دخلت جوزي مستشفي المجانين الحلقه الاولى بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

دخلت جوزي مستشفي المجانين الحلقه الاولى بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

دخلت جوزي مستشفي المجانين الحلقه الاولى بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات


 بعد اللي جوزي عمله فيا يوم الدخله دخلتوا مستشفي المجانين 

وقبل ما نبدا الحكايه اعرفكم بنفسي أنا هاله 

عندي 22سنه وفي يوم كنت عند عمتي ووافقه مع ابنها ابراهيم. وقولت 


هاله 

يا ابراهيم انا كل يوم بيجي ليه عريس وانا مش عارفه اعمل ايه اكتر من كده بابا مش راضي يسيبني في حالي ومصمم ان يشوفني عروسه


ابراهيم 

هو في ايه يا هاله انتي كل شويه تفتحي معايا الحوار ده ما انا قولتلك اصبري عليا شويه لحد ما ظروفي تتحسن


هاله 

انا صابره عليك كل ده وانت برده جاي دلوقتي بتقولي اصبري عليا تاني انا مش هقدر اتكلم مع بابا في الموضوع ده واي عريس هيجي 

ليكي انا هوافق عليه وفي الوقت ده الباب 

خبط وروحت فتحت وكان بابا 


الاب 

هو في ايه يا انسه ايه لو احنا هشحتك علشان نشوفك ولا ايه على طول موجوده هنا عند عمتك


هاله 

حبيبي يا بابا ازيك عامل ايه ابدا انت عارف ان بكون مبسوطه وانا قاعده مع هبه بنت عمتي


الاب

امال هتعملي ايه لما تعرفي ان انتي هتقعدي مع هبه على طول وخرجت عمتي من المطبخ وقالت 


العمه 

ده هيبقى يوم السعد يوم الهنا يوم ما تسيبها موجوده هنا على طول ازيك يا اخويا عامل ايه


الاب 

بخير والله يا ناهد ازيك يا ابراهيم مش تيجي تسلم عليا يا حبيبي


هاله 

انت كان اقصدك اي يا بابا بالكلام ده 

ان انا هقعد عند عمتي 


الاب 

لما عريسك يكون في البيت هنا عند عمتك يبقى انتي خلاص هتقعدي مع عمتك على طول

وفي الوقت ده حسيت ان ابراهيم كان عامل 

ليا مفاجاه وراح كلم بابا 


العمه 

انا مش فاهمه منك حاجه يا اخويا ما تتكلم في الموضوع على طول تقصد ايه


الاب 

محمد ابن اخو جوزي جاني امبارح وطلب انه يتجوز هاله وانا بصراحه وفقت لانه انسان محترم جدا


العمه 

عندك حق والله يا اخويا ده انسان كويس الف 

الف مبروك وفي الوقت ده قربت من عمتو 

وقولت


هاله 

مبروك على ايه يا عمتو وانت مش المفروض تاخد رايي الاول يا بابا ولا توافق منك لنفسك كده


الاب 

هو في ايه بقى يا بنت وانا كل ما اقولك على موضوع عريس لازم تعملي كده لو في حد في دماغك قولي


ابراهيم 

بعد اذنكم انا خارج والف مبروك يا هاله 

محمد انسان محترم وغني والف بنت تتمني 

بصراحه وبعدها نزلت 


هاله 

طب على الاقل يا بابا اديني فرصه افكر انا  مكانش ليا كلام مع محمد ده خالص وعمري ما فكرت ان هو يكون جوزي


العمه 

حبيبتي هو انت تعرفي ان البيت ده كان عليه مشاكل ومحمد اشتري البيت كله بقى ملكه يعني احنا هنبقى قاعدين عندك في بيتك


هاله 

طيب انا مش طالبه الا شويه وقت مش اكتر 

يا عمتو 


الاب 

براحتك بس اعملي حسابك ان انا خلاص وافقت عليه ومش هينفع انك تصغريني وتقولي انك مش عايزاه وبعدها مشي وسابني 


وفي شقه محمد الباب خبط وفتح 

وكان ابراهيم واول لما شافه قال 


محمد 

ابراهيم كنت متوقع انك انت هتنزلي دلوقتي اول لما خالك يطلع فوق تعالى اتفضل عامل ايه


ابراهيم 

ممكن افهم ايه اللي انت عملته ده بقى انا كنت جاي اكلمك على فلوس علشان اروح اخطب تروح انت اللي تخطبها


محمد 

سبها للي يقدرها بصراحه البت محتاجه عريس 

يكون معاه فلوس مش جاي يستلف علشان 

يجيب دبله. خاتم 


ابراهيم 

ارجوك يا محمد لو بتحبني بجد سيبها انا بحب هاله جدا ولو راحت من ايدي انت ما تعرفش انا ممكن يحصلي ايه


