولت اجي اقعد معاك شويه

عز-تقعدي معايه شويه! في الوقت ده!!!!!

ملك -ايه هي اول مره 

عز بسخريه-على رائيك هي اول مره ...ستقام في جلسته وهو يقول بتسائل... ها يست ملوكه ايه الي مطير النوم من عينك 

ملك ببساطه-انت

عز بدهشه-ااااانا!!!!!!!!!!

ملك-طبعاااا هو انت مستقل بنفسك

عز-لاابدا بس في حاجه غريبه فيكِ النهارده

ملك بفرحه -بجد طب الحمدلله ماضعش تعبي على الفاضي

عز بشك -تعب ايه!

ملك- ولا حاجه ياابيه ماتخدش في بالك 

عز-يا شيخه 

استقامت ملك من جلستها وقالت-بص ياابيه عايزك توصلني النهارده المدرسه انا وليله 

عز-يانهار ابوكي اسود ايه الي انتِ لبسه ده 

ملك-حلو مش كده 

عز الدين بغضب نهض من السرير ومسك ملك من ذراعها بقوه وسحبها على صدره العاري مما جعل ملك تشحب ملامح وجهه من الخوف فهي كل الفراشه امام الصقر

بطوله وعرض منكبيه وعضلاته البارزه ...ضاعت بين ذراعيه 

ام عز كان قلبه يتاكله النيران من الغضب وأسئله كثير في راسه هل رائها احد هكذا هل تلبس هكذا امام الخدم وهو في العمل ياااالله سوف يجن اخذ ينظر اليها بعنين من الجمر ولكن لايدري كيف تحول هذا الغضب الى هيام وهو ينظر الى عينيها ولونهم المحير فانت لاتدري اهي خضراء ام صفراء او عسلي فهي خليط نادر 

يجعلك تغوص في اعماقها واما شعرها حكايه متمرد كشخصيتها تمام ومميز بالونه الاحمر نعم ياساده احمر فهي صهباء ...شعرها ولون عينيها مع بياضها الناصع مع الحمر المحببه في خديها من اثر النوم يجعلها قابله للاكل يااااااالله هو عاجز امامها تماما.....

اخرجه من تامله صوتها الخائف-هو انا عملت حاجه

عاد غضبه من جديد واوقدت نيرنه

عزبستفهام غاضب-انتِ ازاي تطلعي بالبس ده من واضتك 

ملك-ياابيه خوفتني قولت عملت حاجه وكل الفيلم ده عشان لبسي ماانا في البيت كنت شفتني خرجت بيه 

عز-بت انت تكلمي عدل ولازم تعرفي لما اقول كلمه تسمعيها وتحترميها وتنفذيها تمام

ملك-ماانا بحترمك وبقولك ياأبيه

عز-كتر خيرك... الكلمه دي بالذات ياريت تحذفيها من قاموسك

ملك -اشمعنا بقى لما ليله تقولك تبقى عسل ولما انا اقولها مبتحبهاش ايه بتبقى كوخه مني

عز بستغراب-كوخه!!!!!اشحال مدخلينك مدرسة امريكان ولغات 

ملك وهي تذهب وتجلس على سريره -ماعلينا خلينا في المهم 

عز-المهم....ايه هو بقى المهم!

ملك ببرائه سرقه دقات عز-عايزاك توصلنا المدرسه النهارده 

عز بحب-حاضر ياقمر غيره 

ملك بستغلال لهدوء-وتسمحلينا نروح الرحلة المدرسه 

عز -اممممممممم قولتيلي

ملك بلهفه -والله ياابيه ٣ ايام بالتمام وهسمع الكلام ومش هعمل مشكل وهاخد بالي من نفسي ومن ليله والله