محمد 

ومين قالك ان بحبك انت طول عمرك 

شايف نفسك احسن مني وانت جبان انت لو 

بتحبها عمرك ما كنت فضلت لحد النهارده قاعد كده من غير ما تروح تتقدم ليها


ابراهيم 

انت عارف ظروفي عامله ازاي وانا مكانش معايا اي فلوس علشان خاطر اتقدم


محمد 

خالص يا حبيبي مش معاك اقعد بقي من 

غير جواز وبعد اذنك علشان خارج وفي الوقت 

ده الباب انفتح وكان بابا واقف 


بابا 

كويس ان لقيتك هنا يا ابراهيم انا كنت جايه علشان افرحك يا محمد واقولك خلاص الموضوع هيتم في اسرع وقت


محمد 

كنت عارف والله يا عمي انك هتقدر تقنعها بس لو سمحت انا واحد بغير على خطيبتي جدا ومش هينفع تعيش في شقه فيها واحد عازب اي نعم ابراهيم اخويا بس ما ينفعش يكون موجود معاها


الاب 

وانت عندك حق انا فعلا هروح اخدها معايا 

البيت وبعدها روحت وانا عامله اعيط وماما 

كانت قاعده في الصاله وبابا اقعد معاها 


الاب 

بجد انا مش قادره اصدق نفسي ان خلاص مشكله حياتي هتتحل كده وخلاص هو مصمم ان الفرح يكون الاسبوع الجاي


الام 

معقوله مش هيخلينا نجيب اي حاجه في الجهاز وهو اللي هيشيل كل حاجه ده بجد دعايه في الفجر 


الاب 

ده مش بس كده ده عايزك كمان يساهم في الجوازات اخواتها صحيح هو واحد اصلا ميعرفش

هو معاه فلوس منين بس المهم أن مش هنشيل حاجه خالص وفي الواقت ده ماما بصت ليا وقالت 


الام 

المهم هاله هو انا ليه يا بنتي مش حاسه انك مبسوطه بالجوازه دي مع انك هتعيشي اسعد ايام حياتك


هاله 

عشان انا ما اخترتوش يا ماما بجد انا عايزه اختار انسان اقدر اكمل معاه بقيه حياتي


الام 

يابنتي انتي شايفه ظروفنا عامله ازاي 

ارجوكي وافقي علشان خاطر اخواتك علي الاقل 


هاله 

اللي تشوفوني يا ماما انا معاكوا فين بعد اذنكم بقى انا داخله علشان خاطر انام وبعدها دخلت الاوضه وماما قالت 


الام 

تفتكر أننا ظلمنها يا سيد البت شكلها 

مش مبسوط خالص بسبب الجوازه دي


الاب 

بقولك اي فكك منها خالص انا خلاص اديت 

كلمه للراجل ومش هرجع فيها وبعدها 

بكام يوم اتجوز محمد وروحنا الشقه واول 

لما دخلت لقيت ماما بيقولي 


محمد 

انا اول مره اشوف عروسه مخنوقه قوي كده في فرحها دي المفروض ان النهارده ليله العمر وتكوني فرحانه يعني


هاله 

انت عارف ومتاكد كويس قوي ان انا عمري ما حبيتك وكمان بحب ابراهيم وانت اخذتني منه


محمد 

ما فيش واحده محترمه تكون متجوزه وتقدر تقف قدام جوزها وتقول الكلام اللي انتي بتقوليه ده اول واخر مره اسمعك بتقولي كده تاني انتي فاهمه ولا لا 


هاله 

حرام عليك والله ناوي تعيش اسوء ايام 

حياتك لان انا عمري ما حبيتك ولا هحبك 


محمد 

بقولك ايه يا هاله انا هتعمد النهارده ما اخدش ليكي على اي كلام علشان ما اخدش معاكي موقف هيزعلك مني قوي انتي فاكرني 

نفسي فيكي ولا اي لا ي حلوه فوقي انا 

الف واحده تتمني بس أن اقشر ليها 

ب ايدي 


هاله 

امال انت عملت كده ايه  ما تخليك مع اللي بيحبوك ويتمونك 


محمد 

علشان دايما بحس ان ابراهيم ده بياخد مني كل حاجه واتعمدت المره دي ان انا اخد منه اعز حاجه وهو بيحبها امشي ادخلي جوا ومش عايز 