عز ببرود -ولا ٣ دقايق 

ملك بحباط لمخطتها-ليه بقى 

عز بجديه-لا وخلاص يالله قومي خدي دش وجهزي عشان اوصلكم

ملك بدموع في عينيها -ياابيه اسمعني بس وال

عز بصرامه -ولا كلمه على اوضتك ولبسك ده مايتلبش تاني انتِ فاهمه 

ملك بخوف مستغربه من تغيره اخرجها من شرودها وافكارها صوته الصارم انتِ فااااااهمه 

ملك بخضوع حركة راسها بنعم وصوت يرتجف فاهمه

وركضت الى خارج الغرفه

اخذ يتنفس بغضب بعده وهو ينظر على الباب الذي خرجت منه لايريد ان تزعل ولاكن يعرفها تستحاول وستحاول حتى يقتنع فاكان يجب ان يكون معها صارم في بعض الاحيان لايحب ان يحزنها فهي طفلته يحبها ويغار عليها بجنون تأفئف بنزعاج ودخل للحمام لياخذ دوش 

...................................................

دخلت ملك بغضب الغرفتها الذي كانت ليله تنتضرها فيها

ليله-هاااااا قالك ايه

ملك بغضب -هو مش باين يعني

ليله بحباط -رفض

رن موبايل ليله وكانت ليان المتصله 

ليله-اقولها ايه دي دي كل شويه تتصل عشان تشوف عملنا ايه ...

ملك-ردي عليها

ليله-ايوه ياليو

ليان-هااااا سبع ولا ضبع 

ليله بهزار-لا كَلب ههههههه

ملك بغضب -خفه هاتي الزفت ده واخذت موبايل وشغلت السبيكر

ليان-رفض !!!!والحل 

ملك -مش عارفه ده مادانيش فرصه رفض على طول

ليان بتفكير-امممممم فكرو معايه يابنات

ليله -محدش هيقدر يقنعه غيرملك نحاول مره تانيه

ليان -وانا بقول كده برده

ملك-اقنع مين ياماما ده كان ناقص ياكلني بعنيه لاااا يفتح الله... ليله تجرب المره دي

ليله بشهقة خوف -اااااانا لا طبعا

ليان وملك بصوت واحد -ليه بقى

ليله بتوتر -انا مش هقدر طب نجرب احنا الاتنين سوا اي رائيك ياملوكه 

ليان بتفكير-نحنا لما نخطط نقدر على الاكل الا عز ده مش قادرين عليه ده علم علينا كذا مره بت يا ملك هو مش بيرفضلك طلب 

ملك بستغراب-مين دي الي مش بيرفضلها طلب شكلي رجعالكم مضروب على قفايه

ليله بضحك -ههههههههه رجعت ودانها بيطلع منها نارهههههه

ملك بغيض-تلمي ياليله بدل ما افش فيكي غلي من اخوكي 

ليله وضعت يدها على فمها دلاله على سكوتها

ليان-والحل!!!نجرب تاني

ملك وهي بتخطط-وماله نجرب تاني ولسه فاضل اسبوع على الرحله وياانا ياابيه والبت ليله دي هتساعدني

ليله -اساعدك في اي 

ملك- بصي انا من ناحية وانتِ من ناحيه ونزن عليه والزن امر من السحر 

ليان وليله بضحك وصوت واحد-هههههه تمام توكلنا على الشقى بالله

ليان -سلام بقى اشوفكم في المدرسه

ملك وليله-سلام

.....................................

كان الجميع على طاولة الطعام وحنان لاحظ زعل ملك وليله 

حنان بحب-مالكم ياحبايبي زعلانين ليه 

ملك وهي تنظر الى عز بزعل-مافيش 

حنان ببتسامه-لا في مش بعويدكم تكونه هاديين كده 

ملك وليله بصوت واحد -عايزين نروح رحلة المدرسه اخر الاسبوع 

احمد ابتسم على طريقتهم فهم يظيفون نكهه لحياتهم

شهاب -وفين المشكلا

بصوت واحد-ابيه عز

ضحك الجميع عليهم وعز نظر اليهم ببرود بمعنى لا تحاولي

ملك وهي على وشك البكاء -عشان خاطري يابابا انت وعمو عايزين نروح الرحله مع صحابنه عايزين نعيش زي البقيا مش نكون اقل منهم 

عز ببرود فهو يعرف طريقتها جيدا-وانا قولت لا

ليله برجاء-ابيه ارجوك بس المره دي 

عز-الموضوع منتهي يلاااااا عشان اوصلكم

ملك وليله نظرو الى شهاب واحمد برجاء 

شهاب ل ملك وليله-هو بيحبكم ويخاف عليكم والي يقوله يمشي من غير مناقشه ونفس الكلام ليكي ياليله 

احمد -يلاا ياشهاب ورانا شغل 

باس مريم من دماغها وليله وملك وقالهم خدو بالكم من نفسكم

وفعل شهاب نفس الشئ مع حنان وليله وملك وذهب كلاُ

منه الى عملهُ

....................

امام باب المدرسه نزلت ليله وفظلت ملك تنظر الى يديها بحزن نظر اليها عز من مرآة وهو يعرف مابيها 

-مش هتنزلي 

ملك بزعل حقيقي-هنزل

عز-ملك!

ملك بأمل ولهفه-نعم 

نظر من عنيها جعلته ينسى مايريد ان يقول غرق نعم غرق في اعماق عينيها الحزينه وألمه حزنهما اااااه كم يعشقها يود لو يحظنها ويخبئها عن العالم الا تحس بينيران قلبه وكلما نظرت إليه زادت لهيبه فيه...هي كالجمرة المشتعلة المغرية تدعوك لي لمسها 

ملك بحباط-رحت فين ياأبيه

يالله كم يكره تلك الكلمه منها يريد ان يسكت تلك الشفتين التى تنطقها بطريقته الخاصه لكي لاتعيدها مره اخره ابتسم على افكاره....فقد راقت له الفكره

ملك بضجر -في اي ياأبيه عايز حاجة

عز ببتسامه-لا ياحبيبتي خٌدي بالك من نفسك انتِ وليله 

ملك بفقدان الامل-بس

عز بضحك-هههههه اااه بس ....يقلبي

ملك بغيض-ماشي سلام

نزلت واغلقت باب السياره خلفها بقوه وهرولة الى المدرسه 

ارتفع رنين هاتفه نظر اليه وجده مراد

مراد-انت فين تاخرت ليه عندنا جتماع بعد نص ساعه 

ستوووووب(مراد الانصاري:طويل عريض المنكبين رياضي ابيض البشره شعره شديد السواد وعينين سوداء حاده مع رموش قاتله )

عز بجديه- عشر دقايق وهكون في الشركه 

ونطلق بسيارته بتجاه الشركه 

................................................

دخل من باب الشركه وخطف الانظار كالعاده بهيبته فهو صارم جدا في العمل وقاسي لا يعرف الرحمه ولا يسمح بالاخطاء اسرعت إليه مساعدته ....ولاء

ولاء بعمليه-صباح الخير ياأفندم

الأجتماع بعد ربع ساعه حضرتك وانا مجهزه كل حاجه زي ما أمرت تحب تطلع عليهم قبل الجتماع

جلس عز على مكتبه بهيبته التى خطفت انفاس ولاء نعم فهي معجبه به كاكل بنات جيلها فهو عزالدين السيوفي هو سبب الرئسي لنجاح الشركة فهو جعلها من شركه الى مجموعة شركات وهو الان مدير التنفيذي لمجموعة وقام بدمج شركات سالم الانصارى مع شركاتهم مما ادى الى تفرع المجموعه واصبحت اليوم من اشهر المجموعات في الوطن العربي 

عز بجديه وهو ينظر الى الملفات- قولي ل مراد يجيني حالا

والاء-حا.....