اشوفك قدامي هنا وبعدها دخلت 

الاوضه وانا كنت عامله اعيط 

وسمعت صوت في الدولاب وفتحته وكانت 

الصدمه لما شوفت ابراهيم  وبعدها خرج وانا قولت 


هاله 

يا نهار مش معدي انت بتعمل ايه هنا في الدولاب انا مش ناقصه اي مشاكل خالص


ابراهيم 

انا بحبك يا هاله ولا  يمكن اسيبك تروحي من ايدي ابدا ما تعرفيش انا هعمل في اللي اسمه محمد ده ايه علشان تفضلي معايا


هاله 

لو بتحبني بجد امشي من هنا انا 

مش عايزه يشوفك خالص هنا 


ابراهيم 

اوعي تتجوزي يا هاله ارجوكي أنا بحبك 


هاله 

طيب خلينا نمشي من هنا انا وانت بجد انا 

مش هقدر اعيش من غيرك


ابراهيم 

ازاي يعني انتي مش شايفه الظروف اللي

انا فيها ارجوكي اصبري عليا وقت بس 

مش عايزه يلمسك خالص 


هاله 

وانا هعمل كده ازاي يعني وفي الوقت ده

لقيت الباب بيخبط 


ابراهيم 

بقولك اي أنا هستخبي في الدولاب حاولي

تخلي يخرج بسرعه وبعدها استخبي 

وفتحت وكان بابا ومحمد وأمه 


هاله 

هو فيه اي مالك يا بابا واقف كده ليه 


ولقيت حماتي قربت مني وبتقولي 


الحما 

انتي يا حبيبتي كنتي عايشه في شقه واحد 

عازب اضمن منين بقي أنه معملش معاكي 

حاجه الدخله هتكون بلدي وفي الوقت ده انا 

قربت منها وقولت 


هاله 

اي الكلام ده بابا لايمكن الكلام ده يحصل 

خالص ارجوك خدني معاك 


الاب 

انا عارف ان انتي شريفه يا بنتي وعمرك ما 

تعملي حاجه غلط وافقي علي كلام حماتك


هاله 

لا مش موافقه 


. محمد

هو انت لسه هتاخد رأيها ولا اي 

يلا قدامي علي السرير 

.وبرا كانت موجوده ماما واختي مها 


مها 

هو اي اللي بيحصل جوا يا ماما وليه هاله 

عامله تصوت كده 


الام 

منك لله يا إبراهيم انت السبب في كل 

حاجه بتحصل بينا وحشه 


مها 

لا يا ماما مش هو انتو اللي عايزين الفلوس 

وبس حرام عليكم مش بتفكرو في مصلحه 

اختي وبعدها الكل خرج 


الاب 

علشان تعرف يا محمد بنتي متربيه احسن 

تربيه وعمرها ما تعمل حاجه غلط 


محمد 

معلش يا حمايا الشك برضه 


الحما 

مالك با واد بتقول معلش علي اي 

جرا اي يا ابو هاله حقنا يا اخويا اللي دفعينه 

مكنش شويه خالص وبعدين اياك اسمعك 

تقول معلش تاني انت سامع ولا لا 

ويلا بينا بقي خلينا نسيب العريس مع العروسه 


الام 

مش همشي من هنا الا لما اطمن علي 

بنتي الاول جرا اي مش كفايه اللي عملتوا 

فيها 


محمد 

ادخلي اطمني عليها بس مش عايز 

كلام معاها في اي حاجه وفهميها ان من 

حقي اللي انا عملته ده مفهوم ولا لا 


الاب 

طبعا طبعا مفهوم ادخلي يلا يا وليه وبلاش 

تكتري في الكلام معاها وبعدها دخلت 


هاله 

حرام عليكم اللي حصل فيا ده منك لله 

انتي وبابا كل ده علشان الفلوس 


الام 

حقك عليا يا بنتي والله انا اسفه وبعدها سمعوا 

صوت في الدولاب وراحت فتحت محمد 


الام 

ينهار مش معدي انت بتعمل اي هنا مات السبب 

في كل اللي بيحصل ده 


ابراهيم 

والل ما هسيبه في حاله ولازم اخد حقي 

منه في اللي عمله وفي الوقت ده الباب 

انفتح وحصل 


ولحد هنا تكون خلصت حلقتنا



اللي يخلص قراءه ميسبناش ويمشي أنا بحبكم أدخلوا انضموا معايا علي تليجرام واستمتعوا بقراءه الروايات من اللينكات بالاسفل 👇💙👇❤️👇



انضموا معنا على تليجرام عشان كل متنزل روايه يصلكم اشعار فور نزولها من هناااااا




اعملوا متابعه لصفحتي عليها جميع الروايات إللي عوزينها من هناااااااا




الروايات الحديثه من هنا




جميع الروايات الكامله من هنا




وكمان روايات كامله من هنا




🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺






تعليقات



close
 
CLOSE ADS
CLOSE ADS