قاطعهم دخول مراد 

مراد -عز اي الي اخرك كده الجتماع ده مهم جدا

عز ببرود وهو ينظر لساعه وهو يقول-لسه فاضل تقريبا عشر دقايق

مراد بغيظ -يابرود يااخي ...انا سابقك على غرفة الجتماعات 

عز بلامبالا-ماشي

وبعد وقت طويل في الجتماع بمهارتهم العمليه وقوة شخصيتهم استطاعه ان يوقعه العقود بشروطهم 

بعد الاجتماع مراد -هو ده الشغل ولا بلاش نحنا لازم نحتفل بتوقيع العقود ولا اي رائيك يا عمي 

احمد السيوفي-وماله يابني شوفوا انتم عايزين اي ونحنا معاكم 

اياد الهواري(شريك جديد لمجموعه)-الحفله عندي بالفيلا اي رائيكم 

مراد -وهو كذلك هااااا يا عز 

عز-اتفقنا نخليها نهاية الاسبوع 

الجميع- تمام

..............................

-يعني معرفتوش تعمله حاجه

ليله بغيض- ماقولناااا مش راضي

ملك بزعل -زي كل مره مافيش رحله 

ليان بخيبة امل -اخص عليكم 

ليله وملك -ماتجربي انتِ

ليان بخوف من عز -لاااا طبعااااا انتو بتقوله اي انا كنت بفكر لو انتم عرفتم تقنعوا عز يبقى مراد كمان هيوافق

ملك برفع حاجب-قولي كده بقى بتسبينا بوش المدفع 

ليله -وتقولنا اخص عليكم 

ليان-ماااا انا قولت عز بيحب ملك ومش بيرفضلها طلب

ملك بتعجب !!!! -نفسي اااااعرف بتجيبي الثقه الى بتتكلمي فيها دي منين قال مش بيرفضلي طلب قال ده انا اول مابيشوفني بيقولي لاااا على طول...

ليان -خسرنا زي كل مره 

ليله بحزن -اااااه 

ملك بتفكير-انتم مش ملاحظين هو الوحيد الي يقدر علينا ومحدش بيحاول يكلمه او يغير قراره 

قطع عليهم حديثهم دخول المستر الحصة .....نسيبهم يركزه في الحصة شوية

................................................

مساءً فيلا السيوفي....كانوا جالسين حول طاولة الطعام على العشاء 

نهظت ملك -الحمدالله

مريم -مكلتيش ياحبيبتي 

ملك -شبعت ياطنط

ليله-انا كمان شبعت

حنان -مالكم في ايه مش بعوايدكم 

ليله -مافيش عندي مذكره سابتهم وطالعت لوضتها

وملك فعلت المثل

شهاب -كل الزعل ده عشان الرحله!

عز-سيبهم يا عمي دي طريقتهم عشان يخلونا نوافق على الي هما عايزينه

مريم-انت كل مره ترفض ماينفعش كده مره اه ومرتين لاااا مش كله لااااء

احمد بتنهيده-ماتضغطش عليهم ياعز دول لسه صغيرين 

عز-عشان صغيرين بقول لا وتعالو هنا هو احنا مقصرين معاهم في حاجه الصيف كله بوديهم رحل 

حنان-رحل المدرسه بتبقى مختلفه يابني 

عز-ده الى اقدر اقدمه ليهم مافيش رحله غير معايااا سابهم وطلع فوق

.......................................

في غرفة ليله جالسه حزينه قطع شرودها دق على باب غرفتها 

-ادخل....قالتها بحزن ظن منها انها والدتهااا...ولكن تفاجئت ب...عزيدخل ويقول بحنية -حبيبتي زعلانه مني ...

ليله -.........؟؟؟

عز بتنهيدة-طيب اي رائيك اصالحك

نظرت لهُ ليله بستفهام !!!!

عز- اعوضكم عن الرحله دي 

ليله-ازاي!

عز-في حفله لشركه تجي معايه فيها 

ليله بحباط - حفلة....ماااااشي

عز-بصي ياليله انا بحبك اوي وبخاف عليكِ اوي 

ليله-وانا كمان بحبك اوي ياأبيه

عز ببتسامه وحنان اخوي-هاتي حضن بقى عربون الصلح 

ليله بضحك قامت برمي نفسها داخل احضان اخيها وسندها 

...................

تنهد عز بتعب وهو يغلق باب غرفة اخته وينظر الى غرفه ملك وااااه من ملاكهُ وماتفعله بهِ تلك الشعله التي تحرقه شوقاً وحباً وهياماً وهوساً

طرق باب غرفتها -ممكن ادخل...قالها وهو يسحب كمية كبيرة من الأوكسجين لكي يهدأ تلك المضخة التي ستنفجر داخلهُ...

اجابت بزعل -ادخل...

فتح الباب ودخل وياريته لم يفعل.... حوريه بريئه او

قطه مشاغبه تقف امامهُ بتحدي وعينيها تطلق الشرار 

نظر على ماترتدي ثوب نوم طفولي جدا قصير يصل الى ركبتيها وعاري الاكتاف لونه ابيض وعليه رسومات متحركه( ميكي ماوس)طفله في جسد انثى هذا ماكان يفكر فيه خليط بين البرائه والانوثه يالله سااااعدني 

ماااااكان عليه ان ادخل فاق على صوتها الغاضب الطفولي

ملك بغضب-جاي تضحك عليا زي كل مره مش كده

عز بستفزاز -كويس انك عارفه انه بيتضحك عليكِ

كل مره ...

ملك بزعل-عايز ايه !!!

تقدم منها وهو مسحور بهيئتها وقام بفك ربطة شعرها وفرده بيده ويديه تغوص في خصل شعرها المتمرده وقال بهيام -كده احلى بكتير

حركة رأسها يمين وشمال وهي تقول ببرائه -بيجي على عنيه وانا بذاكر

عز بنفس هيامه -تؤتؤ ملوش حق يزعجك كده فاخذ خصله من شعرها وقربها من انفه وستنشقها كانها اخر نفس له هذه هي الجنه بالنسبه له قربها راحته....

عز-اااااالله ريحته تجنن

ملك بفرحه طفوليه نست زعلها-عجبك !

عز بهيام-هممممممم وهو مازال يلعب بشعرها 

ابتعدت ملك وجلسة على السرير بزعل -انت ماخلتناش نروح الرحله 

عز بحب جلس الى جانبها-كل الزعل ده عشان رحله

اشارت ملك برأسها نعم 

عز-طب يا ستي اصالحك ازاي

ملك -مش عارفه انا كل مااقول حاجه تقولي لاااا

عز بضحك-هههههه مش يمكن انتِ بتطلبي حجات صعبه 

ملك ببرائه -لااا خالص انت الي كل مره بتقول لا ومن غير سبب

عز-من غير سبب!!!!طب ازاي ينفع بنوتين زي القمر كده يروحه رحله لوحدهم 

كادت ان تتكلم ولكن قاطعها عز-وماتقوليش مع المدرسه دول بالنسبالي اغراب...

صمت لفتره وهو ينظر لها وهي تنظر الى يديها بزعل 

عز مسك وشها بيديه -بصيلي يا ملاكي انا مستعد اعمل اي حاجة عشان اشوفك مرتاحه ومبسوطه 

ملك بفرحه -بجد

عز-بس بشرط

ملك بترقب وهى تنظر الى عينيه -اي هو

عز -اي حاجه تطلبيها مجابه بس الشرط يكون تحت عيني يعني مافيش رحله ولا خروج من غيري 

ملك بغيض طفولي -اي ده بقى

عز بهمس-هو كده عايزه تعملي حاجه يبقى معاياااا

مش عايزه سحب عز يديه ووقف وقال... براحتك ...

اخذت تفكر بتركيز...اممممم عايزه تختار حاجه عشان تطلبها ....ولكن كانت غافله على العاشق الولهان الذي بجوارها وهو يحترق شوقا

-عرفت هطلب ايه

عز بترقب-عايزه ايه ...!!

ملك بمكر-حاجه كنت بحب اعملها وانا صغيره اوى وانت منعتني عنها لما كبرت وفي نفس الوقت افضل تحت عنيك 

عز بخوف لايعرف سببه-ايه هو!!!!

ملك بفرحه بريئه -عايزه انام في حضنك الليله دي لحد الصبح زي زمان 

هل تسمعون الطبول ....!!!!!!!

نعم يا ساده هذه دقات قلبهُ... صاعقه اصابته جعلته يتسمر في مكانه لااااا مستحيل

هو في النهايه انسان لا حجر لايستطيع فعلها ابدا ابدا هذا مكان يفكر بهِ 

ملك بحماس -هاااااا ياأبيه 

وااااااه من أبيه تلك والعنه كفاكي تلاعب بعصابي ياصغيره

حاول ان يخرج صوته ثابت -ماينفعش

رفعت ملك حاجبها ووضعت يديها على خصرها ووقفت امامه تتحدى عينيه بعينيها- ليه بقى

تلك الشقيه قابله للاكل اااااه احم احم -ماينفعش عشان انتِ كبرتي وبقيتي انسه 

شقت ملك بطريقة بلدي - نعممممممم يااااااعمر ...هو انا مش كنت من شويه صغير وماينفعش اخرج لوحدي والااااا ..وغمزة بعينيها واكملت... اااانتم بتمشوني على مزاجكم ساعه صغير وساعه كبيره حسب مايعجبكم 

كان عز في قمة ذهوله اقترب منهااا و مسكها من خلف عنقها(قفاها)-يااااانهار مش فايت انتي بتردحيلي

ملك وهي عايز تتخلص من مسكته -عشان انتم مش راسيين على بر

شدد من قبضته عليها اي خلف عنقها وسحبها على صدرهُ....ملك خافت من حركته وسكنت بين يديه 

عز بغضب-اااااايه الطريقه الى تكلمتي فيها دي معايااا في انسه محترمه تتكلم زيك كده

ملك بخجل وعينيها على صدره -اسفه

عز بحزم-بصيلي

ملك بصت ل عز-اسفه والله مش هكررها تاني 

عز-اي الي يخليني اصدق انك مش تكرريها 

ملك بغيض-ماااااا قلنا ااااسفه

-بت انتِ ...صرخ بهااا عز بغيض اكبر منهاااا.....

ملك بدلع يظهر وقت الحاجه لنقاذها-اسفه خلاص بقى

سامحني واراحت يديها على صدره بعفويه ورفعت نفسها وقبلتهُ بخفه على خد الايمن 

هناك افكار منحرفه وشيطانيه في عقله ماذا يحدث اذا طبقها واقعيا ااااكيد سيروق له فعلها مرارا وتكرارا 

وستوووووووووب



الفصل التالت من هنا



بداية الروايه من هنا



اكتبوا في بحث جوحل( مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات) تظهر القصص كامله


القراء والمتابعين الغاليييييييين عليا إللي يدخل عندنا ميخرجش كل إللي محتاجينه هتلاقوه من غير تعب ومن غير لف في الجروبات والصفحات موجود في اللينكات بالاسفل 👇👇👇



أروع الروايات الكامله من هنا



اللي يخلص قراءه ميسبناش ويمشي أنا بحبكم أدخلوا انضموا معايا علي تليجرام واستمتعوا بقراءه الروايات من اللينكات بالاسفل 👇💙👇❤️👇



انضموا معنا على تليجرام عشان كل متنزل روايه يصلكم اشعار فور نزولها من هناااااا




اعملوا متابعه لصفحتي عليها جميع الروايات إللي عوزينها من هناااااااا




الروايات الحديثه من هنا




جميع الروايات الكامله من هنا




وكمان روايات كامله من هنا




🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺





 
close
 
CLOSE ADS
CLOSE ADS